is iemand hier bekend mee? of heeft er zelfs ervaring mee?quote:Wat is EVP? dat komt u hier allemaal te weten, EVP is een afkorting uit het engels en is voluit geschreven "Electronic Voice Phenomena" wat betekend in het nederlands
"Electronisch Stemmen Fenomeen" op deze page gebruiken wij vanaf nu de afkorting EVP u weet nu immers wat wij ermee bedoelen, De meeste mensen staan er een beetje sceptisch tegenover, totdat je inderdaad de "overleden" mensen hoort praten, en er achter antwoorden komt die "niemand" geweten heeft of kan hebben hoe verklaren wij dan dat ene antwoord??
De mensen die ons hebben verlaten praten elke keer met ons, vraag is en blijft alleen, willen wij er naar luisteren, durven wij de antwoorden onder ogen te komen, en willen wij sommige antwoorden eigenlijk wel weten?
Wij op aarde kunnen deze bandstemmen alleen verstaan als wij de overledenen een "bron" geven, Dit kan een Radio, een Televisie,of een ruisgenerator zijn (iets anders mag ook)
Precies, vooral het eerste zorgt voor het tweede.quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:24 schreef Deetch het volgende:
Zendamateurs, wishfull thinking etc etc. Vooral bij twee dezelfde geluidsfragmenten waarbij verschillende "uitspraken" worden gemeld ging ik toch even glimlachen.
Release date: 14 aprilquote:Op dinsdag 12 april 2005 10:04 schreef sharkzor het volgende:
Laatst had ik white noise gekeken. mooie film, maar wat er aan het eind in beeld kwam dee me afvragen of het fenomeem echt bestond.
Omg ik heb em eergisteravond gekeken, echt een superfilm!quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:04 schreef sharkzor het volgende:
Laatst had ik white noise gekeken. mooie film, maar wat er aan het eind in beeld kwam dee me afvragen of het fenomeem echt bestond.
Het gaat hier dus over geluiden uit het hiernaarmaals die via de radio of tv te ontvangen zijn.
Ik ben gaan googlen en kwam bij www.evp-voices.com uit.
Ben daar gaan lezen en heb wat geluidsfragmenten beluisterd en ik moet zeggen dat het wel heel geloofwaardig is allemaal. Angstaanjagend soms ook...
Van die site:
[..]
is iemand hier bekend mee? of heeft er zelfs ervaring mee?
In belgie draait ie al een hele week. en eventueel is een sneak preview ook nog een mogelijkheid...quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:57 schreef Verstreujem het volgende:
Hoezo heb jij white noise gekeken??? komt pas over anderhalve dag in de bios
ja, of de sneakprevieuw in de wel heeeeel plaatselijke bioscoopquote:Op dinsdag 12 april 2005 15:24 schreef elfenvleugels het volgende:
[..]
In belgie draait ie al een hele week. en eventueel is een sneak preview ook nog een mogelijkheid...
toevallig ik wel ja? die dingen worden de trend van overmorgenquote:Op dinsdag 12 april 2005 16:38 schreef skippesoepie het volgende:
vind het wel interessant, maar wie heeft er in godsnaam tegenwoordig nog zon cassetterecorder??...moet ik de zolder op en maar eens gaan spitten
Nu zijn er toch juist nog hippere recorders?quote:Op dinsdag 12 april 2005 16:38 schreef skippesoepie het volgende:
vind het wel interessant, maar wie heeft er in godsnaam tegenwoordig nog zon cassetterecorder??...moet ik de zolder op en maar eens gaan spitten
hier hebben ze het er ook over:quote:Op vrijdag 29 april 2005 00:28 schreef NoSigar het volgende:
Ik weet nog dat ergens de zin "Amstel Molentjesman" in voorkwam, waar het niet hoorde. Geen idee
Okay, help ff, want ik ben nog in staat om over een olifant heen te kijken terwijl 'ie op mijn teen staat.quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:31 schreef Xebrozius het volgende:
Film die dingen gewoon, ben je van al dat sceptische gezeik af
http://media.ebaumsworld.com/index.php?e=realghost.wmv
Want dat is wel duidelijk
Idd, zo ongeveer in het midden van het beeld in de verlenging van die railing.quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:36 schreef MUUS het volgende:
Dat zwarte ding wat ineens naar voren komt toch?
Há! Geweldig, dank je.quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:24 schreef Manke het volgende:
[..]
hier hebben ze het er ook over:
http://www.skepsis.nl/bandstemmen.html
Er lopen ook miljoenen gelovigen rond op deze aardkloot dus god moet wel bestaan. Beetje kromme redenatie vind je niet?quote:Op donderdag 16 juni 2005 00:45 schreef fokraiser het volgende:
er zijn al zoveel mensen mee bezig geweest dat er vast wel iets van klopt.
Da's wel erg kort door de bocht.quote:Op donderdag 16 juni 2005 01:13 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Er lopen ook miljoenen gelovigen rond op deze aardkloot dus god moet wel bestaan. Beetje kromme redenatie vind je niet?
Nee hoor, het wordt helemaal niet aannemelijker dat het bestaat, slechts het vermoeden dat het mensen interesseert wordt aannemelijker.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:58 schreef fokraiser het volgende:
[..]
Da's wel erg kort door de bocht.
Ik bedoel hier niet mee te zeggen dat het een feit is dat evp bestaat. Alleen wordt het aannemlijker als er meer mensen mee bezig zijn.
Maar van K3 geloof ik het ook welquote:Op donderdag 16 juni 2005 12:08 schreef Toeps het volgende:
Mensen horen wat ze willen horen. Da's ook met het omdraaien van liedjes, dan zingt K3 ineens 'massamoord'.
Leuk artikel trouwens. Zelf Hulspas was verbaast over Amstel Molentjesman.quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:24 schreef Manke het volgende:
[..]
hier hebben ze het er ook over:
http://www.skepsis.nl/bandstemmen.html
Doetus inlezenquote:Op donderdag 23 juni 2005 14:30 schreef Sjakie01 het volgende:
Nee EVP bestaat niet. Ze probeerden ook zo'n hype op te zetten net als bij de Blair witch dat hele verhaal is ook klare onzin. Maar leuk om te zien dat mensen er daadwerkelijk intrappen.![]()
Ook mijn mening...quote:Op donderdag 23 juni 2005 14:30 schreef Sjakie01 het volgende:
Nee EVP bestaat niet.
niet mijn mening....quote:Ze probeerden ook zo'n hype op te zetten net als bij de Blair witch dat hele verhaal is ook klare onzin. Maar leuk om te zien dat mensen er daadwerkelijk intrappen.![]()
Het kan Sound Forge (7.0) zijn. Deze kan iig verschillende soorten noise genereren wat nodig is voor het opnemen van EVP's. (white noise, pink noise, brown noise. Vraag me niet wat de verschillen zijnquote:Op zondag 26 juni 2005 14:00 schreef Mirage het volgende:
Een héle tij dgeleden heb ik een programma op mijn pc geïnstalleerd gehad die uitermate geschikt leek voor dit soort dingen.
Helaas ben ik er toen niet echt aan toe gekomen er echt iets mee te doen.
Ik kan mij de naam van het programma niet meer herinneren en het programma zelf ben ik kwijt geraakt (met dank aan Oversight)
Heeft iemand enig idee of een suggestie welk programma hiervoor geschikt is (of welke ik gehad kan hebben ?)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |