abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26466610
Omdat de Flamenco cultuur euro's oplevert.

In Spanje zijn het vooral Roma en Sinti
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 24 april 2005 @ 02:10:33 #52
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26466629
Het zijn best vriendelijke mensen, maar wel wat snel op hun teentjes getrapt.

Voor de rest kom ik voor m'n werk geregeld op een woonwagenkamp en ik heb daar eigenlijk nog nooit problemen gehad. Dat is iets wat ik vantevoren niet gedacht had.
Vampire Romance O+
pi_26466638
Waarom kom je er?

Waarschijnlijk niet om de meter stand af te lezen vermoed ik
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 24 april 2005 @ 02:13:06 #54
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26466655
quote:
Op zondag 24 april 2005 02:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom kom je er?

Waarschijnlijk niet om de meter stand af te lezen vermoed ik
Nee. Taxi.
Vampire Romance O+
  zondag 24 april 2005 @ 02:13:06 #55
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_26466656
Ja ok, maar dan nog.

Maar goed, ik weet wat je verder bedoelt en heb ook de chabolas gezien waar ze wonen, maar op die school bijvoorbeeld werden de zigeunerkindjes ook anders behandelt door leraren en dat werkt stigmatisering in de hand.

Dus ik geloof niet dat je kunt zeggen dat het allemaal 'tuig' is zoals in de topic titel staat. Ik blijf bij wat ik altijd zeg en dat is : Hay de todo...
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_26466686
Ik heb ook een hekel aan dat generaliseren. Je hebt tussen elke cultuur en elk ras goede en slechte mensen. Het "Rosenberg trio" heeft vast geen coke-handel op zolder, bijvoorbeeld .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zondag 24 april 2005 @ 02:21:19 #57
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_26466722
Ik kan alleen maar vaststellen dat waar groepen rondtrekkende zigeuners ook verschijnen een sterke stijging in woninginbraken met 'een zeker soort buit' en een grote diversiteit aan oplichtingspraktijken en zakkenrollerij waarneembaar zijn.

De gastvrijheid en het aardige karakter dragen daar niet aan bij en doen daar niet aan af.
Jawohl Herr Kaloin!
  zondag 24 april 2005 @ 02:22:49 #58
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_26466737
Nee, lijkt me niet, ik snap best waar het generaliseren vandaan komt, maar probeer daar voor mezelf toch wat genuanceerder naar te kijken.
De Madrid al cielo
  zondag 24 april 2005 @ 02:23:25 #59
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_26466741
Mijn reactie was een reactie op cultheld trouwens
De Madrid al cielo
pi_26466758
quote:
Op zondag 24 april 2005 02:21 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik kan alleen maar vaststellen dat waar groepen rondtrekkende zigeuners ook verschijnen een sterke stijging in woninginbraken met 'een zeker soort buit' en een grote diversiteit aan oplichtingspraktijken en zakkenrollerij waarneembaar zijn.

De gastvrijheid en het aardige karakter dragen daar niet aan bij en doen daar niet aan af.
Zij vormen een maatschappij op zichzelf. In iedere maatschappij heb je tuig, maar omdat zij er apart uit zien vallen zij op.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_26466775
Ik heb tyfus generaliseren.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zondag 24 april 2005 @ 02:30:28 #62
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_26466782
Snap de zin niet geloof ik.
De Madrid al cielo
pi_26466800
Ook in zigeuners heb je arme mensen....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zondag 24 april 2005 @ 02:33:14 #64
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_26466806
quote:
Op zondag 24 april 2005 02:26 schreef cultheld het volgende:

[..]

Zij vormen een maatschappij op zichzelf. In iedere maatschappij heb je tuig, maar omdat zij er apart uit zien vallen zij op.
Ik heb toch wel de stellige indruk dat de boeven er oververtegenwoordigd zijn. De rondtrekkende zigeuners die mijn woonplaats aandoen vallen vanwege de samenstelling van de bevolking niet op; ze zien er dus helemaal niet apart uit. Het feit dat de plaatselijke koddebeier extra aan de bak kan zegt volgens mij voldoende.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_26466808
snap dat dan la guiri..........
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zondag 24 april 2005 @ 02:35:40 #66
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_26466832
quote:
Op zondag 24 april 2005 02:32 schreef krakkemieke het volgende:
Ook in zigeuners heb je arme mensen....
Ok, das mooi om te weten. Ik ga slapen, ik ben niet meer helder genoeg geloof ik om de boel goed te interpreteren.
De Madrid al cielo
  zondag 24 april 2005 @ 02:37:15 #67
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_26466846
quote:
Op zondag 24 april 2005 02:33 schreef krakkemieke het volgende:
snap dat dan la guiri..........
Als jij de dingen duidelijker neerzet doe ik dat.
De Madrid al cielo
pi_26466864
Stel het volgende gebeurt: Niet-generaliserende medelander loopt in Granada rond en er komt een zigeuner langs met een dennetakje om te gaan bedelen. Wat doe je?

1: Je zegt dat ze op moet rotten en let niet op je portomonee(en waardevolle spullen)
2: Je zegt dat ze op moet rotten en let op je portomonee(en waardevolle spullen)
3: Je zegt dat je geen interesse hebt en let niet op je portomonee(en waardevolle spullen)
4: Je zegt dat je geen interesse hebt en let wel op je portomonee(en waardevolle spullen)
5: Je gaat een gesprek aan geeft een euro en je let niet op je spullen
6: Idem, maar nu let je wel op
7: Je denkt het zijn toch maar criminelen, stel er voorbij komen
  zondag 24 april 2005 @ 02:45:42 #69
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_26466920
Nou ik kies voor 4, omdat ik dus wel generaliseer, maar wat ik bedoel is dat ze niet allemaal zo zijn, maar dat wel vaak die lui die op straat bedelen en verkopen zo zijn in mijn ervaring. Maar goed, dat zou je weten als je goed had gelezen.

Ik wil niet generaliseren, maar tuurlijk doe ik dat ook tot op zekere hoogte. Maar ik had al gezegd dat ik begreep wat je bedoelde en dat ook veel gezien heb.
De Madrid al cielo
pi_26467099
http://www.smo-ov.nl/PDF/HetWiel42002.pdf

Doorsnee zigeunerkrant: Lees die advertenties
pi_26467121
Welke optie kies je Cultie?
pi_26467141
Van der Vaart caravans
pi_26467160
quote:
Op zondag 24 april 2005 03:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welke optie kies je Cultie?
optie 8- Ik breek z'n nek
pi_26467167
En dat is niet generaliseren natuurlijk?
pi_26467178
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 03:14 schreef schvvmert het volgende:

Ik ben 1/4 zigeuner en blond.
Zigeuners passen niet zo goed in het Europeese plaatje.
pi_26467185
Waar hoort een zigeuner wel thuis?
pi_26467197
quote:
Op zondag 24 april 2005 03:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En dat is niet generaliseren natuurlijk?
Nee hoor, als ik daar loop en zo'n gladjanus komt me een roos aanbieden voor een euro dan weet ik genoeg. Normale zigeuners vallen je namelijk niet lastig met een roos voor een euro; Dat zijn standaard de zakkenrollers.
pi_26467214
quote:
Op zondag 24 april 2005 03:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar hoort een zigeuner wel thuis?
Ze hebben een andere beschouwing van "thuis".
pi_26467262
Maar ik zeg niet dat alle zigeuners per definitie fout zijn. Maar "de Roos" is een standaard-truc van het roversgilde binnen de zigeuner-gemeenschap. Onlangs was, of all places, Doetinchem nog in het nieuws omdat een paar zigeuner-vrouwen een aantal rozen die een euro per stuk zou moeten kosten voor 100 - 500 euro wisten te slijten.
pi_26467285
quote:
Op zondag 24 april 2005 03:32 schreef cultheld het volgende:
Maar ik zeg niet dat alle zigeuners per definitie fout zijn. Maar "de Roos" is een standaard-truc van het roversgilde binnen de zigeuner-gemeenschap. Onlangs was, of all places, Doetinchem nog in het nieuws omdat een paar zigeuner-vrouwen een aantal rozen die een euro per stuk zou moeten kosten voor 100 - 500 euro wisten te slijten.
En waarop is kapitalisme gebaseerd?
pi_26467293
quote:
Op zondag 24 april 2005 03:36 schreef schvvmert het volgende:

[..]

En waarop is kapitalisme gebaseerd?
Je begrijpt mijn post niet. De handen van die vrouwen gingen vliegensvlug richting portemonnee en zo werd er op die dag een paar duizend euro buit gemaakt....
  zondag 24 april 2005 @ 04:03:24 #82
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26467445
toffe gasten, altijd gezellig en veel viool spelen en leuke dochterjes die dansen. veel zuipen ook.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_26467455
quote:
Op zondag 24 april 2005 04:03 schreef zoalshetis het volgende:
toffe gasten, altijd gezellig en veel viool spelen en leuke dochterjes die dansen. veel zuipen ook.
Kijk iemand die 't snapt.
pi_26467471
quote:
Op zondag 24 april 2005 04:03 schreef zoalshetis het volgende:
Dat zijn de aardige. De bloemen-bende moet je mijden als de pest.
  zondag 24 april 2005 @ 04:09:12 #85
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26467482
quote:
Op zondag 24 april 2005 04:06 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat zijn de aardige. De bloemen-bende moet je mijden als de pest.
lol. je bedoelt de roos-foto-mannen?
pi_26467491
Mozart en met hem vele componisten hebben goed geluistert naar die Zigeuners met hun orkestje.
pi_26467494
quote:
Op zondag 24 april 2005 04:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lol. je bedoelt de roos-foto-mannen?
Hier in Doetinchem (is op Hart van Nederland geweest trouwens) waren van die zigeuner-vrouwen die in café's volwassen mannen van 30+ (die dus geld hebben) lastig vielen met de vraag of ze een roos wilden kopen voor een euro. Dit deden ze telkens net zo lang totdat er gehapt werd om maar van het gezeik af te zijn. Die mannen kochten dus die rozen en die vrouwen verdwenen weer, terwijl die mannen er stuk voor stuk te laat achter kwamen dat ze gerold waren.
  zondag 24 april 2005 @ 04:14:06 #88
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26467500
quote:
Op zondag 24 april 2005 04:11 schreef cultheld het volgende:

[..]

Hier in Doetinchem (is op Hart van Nederland geweest trouwens) waren van die zigeuner-vrouwen die in café's volwassen mannen van 30+ (die dus geld hebben) lastig vielen met de vraag of ze een roos wilden kopen voor een euro. Dit deden ze telkens net zo lang totdat er gehapt werd om maar van het gezeik af te zijn. Die mannen kochten dus die rozen en die vrouwen verdwenen weer, terwijl die mannen er stuk voor stuk te laat achter kwamen dat ze gerold waren.
dat verhaal kende ik nog niet. ::)
pi_26467514
quote:
Op zondag 24 april 2005 04:14 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat verhaal kende ik nog niet. ::)
Zegt dat nu wat over die 30+ kerels of over die zigeuners?
pi_26467517
quote:
Op zondag 24 april 2005 04:18 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Zegt dat nu wat over die 30+ kerels of over die zigeuners?
Doetinchem weet je wel.... Daar is geen één kamp met zigeuners in de buurt; Die vrouwen waren waarschijnlijk gewoon op rooftocht.
pi_26467539
quote:
Op zondag 24 april 2005 04:19 schreef cultheld het volgende:

[..]

Doetinchem weet je wel.... Daar is geen één kamp met zigeuners in de buurt; Die vrouwen waren waarschijnlijk gewoon op rooftocht.
Toch kunnen ze na hun rooftocht erg aardig zijn.
pi_26467548
quote:
Op zondag 24 april 2005 04:22 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Toch kunnen ze na hun rooftocht erg aardig zijn.
Ik zeg ook niet dat ze onaardig zijn. Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met zigeuners, maar ik laat me niet om de tuin leiden door "rozen-trucjes" of andere foefjes.
pi_26467559
quote:
Op zondag 24 april 2005 04:24 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ze onaardig zijn. Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met zigeuners, maar ik laat me niet om de tuin leiden door "rozen-trucjes" of andere foefjes.
Ok dan hoor je niet bij de doelgroep "potentiele slachtoffers"
  zondag 24 april 2005 @ 10:18:36 #94
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26468702
Beetje geveegd in dit topic.

Kunnen we het gegeneraliseer en de vooroordelen er svp buiten laten?

Zelf heb ik weinig tot geen ervaring met zigeuners, dus kan me er geen goed beeld van vormen. Ik zie soms artikelen opduiken tijdens het avondnieuws of ik de krant, maar op basis van dat alleen: nee, zou 't niet kunnen zeggen.
Daar ik nooit slechte ervaringen heb meegemaakt, ga ik dus maar uit van het goede in de mens.
(Un)masking for the greater good.
  zondag 24 april 2005 @ 12:38:40 #95
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26471064
quote:
Op zondag 24 april 2005 03:10 schreef cultheld het volgende:

Interessante link. Ook opvallend hoe neutraal die partijstandpunten uitgelegd zijn. Maareh, die ad's zijn idd prachtig
Vampire Romance O+
pi_26485960
quote:
Godverdomme, Wesley. Hier ook al.
Helpt waar hij kan!
  maandag 25 april 2005 @ 00:46:46 #97
93590 DHuuf
Mad as can be...
pi_26488688
quote:
Op zondag 24 april 2005 03:19 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Zigeuners passen niet zo goed in het Europeese plaatje.
Jij past niet zo goed in mijn plaatje. Misschien moet ik je maar uit mijn plaatje verwijderen.
Kadett 2.1 8v GSI met BITURBO, dikke intercooler, waterinjectie en lachgas: 433pk, 386Nm. Volle Gaas Sinterklaas!!
Corvette 5,7V8 supercharged 860pk 930Nm.
pi_26488722
quote:
Op maandag 25 april 2005 00:46 schreef DHuuf het volgende:

[..]

Jij past niet zo goed in mijn plaatje. Misschien moet ik je maar uit mijn plaatje verwijderen.
Dhuuf, daar help ik je graag bij.
  maandag 25 april 2005 @ 14:20:38 #99
93590 DHuuf
Mad as can be...
pi_26497294
quote:
Op zondag 24 april 2005 03:10 schreef cultheld het volgende:

Jij kunt blijkbaar niet eens je eigen bronnen lezen? Da's dus geen zigeunerkrant heino.
Kadett 2.1 8v GSI met BITURBO, dikke intercooler, waterinjectie en lachgas: 433pk, 386Nm. Volle Gaas Sinterklaas!!
Corvette 5,7V8 supercharged 860pk 930Nm.
pi_26499034
quote:
Op maandag 25 april 2005 14:20 schreef DHuuf het volgende:

[..]

Jij kunt blijkbaar niet eens je eigen bronnen lezen? Da's dus geen zigeunerkrant heino.
Met name voor Sinti en Roma.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')