Het schijnt dat ze er slechts een kopje koffie aan hebben overgehouden!quote:Op maandag 11 april 2005 19:30 schreef SunChaser het volgende:
VOF de Kunst heeft van Suzanne een wereldhit gemaakt. Alle credits en t daarbij behorende geld ging echter naar Ferdy Lancé. Ze hebben er niets aan verdiend.
Maar volgens mij valt dat niet onder naaien maar onder je afspraken op orde hebben.quote:Op maandag 11 april 2005 19:30 schreef SunChaser het volgende:
VOF de Kunst heeft van Suzanne een wereldhit gemaakt. Alle credits en t daarbij behorende geld ging echter naar Ferdy Lancé. Ze hebben er niets aan verdiend.
Dat klopt. Er moest geld bij om de unieke hoes te kunnen maken (zie avatar).quote:Op maandag 11 april 2005 19:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als ik 24 Hour Party People moet geloven, dan heeft New Order helemaal niets verdiend aan Blue Monday.
Voel je je genaaid door SC?quote:Op maandag 11 april 2005 19:38 schreef Bioslock het volgende:
Is dit voer voor die nieuwe grafsite van je?
Lullig voor ze. Ze hebben het sampletje echter zelf "geleend" uit Fanfarra van Sergio Mendez.. En op radio 3 hoorden ze Ben Liebrand's remix van Fanfarra en eerlijk gezegd twijfel ik eraan of ze er 1 bitje aan veranderd hebben. Ben heeft er nooit 1 cent voor ontvangen, en ik twijfel of dat bij Sergio anders is..quote:Op maandag 11 april 2005 19:36 schreef BladE-l----- het volgende:
The Good men werden ooit gebeld door iemand die een samletje wilde gebruiken van hun zomerhitje.
Nee, dat is voor mijn project gooibioslockvooreenrijdendetrein.nlquote:Op maandag 11 april 2005 19:38 schreef Bioslock het volgende:
Is dit voer voor die nieuwe grafsite van je?
Kom me een keer interviewen.quote:Op maandag 11 april 2005 19:51 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nee, dat is voor mijn project gooibioslockvooreenrijdendetrein.nl
Och, ze hebben er wel aan paar miljoen euro aan overgehouden evengoed.quote:Op maandag 11 april 2005 19:53 schreef Cochese het volgende:
Ray & Anita van 2Unlimited, kei en keihard genaaid...
=> MUZquote:Op maandag 11 april 2005 20:10 schreef nipeng het volgende:
=> SHO
SHO is niet alleen voor acteurs en presentatoren. Dat zou juist jij moeten weten.quote:Op maandag 11 april 2005 20:31 schreef SunChaser het volgende:
Static/Nipeng, dat Naaitopic is expres in MUZ geplaatst omdat t om artiesten gaat in de muziek, t gaat niet over acteurs en tvpresentators, t past dan ook niet in SHO
Graag terug naar MUZ aub
quote:Op maandag 11 april 2005 21:05 schreef Pool het volgende:
Hey Sunchaser, hoeveel heb jij eigenlijk gevangen voor jouw succesvolle columns en je overige werk voor fok! en fok!radio?
Ik had al zo'n vermoeden.quote:
Zou je voor de minder ingewijden onder ons even kunnen vertellen van welke band/duo deze ongetwijfeld zeer getalenteerde mensen bekend zijn?quote:Op maandag 11 april 2005 21:12 schreef tong80 het volgende:
Mariska Veres woont nog steeds drie hoog achter. Robbie van Leeuwen hoeft al 30 jaar niet naar z'n bankrekening te kijken of ie misschien rood staat.
Is hij als soloartiest nog een keer genaaid na het Vandeberg debacle?quote:Op maandag 11 april 2005 19:44 schreef cultheld het volgende:
Bert Heerink.
Dit bedoel je andersom denk ik?quote:Op maandag 11 april 2005 21:12 schreef tong80 het volgende:
Mariska Veres woont nog steeds drie hoog achter. Robbie van Leeuwen hoeft al 30 jaar niet naar z'n bankrekening te kijken of ie misschien rood staat.
Daardoor ben ik er achter gekomen dat er überhaupt een Robbie van Leeuwen bestond...quote:Op maandag 11 april 2005 23:15 schreef Zanderrr het volgende:
Nirvana heeft toch ooit nog eens een nummer van Shocking Blue gecovered? Dat zal de rekening van Van Leeuwen ook wel aardig gespekt hebben.
Bronquote:The family of a South African performer and composer who died in poverty are suing Disney for £900,000 over claims that the company used of one of his tunes in their hit film and stage show The Lion King.
