Prima, maar MS heeft natuurlijk wel veel meer geld dan Sony. En kan zich dus ook meer veroorloven.quote:Op woensdag 20 april 2005 15:37 schreef P-Style het volgende:
[..]
Denk je? Het zijn allebei mega bedrijven met allebei mega veel geld! Daarbij heeft één van de twee (ik noem geen namen) een mega'ere userbase dan de ander, dus zou ik zeggen dat dié zich meer kan veroorloven.
De limiet zal ooit wel bereikt worden denk ik, anders is de volgende generatie consoles de laatste. Alleen VR zou het dan nog kunnen overtreffen.quote:Op woensdag 20 april 2005 15:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Mja, dat moet ik nog maar zien.
Sowieso is het met zoveel rekenkracht nog maar de vraag wanneer en of de limiet ooit bereikt gaat worden.
Maar dat ie later komt is zeker..
Grotere userbase, grotere afzetschatting misschien... Dat betekent dat ze meer geld zullen verdienen en meer verlies kunnen lijden op de consoles.quote:Op woensdag 20 april 2005 15:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Prima, maar MS heeft natuurlijk wel veel meer geld dan Sony. En kan zich dus ook meer veroorloven.
Ik begrijp niet wat een userbase te maken heeft met hoeveel geld je ergens aan kan spenderen....
O ja? Heb je cijfers? Misschien heb je gelijk hoor, maar misschien ook niet. Ik weet het zelf ook niet. Maar is het zo dat MS "natuurlijk veel meer geld heeft dan Sony". En userbase heeft natuurlijk niet direct iets te maken met hoeveel geld je ergens aan kan spenderen, maar heeft wèl invloed op hoeveel je je kunt veroorloven. Denk daar maar eens over na...quote:Op woensdag 20 april 2005 15:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
Prima, maar MS heeft natuurlijk wel veel meer geld dan Sony. En kan zich dus ook meer veroorloven.
Ik begrijp niet wat een userbase te maken heeft met hoeveel geld je ergens aan kan spenderen....
Echter haalt MS bijna alle winst uit andere segmenten. Een eventueel verlies zou zo veel makkelijker op te vangen zijn, me dunkt.quote:Op woensdag 20 april 2005 15:45 schreef peristilius het volgende:
[..]
Grotere userbase, grotere afzetschatting misschien... Dat betekent dat ze meer geld zullen verdienen en meer verlies kunnen lijden op de consoles.
Ik weet het wel 1000% zeker, zal als ik thuis ben het desbetreffende artikeltje proberen te vinden.quote:Op woensdag 20 april 2005 15:46 schreef P-Style het volgende:
[..]
O ja? Heb je cijfers? Misschien heb je gelijk hoor, maar misschien ook niet. Ik weet het zelf ook niet. Maar is het zo dat MS "natuurlijk veel meer geld heeft dan Sony".
Wat een klinkklare onzin zeg,quote:En userbase heeft natuurlijk niet direct iets te maken met hoeveel geld je ergens aan kan spenderen, maar heeft wèl invloed op hoeveel je je kunt veroorloven. Denk daar maar eens over na...
Een grote(re) installed base is zeker een voordeel, helemaal als je de nieuwe technologie backward compatible maakt. Zo biedt je de consument een migratie pad naar de nieuwe technologie (in dit geval de PS3) en kan je dus je bestaande userbase (van de PS2) leveragen naar de PS3. Het gaat in dit soort markten helemaal om netwerk effecten.quote:Op woensdag 20 april 2005 15:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Altijd makkelijk die marketing mannetjes.quote:Op woensdag 20 april 2005 16:02 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Een grote(re) installed base is zeker een voordeel, helemaal als je de nieuwe technologie backward compatible maakt. Zo biedt je de consument een migratie pad naar de nieuwe technologie (in dit geval de PS3) en kan je dus je bestaande userbase (van de PS2) leveragen naar de PS3. Het gaat in dit soort markten helemaal om netwerk effecten.
Dat neemt niet weg dat Microsoft met zijn lange adem het spelletje lang kan meespelen, maar omdat zij de installed base nog niet hebben zullen zij waarschijnlijk ook meer geld uit moeten geven.
-edit- First mover advantage (dus dat je first-to-market bent) is natuurlijk ook essentieel en als microsoft nu wel als eerste is met de nieuwe generatie kan dat ook veel goedmaken natuurlijk.
Docquote:Op woensdag 20 april 2005 16:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Altijd makkelijk die marketing mannetjes..
Dat is dus ongeveer wat ik ook bedoelde..
K1 to the rescue..
Je kunt precies hetzelfde over Sony zeggen. Met z'n enórme elektronica afdeling, z'n vele platenlabels, Columbia Tristar/Sony Pictures als filmmaatschappij en natuurlijk Sony Computer Entertainment zèlf, met al bijna 200 miljoen verkochte consoles (PSone, PS2, PSP) en verschrikkelijk veel verkochte games. Daarbij dat Sony voor allerlei uitvindingen royalties ontvangt en dat Sony alweer bijna 60 jaar bestaat. Ik denk eerlijk gezegd dat Sony nog wel effe wat groter is dan Microsoft!quote:Op woensdag 20 april 2005 15:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
Echter haalt MS bijna alle winst uit andere segmenten. Een eventueel verlies zou zo veel makkelijker op te vangen zijn, me dunkt.
nee hoor, ik wil het ook, wantik heb geen zin om weer 4 controlers te kopenquote:Op woensdag 20 april 2005 14:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij de enige bent die er waarde aan hecht. Iets zegt me dat het komt omdat de PS2 het ook had.
Als die het niet zou hebben had je het wsl ook overrated gevonden.
Die devkits zijn G5's.quote:Op vrijdag 22 april 2005 14:34 schreef Zeiksnor het volgende:
Is een dev-kit en geen Xbox
hey, hij gaat dus gewoon Xenon heten en geen 360quote:Op vrijdag 22 april 2005 16:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
[afbeelding]
Dat zijn de DevKits. Lijkt me niet dat dit het is..
Dat was de "werknaam".quote:Op vrijdag 22 april 2005 16:20 schreef kepler het volgende:
[..]
hey, hij gaat dus gewoon Xenon heten en geen 360
Ja hoor, je Xbox 1 spellen passen er gewoon in. (PS 1 en 2 spellen ook) Eigenlijk alle spellen op CD of DVD.quote:
Goh, die heb ik ook onder mijn bureau staan. Waarom bouwt MS Dev-kits van een Powermac G5?quote:Op vrijdag 22 april 2005 16:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
[afbeelding]
Dat zijn de DevKits. Lijkt me niet dat dit het is..
omdat er in de xbox ook g5 procs zittenquote:Op vrijdag 22 april 2005 21:23 schreef Brasco125 het volgende:
[..]
Goh, die heb ik ook onder mijn bureau staan. Waarom bouwt MS Dev-kits van een Powermac G5?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |