abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 april 2005 @ 10:04:49 #1
118912 sharkzor
euh.. dit en dat
pi_26165252
Laatst had ik white noise gekeken. mooie film, maar wat er aan het eind in beeld kwam dee me afvragen of het fenomeem echt bestond.

Het gaat hier dus over geluiden uit het hiernaarmaals die via de radio of tv te ontvangen zijn.

Ik ben gaan googlen en kwam bij www.evp-voices.com uit.
Ben daar gaan lezen en heb wat geluidsfragmenten beluisterd en ik moet zeggen dat het wel heel geloofwaardig is allemaal. Angstaanjagend soms ook...

Van die site:
quote:
Wat is EVP? dat komt u hier allemaal te weten, EVP is een afkorting uit het engels en is voluit geschreven "Electronic Voice Phenomena" wat betekend in het nederlands
"Electronisch Stemmen Fenomeen" op deze page gebruiken wij vanaf nu de afkorting EVP u weet nu immers wat wij ermee bedoelen, De meeste mensen staan er een beetje sceptisch tegenover, totdat je inderdaad de "overleden" mensen hoort praten, en er achter antwoorden komt die "niemand" geweten heeft of kan hebben hoe verklaren wij dan dat ene antwoord??

De mensen die ons hebben verlaten praten elke keer met ons, vraag is en blijft alleen, willen wij er naar luisteren, durven wij de antwoorden onder ogen te komen, en willen wij sommige antwoorden eigenlijk wel weten?

Wij op aarde kunnen deze bandstemmen alleen verstaan als wij de overledenen een "bron" geven, Dit kan een Radio, een Televisie,of een ruisgenerator zijn (iets anders mag ook)
is iemand hier bekend mee? of heeft er zelfs ervaring mee?
pi_26165363
I hear dead people..
pi_26165410
Ik denk persoonlijk dat het meer in de trent van "de wens is de vader van de gedachte" ligt. Mensen "horen" stemmen, terwijl het gewoon ruis is wat toevallig op vocabulaire lijkt. Het menselijk brein is in staat om uit de meest vage informatie heldere conclusies te trekken door het te relativeren met bekende geluiden/beelden. Goed voorbeeld hiervan zijn de vlekkentesten van psychologen.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  dinsdag 12 april 2005 @ 10:19:00 #4
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_26165489
Ik denk dat het opnames zijn van een receiver die net naast een sterk signaal staan afgesteld.
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_26165584
Zendamateurs, wishfull thinking etc etc. Vooral bij twee dezelfde geluidsfragmenten waarbij verschillende "uitspraken" worden gemeld ging ik toch even glimlachen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 12 april 2005 @ 10:42:45 #6
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_26165924
ja het is mogelijk. maar je moet wel goed luisteren, en geluid uit het ruis filteren, voordat het verstaanbaar is. die stemmen hoeven niet alleen van dode familie leden te zijn trouwens. er is niks angstaanjagends aan.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_26166101
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:24 schreef Deetch het volgende:
Zendamateurs, wishfull thinking etc etc. Vooral bij twee dezelfde geluidsfragmenten waarbij verschillende "uitspraken" worden gemeld ging ik toch even glimlachen.
Precies, vooral het eerste zorgt voor het tweede.

De ether zit barstensvol met radiomagnetische straling, van radioamateurs, langeafstandszenders, luchtvaart/maritieme communicatie, etc.. Deze signalen zijn zijn natuurlijk vrij makkelijk en duidelijk te ontvangen op de daarvoor bestemde frequenties, echter interfereren ze ook met elkaar en andere signalen. Dt veroorzaakt vage "valse" siganlen die je hoort tussen je ruis door. Het is dan nog een kleine stap op of de daadwerkelijke boodschap te horen, of er zelf iets van te maken geheel naar je eigen verwachtingspatroon.

Vast staat wel dat als je een EVP fragment laat horen aan 10 mensen, je 10 verschillende "uitkomsten" krijgt, omdat ierdeeen iets anders hoort. Dat maakt dit fenomeen zo moeilijk echt te onedrzoeken..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_26166168
Nu maar hopen dat ze daar geen BUMA op hun dak krijgen
Mogen ze nog gaan payen ook
pi_26166256
Hoezo heb jij white noise gekeken??? komt pas over anderhalve dag in de bios
  dinsdag 12 april 2005 @ 10:59:36 #10
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26166304
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:04 schreef sharkzor het volgende:
Laatst had ik white noise gekeken. mooie film, maar wat er aan het eind in beeld kwam dee me afvragen of het fenomeem echt bestond.
Release date: 14 april

Maar ja het fenomeen bestaat. Of wat je hoort ook geesten zijn weet ik niet. Ik kan me een scepsis artikel herinneren waarbij zelfs de onderzoeker gefascineerd is.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_26166409
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:04 schreef sharkzor het volgende:

Het gaat hier dus over geluiden uit het hiernaarmaals die via de radio of tv te ontvangen zijn.

Ik ben gaan googlen en kwam bij www.evp-voices.com uit.
Ben daar gaan lezen en heb wat geluidsfragmenten beluisterd en ik moet zeggen dat het wel heel geloofwaardig is allemaal. Angstaanjagend soms ook...

Van die site:
[..]

is iemand hier bekend mee? of heeft er zelfs ervaring mee?
Omg ik heb em eergisteravond gekeken, echt een superfilm!
  dinsdag 12 april 2005 @ 11:07:00 #12
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_26166668
ben benieuwd, ga de film zo kijken...vond dat evp-voices wel redelijk wazig..
pi_26166686
Zoek even via Google op Raudive dat was één van de pioniers op dat vlak. Ik heb vroeger nog geluidsfragmenten beluisterd van hem en ik moet zeggen Spooky
+++Suicide is a way of telling God, "You can't fire me, because I QUIT!"+++
pi_26166966
Pfff wat slecht hey... die geluidsfragmentjes lijken nergens op zeg o.O

Echt... ik weet zeker dat het best mogenlijk is, maar deze zijn wel erruuug suggestief! >_<
That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
  dinsdag 12 april 2005 @ 11:48:23 #16
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_26167323
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_26172190
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:57 schreef Verstreujem het volgende:
Hoezo heb jij white noise gekeken??? komt pas over anderhalve dag in de bios
In belgie draait ie al een hele week. en eventueel is een sneak preview ook nog een mogelijkheid...
What to think or what not to think... THAT's the question
pi_26172375
Uit het boek van Jan Kleyn , geesten , gidsen en engelen.

'' Het blijkt dat je de beste resultaten krijgt als je tegelijkertijd met de opname een soort geruis via een geluidsbron laat horen dat kan een radiotoestel zijn , dat je zodanig hebt ingesteld dat het net tussen twee radiostations in staat. Hierdoor ontstaat de zogenaamde witte ruis. Daarnaast heb je een gewone, niet te dure casetterecorder met een los microfoontje nodig. Schakel de witte ruis in en spreek een paar woorden in de microfoon, bijvoorbeeld: 'ik ga beginnen, wie iets wilt zeggen, gaat zijn gaan.' Daarna neem je met de microfoon vijf minuten witte ruis op; stop de band en spoel hem terug. Beluister de opname zorgvuldig en herhaal de proef zo nodig een paar keer.

De gidsen vertelden me, dat het 'kneden' van de witte ruis (of andere aanwezige geluiden) op de band in tot voor ons hoorbare stemmen enorm veel energie kost. ''
  dinsdag 12 april 2005 @ 16:33:43 #19
118912 sharkzor
euh.. dit en dat
pi_26173750
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 15:24 schreef elfenvleugels het volgende:

[..]

In belgie draait ie al een hele week. en eventueel is een sneak preview ook nog een mogelijkheid...
ja, of de sneakprevieuw in de wel heeeeel plaatselijke bioscoop

maar als je de geluidsfragmenten goed beluisterd, dan ga je toch heeeel sterk denken dat het gewoon echt is. sommige stemmen zijn best duidelijk en random storing wat op stemmen lijkt kan haast niet.
  dinsdag 12 april 2005 @ 16:38:26 #20
76676 skippesoepie
capo di tutti capi............
pi_26173848
vind het wel interessant, maar wie heeft er in godsnaam tegenwoordig nog zon cassetterecorder??...moet ik de zolder op en maar eens gaan spitten
veni, bibi,vomui......
  dinsdag 12 april 2005 @ 16:42:10 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_26173917
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 16:38 schreef skippesoepie het volgende:
vind het wel interessant, maar wie heeft er in godsnaam tegenwoordig nog zon cassetterecorder??...moet ik de zolder op en maar eens gaan spitten
toevallig ik wel ja? die dingen worden de trend van overmorgen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_26222664
Is wel interessant!
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  zaterdag 23 april 2005 @ 13:01:08 #23
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_26452045
www.mivak.com .. nederlandse site
raise up !!
pi_26488491
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 16:38 schreef skippesoepie het volgende:
Nu zijn er toch juist nog hippere recorders?

Hoe heten die dingen eigenlijk waar ze tegenwoordig die geluiden mee proberen op te vangen?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  maandag 25 april 2005 @ 00:39:58 #25
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26488600
Tegenwoordig wordt alles digitaal opgenomen waarschijnlijk zodat ze het direct op de computer kunnen gebruiken. Incluus ruis-onderdrukkers enzo?
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_26585738
Ruis filters, ik weet niet of het wel verstandig is die er lukraak overheen te gooien. Nu zijn die 'stemmen' al heel erg zacht en kun je met die filters nog eens extra onderdrukken. Het beste lijkt mij nog steeds om de geluidsstroom lekker hard door je koptelefoon te blazen om te kijken of er iets bruikbaars tussen zit; digitaal of niet.

(digitale) memo-recordertjes lijken me ook best geschikt, of niet? Dan zou ik zelf eens kunnen experimenteren.
pi_26585780
1 op de 12 EVP-stemmen hebben kwade bedoelingen, aldus de afsluiting van White Noise. Een goede film, ondanks het standaard Hollywoodsausje met dure special effects erover heen.

Naast www.evp-voices.com is http://www.aaevp.com ook een hele informatieve site. Ik zou het best eens willen proberen, maar ik vraag me af of het echt gevolgen kan hebben. (Net zoals ze zeggen over glaasje-draaien.)

Overigens vreemd dat ik dit zo interessant vindt. Ik ben maar een spaarzame bezoeker van TRU, en heb altijd geroepen "Als het bewijs me in de schoot geworpen wordt, ben ik bereid om er enigzins in te geloven."
Ach wie weet, als ik op zolder nog een oude cassetterecorder vind...
pi_26586125
Spannend hoor: lekker griezelen. Poetisch ook: "Kees, waarom dool ik?"
Ik heb als kind welk eens radiouitzendingen over zoiets gehoord, heel lang geleden dus.
Ik weet nog dat ergens de zin "Amstel Molentjesman" in voorkwam, waar het niet hoorde. Geen idee wat het betekend of waarom, maar ik herinner me die woorden nog.
In mijn herinnering was dat iig veel duidlijker dan wat men hier zegt: dit doet me meer aan een Borat uitzending denken vasn weer iets korter geleden.
Helpt waar hij kan!
pi_27956286
Heel even een tvp-tje.
#geen
  woensdag 15 juni 2005 @ 19:24:57 #30
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_27960886
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 00:28 schreef NoSigar het volgende:
Ik weet nog dat ergens de zin "Amstel Molentjesman" in voorkwam, waar het niet hoorde. Geen idee
hier hebben ze het er ook over:
http://www.skepsis.nl/bandstemmen.html
  woensdag 15 juni 2005 @ 19:31:36 #31
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_27961077
Film die dingen gewoon, ben je van al dat sceptische gezeik af

http://media.ebaumsworld.com/index.php?e=realghost.wmv

Want dat is wel duidelijk
pi_27961233
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 19:31 schreef Xebrozius het volgende:
Film die dingen gewoon, ben je van al dat sceptische gezeik af

http://media.ebaumsworld.com/index.php?e=realghost.wmv

Want dat is wel duidelijk
Okay, help ff, want ik ben nog in staat om over een olifant heen te kijken terwijl 'ie op mijn teen staat.

Dat zwarte ding wat ineens naar voren komt toch? Of zit ik weer helemaal verkeerd te kijken?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  woensdag 15 juni 2005 @ 19:42:56 #33
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_27961433
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 19:36 schreef MUUS het volgende:
Dat zwarte ding wat ineens naar voren komt toch?
Idd, zo ongeveer in het midden van het beeld in de verlenging van die railing.
pi_27969636
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 19:24 schreef Manke het volgende:

[..]

Há! Geweldig, dank je.
Het grappige is dat ik als kind hoogstwaarschijnlijk ook op die Brabantse Dag in Heeze geweest ben aangezien wij daar elk jaar heengingen.
Daarom heb ik het niet onthouden hoor, maar gewoon omdat ik het een raar woord vond en omdat ik het eng vond.
Helpt waar hij kan!
  donderdag 16 juni 2005 @ 00:45:45 #35
121591 fokraiser
sick and twisted
pi_27971390
Ik ben zelf ook bezig geweest met het proberen opnemen van evp.
Hier is mijn opname (zet je volume hoog).
Ik zeg nog niet wat er (volgens mij) gezegt wordt, degene die het goed heeft krijgt een koekje
Dit is wel leuk om te testen of het nou waar is dat wat je wilt horen je ook daadwerkelijk hoort (wishfull thinking) of dat evp gewoon echt bestaat.
Ik denk zelf wel het laatste, er zijn al zoveel mensen mee bezig geweest dat er vast wel iets van klopt. Alleen denk ik dat het niet perse stemmen van overledenen te hoeven zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door fokraiser op 16-06-2005 00:52:48 ]
-«your'e walking in my shadow»-
  donderdag 16 juni 2005 @ 01:13:21 #36
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_27971937
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 00:45 schreef fokraiser het volgende:
er zijn al zoveel mensen mee bezig geweest dat er vast wel iets van klopt.
Er lopen ook miljoenen gelovigen rond op deze aardkloot dus god moet wel bestaan. Beetje kromme redenatie vind je niet?
  donderdag 16 juni 2005 @ 08:14:38 #37
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_27973328
wat dacht je van gedachten , dezen zijn in pulsvorm , omdat alles in pulsvorm is
in deze vorm besta je dan ook , en deze vorm laat enkel het vleeselijke vallen om een ander aan te nemen , je bestaat om je lichaam heen

zowel *voor mens benoemde* doden , als aanwezige mensen , zijn oorxaak van deze puls
het is als de radio , je moet gewoon op de juiste frequentie luisterren.
gedachten zijn overal
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  donderdag 16 juni 2005 @ 11:58:32 #38
121591 fokraiser
sick and twisted
pi_27978775
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 01:13 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Er lopen ook miljoenen gelovigen rond op deze aardkloot dus god moet wel bestaan. Beetje kromme redenatie vind je niet?
Da's wel erg kort door de bocht.
Ik bedoel hier niet mee te zeggen dat het een feit is dat evp bestaat. Alleen wordt het aannemlijker als er meer mensen mee bezig zijn.
-«your'e walking in my shadow»-
pi_27978932
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:58 schreef fokraiser het volgende:

[..]

Da's wel erg kort door de bocht.
Ik bedoel hier niet mee te zeggen dat het een feit is dat evp bestaat. Alleen wordt het aannemlijker als er meer mensen mee bezig zijn.
Nee hoor, het wordt helemaal niet aannemelijker dat het bestaat, slechts het vermoeden dat het mensen interesseert wordt aannemelijker.
Er zijn ook vele mensen overtuigd dat de aarde hol is en dat er een hogere samenleving in woont. Maakt dat het idee aannemelijk?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_27979065
Mensen horen wat ze willen horen. Da's ook met het omdraaien van liedjes, dan zingt K3 ineens 'massamoord'.
pi_27979323
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:08 schreef Toeps het volgende:
Mensen horen wat ze willen horen. Da's ook met het omdraaien van liedjes, dan zingt K3 ineens 'massamoord'.
Maar van K3 geloof ik het ook wel

Maar verder heb je helemaal gelijk, ik heb dat mp3'tje een paar posts hierboven eens geluisterd en ik goor, afgezien van ruis en storing, helemaal niets..
Totdat de poster zegt wat hij hoort en dan zul je zien dat ik het er ook uit kan halen...

Power of suggestion...
C. Sagan
pi_27979459
Ik heb de film white noise ook een hele tijd geleden gezien.. maar dit kwam omdat ik eerst op websites de term EVP zag. Na uren lezen zag ik de titel: White Noise de film. Deze film vond ik meer op sensatie gericht dan dat het je verder in de richting van mijn vragen kwam.

Zelf ga ik het niet doen, omdat ik van me zelf weet dat ik als ik een vaag antwoord krijg ik me dan raar ga gedragen. Mijn opa mijn zus, en mijn moeder zijn allen erg geïnteresseerd in het onverklaarbare, maar ik wil wel bewijs zien. Dus het zelf mee maken.

Dat je de radio tussen stations moet plaatsen vind ik al helemaal raar... logisch dat je dan stemmen herkent :S Maarja mijn conclusie staat nog steeds op: eerst zien/horen dan geloven.

en ja alle mensen die geloven in geesten, ufo's etc die zien ze.. maar je moet er ook voor openstaan. Dat is wat veel mensen niet begrijpen.. ze vinden het allemaal heel erg lollig.. totdat ze een keer tot rust komen en meteen gebeurt er iets..

Toch denk ik dat de mens het zelf kan generen.. de mensen is één grote kracht massa. Want je merkt ook als je ergens loop dat er iemand naar je kijkt,, je kijkt om en ja hoor er zit iemand naar je te kijken.. kracht.. volgens mij weten we nog erg weinig van ons lichaam.
weet niet...weet niet...weet niet...
pi_27994257
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 19:24 schreef Manke het volgende:

[..]

Leuk artikel trouwens. Zelf Hulspas was verbaast over Amstel Molentjesman.

(lees het artikel om het te begrijpen, het is een term die voorkomt op een bandstem-opname.)
Die man beweert dat molentjesman een oude benaming is voor een Camera Obscura bediener. Nu heb ik vandaag even in het 'Groot woordenboed der Nederlandsche taal'gezocht, maar ik kon het woord niet vinden. Google geeft ook geen sjoege. Kortom, ik kan het woord nergens vinden. Wat uiteraard voorlopig alleen dàt betekent.
Kent iemand het woord, kan iemand het vinden?
Helpt waar hij kan!
pi_28155135
De camera obscura, dat Latijn is voor 'donkere kamer', is een donkere kast of ruimte met een klein lichtgaatje in de wand. Door het licht ontstaat een beeld 'op zijn kop' van hetgeen zich buiten de kast bevindt, bijvoorbeeld een straat of een landschap. Om het beeld om te keren en het scherp te krijgen, voegt men meestal spiegels toe.

De camera obscura ontstond in de dertiende eeuw. Chinese wetenschappers gebruikten het optische instrument om astronomische berekeningen te maken. Ook beroemde westerse geleerden, zoals Kepler en Copernicus gebruikten de camera obscura.

Daarnaast hadden schilders veel aan de optische opties van het instrument. De veelzijdige Leonardo da Vinci wees al op de mogelijkheden en een zeventiende-eeuwse schilder als Johannes Vermeer heeft veel aan de camera obscura gehad bij het kopiëren van taferelen. De bijzondere lichtval op zijn schilderijen is er mede aan te danken.

Voor zover de Camera Obscura......maar nu nog de intergratie met het verhaal van de Molentjesman

Ik vond White Noise trouwens wel een aardige film. Voor de pauze gebeurd er trouwens wel heel erg weinig. Ik wil alleen graag weten wie die drie schimmen aan het eind nou zijn !
We zullen wel moeten wachten op White Noise 2!
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_28162845
Nee EVP bestaat niet. Ze probeerden ook zo'n hype op te zetten net als bij de Blair witch dat hele verhaal is ook klare onzin. Maar leuk om te zien dat mensen er daadwerkelijk intrappen.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  donderdag 23 juni 2005 @ 15:01:24 #46
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_28163783
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:30 schreef Sjakie01 het volgende:
Nee EVP bestaat niet. Ze probeerden ook zo'n hype op te zetten net als bij de Blair witch dat hele verhaal is ook klare onzin. Maar leuk om te zien dat mensen er daadwerkelijk intrappen.
Doetus inlezen
pi_28171522
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:30 schreef Sjakie01 het volgende:
Nee EVP bestaat niet.
Ook mijn mening...
quote:
Ze probeerden ook zo'n hype op te zetten net als bij de Blair witch dat hele verhaal is ook klare onzin. Maar leuk om te zien dat mensen er daadwerkelijk intrappen.
niet mijn mening....
C. Sagan
  zondag 26 juni 2005 @ 14:00:41 #48
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28248420
Een héle tij dgeleden heb ik een programma op mijn pc geïnstalleerd gehad die uitermate geschikt leek voor dit soort dingen.
Helaas ben ik er toen niet echt aan toe gekomen er echt iets mee te doen.

Ik kan mij de naam van het programma niet meer herinneren en het programma zelf ben ik kwijt geraakt (met dank aan Oversight )

Heeft iemand enig idee of een suggestie welk programma hiervoor geschikt is (of welke ik gehad kan hebben ?)
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 27 juni 2005 @ 00:26:48 #49
100521 Krizzol
Whoaaah Ondertitel
pi_28260533
ik heb er nooit echt in geloofd ik heb meer zoiets van eerst zien dan geloven..
maar ik denk eigelijk wel dat er doden zijn die contact zoeken..
dus eigelijk bestaat evp misschien wel redelijk

alhoewel ik whitenoise erg eng vond :$
Whoaaah
pi_28261315
quote:
Op zondag 26 juni 2005 14:00 schreef Mirage het volgende:
Een héle tij dgeleden heb ik een programma op mijn pc geïnstalleerd gehad die uitermate geschikt leek voor dit soort dingen.
Helaas ben ik er toen niet echt aan toe gekomen er echt iets mee te doen.

Ik kan mij de naam van het programma niet meer herinneren en het programma zelf ben ik kwijt geraakt (met dank aan Oversight )

Heeft iemand enig idee of een suggestie welk programma hiervoor geschikt is (of welke ik gehad kan hebben ?)
Het kan Sound Forge (7.0) zijn. Deze kan iig verschillende soorten noise genereren wat nodig is voor het opnemen van EVP's. (white noise, pink noise, brown noise. Vraag me niet wat de verschillen zijn )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')