Solomon Linda, who died in 1962 aged 61, wrote Mbube while eking out a living as a beer-hall singer in Johannesburg. The tune was later used for the hit single The Lion Sleeps Tonight and in a 20-second sequence of the 1994 film featuring the voices of Jeremy Irons, Rowan Atkinson and Whoopi Goldberg.
Linda sold the copyright for Mbube for £1 in 1939, missing out on the millions it would later earn. But under South African copyright law, the rights to the song reverted to his heirs 25 years after his death, and his family argue that they are entitled to a share of the royalties from 1987 onwards.
"My father knew nothing about his rights. He never went to school," said Linda's daughter, Philda Ntsele, 53. "It was a tragedy for someone like him to die poor and leave all his music to the Americans. I'm feeling angry that they have used his work like this."
The song was rediscovered by Peter Seeger, an American folk singer, and George David Weiss, the American songwriter. Weiss gave the song's melody English lyrics and a new name, The Lion Sleeps Tonight.
It became a number one single in America for three weeks in 1961 and topped the charts worldwide. In 1982, a Tight Fit cover version was number one in Britain.
Disney said: "Solomon Linda's widow assigned all rights in Mbube to [a music publisher] more than 20 years ago and did so with the assistance of legal counsel.
"The estate's effort to cancel that assignment by waging a lawsuit and publicity campaign against Disney is both inappropriate and misdirected."
Anouk heeft zich omhooggeneucktquote:Op maandag 11 april 2005 19:57 schreef rubbereend het volgende:
Anouk is destijds genaaid door haar Amerikaanse platenbazen
Ja, ik geloof dat er een paar jaar terug een geremasterde versie is uitgekomen...quote:Op dinsdag 12 april 2005 01:49 schreef webfreak het volgende:
En ik geloof ook dat er nog dagelijks fans/liefhebbers van zijn muziek worden genaaid, wanneer ze nietsvermoedend dit CD'tje in de winkel zien liggen, en hem, omdat 'ie toch maar een tientje kost, gewoon kopen, om vervolgens thuis erachter te komen dat Meneer Reed je een naaistreek heeft geleverd
Klopt. Staat een heel mooi kletspraatje op de achterkant. Hoe vernieuwend het album wel niet was, en invloedrijkquote:Op dinsdag 12 april 2005 01:55 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Ja, ik geloof dat er een paar jaar terug een geremasterde versie is uitgekomen...![]()
Milli Vanilli hebben ons genaaidquote:Op dinsdag 12 april 2005 02:03 schreef Nickthedick het volgende:
Boney M! (eigenlijk hetzelfde als Milli Vanilli)
quote:Op maandag 11 april 2005 23:10 schreef DrMarten het volgende:
net als de mensen van wie Led Zeppelin de intro voor Stairway to Heaven heeft gejat, die hebben er ook geen cent voor gezien
Michael Jackson, door de media door zichzelf.quote:Op dinsdag 12 april 2005 01:43 schreef Elusive het volgende:
Michael Jackson, door de media, best wel sneu eigenlijk, hij was zo goed
Ze hebben alle lof verdiend voor dat prachtige nummer.quote:Op maandag 11 april 2005 19:30 schreef SunChaser het volgende:
Beide genaaid door die Duitser Frank Farian toch? Op zich een sluwe, doorgewinterde zakenman. Maar er zijn wel smerige spelletjes door 'm gespeeld.quote:Op dinsdag 12 april 2005 02:03 schreef Nickthedick het volgende:
Boney M! (eigenlijk hetzelfde als Milli Vanilli)
Mike is niet genaaid volgens mij. Tubular Bells was niet te verkopen, 1 track van een uur. Richard Branson van Virgin kocht toen de filmrechten en verkocht aan de filmmaatschappij van The Exorcist, die van TB een wereldhit maakte.quote:Op donderdag 14 april 2005 00:26 schreef thettes het volgende:
Volgens mij Mike Oldfield ook, met Tubular Bells. Het verhaal erachter weet ik niet meer, dus mss kan iemand het beter uitleggen?
Nope....quote:Op donderdag 14 april 2005 02:11 schreef rubbereend het volgende:
is Prince eigenlijk al genoemd?
quote:Op woensdag 13 april 2005 18:25 schreef SunChaser het volgende:
The Verve heeft zichzelf genaaid met Bitter Sweet Harmony Symphony. Niet even het melodietje van de Rolling Stones betaald gebruiken. Konden ze achteraf alle royalties inleveren.
Paul MacCartney, één van de rijkste Britten.quote:Op donderdag 14 april 2005 13:24 schreef Gitarist het volgende:
Leuke verhalen allemaal... maar met welke artiest is het eigenlijk wèl van het begin af aan goedgegaan dan (qua liquide middelen)?
Als hij niet is genaaid, waarom heeft/had ie dan niet de rechten over zijn eigen nummers?quote:Op donderdag 14 april 2005 16:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Paul MacCartney, één van de rijkste Britten.
Heeft ie die niet (mede)zelf verkocht?quote:Op donderdag 14 april 2005 16:39 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Als hij niet is genaaid, waarom heeft/had ie dan niet de rechten over zijn eigen nummers?
Die heeft hij zelf verkocht..quote:Op donderdag 14 april 2005 16:39 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Als hij niet is genaaid, waarom heeft/had ie dan niet de rechten over zijn eigen nummers?
Ehhhh.... nee hoor! Die heeft hij niet zelf verkocht.quote:
McCartney heeft de verkoop van de Beatles publishing rights niet kunnen tegenhouden, maar dat is wat anders dan ze zelf verkocht te hebben, imho.quote:Back in 1963, the Beatles gave their publishing rights to Northern Songs, a company created by their manager, Brian Epstein, and a music publisher, Dick James. Northern Songs went public in 1965, and John Lennon and Paul McCartney each had 15% of the company's shares, while Dick James and the company's chairman, Charles Silver, held a controlling 37.5% of shares. In 1969, James and Silver sold Northern Songs and its assets to the Associated Television Corporation (ATV).
In 1985, ATV's music catalog was sold, and Michael Jackson was the high bidder. Jacko paid a reported $47 million for the publishing rights to somewhere between 159 to 260 Beatles songs. A decade later, Jackson and Sony merged their music publishing businesses. Since 1995, Jackson and Sony/ATV Music Publishing have jointly owned most of the Beatles songs.
While the Jackson-Sony collection includes practically all of the Beatles' greatest hits, they don't have every little thing. Paul McCartney bought the rights to "Love Me Do," "Please, Please Me," "P.S. I Love You," and "Tell Me Why." Northern Songs never owned these early tunes, so they weren't included in the ATV deal.
In the past few years, the media has speculated that Jacko may need to sell the Beatles' rights to pay for his extravagant lifestyle and mounting legal costs. Sony reports that Jackson used his half of the Beatles' catalog as collateral for a loan from the music company. If Jackson defaults on the loan, Sony has the right to buy his share. In 2001, Jackson stated: "The Beatles catalogue is not for sale, has not been for sale and will never be for sale." But who knows? Maybe he'll try to take a sad song and make it better by cashing in.
Bron
Shocking Bluequote:Op maandag 11 april 2005 23:08 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zou je voor de minder ingewijden onder ons even kunnen vertellen van welke band/duo deze ongetwijfeld zeer getalenteerde mensen bekend zijn?
Nu weet ik niet wat dat precies betekent in oud geld, maar het klinkt niet als veel.quote:Royalties were a penny per double-sided record sold with a farthing increase yearly up to tuppence
Was het niet andersom?quote:Op maandag 11 april 2005 23:10 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Is hij als soloartiest nog een keer genaaid na het Vandeberg debacle?
Klopt. Daardoor heeft hij zelfs een jaar of 10 helemaal niks van zich laten horen.quote:Op dinsdag 12 april 2005 02:32 schreef Gatalin het volgende:
John Fogerty. Genaaid door z'n platenbaas, staat een artikel over in de Aloha van deze maand dacht ik. Heeft daardoor jaren niets meer van zijn Creedence verleden willen weten...
http://www.bbc.co.uk/radi(...)ary/lifeonmars.shtmlquote:Op vrijdag 15 april 2005 08:56 schreef cafca het volgende:
Een kennis van mij (een groot Bowie fan) heeft mij ooit eens verteld dat David Bowie het nummer "My Way` heeft geschreven.
Hij schijnt een bandje met dit nummer opgestuurd te hebben naar een impressario, die het vervolgens gejat heeft en heeft laten opnemen door ene Frank Sinatra.
Maar of ik dit verhaal moet geloven....![]()
Ik heb geen idee. Ik weet alleen dat de heren van Vandeberg weinig geld hebben overgehouden aan die tijd. Adje van der Berg is vervolgens wel aardig binnegelopen toen hij overstapte naar Whitesnake.quote:Op donderdag 14 april 2005 19:58 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Was het niet andersom?
Heerink kon niet van de zakjapannertjes afblijven (en de japannertjes niet van zijn zak)en Ad Vandenberg kon overstappen naar Whitesnake?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |