abonnement Unibet Coolblue
pi_26130949
Radiohead - Deel 3

Het vorige topic zit vol dus kunnen we hier weer verder.

At Ease
pi_26131676
tvp

Ik heb ze zelf nu vier keer gezien, en dat allemaal in 2003. Zelfs een crazy acht dagen met Oberhausen, Brussel en Gelredome

Was echt super, maar de volgende keer wil ik nog verder vooraan staan. Derde rij in Brussel was me nog niet goed genoeg haha.
pi_26135142
brussel...stond ik ergens 4/5e rij..en werd tijdens die show bijna onderuit gelopen!
Dat was écht niet leuk...mensen die heel snel van llinks naar rechts duwden in de pit..Het was TE warm, kreeg veel te weinig frisse lucht..
Ben ook snel een stukje naar achteren gegaan daar..en daar normaal van t concert genoten
(:
pi_26135676
quote:
Op zondag 10 april 2005 22:54 schreef nein het volgende:
brussel...stond ik ergens 4/5e rij..en werd tijdens die show bijna onderuit gelopen!
Dat was écht niet leuk...mensen die heel snel van llinks naar rechts duwden in de pit..Het was TE warm, kreeg veel te weinig frisse lucht..
Ben ook snel een stukje naar achteren gegaan daar..en daar normaal van t concert genoten
Klopt ja. Ik hoefde tijdens Idioteque niet eens te springen om na het liedje vijf meter van mijn vrienden vandaan te komen haha. Was echt niet normaal meer.
pi_26479287
http://www.ateaseweb.com/news/archive/001742.php

Iemand al dit nummer gehoord? man...ik vond het echt saai..
Ik hoop dat ze er nog iets moois van kunnen breien, want dit trek ik niet hoor
(:
pi_26479669
quote:
Op zondag 24 april 2005 18:16 schreef nein het volgende:
http://www.ateaseweb.com/news/archive/001742.php

Iemand al dit nummer gehoord? man...ik vond het echt saai..
Ik hoop dat ze er nog iets moois van kunnen breien, want dit trek ik niet hoor
ik hoor er ook nog niks in, maar weet radiohead er niet bijna altijd iets moois van te breien?
pi_26739981
quote:
Britney shops for Radiohead

Ha! Here's the gossip column... not really news but this one is worth a mention: Britney Spears did some shopping at a record store and returned with Radiohead's debut album 'Pablo Honey'. And there's proof... Pictures are at Drijfzand, scroll down to the bottom. Britney Spears is the one wearing the napkin.


Vive la resistance!
pi_26741901
Geweldig ja

Wel coole username en avatar
pi_26752592
pablo honey... waarschijnlijk herkent ze zich in creep

TVP
underground forever baby
pi_26754609
Ach je moet ergens beginnen, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_26773677
Vandaag is de Hemelse Honderd op Radio 3 en Radiohead is met 2 albums vertegenwoordigd.

5. Radiohead - OK Computer
31. Radiohead - The Bends

De top 5 ziet er als volgt uit:
1. Pearl Jam - Ten
2. Coldplay - A rush of blood to the head
3. U2 - Joshua tree
4. Nirvana - Nevermind
5. Radiohead - OK Computer
Vive la resistance!
pi_26773761
Ik hoop dat ze Exit Music (For A Film) gaan draaien.

Maar het zal wel Paranoid Android worden.
pi_26773887
Ik hoop op Lucky
Vive la resistance!
  vrijdag 6 mei 2005 @ 13:54:40 #15
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_26777028
Jammer dat Kid A er niet in staat, daar heb ik zelf op gestemd....
pi_26780298
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 11:33 schreef Itch het volgende:
Ik hoop op Lucky
Daar is geen clip van toch? Trouwens belachelijk dat Coldplay boven Radiohead staat Maarja zo'n MTV lijst moet je sowieso met een korreltje zout nemen.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_26781313
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 16:04 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Daar is geen clip van toch? Trouwens belachelijk dat Coldplay boven Radiohead staat Maarja zo'n MTV lijst moet je sowieso met een korreltje zout nemen.
Een clip op de radio?

En dat Coldplay hoger staat is idd belachelijk......
pi_26781476
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 16:44 schreef Evertje het volgende:

[..]

Een clip op de radio?

En dat Coldplay hoger staat is idd belachelijk......
Ow kut ik was even in de war met een andere lijst, van MTV.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_26837772
Heeft Radiohead geen concert uit op DVD ofzo?
pi_26837938
quote:
Op zondag 8 mei 2005 22:31 schreef Murray het volgende:
Heeft Radiohead geen concert uit op DVD ofzo?
Ze hebben een DVD, Meeting People Is Easy, maar ik heb geen idee waar dat over gaat.
pi_26838109
quote:
Op zondag 8 mei 2005 22:35 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Ze hebben een DVD, Meeting People Is Easy, maar ik heb geen idee waar dat over gaat.
quote:
A visual diary of Radiohead 1997-98 on the road and behind-the-scenes and includes a collage of unseen footage, live shows, interviews and new material
quote:
It takes real effort to make a Radiohead world tour seem boring. If that strikes you as a noteworthy achievement, you might want to check out this rockumentary by director Grant Gee.
En dan is er nog een DVD met 7 videoclips dacht ik, maar er is geen concert DVD?
  zondag 8 mei 2005 @ 22:42:09 #22
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_26838168
quote:
Op zondag 8 mei 2005 22:35 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Ze hebben een DVD, Meeting People Is Easy, maar ik heb geen idee waar dat over gaat.
Er zijn 3 officiële DVD's zover ik weet.
Meeting People is Easy is een docu met een kijkje achter de schermen
7 television commercials is een clip-dvd
en
The Most gigantic lying mouth of all time. Hilarisch! Onbegrijpelijk, vreemd, origineel, leuk, grappig, sinister, vaag!
  zondag 8 mei 2005 @ 22:42:54 #23
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_26838188
quote:
Op zondag 8 mei 2005 22:40 schreef Murray het volgende:

En dan is er nog een DVD met 7 videoclips dacht ik, maar er is geen concert DVD?
Officieel niet
pi_26840399
Er is een concert-VHS live at the astoria...van rond 1995..thom met lang blond haar Ze spelen veel Pablo honey nummers en een paar nummers van The Bends dat ten tijde van dat concert nog uit moest komen.
(:
  maandag 16 mei 2005 @ 16:23:57 #25
52513 whosvegas
The Trickster
pi_27055971
Goed nieuws!
quote:
EXCLUSIVE! The band recently got together in the studio to play through new material, with reportedly 15 songs that they are working on with two of them described as "already done and amazing." They are in high spirits and happy to be playing together. The band first got together back in January and Thom played a bunch of his new songs for the others. Having never heard the songs before, the rest of the band just jumped in and started adding their own parts. The whole recording process has been described as "unorganized" and very different than the way Radiohead has recorded before.

We've been told that the new album should be finished by December with a release date in Feburay or March 2006. Touring will possibly begin in February 2006.

We'll have more information very soon...
bron: http://www.greenplastic.com/

Ben heel erg benieuwd. Ik weet totaal niet wat ik kan verwachten van het nieuwe album
Are you nuts??
pi_27297161
quote:
Op maandag 16 mei 2005 16:23 schreef whosvegas het volgende:
Goed nieuws!
[..]

bron: http://www.greenplastic.com/

Ben heel erg benieuwd. Ik weet totaal niet wat ik kan verwachten van het nieuwe album
Goed nieuws?! ik gun ze niets dan ellende...dan produceren ze namelijk de mooiste muziek..Kid A/Amnesiac..

Echter, ik heb er alle vertrouwen in..en touren!!!
underground forever baby
  donderdag 26 mei 2005 @ 16:35:28 #27
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_27378956
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 04:43 schreef Laton het volgende:
[..]
Goed nieuws?! ik gun ze niets dan ellende...dan produceren ze namelijk de mooiste muziek..Kid A/Amnesiac..

Echter, ik heb er alle vertrouwen in..en touren!!!
"Ellende"?
quote:
Thom's panic attacks and writers block

Thom Yorke has admitted he's been suffering panic attacks and writers block because of his fears over global warming. He's been in Parliament today campaigning to get the law changed on greenhouse gasses.

Friends Of The Earth wants the Government to make sure less carbon dioxide is released into the air. Thom is working on the new Radiohead album at the moment and hopes now he's doing something about the environment he'll be able to write again.

Speaking to the BBC he said: "This was something that was obsessing me and creating a writer's block. To get involved and get stuck in, get the proper information about what's going on has really helped. To be presented with a sane solution to what seems like a problems that's insurmountable, purely selfishly it's extremely useful. I can get on with my work now."

Speaking at the campaign launch at the House of Commons, as reported by ITV, Yorke said: "This seems to be the first sane, reasoned way out of what is basically an international emergency," he said.

He said individuals acting alone could do little to tackle the problem. "Any person out there who has any concern about global warming in this country, who feels powerless like I did, should think about getting involved in the Big Ask.

"There has to be a law passed that addresses carbon emissions as an issue, makes it law, makes 3 per cent cuts. This is the only way we will be able to do it without there being a sudden shift when it is just too late. This is the way to do it calmly, in a reasoned manner before it gets too late. There is no other option."
Posted by adriaan at May 26, 2005 12:29 AM
http://www.ateaseweb.com/news/archive/2005/05/thoms_panic_att.php
pi_27389048
quote:
Dat doet ie dus niet goed nee..
underground forever baby
  woensdag 1 juni 2005 @ 20:35:35 #29
121928 Maquiladora
Here it comes
pi_27555193
Thom is behoorlijk druk, maar niet met de nieuwe cd
quote:
Thom takes on the world
May 26, 2005 10:22 AM - Posted by Jonathan
The Guardian Unlimited is reporting more about Thom's recent campaigning for The Big Ask:

Radiohead are texting the secretary of state for environment, food and rural affairs. Thom Yorke, Radiohead's Chief Black Pencil, is campaigning for Friends of the Earth's The Big Ask - a crusade for a new law to force the government to cut carbon dioxide emissions by 3% each year - and, as tactics, he is frightening Margaret Beckett.

"Margaret doesn't want to debate carbon emissions or climate change with Thom on Channel 4 News because she had a very bad experience with Boy George on Question Time," says a press officer. "So he's texting her."

Yorke is wearing black leather and a badge that says, "DUMP NUCLEAR". His text lobbying was a triumph; Beckett has collapsed. "Climate change is indisputable and we have to do something dramatic," he sighs. "There is no way climate change will be dealt with unless it's structural - as a law. We can't address the issue of climate change on a voluntary basis.
"You have a certain amount of credit you can cash in with your celebrity, and I'm cashing the rest of my chips in with this. But I like to worry. I'm a neurotic. And instead of internalising it, I'm lucky I can externalise it in this way."

I fear for Mr Yorke. What with all his brooding, introspective music, can he afford to worry about the destruction of the planet? Don't Radiohead ever titter? Yorke looks hurt. "I have a perverse sense of humour. It's a bit dark, that's all." He offers, as evidence, a list of things that make him laugh. "Dead Ringers." Oh, the film about the people with deformed genitals? "No," he says sternly. "Dead Ringers, the bloody comedy thing. And that thing Help, the psychiatric thing."

The list grows. "Have I Got News For You. I also find my music very funny. Paranoid Android, to me, was hilarious. People took it very seriously, but never mind." Is it true that Arthur, in which John Gielgud dressed up as Santa Claus, is his favourite film? "Dudley Moore's very good. Manic. Whatever." He stares into the void, remembering Arthur jokes. I think I see a spectre of a smirk. His head swivels. "How's this related to climate change.
quote:
Thom featured in Eat This!
May 25, 2005 05:51 PM - Posted by Jonathan
Thom is featured in a new film called Eat This! which is a documentary that explores the reality behind the livestock industry, and the ethics of eating meat.

Inspired by Michael Moore's Bowling for Columbine and Morgan Spurlock's Supersize Me documentaries, Eat This! is a collage of vox pops, animation, guerilla reportage and interviews with experts and celebrities.

In his interview, Thom outlines the reasons he stopped eating meat: "A list of things I guess. First thing was Meat is Murder, The Smiths. The second thing was getting sick all the time every time I ate meat -just getting sick a lot and the third thing was I started going out with this girl and I wanted to impress her so I pretended I'd been vegetarian all along and I immediately felt a lot better, a lot healthier. I was concerned, as many people are, about that you're not going to get all the things you need in your diet, you're going to get sick all the time, but the exact opposite happened to me, so I never looked back, it was never a problem straight off."

Asked whether teenagers should care about factory farming, Thom retorts, "Yeah, they should care that society deems it necessary to create this level of suffering in order for them to eat food that they don't need, they should care about that. There is enough suffering in the world and if you choose to physically ingest it, then you should at least be aware of what you're doing rather than assuming that that's your right as a human being to do it."

You can view a clip on Thom's interview at http://www.eatthis.org.uk/star_veggies.html.
quote:
NEW CAMPAIGN FOR CLIMATE CHANGE LAW
May 25, 2005 04:33 PM - Posted by Jonathan
Radiohead front man Thom Yorke is today (May 25) calling for thousands of people across the country to back The Big Ask, a new national climate change campaign to make the Government legally responsible for reducing the UK's impact on global warming.

It comes as a NOP survey shows that nearly three quarters of the public believes the Government is not doing enough to tackle climate change.

The UK is failing to meet its climate change targets and The Big Ask campaign, launched by Friends of the Earth, challenges the Government to bring in a new climate change law. The law would force the Government to take responsibility for the UK's contribution to global warming by reducing carbon dioxide emissions by three per cent every year.

The Big Ask campaign is backed by a new report by Friends of the Earth which shows how the Government can meet carbon dioxide reduction targets without nuclear power. Carbon dioxide emissions have risen under Labour.

The new law would force the Government to cut emissions of carbon dioxide, the main greenhouse gas, by three per cent every year. This would make it easier and more affordable for the UK to meet its target of cutting 1990 carbon dioxide levels by 60 per cent by 2050, and avoid the need for more expensive and drastic action in the future.

The public can back the campaign by logging onto www.thebigask.com (live from May 24).

A NOP survey for Friends of the Earth, published today, confirms that the public wants the Government to show leadership on climate change. The poll revealed that:

- 73 per cent do not think that the Government is doing enough to tackle climate change;

- 55 per cent think that the Government should be taking the lead on climate change - 26 per cent said individuals; 13 per cent plumped for business.

Friends of the Earth director, Tony Juniper said:


"Climate change is the biggest threat the planet faces. Urgent action is desperately needed. But despite Government promises to cut carbon dioxide levels, emissions are continuing to rise. The Big Ask campaign aims to make the Government legally responsible for tackling climate change. We want a new law requiring ministers to cut pollution by three per cent each year, making it easier and cheaper to meet to the UK's carbon dioxide reduction targets. But we also need the public to help by asking the Government why it isn't acting on global warming, and asking their MPs to back the Climate Change Bill. It could be the most important question you ever ask."

You can read more at:

Radiohead's Yorke in climate call (BBC News)
Thom's greenhouse nightmares (Radio 1)
Thom Yorke On 'Big Ask' Campaign (Xfm Online)
Yorke Unperturbed by Gallagher Criticism (Contactmusic.com)
Radiohead star backs climate change law (ITV)
bron: www.greenplastic.com
9 juni Billy Corgan - 26 juni Rockin' Park - 7 juli Coldplay
  zaterdag 11 juni 2005 @ 10:58:21 #30
121928 Maquiladora
Here it comes
pi_27828769
quote:
Thom Yorke Reveals New Radiohead Album Details!

Rob Kleckner reports:
Bands like Radiohead can leak little droplets of information about coming albums over the course of a year. Tantalizing us with what's in store, teasing us with cryptic quotes, and generally getting us all riled up, so that when the album finally drops, all of those droplets have whet our appetites such that we must have the album.

Well, Thommy Boy has given NME.com a few golden nuggets of info about the band's seventh album, which is not due until next spring at the earliest. Yorke feels that the recording process this time around finds the band shifting gears, much like they did in the post-OK Computer sessions that eventually led to Kid A and Amnesiac.

"It's going well," Yorke said of the work so far. "It's a bit like Kid A-- we're going through a period of change. But that's good. We'll get there."

That's it; that's all Yorke said about the album. But that's all he has to say. This doesn't necessarily mean that the album will sound like Kid A, but that it will be a big step forward for the band. It's good to see a group working so hard to create something different, unlike certain other English groups, who are content to stick their platinum-selling formulas. But we're not naming any names...cough cough...COLDPLAY! Oh weird, what a strange sneeze!

Anyway, several months ago Yorke and guitarist Jonny Greenwood performed some new material with the London Sinfonietta, where they debuted "Arpeggi". More recently, Yorke performed "House of Cards" during an all-night vigil for the Global Week of Action in support of Trade Justice. Other song titles mentioned by NME.com include "Glass Flowers" and "Reckoner".

You can find a link to a video of the Trade Justice performance below, but we're guessing there's some serious traffic over there. Or at least now there will be. Sorry.

* Pitchfork Review: Radiohead: Hail to the Thief
* Radiohead: http://www.radiohead.com/
* Trade Justice: http://www.tjm.org.uk/radiohead/
9 juni Billy Corgan - 26 juni Rockin' Park - 7 juli Coldplay
pi_27904566
Op MTV nu.
Ge-wel-dig.
  maandag 13 juni 2005 @ 23:14:52 #32
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_27904749
Ben erg benieuwd hoe het nieuwe werk gaat klinken... klinkt voor alsnog veel belovend!
pi_27921875
Concert gister op MTV was cool, maar blijf het jammer vinden dat ze nooit Johnny filmen tijdens de solo's van paranoid android Trouwens, wat vinden jullie van House of Cards? Ik vind em echt goed klinken. link hier: http://www.tjm.org.uk/radiohead/
pi_28651312
*schop*

heeft iemand hier eens iets bij w.a.s.t.e besteld? Ik ga het denk ik wel doen, zo'n Kid A shirt lijkt me wel wat.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 21:16:23 #35
52513 whosvegas
The Trickster
pi_28662422
Waar kun je in Nederland Radiohead t-shirts bestellen? Ik kan ze nergens vinden.
Are you nuts??
pi_28662600
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 21:16 schreef whosvegas het volgende:
Waar kun je in Nederland Radiohead t-shirts bestellen? Ik kan ze nergens vinden.
Nederlandse sites heb ik niet kunnen vinden, maar deze lijkt me wel geschikt.

http://www.jiggy.com/radiohead/

of je zou de afdeling sales van deze NL site kunnen mailen, maar ik weet niet of ze ze wel per stuk leveren.

http://www.kickingshirts.com/
pi_28663700
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 13:48 schreef -Dries- het volgende:
*schop*

heeft iemand hier eens iets bij w.a.s.t.e besteld? Ik ga het denk ik wel doen, zo'n Kid A shirt lijkt me wel wat.
paar keer
gaat nog altijd goed

onder meer een t-shirt met we suck young blood, een t-shirt met war wash, een kalender en de dvd TMGLMOAT
pi_28677144
Is die dvd een beetje de moeite waard?
  zondag 10 juli 2005 @ 12:06:13 #39
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28677210
quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:04 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Is die dvd een beetje de moeite waard?
welke dvd?
  zondag 10 juli 2005 @ 12:15:11 #41
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28677464
quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:08 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
TMGLMOAT
Hij is erg obscuur, maar wel erg goed, vind ik...
pi_28679952
quote:
Op zondag 10 juli 2005 12:15 schreef peaceman het volgende:

[..]

Hij is erg obscuur, maar wel erg goed, vind ik...
indeed
ik moet toch elke keer weer lachen om die interviews met Thom zijn vervormde stem.
pi_28689770
bij waste bestellen is altijd prima gegaan bij mij, en als je niet tevreden bent kan je ze gewoon een mailtje sturen en proberen ze met je een oplossing te vinden. 1 punt: de shirtjes kunnen soms wel wat klein uitvallen, maar dat staat er meestal ook wel bij in de beschrijving.
(:
  woensdag 13 juli 2005 @ 00:23:10 #44
84048 NvM
Nevermind
pi_28756281
Jaren fan van The Bends en OK Computer, zelf ook Amnesiac in bezit. Na tijden van twijfelen eindelijk Kid A aangeschaft, en sprakeloos...
  woensdag 13 juli 2005 @ 00:30:15 #45
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28756464
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 00:23 schreef NvM het volgende:
Jaren fan van The Bends en OK Computer, zelf ook Amnesiac in bezit. Na tijden van twijfelen eindelijk Kid A aangeschaft, en sprakeloos...
in de positieve of negatieve zin van het woord?
  woensdag 13 juli 2005 @ 00:34:37 #46
84048 NvM
Nevermind
pi_28756582
Haha moet ik dat nog zeggen?
  woensdag 13 juli 2005 @ 00:35:41 #47
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28756604
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 00:34 schreef NvM het volgende:
Haha moet ik dat nog zeggen?
Ik vind het zelf een superalbum, maar de meningen zijn erover verdeeld, vandaar....
  woensdag 13 juli 2005 @ 00:37:53 #48
84048 NvM
Nevermind
pi_28756660
Het album is met geen woorden te omschrijven zo mooi, het doet echt wat met je!
pi_28758076
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 00:37 schreef NvM het volgende:
Het album is met geen woorden te omschrijven zo mooi, het doet echt wat met je!
Mooiste album dat ik ken.

I suspect Radiohead to possess incomprehensible powers. The evidence is only compounded with Kid A-- the rubber match in the band's legacy-- an album which completely obliterates how albums, and Radiohead themselves, will be considered.

Even the heralded OK Computer has been nudged down one spot in Valhalla. Kid A makes rock and roll childish. Considerations on its merits as "rock" (i.e. its radio fodder potential, its guitar riffs, and its hooks) are pointless. Comparing this to other albums is like comparing an aquarium to blue construction paper. And not because it's jazz or fusion or ambient or electronic. Classifications don't come to mind once deep inside this expansive, hypnotic world. Ransom, the philologist hero of C.S. Lewis' Out of the Silent Planet who is kidnapped and taken to another planet, initially finds his scholarship useless in his new surroundings, and just tries to survive the beautiful new world.

This is an emotional, psychological experience. Kid A sounds like a clouded brain trying to recall an alien abduction. It's the sound of a band, and its leader, losing faith in themselves, destroying themselves, and subsequently rebuilding a perfect entity. In other words, Radiohead hated being Radiohead, but ended up with the most ideal, natural Radiohead record yet.

"Everything in Its Right Place" opens like Close Encounters spaceships communicating with pipe organs. As your ears decide whether the tones are coming or going, Thom Yorke's Cuisinarted voice struggles for its tongue. "Everything," Yorke belts in uplifting sighs. The first-person mantra of "There are two colors in my head" is repeated until the line between Yorke's mind and the listener's mind is erased.

Skittering toy boxes open the album's title song, which, like the track "Idioteque," shows a heavy Warp Records influence. The vocoder lullaby lulls you deceivingly before the riotous "National Anthem." Mean, fuzzy bass shapes the spine as unnerving theremin choirs limn. Brash brass bursts from above like Terry Gilliam's animated foot. The horns swarm as Yorke screams, begs, "Turn it off!" It's the album's shrill peak, but just one of the incessant goosebumps raisers.

After the rockets exhaust, Radiohead float in their lone orbit. "How to Disappear Completely" boils down "Let Down" and "Karma Police" to their spectral essence. The string-laden ballad comes closest to bridging Yorke's lyrical sentiment to the instrumental effect. "I float down the Liffey/ I'm not here/ This isn't happening," he sings in his trademark falsetto. The strings melt and weep as the album shifts into its underwater mode. "Treefingers," an ambient soundscape similar in sound and intent to Side B of Bowie and Eno's Low, calms after the record's emotionally strenuous first half.

The primal, brooding guitar attack of "Optimistic" stomps like mating Tyrannosaurs. The lyrics seemingly taunt, "Try the best you can/ Try the best you can," before revealing the more resigned sentiment, "The best you can is good enough." For an album reportedly "lacking" in traditional Radiohead moments, this is the best summation of their former strengths. The track erodes into a light jam before morphing into "In Limbo." "I'm lost at sea," Yorke cries over clean, uneasy arpeggios. The ending flares with tractor beams as Yorke is vacuumed into nothingness. The aforementioned "Idioteque" clicks and thuds like Aphex Twin and Bjork's Homogenic, revealing brilliant new frontiers for the "band." For all the noise to this point, it's uncertain entirely who or what has created the music. There are rarely traditional arrangements in the ambiguous origin. This is part of the unique thrill of experiencing Kid A.

Pulsing organs and a stuttering snare delicately propel "Morning Bell." Yorke's breath can be heard frosting over the rainy, gray jam. Words accumulate and stick in his mouth like eye crust. "Walking walking walking walking," he mumbles while Jonny Greenwood squirts whale-chant feedback from his guitar. The closing "Motion Picture Soundtrack" brings to mind The White Album, as it somehow combines the sentiment of Lennon's LP1 closer-- the ode to his dead mother, "Julia"-- with Ringo and Paul's maudlin, yet sincere LP2 finale, "Goodnight." Pump organ and harp flutter as Yorke condones with affection, "I think you're crazy." To further emphasize your feeling at that moment and the album's overall theme, Yorke bows out with "I will see you in the next life." If you're not already there with him.

The experience and emotions tied to listening to Kid A are like witnessing the stillborn birth of a child while simultaneously having the opportunity to see her play in the afterlife on Imax. It's an album of sparking paradox. It's cacophonous yet tranquil, experimental yet familiar, foreign yet womb-like, spacious yet visceral, textured yet vaporous, awakening yet dreamlike, infinite yet 48 minutes. It will cleanse your brain of those little crustaceans of worries and inferior albums clinging inside the fold of your gray matter. The harrowing sounds hit from unseen angles and emanate with inhuman genesis. When the headphones peel off, and it occurs that six men (Nigel Godrich included) created this, it's clear that Radiohead must be the greatest band alive, if not the best since you know who. Breathing people made this record! And you can't wait to dive back in and try to prove that wrong over and over.
underground forever baby
  vrijdag 15 juli 2005 @ 12:12:27 #50
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_28826594
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 00:23 schreef NvM het volgende:
Jaren fan van The Bends en OK Computer, zelf ook Amnesiac in bezit. Na tijden van twijfelen eindelijk Kid A aangeschaft, en sprakeloos...
Merkwaardig dat je twijfelt over het aanschaffen van Kid A terwijl je Amnesiac al in je bezit hebt.
1,000,000 demons can't be wrong...
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2005 @ 16:50:49 #51
128220 Peter6000
pi_29924949
Zit de laatste tijd Amnesiac en Kid A weer eens te beluisteren, fantastische kwaliteitsmuziek.
Radiohead is mijn absolute nummer 1. Grappig, toen die 2 cd`s uitkwamen vielen ze me in eerste instantie wat tegen, heeft echt tijd nodig om het nog meer te gaan waarderen.

Laat ze alsjeblieft volgend jaar weer naar Nederland komen, heb ze nog maar 1 keer gezien, in 2003 in het Gelredome.

Ik fantaseer er wel eens over dat ze in Paradiso komen, om nieuwe nummers uit te proberen , zoiets deden ze een paar jaar geleden ook met een kleine tournee door Spanje en Portugal
  woensdag 24 augustus 2005 @ 16:58:38 #52
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29925241
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 16:50 schreef Peter6000 het volgende:

Ik fantaseer er wel eens over dat ze in Paradiso komen, om nieuwe nummers uit te proberen , zoiets deden ze een paar jaar geleden ook met een kleine tournee door Spanje en Portugal
Liever Tivoli daar is het geluid beter!
  woensdag 24 augustus 2005 @ 16:59:15 #53
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_29925262
Ik heb ze ooit (in 1993) nog gezien op Beeckestijn Pop, een klein jaarlijks festival in Velsen. Kan me nog wel herinneren dat ik dacht' ah, dat Creep, is wel een leuk liedje'
Na het spelen liepen ze ook gewoon door het publiek, een beetje praatje maken met iedereen... Niet met mij, ik was toen 15...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_29931753
quote:
Ik fantaseer er wel eens over dat ze in Paradiso komen, om nieuwe nummers uit te proberen , zoiets deden ze een paar jaar geleden ook met een kleine tournee door Spanje en Portugal
En dan een hele clubtoer door nederland en belgie er van maken.
Are you nuts??
pi_30464141
Het nieuwe nummer I want none of this is voor 90 pence te downloaden. Link staat op ateaseweb en nee, ik heb het nog niet gehoord
pi_30465376
es kijken waar ik hem gratis kan krijgen
pi_30466260
Vind 'm tot nu toe niet zo heel erg bijzonder.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_30467888
Ik luister em nu en ik vind hem heel erg mooi Het is enkel Yorke die zingt achter piano met vocalen die in en uit faden. Lijkt veel op Pyramid Song. Prachtig.
  zaterdag 10 september 2005 @ 22:25:47 #59
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_30468029
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 21:23 schreef -Dries- het volgende:
es kijken waar ik hem gratis kan krijgen
Heb je m ergens gratis gevonden?
pi_30468954
jup
  zaterdag 10 september 2005 @ 22:51:32 #61
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_30469030
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 22:49 schreef -Dries- het volgende:
jup
where?
pi_30469123
kazaa

[ Bericht 82% gewijzigd door -Dries- op 10-09-2005 23:02:30 ]
  zaterdag 10 september 2005 @ 22:58:09 #63
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_30469263
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 22:54 schreef -Dries- het volgende:
kazaa

of voeg me toe: ......
doe ik morgenavond wel of je moet me ff mailen, zodat je hier je mail weg kan halen ivm de grapjassen hier op fok... (ben nu niet thuis)

[ Bericht 2% gewijzigd door peaceman op 11-09-2005 15:53:08 ]
pi_30469421
Zojuist heb ik jou toegevoegd
  zaterdag 10 september 2005 @ 23:10:58 #65
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_30469711
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 23:02 schreef -Dries- het volgende:
Zojuist heb ik jou toegevoegd
Oké! Tot morgen!
pi_30478035
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 22:58 schreef peaceman het volgende:

[..]

doe ik morgenavond wel of je moet me ff mailen, zodat je hier je mail weg kan halen ivm de grapjassen hier op fok... (ben nu niet thuis)
haha, niet vergeten zijn e-mail adres ook uit de quote te verwijderen .
pi_30478601
Ik heb I want none of this ook, best een lekker nummer of het een echte Radiohead klassieker wordt betwijfel ik, maar lekker is hij wel.

Wel een nummer om in Paradiso ten gehore te brengen
9 juni Billy Corgan - 26 juni Rockin' Park - 7 juli Coldplay
pi_30479064
quote:
Op zondag 11 september 2005 11:17 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

haha, niet vergeten zijn e-mail adres ook uit de quote te verwijderen .
  zondag 11 september 2005 @ 12:06:46 #69
71333 BUG80
Stop making sense
pi_30479352
quote:
Hanson to release cover of Radiohead's 'Optimistic'

As reported earlier, Hanson have covered Radiohead's 'Optimistic' on their live shows. The track will be inlcuded on their forthcoming live album. 'Live and Electric', set to hit stores on October 11, 2005, is the second release from Hanson's independent label, 3CG Records
Bron



edit: Je kunt 'm hier luisteren en het klinkt nog best aardig (hoewel ze 'm eigenlijk letterlijk naspelen zo te horen). Het gegil van meisjes op de achtergrond maakt het wel een beetje surrealistisch
pi_30479412
Hanson
9 juni Billy Corgan - 26 juni Rockin' Park - 7 juli Coldplay
  zondag 11 september 2005 @ 12:11:56 #71
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_30479498
ik heb ze goddomme nog nooit live gezien
ik heb ze een beetje te laat ontdekt
vorig jaar dus...
sindsdien is radiohead mijn nr 1 band, zelfs voor pink floyd
pi_30483234
Ik moest echt goed luisteren wou ik verschillen horen tussen het origineel en die van hanson...
pi_30484005
quote:
Op zondag 11 september 2005 14:13 schreef -Dries- het volgende:
Ik moest echt goed luisteren wou ik verschillen horen tussen het origineel en die van hanson...
haha, tot de laatste vijf seconden als ze beginnen te zingen haha
pi_30485258
De cover van Street Spirit door The Darkness blijft het meest afschuwelijke ooit
9 juni Billy Corgan - 26 juni Rockin' Park - 7 juli Coldplay
  zondag 11 september 2005 @ 15:53:55 #75
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_30486148
quote:
Op zondag 11 september 2005 11:17 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

haha, niet vergeten zijn e-mail adres ook uit de quote te verwijderen .
Done
pi_30486271
Tori Amos heeft wel 2 erg mooie Radiohead covers gedaan (Karma Police en Street Spirit) tijdens haar tour.
  zondag 11 september 2005 @ 16:31:49 #77
71333 BUG80
Stop making sense
pi_30487345
quote:
Op zondag 11 september 2005 15:21 schreef Maquiladora het volgende:
De cover van Street Spirit door The Darkness blijft het meest afschuwelijke ooit
Die heb ik nooit gehoord, maar ik vraag me af of hij Creep van Moby overtreft. Niets ten nadele van Moby, maar dit was een ramp.
pi_30489225
Radiohead covers vallen gewoon altijd tegen.. hoe zou dat nou komen..
  zondag 11 september 2005 @ 17:40:08 #79
71333 BUG80
Stop making sense
pi_30489445
quote:
Op zondag 11 september 2005 17:32 schreef -Dries- het volgende:
Radiohead covers vallen gewoon altijd tegen.. hoe zou dat nou komen..
Inderdaad. Toch hoor ik wel eens covers die op een mooie manier anders zijn, niet per se slechter of beter.

Ik kan er zo snel twee bedenken: Fake Plastic Trees door Venus in Flames (Belgische singer/songwriter, mocht je hem niet kennen, doe er wat aan ) en Karma Police door Tori Amos.
pi_30579472


[ Bericht 100% gewijzigd door MrRobert op 14-09-2005 19:05:44 ]
  woensdag 14 september 2005 @ 19:09:24 #81
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_30579621
.. er zijn dus toch mensen die de Karma Police cocver van Tori Amos mooi vinden (vind het persoonlijk helemaal niets).
  woensdag 14 september 2005 @ 19:26:19 #82
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_30580219
quote:
Op zondag 11 september 2005 17:32 schreef -Dries- het volgende:
Radiohead covers vallen gewoon altijd tegen.. hoe zou dat nou komen..
Bob Dylan's cover van Creep is misschien niet geweldig, maar wel erg speciaal
pi_30580407
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:09 schreef soul114 het volgende:
.. er zijn dus toch mensen die de Karma Police cocver van Tori Amos mooi vinden (vind het persoonlijk helemaal niets).
Ik vind het For a minute I lost myself gedeelte erg mooi. Natuurlijk is het origineel beter, maar ja. Het blijft Tori Amos he. .
pi_30585500
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:26 schreef peaceman het volgende:

[..]

Bob Dylan's cover van Creep is misschien niet geweldig, maar wel erg speciaal
Behalve dat het niet echt Bob Dylan is...maar een na-aper
(:
  woensdag 14 september 2005 @ 21:57:13 #85
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_30585656
quote:
Op woensdag 14 september 2005 21:53 schreef nein het volgende:

[..]

Behalve dat het niet echt Bob Dylan is...maar een na-aper
En hoe kom je daar dan bij?
pi_30871432
Wat vinden jullie hiervan?
http://www.illmakeyourwebsite.com/katrina/likespinningplates.wmv

Een filmpje over Katrina met Like spinning plates
Het filmpje geeft het nummer extra impact
Are you nuts??
pi_30871536
quote:
Op woensdag 14 september 2005 21:57 schreef peaceman het volgende:

[..]

En hoe kom je daar dan bij?
Omdat Bob Dylan Creep nooit heeft gecoverd...zoek maar na in z'n discography's en zulk soort dingen.
(:
  zaterdag 24 september 2005 @ 00:38:05 #88
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_30876188
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:05 schreef nein het volgende:

[..]

Omdat Bob Dylan Creep nooit heeft gecoverd...zoek maar na in z'n discography's en zulk soort dingen.
ooit gehoord van bootleg opnames?
pi_30893512
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 00:38 schreef peaceman het volgende:

[..]

ooit gehoord van bootleg opnames?
jeps...heb er meerdere van radiohead, ook covers die radiohead heeft gedaan en covers van mensen die radiohead hebben gecoverd, en die bob dylan was nep, ik kan het ook niet helpen!

edit: heb zelfs ooit zelf es een bootleg van rh live in frejus gemaakt (zelf opgenomen en voor zover ik kon opgeschoond) dus ja..
(:
  zaterdag 24 september 2005 @ 18:40:59 #90
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_30893829
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:29 schreef nein het volgende:

[..]

jeps...heb er meerdere van radiohead, ook covers die radiohead heeft gedaan en covers van mensen die radiohead hebben gecoverd, en die bob dylan was nep, ik kan het ook niet helpen!

edit: heb zelfs ooit zelf es een bootleg van rh live in frejus gemaakt (zelf opgenomen en voor zover ik kon opgeschoond) dus ja..
Als jij mij gefundeerd kan vertellen wie dat dan wel was in die opname, geloof ik je, tot die tijd niet.
pi_30901121
Opvallend trouwens hoeveel neil young covers RH hebt gemaakt. Waren toch wel behoorlijke fans lijkt me
pi_30902214
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:40 schreef peaceman het volgende:

[..]

Als jij mij gefundeerd kan vertellen wie dat dan wel was in die opname, geloof ik je, tot die tijd niet.
hahahah wat jij wilt, joh! Als jij daar in wilt geloven hou ik je niet tegen, maar http://www.dylanbase.com/ zegt niets over creep en/of radiohead, en ohja, google zegt ook helemaal *niets* over bob dylan en radiohead. Als Dylan dat nummer echt zou hebben gecovered (het klinkt als een studio-achtige opname, totaal niet live zoals de meeste bootlegs zijn), dan zou het veel meer bekendheid hebben gehad.

Plus het feit dat gezien Bob Dylans normale repertoire en 'visie' op dingen, DENK ik dat hij nooit zo'n overdreven populair "angst/emo" nummer zou nemen om te coveren....neemt niet weg dat ik t niet leuk zou vinden als ie t WEL had gedaan, maar t' is gewoon niet zo...sorry.
(:
pi_30904968
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:09 schreef soul114 het volgende:
.. er zijn dus toch mensen die de Karma Police cocver van Tori Amos mooi vinden (vind het persoonlijk helemaal niets).
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 25 september 2005 @ 01:33:05 #94
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_30905778
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 23:05 schreef nein het volgende:

[..]

hahahah wat jij wilt, joh! Als jij daar in wilt geloven hou ik je niet tegen, maar http://www.dylanbase.com/ zegt niets over creep en/of radiohead, en ohja, google zegt ook helemaal *niets* over bob dylan en radiohead. Als Dylan dat nummer echt zou hebben gecovered (het klinkt als een studio-achtige opname, totaal niet live zoals de meeste bootlegs zijn), dan zou het veel meer bekendheid hebben gehad.

Plus het feit dat gezien Bob Dylans normale repertoire en 'visie' op dingen, DENK ik dat hij nooit zo'n overdreven populair "angst/emo" nummer zou nemen om te coveren....neemt niet weg dat ik t niet leuk zou vinden als ie t WEL had gedaan, maar t' is gewoon niet zo...sorry.
aangezien je niet aangeeft wie het dan wel is... ben ik nog niet overtuigd. Heeft niets te maken met wat ik wel/niet wil geloven. Maar jij hebt voor mij het tegendeel nog steeds niet bewezen. Sorry.
En wat jij er van denkt, doet daar niks aan af...
pi_30908973
quote:
Op zondag 25 september 2005 01:33 schreef peaceman het volgende:

[..]

aangezien je niet aangeeft wie het dan wel is... ben ik nog niet overtuigd. Heeft niets te maken met wat ik wel/niet wil geloven. Maar jij hebt voor mij het tegendeel nog steeds niet bewezen. Sorry.
En wat jij er van denkt, doet daar niks aan af...
Sja, het kan gewoon elke jan-boeren-lul zijn die Dylan een beetje kan coveren, 5 miljard mensen op de planeet, dus een gericht gokje wagen heeft geen zin. Iedereen kan tegenwoordig een microfoontje kopen en zn liedje opnemen op de pc, dus ik snap niet waarom jij perse namen wil horen.
(:
  zondag 25 september 2005 @ 11:59:51 #96
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_30911681
quote:
Op zondag 25 september 2005 08:04 schreef nein het volgende:

[..]

Sja, het kan gewoon elke jan-boeren-lul zijn die Dylan een beetje kan coveren, 5 miljard mensen op de planeet, dus een gericht gokje wagen heeft geen zin. Iedereen kan tegenwoordig een microfoontje kopen en zn liedje opnemen op de pc, dus ik snap niet waarom jij perse namen wil horen.
Heel simpel. Jij zegt dat het Dylan niet is. Op grond van dat je het niet op een site van/over hem kan vinden. Dat is mijn inziens een zeer magere bodem om te zeggen dat het Dylan niet is. Daarom mijn vraag wie het dan wel is. Jij kan dat niet beantwoorden en daardoor heb ik nog steeds geen grond om te denken dat het Dylan niet is.
pi_30912465
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:59 schreef peaceman het volgende:

[..]

Heel simpel. Jij zegt dat het Dylan niet is. Op grond van dat je het niet op een site van/over hem kan vinden. Dat is mijn inziens een zeer magere bodem om te zeggen dat het Dylan niet is. Daarom mijn vraag wie het dan wel is. Jij kan dat niet beantwoorden en daardoor heb ik nog steeds geen grond om te denken dat het Dylan niet is.
sjees man
neem toch eens wat van iemand aan, en verziek dit topic niet langer
  zondag 25 september 2005 @ 13:08:23 #98
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_30913290
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:35 schreef Evertje het volgende:

[..]

sjees man
neem toch eens wat van iemand aan, en verziek dit topic niet langer
Wat ben jij nou aan het zeuren? Heb jij dan bewijs dat het Dylan niet is? Jij kan het ook van mij aannemen natuurlijk... IK heb nog geen bewijs gezien, jij wel? Ik heb alleen veronderstellingen gezien. En waarom verziek ik dit topic met een discussie over een cover? Het gaat over een radioheadcover dus mag het.
pi_30913429
quote:
Op zondag 25 september 2005 13:08 schreef peaceman het volgende:

[..]

Wat ben jij nou aan het zeuren? Heb jij dan bewijs dat het Dylan niet is? Jij kan het ook van mij aannemen natuurlijk... IK heb nog geen bewijs gezien, jij wel? Ik heb alleen veronderstellingen gezien. En waarom verziek ik dit topic met een discussie over een cover? Het gaat over een radioheadcover dus mag het.
daar gaat de discussie al lang niet meer over
het is nu gewoon een kwestie van betweten geworden

en ik heb eerder vertrouwen in de resources van nein, dan jou uitleg.
  zondag 25 september 2005 @ 13:17:27 #100
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_30913519
quote:
Op zondag 25 september 2005 13:13 schreef Evertje het volgende:

[..]

daar gaat de discussie al lang niet meer over
het is nu gewoon een kwestie van betweten geworden

en ik heb eerder vertrouwen in de resources van nein, dan jou uitleg.
Welnee... het is geen kwestie van betweten. Ik wil best meegaan met zijn twijfels, maar dan wil ik dus weten wie het wel is en dat kan mij niet verteld worden. Daarbij, en daar blijf ik bij, vind ik zijn 'bewijs' dat het Dylan niet is erg mager. Dat mag toch wel? En daar mogen wij toch wel over discussieren?
pi_30913655
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_30927763
quote:
Op zondag 25 september 2005 13:17 schreef peaceman het volgende:

[..]

Welnee... het is geen kwestie van betweten. Ik wil best meegaan met zijn twijfels, maar dan wil ik dus weten wie het wel is en dat kan mij niet verteld worden. Daarbij, en daar blijf ik bij, vind ik zijn 'bewijs' dat het Dylan niet is erg mager. Dat mag toch wel? En daar mogen wij toch wel over discussieren?
Nou, dit is m'n laatste berichtje hierover want ik word er wel een beetje moe van. Ik geloof namelijk wel in mijn bronnen, want van bekende bands staat echt wel *alles* wat ze ooit hebben gecovered en live hebben gespeeld (ZEKER studio-covers) op internet. En dat is gewoon niet te vinden. Dus ja, dan kunnen we nog lang lullen, maar ik ben er van overtuigd dat het geen Dylan is, en ik heb verder ook geen enkele behoefte om uit te zoeken wie het wel is, want dat kan me geen drol schelen omdat het toch maar een "Dylan-imposter" is imho!

Verder ga ik 28 okt naar Bob Dylan en dan zal ik t m wel vragen via een grote banner "HAVE YOU EVER PLAYED CREEP BY RADIOHEAD??!" vanuit t publiek, hehe.
(:
  zondag 25 september 2005 @ 22:41:43 #103
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_30929761
quote:
Op zondag 25 september 2005 21:42 schreef nein het volgende:

[..]

Nou, dit is m'n laatste berichtje hierover want ik word er wel een beetje moe van. Ik geloof namelijk wel in mijn bronnen, want van bekende bands staat echt wel *alles* wat ze ooit hebben gecovered en live hebben gespeeld (ZEKER studio-covers) op internet. En dat is gewoon niet te vinden. Dus ja, dan kunnen we nog lang lullen, maar ik ben er van overtuigd dat het geen Dylan is, en ik heb verder ook geen enkele behoefte om uit te zoeken wie het wel is, want dat kan me geen drol schelen omdat het toch maar een "Dylan-imposter" is imho!
Oke, laten we er eens vanuit gaan dat jij gelijk hebt, dan is het wel een knappe Dylan-imitatie.
quote:
Verder ga ik 28 okt naar Bob Dylan en dan zal ik t m wel vragen via een grote banner "HAVE YOU EVER PLAYED CREEP BY RADIOHEAD??!" vanuit t publiek, hehe.
Daar hou ik je aan... Ik ben er dan ook bij
pi_31058098
http://rapidshare.de/files/5702130/Optimistic__KSCR_.MP3.html hier staat de hele optimistic cover!

Vind hem wel aardig, iig bewonderingswaardig dat ze het proberen.
pi_31059363
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:47 schreef jmac het volgende:
http://rapidshare.de/files/5702130/Optimistic__KSCR_.MP3.html hier staat de hele optimistic cover!

Vind hem wel aardig, iig bewonderingswaardig dat ze het proberen.
ik weet bij god niet waar ik moet klikken om iets te downloaden daar...zie alleen upload linkjes?
(:
pi_31060099
hehe.een RS newbie! Eerst op Free/ dan naar beneden scrollen en daar staat dat je 20/30/40/50 sec. moet wachten en tadaa; daar is de download link.
pi_31062554
Ik kan niet echt ontbreken in een Radiohead topic...

Hopelijk snel dat nieuwe album.
  † In Memoriam † zaterdag 1 oktober 2005 @ 00:19:56 #108
128220 Peter6000
pi_31074844
Op http://www.greenplastic.com/ staan de volgende 21 titels waarin gewerkt wordt momenteel.
Een aantal liedjes zijn al iets ouder, of op internet te vinden, zoals House of Cards en Last Flowers.
Het is slechts een overzicht van liedjes waar ze mee bezig zijn.
Sommige liedjes zullen het niet halen op het album, andere kunnen een andere naam krijgen.

01. No Shame
02. Videotape
03. Solutions
04. House of Cards
05. Bodysnatchers?
06. Morning M' Lord
07. Faust Arp
08. Suit Don't Fit
09. Nude
10. Arpeggi
11. Open Pick
12. A Pig's Ear
13. Trills
14. Reckoner
15. Skirting on the Surface
16. Fela Kuti
17. Can Stylee
18. Burn the Witch
19. Down is the new Up
20. Walking on Stage Now
21. Last Flowers

BRON http://www.greenplastic.com/


Fantastisch natuurlijk, berichtjes over het nieuwe album.

Ikzelf vind Kid A en Amnesiac topalbums (eigenlijk niet eens op het moment van uitkomen, maar een paar jaar later ging ik ze erg waarderen). De durf om je door te ontwikkelen na Pablo Honey, The Bends en Ok Computer.
Hail to the Thief viel mij wat tegen, maar het kan best zijn dat ik dat over een paar jaar meer zal waarderen.
De laatste cd die ik heb is COM LAG (2004, uitgebracht voor de Japanse markt). Met enkele aparte versies van nummers van Hail to the Shief, een live-opname van 2plus2isfive (opgenomen precies 1 week nadat ze in het Gelredome waren), en een schitterend kort pianonummer. Vooral de wat meer elektronische ingeblikte geluidjes, vielen mij op aan deze cd.

Ik hoop dat het nieuwe album wat zal voortborduren op COM LAG.
House of Cards, en Last Flowers Till Hospital heb ik al op internet gehoord. Beetje ruizige kwaliteit, en de stem van Tom York was een stuk minder dan de geweldige 2 meter sessies van halverwege de jaren 90.

Maar alles verandert en ontwikkelt.
Ik hoop dat het album snel uitkomt, en dat Radiohead weer naar Nederland komt. (bij voorkeur natuurlijk in de HMH, of anders Ahoy).

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter6000 op 01-10-2005 11:43:27 ]
pi_31080415
Het is hail to the Thief en com lAg

btw, Morning M' Lord staat op towering onder good morning mister magpie, prachtig nummer imo.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 11:33:38 #110
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31080520
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 00:19 schreef Peter6000 het volgende:
Ik hoop dat het album snel uitkomt, en dat Radiohead weer naar Nederland komt. (bij voorkeur natuurlijk in de HMH, of anders Ahoy).
Waarom in van die grote zalen? Liever in Tivoli ofzo en Ahoy al helemaal liever niet. Klotegeluid daar.. Maar ja ik ga toch wel, waar ze ook komen.
  † In Memoriam † zaterdag 1 oktober 2005 @ 11:47:19 #111
128220 Peter6000
pi_31080878
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:30 schreef -Dries- het volgende:
Het is hail to the Thief en com lAg
aangepast
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:33 schreef peaceman het volgende:
Waarom in van die grote zalen? Liever in Tivoli ofzo en Ahoy al helemaal liever niet. Klotegeluid daar.. Maar ja ik ga toch wel, waar ze ook komen.
Heb geloof ik niet zoveel verstand van geluid
Vind het zowel in de HMH, als in Ahoy prima (als je vooraan staat dus).

Natuurlijk het liefst in Paradiso, maar goed: na Pinkpop en het Gelredome (met lege tribunes: onbegrijpelijk), hoop ik al op een iets kleinere zaal.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 11:55:04 #112
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31081086
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:47 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

aangepast
[..]

Heb geloof ik niet zoveel verstand van geluid
Vind het zowel in de HMH, als in Ahoy prima (als je vooraan staat dus).

Natuurlijk het liefst in Paradiso, maar goed: na Pinkpop en het Gelredome (met lege tribunes: onbegrijpelijk), hoop ik al op een iets kleinere zaal.
Hmm Paradiso heeft een prachtige zaal, maar het geluid is er meestal niet goed. Althans niet voor de hele zaal.
Tivoli, De Melkweg en 013 hebben wel prima geluid.
HMH kan ik niet beoordelen.

Dat Gelredome niet vol zat is deels te verklaren:
In Nederland zijn gewoon niet voldoende fans. Het was in november (toch zo'n beetje het einde van de grotere concerten in een jaar) EN het Nederlands elftal speelde DE wedstrijd van jaar voor het EK in Portugal.
Maar ik vond het nog druk zat hoor... Geluid viel me trouwens mee in Gelredome.
pi_31081593
tvp
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 12:26:46 #114
71333 BUG80
Stop making sense
pi_31081841
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:55 schreef peaceman het volgende:
Het was in november (toch zo'n beetje het einde van de grotere concerten in een jaar) EN het Nederlands elftal speelde DE wedstrijd van jaar voor het EK in Portugal.
O ja dat is waar!

Radiohead verwerkte toen nog een stukje radio uitzending als sample in één van hun songs.
  zondag 2 oktober 2005 @ 01:26:24 #115
67643 iDex
opdondertje
pi_31104326
hmz waarom is OK computer nog steeds zo prijzig eigenlijk?

ik wil hem graag aanschaffen namelijk
pi_31112983
Nou volgens mij kan je OK Computer zo voor 10 euro vinden hoor.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  zondag 2 oktober 2005 @ 16:00:04 #117
67643 iDex
opdondertje
pi_31116803
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 13:55 schreef spacemangraig het volgende:
Nou volgens mij kan je OK Computer zo voor 10 euro vinden hoor.
kheb hem net gekocht voor 10 euro incl verzendkosten dus die verwacht ik deze week met de post


Radiohead
pi_31312721
Die Optimistic-cover van Hanson is tof!!
  zondag 16 oktober 2005 @ 21:14:32 #119
132318 OKComputer
officieel radiohoofd
pi_31496272
quote:
Follow Me Around - Film screening

Follow Me Around (45 mins) is a new short film by Radiohead fans Nazare and Samuel, made with the band's co-operation on the 2002 tour of Spain and Portugal which previewed songs from the album 'Hail To The Thief'.

When Oxford's fab five play, a united nation of fans travel from all over the world for the shows. Captured atmospherically, are evenings in these lives, shot as a mix of candid, conversational and backdrop with live footage and band interviews. Just who is following who here? Would Radiohead do it?

The story of every band is largely defined by having fans... here's one told from a different angle.

Artful Music/Film Festival - first public screening of 'Follow Me Around' a film by, for and about Radiohead (October 21st, re-screened on October 29th) + screening of Faction showreel by Patrick Jones (October 29th).

Friday October 21st and Saturday October 29th @ Greenwich Picture House, London.
as part of ARTFUL, the non-conventional convention which runs until October 31st and includes a music film festival. News, events and more at http://www.artful.ik.com
Tof! Een nieuwe Radiohead-docu.
pull me out of the aircrash
pi_31499002
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 21:14 schreef OKComputer het volgende:

[..]

Tof! Een nieuwe Radiohead-docu.
HE wat COOL Ik en mn vriend waren erbij in die tour (een aantal shows dan..), nazare en sam zijn 2 mensen/fans van het radiohead messageboard op radiohead.com. Ben erg benieuwd hoe die is geworden, de boel kwam uit 2002!
(:
pi_31504804
Dan is de vraag nog altijd hoe we hem kunnen krijgen... Waarschijnlijk is ie te bestellen ergens? Want TMGLMOAT was ook alleen te bestellen en niet te koop. Speaking of TMGLMOAT, wie heeft die gezien? Ik vond hem wel dope, vooral de interviews met de vervormde stemmen
pi_31515535
wtf is tmglmoat?
underground forever baby
  maandag 17 oktober 2005 @ 20:03:29 #123
132318 OKComputer
officieel radiohoofd
pi_31517336
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:40 schreef Laton het volgende:
wtf is tmglmoat?
The Most Gigantic Lying Mouth of All Time
pull me out of the aircrash
pi_31521685
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 08:29 schreef -Dries- het volgende:
Dan is de vraag nog altijd hoe we hem kunnen krijgen... Waarschijnlijk is ie te bestellen ergens? Want TMGLMOAT was ook alleen te bestellen en niet te koop. Speaking of TMGLMOAT, wie heeft die gezien? Ik vond hem wel dope, vooral de interviews met de vervormde stemmen
euh? ik heb die dvd gewoon gekocht (besteld ) via waste.co.uk hoor
Maar misschien dak die jongen Samuel nog wel es op dat messageboard spreek, die zit er wel vaak, had vroeger wel veel contact met m, maar ben er het laatste half jaar weinig geweest. Dan zal ik t wel ff vragen, als we t hier niet eerder horen dan..hehe
(:
pi_31523006
Een berichtje wat Colin ergens heeft achtergelaten:
quote:
Two days off, sunday spent dragging a puppy around Abingdon. back tomorrow, after a full on week of recording a song a day, some not even on the blackboard....one of jonny's tunes, packing a lot in 2 mins 45 seconds! Spent weekend agreeing with Nick Cohen, hoping Simon Starling would win the Turner, listening to new modeselektor album, and waiting to get the boards of canada and pharrell williams tomorrow. Exciting talk of shows next year; it's good to have a plot. Another week ahead in the studio, then more in December. I'll keep you posted this week with more news and wonky shots, so wish us luck!

Colin
bron

Beetje vaag zoals altijd, maar leuk om te lezen dat er hard gwerkt word
pi_31523227
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 00:43 schreef calvobbes het volgende:
Een berichtje wat Colin ergens heeft achtergelaten:
[..]

bron

Beetje vaag zoals altijd, maar leuk om te lezen dat er hard gwerkt word
Ja! Geinig dat ze nu een blog bijhouden, kwam er gisteren pas achter Dat doen ze al sinds augustus, uiteraard tamelijk vaag...maar in elk geval kan colin nog es wat normaals zeggen ipv cryptische quasi-gedichten.
(:
pi_31526296
Vooral Thom weet altijd iets te postten wat niemand ooit zal begrijpen
  woensdag 19 oktober 2005 @ 12:08:18 #128
71333 BUG80
Stop making sense
pi_31556600
Een nieuwsbericht dat zijdelings met Radiohead te maken heeft:
quote:
Potter Rocks!

De makers van Harry Potter and The Goblet of Fire worden voor de rechter gesleept door de Canadese vrouwenfolkgroep The Wyrd Sisters.

In de laatste Potter-film treedt tijdens het Hogwarts' Yule Ball een band onder dezelfde naam op. De toverband bestaat uit Jarvis Cocker (Pulp) en Phil Selway en Jonny Greenwood (beiden Radiohead). De echte gezusters Wyrd treden al vijftien jaar met deze naam op en zijn niet van plan die te veranderen, aldus zangeres Kym Baryluk. Hoe de toverrockers ook gaan heten, met deze bandleden zal het zeker een wyrde bedoeling worden.
Bron: Filmvalley november 2005
pi_31589401
Hier nog een verstokte Radiohead fan. Mag ik jullie even wijzen op een zeer onbekend bandje wat geweldige nummers maakt die mij aan Radiohead doen denken? Homevideo is de bandnaam en de oplettende Kink FM luisteraar heeft het misschien al eens gehoord. Ga eens proef luisteren:
http://www.bleep.com/?bleep=WAP173 (de nummers That you might en In a submarine)
Verder hoorde ik op datzelfde Kink! van de week al een nieuw nummer van Radiohead als je het mij vraagt, maar helaas klopt de playlist op hun site niet. Iemand een idee?? En weet iemand al iets van concerten? (sorry heb niet alle posts gelezen...)
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  † In Memoriam † zondag 23 oktober 2005 @ 13:07:54 #130
128220 Peter6000
pi_31650877
De eerste keer dat ik Home Video hoorde, ook al op KinkFm -waar anders- , dacht ik ook meteen dat het een voor mij onbekend Radioheadnummer was.
De stem van de zanger lijkt erg op die van Thom.

Via deze link 40 minuten Home Video live op Bazar Curieux 2004 in Rotterdam: http://3voor12.vpro.nl/3voor12/groups/index.jsp?groups=19037589

Nog niet bekend wanneer de nieuwe cd uitkomt, en wanneer Radiohead naar Nederland komt.
Ik hou het in ieder geval nauwlettend in de gaten
pi_31656707
Goh, in dat nummer dialogue box lijkt ie idd wel op thom!!! Maar dat komt ook door de tonen van de 2e en 3e stemmen, dat doen ze in dezelfde harmonieen als thom yorke dat in sommige nummers doet.
(:
pi_31658136
Pfeer mijn RH avatar
pi_31658544
Ze zijn bezig met een nieuw album????
pi_31658618
Nee, dat lijkt maar zo.
pi_31717051
I don't belong here.
pi_31969453
Ik kan me trouwens herrinderen als redelijk jong ventje naar een film te hebben gekeken over een straatbende met daarin op de achtergrond steeds weer "Creep". Weet iemand of dit inderdaad in een film is gebruikt en belangrijker nog welke??

[ Bericht 92% gewijzigd door Longmen op 04-11-2005 19:39:58 ]
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_31970150
Ik kan me alleen nog een film herinneren van 2 engelse probleemjochies. Echt van die nare pestkoppen, maar ook wel heel zielig omdat ze gewoon verwaarloosd werden door hun ouders. Op het einde steekt een van die jochies z'n eigen huis in de brand en verbrand hij (denk ik) en dan is de film afgelopen en dan begint Creep als aftiteling-song....verder week t ook niet


Nu ik erover nadenk, misschien bedoelde je deze film?

S.F.W. (1994) (song "Creep")
... aka So Fucking What? (USA: long title) (USA: long title)
(:
pi_31970916
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:54 schreef nein het volgende:
Ik kan me alleen nog een film herinneren van 2 engelse probleemjochies. Echt van die nare pestkoppen, maar ook wel heel zielig omdat ze gewoon verwaarloosd werden door hun ouders. Op het einde steekt een van die jochies z'n eigen huis in de brand en verbrand hij (denk ik) en dan is de film afgelopen en dan begint Creep als aftiteling-song....verder week t ook niet


Nu ik erover nadenk, misschien bedoelde je deze film?

S.F.W. (1994) (song "Creep")
... aka So Fucking What? (USA: long title) (USA: long title)
Ja die bedoel ik inderdaad (de omschrijving dan). Zal eens kijken.. thx

Met google kom ik op deze film uit. Maar dat is m niet volgens mij...
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:47:22 #139
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_31971734
Aanrader: Paranoid Android in de solopiano-uitvoering van de Amerikaanse jazzpianist Brad Mehldau.
iedereen is uniek behalve ik
pi_31971972
Volgens mij is t niet S.F.W. hoor nijn, die aan je omshcrijving voldoet (als ik de trailer zo bekijk).
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_31975929
Sorry, mijn post was ook wat verwarrend! Die eerste film die ik beschrijf met die jongetjes, daarvan weet ik de titel niet. En die 2e film, SFW, die bedacht ik me pas nadat ik m gepost had, das dus een andere film als die eerste die ik omschreef.
(:
  dinsdag 8 november 2005 @ 11:02:39 #142
71333 BUG80
Stop making sense
pi_32082448
Goed nieuws!
quote:
Dvd RADIOHEAD

7 november 2005

Goed nieuws voor de fans van Radiohead! De groep brengt een live-dvd uit met daarop het legendarische Astoria concert uit 1994. Op dat moment was hun debuutplaat net verschenen. Maar ze speelden toen ook al de vroege versies van bijvoorbeeld 'Street Spirit' en 'Fake Plastic Trees'. 'Live At The Astoria' ligt in de winkel vanaf 28 november.



De tracklist

1. You
2. Bones
3. Ripcord
4. Black Star
5. Creep
6. The Bends
7. My Iron Lung
8. Prove Yourself
9. Maquiladora
10. Vegetable
11. Fake Plastic Trees
12. Just
13. Stop Whispering
14. Anyone Can Play Guitar
15. Street Spirit (Fade Out)
16. Pop Is Dead
17. Blow Out
Bron: stubru.be

edit: En nu maar hopen dat we ook nog een recent concert op DVD krijgen, van de laatste tour bijvoorbeeld
pi_32083023
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 11:02 schreef BUG80 het volgende:
Goed nieuws!
[..]

Bron: stubru.be

edit: En nu maar hopen dat we ook nog een recent concert op DVD krijgen, van de laatste tour bijvoorbeeld
heb ik die niet al op VHS?
pi_32083307
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 11:20 schreef Evertje het volgende:

[..]

heb ik die niet al op VHS?
Waarschijnlijk wel...
(:
pi_32090155
Leuk, da's de zoveelste te leechen radiohead-dvd

Dat blog is echt idd. zwaar vaag, zijn er mensen die de berichten van Thom wel snappen of wat?

'trust me i find this as dull as you do... politics is poison..'
pi_32150332
heb zojuist de nieuwe kalender van 2006 besteld!

ben benieuwd naar het artwork van deze editie
  zondag 13 november 2005 @ 17:32:07 #147
52513 whosvegas
The Trickster
pi_32236091
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 11:02 schreef BUG80 het volgende:
Goed nieuws!
[..]

Bron: stubru.be

edit: En nu maar hopen dat we ook nog een recent concert op DVD krijgen, van de laatste tour bijvoorbeeld
Gaaf, ik ga hem gelijk bestellen als de dvd uitkomt. Het oude werk van Radiohead blijft nog altijd het beste!!
Are you nuts??
pi_32240170
quote:
Op zondag 13 november 2005 17:32 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Gaaf, ik ga hem gelijk bestellen als de dvd uitkomt. Het oude werk van Radiohead blijft nog altijd het beste!!
Niet mee eens. Pablo Honey is crap en The Bends kan niet tippen aan Amnesiac, OKC, HTTT en Kid A.
  zondag 13 november 2005 @ 20:15:35 #149
71333 BUG80
Stop making sense
pi_32240602
quote:
Op zondag 13 november 2005 20:01 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Niet mee eens. Pablo Honey is crap en The Bends kan niet tippen aan Amnesiac, OKC, HTTT en Kid A.
Ik vind Pablo Honey een heel goede plaat met ijzersterke songs erop. Dat hij in het niet valt bij de overige albums doet daar in mijn ogen niks aan af.
pi_32243315
Als Pablo Honey niet door Radiohead gemaakt zou zijn, dan had ik 'm nooit gekocht. Er staan een aantal aardige nummers op maar over het algemeen vind ik het weinig bijzonders. Ze kunnen beter een recenter concert uitbrengen!
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  zondag 13 november 2005 @ 21:51:00 #151
95608 Speth
Rorschach
pi_32243402
quote:
Op zondag 13 november 2005 20:01 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Niet mee eens. Pablo Honey is crap en The Bends kan niet tippen aan Amnesiac, OKC, HTTT en Kid A.
Pablo Honey is crap? Het is conventioneler, maar daarom niet slecht... Ik vond zelf HTTT het inferieure album van de reeks, omdat het niet echt een eigen stijl heeft. En omdat politiek en muziek niet echt goed samengaan naar mijn mening (zie: U2). De andere albums ageren meer tegen maatschappelijke zaken (OK Computer tegen de yuppencultuur als beste voorbeeld), wat prima is, maar een intellectuele Britse band hoort imo geen ongenuanceerde politieke standpunten in te nemen... Past er gewoon niet bij.

Beste albums vind ik the Bends en Amnesiac.

[ Bericht 12% gewijzigd door Speth op 13-11-2005 21:58:52 ]
  zondag 13 november 2005 @ 21:55:33 #152
52513 whosvegas
The Trickster
pi_32243555
quote:
Op zondag 13 november 2005 20:01 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Niet mee eens. Pablo Honey is crap en The Bends kan niet tippen aan Amnesiac, OKC, HTTT en Kid A.
Pablo Honey is een goede cd, niet zoals the bends en Ok computer, maar gewoon lekkere pop nummers. The bends is voor mij de beste cd die ze gemaakt hebben (en de beste cd die ooit gemaakt is). Van begin tot eind steengoed, met als enige wat mindere nummer High and dry.
Maar goed, smaken verschillen
Are you nuts??
  zondag 13 november 2005 @ 23:55:36 #153
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32247229
quote:
Op zondag 13 november 2005 21:51 schreef Speth het volgende:

[..]

Pablo Honey is crap? Het is conventioneler, maar daarom niet slecht... Ik vond zelf HTTT het inferieure album van de reeks, omdat het niet echt een eigen stijl heeft. En omdat politiek en muziek niet echt goed samengaan naar mijn mening (zie: U2). De andere albums ageren meer tegen maatschappelijke zaken (OK Computer tegen de yuppencultuur als beste voorbeeld), wat prima is, maar een intellectuele Britse band hoort imo geen ongenuanceerde politieke standpunten in te nemen... Past er gewoon niet bij.
Wat heeft dit met de muziek te maken? Een plaat is toch gewoon mooi of niet mooi? Dan doet het er toch niet toe of het wel of niet politiek gericht is? En wat dat intellectuele er mee te maken heeft is mij ook een raadsel.
pi_32250904
quote:
Op zondag 13 november 2005 23:55 schreef peaceman het volgende:

[..]

Wat heeft dit met de muziek te maken? Een plaat is toch gewoon mooi of niet mooi? Dan doet het er toch niet toe of het wel of niet politiek gericht is? En wat dat intellectuele er mee te maken heeft is mij ook een raadsel.
Natuurlijk heeft het thema van het album er wel mee te maken Als the Bends dezelfde muziek had, maar Thom Yorke bij wijze van spreken over porno zou zingen zou dat ook niet echt bevorderlijk zijn.. Politiek vind ik meer iets voor U2 of Green Day of een andere cheape band...

Maar goed, ik vond dus ook de muziek zelf op HTTT niet echt het beste wat ze ooit gemaakt hebben (afgezien van enkele nummers), het miste een eigen sfeer. Althans, dat vond ik.

[ Bericht 7% gewijzigd door Speth op 14-11-2005 08:10:17 ]
pi_32265720
Na OK Computer is het toch volledig over de top gegaan?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 14 november 2005 @ 19:03:27 #156
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32265760
quote:
Op maandag 14 november 2005 19:02 schreef methodmich het volgende:
Na OK Computer is het toch volledig over de top gegaan?
Hoe bedoel je dat?
pi_32271759
Kid A en Amnesiac maken wat mij betreft echt gehakt van hun overige nummers.
underground forever baby
  maandag 14 november 2005 @ 22:26:15 #158
71333 BUG80
Stop making sense
pi_32272235
Het laatste Radiohead album (HTTT) vind ik echt he-le-maal geweldig. Het zijn "songs", maar dan gecombineerd met de ervaringen die ze hebben opgedaan bij Kid A en Amnesiac.

Eigenlijk vind ik alle albums van Radiohead heel goed. Tot nu toe blijft de band me verrassen (ook live, niet alleen op CD) dus van mij mogen ze nog even zo doorgaan.
pi_32282866
"bring down the government,
they don't, they don't speak for us"

Als je het over politiek hebt!

Radiohead is altijd al politiek geweest.
pi_32293194
quote:
Op maandag 14 november 2005 19:03 schreef peaceman het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Dat ze zijn doorgeslagen in experimenteerdrift en daarbij het liedje uit het oog verloren hebben. Masturbatiemuziek voor knopjesfreaks.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_32293309
Godzijdank wel. Daardoor blijft vrijwel alles wat ze maken spannend. Voor gewone rechttoe-rechtaanliedjes hebben we al genoeg andere bands.

(Het mag duidelijk zijn dat ik ook niet zo'n fan ben van Pablo Honey)
  dinsdag 15 november 2005 @ 19:07:37 #162
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32293354
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 19:01 schreef methodmich het volgende:

[..]

Dat ze zijn doorgeslagen in experimenteerdrift en daarbij het liedje uit het oog verloren hebben. Masturbatiemuziek voor knopjesfreaks.
Hmm ik vond dat juist een vooruitgang en ook erg gedurfd. Niet voor niks was Kid A de hoogst genoteerde plaat van RH in mijn album top 100.
  dinsdag 15 november 2005 @ 19:08:30 #163
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32293377
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 19:05 schreef thaleia het volgende:
Godzijdank wel. Daardoor blijft vrijwel alles wat ze maken spannend. Voor gewone rechttoe-rechtaanliedjes hebben we al genoeg andere bands.
eens!
pi_32295414
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 19:05 schreef thaleia het volgende:
Godzijdank wel. Daardoor blijft vrijwel alles wat ze maken spannend. Voor gewone rechttoe-rechtaanliedjes hebben we al genoeg andere bands.

(Het mag duidelijk zijn dat ik ook niet zo'n fan ben van Pablo Honey)
Zo spannend is een niet te beluisteren samplecollage met een jammerende Yorke erover heen ook niet hoor. Maar goed, dat is mijn mening.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 15 november 2005 @ 20:19:23 #165
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32295459
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:17 schreef methodmich het volgende:

[..]

Zo spannend is een niet te beluisteren samplecollage met een jammerende Yorke erover heen ook niet hoor. Maar goed, dat is mijn mening.
Tja als je Yorke zijn zangstem niet kan verdragen, houdt het al snel op...
pi_32296217
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:17 schreef methodmich het volgende:

[..]

Zo spannend is een niet te beluisteren samplecollage met een jammerende Yorke erover heen ook niet hoor. Maar goed, dat is mijn mening.
Man doe niet zo vermoeiend. Als jij het niet kan waarderen dan so be it. Lijkt me onnodig om te gaan zitten trollen over een album dat veel mensen als een van de mooiste ooit zien.
underground forever baby
  dinsdag 15 november 2005 @ 22:36:49 #167
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_32299710
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 19:05 schreef thaleia het volgende:

(Het mag duidelijk zijn dat ik ook niet zo'n fan ben van Pablo Honey)
Wie wel? Elke Muse-achtige groep had dat kunnen maken.
For great justice!
pi_32299838
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 22:36 schreef QyRoZ het volgende:
Wie wel? Elke Muse-achtige groep had dat kunnen maken.
Niets tegen Muse hč?

M'n favoriete album is toch zeker wel Kid A, met HTTT op een mooie tweede plaats. Nummers als Wolf at the Door, There There en Where I End And You Begin zijn gewoon geniaal.
  dinsdag 15 november 2005 @ 23:17:29 #169
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32301200
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 22:40 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Niets tegen Muse hč?

M'n favoriete album is toch zeker wel Kid A, met HTTT op een mooie tweede plaats. Nummers als Wolf at the Door, There There en Where I End And You Begin zijn gewoon geniaal.
heerlijk ritme in dat nummer!
  woensdag 16 november 2005 @ 00:48:58 #170
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_32303607
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:17 schreef methodmich het volgende:

[..]

Zo spannend is een niet te beluisteren samplecollage met een jammerende Yorke erover heen ook niet hoor. Maar goed, dat is mijn mening.
ja als je de muziek niet snapt mag je je bek er opzich best over houwuh..
pi_32308626
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:17 schreef methodmich het volgende:

[..]

Zo spannend is een niet te beluisteren samplecollage met een jammerende Yorke erover heen ook niet hoor. Maar goed, dat is mijn mening.
Kid A een niet te beluisteren samplecollage? Begin nu toch een beetje aan je te twijfelen MM. Mocht je OK Computer wel goed vinden dan moet je Kid A zeker nog een kans geven.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_32321095
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 22:36 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Wie wel? Elke Muse-achtige groep had dat kunnen maken.
Muse? Tom Yorke heeft dan ook een vergelijkbare stem als Matthew Bellamy
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_32321755
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:01 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Kid A een niet te beluisteren samplecollage? Begin nu toch een beetje aan je te twijfelen MM. Mocht je OK Computer wel goed vinden dan moet je Kid A zeker nog een kans geven.
Heb de plaat ook, maar heeft me nooit kunnen bekoren. Amnesiac ook nog gekocht trouwens, maar dat was ook zonde van de centen. Het schijnt echter dat je dat niet mag zeggen, aangezien Radiohead een beetje heilig is verklaard. Op basis van OK Computer, dat bij nader inzien ook minder briljant is dan de eerste tijd leek, is dat wel een beetje terecht, maar ook overdreven.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_32321773
quote:
Op woensdag 16 november 2005 00:48 schreef Bog het volgende:

[..]

ja als je de muziek niet snapt mag je je bek er opzich best over houwuh..
Zo, sterke reactie hoor. Inhoudelijk discussiëren over de muziek kan je ook nog of is dat teveel gevraagd?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_32321807
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:51 schreef Laton het volgende:

[..]

Man doe niet zo vermoeiend. Als jij het niet kan waarderen dan so be it. Lijkt me onnodig om te gaan zitten trollen over een album dat veel mensen als een van de mooiste ooit zien.
Heb je het nu over Kid A? Bovendien is er niks mis mee om een waardeoordeel te vellen, lijkt me. Kan jij weer uitleggen wat Kid A met je doet, dat je het de beste plaat ooit vindt.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 16 november 2005 @ 18:56:53 #176
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32321834
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:54 schreef methodmich het volgende:

[..]

Heb de plaat ook, maar heeft me nooit kunnen bekoren. Amnesiac ook nog gekocht trouwens, maar dat was ook zonde van de centen. Het schijnt echter dat je dat niet mag zeggen, aangezien Radiohead een beetje heilig is verklaard. Op basis van OK Computer, dat bij nader inzien ook minder briljant is dan de eerste tijd leek, is dat wel een beetje terecht, maar ook overdreven.
Van mij mag je het wel zeggen hoor... Geen probleem. Het is jouw mening, punt.
Ik ben het niet met je eens. Ook dat mag .
Wellicht dat je het later meer gaat waarderen; je weet het nooit....
pi_32321966
Ik vrees juist andersom, hoe meer betere platen ik krijg en hoor, hoe minder. Maar goed, ieder zijn smaak idd.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 16 november 2005 @ 19:03:54 #178
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32322069
quote:
Op woensdag 16 november 2005 19:00 schreef methodmich het volgende:
Ik vrees juist andersom, hoe meer betere platen ik krijg en hoor, hoe minder. Maar goed, ieder zijn smaak idd.
Ook dat is geen probleem. Als het jou niet/minder trekt prima. Ik zie het bezwaar daar niet in. Zo zal jij ook platen bij je favorieten hebben, waar ik zo over denk. En voor zover ik heb gelezen heb je geen feitelijke onwaarheden gezegd, dus niets aan de hand.
pi_32325715
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:56 schreef methodmich het volgende:

[..]

Heb je het nu over Kid A? Bovendien is er niks mis mee om een waardeoordeel te vellen, lijkt me. Kan jij weer uitleggen wat Kid A met je doet, dat je het de beste plaat ooit vindt.
Je hebt gelijk; ik pakte het zwaarder op dan het was. Kid A is voor mij echt onovertroffen qua emotie en gevoel. Jammer dat jij dat minder vind. Maar om het nu als samplecollage af te doen.
underground forever baby
  woensdag 16 november 2005 @ 22:15:33 #180
52513 whosvegas
The Trickster
pi_32327866
Idd Kid A is geniaal
De hele cd ademt een bepaalde sfeer uit (jammer dat ik niet meer blow, anders had ik heerlijk op Kid A weg kunnen zweven). Die sfeer moet je ontdekken, een keer luisteren is niet genoeg. Ik kan moeilijk omschrijven wat die cd met me doet.
Are you nuts??
  woensdag 16 november 2005 @ 22:27:10 #181
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_32328262
Radiohead nieuwe stijl is misschien wat fragmentarischer, maar ik hoor er nog steeds liedjes in. Zo experimenteel is Radiohead nou ook weer niet....Yorke heeft de laatste jaren gewoon veel naar zijn Warp plaatjes geluisterd . En de krautrock lp's van zijn pa.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  donderdag 17 november 2005 @ 10:13:11 #182
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_32336469
Precies, 't zogenaamde experimentele karakter van Radiohead wordt nog meer overschat dan de kwaliteit van platen als OK Computer en The Bends.
1,000,000 demons can't be wrong...
  donderdag 17 november 2005 @ 10:18:20 #183
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32336577
quote:
Op donderdag 17 november 2005 10:13 schreef DaisyDuke het volgende:
Precies, 't zogenaamde experimentele karakter van Radiohead wordt nog meer overschat dan de kwaliteit van platen als OK Computer en The Bends.
Vooral toch door de tegenstanders van de post-OK computer periode... Mijn inziens tenminste...
  donderdag 17 november 2005 @ 13:09:43 #184
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_32340961
quote:
Op donderdag 17 november 2005 10:18 schreef peaceman het volgende:

[..]

Vooral toch door de tegenstanders van de post-OK computer periode... Mijn inziens tenminste...
En door mensen met een beperkt historisch muzikaal besef.

OKC is een hele toegankelijke plaat, met goede liedjes en een prima productie, dus het is niet vreemd dat de daaropvolgende stijlwending van kid A een hoop OKC fans met de wenkbrauwen deed fronsen.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_32341143
Zijn er al nieuwe dingen bekend over het aankomende album?
pi_32343519
Mijn eeuwige bron (ateaseweb) ligt er al heeeeel lang uit bij mij
pi_32351562
Dan moet je Adriaan even mailen. Via het Excelsiorforum kun je wel achter zijn mailadres komen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_32351947
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:34 schreef Longmen het volgende:
Ik kan me trouwens herrinderen als redelijk jong ventje naar een film te hebben gekeken over een straatbende met daarin op de achtergrond steeds weer "Creep". Weet iemand of dit inderdaad in een film is gebruikt en belangrijker nog welke??
Iemand die t al weet?
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_32352588
Nope
  donderdag 17 november 2005 @ 21:35:37 #190
71333 BUG80
Stop making sense
pi_32356040
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:27 schreef Longmen het volgende:

[..]

Iemand die t al weet?
Was het toevallig een Spaanse film: Recuerda?

edit: Hm ik zie dat ie maar 10 minuten duurt. Zal 'm wel niet zijn dan.
  zaterdag 19 november 2005 @ 09:01:37 #191
52513 whosvegas
The Trickster
pi_32392513
Wat is het tocht lekker wakker worden op de elektronische klanken van Radiohead
Are you nuts??
  vrijdag 23 december 2005 @ 11:23:09 #193
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33338761
Ed: Radiohead tour in May, New album producer

Radiohead have revealed they plan to tour this spring, plus have given an insight into their forthcoming album.

The band, who have been working in the studio on new material during large parts of this year, say they will play some small scale UK dates in 2006 to unveil new songs to fans.

"We are going to tour next year, definitely," Ed O'Brien told Zane Lowe on his Radio 1 show last night (December 21). "Hopefully we're going to have a couple of tracks to download by about April or May. But we're going to go out in May, we're going to do some theatres because part of what we're doing is play new material. It's a good way to get your shit together."

O'Brien explained the band will do UK and European dates in May before heading to America in the summer. He said the band hoped they would have around ten new songs in their set by then.

Discussing the album itself, the guitarist said there was no confirmed release date yet, but said Radiohead planned more recording sessions in February.

"We've been talking to (producer) Mark 'Spike' Stent, who's worked with Madonna and Bjork and hopefully in February we'll reconvene with him," said O'Brien. "We've got some great songs but we won't release something we're not happy with. The thing with Radiohead is that each record has a different sound, it's really hard finding something that's different and sits well with us."

With the band planning to work with Stent, O'Brien confirmed their long-term producer Nigel Godrich would not be involved in the new record.

"It's not an end of an era, (but) part of what your realise as a band is that all those records you made with Nigel, apart from 'Hail To The Thief' we were a little bit in the comfort zone," he explained. "That's why you make records like 'Kid A' after 'OK Computer', that's why you make 'OK Computer' after 'The Bends', you've got to do stuff that you're scared of doing. With Nigel, we've been working together for 10 years, and we all love one another too much."

bron
  vrijdag 23 december 2005 @ 11:37:49 #194
52513 whosvegas
The Trickster
pi_33339097
Zeer goed nieuws
Are you nuts??
pi_33339131
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:37 schreef whosvegas het volgende:
Zeer goed nieuws
Ik ben al aan het sparen
  vrijdag 23 december 2005 @ 11:41:31 #196
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33339187
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:39 schreef Evertje het volgende:

[..]

Ik ben al aan het sparen
Sparen? Ik verkoop mijn been indien nodig
  vrijdag 23 december 2005 @ 11:48:57 #197
52513 whosvegas
The Trickster
pi_33339384
Dan gaan we
http://www.mojo.nl/
maar eens in de gaten houden
Are you nuts??
pi_33343105
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:41 schreef peaceman het volgende:

[..]

Sparen? Ik verkoop mijn been indien nodig
Als je een goed linkerbeen hebt, is Mark van Bommel wel geďnteresseerd.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_33344881
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:48 schreef whosvegas het volgende:
Dan gaan we
http://www.mojo.nl/
maar eens in de gaten houden
nou, ik reken eigenlijk niet op een concert in NL. Doelde meer op sparen voor concert in de UK, en dan een paar ofzo haha.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 17:05:59 #200
52513 whosvegas
The Trickster
pi_33664598
op:
http://www.greenplastic.com/
no helemaal niks
Are you nuts??
pi_33665468
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:27 schreef Longmen het volgende:

[..]

Iemand die t al weet?
Misschien dat hier iets tussenzit?
http://www.imdb.com/SearchSongs?radiohead
misschien is dit 'm bijv. : http://www.imdb.com/title/tt0112767/
pi_33673043
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 17:30 schreef apenvanger het volgende:

[..]

Misschien dat hier iets tussenzit?
http://www.imdb.com/SearchSongs?radiohead
misschien is dit 'm bijv. : http://www.imdb.com/title/tt0112767/
Vorige keer ook al over gehad, dacht niet dat t een Aziatisch werkje was, maar bedankt voor het meedenken. Er is weinig andere keuze, de verhaallijn lijkt er wel weer op...
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  donderdag 5 januari 2006 @ 13:01:51 #204
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_33725425
quote:
Lossless versie staat op DIME
pi_33817000
quote:
Radiohead to play Roskilde Festival in 2006?

It hard to start somewhere; Tour rumours. Apart from the earlier rumours of Radiohead headlining the V Festival, German magazine Intro reports on their website that Radiohead will be headlining Roskilde 2006. The band played the Danish festival before in 1997. Next years festival will be held from June 29th through July 2nd 2006.
bron: www.ateaseweb.com

Voor Radiohead wil ik wel even op en neer naar Denemarken
  † In Memoriam † zaterdag 7 januari 2006 @ 23:35:10 #206
128220 Peter6000
pi_33817449
Is het wel logisch dat Radiohead zo snel al op een groot festival zal gaan spelen?
pi_33883580
Ben een beetje verliefd op polyethylene (parts 1 & 2)

  maandag 9 januari 2006 @ 22:29:56 #208
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33885137
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:35 schreef Peter6000 het volgende:
Is het wel logisch dat Radiohead zo snel al op een groot festival zal gaan spelen?
Was het logisch dat Radiohead na OK Computer Kid A maakte?
pi_33992570
Ik The Bends toch wel het beste (album) van ze, als ik moet kiezen uit (Allerlei stuff van ze hier):

I might be wrong
Not my fault
Amnesiac
Hail to the thief
Kid A
OK computer
Pablo honey
The bends


pi_33992683
quote:
Op maandag 9 januari 2006 22:00 schreef ThomYorke het volgende:
Ben een beetje verliefd op polyethylene (parts 1 & 2)

Die is idd cool
  vrijdag 13 januari 2006 @ 01:33:40 #211
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_34000727
quote:
Op maandag 9 januari 2006 22:00 schreef ThomYorke het volgende:
Ben een beetje verliefd op polyethylene (parts 1 & 2)


ik op fog!
nog niet zo lang geleden ontdekt dat ik dat nummer toch eigenlijk wel een van de beste vind van radiohead
en dat voor een b-side nummer
pi_34000746
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 01:33 schreef Bog het volgende:

[..]


ik op fog!
nog niet zo lang geleden ontdekt dat ik dat nummer toch eigenlijk wel een van de beste vind van radiohead
en dat voor een b-side nummer
beetje lui hier...waar staat ie op?
underground forever baby
pi_34003287
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 01:34 schreef Laton het volgende:

[..]

beetje lui hier...waar staat ie op?
Radiohead - Knives Out

Country: Europe
Format: CD 1
Release: 2001
Catalogue:
Order: esprit
Tracks:
01 knives out
02 worrywort
03 fog
04 life in a glass house (full length version)
pi_34005561
Ik vind de piano versie van Fog, (again), veel mooier. Die staat op die EP met alle Hail to the Thief b-sides, Corn Lag.
pi_34006215
Wie heeft hier eigenlijk Towering above the rest? 24 CD's vol met B-sides, demo's, live opnames etc. Dus het komt erop neer dat ik 565 Radiohead Nummers heb 8)
pi_34010686
quote:
Op maandag 9 januari 2006 22:00 schreef ThomYorke het volgende:
Ben een beetje verliefd op polyethylene (parts 1 & 2)

Sorry dat werk heb ik gemist Heb je hier misschien wat meer info over??
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_34011560
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:13 schreef Longmen het volgende:

[..]

Sorry dat werk heb ik gemist Heb je hier misschien wat meer info over??
Is een OK Computer b-side. Staat op de Airbag/How am I driving? EP (waar ik de trotse bezitter van ben ).
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  vrijdag 13 januari 2006 @ 13:34:33 #218
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34011607
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:33 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Is een OK Computer b-side. Staat op de Airbag/How am I driving? EP (waar ik de trotse bezitter van ben ).
Jij niet alleen hoor.. Ik ga mijn lijstje maar niet noemen, wil anderen niet pijnigen...
pi_34015203
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:34 schreef peaceman het volgende:

[..]

Jij niet alleen hoor.. Ik ga mijn lijstje maar niet noemen, wil anderen niet pijnigen...
Dacht ik toch even dat ik de enige was
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  vrijdag 13 januari 2006 @ 15:46:27 #220
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_34016324
ik heb em gedownload
alles van radiohead heb ik gedownload
niks heb ik gekocht
  vrijdag 13 januari 2006 @ 15:49:52 #221
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34016478
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:46 schreef Bog het volgende:
ik heb em gedownload
alles van radiohead heb ik gedownload
niks heb ik gekocht
Ah je bent dus geen fan/liefhebber?
pi_34016534
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:46 schreef Bog het volgende:

niks heb ik gekocht
vet mega uber stoer cool van je man



Wat is nou het nut van die opmerking?
(:
pi_34018862
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:46 schreef Bog het volgende:
ik heb em gedownload
alles van radiohead heb ik gedownload
niks heb ik gekocht
ik moest lachen.
underground forever baby
  maandag 16 januari 2006 @ 10:50:08 #224
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_34114289
Ik heb polyethylene van zo'n b-sides verzamel cd, u weet wel, zo'n cd van het kraampje op de hoek. Staat ook een korte "wonderwall-cover" op. :p
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_34129991
quote:
V Festival appearance returns to rumours list


Radiohead are set to headline this years V Festival it has been revealed to Gigwise by a source close to the event in Chelmsford and Stafford.

There has been no official announcement that Radiohead are playing as of yet, however the source said that the band have definitely been booked. V Festival will take place over the weekend of August 19/20 this year.

Ateaseweb.com reported an earlierannouncement [and cancellation] of Radiohead's appearance at the V Festival.
bron: www.ateaseweb.com

Mooi, kunnen ze voor die tijd of d'r na natuurlijk nog even naar Nederland komen. Dank u
pi_34181460


Zo, die heb ik
pi_34181624
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 23:13 schreef -Dries- het volgende:
[afbeelding]

Zo, die heb ik
Moet je mijn adres hebben?
We'll keep on whispering our mantras.
pi_34190909
Plaatje doet het niet
pi_34204020
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:23 schreef ThomYorke het volgende:
Plaatje doet het niet
Klopt zal hem nog wel een keer uploaden.
pi_34207661
Potver, ik loop achter. Gisteren een acoustisch setje uit april 2005 gedownload en daar speelt ie gewoon 2 nieuwe nummers (last flowers en houseofcards). Overigens tamelijk saaie nummers, maar goed..t blijft radiohead he
(:
  woensdag 18 januari 2006 @ 17:26:16 #231
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_34207888
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:49 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ah je bent dus geen fan/liefhebber?
juist wel....
radiohead is mijn favorietste band
pi_34208005


Die heb ik dus...
  woensdag 18 januari 2006 @ 17:48:44 #233
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34208691
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:26 schreef Bog het volgende:

[..]

juist wel....
radiohead is mijn favorietste band

Echte fans kopen de cd´s, als je ze alleen download ben je in mijn ogen geen echte fan. Simpel zat.
pi_34208750
Ik heb net echt een superrelaxte live CD van Radiohead gekocht.
Ik ben nu al een jaar of 6 liefhebber van Radiohead en dat blijft zo.
pi_34208751
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:48 schreef peaceman het volgende:

[..]


Echte fans kopen de cd´s, als je ze alleen download ben je in mijn ogen geen echte fan. Simpel zat.
Rot toch op zeg. Ik vind radiohead de beste band ter wereld maar ik zal er dus echt nooit een cd van kopen hoor.
underground forever baby
  woensdag 18 januari 2006 @ 17:55:00 #236
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34208919
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:50 schreef Laton het volgende:

[..]

Rot toch op zeg. Ik vind radiohead de beste band ter wereld maar ik zal er dus echt nooit een cd van kopen hoor.
Dan ben je een nepfan. Sorry dat ik het zeg. Mensen die alles maar downloaden en niks kopen, daar heb ik weinig goede woorden voor.... Als je eerst download en daarna koopt is het prima, maar niet alleen maar profiteren!
pi_34209105
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:55 schreef peaceman het volgende:

[..]

Dan ben je een nepfan. Sorry dat ik het zeg. Mensen die alles maar downloaden en niks kopen, daar heb ik weinig goede woorden voor.... Als je eerst download en daarna koopt is het prima, maar niet alleen maar profiteren!


Ik heb alles op LP...

maar echt, als je ergens van kan genieten zonder het aan te schaffen kan je nog wel degelijk fan zijn natuurlijk.
underground forever baby
  woensdag 18 januari 2006 @ 18:02:33 #238
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34209155
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:01 schreef Laton het volgende:

[..]



Ik heb alles op LP...
Ah dus je koopt het wel
quote:
maar echt, als je ergens van kan genieten zonder het aan te schaffen kan je nog wel degelijk fan zijn natuurlijk.
Nepfan ben je dan ja. Een profiteur, maar dat vind ik hoor...
pi_34211719
Theoretisch gezien kun je wel degelijk fan zijn als je alles download
pi_34211841
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:02 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ah dus je koopt het wel
[..]

Nepfan ben je dan ja. Een profiteur, maar dat vind ik hoor...
Er zit een verschil tussen profiteurs, en selectieve geldbesteders . Ik koop absoluut geen CD's omdat de artiest er te weinig van terugziet. Liever ga ik dan naar een concertje.
We'll keep on whispering our mantras.
  woensdag 18 januari 2006 @ 19:25:08 #241
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_34212064
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:48 schreef peaceman het volgende:

[..]


Echte fans kopen de cd´s, als je ze alleen download ben je in mijn ogen geen echte fan. Simpel zat.
meest favoriete klinkt zo stom

anyway, ik heb ze pas eind 2003 ontdekt, toen alles van gedownload, en toen vond ik een hele zooi van hun erg slecht (kid a zooi enzo), maar ook veel goed (bends ok comupter) , vervolgens daar heel veel naar geluisterd, daarna toch weer ff wat kid a zooi erbij gepakt en toen vond ik dat eigenlijk toch wel heel erg goed en nu ben verslaafd aan alles wat ze maken
als ik geld had (dat heb ik dus totaal niet) dan zou ik alles van hun kopen..
later als ik groot en rijk ben ga ik dat zeker nog doen!
  woensdag 18 januari 2006 @ 20:10:21 #242
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34214034
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:25 schreef Bog het volgende:

[..]

later als ik groot en rijk ben ga ik dat zeker nog doen!
(enneh rijk hoef je er nu ook weer niet voor te zijn )
pi_34215060
Iemand de Q ofzo nog opengeslagen deze maand? Hoeft niet eens want op t voorblad zie je al dat OK COmputer op 1 staat. Kid A en The Bends ook nog in de top 10. Rare jongens die engelsen.

Jammer dat ik Radiohead een beetje uit het oog aan het verliezen ben omdat ik v'liefd ben geworden op The Mars Volta
  woensdag 18 januari 2006 @ 21:50:59 #244
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_34219271
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 10:48 schreef -Dries- het volgende:
Wie heeft hier eigenlijk Towering above the rest? 24 CD's vol met B-sides, demo's, live opnames etc. Dus het komt erop neer dat ik 565 Radiohead Nummers heb 8)
Vooral de eerste twee cd's van Towering zijn erg goed, daarna wordt het vooral veel live-werk en remixes, wat ik dan weer wat minder interessant vind.
Ik begin de laatste tijd Pablo Honey steeds meer te waarderen, niet alleen vanwege Creep. Ik had het album eerst gekocht uit compleetheid-overwegingen, vond echter The Bends en OK Computer veel beter, maar inmiddels vind ik ook het debuutalbum zeer te pruimen.
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
pi_34224481
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 20:35 schreef brox het volgende:
Jammer dat ik Radiohead een beetje uit het oog aan het verliezen ben omdat ik v'liefd ben geworden op The Mars Volta
Gadverdamme! worst band ever.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_34224973
Geweldig, ik heb hier het album Strung Out on OK Computer, The String Quartet Tribute to Radiohead.

Heel het OK Computer album uitgevoerd met alleen maar snaarinstrumenten . Vooral veel strijkinstrumenten, absoluut geen gitaar te horen .
We'll keep on whispering our mantras.
  donderdag 19 januari 2006 @ 09:00:20 #247
52513 whosvegas
The Trickster
pi_34230998
quote:
Mensen die alles maar downloaden en niks kopen, daar heb ik weinig goede woorden voor....
Voor de muziek industrie, die de prijzen kunstmatig hoog houden en het grootste gedeelte van het geld op strijken, daar heb ik weinig goede woorden voor
Are you nuts??
  donderdag 19 januari 2006 @ 09:27:47 #248
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34231396
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 09:00 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Voor de muziek industrie, die de prijzen kunstmatig hoog houden en het grootste gedeelte van het geld op strijken, daar heb ik weinig goede woorden voor
Zo simpel ligt het allemaal niet. Kijk iedereen is het erover eens, dat cd’s in Nederland te duur zijn, toch? Dat wil niet zeggen dat heel de muziekindustrie daar schuldig aan is. Want in het buitenland, zeker via internet kan je ze veel goedkoper krijgen alleen moet je daar wat moeite voor doen. Kortom er is duidelijk iets mis met de muziekwinkels. Die kan en mag je het verwijten. Waarom denk je dat de FRS steeds meer dvd’s gaat verkopen? Hun cd’s zijn te duur en DVD's worden (nog) wel verkocht.
Plato heeft nog hoofdzakelijk cd’s en daar is het bijna altijd druk en geheel ontoevallig liggen de prijzen daar lager. Zelfde geldt voor Velvet.

Je opmerking snijdt dus naar mijn mening geen hout.
pi_34233064
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 09:00 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Voor de muziek industrie, die de prijzen kunstmatig hoog houden en het grootste gedeelte van het geld op strijken, daar heb ik weinig goede woorden voor
Afgezien van of het moreel te verantwoorden is... CD's zijn achterhaald en irritant. Ik zou ze hoogstens voor de band kopen, niet voor mezelf. Ik heb al jaren geen losse CD speler meer...
pi_34233869
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 22:36 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Wie wel? Elke Muse-achtige groep had dat kunnen maken.
quote:
Pablo Honey
Original Release Date: April 20 1993
in 1993 was Matthew Bellamy 15 jaar, en zat ie vast naar radiohead te luisteren.

Net als ik, ik had radiohead een keer op MTV gezien bij 120 minutes, en heb toen de CD gekocht (en sindsdien heb ik alle CD's). Op PH hoor je gewoon dat het hun 1e album is, maar er staan wel erg sterke nummers op voor die tijd.

Voor mij is OK Computer een all-time greatest. Ik vind Kid A net iets te moeilijk, daar kan ik niet relaxed naar luisteren. Amnesiac vind ik een stuk muzikaler, met "Pyramid Song" en "You and whose army?" als nummers die je op je begrafenis wilt (is positief bedoeld).

HTTT is mijn huidige faforiet, te gek dat ze na 5 albums weer een andere richting kiezen, en een beetje van het digitale afstappen.

-- my cup of tea --
pi_34235029
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 23:38 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Gadverdamme! worst band ever.
Ga alsjeblieft je mening even funderen ofzo .
pi_34235427
Hoewel Radiohead geruime tijd mijn favoriete recente band is geweest heb ik wonderbaarlijk genoeg toch nooit iets live van ze gehoord of gezien. Zijn er toevallig nog kooptips of downloadtips (een bootleg ter kennismaking lijkt me niet al te crimineel )?

Ik zal mn lijstje ook even geven, hoe ik het zie :

OK Computer
Kid A
Amnesiac
The Bends
My Iron Lung
Hail to the thief
Pablo Honey

Eigenlijk vind ik alleen die laatste niet verbijsterend bijzonder.
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 09:00 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Voor de muziek industrie, die de prijzen kunstmatig hoog houden en het grootste gedeelte van het geld op strijken, daar heb ik weinig goede woorden voor
Kijk je moet het zo zien:

De plaat moet:

Geschreven worden
Gespeeld worden, kost studioruimte
Moet dan gedrukt worden, kost materiaal en duurzame middelen
Moet gepromoot worden, want in t bos van de muziek zie je weinig bomen meer


tot zo ver artiest / platenmij.

dan:

Moet opgeslagen worden ( is ook niet gratis)
Distributie
Winkel wil er aan verdienen / kosten die winkel maakt
BTW?


In dat laatste deel zit al meer dan de helft van de prijs. Eigenlijk is het belachelijk dat ze voor die mp3tjes ook nog zo afzichtelijk veel vragen (1euro per stuk) . Terwijl er daar toch heel wat stappen die de klant op kosten jagen worden overgeslagen.

[ Bericht 50% gewijzigd door brox op 19-01-2006 12:11:52 ]
pi_34237391
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 12:00 schreef brox het volgende:
Hoewel Radiohead geruime tijd mijn favoriete recente band is geweest heb ik wonderbaarlijk genoeg toch nooit iets live van ze gehoord of gezien. Zijn er toevallig nog kooptips of downloadtips (een bootleg ter kennismaking lijkt me niet al te crimineel )?
Ik vind de Mars Volta gewoon pretentieuse herrie. Zo van '' kijk ons eens experimenteel bezig zijn, met onze ongestructureerde gitaargeluiden''. Die gitarist gebruikt twintig effectenpedalen, en nog klinkt het voor geen meter. De zanger werkt op mijn zenuwen met z'n poging tot zingen. De nr.s, vooral op dat tweede album van ze gaan maar door zonder dat het ooit echt boeiend wordt. Nee, ik vind 't niks. Maar goed, smaken verschilen .

Nu even over Radiohead live materiaal. Ze hebben een officiele live cd uitgebracht tentijde van Kid A/Amnesiac, I might be wrong genaamd. Vind ik persoonlijk helemaal geweldig. Prachtige versie van Like spinning plates, True love waits (een nr. dat alleen op dit album staat), I might be wrong klinkt live een stuk gaver dan op Amnesiac, Everything in it's right place duurt in totaal zo'n 7 minuten, Idiotique.. enz. Je moet 'm echt horen.

De beste illegale bootleg die ik van ze heb gehoord is Berlijn 2000, met een geweldige versie van Kid A (het nr.) met Jonny op mondharmonica!!
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_34239261
Kijk daar hebben we wat aan

Ja, qua dat vind ik het dus juist lekker dat het zo lang doorgaat, die zanger klinkt voor mij als een zijden doekje over mn trommelvlies, niet omdat het altijd zo mooi is maar omdat het zo intens is (maar dan weer op een andere manier dan Thom Yorke). En de muziek vind ik juist heerlijk gestructureerd zonder dat het in een clinisch laagje verpakt is. Ik krijg bij The Mars Volta echt weer van die Led Zeppelin gevoelens. Maarja, je moet wel de wil hebben om zulke waanzin te luisteren.

I might be wrong had ik inderdaad al in de winkels zien liggen en dat nummer zelf vind ik 1 van de grote hoogtepunten van Amnesiac. Ik meen dat ik zelfs al een live DVD heb zien liggen, klopt dat?

Dan rest mij nog 1 vraag, niet als aanval maar puur interesse: hoe kan je (in general) zo'n bak met herrie als The Mars Volta haten terwijl Radiohead eigenlijk net zo gefreakt en a-melodieus is
pi_34239593
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:50 schreef brox het volgende:
I might be wrong had ik inderdaad al in de winkels zien liggen en dat nummer zelf vind ik 1 van de grote hoogtepunten van Amnesiac. Ik meen dat ik zelfs al een live DVD heb zien liggen, klopt dat?

Dan rest mij nog 1 vraag, niet als aanval maar puur interesse: hoe kan je (in general) zo'n bak met herrie als The Mars Volta haten terwijl Radiohead eigenlijk net zo gefreakt en a-melodieus is
Ze hebben een live DVD, Live at the Astoria, maar die is tentijde van Pablo Honey opgenomen en is niet zo heel erg boeiend wat mij betreft.

Radiohead is allesbehalve a-melodieus. Zo'n melodie als Everything in it's right place bijvoorbeeld, daar krijg ik kippenvel van.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_34239752
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:50 schreef brox het volgende:
Dan rest mij nog 1 vraag, niet als aanval maar puur interesse: hoe kan je (in general) zo'n bak met herrie als The Mars Volta haten terwijl Radiohead eigenlijk net zo gefreakt en a-melodieus is
vroeg ik me ook af ja..ligt best in elkaars verlengde lijkt me. sowieso is de mars volta niet iets dat na 2x luisteren al haar schoonheid en geheimen prijsgeeft.

Ik vind het zelf een beetje gitaar techno zeg maar. Heerlijk experimenteel.
underground forever baby
pi_34240339
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:03 schreef Laton het volgende:

[..]

vroeg ik me ook af ja..ligt best in elkaars verlengde lijkt me. sowieso is de mars volta niet iets dat na 2x luisteren al haar schoonheid en geheimen prijsgeeft.

Ik vind het zelf een beetje gitaar techno zeg maar. Heerlijk experimenteel.
Radiohead en Mars volta vertonen wat mij betreft bar weinig overeenkomsten. Je zou ze beiden lichtelijk experimenteel kunnen noemen, maar daar houdt de vergelijking ook wel op.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_34240943
Lichtelijk?

Nou ja kijk, ik vind Radiohead een beetje in het verlengde liggen van The Cream (hoewel met bluespurist Clapton ook wel wat traditioneel) , The Beatles, The Who, Pink Floyd, Captain Beefheart, Talking Heads, U2: echt iets totaal nieuws.

The Mars Volta is past meer in het straatje met (om even mijn 2 favoriete bands te noemen) Led Zeppelin en Golden Earring omdat ze overduidelijk een bij elkaar geplakt zootje invloeden zijn (die andere bands zijn ook wel beinvloedt door anderen, maar hebben ook veel van zichzelf). toch ook 2 bands met een totaal eigen geluid (en een heel gevarieerd repetoire).

Nu ik toch bezig ben: Heel veel elementen van The Mars Volta zijn al in de Earirng symphotijd terug te vinden .

[ Bericht 82% gewijzigd door brox op 19-01-2006 14:46:00 ]
pi_34241295
He maar eh, bedankt voor je reactie, spaceman, qua live cd, ik ga m zeker kopen
pi_34242416
neenee ajb niet radiohead vergelijken met U2
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  donderdag 19 januari 2006 @ 15:25:45 #261
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_34242697
U2 IS KUT!!!!
RADIOHEAD NIET!!!
laat dat duidelijk zijn!

zo, nu kunnen we weer rustig verder met het topic

radiohead a-melodieus
pi_34245012
Lekker subtiel ventje. Je hebt mij helemaal nergens horen zeggen dat U2 daarom goed was . Dan nog blijft t kortzichtig om een band zomaar even af te doen als kut.

Ja. A-melodieus.. zou dat niet kunnen?

@ Longmen: stop ik ze in hetzelfde hokje
pi_34246088
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:30 schreef brox het volgende:
Ja. A-melodieus.. zou dat niet kunnen?
Ik zou niet weten wat er a-melodieus is aan Radiohead.. Ze hebben juist erg veel sterke herkenbare melodieen.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_34246451
Ik vind t meer texturen. En gefreak

He, ik heb trouwens een Kid A liggen die begint met wat gefreak en dan pas na 30 seconden met Everything in the right place. En elk nummer begint 30 sconden na de trackaanduiding doet vermoeden. En hij is ook 30 seconden korter
pi_34246561
Ik vond het album Kid A in het begin niet zo heel mooi maar ben het nu erg gaan waarderen.
pi_34246705
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:17 schreef brox het volgende:
Ik vind t meer texturen. En gefreak

He, ik heb trouwens een Kid A liggen die begint met wat gefreak en dan pas na 30 seconden met Everything in the right place. En elk nummer begint 30 sconden na de trackaanduiding doet vermoeden. En hij is ook 30 seconden korter
Volgens mij heb ik daar wel is wat over gelezen, en is het ondertussen een collectors item!
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_34246995
Oh gaaf. Dat komt mooi uit want ik wil alleen maar juiste cd's
pi_34250010
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:17 schreef brox het volgende:
Ik vind t meer texturen. En gefreak

He, ik heb trouwens een Kid A liggen die begint met wat gefreak en dan pas na 30 seconden met Everything in the right place. En elk nummer begint 30 sconden na de trackaanduiding doet vermoeden. En hij is ook 30 seconden korter
Cool wist ik niet op www.eeggs.com staat het volgende over Kid A:

Well beyond the song "Motion Picture Soundtrack", there is a secret sound. You have to wait a lot to hear it, so I'll tell you what is this; then you don't waste your time. The hidden sound is like the song "Treefingers", with this kind of digital effect of glowing sounds. I'm not an "egg-hunter", and I discovered this egg when I forgot to stop the CD at the end of "MPS".

wist ik overigens al hoor... maar wel altijd leuk die verborgen grapjes!
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_34251318
quote:
Kid A, het nieuwe album van Radiohead, moet opnieuw worden geperst. Door een fout bij het 'masteren' van de langspeler begint de cd onbedoeld met het 45 seconden durend slot van een live nummer van een op dit moment onbekende artiest. Maar daar blijft het niet bij. Door deze fout klopt geen van de 'id's' op de cd. Wie bijvoorbeeld track 4 op zijn cd-speler selecteert, begint niet met de eerste tonen, maar valt midden in het nummer. Radiohead had zich de plaat anders voorgesteld ...

De langspeler van Radiohead komt officieel op maandag 2 oktober uit, maar in Nederland ligt Kid A sinds zaterdag in de winkel. Pas op het allerlaatste moment is men er bij platenmaatschappij EMI achter gekomen dat er bij het persen van de plaat een fout is gemaakt, zo meldde zaterdag een winkelier in Amsterdam. Vertegenwoordigers van de platenmaatschappij seinden die dag enigzins beschaamd de winkeliers in. De Nederlandse handel mag de misdruk gewoon verkopen, klanten kunnen de cd komende week inwisselen voor een goed exemplaar. In bijvoorbeeld Engeland mag de plaat pas vanaf maandag worden verkocht. Daarom wordt nu naar verluidt met man en macht aan een nieuwe persing gewerkt. Het is niet waarschijnlijk dat op zo'n korte termijn de hele oplage van Kid A kan worden vervangen. Oftewel: platenmaatschappij EMI heeft een probleem.

Hoe zo'n grote blunder gemaakt kan worden bij zo'n belangrijk project, zal ook bij EMI de vraag van het moment zijn. In het weekeinde was niemand bij de platenmaatschappij bereikbaar. Luister naar het mysterieuze foute begin door rechts boven op de audio-speaker te klikken.
Dit was dus het probleem met de eerste Kid A cd's.
pi_34251736
Die kid A heb ik ook gekocht in de week dat hij uitkwam, waardeloos dat ik dat ooit gedaan heb, maar ik dacht "leuk als collectors item ".

Die onbekende artiest is trouwens een Live concert van Pearl Jam.
(:
pi_34280179
Waarom heeft Radiohead eigenlijk zoveel B-sides en ongereleasde shit, waar men wel aan kan komen.. dat ook nog eens 'zeldzaam' is/wordt. Bootlegs?
pi_34283834
Een Radiohead topic!!

*groot fan is
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_34283860
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:17 schreef OldJeller het volgende:
Waarom heeft Radiohead eigenlijk zoveel B-sides en ongereleasde shit, waar men wel aan kan komen.. dat ook nog eens 'zeldzaam' is/wordt. Bootlegs?
Ik weet niet of ik je vraag helemaal snap, maar er zijn natuurlijk bijna bij elk concert wel mensen die het opnemen ja, zo worden de ongereleasde nummers in de openbaarheid gebracht. Maar radiohead heeft zelf ook nog wel eens webcasts gedaan waarin ze onbekende nummers speelden, ook in 'meeting people is easy' kwamen veel fragmenten voor met (toen) onuitgegeven nummers. Ik wacht nog steeds op de dag dat ze een superdesuperpuperversie van Big idea's uit gaan brengen, die staat ook op meeting people is easy, maar nooit uitgebracht.
(:
pi_34318138
quote:
Radiohead op festivals
21-1-2006 19:00:41
Het gerucht al maanden rond op het Graz-forum, maar nu wordt het toch steeds concreter: Radiohead gaat weer festivals doen. De populaire Radiohead fansite 'At ease' berichtte gisteren het volgende:

Radiohead set for Bonnaroo Festival 2006?

More Radiohead tour rumours are slowly coming in. The latest is an appearance at the Bonnaroo Festival. The festival is rumoured to have three headliners: Radiohead, Tom Petty and Beck. This years festival will be held in Manchester, Tennessee, June 16th - 18th 2006.

For now we have the following rumoured festivals: Bonnaroo (USA - June). Roskilde (Denmark - June/July) and V Festival (UK - August). Let's keep in mind that Radiohead were planning to play Chicago in June as well.

(www.ateaseweb.com | www.bonnaroo.com)
pi_34564062
Wat vinden we trouwens van de vergelijking met de zang van Clap your hands say yeah met Thom Yorke? Kan me het wel beetje voorstellen eigenlijk....
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_34564680
Oh, als ze op Werchter komen ...
We'll keep on whispering our mantras.
  maandag 30 januari 2006 @ 22:28:05 #277
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_34630697
Heb OK Computer weer eens aangezet. Ik blijf het kattengejank ala Coldplay vinden...

Achja....smaak is bij iedereen anders
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_34630999
OK Computer is natuurlijk voor niets het beste album ooit gekroond door een of andere brits blaadje .
We'll keep on whispering our mantras.
  maandag 30 januari 2006 @ 22:51:16 #279
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_34631745
Ik geloof ook wel dat dat zo is maar het raakt mij echt totaal niet....

Ik weet niet of meer mensen dat hebben?
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_34633989
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:28 schreef Morpheus2002 het volgende:
Heb OK Computer weer eens aangezet. Ik blijf het kattengejank ala Coldplay vinden...

Achja....smaak is bij iedereen anders
Ga jij maar lekker BF2 spelen ketter
  maandag 30 januari 2006 @ 23:57:06 #281
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_34634787
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:51 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik geloof ook wel dat dat zo is maar het raakt mij echt totaal niet....

Ik weet niet of meer mensen dat hebben?
Ik niet, als in: het raakt mij wél. Airbag, Exit Music, Paranoid Android.
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  dinsdag 31 januari 2006 @ 03:52:51 #282
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_34638428
Karma Police
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  dinsdag 31 januari 2006 @ 07:03:03 #283
52513 whosvegas
The Trickster
pi_34638821
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:28 schreef Morpheus2002 het volgende:
Heb OK Computer weer eens aangezet. Ik blijf het kattengejank ala Coldplay vinden...

Achja....smaak is bij iedereen anders
Ga dat dan NIET in een Radiohead fan topic posten
Are you nuts??
pi_34639015
Ik vind (alas Radiohead liefhebber) OK Computer ook niet het beste album... Maar kattengejank??
Coldplay dat is idd kattengejank en slecht....
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 12:17:53 #285
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34643705
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:28 schreef Morpheus2002 het volgende:
Heb OK Computer weer eens aangezet. Ik blijf het kattengejank ala Coldplay vinden...

Achja....smaak is bij iedereen anders
Dat mag jij vinden, maar de vergelijking gaat wat krom aangezien Coldplay juist de commerciële Radiohead is... Coldplay is de weg ingeslagen van The Bends (alleen dan slechter) terwijl Radiohead juist iets anders ging doen. In OK Computer hoor ik trouwens helemaal niets van Coldplay, of wellicht hooguit iets van Parachutes(met veel fantasie, dat wel), wat WEL een goede Coldplay plaat is...
pi_34643901
Ik vind Coldpay met Radiohead vergelijken uberhaupt onzin. Dat is appels met bakstenen vergelijken oid en getuigd van weinig 'muzikaal inzicht'.
Aldus.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 12:30:53 #287
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34644011
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:26 schreef Z het volgende:
Ik vind Coldpay met Radiohead vergelijken uberhaupt onzin. Dat is appels met bakstenen vergelijken oid en getuigd van weinig 'muzikaal inzicht'.
Ach ja, journalisten doen dat toch automatisch? Elke nieuwe band wordt vergeleken... Zo was het in het begin met Radiohead, later met Coldplay en tegenwoordig natuurlijk vooral met alle nieuwe hypes.
(overigens had ik je vergelijking precies andersom gedaan, mits je appels natuurlijk positiever vindt dan bakstenen)
pi_34644062
Ik heb denk ik net zoveel met bakstenen als appels Het ging om het idee.
Aldus.
pi_34655350
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:26 schreef Z het volgende:
Ik vind Coldpay met Radiohead vergelijken uberhaupt onzin. Dat is appels met bakstenen vergelijken oid en getuigd van weinig 'muzikaal inzicht'.
Coldplay speelt toch gewoon The Bends na?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 31 januari 2006 @ 18:58:51 #290
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34655451
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:56 schreef methodmich het volgende:

[..]

Coldplay speelt toch gewoon The Bends na?
Maar dan wel veel slechter hoor.....
pi_34655577
Dat vind ik te veel eer voor Coldplay.
Aldus.
pi_34655850
Ja, mindere versie. Maar ook een Travis doet dat, vind ik.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 31 januari 2006 @ 21:13:32 #293
52513 whosvegas
The Trickster
pi_34660571
Ik vind Coldplay wel een goede band
Eerst zag ik ze als een imitatie bandje van Radiohead.
Maar ik heb ze nu 2 keer live gezien (Op Werchter en in het Gelredome). En het was allebei een fantastisch goed optreden.
Echter ze (en alle andere bands in de wereld) zullen voor mij nooit in de buurt komen van Radiohead.
Are you nuts??
  dinsdag 31 januari 2006 @ 21:24:27 #294
95608 Speth
Rorschach
pi_34661007
Ik heb een beetje een hekel aan dat pretentieuze indie-pitchfork geneuzel over dat Coldplay slecht zou zijn en Radiohead helemaal de bomb... Ik vind Radiohead cool omdat het een bepaalde sfeer met zich mee draagt en origineel is, ik vind Coldplay cool omdat het gewoon mooi gezongen, ongecompliceerde nummers zijn. Het is een buttvergelijking.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 23:13:56 #295
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34665291
Coldplay ongecompliceerd? Laat Chris het niet horen, die neemt zichzelf uiterst serieus hoor.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_34668773
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 21:24 schreef Speth het volgende:
Ik heb een beetje een hekel aan dat pretentieuze indie-pitchfork geneuzel over dat Coldplay slecht zou zijn en Radiohead helemaal de bomb... Ik vind Radiohead cool omdat het een bepaalde sfeer met zich mee draagt en origineel is, ik vind Coldplay cool omdat het gewoon mooi gezongen, ongecompliceerde nummers zijn. Het is een buttvergelijking.
gezeik ook altijd met vergelijkingen.
underground forever baby
pi_34672190
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:13 schreef DaisyDuke het volgende:
Coldplay ongecompliceerd? Laat Chris het niet horen, die neemt zichzelf uiterst serieus hoor.
Ach, ik ben geen coldplay fan, maar ik kon t wel waarderen dat chris laatst ook eerlijk in een interview zei dat Coldplay nooit zo'n groot succes zou hebben gehad als radiohead er niet zou zijn.
(:
pi_34672610
Dat zou ik ook zeggen als ik Chris was.
Aldus.
pi_34674520
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 22:53 schreef Longmen het volgende:
Wat vinden we trouwens van de vergelijking met de zang van Clap your hands say yeah met Thom Yorke? Kan me het wel beetje voorstellen eigenlijk....
Thom Yorke kan wel zingen.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_34674577
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:56 schreef methodmich het volgende:

[..]

Coldplay speelt toch gewoon The Bends na?
My Iron Lung.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  woensdag 1 februari 2006 @ 13:29:27 #301
71333 BUG80
Stop making sense
pi_34677970
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 22:53 schreef Longmen het volgende:
Wat vinden we trouwens van de vergelijking met de zang van Clap your hands say yeah met Thom Yorke? Kan me het wel beetje voorstellen eigenlijk....
hm.. mijn eerste associatie was David Byrne, eigenlijk. Ik dacht zelfs even naar Talking Heads te luisteren toen ik het voor het eerst hoorde.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')