Misschien dat hier iets tussenzit?quote:
Vorige keer ook al over gehad, dacht niet dat t een Aziatisch werkje was, maar bedankt voor het meedenken. Er is weinig andere keuze, de verhaallijn lijkt er wel weer op...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:30 schreef apenvanger het volgende:
[..]
Misschien dat hier iets tussenzit?
http://www.imdb.com/SearchSongs?radiohead
misschien is dit 'm bijv. : http://www.imdb.com/title/tt0112767/
bron: www.ateaseweb.comquote:Radiohead to play Roskilde Festival in 2006?
It hard to start somewhere; Tour rumours. Apart from the earlier rumours of Radiohead headlining the V Festival, German magazine Intro reports on their website that Radiohead will be headlining Roskilde 2006. The band played the Danish festival before in 1997. Next years festival will be held from June 29th through July 2nd 2006.
Was het logisch dat Radiohead na OK Computer Kid A maakte?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:35 schreef Peter6000 het volgende:
Is het wel logisch dat Radiohead zo snel al op een groot festival zal gaan spelen?
Die is idd coolquote:Op maandag 9 januari 2006 22:00 schreef ThomYorke het volgende:
Ben een beetje verliefd op polyethylene (parts 1 & 2)![]()
![]()
quote:Op maandag 9 januari 2006 22:00 schreef ThomYorke het volgende:
![]()
beetje lui hier...waar staat ie op?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 01:33 schreef Bog het volgende:
[..]
ik op fog!
nog niet zo lang geleden ontdekt dat ik dat nummer toch eigenlijk wel een van de beste vind van radiohead
en dat voor een b-side nummer![]()
Radiohead - Knives Outquote:
Sorry dat werk heb ik gemistquote:Op maandag 9 januari 2006 22:00 schreef ThomYorke het volgende:
![]()
Is een OK Computer b-side. Staat op de Airbag/How am I driving? EP (waar ik de trotse bezitter van benquote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:13 schreef Longmen het volgende:
[..]
Sorry dat werk heb ik gemistHeb je hier misschien wat meer info over??
Jij niet alleen hoor.. Ik ga mijn lijstje maar niet noemen, wil anderen niet pijnigen...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:33 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Is een OK Computer b-side. Staat op de Airbag/How am I driving? EP (waar ik de trotse bezitter van ben).
Dacht ik toch even dat ik de enige wasquote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
Jij niet alleen hoor.. Ik ga mijn lijstje maar niet noemen, wil anderen niet pijnigen...![]()
Ah je bent dus geen fan/liefhebber?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:46 schreef Bog het volgende:
ik heb em gedownload
alles van radiohead heb ik gedownload
niks heb ik gekocht
ik moest lachen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:46 schreef Bog het volgende:
ik heb em gedownload
alles van radiohead heb ik gedownload
niks heb ik gekocht
bron: www.ateaseweb.comquote:V Festival appearance returns to rumours list
Radiohead are set to headline this years V Festival it has been revealed to Gigwise by a source close to the event in Chelmsford and Stafford.
There has been no official announcement that Radiohead are playing as of yet, however the source said that the band have definitely been booked. V Festival will take place over the weekend of August 19/20 this year.
Ateaseweb.com reported an earlierannouncement [and cancellation] of Radiohead's appearance at the V Festival.
juist wel....quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:49 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ah je bent dus geen fan/liefhebber?
quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:26 schreef Bog het volgende:
[..]
juist wel....
radiohead is mijn favorietste band
Rot toch op zeg. Ik vind radiohead de beste band ter wereld maar ik zal er dus echt nooit een cd van kopen hoor.quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:48 schreef peaceman het volgende:
[..]
![]()
Echte fans kopen de cd´s, als je ze alleen download ben je in mijn ogen geen echte fan. Simpel zat.
Dan ben je een nepfan. Sorry dat ik het zeg. Mensen die alles maar downloaden en niks kopen, daar heb ik weinig goede woorden voor.... Als je eerst download en daarna koopt is het prima, maar niet alleen maar profiteren!quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:50 schreef Laton het volgende:
[..]
Rot toch op zeg. Ik vind radiohead de beste band ter wereld maar ik zal er dus echt nooit een cd van kopen hoor.![]()
quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:55 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dan ben je een nepfan. Sorry dat ik het zeg. Mensen die alles maar downloaden en niks kopen, daar heb ik weinig goede woorden voor.... Als je eerst download en daarna koopt is het prima, maar niet alleen maar profiteren!![]()
Ah dus je koopt het welquote:
Nepfan ben je dan ja. Een profiteur, maar dat vind ik hoor...quote:maar echt, als je ergens van kan genieten zonder het aan te schaffen kan je nog wel degelijk fan zijn natuurlijk.![]()
Er zit een verschil tussen profiteurs, en selectieve geldbestedersquote:Op woensdag 18 januari 2006 18:02 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ah dus je koopt het wel![]()
[..]
Nepfan ben je dan ja. Een profiteur, maar dat vind ik hoor...![]()
meest favoriete klinkt zo stomquote:Op woensdag 18 januari 2006 17:48 schreef peaceman het volgende:
[..]
![]()
Echte fans kopen de cd´s, als je ze alleen download ben je in mijn ogen geen echte fan. Simpel zat.
quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:25 schreef Bog het volgende:
[..]
later als ik groot en rijk ben ga ik dat zeker nog doen!
Vooral de eerste twee cd's van Towering zijn erg goed, daarna wordt het vooral veel live-werk en remixes, wat ik dan weer wat minder interessant vind.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:48 schreef -Dries- het volgende:
Wie heeft hier eigenlijk Towering above the rest? 24 CD's vol met B-sides, demo's, live opnames etc. Dus het komt erop neer dat ik 565 Radiohead Nummers heb 8)
Gadverdamme! worst band ever.quote:Op woensdag 18 januari 2006 20:35 schreef brox het volgende:
Jammer dat ik Radiohead een beetje uit het oog aan het verliezen ben omdat ik v'liefd ben geworden op The Mars Volta![]()
![]()
Voor de muziek industrie, die de prijzen kunstmatig hoog houden en het grootste gedeelte van het geld op strijken, daar heb ik weinig goede woorden voorquote:Mensen die alles maar downloaden en niks kopen, daar heb ik weinig goede woorden voor....
Zo simpel ligt het allemaal niet. Kijk iedereen is het erover eens, dat cd’s in Nederland te duur zijn, toch? Dat wil niet zeggen dat heel de muziekindustrie daar schuldig aan is. Want in het buitenland, zeker via internet kan je ze veel goedkoper krijgen alleen moet je daar wat moeite voor doen. Kortom er is duidelijk iets mis met de muziekwinkels. Die kan en mag je het verwijten. Waarom denk je dat de FRS steeds meer dvd’s gaat verkopen? Hun cd’s zijn te duur en DVD's worden (nog) wel verkocht.quote:Op donderdag 19 januari 2006 09:00 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Voor de muziek industrie, die de prijzen kunstmatig hoog houden en het grootste gedeelte van het geld op strijken, daar heb ik weinig goede woorden voor
Afgezien van of het moreel te verantwoorden is... CD's zijn achterhaald en irritant. Ik zou ze hoogstens voor de band kopen, niet voor mezelf. Ik heb al jaren geen losse CD speler meer...quote:Op donderdag 19 januari 2006 09:00 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Voor de muziek industrie, die de prijzen kunstmatig hoog houden en het grootste gedeelte van het geld op strijken, daar heb ik weinig goede woorden voor
quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:36 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Wie wel? Elke Muse-achtige groep had dat kunnen maken.
in 1993 was Matthew Bellamy 15 jaar, en zat ie vast naar radiohead te luisteren.quote:Pablo Honey
Original Release Date: April 20 1993
Ga alsjeblieft je mening even funderen ofzoquote:Op woensdag 18 januari 2006 23:38 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Gadverdamme! worst band ever.
Kijk je moet het zo zien:quote:Op donderdag 19 januari 2006 09:00 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Ik vind de Mars Volta gewoon pretentieuse herrie. Zo van '' kijk ons eens experimenteel bezig zijn, met onze ongestructureerde gitaargeluiden''. Die gitarist gebruikt twintig effectenpedalen, en nog klinkt het voor geen meter. De zanger werkt op mijn zenuwen met z'n poging tot zingen. De nr.s, vooral op dat tweede album van ze gaan maar door zonder dat het ooit echt boeiend wordt. Nee, ik vind 't niks. Maar goed, smaken verschilenquote:Op donderdag 19 januari 2006 12:00 schreef brox het volgende:
Hoewel Radiohead geruime tijd mijn favoriete recente band is geweest heb ik wonderbaarlijk genoeg toch nooit iets live van ze gehoord of gezien. Zijn er toevallig nog kooptips of downloadtips (een bootleg ter kennismaking lijkt me niet al te crimineel![]()
)?
Ze hebben een live DVD, Live at the Astoria, maar die is tentijde van Pablo Honey opgenomen en is niet zo heel erg boeiend wat mij betreft.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:50 schreef brox het volgende:
I might be wrong had ik inderdaad al in de winkels zien liggen en dat nummer zelf vind ik 1 van de grote hoogtepunten van Amnesiac. Ik meen dat ik zelfs al een live DVD heb zien liggen, klopt dat?
Dan rest mij nog 1 vraag, niet als aanval maar puur interesse: hoe kan je (in general) zo'n bak met herrie als The Mars Volta haten terwijl Radiohead eigenlijk net zo gefreakt en a-melodieus is![]()
vroeg ik me ook af ja..ligt best in elkaars verlengde lijkt me. sowieso is de mars volta niet iets dat na 2x luisteren al haar schoonheid en geheimen prijsgeeft.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:50 schreef brox het volgende:
Dan rest mij nog 1 vraag, niet als aanval maar puur interesse: hoe kan je (in general) zo'n bak met herrie als The Mars Volta haten terwijl Radiohead eigenlijk net zo gefreakt en a-melodieus is![]()
Radiohead en Mars volta vertonen wat mij betreft bar weinig overeenkomsten. Je zou ze beiden lichtelijk experimenteel kunnen noemen, maar daar houdt de vergelijking ook wel op.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:03 schreef Laton het volgende:
[..]
vroeg ik me ook af ja..ligt best in elkaars verlengde lijkt me. sowieso is de mars volta niet iets dat na 2x luisteren al haar schoonheid en geheimen prijsgeeft.
Ik vind het zelf een beetje gitaar techno zeg maar. Heerlijk experimenteel.![]()
Ik zou niet weten wat er a-melodieus is aan Radiohead.. Ze hebben juist erg veel sterke herkenbare melodieen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:30 schreef brox het volgende:
Ja. A-melodieus.. zou dat niet kunnen?
quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:17 schreef brox het volgende:
Ik vind t meer texturen. En gefreak![]()
He, ik heb trouwens een Kid A liggen die begint met wat gefreak en dan pas na 30 seconden met Everything in the right place. En elk nummer begint 30 sconden na de trackaanduiding doet vermoeden. En hij is ook 30 seconden korter![]()
Cool wist ik niet op www.eeggs.com staat het volgende over Kid A:quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:17 schreef brox het volgende:
Ik vind t meer texturen. En gefreak![]()
He, ik heb trouwens een Kid A liggen die begint met wat gefreak en dan pas na 30 seconden met Everything in the right place. En elk nummer begint 30 sconden na de trackaanduiding doet vermoeden. En hij is ook 30 seconden korter![]()
Dit was dus het probleem met de eerste Kid A cd's.quote:Kid A, het nieuwe album van Radiohead, moet opnieuw worden geperst. Door een fout bij het 'masteren' van de langspeler begint de cd onbedoeld met het 45 seconden durend slot van een live nummer van een op dit moment onbekende artiest. Maar daar blijft het niet bij. Door deze fout klopt geen van de 'id's' op de cd. Wie bijvoorbeeld track 4 op zijn cd-speler selecteert, begint niet met de eerste tonen, maar valt midden in het nummer. Radiohead had zich de plaat anders voorgesteld ...
De langspeler van Radiohead komt officieel op maandag 2 oktober uit, maar in Nederland ligt Kid A sinds zaterdag in de winkel. Pas op het allerlaatste moment is men er bij platenmaatschappij EMI achter gekomen dat er bij het persen van de plaat een fout is gemaakt, zo meldde zaterdag een winkelier in Amsterdam. Vertegenwoordigers van de platenmaatschappij seinden die dag enigzins beschaamd de winkeliers in. De Nederlandse handel mag de misdruk gewoon verkopen, klanten kunnen de cd komende week inwisselen voor een goed exemplaar. In bijvoorbeeld Engeland mag de plaat pas vanaf maandag worden verkocht. Daarom wordt nu naar verluidt met man en macht aan een nieuwe persing gewerkt. Het is niet waarschijnlijk dat op zo'n korte termijn de hele oplage van Kid A kan worden vervangen. Oftewel: platenmaatschappij EMI heeft een probleem.
Hoe zo'n grote blunder gemaakt kan worden bij zo'n belangrijk project, zal ook bij EMI de vraag van het moment zijn. In het weekeinde was niemand bij de platenmaatschappij bereikbaar. Luister naar het mysterieuze foute begin door rechts boven op de audio-speaker te klikken.
Ik weet niet of ik je vraag helemaal snap, maar er zijn natuurlijk bijna bij elk concert wel mensen die het opnemen ja, zo worden de ongereleasde nummers in de openbaarheid gebracht. Maar radiohead heeft zelf ook nog wel eens webcasts gedaan waarin ze onbekende nummers speelden, ook in 'meeting people is easy' kwamen veel fragmenten voor met (toen) onuitgegeven nummers. Ik wacht nog steeds op de dag dat ze een superdesuperpuperversie van Big idea's uit gaan brengen, die staat ook op meeting people is easy, maar nooit uitgebracht.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:17 schreef OldJeller het volgende:
Waarom heeft Radiohead eigenlijk zoveel B-sides en ongereleasde shit, waar men wel aan kan komen.. dat ook nog eens 'zeldzaam' is/wordt. Bootlegs?
quote:Radiohead op festivals
21-1-2006 19:00:41
Het gerucht al maanden rond op het Graz-forum, maar nu wordt het toch steeds concreter: Radiohead gaat weer festivals doen. De populaire Radiohead fansite 'At ease' berichtte gisteren het volgende:
Radiohead set for Bonnaroo Festival 2006?
More Radiohead tour rumours are slowly coming in. The latest is an appearance at the Bonnaroo Festival. The festival is rumoured to have three headliners: Radiohead, Tom Petty and Beck. This years festival will be held in Manchester, Tennessee, June 16th - 18th 2006.
For now we have the following rumoured festivals: Bonnaroo (USA - June). Roskilde (Denmark - June/July) and V Festival (UK - August). Let's keep in mind that Radiohead were planning to play Chicago in June as well.
(www.ateaseweb.com | www.bonnaroo.com)
Ga jij maar lekker BF2 spelen ketterquote:Op maandag 30 januari 2006 22:28 schreef Morpheus2002 het volgende:
Heb OK Computer weer eens aangezet. Ik blijf het kattengejank ala Coldplay vinden...
Achja....smaak is bij iedereen anders
Ik niet, als in: het raakt mij wél.quote:Op maandag 30 januari 2006 22:51 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik geloof ook wel dat dat zo is maar het raakt mij echt totaal niet....
Ik weet niet of meer mensen dat hebben?
Ga dat dan NIET in een Radiohead fan topic postenquote:Op maandag 30 januari 2006 22:28 schreef Morpheus2002 het volgende:
Heb OK Computer weer eens aangezet. Ik blijf het kattengejank ala Coldplay vinden...
Dat mag jij vinden, maar de vergelijking gaat wat krom aangezien Coldplay juist de commerciële Radiohead is... Coldplay is de weg ingeslagen van The Bends (alleen dan slechter) terwijl Radiohead juist iets anders ging doen. In OK Computer hoor ik trouwens helemaal niets van Coldplay, of wellicht hooguit iets van Parachutes(met veel fantasie, dat wel), wat WEL een goede Coldplay plaat is...quote:Op maandag 30 januari 2006 22:28 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ach ja, journalisten doen dat toch automatisch? Elke nieuwe band wordt vergeleken... Zo was het in het begin met Radiohead, later met Coldplay en tegenwoordig natuurlijk vooral met alle nieuwe hypes.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 12:26 schreef Z het volgende:
Ik vind Coldpay met Radiohead vergelijken uberhaupt onzin. Dat is appels met bakstenen vergelijken oid en getuigd van weinig 'muzikaal inzicht'.
Coldplay speelt toch gewoon The Bends na?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 12:26 schreef Z het volgende:
Ik vind Coldpay met Radiohead vergelijken uberhaupt onzin. Dat is appels met bakstenen vergelijken oid en getuigd van weinig 'muzikaal inzicht'.
Maar dan wel veel slechter hoor.....quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:56 schreef methodmich het volgende:
[..]
Coldplay speelt toch gewoon The Bends na?
gezeik ook altijd met vergelijkingen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:24 schreef Speth het volgende:
Ik heb een beetje een hekel aan dat pretentieuze indie-pitchfork geneuzel over dat Coldplay slecht zou zijn en Radiohead helemaal de bomb... Ik vind Radiohead cool omdat het een bepaalde sfeer met zich mee draagt en origineel is, ik vind Coldplay cool omdat het gewoon mooi gezongen, ongecompliceerde nummers zijn. Het is een buttvergelijking.
Ach, ik ben geen coldplay fan, maar ik kon t wel waarderen dat chris laatst ook eerlijk in een interview zei dat Coldplay nooit zo'n groot succes zou hebben gehad als radiohead er niet zou zijn.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:13 schreef DaisyDuke het volgende:
Coldplay ongecompliceerd? Laat Chris het niet horen, die neemt zichzelf uiterst serieus hoor.
Thom Yorke kan wel zingen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:53 schreef Longmen het volgende:
Wat vinden we trouwens van de vergelijking met de zang van Clap your hands say yeah met Thom Yorke? Kan me het wel beetje voorstellen eigenlijk....
My Iron Lung.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:56 schreef methodmich het volgende:
[..]
Coldplay speelt toch gewoon The Bends na?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |