is iemand hier bekend mee? of heeft er zelfs ervaring mee?quote:Wat is EVP? dat komt u hier allemaal te weten, EVP is een afkorting uit het engels en is voluit geschreven "Electronic Voice Phenomena" wat betekend in het nederlands
"Electronisch Stemmen Fenomeen" op deze page gebruiken wij vanaf nu de afkorting EVP u weet nu immers wat wij ermee bedoelen, De meeste mensen staan er een beetje sceptisch tegenover, totdat je inderdaad de "overleden" mensen hoort praten, en er achter antwoorden komt die "niemand" geweten heeft of kan hebben hoe verklaren wij dan dat ene antwoord??
De mensen die ons hebben verlaten praten elke keer met ons, vraag is en blijft alleen, willen wij er naar luisteren, durven wij de antwoorden onder ogen te komen, en willen wij sommige antwoorden eigenlijk wel weten?
Wij op aarde kunnen deze bandstemmen alleen verstaan als wij de overledenen een "bron" geven, Dit kan een Radio, een Televisie,of een ruisgenerator zijn (iets anders mag ook)
Precies, vooral het eerste zorgt voor het tweede.quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:24 schreef Deetch het volgende:
Zendamateurs, wishfull thinking etc etc. Vooral bij twee dezelfde geluidsfragmenten waarbij verschillende "uitspraken" worden gemeld ging ik toch even glimlachen.
Release date: 14 aprilquote:Op dinsdag 12 april 2005 10:04 schreef sharkzor het volgende:
Laatst had ik white noise gekeken. mooie film, maar wat er aan het eind in beeld kwam dee me afvragen of het fenomeem echt bestond.
Omg ik heb em eergisteravond gekeken, echt een superfilm!quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:04 schreef sharkzor het volgende:
Laatst had ik white noise gekeken. mooie film, maar wat er aan het eind in beeld kwam dee me afvragen of het fenomeem echt bestond.
Het gaat hier dus over geluiden uit het hiernaarmaals die via de radio of tv te ontvangen zijn.
Ik ben gaan googlen en kwam bij www.evp-voices.com uit.
Ben daar gaan lezen en heb wat geluidsfragmenten beluisterd en ik moet zeggen dat het wel heel geloofwaardig is allemaal. Angstaanjagend soms ook...
Van die site:
[..]
is iemand hier bekend mee? of heeft er zelfs ervaring mee?
In belgie draait ie al een hele week. en eventueel is een sneak preview ook nog een mogelijkheid...quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:57 schreef Verstreujem het volgende:
Hoezo heb jij white noise gekeken??? komt pas over anderhalve dag in de bios
ja, of de sneakprevieuw in de wel heeeeel plaatselijke bioscoopquote:Op dinsdag 12 april 2005 15:24 schreef elfenvleugels het volgende:
[..]
In belgie draait ie al een hele week. en eventueel is een sneak preview ook nog een mogelijkheid...
toevallig ik wel ja? die dingen worden de trend van overmorgenquote:Op dinsdag 12 april 2005 16:38 schreef skippesoepie het volgende:
vind het wel interessant, maar wie heeft er in godsnaam tegenwoordig nog zon cassetterecorder??...moet ik de zolder op en maar eens gaan spitten
Nu zijn er toch juist nog hippere recorders?quote:Op dinsdag 12 april 2005 16:38 schreef skippesoepie het volgende:
vind het wel interessant, maar wie heeft er in godsnaam tegenwoordig nog zon cassetterecorder??...moet ik de zolder op en maar eens gaan spitten
hier hebben ze het er ook over:quote:Op vrijdag 29 april 2005 00:28 schreef NoSigar het volgende:
Ik weet nog dat ergens de zin "Amstel Molentjesman" in voorkwam, waar het niet hoorde. Geen idee
Okay, help ff, want ik ben nog in staat om over een olifant heen te kijken terwijl 'ie op mijn teen staat.quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:31 schreef Xebrozius het volgende:
Film die dingen gewoon, ben je van al dat sceptische gezeik af
http://media.ebaumsworld.com/index.php?e=realghost.wmv
Want dat is wel duidelijk
Idd, zo ongeveer in het midden van het beeld in de verlenging van die railing.quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:36 schreef MUUS het volgende:
Dat zwarte ding wat ineens naar voren komt toch?
Há! Geweldig, dank je.quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:24 schreef Manke het volgende:
[..]
hier hebben ze het er ook over:
http://www.skepsis.nl/bandstemmen.html
Er lopen ook miljoenen gelovigen rond op deze aardkloot dus god moet wel bestaan. Beetje kromme redenatie vind je niet?quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:45 schreef fokraiser het volgende:
er zijn al zoveel mensen mee bezig geweest dat er vast wel iets van klopt.
Da's wel erg kort door de bocht.quote:Op donderdag 16 juni 2005 01:13 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Er lopen ook miljoenen gelovigen rond op deze aardkloot dus god moet wel bestaan. Beetje kromme redenatie vind je niet?
Nee hoor, het wordt helemaal niet aannemelijker dat het bestaat, slechts het vermoeden dat het mensen interesseert wordt aannemelijker.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:58 schreef fokraiser het volgende:
[..]
Da's wel erg kort door de bocht.
Ik bedoel hier niet mee te zeggen dat het een feit is dat evp bestaat. Alleen wordt het aannemlijker als er meer mensen mee bezig zijn.
Maar van K3 geloof ik het ook welquote:Op donderdag 16 juni 2005 12:08 schreef Toeps het volgende:
Mensen horen wat ze willen horen. Da's ook met het omdraaien van liedjes, dan zingt K3 ineens 'massamoord'.
Leuk artikel trouwens. Zelf Hulspas was verbaast over Amstel Molentjesman.quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:24 schreef Manke het volgende:
[..]
hier hebben ze het er ook over:
http://www.skepsis.nl/bandstemmen.html
Doetus inlezenquote:Op donderdag 23 juni 2005 14:30 schreef Sjakie01 het volgende:
Nee EVP bestaat niet. Ze probeerden ook zo'n hype op te zetten net als bij de Blair witch dat hele verhaal is ook klare onzin. Maar leuk om te zien dat mensen er daadwerkelijk intrappen.![]()
Ook mijn mening...quote:Op donderdag 23 juni 2005 14:30 schreef Sjakie01 het volgende:
Nee EVP bestaat niet.
niet mijn mening....quote:Ze probeerden ook zo'n hype op te zetten net als bij de Blair witch dat hele verhaal is ook klare onzin. Maar leuk om te zien dat mensen er daadwerkelijk intrappen.![]()
Het kan Sound Forge (7.0) zijn. Deze kan iig verschillende soorten noise genereren wat nodig is voor het opnemen van EVP's. (white noise, pink noise, brown noise. Vraag me niet wat de verschillen zijnquote:Op zondag 26 juni 2005 14:00 schreef Mirage het volgende:
Een héle tij dgeleden heb ik een programma op mijn pc geïnstalleerd gehad die uitermate geschikt leek voor dit soort dingen.
Helaas ben ik er toen niet echt aan toe gekomen er echt iets mee te doen.
Ik kan mij de naam van het programma niet meer herinneren en het programma zelf ben ik kwijt geraakt (met dank aan Oversight)
Heeft iemand enig idee of een suggestie welk programma hiervoor geschikt is (of welke ik gehad kan hebben ?)
Wat jammer dat er niet veel mensen zijn die hier op in gaan!quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:45 schreef fokraiser het volgende:
Ik ben zelf ook bezig geweest met het proberen opnemen van evp.
Hier is mijn opname (zet je volume hoog).
Ik zeg nog niet wat er (volgens mij) gezegt wordt, degene die het goed heeft krijgt een koekje![]()
Dit is wel leuk om te testen of het nou waar is dat wat je wilt horen je ook daadwerkelijk hoort (wishfull thinking) of dat evp gewoon echt bestaat.
Ik denk zelf wel het laatste, er zijn al zoveel mensen mee bezig geweest dat er vast wel iets van klopt. Alleen denk ik dat het niet perse stemmen van overledenen te hoeven zijn.
Mijn gooi; "I'm sucking cocks in hell"quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:45 schreef fokraiser het volgende:
Ik zeg nog niet wat er (volgens mij) gezegt wordt, degene die het goed heeft krijgt een koekje![]()
Dit is wel leuk om te testen of het nou waar is dat wat je wilt horen je ook daadwerkelijk hoort (wishfull thinking) of dat evp gewoon echt bestaat.
Ik denk zelf wel het laatste, er zijn al zoveel mensen mee bezig geweest dat er vast wel iets van klopt. Alleen denk ik dat het niet perse stemmen van overledenen te hoeven zijn.
Ik kan er niets van maken....quote:Op maandag 27 juni 2005 15:25 schreef Kroekiepoes het volgende:
[..]
Wat jammer dat er niet veel mensen zijn die hier op in gaan!
Ik heb even geluisterd en haal er wel iets uit..ik hoor 1 2 3.......echt waar...wat ik wel lastig vind van dit soort opnames dat je het idee hebt dat je wel iets hoort maar dat je het niet verstaat...
quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:45 schreef fokraiser het volgende:
Dat was natuurlijk maar ene voorbeeld.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:06 schreef Mivak het volgende:
En beste Mirage, Schiphol is een stuk dichterbij dan Australie, maar heb je enig idee hoeveel vliegtuigen er per dag van schiphol opstijgen? Dat heb ik even voor je nagevraagd en zijn er ongeveer 1.183 en om precies te zijn 36.673 per maand. Daarbij heb ik niet eens de vluchten van de ons omringende landen meegeteld. Dus of je sateliet theorie klopt?
Met vriendelijke groet...
Begrijp ik nu dat je opnamen maakt "in opdracht"?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:06 schreef Mivak het volgende:
Als ik een opname maak en ik neem de stemmen door met de persoon waarvoor ik de opname gemaakt heb, hoor ik vaak dat er dingen worden gezegt die ik voor de opname niet kon weten, zoals de plek waar iemand is gestorven of waaraan.
Als die collega van jou een andere (blijkbaar betere) methode heeft, waarom word die dan niet door iedereen gebruikt? En heb je van die methode ook geluidsopnames?quote:Op dit moment werkt een collega stemopnemer die ook aan mijn site meewerkt en zelf een wetenschappelijke achtergrond heeft, aan een nieuwe methode zonder radio, waarbij hij zeer duidelijke stemmen opneemt en gewoon een dialoog met ze voert! Ook Edison zei al dat er ooit een apparaat zal worden uitgevonden waarmee we de dimensies de overledenen kunnen bereiken. Tot die tijd zullen we het met de momenteel bekende methodes moeten doen.
Waarom is dat dan? Als de overleden persoon in zijn leven ABN spreekt, dan zal die dat na zijn door toch niet veranderen? Ik kan me wel iets voorstellen bij bv. praten in telegramstijl. Aangezien entiteiten de nodige energie nodig hebben om zich te manifesteren zullen ze hier zuinig mee omspringen en ook korte antwoorden geven.. Dat zou ook kunnen verklaren waarom ze zo snel spreken.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:41 schreef Mivak het volgende:
Entiteiten spreken doorgaans snel, met een vreemde klank en gramaticaal niet altijd even correct.
Het communiceren in de Nederlandse taal is sowieso ook aangeleerd. Toch wordt er ook in geproken taal gecommuniceerd in de bandstemmen (aangenomen dat het fenomeen bestaat). Maar ja, visuele verschijningen van geeste geven ook beelden weer van personen zoals ze waren toen ze nog leefden in vlees en bloed. En bij sommige experimenten worden er ook woorden gebruikt..quote:Op woensdag 20 juli 2005 00:21 schreef livEliveD het volgende:
ABN is aangeleerd. Een puur menselijk concept. Iets van je brein. Misschien is dat wel het probleem met die bandstemmen want ik zou eerder verwachten dat er alleen iets als een 'gevoel' overblijft. Misschien ook nog wel een vorm van 'zijn'. Maar iets dat aangeleerd is?
Als in: "Hoe je de vraag stelt", "Welk medium (dus eigenlijk welk 'materiaal') je gebruikt"?quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:26 schreef Mivak het volgende:
Ter toevoeging wil ik daarbij opmerken dat ze ook afhankelijk zijn van het materiaal dat je aanbiedt.
Als de stemmen echt zijn dan ga ik er vanuit dat het herordende stukjes bestaande ruis zijn waardoor er een woord/klank ontstaat.quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:05 schreef livEliveD het volgende:
Wordt een ouija-bord niet aangestuurd door 'je eigen energie' (soort van energie lenen door entiteiten zeg maar) en die stemmen meer een soort doorklinken van, mja, communicatie?
Yep. Zo wordt het idd uitgelegd, en daarom heb je altijd een externe ruis-bron nodig (radio, lopende kraan) en de entiteiten manipuleren dit geluid om zijn boodschap door te geven. Waarschijnlijk is dit de meest 'energie-besparende' methode om te communiceren via geluid. Maar er zijn genoeg gevallen bekend waar men stemmen hoort terwijl niemand aanwezig is, en zonder ruis- of andere geluidsbron. Ik ben alleen geen geest (hoop ik) om te weten hoeveel energie me dat wel niet moet kosten.quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:10 schreef Mirage het volgende:
[..]
Als de stemmen echt zijn dan ga ik er vanuit dat het herordende stukjes bestaande ruis zijn waardoor er een woord/klank ontstaat.
Ik was net op zoek naar foto's die ik ene tijdje geleden bekeken heb.. ik weet alleen niet meer wat de zoekterm was. Het betroffen foto's waar een soort uitstulpsel bij het menselijk ook zichtbaar waren.. of een "iets" gewoon in de ruimte dan op een tsja.. lange hoorn oid leek.quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:17 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Yep. Zo wordt het idd uitgelegd, en daarom heb je altijd een externe ruis-bron nodig (radio, lopende kraan) en de entiteiten manipuleren dit geluid om zijn boodschap door te geven. Waarschijnlijk is dit de meest 'energie-besparende' methode om te communiceren via geluid. Maar er zijn genoeg gevallen bekend waar men stemmen hoort terwijl niemand aanwezig is, en zonder ruis- of andere geluidsbron. Ik ben alleen geen geest (hoop ik) om te weten hoeveel energie me dat wel niet moet kosten..
Hier heb ik nog nooit van gehoord !quote:Kan iemand me overigens het verschil uitleggen tussen "witte" ruis, "bruine" ruis, "roze" ruis, "paarse" ruis en "blauwe" ruis. (Dr zijn geloof ik nog meer varianten).
Ik ben erg nieuwsgierig naar die foto'squote:Op woensdag 20 juli 2005 12:24 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik was net op zoek naar foto's die ik ene tijdje geleden bekeken heb.. ik weet alleen niet meer wat de zoekterm was. Het betroffen foto's waar een soort uitstulpsel bij het menselijk ook zichtbaar waren.. of een "iets" gewoon in de ruimte dan op een tsja.. lange hoorn oid leek.
Dit zou het strottehoofd e.d. vervangen ?
mijn history gaat maar 6 dagen terug.. zo even in andere files kijken. Misschien bij de temps ofzo.
Dit fenomeen zou iig volgens hun verklaren hoe het kan dat geesten tóch geluid kunnen creëren zonder hulpmidel als ruis.
White noise zal ws wel een belletje laten rinkelen (naar de film over dit onderwerp)quote:[..]
Hier heb ik nog nooit van gehoord !
Heb je zin om daar iets meer over te vertellen ?
Een klein vliegje oid, wat wij niet zien en poesiekat wel ziet? Kan ook nogquote:Op donderdag 21 juli 2005 11:44 schreef nokwanda het volgende:
Die tweede foto, met de poes........
Vraag ik me toch af waar mijn poes mee speelt. Die lijkt met enige regelmaat en echt bij vlagen met een imaginairy mouse te spelen. Want er is echt niets te zien voor ons oog. Maar zij ziet het wel.
Jachtspelletjes !!quote:Op donderdag 21 juli 2005 11:44 schreef nokwanda het volgende:
Die tweede foto, met de poes........
Vraag ik me toch af waar mijn poes mee speelt. Die lijkt met enige regelmaat en echt bij vlagen met een imaginairy mouse te spelen. Want er is echt niets te zien voor ons oog. Maar zij ziet het wel.
Neu.... niet met die sprongen. Ik ken het verschil tussen haar omgang met vliegjes en met muizen. Dit is muisgedrag. En de muis is er niet.quote:Op donderdag 21 juli 2005 11:47 schreef iteejer het volgende:
[..]
Een klein vliegje oid, wat wij niet zien en poesiekat wel ziet? Kan ook nog
Ectoplasma zuigenquote:Op donderdag 21 juli 2005 11:49 schreef Mirage het volgende:
Ik denk trouwens dat ik de stofzuiger ga proberen.
Laat een bandrecorder meelopen. Misschien hoor je achteraf nog wat boodschappen door je gezuigquote:Op donderdag 21 juli 2005 11:49 schreef Mirage het volgende:
Ik denk trouwens dat ik de stofzuiger ga proberen.
dat is dus ook de bedoelingquote:Op donderdag 21 juli 2005 12:03 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Laat een bandrecorder meelopen. Misschien hoor je achteraf nog wat boodschappen door je gezuig.
MIRAGE!!!!!!quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:34 schreef Mirage het volgende:
[..]
dat is dus ook de bedoeling
je denk t toch niet dat ik ga STOFzuigen ?![]()
* Mirage kijkt naar de vloer en bloost een beetje....misschien toch niet zo'n slecht idee om een keer te gaan doen....
Dat is ook een beetje mijn punt waardoor ik fenomeen een beetje moeilijk te geloven vind.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 09:50 schreef Mirage het volgende:
Mijn "probleem" is meer dat je nooit uit kan bannen dat er zowieso iets op de MW aanwezig is.
Als een vliegtuig in Australië optrekt... het geluid voor mijn part via de sateliet hierheen kaatst.... zou je het bij wijze van spreken al op kunnen vangen.
DAT IS NOG NIKS VERGELEKEN MET DE SPIRICOMquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:11 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje mijn punt waardoor ik fenomeen een beetje moeilijk te geloven vind.
Hoe weet je of je stemmen oppikt van overledenen of dat je stemmen oppikt van mensen die gewoon met elkaar aan het kletsen zijn via een bakkie of iets dergelijks.
Alleen als je, zoals in de film frequency, met een overleden iemand kan praten die je kent is het enorm overtuigend. Tot die tijd, ik weet het niet. Zo moeilijk om te zeggen dat en dat is paranormaal en dat is aards.
Ik zeg overigens niet dat het niet kan bestaan want ik geloof best dat we met onze electronische apparatuur best dingen van het parnormale kan opvangen.
Net even wat geluidsfragmenten geluisterd maar ik krijg er de koude rillingen van![]()
brr.
kippenvel. Weet je, ik zou zo´n bandje niet eens durven beluisteren. Ik zou er gillend gek van worden denk ik.quote:Op maandag 17 oktober 2005 17:29 schreef bizje het volgende:
Een collega van mij deed hier ook aan ( geluiden uit het hiernamaals opnemen) en vroeg of ik wat wilde horen van een overledene. Tuurlijk !
Hij ging wat vragen aan mijn zwager die op 21-jarige leeftijd is doodgestoken. Ik was hier wat terughoudend over.
Ik kreeg een bandje van hem en moest daar maar eens goed luisteren naar wat hij voor me had ontvangen. Ik had verder niks verteld over het hoe en waarom wat er toen gebeurd was.
Ik schrok me rot toen ik het bandje afluisterde. Er werd telkens 1 zin herhaald.......2 stille getuigen.....
Mijn zwager is door 2 anderen vastgehouden terwijl hij door een andere werd gestoken..........
Ik neem het zeker serieus. Maar stel dat je met zoiets geconfronteerd wordt, zonder erom gevraagd te hebben, dan valt er toch niets te negeren? Het lijkt mij gewoon eng. Niet dat ik überhaupt ooit iets ´zweverigs´ heb ondervonden.quote:Op maandag 17 oktober 2005 22:06 schreef Pihkal het volgende:
Waarom, Feit is dat het bestaat... kun je accepteren of negeren maar bang van worden???
Ik zou het serieus nemen, en gillend gek worden valt daar niet onder![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |