abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 april 2005 @ 10:04:49 #1
118912 sharkzor
euh.. dit en dat
pi_26165252
Laatst had ik white noise gekeken. mooie film, maar wat er aan het eind in beeld kwam dee me afvragen of het fenomeem echt bestond.

Het gaat hier dus over geluiden uit het hiernaarmaals die via de radio of tv te ontvangen zijn.

Ik ben gaan googlen en kwam bij www.evp-voices.com uit.
Ben daar gaan lezen en heb wat geluidsfragmenten beluisterd en ik moet zeggen dat het wel heel geloofwaardig is allemaal. Angstaanjagend soms ook...

Van die site:
quote:
Wat is EVP? dat komt u hier allemaal te weten, EVP is een afkorting uit het engels en is voluit geschreven "Electronic Voice Phenomena" wat betekend in het nederlands
"Electronisch Stemmen Fenomeen" op deze page gebruiken wij vanaf nu de afkorting EVP u weet nu immers wat wij ermee bedoelen, De meeste mensen staan er een beetje sceptisch tegenover, totdat je inderdaad de "overleden" mensen hoort praten, en er achter antwoorden komt die "niemand" geweten heeft of kan hebben hoe verklaren wij dan dat ene antwoord??

De mensen die ons hebben verlaten praten elke keer met ons, vraag is en blijft alleen, willen wij er naar luisteren, durven wij de antwoorden onder ogen te komen, en willen wij sommige antwoorden eigenlijk wel weten?

Wij op aarde kunnen deze bandstemmen alleen verstaan als wij de overledenen een "bron" geven, Dit kan een Radio, een Televisie,of een ruisgenerator zijn (iets anders mag ook)
is iemand hier bekend mee? of heeft er zelfs ervaring mee?
pi_26165363
I hear dead people..
pi_26165410
Ik denk persoonlijk dat het meer in de trent van "de wens is de vader van de gedachte" ligt. Mensen "horen" stemmen, terwijl het gewoon ruis is wat toevallig op vocabulaire lijkt. Het menselijk brein is in staat om uit de meest vage informatie heldere conclusies te trekken door het te relativeren met bekende geluiden/beelden. Goed voorbeeld hiervan zijn de vlekkentesten van psychologen.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  dinsdag 12 april 2005 @ 10:19:00 #4
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_26165489
Ik denk dat het opnames zijn van een receiver die net naast een sterk signaal staan afgesteld.
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_26165584
Zendamateurs, wishfull thinking etc etc. Vooral bij twee dezelfde geluidsfragmenten waarbij verschillende "uitspraken" worden gemeld ging ik toch even glimlachen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 12 april 2005 @ 10:42:45 #6
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_26165924
ja het is mogelijk. maar je moet wel goed luisteren, en geluid uit het ruis filteren, voordat het verstaanbaar is. die stemmen hoeven niet alleen van dode familie leden te zijn trouwens. er is niks angstaanjagends aan.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_26166101
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:24 schreef Deetch het volgende:
Zendamateurs, wishfull thinking etc etc. Vooral bij twee dezelfde geluidsfragmenten waarbij verschillende "uitspraken" worden gemeld ging ik toch even glimlachen.
Precies, vooral het eerste zorgt voor het tweede.

De ether zit barstensvol met radiomagnetische straling, van radioamateurs, langeafstandszenders, luchtvaart/maritieme communicatie, etc.. Deze signalen zijn zijn natuurlijk vrij makkelijk en duidelijk te ontvangen op de daarvoor bestemde frequenties, echter interfereren ze ook met elkaar en andere signalen. Dt veroorzaakt vage "valse" siganlen die je hoort tussen je ruis door. Het is dan nog een kleine stap op of de daadwerkelijke boodschap te horen, of er zelf iets van te maken geheel naar je eigen verwachtingspatroon.

Vast staat wel dat als je een EVP fragment laat horen aan 10 mensen, je 10 verschillende "uitkomsten" krijgt, omdat ierdeeen iets anders hoort. Dat maakt dit fenomeen zo moeilijk echt te onedrzoeken..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_26166168
Nu maar hopen dat ze daar geen BUMA op hun dak krijgen
Mogen ze nog gaan payen ook
pi_26166256
Hoezo heb jij white noise gekeken??? komt pas over anderhalve dag in de bios
  dinsdag 12 april 2005 @ 10:59:36 #10
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26166304
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:04 schreef sharkzor het volgende:
Laatst had ik white noise gekeken. mooie film, maar wat er aan het eind in beeld kwam dee me afvragen of het fenomeem echt bestond.
Release date: 14 april

Maar ja het fenomeen bestaat. Of wat je hoort ook geesten zijn weet ik niet. Ik kan me een scepsis artikel herinneren waarbij zelfs de onderzoeker gefascineerd is.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_26166409
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:04 schreef sharkzor het volgende:

Het gaat hier dus over geluiden uit het hiernaarmaals die via de radio of tv te ontvangen zijn.

Ik ben gaan googlen en kwam bij www.evp-voices.com uit.
Ben daar gaan lezen en heb wat geluidsfragmenten beluisterd en ik moet zeggen dat het wel heel geloofwaardig is allemaal. Angstaanjagend soms ook...

Van die site:
[..]

is iemand hier bekend mee? of heeft er zelfs ervaring mee?
Omg ik heb em eergisteravond gekeken, echt een superfilm!
  dinsdag 12 april 2005 @ 11:07:00 #12
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_26166668
ben benieuwd, ga de film zo kijken...vond dat evp-voices wel redelijk wazig..
pi_26166686
Zoek even via Google op Raudive dat was één van de pioniers op dat vlak. Ik heb vroeger nog geluidsfragmenten beluisterd van hem en ik moet zeggen Spooky
+++Suicide is a way of telling God, "You can't fire me, because I QUIT!"+++
pi_26166966
Pfff wat slecht hey... die geluidsfragmentjes lijken nergens op zeg o.O

Echt... ik weet zeker dat het best mogenlijk is, maar deze zijn wel erruuug suggestief! >_<
That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
  dinsdag 12 april 2005 @ 11:48:23 #16
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_26167323
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_26172190
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:57 schreef Verstreujem het volgende:
Hoezo heb jij white noise gekeken??? komt pas over anderhalve dag in de bios
In belgie draait ie al een hele week. en eventueel is een sneak preview ook nog een mogelijkheid...
What to think or what not to think... THAT's the question
pi_26172375
Uit het boek van Jan Kleyn , geesten , gidsen en engelen.

'' Het blijkt dat je de beste resultaten krijgt als je tegelijkertijd met de opname een soort geruis via een geluidsbron laat horen dat kan een radiotoestel zijn , dat je zodanig hebt ingesteld dat het net tussen twee radiostations in staat. Hierdoor ontstaat de zogenaamde witte ruis. Daarnaast heb je een gewone, niet te dure casetterecorder met een los microfoontje nodig. Schakel de witte ruis in en spreek een paar woorden in de microfoon, bijvoorbeeld: 'ik ga beginnen, wie iets wilt zeggen, gaat zijn gaan.' Daarna neem je met de microfoon vijf minuten witte ruis op; stop de band en spoel hem terug. Beluister de opname zorgvuldig en herhaal de proef zo nodig een paar keer.

De gidsen vertelden me, dat het 'kneden' van de witte ruis (of andere aanwezige geluiden) op de band in tot voor ons hoorbare stemmen enorm veel energie kost. ''
  dinsdag 12 april 2005 @ 16:33:43 #19
118912 sharkzor
euh.. dit en dat
pi_26173750
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 15:24 schreef elfenvleugels het volgende:

[..]

In belgie draait ie al een hele week. en eventueel is een sneak preview ook nog een mogelijkheid...
ja, of de sneakprevieuw in de wel heeeeel plaatselijke bioscoop

maar als je de geluidsfragmenten goed beluisterd, dan ga je toch heeeel sterk denken dat het gewoon echt is. sommige stemmen zijn best duidelijk en random storing wat op stemmen lijkt kan haast niet.
  dinsdag 12 april 2005 @ 16:38:26 #20
76676 skippesoepie
capo di tutti capi............
pi_26173848
vind het wel interessant, maar wie heeft er in godsnaam tegenwoordig nog zon cassetterecorder??...moet ik de zolder op en maar eens gaan spitten
veni, bibi,vomui......
  dinsdag 12 april 2005 @ 16:42:10 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_26173917
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 16:38 schreef skippesoepie het volgende:
vind het wel interessant, maar wie heeft er in godsnaam tegenwoordig nog zon cassetterecorder??...moet ik de zolder op en maar eens gaan spitten
toevallig ik wel ja? die dingen worden de trend van overmorgen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_26222664
Is wel interessant!
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  zaterdag 23 april 2005 @ 13:01:08 #23
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_26452045
www.mivak.com .. nederlandse site
raise up !!
pi_26488491
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 16:38 schreef skippesoepie het volgende:
Nu zijn er toch juist nog hippere recorders?

Hoe heten die dingen eigenlijk waar ze tegenwoordig die geluiden mee proberen op te vangen?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  maandag 25 april 2005 @ 00:39:58 #25
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26488600
Tegenwoordig wordt alles digitaal opgenomen waarschijnlijk zodat ze het direct op de computer kunnen gebruiken. Incluus ruis-onderdrukkers enzo?
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')