P-Style | donderdag 14 april 2005 @ 01:57 |
![]() Microsofts volgende console Zeer waarschijnlijk luisterend naar de naam "xbox 360". Dit is min of meer bevestigd. Wat is er allemaal nog meer bevestigd? Nou officiëel nog niks eigenlijk, maar "betrouwbare" bronnen hebben het volgende te zeggen over de "xbox 360"... Specs En verder... Microsoft gaat waarschijnlijk bepaalde eisen stellen aan developers die games op de "xbox 360" willen uitbrengen. Zo willen ze dat ieder spel minstens de HDTV reslotie van 1280x720p gaat ondersteunen, moet 5.1 digitaal surround sound standaard zijn evenals anti-aliassing. Verder zien ze graag in ieder spel een vorm van xbox-live ondersteuning terug. Nu we het toch over developers hebben... er is al een behoorlijke lijst met developers die de "xbox 360" willen ondersteunen. Wat vooral opvalt is dat Microsoft dit keer meer (grote) Japanse developers heeft weten te overtuigen. Maar goed... allemaal leuk en aardig deze semi-feitjes, maar wanneer wordt alles nou een beetje definitief? Op 12 mei 2005 zal Microsoft alles over zijn nieuwe console bekend gaan maken tijdens een wereldwijde announcement op MTV! (in Nederland zal het uitgezonden worden op vrijdag 13 mei om 19:30 uur) In de tussentijd kun je de timer in de gaten houden. Voorgaande topics Links | |
P-Style | donderdag 14 april 2005 @ 02:00 |
En verder zal 'ie dus concaaf worden, waarvan ik nog nooit eerder heb gehoord, maar dus betekent dat 'ie "hol" wordt qua vorm. | |
Dr.Daggla | donderdag 14 april 2005 @ 08:39 |
Hoe ie er uit komt te zien interesseert me echt niets. Hij staat in een kastje waar het deurtje van dicht kan. ![]() Ik weet zeker dat de taktiek van MS gaat werken, ook niet zo gek als je zo'n astronomisch marketingbudget hebt. Enfin, ik las ergens dat ie tussen de 350 en 400 dollar gaat kosten. Maar dat lijkt me erg stug. Onmogelijk, eigenlijk.... We zullen zien.. Tot die tijd: MICROSOFT ![]() | |
Strolie75 | donderdag 14 april 2005 @ 08:46 |
Ik blijf het belachelijk vinden dat ze nu al met een nieuwe console komen. Als je kijkt naar games als Conker en Jade Empire kun je zien dat de XBox nu pas echt zijn volledig potentieel bereikt heeft. ![]() Maar goed, ik haal de XBox 2 of XBox 360 toch niet meteen bij de release. Ik wacht even af welke games erop gaan verschijnen. Al ben ik erg benieuwd naar Tomb Raider: Legends. Overigens vind ik het knap als ze het tot 12 mei geheim weten te houden, als je al ziet hoe er nu gelekt wordt. ![]() | |
Dr.Daggla | donderdag 14 april 2005 @ 08:48 |
quote:Ik denk dat MS alles op alles heeft gegooid om voor de rest te zijn. En ook al geef je de concurrenten misschien zo wel een technische voorsprong, de hardware is zo geavanceerd dat het wel een tijd duurt voor dat de 'grens' is bereikt. Tis erg snel ja, maar dit zal ze een dikke voorsprong geven. Helemaal aangezien er veel gebruik van XNA gemaakt gaat worden. ![]() | |
Ghostbuster | donderdag 14 april 2005 @ 08:49 |
Ik wilde iets over een titel zeggen van een spel ben ik de naam kwijt ![]() | |
Fliepke | donderdag 14 april 2005 @ 09:42 |
quote:Dat is zeker waar en daar zouden de devvers ook blij mee zijn, maar ja microsoft wil nu toch echt geld gaan verdienen ![]() ![]() | |
speknek | donderdag 14 april 2005 @ 09:46 |
![]() De Dreamcast ging z'n ruime voorsprong niet heel goed af, aan de andere kant was die computer ook wat te obscuur voor de gemiddelde gebruiker. Microsoft heeft wel heel wat meer marketing geld. | |
Dr.Daggla | donderdag 14 april 2005 @ 10:08 |
quote:Precies, slechte marketing is SEGA fataal geworden. ![]() | |
kepler | donderdag 14 april 2005 @ 10:28 |
12 mei, dat is maar over 4 weekjes ![]() | |
MMaRsu | donderdag 14 april 2005 @ 10:55 |
quote:Dreamcast ![]() | |
P-Style | donderdag 14 april 2005 @ 11:46 |
quote: quote:Het was inderdaad de marketing... of eerder het gebrek aan marketing. Verder was de voorloper van de Dreamcast, de Saturn ook in no time uitgeroeid door de Playstation. Wat dat betreft heeft de "xbox 360" véél betere marketing èn een redelijk succesvolle voorganger. | |
HeatWave | donderdag 14 april 2005 @ 11:54 |
IK ben eigenlijk ook wel benieuwd naar dit speeltje. Ik ben niet zo'n consoler, maar met deze specs zou het wel eens behoorlijk spectaculair kunnen worden. vraag me wel af wat het moet gaan kosten idd, alleen zo'n GPU kost nu al 400-500 euro als je hem op een losse kaart koopt. | |
Dr.Daggla | donderdag 14 april 2005 @ 12:12 |
quote:Dat en dan nog 3x een 3gig core. Die GPU is overigens sneller dan alles wat nu nog te koop is. ![]() | |
Strolie75 | donderdag 14 april 2005 @ 12:16 |
Snelheid zegt op zich niet alles. Het gaat vooral hoe gemakkelijk op een console te programmeren is. Dan kom je een heel eind met minder kracht. Kijk maar naar Doom 3, doet niet heel veel onder voor de PC-versie maar draait wel op een 700 mhz processor. Door de soft- en de hardware op elkaar optimaal op elkaar af te stemmen kan Apple bijvoorbeeld ook al jaren competatief blijven met relatief minder snelle processors. | |
Strolie75 | donderdag 14 april 2005 @ 12:17 |
quote:Ik kan me toch herinerren dat heel Manchester United toen met een Dreamcast logo rondliep. | |
Dr.Daggla | donderdag 14 april 2005 @ 12:17 |
quote:Arsenal. Maar dat was lang niet genoeg natuurlijk.. | |
Dr.Daggla | donderdag 14 april 2005 @ 12:19 |
quote:Snelheid zegt niet alles, maar wel veel. Je neemt namelijk beperkingen weg bij devvers en zo kunnen ze nog betere games maken. Althans, dat hoop je dan. ![]() | |
P-Style | donderdag 14 april 2005 @ 12:20 |
quote:En laat de xbox 360 nou net krachtige hardware hebben èn XNA ondersteunen wat het programmeren bevordert. ![]() | |
Rodie83 | donderdag 14 april 2005 @ 12:22 |
quote:Mjah ik vraag me af waarvoor het nodig is..en of de prijs er niet onder gaat lijden. | |
Dr.Daggla | donderdag 14 april 2005 @ 12:24 |
quote:Nou, de Unreal 3 engine bijv. is een pittige. Lijkt mij iig geen overbodige luxe, helemaal met het oog op de toekomst. ![]() | |
P-Style | donderdag 14 april 2005 @ 12:26 |
quote:Dat is nodig om je staande te houden tegen de concurrentie en om minstens 3 jaar (want veel langer is de levensduur van een Microsoft console schijnbaar niet ![]() Microsoft heeft geld zat, dus de prijs zal er niet teveel onder lijden denk ik. | |
chibibo | donderdag 14 april 2005 @ 13:10 |
quote:Ik denk niet dat Microsoft zo veel geld heeft weten te vergaren door geld toe te leggen op elk verkocht product. ![]() | |
MMaRsu | donderdag 14 april 2005 @ 13:27 |
quote:Het probleem was dat ze zogoed als hun hele europese marketing budget daaraan besteed hebben. Dit is besloten door een paar individuele personen binnen Sega ( europa dacht ik ), die later ook ontslagen zijn. | |
Dr.Daggla | donderdag 14 april 2005 @ 13:37 |
quote:Was bij de XBOX ook, dus no ook wel gok ik zo.. | |
P-Style | donderdag 14 april 2005 @ 13:38 |
quote:Het is eigenlijk nog maar sinds kort dat Mircosoft géén verlies meer draait voor iedere verkochte xbox. | |
Dr.Daggla | donderdag 14 april 2005 @ 13:53 |
quote:Het was wel ingecalculeerd. En er is nu een massale fanbase, dat gaat zich (denk ik) nu terugbetalen. ![]() | |
P-Style | donderdag 14 april 2005 @ 14:01 |
quote:Deze... aardig grote fanbase heeft door het kopen van spellen al aardig wat terugbetaald, ik hoop niet voor Microsoft dat "het terugbetalen" nu pas gaat beginnen, want zometeen gaan ze weer verlies draaien met hun "xbox 360's". ![]() ![]() ![]() | |
HassieBassie | donderdag 14 april 2005 @ 15:38 |
quote:Afgelopen boekjaar heeft Microsoft's entertainment devisie al iets van 500 miljoen dollar winst gemaakt, voornamelijk door HALO2. Ze hebben dus feitelijk maar een jaar verlies gedraaid op de Xbox.. en zelfs dat verlies kwam niet boven de 200 miljoen dollar, een schijntje vergeleken met de winst van de andere divisies. | |
H.Flick | donderdag 14 april 2005 @ 15:55 |
Microsoft is ontzettend bedreven in het marketing spelletje in zogenaamde increasing returns markten. In (bijna) geen enkele markt zijn ze de pionier geweest en toch hebben ze bijna overal een dominante positie weten te bemachtigen. Ze zijn ook niet bang om op korte termijn geld te verliezen om zo op lange termijn als winnaar uit de bus te komen, een lange adem is erg belangrijk in dit soort markten. Daarom verwacht ik dat het heus wel goed gaat komen met de Xbox op de lange termijn. Het is wel interessant dat ze nu geconfronteerd worden met een totaal ander soort concurrent in de vorm van Sony, die ook een lange adem zal hebben. Aan de andere kant is de videogames markt ook niet dusdanig dat er geen 2 (of 3, Ninty ![]() Ik ben wel benieuwd hoe dit zich in de toekomst zal ontwikkelen. | |
HassieBassie | donderdag 14 april 2005 @ 16:22 |
quote:Over nintendo gesproken: dat is nou echt iets voor Microsoft om over te nemen. Kost een miljardje 0f 15, maar dan heb je ook wat. | |
chibibo | donderdag 14 april 2005 @ 16:28 |
quote:Bij de Xbox was dit inderdaad zo, maar Microsoft zei toen dat het bij de opvolger zeker niet het geval zou zijn. Plannen kunnen echter wijzigen, dat is zo. Houd er echter wel rekening mee dat als een videokaart in de winkel 400 euro kost, het Microsoft waarschijnlijk maar de helft kost, of misschien nog minder, om deze in hun console te laten inbouwen. In mijn ogen is het dus niet ondenkbaar dat ze een console op de markt kunnen zetten die voldoet aan de tot nu toe gelekte specs, en deze voor 500 euro kunnen verkopen zonder verlies te lijden. | |
chibibo | donderdag 14 april 2005 @ 16:30 |
quote:Doe maar niet. ![]() | |
HassieBassie | donderdag 14 april 2005 @ 16:36 |
quote:Als old school Nintendofan zie ik een overname ook niet zitten hoor ![]() Maar aan de andere kant, zoals het nu gaat met Nintendo is het ook niet goed. Dan zie ik liever de games van Nintendo op een groot platform en de grote marketingkracht van Microsoft.. | |
H.Flick | donderdag 14 april 2005 @ 16:46 |
Een overname van Nintendo zal wel nooit gebeuren. Microsoft heeft Netscape, Palm etc. ook nooit overgenomen. Men had het simpelweg niet nodig en die standaarden/platforms waren eigenlijk toch al ten dode opgeschreven, hetzelfde verwacht ik ook van Nintendo uiteindelijk. | |
Steeven | donderdag 14 april 2005 @ 16:50 |
quote:Hoezo niet goed? Ze maken nog steeds dikke winst. Bovendien vind ik het wel knap dat ze een console mee kunnen laten gaan met de concurrent puur op eigen games. Van de multiplatform en exclusives moeten ze het niet hebben iig. Ik ben het wel met je eens dat ze eens moeten kijken naar hun marketing e.d., die is rampzalig ![]() | |
P-Style | donderdag 14 april 2005 @ 17:08 |
Ik vind het eigenlijk best opmerkelijk dat er nu nog steeds 3 consolefabrikanten op de markt zijn, voorgaande generaties werd dit aantal meestal snel gereduceerd tot 2. | |
Dr.Daggla | donderdag 14 april 2005 @ 17:11 |
quote:Ik denk eerlijk gezegd dat de Revolution Nintendo's laatste truukje op de consolemarkt gaat worden..... | |
speknek | donderdag 14 april 2005 @ 17:21 |
Dat zou me ook niet verbazen, maar de markt is wel ontzettend gegroeid, dus zo vreemd is het ook weer niet dat er nu drie zijn. | |
P-Style | donderdag 14 april 2005 @ 17:23 |
quote:En het komt natuurlijk door Japan en het feit dat 1 van de spelers dit keer Amerikaans is. | |
Hellrazor | donderdag 14 april 2005 @ 17:30 |
quote:dat zijden ze bij de cube tog ook al ? dat ze zich daarna op games zouden gaan richten of dat er een uitbreiding zou komen voor de cube in de toekomst ofzo ![]() | |
Hellrazor | donderdag 14 april 2005 @ 17:32 |
en een overname van microsoft het zou best een kunnen maar dan moet het wel een nintendo console worden en dat zou microsoft waarschijnlijk niet willen | |
P-Style | donderdag 14 april 2005 @ 17:44 |
quote:Dit zal wel een of ander gerucht geweest zijn, want ik heb hier werkelijk nog nooit van gehoord. | |
Hellrazor | donderdag 14 april 2005 @ 17:47 |
quote:was vooral voor de release/toen de cube net was aangekondigt ofzo de cube zou min 6 jaar meegaan ofzo en als de graphics daarna niet meer mee konden komen met de concurrenten zouden ze een uitbreiding uitbrengen | |
Notorious_Roy | donderdag 14 april 2005 @ 17:54 |
quote:Rondom Nintendo hangen altijd de grootste geruchten. Megaton, Rubbing controllers, 3rd party gaan, samenwerken met M$, etc. Ik ben benieuwd naar wat de Xbox 360 gaat doen (goeie naam ![]() ![]() ![]() | |
P-Style | donderdag 14 april 2005 @ 17:55 |
quote:Achja... we weten allemaal hoe het afloopt met "uitbreidingen" in de consolewereld... ![]() ![]() | |
Oscar. | donderdag 14 april 2005 @ 17:57 |
quote:ja meer sequels ![]() ![]() | |
Ceased2Be | donderdag 14 april 2005 @ 17:59 |
quote:Hoe optioneel zal ie zijn bij de Mediacenter versie? Kan me voorstellen dat ie voor games minder boeiend is. Wat ik persoonlijk vervelender vind is dat ie waarschijnlijk niet backwards-compatible is. | |
P-Style | donderdag 14 april 2005 @ 18:01 |
quote:De Mediacenter versie zal niet zonder kunnen... voor games zal 'ie inderdaad minder boeiend zijn, maar de huidige xbox heeft toch wel voordeel gehad met z'n hdd. | |
HassieBassie | donderdag 14 april 2005 @ 18:13 |
quote:Dat heb ik ook ooit es ergens gelezen; dat als de Cube zou floppen het Nintendo's laatste eigen console zou zijn en ze verder gingen als publisher. Misschien is dat sowieso wel een goed idee: de games van Nintendo vind ik persoonlijk eigenlijk altijd wel briljant, en met de userbase van zowel de ps3 als de xbox360 worden ze een serieuze concurrent van EA en stroomt het geld nog harder binnen dan nu het geval is. Alleen op de handheld markt hebben ze dan een eigen console, en met geruchten over een draagbare gamecube vind ik dat helemaal geen slecht vooruitzicht ![]() ![]() | |
P-Style | donderdag 14 april 2005 @ 18:18 |
quote:Nou, de Cube is niet geflopt en in Japan heeft de xbox amper een userbase. Neemt niet weg dat het inderdaad een goed idee is als Nintendo zich puur op software gaat richten, net als Sega heeft gedaan. ![]() | |
H.Flick | donderdag 14 april 2005 @ 18:19 |
Ik snap niet waarom ze de HD optioneel willen maken, bij de huidige Xbox zit hij er standaard in en zeker met het oog op online gaming, extra content downloaden en updates is het natuurlijk ontzettend handig. Ik kan alleen een kostenmotief bedenken. | |
P-Style | donderdag 14 april 2005 @ 18:20 |
quote:Bingo! Dat èn een reductie in gewicht en fysieke grootte. Ze gaan er vanuit dat Japanners liever een kleinere console willen dan zo'n koelkast als de ouwe xbox. ![]() | |
Heintje | donderdag 14 april 2005 @ 18:22 |
quote:Dat de huidige spellen niet op de nieuwe Xbox te spelen zijn is nog niet zo erg. Mijn Xbox doe ik toch niet weg als ik een nieuwe zou kopen. Het zou alleen wel heel fijn zijn als de controllers compatible zijn. 4 tientjes voor zo'n kastje is veel te duur. gelukkig krijg je er 1 bij maar je hebt er eigenlijk toch zeker 2 nodig. | |
HassieBassie | donderdag 14 april 2005 @ 18:23 |
quote:Plus het feit dat de harde schijf in de Xbox het wel erg aanlokkelijk maakt om dat ding om te bouwen.. | |
chibibo | donderdag 14 april 2005 @ 18:25 |
quote:Ik verwacht het wel. Voor zover ik heb begrepen wordt Media Center versie namelijk geen stand-alone media center, maar zal hij dezelfde functionaliteit bieden als de huidige Media Center Extenders. De content staat dan opgeslagen op je Media Center PC, en deze wordt door middel van streaming door je Xbox 360 op je tv getoond. ![]() | |
P-Style | donderdag 14 april 2005 @ 18:27 |
quote:O, ja... dat kan natuurlijk ook. Maar dan komt er dus geen apparte mediacenter-versie uit van de "xbox 360"? | |
chibibo | donderdag 14 april 2005 @ 18:35 |
quote:Volgens de berichten wel (toch?), maar ik weet niet of deze standaard met een hard disk geleverd gaat worden. Ik kan me echter voorstellen dat het Media Center component, dat ik hierboven beschreef, een standaard onderdeel wordt van elke Xbox 360. Microsoft lijkt zich namelijk te richten op het aanbieden van een compleet home entertainment pakket; zie de focus die ze nu leggen op Windows XP Media Center Edition voor de thuismarkt. Een Xbox die content van een Media Center PC kan laten zien past natuurlijk prima in die strategie. ![]() | |
Notorious_Roy | donderdag 14 april 2005 @ 19:03 |
Oh ja! Media Center! Dat moet gewoon meteen geïntegreerd worden op dat ding ![]() | |
piet_pelle | donderdag 14 april 2005 @ 19:20 |
Er zouden toch 3 versies xbox360 komen, de standaard, x360 HD en x360 pc. En die laatste moet dus de meest uitgebreide zijn met mediacenter en al,die wil ik dus. Toen deze geruchten bekend werden werd er ook verteld dat de 2 uitgebreidere versies pas later uit zullen komen, perfect voor diegenen die tegen het eind van dit jaar nog niet de volle prijs voor alweer een console willen uitgeven. En P-style, dat de xbox amerikaans is is absoluut niet per definitie de reden dat hij in Japan niet verkoopt, integendeel Japanners houden van alles dat westers is. Het heeft te maken met het grote verschil in software. Als je kijkt waar de nadruk bij de xbox op ligt, toch wel spellen voor de grote massa, schieten, racen en racen en schieten. En als je ziet wat er wekelijks in de top 10 in Japan staat dan zie je alleen maar dating sims, rpg's, trein simulators e.d. De cube en ps2 hebben gewoon veel meer spellen die Japanners aanspreken. Dit kan je uiteraard wel toeschrijven aan het feit dat ze Japanse bedrijven zijn en dus dichter bij de Japanse developpers staan. Grappig om te zien dat de Halo 2 stand op de TGS bijna uitgestorven was terwijl dat op de E3 wel anders was. | |
Notorious_Roy | donderdag 14 april 2005 @ 19:25 |
quote:Mocht dit echt zo zijn (hoor er de laatste tijd weinig over) dan wil ik ook de meest uitgebreide ![]() quote:En meteen de reden dat DOA het wel goed doet ![]() quote:Naja, eigenlijk alleen de PS2. De Cube doet het ook niet fantastisch in Japan ![]() | |
Hellrazor | donderdag 14 april 2005 @ 19:31 |
als mediacenter heb ik mijn xbox1 gewoon briljant ![]() | |
__Saviour__ | donderdag 14 april 2005 @ 19:38 |
Gaat een pc-xbox niet enorm veel problemen opleveren? Microsoft's systemen hebben nou een niet al te beste reputie op het gebied van veiligheid. En met de breedbandverbindingen van tegenwoordig ben je altijd online. Volgens mij wordt de XBOX-pc dan doelwit van tal van virussen en moet je er updates/paches voor gaan downloaden. | |
Notorious_Roy | donderdag 14 april 2005 @ 19:46 |
quote:Als je zorgt dat er maar één poort open is op dat ding, de poort om te gamen, moet het toch geen probleem zijn ![]() | |
peristilius | donderdag 14 april 2005 @ 19:53 |
quote:Zat ik ook te denken, maar ik weet geen fuck van die dingen ![]() Dacht ik zeg het maar niet ![]() Zoiezo zou dit dan bij de gewone xbox ook al het geval zijn. | |
__Saviour__ | donderdag 14 april 2005 @ 19:57 |
Maar als er inderdaad iets van winXP Media Center op gaat draaien, is het toch wel kwetsbaar denk ik. Sowieso vind ik het hele 3 versie gedoe al raar. Straks krijg je games die maar op 1 type box draaien bijvoorbeeld, omdat het spel een harde schijf vereist ofzo. Zo begint het wel heel veel op een normale pc te lijken.. | |
chibibo | donderdag 14 april 2005 @ 20:33 |
quote:Maar je kunt er geen tv op kijken en opnemen. ![]() | |
MMaRsu | donderdag 14 april 2005 @ 20:48 |
Misschien wel interessant, niet alleen voor het ps2 gedeelte, maar ook voor het Xbox360 gedeelte, aangezien Xbox360 Hddvd zal gebruiken ( toch? )quote: | |
peristilius | donderdag 14 april 2005 @ 20:53 |
quote:Waarschijnlijk gaat de Xbox 360 gewone (dual layer) DVD's gebruiken, maar dat is nog niet helemaal zeker volgens mij... | |
MMaRsu | donderdag 14 april 2005 @ 20:56 |
Hmm wie ging dan hd-dvd's gebruiken *denkt na* | |
P-Style | donderdag 14 april 2005 @ 21:45 |
quote:Dat verband heb ik ook nooit getrokken. Ik zei dat het feit dat er dit keer een Amerikaanse speler op de markt is, een verklaring kan zijn dat er nu nog 3 consoles op de markt zijn in plaats van 2. quote:Voorlopig niemand. Het is 100% zeker dat de "PS3" Blu-Ray gaat gebruiken en het is bijna 100% zeker dat de "xbox 360" het bij dvd's houdt. Dan blijft de Revolution over, maar ik denk dat die weer met z'n eigen "revolutionaire" medium komt. ![]() | |
MMaRsu | donderdag 14 april 2005 @ 21:47 |
hehe ![]() ![]() | |
peristilius | donderdag 14 april 2005 @ 21:51 |
quote:De Revolution gaat waarschijnlijk weer kleine DVD's gebruiken, alleen dit keer iets grotere kleine DVD's ![]() | |
speknek | donderdag 14 april 2005 @ 21:54 |
Lijkt me stug, dit was een standaard 8cm formaat, als ze het groter doen ondersteunt niets het meer. | |
P-Style | donderdag 14 april 2005 @ 22:03 |
quote:Hoezo niets? ![]() ![]() | |
speknek | donderdag 14 april 2005 @ 22:07 |
Lijkt me vanuit productieoverwegingen niet geheel onhandig als er al bestaande persen zijn, laat staan dat de gemiddelde ontwikkelaar op een pc werkt. | |
P-Style | donderdag 14 april 2005 @ 22:10 |
quote:Persen kunnen gemaakt worden en dev-bakken (evt. in combinatie met pc's) zijn er om de software op te ontwikkelen. Ik zie het probleem niet zo. | |
Heintje | donderdag 14 april 2005 @ 22:17 |
De DVD's van de normale grote zijn te makkelijk te kopieren. Op de kleintjes kan te weinig data. Dan moet je dus naar een maat er tussen in. | |
Rodie83 | vrijdag 15 april 2005 @ 01:26 |
quote:Dude. Ninja Gaiden zou Ninja Gaiden niet zijn als je er niet voor door het stof heen moest. ![]() | |
Rodie83 | vrijdag 15 april 2005 @ 01:29 |
quote:Xbox DVD's zijn niet te kopieren, alleen via een gemodde xbox. En dan moet je nog moeite doen ook: xbox modden, dvd rippen op je xbox, ftp server opzetten om data naar je pc te pompen, branden. En dan heb je wel een gekopieerde game die je kan gebruiken, maar je gekopieerde spel doet het niet op live omdat je gekopieerde spellen alleen via de modchip spelen kan. De beveiliging van MS was en is nog steeds perfect. | |
MMaRsu | vrijdag 15 april 2005 @ 01:59 |
Dan heb je altijd nog Xlink Kai en Xboxconnect..maargoed das illegaal om over te praten ^^. quote: Idd Roy, denk je soms dat ninja's het makkelijk hebben ![]() | |
Notorious_Roy | vrijdag 15 april 2005 @ 09:15 |
Dan moeten ze een andere level opbouw nemen zodat je niet 6 keer langs dezelfde black ninja's op de hoek hoeft ![]() | |
Ghostbuster | vrijdag 15 april 2005 @ 09:18 |
quote: ![]() | |
MMaRsu | vrijdag 15 april 2005 @ 10:28 |
Black Ninja's....zooo makkelijk ![]() | |
Notorious_Roy | vrijdag 15 april 2005 @ 10:39 |
Blabla ![]() ![]() | |
Nazzgul | vrijdag 15 april 2005 @ 10:51 |
quote: ![]() Ik ben vooral benieuwd naar de opslagcapaciteiten van de nieuwe box. Zou toch wel ff wat minder zijn als ze uiteindelijk toch alleen met losse geheugenmodules gaan werken i.p.v. met hd's. Blijft die mogelijkheid wel bestaan dan wordt dat ding echt te gek ![]() | |
MMaRsu | vrijdag 15 april 2005 @ 11:52 |
Ik was eerst nogal anti Xbox, maar nu ben ik toch nog wel redelijk pro Xbox ![]() | |
kepler | vrijdag 15 april 2005 @ 12:19 |
quote:zeker met de Xbox 2 ligt de nadruk op Xbox-live, alle games moeten daarmee compatibel zijn. Wil je Xbox-live dan zul je toch een normale xbox moeten hebben, met een legaal spel. En aangezien een hoop games veel live-functionaliteit zullen gaan bieden... (kijk naar TS3, Halo 2, Forza, PGR2). Wat dat betreft werkt de beveiliging perfect ![]() (maar misschien dat de hackers ook hier weer iets op zullen vinden, of misschien al gevonden hebben) | |
twi | vrijdag 15 april 2005 @ 12:26 |
quote:De meest hardcore PS2 fanboys zijn Xbox fanboys geworden hier ![]() ![]() | |
Rodie83 | vrijdag 15 april 2005 @ 12:29 |
Punt is dat ik voornamelijk helemaal verslingerd ben aan WoW momenteel. Xboxen komt er niet meer van, laat staan piekeren over de xbox 2 ![]() | |
the_legend_killer | vrijdag 15 april 2005 @ 13:05 |
ZOu je ook X-Box 1 spellen op de X-Box 2 kunnen spelen ? | |
the_legend_killer | vrijdag 15 april 2005 @ 13:06 |
quote:goedzo ![]() | |
Rodie83 | vrijdag 15 april 2005 @ 13:07 |
quote:De discussie hierover vind je als je wa terug zou lezen. Maar om t snel te doen: over backward compatibility is nog niks officieel bekend. | |
the_legend_killer | vrijdag 15 april 2005 @ 13:10 |
quote:ok | |
Ghostbuster | vrijdag 15 april 2005 @ 13:59 |
quote:Geld voor de xbox2 mischien,maar met de 1 kan je makkelijk op xbox live nog,ook al is die gemod [ Bericht 0% gewijzigd door Ghostbuster op 15-04-2005 14:13:33 ] | |
Nazzgul | vrijdag 15 april 2005 @ 14:11 |
quote:Met een omgebouwde XboX is het op dit moment heel eenvoudig om on-line te gamen. Er zijn tooltjes gebouwd die er voor zorgen dat je via de system link mogelijkheid van je XboX game gewoon on-line kunt gamen. Er wordt een soort van LAN tussen XboXen gefaked zegmaar. De vraag is of het "illegaal" is, de tools zelf zijn namelijk freeware en er wordt geen gebruik gemaakt van servers.. (en er zijn vast nog wel meer mogelijkheden die ik ook niet weet) Ik denk dat MS er met de XboX 2 wel wat aan zal proberen te doen, maar of ze er echt iets aan kunnen doen, ik vrees van niet. Zeker niet zolang als de mogelijkheid bestaat om het bios te flashen en het OS te vervangen. Want dan zijn er ook voor de nieuwe XboX vast wel weer een paar gehaaide mennekes die er voor zorgen dat "alles" mogelijk is en vrees ik dat de XboX 2 wel eens een goed alternatief voor het MediaCenter kan worden. Maar ja, we zullen het gaan zien. Ik ben vooral benieuwd naar het grafische/audio verschil met de huidige XboX en het is dan ook wel erg verstandig van MS om de minimale resolutie van 1280x720 voor gameontwikkelaars af te dwingen. Ik heb er zin in ![]() | |
kepler | vrijdag 15 april 2005 @ 14:19 |
quote:maar dat is geen Xbox-live natuurlijk ![]() quote:maar dan heb je toch nog steeds het legale spel nodig? | |
Nazzgul | vrijdag 15 april 2005 @ 14:22 |
quote:Daar heeft u gelijk aan. Het is voor MS dan ook zeker zaak ervoor te zorgen dat de meerwaarde van "live" t.o.v. "de rest" blijft bestaan. | |
kepler | vrijdag 15 april 2005 @ 14:25 |
quote:als ik naar Halo 2 (statistieken, vrienden meenemen naar wedstrijden), PGR2 (leaderboards, tijden vergelijken, ghosts uploaden) en TS3 (mapmaker levels uploaden, leaderboards bij challenges) kijk dan moet dat geen probleem zijn voor Microsoft ![]() | |
Klonk | vrijdag 15 april 2005 @ 14:26 |
ik ben in ieder geval blij dat ze van die backwards compatible onzin zijn afgestapt... | |
Tain | vrijdag 15 april 2005 @ 14:29 |
quote:Als downloadable content ook nog exclusief blijft voor mensen met live en niet via demo disks of wat dan ook te verkrijgen is dan zitten ze nog wat beter. | |
kepler | vrijdag 15 april 2005 @ 14:30 |
quote:ik wist dat ik wat vergeten was ![]() ![]() | |
twi | vrijdag 15 april 2005 @ 14:41 |
Live heeft al een meerwaarde ten opzichte van Xbconnect en Kai. Okee, zeker de software van de laatstgenoemde wordt steeds beter, maar het staat nog totaal niet in verhouding met 't gemak van Live. Maar de beveiliging van de content en van de games zelf moet natuurlijk vele malen beter. Net zoals die van de console zelf. | |
MMaRsu | vrijdag 15 april 2005 @ 16:15 |
quote:Ik was zelfs hardcore Ninty fan..nou is dat natuurlijk niet zo erg, maar het enige echt goede spel afgelopen jaar voor de cube was Re4 voor mij. Sinds ik een Xbox heb ( zo'n mooie crystal ![]() ![]() ![]() Btw, check me space hieronder in mn sig, khad een stukje geschreven over Splinter Cell ( niet heel boeiend ![]() | |
Xrenity | vrijdag 15 april 2005 @ 17:51 |
De Xbox lijkt me vooral leuk voor de multiplatform games (en dan waarschijnlijk vooral via de minder legale weg). Echte killer games/franchises heeft de xbox namelijk niet. Heb dan ook nooit echt de drang gehad een xbox te kopen, zal met de 360 wel tzelfde zijn ![]() | |
MMaRsu | vrijdag 15 april 2005 @ 17:56 |
Komt hij weer aan met z'n gelul, ik heb je op msn al laten zien dat ze genoeg exclusive coole games hebben! | |
Xrenity | vrijdag 15 april 2005 @ 17:57 |
quote:Haha, not ![]() ![]() ![]() | |
Hellrazor | vrijdag 15 april 2005 @ 18:11 |
ik zag vandaag een reclame op mtv je zag zon baksteen met een holle binnekant maar het geluid was uit dus hoorde niks misschien een teasen voor de X360 ? | |
P-Style | vrijdag 15 april 2005 @ 18:13 |
quote:"Een baksteen met een holle binnenkant"... ![]() ![]() | |
twi | vrijdag 15 april 2005 @ 20:53 |
quote:Niet mooier, wel minder zwaar ![]() En er zijn zat exclusieve games, naast alle multiplatform games die stuk voor stuk mooier, beter, en uitgebreider zijn dan die op de andere consoles. En naast de PC ports als Doom 3 en veel andere games die niet eens op de PS2 en NGC komen natuurlijk. | |
piet_pelle | zaterdag 16 april 2005 @ 04:55 |
Ik wil geen PGR3, ik wil Forza 2. Ja nu al. | |
Hellrazor | zaterdag 16 april 2005 @ 09:51 |
quote:ja want ik las nog op games.fok dat de x360 zon vorm zou krijgen | |
Hellrazor | zaterdag 16 april 2005 @ 10:01 |
http://www.tweakers.net/nieuws/36953quote: | |
MMaRsu | zaterdag 16 april 2005 @ 15:39 |
Was al bekend lieverd ![]() | |
P-Style | zaterdag 16 april 2005 @ 17:58 |
quote:Ja... staat zelfs al in de OP. | |
Hellrazor | zaterdag 16 april 2005 @ 18:56 |
maar nu is het tog bevestigt ![]() | |
MMaRsu | zaterdag 16 april 2005 @ 19:00 |
Nee maar dat was ook al bekend ![]() | |
P-Style | zaterdag 16 april 2005 @ 19:04 |
quote:Ten eerste is het nog niet door Microsoft bevestigd, maar door "Britse bronnen", ten tweede... is dit nieuws van Eurogamer al oud, want daar had ik die informatie ook vandaan. ![]() | |
Tain | zaterdag 16 april 2005 @ 19:06 |
quote:ten derde: tweakers is niet zo'n snelle bron met console nieuws | |
Cerbie | zondag 17 april 2005 @ 15:54 |
Ah deze ontbrak nog in m'n MyAT ![]() Het zou mooi zijn als het ding DVDrecorder functies heeft, ze hoeven er 'alleen maar' een ingang voor het tvsignaal op te maken | |
Hellrazor | zondag 17 april 2005 @ 16:15 |
dat zou echt ![]() | |
P-Style | zondag 17 april 2005 @ 20:23 |
quote:Een Microsoft versie van de PSX dus... reken er maar op dat de standaard versie van de "xbox 360" geen dvd-recorder functies gaat krijgen. | |
Strolie75 | zondag 17 april 2005 @ 20:23 |
![]() ![]() | |
peristilius | zondag 17 april 2005 @ 20:29 |
quote: ![]() ![]() | |
Notorious_Roy | zondag 17 april 2005 @ 20:38 |
Ik vind het wel mooi eigenlijk ![]() | |
MMaRsu | zondag 17 april 2005 @ 20:45 |
Heh mooie doos, maar waar zijn de controller ports ![]() | |
Strolie75 | zondag 17 april 2005 @ 20:47 |
Het is een Mac Mini met een XBox logo, stelletje onwetende ![]() | |
Notorious_Roy | zondag 17 april 2005 @ 20:48 |
quote:Een WAT? ![]() | |
Strolie75 | zondag 17 april 2005 @ 20:51 |
quote:http://www.apple.com/nl/macmini/ Vind het wel grappig, aangezien M$ bijna alles van Apple heeft gejat. ![]() | |
Hellrazor | zondag 17 april 2005 @ 20:52 |
quote: ![]() | |
Heintje | zondag 17 april 2005 @ 22:02 |
Dat is net een koekblik. Het logo is trouwens wel netjes. iig beter dat die waarze mee op games.fok.nl kwamen. | |
MMaRsu | maandag 18 april 2005 @ 01:57 |
Uit de Ign Xbox mailbag :quote: ![]() ![]() | |
P-Style | maandag 18 april 2005 @ 02:59 |
quote:Tja... misschien worden het wel gewoon USB-poorten, hoef je alleen maar een USB-hubje te gebruiken om meer controllers aan te sluiten! ![]() | |
Hellrazor | maandag 18 april 2005 @ 07:38 |
quote:dat kan je via internet donwloaden en dan op je xbox via ftp gooien | |
speknek | maandag 18 april 2005 @ 07:43 |
Mja usb hub of multitap, het is in ieder geval irritant. | |
Dr.Daggla | maandag 18 april 2005 @ 07:56 |
quote:Ik heb nog nooit met meer dan 2 spelers tegelijk gegamed op m'n XBOX, eigenlijk. Maar het zou wel suf zijn, om van 4 naar 2 terug te gaan.. | |
speknek | maandag 18 april 2005 @ 08:31 |
quote:Neuh ik vind het ook helemaal geen vreemde keuze, bedacht me dat de enige keren dat ik deze generatie met vier personen achter de computer zat voor Mario Party en Smash Brothers was, en dat zijn ook geen spellen die een xbox equivalent hebben. Het is natuurlijk ook nostalgie naar vroegah, toen alle vrienden in de buurt langskwamen om op je spelcomputer te spelen, nu heeft iedereen zelf zo'n ding en niet de behoefte bij iemand anders erop te spelen ![]() | |
Tain | maandag 18 april 2005 @ 08:42 |
Ach en als ze ook standaard draadloze controllers ondersteunen dan kan je nog steeds met zijn 4'en op de bank zitten als je dat leuk vindt ![]() | |
P-Style | maandag 18 april 2005 @ 15:06 |
Denkend aan het feit hoe graag Microsoft iedereen op Live! wilt hebben, zou ik het niet eens zo vreemd vinden als de "xbox 360" straks maar 2 controllerports heeft. Standaard draadloze controllers denk ik niet... misschien een ingebouwde Blue-tooth module zodat je later Blue-Tooth controllers kunt kopen. | |
Cerbie | maandag 18 april 2005 @ 16:17 |
Nou, 4 controllerpoorten vind ik wel fijn, met zijn drieen een spel spelen gebeurt nog best vaak hier | |
Heintje | maandag 18 april 2005 @ 16:25 |
Dan hoop ik maar dat je niet zo'n afstands bediening hoeft te kopen om DVD's te kunnen kijken. Iedereen doet die ontvanger gewoon ik poort 4. Je moet er niet aan denken om dat ding steeds te moeten verwisselen. Dan raken de meeste hem wel een keer kwijt denk ik. En de controllers zijn ook niet echt ideaal om een dvd speler mee te bedienen. Als ik de film op heb staan gooi ik de controller meestal aan de kant waardoor er wel een trigger of zo ingedrukt wordt. | |
kareltje_de_grote | maandag 18 april 2005 @ 16:30 |
Een tijdje geleden heb ik ergens een fototje gezien van iemand die een presentatie gaf. Op deze foto zou dan de nwe xbox op het bureau staan. Dit "kastje" wat op het bureau staat voldoet wel verdacht veel aan de omschrijvingen welke de laatste tijd vrijkomen. Ik kan helaas die foto niet meer vinden iemand die weet welke foto ik bedoel? | |
rockstah | maandag 18 april 2005 @ 16:31 |
Nou ja, als er meer dan twee hier komen gamen dan gaan we toch altijd system linken. Is veel handiger. | |
twi | maandag 18 april 2005 @ 16:35 |
Waarom zou je 'm moeten verwisselen? In dat ding zit toch gewoon een gat voor de controller, wat is 't probleem? | |
Geqxon | maandag 18 april 2005 @ 16:36 |
Maar wat heb je aan die ubergraphics bij console-games? Ik bedoel, er is geen een shooter die je net zo serieus als een PC kan spelen ![]() | |
Cerbie | maandag 18 april 2005 @ 16:45 |
Graphics zijn niet alleen voor de FPS uitgevonden ![]() Een hele mooie RPG bijvoorbeeld | |
Geqxon | maandag 18 april 2005 @ 16:53 |
Sja, 97% van het nederlandse volk en 87% van het amerikaanse volk heeft anders nog steeds een TV die maar tot 800*600 gaat ![]() ![]() En why the fuck moet een RPG er prachtig uitzien, mooi is toch ook voldoende ![]() | |
Cerbie | maandag 18 april 2005 @ 17:06 |
Prachtig is beter ![]() Maar dan hadden we bij de huidige generatie al op kunnen houden met verbeteren (had ik ook mooi genoeg gevonden, PS2 uitgezonderd) maar ook met een resolutie die niet hoger gaat dan 800*600 kun je nog mooiere beelden krijgen, vergelijk een PS2 spel maar eens met een GC/Xbox spel | |
piet_pelle | maandag 18 april 2005 @ 17:08 |
quote:Omdat gamen op een (grote) tv hoort op de bank met de joypad relaxed in je handen. En niet met een toetsenbord achter een bureau. En daardoor moeten console spellen het leukst en mooist zijn. | |
Tain | maandag 18 april 2005 @ 19:59 |
Hoi Xbox 2/Xbox 360/Xenon topic, niet vergelijk hier PS2 met Xbox en Cube topic | |
Dr.Daggla | maandag 18 april 2005 @ 20:12 |
quote:massdelete? | |
Tain | maandag 18 april 2005 @ 20:51 |
quote:Hoi Fok traag, badderen, fok nog steeds traag, gewist ![]() En nu weer verder met ontopic gepraat dus geen: 1) vergelijkingen tussen Xbox, ps2 en cube 2) vergelijkingen tussen xbox, ps2 en cube controllers daar was ergens een apart controller topic voor | |
P-Style | maandag 18 april 2005 @ 20:56 |
quote:Het ging juist om de controllers voor de "xbox 360", dat daarbij vergeleken wordt met xbox, PS2 en Cube controllers is logisch... Jammer dat je ook de zinvolle posts hebt verwijderd. ![]() | |
Geqxon | maandag 18 april 2005 @ 20:59 |
Ik hoop overigens wel dat de games voor de xbox 360 / 2 / xenon géén laadtijden hebben, of extreem minimaal ![]() ![]() Ik denk wel dat dit op mijn verlanglijstje voor kerst 2005 / 2006 gaat komen ![]() | |
P-Style | maandag 18 april 2005 @ 21:01 |
quote:Reken er maar op dat 'ie wèl laadtijden krijgt en gezien het feit dat 'ie gewone dvd's gaat gebruiken en de hdd niet standaard zal zijn, zullen de laadtijden misschien wel groter zijn dan bij de huidige xbox! ![]() | |
Geqxon | maandag 18 april 2005 @ 21:04 |
Grmbl. Want waarom laad een spel nou eigenlijk? Omdat hij de scenary in zijn geheugen moet laden? Dan kun je net zo goed 1gig geheugen pakken en 1 malig alles erin laden ![]() | |
Tain | maandag 18 april 2005 @ 21:07 |
quote:Het was een mix van zinvol en puur vergelijkings post, liep allemaal zo door elkaar dat ik deze keuze heb gemaakt, excuses dat ik je zinvolle posts heb verwijderd. Maar zelf verwacht ik dat de Xbox 360 controller redelijk hetzelfde zal zijn als de huidige Xbox controllers en de accessoires(memory cards, headset) slots zullen denk ik hetzelfde blijven. Scheelt ook weer ontwerp en productie kosten | |
peristilius | maandag 18 april 2005 @ 21:10 |
quote:Denk niet dat een heel spel in 1 gig past ![]() | |
Geqxon | maandag 18 april 2005 @ 21:12 |
Sja, 4gig geheugen kost voor microsoft nog net geen 70 euro, dus dan kun je beter de volledige game in het geheugen inladen ![]() | |
peristilius | maandag 18 april 2005 @ 21:14 |
quote:Volgens mij wordt alles uitgepakt tijdens het spelen en past het dan nog niet, maar zoiezo zou je dan wel lang bezig zijn als je even een spel wilt spelen. | |
Heintje | maandag 18 april 2005 @ 21:53 |
Op zich is laden niet heel erg. Maar de programeurs moeten er wel slim mee om gaan. In shooters bijvoorbeeld 2 delen van het spel in het geheugen hebben. Als je dan naar een nieuw deel gaat dat hij dan moet laden maar als je dan bedenkt dat je toch nog ff over die grens terug moet lopen hoef je niet te laden. En bij racegames moet je gewoon kunnen herstarten als je met een level waar je meebezig bent opnieuw wil beginnen. Ook zou het menu gewoon in het geheugen moeten blijven zitten. Maar ja, ik denk dat dat in het begin nog wel zal kunnen maar als de Xbox 360 een paar jaar oud is zal het steeds lastiger worden ben ik bang. En ook al kost 4 gig M$ niet zoveel dan zullen ze het nog niet doen omdat het voorlopig nog niet nodig is. En ze willen de consloe niet te duur hebben natuurlijk. En te veel verlies maken ook liever niet he. Dus ik verwacht niet echt veel verandering ten opzichte van de laadtijden op de wat langere termijn. | |
twi | maandag 18 april 2005 @ 22:07 |
Er zit geen ordinair PC geheugen in de X2, dus dat 70 euro verhaal gaat niet op. | |
P-Style | maandag 18 april 2005 @ 22:11 |
quote:Precies... sommige developers hebben erg goeie streaming technologie, andere developers hebben slechte streaming technologie, sommige spellen zijn nog geschikt voor streaming, anderen hebben het niet eens nodig. Je zult spellen krijgen met lange wachttijden en spellen met korte wachttijden. De dvd-rom speler in de "xbox 360" zal wel hogere snelheden aankunnen dan die nu in de xbox zit, maar games zullen ook groter zijn, dus daar gaat je voordeel. Aan de andere kant heeft de "xbox 360" weer flink meer geheugen, dus zou er in het begin bijv. veel geladen kunnen worden, zodat tijdens het spel zelf weer minder geladen hoeft te worden. Samengevat... er valt nog niet veel over te zeggen eigenlijk! ![]() | |
P-Style | maandag 18 april 2005 @ 22:13 |
quote:Tja... maar geldt dat niet voor bijna iedere topic in GAM? ![]() | |
Tain | maandag 18 april 2005 @ 22:19 |
quote:whehe eigenlijk geld dat voor het hele forum wel ![]() En een spel zonder laadtijden zou gewoon nu al moeten kunnen op de Xbox, ligt helemaal aan het programmeerwerk of er tijdens het spelen telkens een stukje wordt geladen. Het kan op de pc met het spel Dungeon Siege en World of Warcraft en dat zijn toch wel grote werelden | |
Rodie83 | maandag 18 april 2005 @ 22:26 |
quote:Denkfout. Harde schijf levert data veel sneller aan dan DVD. Waarom moet je een spel op de PC eerst installeren? Juist ![]() | |
Tain | maandag 18 april 2005 @ 22:28 |
quote:Die 8GB zou toch genoeg streaming ruimte moeten zijn ![]() | |
Oscar. | maandag 18 april 2005 @ 22:29 |
quote:het kan ook op de xbox, kijk maar naar mercanaries. alleen dan zit je wel een minuut over een bruggetje rijden ![]() | |
twi | maandag 18 april 2005 @ 23:13 |
GTA heeft op de Xbox ook nauwelijks laadtijden. Of je moet die 0,1 seconde als storend beschouwen. Maargoed, da's in principe dan ook grafisch niet zo'n hoogstaand spel natuurlijk ![]() | |
Wepeel2 | maandag 18 april 2005 @ 23:34 |
Ik hoop niet dat Microsoft inderdaad voor dvd formaat gaat. Ik ben bang dat dat nog wel een bottleneck kan worden als spellen steeds groter worden. Zeker als de concurrenten wel blu-ray ondersteunen. Straks krijgen we afgeslankte spellen voor de xbox. | |
kepler | maandag 18 april 2005 @ 23:41 |
quote:of nog beter, kijk naar Halo 2 daar zijn ook zo goed als geen laad-tijden, dit is allemaal streamend vanaf de DVD gedaan (vandaar die hele kleine hapering in het laden van de textures af en toe) | |
P-Style | dinsdag 19 april 2005 @ 01:34 |
quote:Nou... dat zal wel meevallen. Ze hebben maximaal 9GB te benutten en ik denk niet dat er heel binnenkort spellen van dat formaat zullen verschijnen. | |
Oscar. | dinsdag 19 april 2005 @ 08:08 |
quote:behalve dat je in het begin echt 4 minuten moet wachten totdat de map is ingeladen | |
piet_pelle | dinsdag 19 april 2005 @ 09:55 |
quote:True, maar verder hoef je het hele spel niet te wachten dus dat heb ik er wel voor over. Ik kan me half life of zelfs het simpel ogende Diablo nog herinneren, om de zoveel minuten moest je weer ff laden, das echt irritant. Vooral tijdens een shooter. | |
Wepeel2 | dinsdag 19 april 2005 @ 11:28 |
quote:Spellen zoals Jade Empire en Splinter Cell staan al op dvd9 format dus ik voorspel dat die grens vrij snel overschreden gaat worden als de capaciteit er is. Dat geldt natuurlijk niet voor alle titels, aangezien de gemiddelde titel denk ik ongeveer 3 gig is. Maar ik zou het jammer vinden als ze bepaalde spellen niet kwijt kunnen op een dvd. Nou goed, kan het altijd nog op 2 dvd's uiteraard. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Wepeel2 op 19-04-2005 12:02:15 ] | |
Fliepke | dinsdag 19 april 2005 @ 11:36 |
quote:Ik weet niet precies hoe het in jade empire en splinter cell zit, maar die pre-rendered filmpjes nemen gewoon superveel ruimte in beslag op die discs. Als je zometeen zou overschakelen naar HDtv zal dat alleen nog maar erger worden, maar gelukkig is het nu een trend om steeds meer filmpjes gewoon in-engine te doen en dan valt het gelukkig allemaal wel mee ![]() | |
kepler | dinsdag 19 april 2005 @ 11:57 |
quote:ik heb nooit 4 minuten moeten wachten ![]() de laadtijden zijn echt superkort, aan het begin misschien 10 sec en daarna in het spel af en toe een halve seconde laden. Speelt heel lekker ![]() | |
Rodie83 | dinsdag 19 april 2005 @ 12:06 |
quote:Dan moet het nog steeds van DVD naar harde schijf naar memory. Blijf je met die bottleneck zitten. | |
cizzztm32 | dinsdag 19 april 2005 @ 12:21 |
potverdriedubbeltjes, heb ik net drie fatsoenlijke games voor de xbox... dag ![]() | |
twi | dinsdag 19 april 2005 @ 12:25 |
quote:Er zijn genoeg andere fatsoenlijke games te koop ![]() ![]() ![]() | |
Heintje | dinsdag 19 april 2005 @ 12:49 |
Ik weet bijna zeker dat over 2 jaar je echt niet meer genoeg gaat hebben aan 9 gig. Natuurlijk kunje naar 2 DVD's gaan maar dan zit je weer met het wisselen van DVD's Dan moet je het zo maken dat dat niet te vaak hoeft. Veel data zal je daardoor op allebij de disks moeten hebben waardoor je nog niet aan de 18 gig zit. Dat terwijl HDDVD al aan de 30 gig zit. Daarbij zijn HDDVD branders volgens mij nog niet te betalen voor de consumenten dus schakelen ze een groot deel van de ilegalen game handel voor een tijd uit. Alleen hoop ik dat ze dan voor Blu-ray gaan. Niet dat die 20 gig extra voorlopig ergens voor nodig zal zijn. Het is voor de consument wel heel fijn als er 1 standaard komt en laat het dan dit keer de beste zijn. | |
P-Style | dinsdag 19 april 2005 @ 13:22 |
quote:Kun je ook uitleggen waarom je denkt dat games over 2 jaar niet meer genoeg hebben aan 9GB? Zoals Fliepke al aangaf zie je steeds vaker dat developers voor ingame filmpjes kiezen i.p.v. FMV's. Als de "xbox 360" straks zo krachtig wordt als ze beweren zullen deze ingame filmpjes er prachtig uitzien en is er bijna geen reden meer om FMV's te gebruiken. Dat scheelt weer véél ruimte. Dat de "xbox 360" HD-DVD of Blu-Ray gaat gebruiken is vrijwel uitgesloten, je kunt dus hopen wat je wilt, maar zéér waarschijnlijk wordt het gewoon dvd. Dat is één van de nadelen van het zo vroeg mogelijk lanceren van je console. | |
Heintje | dinsdag 19 april 2005 @ 14:58 |
Ik denk dat dat is omdat er steeds grotere werelden gemaakt moeten worden in spellen. Daarbij moet al het andere ook meer. Dus meer wapen auto's mogelijkheden enz. Dit alles bij elkaar zal toch nogal wat ruimte in gaan nemen. Al kunnen ze natuurlijk gewoon met een grens een spel maken. Ohw, willen we nog een wapen, dan maar een paar objectjes minder. Maar wat ook nog een rede zal gaan worden waarom 9 gig niet meer genoeg zal zijn is omdat de concurentie wel grotere schijven ondersteuen. Daar zal dan ook wel gebruik van gemaakt gaan worden. En bij multiplatform spellen heb je dan een probleem op de Xbox. | |
P-Style | dinsdag 19 april 2005 @ 15:05 |
quote:Nou... 3d objecten nemen relatief helemaal niet zo veel ruimte in hoor. Goed... textures zullen wel weer een hogere resolutie krijgen en dus groter worden, maar die zijn te comprimeren en nemen opzich ook niet veel ruimte in. Voorlopig is 9GB ècht wel genoeg hoor. Het zijn vooral filmpjes en geluid die veel ruimte innemen. Maar filmpjes kom je steeds minder tegen en geluid is ook te comprimeren. En dat de concurrentie grotere schijven ondersteunt, tja... over de Revolution weten nog niks en het zal wel even duren voordat er spellen op de PS3 verschijnen die meer dan 9GB nodig hebben. Ik denk zelfs dat de eerste paar spellen op de PS3 nog gewoon op dvd-rom zullen verscheinen, net zoals een aantal eerste spellen op de PS2 nog op cd-rom stonden. En wat die multiplatvorm spellen betreft. Er is natuurlijk altijd 1 "minder" systeem, dat zul je altijd houden. Bovendien vind ik persoonlijk multiplatvorm spellen nooit zo interessant. | |
Chevalric | dinsdag 19 april 2005 @ 15:10 |
Ik heb net uit zeer betrouwbare bron dat voor de Xbox 360 ontwikkeling gebruik gemaakt wordt van een gemodificeerde Apple G5. Ik heb een paar fotootjes gezien van een G5 met stickers er op van Microsoft Game Studios, inclusief disclaimer. Als ik de bron niet persoonlijk kende, zou ik zeggen dat het een hoax is, maar ik weet zeker dat dit werkelijkheid is. Het is natuurlijk ook logisch, aangezien de Xbox 360 en de Apple G5 beiden gebruik maken van PowerPC CPUs. | |
twi | dinsdag 19 april 2005 @ 15:13 |
De NGC heeft ook gebruik moeten maken van schijfjes van nauwelijks 2 GB, en die heeft het qua multi-platform spellen ook redelijk weten te redden. Althans, schijfgrootte was daar niet het probleem. | |
speknek | dinsdag 19 april 2005 @ 15:19 |
Neuh, zie Resident Evil 4, dat zijn toch aardig high-res textures. Met wat compressie technieken kom je echt wel een heel eind met een normale dvd. En tegen de tijd dat je daar overheen schiet (en dat verwacht ik echt niet de komende vier jaar), is de prijs van een dvd nog lager dan die van een cd nu. Volgens mij is de grootste slag nu op belichting te slaan. En dat heeft niet heel veel data nodig (alleen rekenkracht). Je textures meer high-res maken, zorgt er alleen maar voor dat ze lastiger worden om in je wereld te plakken. Qua vergrootte datacapaciteit is het denk ik vooral de luiheid van de programmeur waaraan geappeleerd wordt. | |
P-Style | dinsdag 19 april 2005 @ 18:55 |
quote:Volgens mij is dit al een aantal maanden bekend. Het komt in ieder geval niet als nieuws voor mij en het is inderdaad erg logisch ja. quote:Dat weet ik wel zeker! | |
P-Style | dinsdag 19 april 2005 @ 19:23 |
Wat zag ik net op Eurogamer...quote:Interessant... vooral dat "ongeveer 80%van de geproduceerde systemen zal de premium versie zijn"-gedeelte. ![]() | |
twi | dinsdag 19 april 2005 @ 19:30 |
En dat vind ik dan wel weer slim. Voor de mensen die een goedkopere oplossing willen om X2 games te doen, is dat een oplossing. En ook voor de mensen die het geen probleem vinden om hun oude Xbox te laten staan. Ik zou toch zelf ten alle tijden de "Premium" versie halen. Zolang het maar niet zo is dat je voor bepaalde X2 games specifiek een "Premium" versie moet hebben, maar dat het inderdaad echt alleen maar backwards compatibility en multimedia-features met zich meebrengt ![]() | |
Cerbie | dinsdag 19 april 2005 @ 19:34 |
Een soort PSX dus ![]() | |
MMaRsu | dinsdag 19 april 2005 @ 20:22 |
Lol krijgen we nu een soort value pack Xboxen ![]() | |
P-Style | dinsdag 19 april 2005 @ 20:40 |
quote:Maar als je goed leest staat er dat de goedkope xbox 360 niet backwards compatible is, maar er staat niet dat de premium versie dat wèl is. Het is sowieso een beetje rare berichtgeving. ![]() | |
twi | dinsdag 19 april 2005 @ 20:48 |
Nee inderdaad, maar het volgende stukje impliceert van wel:quote: | |
P-Style | dinsdag 19 april 2005 @ 20:51 |
quote:Dat stukje bedoelde ik dus. ![]() ![]() Ik zie dit niet als een bevestiging dat de premium version wèl bw-compatible zou zijn. ![]() | |
P-Style | dinsdag 19 april 2005 @ 21:11 |
En zo valt er nog meer te lezen op Eurogamer...quote:Oké... vergeet 12 mei! De datum die we in de gaten moeten houden is 16 mei. ![]() | |
Oscar. | dinsdag 19 april 2005 @ 21:18 |
quote:nouik speel vanaf me harde schijf (kom maar ![]() | |
MMaRsu | dinsdag 19 april 2005 @ 22:37 |
Ja wanneer moet ik nou tv kijken dan jezus, ik heb al vrij genomen van mn werk vrijdag de 13e ! | |
Oscar. | dinsdag 19 april 2005 @ 22:53 |
quote:persoonlijk zou ik er geen traan om laten, maar het is wel mooi meegenomen. ![]() | |
kepler | dinsdag 19 april 2005 @ 23:11 |
quote:Ik zie de website Kotaku staan en dat is niet echt een betrouwbare website. Die gooien veel geruchten de wereld in. Zo hebben ze ook ooit het gerucht gehad dat er een Halo-game op de Gizmondo zou komen. | |
P-Style | dinsdag 19 april 2005 @ 23:49 |
quote:Goed... dan wachten we wel tot de 16e! ![]() Eigenlijk ben ik bang dat dat MTV-programma alleen maar een "hype-de-boel-op-show" gaat worden waarin ze hooguit laten zien hoe dat ding eruit gaat zien en verder met veel marketing-praat gaan smijten. ![]() | |
Rodie83 | woensdag 20 april 2005 @ 00:16 |
quote:Dude. Kijk naar WoW. 4 gig, te spelen zonder CD's. Een complete wereld. Kijk naar Half Life 2. 3 gig, met cracks te spelen zonder CD. Enzovoorts. 9 gig is meer dan voldoende. Laat staan dat juist consoles uitblinken in compressie technieken. Dat gelul dat DVD te weinig zou zijn is zo uit de lucht gegrepen, niet normaal ![]() | |
Rodie83 | woensdag 20 april 2005 @ 00:19 |
En zijn we nou nog niet uitgeluld over die BW comp.? Het DOET ER NIET TOE. Op een nieuwe console speel je nieuwe games, period. Tis niet meer dan een bonus als ie BW CP zou zijn, zie het dan godverdomme ook zo. Echt dat gelul over die BW CP komt me de strot uit ![]() | |
P-Style | woensdag 20 april 2005 @ 00:24 |
quote:Voor jou doet het er niet toe, dat is duidelijk, maar voor andere mensen weer wel. Maar eigenlijk kwam het weer ter sprake omdat er iets over verteld werd in een nieuwsbericht. Wat mij betreft is er ook alles over gezegd wat er over te zeggen valt... behàlve de bevestiging of het er nou wel of niet in komt (hetzij in de "premium"-versie, hetzij niet). ![]() | |
Rodie83 | woensdag 20 april 2005 @ 00:51 |
quote:Ik heb niemand horen zaniken toen de SNES niet BW CP was. Ik heb niemand horen zaniken toen de Cube niet N64 BW CP was. Oftewel, het is gewoon een luxe, en dan ook nog een luxe waarvan mensen nauwelijks gebruik maken. Iedereen die xbox 1 spellen heeft heeft ook een xbox 1 (gehad). Je kan proberen 2ehands een xbox 1 zonder spellen te verkopen, ongetwijfeld, maar waarom zou iemand die willen hebben als er 1: geen spellen bij zitten; 2: de xbox 2 al uit is. Juist, dan houd je het modding circuit over die je losse xbox misschien wel kopen. Beetje mosterd na de maaltijd, het ding is al kleine 4 jaar uit. Koop een scartsplitter, kan je prima alletwee de consoles blijven spelen. Ik heb het al eerder gezegd, BW CP is alleen belangrijk als de line up echt heeeeeeeeeeeeeeeel erg klote is. Bovendien zorgt BW CP alleen maar voor hoofdbrekens bij de ontwikkelaars: die moeten ineens weer rekening houden met het feit dat ook xbox 1 games speelbaar moeten zijn. Dat betekend extra ontwikkelkosten en dat betekent extra console kosten. Nogal zinloos imo, want er zijn bar weinig mensen die primair van de fuctie gebruik zullen maken. Leuk dat mn auto ook nog op kolen kan rijden, maar benzine doet het net wat lekkerder, dat idee. | |
kepler | woensdag 20 april 2005 @ 02:11 |
quote:je hebt helemaal gelijk, maar ik denk dat toch dat het algemene publiek hier iets anders naar kijkt. Het algemene publiek leest dus niet op internet fora en websites. Het is toch iets tastbaars wat de bedrijven kunnen bieden. Dan kunnen ze wel gaan smijten met CPU-power en de hoeveelheid geheugen, maar als ze zeggen dat de Xbox2 ook Xbox 1 spellen kan spelen dan begrijpt iedereen dat gelijk. En al helemaal als Sony zegt dat de PS3 wel BW CP is, terwijl de Xbox 2 dit niet is. Het algemene publiek geeft dan de PS3 het extra voordeel (misschien wel onterecht, maar zo denkt het algemene publiek denk ik. Dus de ouders, casual-gamers, enz) | |
P-Style | woensdag 20 april 2005 @ 03:34 |
quote:En nu ga je er toch weer op in! ![]() Goed ook ik zal er dan nog 1x op ingaan. Toen ik m'n Playstation 2 kocht in 2001 was ik anders verrekte blij dat ik m'n controllers, m'n memory cards en m'n dure officiële scartkabel van m'n Playstation 1 gewoon kon blijven gebruiken op m'n PS2. Toen ik m'n PS2 nog maar net had, had ik er nog maar 1 PS2-spel bij. Gelukkig kon ik al m'n ouwe PS1 games, maar vooral m'n pas aangeschafte PS1 games (want toen de PS2 werd gereleased kwamen er nog steeds toptitels uit voor de PS1) nog blijven spelen en bovendien kon ik daarbij de disc-speed 12x zo hoog zetten en de grove PS1-textures gladstrijken. Nu vier jaar later speel ik inderdaad niet zo veel PS1 games meer, dat durf ik best toe te geven. Maar na pas bijv. MGS3 gespeeld te hebben krijg ik automatisch weer zin om MGS1 te spelen en dat is jawel... een PS1-game! Gelukkig hoef ik niet eerst m'n PS1 op te zoeken en aan te sluiten en gelukkig kan ik het spel op de PS2 grafisch wat beter maken! Goed... bij de "xbox 360" kan ik me voorstellen dat de launch-line up niet geweldig zou zijn, want laten we eerlijk zijn... is er ooit een console geweest die een geweldige launch-line up had? En als je als xbox-fan een "xbox 360" koopt dan doe je dat waarschijnlijk niet omdat er Microsoft op staat. Dan doe je dat omdat de games op de huidige xbox je genoeg hebben weten te overtuigen om "xbox" als kwaliteitsmerk te zien . Maar zou het niet fijn zijn als je de ouwe xbox games straks op de "xbox 360" kunt upscalen naar HDTV resolutie en/of er een betere anti-aliasing over te gooien? Zou het niet fijn zijn als je ouwe xbox games straks op de "xbox 360" nog kortere laadtijden hebben? Zou het niet fijn zijn als je straks niet omslachtig hoeft te gaan doen met scartsplitters en je ouwe xbox gewoon op kunt bergen? Maar vooral... Zou het niet fijn zijn om af en toe je ouwe kwaliteitsspellen opnieuw te kunnen spelen?! Want het argument dat je op een nieuwe console geen ouwe spellen meer doet zegt meer over die spellen dan over het belang van bw-compatibiliteit. Oké... ik heb geen xbox en ga ook geen "xbox 360" aanschaffen, maar je kunt misschien wel begrijpen dat er sommige mensen zijn die bw-compatibiliteit wèl erg waarderen. Ik begrijp het wel in ieder geval! [ Bericht 20% gewijzigd door P-Style op 20-04-2005 04:09:33 ] | |
piet_pelle | woensdag 20 april 2005 @ 04:19 |
quote:De ps2 de ps1 graphics mooier maakte zeg je? Volgens mij geenszins het geval hoor. Des te mooier was het dat de Dreamcast, ja de tegenhanger, ook ps1 games afspeelde en ze weldegelijk wezenlijk mooier maakte. d.m.v. Bleemcast, totdat de $ony advocaten daar een eind aan maakten maar ja we hebben altijd nog ebay. | |
P-Style | woensdag 20 april 2005 @ 14:16 |
quote:Jawel, maar dan moet je wel vantevoren in het instellingenmenu van de PS2 de "texture smoothing" voor PS1-games aanzetten. ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 20 april 2005 @ 14:20 |
Kunnen we nu even ophouden over dat BW comp. Zwaar overrated en zwaar onnodig imo. Wsl geldt dat voor 99% van de gamers. De meeste hebben toch al een XBOX. | |
P-Style | woensdag 20 april 2005 @ 14:31 |
quote:Ik bespeur enige herhaling in deze topic-reeks. ![]() ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 20 april 2005 @ 14:34 |
quote:Ik geloof dat jij de enige bent die er waarde aan hecht. Iets zegt me dat het komt omdat de PS2 het ook had. Als die het niet zou hebben had je het wsl ook overrated gevonden ![]() | |
P-Style | woensdag 20 april 2005 @ 14:41 |
quote:Dat valt wel mee hoor. quote:Misschien. Toch zie je't steeds vaker dat nieuwe consoles/handhelds bw-comp zijn. I.p.v. een luxe wordt het toch steeds meer een standaard feature. Maar goed. Dit is het lààtste wat ik erover zeg!!! ![]() | |
peristilius | woensdag 20 april 2005 @ 14:41 |
quote:Ik vind het ook handig en volgens mij Roy ook, dan zit je toch al op 3 ![]() | |
speknek | woensdag 20 april 2005 @ 14:42 |
Ik vind het ook wel handig. Maar het is geen reden dat ik hem niet zou kopen. | |
P-Style | woensdag 20 april 2005 @ 14:44 |
Hmmm... Aanhang! ![]() | |
peristilius | woensdag 20 april 2005 @ 14:45 |
quote:Dat voor mij ook niet, uiteindelijk komen de Xbox 360 en PS3 waarschijnlijk allebei wel weer in mn huis terecht. Het is alleen de vraag welke het eerst binnenkomt. | |
P-Style | woensdag 20 april 2005 @ 14:47 |
quote:Degene die het eerst in de winkels ligt? | |
peristilius | woensdag 20 april 2005 @ 14:49 |
quote:Degene die het eerst enigzins betaalbaar is ![]() ![]() | |
Heintje | woensdag 20 april 2005 @ 14:53 |
Het ligt er een beetje aan wanneer hij hier in de winkel ligt. Als hij nog voor sinterklaas hier te koop is zou BW CP wel makkelijk zijn. Als hij pas later te koop is zullen veel mensen wat langer wachten met het aanschaffen en tegen de tijd dat ze hem aanschaffen zijn er al meer games waardoor het niet zo belangrijk meer is. De mensen die hem toch meteen de eerste dag kopen maakt het niks uit. Die hebben er geen moeite mee of af en toe een kabeltje te verwisselen. (Een splitter is natuurlijk te duur als je net een nieuwe console hebt) | |
Dr.Daggla | woensdag 20 april 2005 @ 15:19 |
quote:Er is een groot verschil tussen iets handig vinden en er waarde aan hechten. Ik bedoel, zou jij hem niet kopen omdat ie niet BW compatible is? ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 20 april 2005 @ 15:20 |
quote:Dat weet ik wel zeker, MS kan zich veel meer veroorloven dan Sony. ![]() | |
speknek | woensdag 20 april 2005 @ 15:32 |
De PS3 wordt ook krachtiger toch? En komt later. | |
Dr.Daggla | woensdag 20 april 2005 @ 15:35 |
quote:Mja, dat moet ik nog maar zien. Sowieso is het met zoveel rekenkracht nog maar de vraag wanneer en of de limiet ooit bereikt gaat worden. Maar dat ie later komt is zeker. ![]() | |
P-Style | woensdag 20 april 2005 @ 15:37 |
quote:Denk je? Het zijn allebei mega bedrijven met allebei mega veel geld! Daarbij heeft één van de twee (ik noem geen namen ![]() ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 20 april 2005 @ 15:41 |
quote:Prima, maar MS heeft natuurlijk wel veel meer geld dan Sony. En kan zich dus ook meer veroorloven. Ik begrijp niet wat een userbase te maken heeft met hoeveel geld je ergens aan kan spenderen... ![]() | |
peristilius | woensdag 20 april 2005 @ 15:43 |
quote:De limiet zal ooit wel bereikt worden denk ik, anders is de volgende generatie consoles de laatste. Alleen VR zou het dan nog kunnen overtreffen. | |
peristilius | woensdag 20 april 2005 @ 15:45 |
quote:Grotere userbase, grotere afzetschatting misschien... Dat betekent dat ze meer geld zullen verdienen en meer verlies kunnen lijden op de consoles. | |
P-Style | woensdag 20 april 2005 @ 15:46 |
quote:O ja? Heb je cijfers? Misschien heb je gelijk hoor, maar misschien ook niet. Ik weet het zelf ook niet. Maar is het zo dat MS "natuurlijk veel meer geld heeft dan Sony". En userbase heeft natuurlijk niet direct iets te maken met hoeveel geld je ergens aan kan spenderen, maar heeft wèl invloed op hoeveel je je kunt veroorloven. Denk daar maar eens over na... ![]() | |
Dr.Daggla | woensdag 20 april 2005 @ 15:51 |
quote:Echter haalt MS bijna alle winst uit andere segmenten. Een eventueel verlies zou zo veel makkelijker op te vangen zijn, me dunkt. | |
Dr.Daggla | woensdag 20 april 2005 @ 15:57 |
quote:Ik weet het wel 1000% zeker, zal als ik thuis ben het desbetreffende artikeltje proberen te vinden. quote:Wat een klinkklare onzin zeg, ![]() Zoals ik al zei MS haalt bijna al hun geld uit heel andere hoeken, dus dat heeft echt geen invloed op hoeveel verlies ze per console kunnen draaien. Verliezen in de ene hoek worden opgevangen met winsten uit een andere hoek. Een userbase heeft daar echt geen invloed op. Sowieso is niet echt te voorspellen in hoeverre een goeie userbase je nu helpt aangezien ze nu voor het eerst als eerst met een nieuwe console komen. Niemand kan voorspellen hoeveel (huidige) PS2-ers zo'n ding gaan kopen. Ik denk dat je voornamelijk een userbase kweekt door eerder op de markt te komen dan de rest. | |
H.Flick | woensdag 20 april 2005 @ 16:02 |
quote:Een grote(re) installed base is zeker een voordeel, helemaal als je de nieuwe technologie backward compatible maakt. Zo biedt je de consument een migratie pad naar de nieuwe technologie (in dit geval de PS3) en kan je dus je bestaande userbase (van de PS2) leveragen naar de PS3. Het gaat in dit soort markten helemaal om netwerk effecten. Dat neemt niet weg dat Microsoft met zijn lange adem het spelletje lang kan meespelen, maar omdat zij de installed base nog niet hebben zullen zij waarschijnlijk ook meer geld uit moeten geven. -edit- First mover advantage (dus dat je first-to-market bent) is natuurlijk ook essentieel en als microsoft nu wel als eerste is met de nieuwe generatie kan dat ook veel goedmaken natuurlijk. | |
Dr.Daggla | woensdag 20 april 2005 @ 16:11 |
quote:Altijd makkelijk die marketing mannetjes. ![]() Dat is dus ongeveer wat ik ook bedoelde. ![]() K1 to the rescue. ![]() | |
H.Flick | woensdag 20 april 2005 @ 16:16 |
quote:Doc ![]() Ik had nog een verjaardagstopic voor je geopend op Woest, maar ja je kwam niet ![]() | |
P-Style | woensdag 20 april 2005 @ 16:22 |
quote:Je kunt precies hetzelfde over Sony zeggen. Met z'n enórme elektronica afdeling, z'n vele platenlabels, Columbia Tristar/Sony Pictures als filmmaatschappij en natuurlijk Sony Computer Entertainment zèlf, met al bijna 200 miljoen verkochte consoles (PSone, PS2, PSP) en verschrikkelijk veel verkochte games. Daarbij dat Sony voor allerlei uitvindingen royalties ontvangt en dat Sony alweer bijna 60 jaar bestaat. Ik denk eerlijk gezegd dat Sony nog wel effe wat groter is dan Microsoft! Maar voordat we in een "mijn-merk-is-beter-dan-de-jouwe-ruzie" belanden, blijft het inderdaad een feit dat MS ook verschrikkelijk veel geld heeft en zich héél veel kan veroorloven, het hele xbox-avontuur was in z'n eerste jaren nou ook niet bepaald winstgevend en ze gaan gewoon door met een opvolger. Daar mag wel wat over gezegd worden hoor! ![]() | |
Heintje | woensdag 20 april 2005 @ 16:43 |
Als je userbase groter is maak je toch ook meer verlies als je evenveel verlies per console maakt dan de concurent. Maar laten we hopen dat ze uiteindelijk allebij winst gaan maken. Ik ben een Xbox fan en ik hoop niet dat er bij de volgende generatie alleen maar te kiezen is uit een PS4. Maar ik gun M$ er ook niet nog een monopoly bij. Nintendo en eventuele andere laat ik maar ff buiten beschouwing. | |
H.Flick | woensdag 20 april 2005 @ 16:54 |
Als de consument de console al heeft is er ook geen verlies meer natuurlijk. De kosten die je dan gemaakt hebt zijn sunk costs. | |
twi | vrijdag 22 april 2005 @ 13:50 |
![]() Schijnt dus een shot te zijn van de Xbox 2. De zijkant, speculeert Xbox World. Je ziet een kleine bolling maar 't meest interessante vind ik het aanhangsel daar rechts. De enige functie die ik me daarvan kan bedenken is een antenne. X2 dus ook WiFi ingebouwd? | |
Zeiksnor | vrijdag 22 april 2005 @ 14:34 |
Is een dev-kit en geen Xbox | |
Oscar. | vrijdag 22 april 2005 @ 14:41 |
quote:nee hoor, ik wil het ook, wantik heb geen zin om weer 4 controlers te kopen | |
Dr.Daggla | vrijdag 22 april 2005 @ 15:34 |
quote:Die devkits zijn G5's. Dit lijkt me geen G5. | |
twi | vrijdag 22 april 2005 @ 15:46 |
Tsja, het lijkt mij ook meer op een of andere DELL server, maar mij hoor je niet klagen als dit de X2 is. Ziet er degelijk en stijlvol uit. Mooi ook die zilveren DVD drive ![]() | |
Dr.Daggla | vrijdag 22 april 2005 @ 16:16 |
![]() Dat zijn de DevKits. Lijkt me niet dat dit het is.. | |
Bastard | vrijdag 22 april 2005 @ 16:19 |
Word ie trouwens Backwords Compatible? ![]() ![]() | |
kepler | vrijdag 22 april 2005 @ 16:20 |
quote:hey, hij gaat dus gewoon Xenon heten en geen 360 ![]() | |
Dr.Daggla | vrijdag 22 april 2005 @ 16:39 |
quote: ![]() ( ![]() | |
Dr.Daggla | vrijdag 22 april 2005 @ 16:40 |
quote:Dat was de "werknaam". Ga er maar van uit dat ie XBOX 360 gaat heten.. | |
Heintje | vrijdag 22 april 2005 @ 16:53 |
quote:Ja hoor, je Xbox 1 spellen passen er gewoon in. (PS 1 en 2 spellen ook) Eigenlijk alle spellen op CD of DVD. | |
Brasco125 | vrijdag 22 april 2005 @ 21:23 |
quote:Goh, die heb ik ook onder mijn bureau staan. Waarom bouwt MS Dev-kits van een Powermac G5? | |
Tain | vrijdag 22 april 2005 @ 21:25 |
quote:omdat er in de xbox ook g5 procs zitten | |
Brasco125 | vrijdag 22 april 2005 @ 21:32 |
quote:Zo iets had ik ook begrepen.. maar schijnbaar komt het geheel wel erg veel overheen. | |
P-Style | vrijdag 22 april 2005 @ 23:45 |
quote:Nou... opzich valt dat nog wel mee hoor. Er zit nog steeds wel wat verschil tussen de processoren. Al is het alleen al omdat die van de "xbox 360" 3 cores bevat en de G5 van Apple maar 1. Hoewel Apple wel configuraties heeft waarbij er 2 G5 processoren inzitten, heeft iedere processor maar 1 core. Daarbij draait de "xbox 360" op een hogere kloksnelheid dan huidige G5's doen. Deze dev-kits zijn eigenlijk maar tijdelijke dev-kits die aan developers zijn gegeven zodat ze al aan de slag konden gaan nog voordat het definitieve ontwerp van de "xbox 360" af was. Uiteindelijk zullen ze wel specifiekere dev-kits gaan gebruiken. | |
kepler | zaterdag 23 april 2005 @ 02:10 |
quote:jah ok, maar als tie op de definitieve dev-kits staan, dan lijkt Xenon me ook een logische optie (en een veel betere naam ![]() ik hoop eigenlijk Xenon want 360 is echt een kutnaam ![]() | |
piet_pelle | zaterdag 23 april 2005 @ 02:30 |
quote:Nou misschien geven ze de dev. kits wel expres een andere naam. Anders zijn ze zo moeilijk uit elkaar te halen. "Hey pak jij ff de xenon, dan kan ik wat xenon spellen maken, want tsja op die xenon kan je tenslotte alleen maar spelletjes spelen." | |
kepler | zaterdag 23 april 2005 @ 10:09 |
quote:dat denk ik niet, maar ik hoop gewoon dat het Xenon wordt ![]() 360 is echt zo'n slechte naam | |
Tain | zaterdag 23 april 2005 @ 11:02 |
![]() Het echte ontwerp van de Xbox 360? ![]() | |
Ruzbeh | zaterdag 23 april 2005 @ 11:35 |
Ik weet het niet... Het kan alsnog nep zijn. Maar het kan net zo goed echt zijn. Het is in ieder geval een prachtige vaas: ![]() ![]() | |
Tain | zaterdag 23 april 2005 @ 11:37 |
quote: ![]() | |
Cerbie | zaterdag 23 april 2005 @ 11:42 |
![]() | |
rockstah | zaterdag 23 april 2005 @ 11:45 |
quote:Is idd met geen mogelijkheid te zeggen, maar dit is wel een hele mooie hoor. En de vormen kloppen ook wel. | |
seezu | zaterdag 23 april 2005 @ 12:17 |
quote:De eject-knop verschilt wel in de twee plaatjes, bij de bovenste staat het driehoekje met de punt naar boven en de tweede met de punt naar links, eerste plaatje lijkt me nep. | |
Thomper | zaterdag 23 april 2005 @ 12:31 |
quote:Hij ziet er erg cool uit wel. ![]() | |
rockstah | zaterdag 23 april 2005 @ 12:51 |
quote:die powerknop is ook 90 graden gedraaid op het tweede plaatje. Dus óf hij moet rechtopstaan óf hij heeft draaibare knoppen ( ![]() | |
twi | zaterdag 23 april 2005 @ 15:06 |
Ik vraag me ook af waar de controllers in moeten. Ik zie alleen memorycard units, terwijil is bevestigd door een medewerker van Microsoft dat de controllers nog een draadje zullen hebben. Daarbij was de filosofie van een memorycard in de controller wel degelijk een hele goede. | |
Ruzbeh | zaterdag 23 april 2005 @ 17:40 |
Ik begin steeds te denken dat het gewoon hardstikke nep is. Het ziet er gewoon zo 'fan-concept'-erig uit. | |
BDisOKE | zaterdag 23 april 2005 @ 18:02 |
quote:Goede grap is dat ook. Bedoel ze kunnen hem niet Xbox 2 noemen, want dan lijkt de PS3 beter / een stap verder. ![]() ![]() | |
P-Style | zaterdag 23 april 2005 @ 23:43 |
quote:Hier ben ik het mee eens. Ziet er geinig uit, maar niet meer dan dat. Niet realistisch dus. Ook ik mis bepaalde aansluitingen aan de voorkant. | |
piet_pelle | zondag 24 april 2005 @ 00:06 |
Hij ziet er erg gelikt uit, maar nog niet als de uberconsole die ik verwacht. Als M'soft het echt goed aan wil pakken dan moet hij er nog wel een stukje ruiger uitzien. En geen functies missen, dus BW CP, 4 joypads en draadloos. | |
P-Style | zondag 24 april 2005 @ 00:08 |
quote:Draadloos netwerken of draadloze controllers? Of allebei? | |
Geqxon | zondag 24 april 2005 @ 00:22 |
Draadloze controllers roeleren ![]() ![]() Wat heeft iedereen tegen draadloze controllers? Als je ze maar elke nacht in de dock zet (evenals je normaal je controllers weglegt) zul je geen accu problemen hebben ![]() | |
__Saviour__ | zondag 24 april 2005 @ 00:26 |
Accu's kunnen problemen opleveren. Ze presteren na verloop van tijd steeds slechter. En omdat ze constant draadloos staan te verzenden, gebeurt dat al vrij snel denk ik. | |
Notorious_Roy | zondag 24 april 2005 @ 01:44 |
Titels die zeer waarschijnlijk behoren tot de Xbox 360 launch line-up - Perfect Dark Zero (Microsoft/Rare) - Project Gotham Racing 3 (Microsoft) - Test Drive (Atari) - Need For Speed Underground 3 (EA) - Burnout (EA/Criterion) - Rennspiel von Namco - Halo 2.5 (Microsoft/Bungie) ![]() Sorry, maar dit bevestigd even mijn vooroordelen een klein beetje ![]() | |
Fliepke | zondag 24 april 2005 @ 01:47 |
quote:Ze kunnen ook met allemaal "nieuwe" dingen kopen, maar dan is er niemand in de winkel die zegt. Hee dat ken ik, dat ziet er nu wel heul vet uit. Kopen die shit! En laten we eens kijken naar de launchtitels van ninty ![]() | |
Heintje | zondag 24 april 2005 @ 01:58 |
Van de 7 spellen die je noemt zijn er 4 race spellen. (Misschien wel 5) Dus ik denk dat dit lijstje verre van compleet is. Maar ja, wat heeft het voorzin om onbekende titels te nou al te gaan noemen. Ze moeten eerst de console zelf hypen voordat ze succesvol spellen kunnen hypen. | |
Fliepke | zondag 24 april 2005 @ 02:02 |
quote:Spellen verkopen de console dacht ik altijd ![]() | |
Heintje | zondag 24 april 2005 @ 11:14 |
Ja, maar het heeft volgens mij nog geen zin om nou al titels te gaan roepen die niemand kent. De meeste gamers kijken daar toch pas naar tegen de tijd dat ie in de winkel ligt en die paar gamers die hier komen die willen nou eerst weten hoe die Xbox 360 nou echt word. Na de onthulling zullen er regelmatig nieuwe games aangekondigt gaan worden om de 360 in het nieuws te houden. En daar zullen dan ook wel onbekende titels bij zitten. | |
Klonk | zondag 24 april 2005 @ 11:16 |
tja, een aantal waren te verwachten (Halo 2.5, PGR 3), de rest zijn gewoon lekker verkopende titels. | |
Bastard | zondag 24 april 2005 @ 12:12 |
quote:Gelukkig maar ![]() | |
Geqxon | zondag 24 april 2005 @ 12:43 |
quote:Lijkt me bull als je de goede batterij gebruikt, net als mijn MX700. En hij verzend niet constant, alleen als je een knopje indrukt ![]() ![]() | |
Xrenity | zondag 24 april 2005 @ 12:52 |
- Perfect Dark Zero (Microsoft/Rare) Tsja, Rare, ik weet niet wat ik er van moet denken - Project Gotham Racing 3 (Microsoft) Wordt waarschijnlijk errug mooi (graphicwise) - Need For Speed Underground 3 (EA) Underground serie stopt, nieuwe NFS wordt Most Wanted :\ - Halo 2.5 (Microsoft/Bungie) Halo 2.5 ![]() Tja, het is niet echt geweldig, maar het is nog maar afwachten of de concurrentie hier dik overheen zal gaan... | |
piet_pelle | zondag 24 april 2005 @ 14:10 |
quote:Ik denk dat ze allemaal errug mooi gaan worden ![]() | |
HassieBassie | zondag 24 april 2005 @ 14:53 |
quote:Als deze spellen bij de launch beschikbaar zijn, koop ik direct zo'n ding. Ik wacht nu al veel te lang op de opvolger (of prequel ![]() | |
Fliepke | zondag 24 april 2005 @ 14:56 |
quote:Dat bedoelt hij geloof ik niet. Hij bedoelt meer dat die batterij gewoon slijt op een gegeven moment en je hem dus steeds vaker en sneller achter elkaar moet op laden, totdat de batterij gewoon op is en je er niks meer mee kan. | |
piet_pelle | zondag 24 april 2005 @ 16:11 |
quote:Dan koop je een nieuwe joypad. Die dingen van nu gaan echt niet langer mee, zijn echt van glas gemaakt, dus dat ze nog fragieler worden kan ik me bijna niet voorstellen. | |
Fliepke | zondag 24 april 2005 @ 16:29 |
quote:Dus ik zou dan een nieuwe gamepad moeten kopen omdat mijn oude op zijn qua batterij. Je snapt dat ik dan om het (half) jaar aan het vervangen blijf? ![]() | |
kepler | zondag 24 april 2005 @ 17:06 |
quote:dat valt wel mee hoor, kijk maar naar de huidige pda's/telefoons. De meeste mensen laden deze ook elke dag en gaan meer dan 2 jaar mee | |
Geqxon | zondag 24 april 2005 @ 17:26 |
Mijn MX700 gaat nu al 3 jaar gewoon goed mee ![]() ![]() Draadloos rules gewoon. En hoe duur zijn rechargables nou? 2 euro? | |
Cerbie | zondag 24 april 2005 @ 18:44 |
quote:M'n GC controllers doen het nog steeds perfect, zijn van de launch, jaartje of drie nu? | |
twi | zondag 24 april 2005 @ 18:54 |
quote:Goeie trilfunctie heeft die MX700 ook, met 2 van die zware trilmotoren erin ![]() | |
piet_pelle | zondag 24 april 2005 @ 18:59 |
quote:Mijn Dreamcast controllers zijn ook van de launch, werken ook nog steeds goed en kunnen tegen een stootje. De xbox controllers daarintegen, S en groot begeven het na een keer op de grond tikken. | |
xstatic1975 | zondag 24 april 2005 @ 19:19 |
quote:Wat een flauwe kul, mijn oversized controller en mn S controller zijn sinds ik ze heb vanaf de launch van de Xbox regelmatig op de grond gestuiterd (per ongeluk uiteraard) en ze doen het allebei nog perfect. Ik weet niet wat jij er mee doet? Tegen de muur aan smijten?? [ Bericht 2% gewijzigd door xstatic1975 op 24-04-2005 21:04:55 ] | |
piet_pelle | zondag 24 april 2005 @ 19:25 |
quote:Waarschijnlijk tik ik ze iets harder tegen de grond dan jij maar feit is wel dat ze niet even sterk zijn als o.a. de' minder robuust aanvoelende Dreamcast controllers.' Die van de ps2 schijnen nog erger te zijn maar ja die heb ik gelukkig niet. Ik vraag me af of Sony ze bij de ps3 weer gaat gebruiken. | |
Heintje | zondag 24 april 2005 @ 20:17 |
Ik denk dat voor mensen die in de huiskamer of zo gamen draadloze controllers wel fijn zouden zijn. Maar voor mij hoeft het echt niet. Daarbij als ze echt standaard draadloos zouden zijn wil ik ze gewoon op de Xbox op kunnen laden. Niet er een extra kastje bij. Maar ja. Van alle mogelijke Xbox 360 ontwerpen heb ik er nog geen 1 gezien waar dat op kan. | |
H.Flick | zondag 24 april 2005 @ 20:56 |
Ik vind het opzich al vreemd dat je een controller keihard op de grond smijt... echt gek is het ook niet dat ze daar niet tegen kunnen. | |
peristilius | zondag 24 april 2005 @ 21:38 |
Al mijn controllers doen het gewoon goed, 5 PS1 controllers die ik al jaren heb, 2 PS2 controllers die ik nu een paar jaar heb en 2 xbox controllers die ik een half jaar heb ofzo. Ik snap niet dat mensen altijd hun controllers trashen ( bij de N64 snap ik het nog wel ![]() Mij maakt het niet uit of ze draadloos worden of niet... | |
BDisOKE | zondag 24 april 2005 @ 21:50 |
Mij lijkt het wel wat als ze standaard draadloos zijn. Inderdaad dan wel met "docking station" oid. Maar ik ga de nieuwe Xbox toch niet gelijk halen denk ik. Tenzij er een spel gelijk op uitkomt wat ik MOET hebben... | |
Geqxon | zondag 24 april 2005 @ 22:31 |
Ik ga schijnbaar als enige wél goed om met controllers / randapperatuur ![]() | |
Ruzbeh | zondag 24 april 2005 @ 22:37 |
quote:Ik ook. Ik gooi ook helemaal nooit met spullen (controllers) tijdens een game-sessie. Ik dacht eerst dat het juist normaal was... ![]() | |
Cerbie | zondag 24 april 2005 @ 23:12 |
quote:* Cerbie meld zich ook Op een GC na die ik gister per ongeluk van tafel trok heb ik nog niets gesloopt | |
Skull-splitter | maandag 25 april 2005 @ 01:23 |
quote:Als dit het gaat worden: ![]() ![]() nu nog stil en stabiel met mediacentre en ik haal hem als de prijzen iets zijn gedaald (stabiele aanvoer) | |
Skull-splitter | maandag 25 april 2005 @ 01:29 |
quote:Dude, toen jij nog met je hoofd tot de schouders diep in de stront van negatieve berichten over de eerste Xbox zat, had de Xbox ook geen geweldige launchtitels... Ik ging hem ook pas kopen toen Splinter Cell eraankwam... |