abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 maart 2004 @ 15:41:41 #1
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_17914726
Hier maar verder, het vervolg op Radiohead - Deel 2 dat om mij onduidelijke redenen dicht zit...

Weinig nieuws te melden... TMF Vlaanderen zond afgelopen zondag een special "Essential Live" uit... (te laat dus ik lees het ook net)

in 2005 verschijnt het boek "The Music and Art of Radiohead":
quote:
Ashgate Publishing will be releasing 'The Music and Art of Radiohead'. The book, edited by Joseph Tate, will be available January 2005.

There are several ways to pre-order. The book is available for pre-ordering online directly from Ashgate in both paperback and hardback versions. The book is also listed for pre-order on Amazon.co.uk in both paperback and hardback versions.

The book is also available via Amazon.fr (France), Amazon.de (Germany), and Amazon.co.jp (Japan).

Here is the book's description: The Music and Art of Radiohead includes compelling close readings of the English band's music, lyrics, album cover art and music videos as well as critical commentary on interviews, reviews and the documentary film Meeting People is Easy. Established and emerging academic scholars engage Radiohead's music and art via concerns of broader implication to contemporary cultural studies. Topics range from the band's various musical and multivalent social contexts to their contested situation within a global market economy; from asking the question, 'how free is art?' to considering the band's musical influences and radical sonic explorations. Together, the essays form a comprehensive discussion of Radiohead's entire oeuvre, from Pablo Honey to Hail to the Thief, with a special focus on the critically acclaimed best-selling albums Kid A and Amnesiac.
bij deze weer een centraal topic Ik kan wel een uitgebreide openingspost schrijven, maar vrijwel alle info e.d. is op http://www.ateaseweb.com te vinden
Seriously!?
  dinsdag 23 maart 2004 @ 16:13:38 #2
52513 whosvegas
The Trickster
pi_17915515
Hopen dat ze in 2004 weer naar nederlad komen of dat ze aan een nieuw album beginnen
Are you nuts??
pi_17918077
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 15:41 schreef ImPrEzA het volgende:
Hier maar verder, het vervolg op Radiohead - Deel 2 dat om mij onduidelijke redenen dicht zit...
Een topic gaat automatisch dicht bij de 301 posts.
pi_17929187
ah dacht dat dat 255 ofzo was ok

en idd ik hoop ook dat ze NL weer aandoen maar nog weinig optredens gepland
Seriously!?
pi_17929753
Tsja, voorlopig geen festivals gepland, wel? Als ze dat niet doen zal er wel een nieuw album gebakken worden
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_17938305
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 02:01 schreef RichardQuest het volgende:
Tsja, voorlopig geen festivals gepland, wel? Als ze dat niet doen zal er wel een nieuw album gebakken worden
ze gingen toch geen album meer maken, maar alleen nog zo nu en dan een EP met wat experimentjes enzo uitbrengen? Meen ik ooit te hebben gelezen kort nadat HTTT uit was
Seriously!?
pi_17938468
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 15:14 schreef ImPrEzA het volgende:
ze gingen toch geen album meer maken, maar alleen nog zo nu en dan een EP met wat experimentjes enzo uitbrengen? Meen ik ooit te hebben gelezen kort nadat HTTT uit was
"Heavy stuff with computers" is wat ik gelezen heb. Kan best op EP-tjes, natuurlijk Op de 1 of andere manier verwacht ik niet echt wat van ze op korte termijn. Ik vrees dat ze vooral bezig gaan zijn met de kinderen en eigen zij-projectjes. Uiteraard hoop ik dat ik ongelijk heb
  woensdag 24 maart 2004 @ 16:48:02 #8
52513 whosvegas
The Trickster
pi_17940654
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 15:20 schreef Henk_Glimlach het volgende:

[..]

"Heavy stuff with computers" is wat ik gelezen heb. Kan best op EP-tjes, natuurlijk Op de 1 of andere manier verwacht ik niet echt wat van ze op korte termijn. Ik vrees dat ze vooral bezig gaan zijn met de kinderen en eigen zij-projectjes. Uiteraard hoop ik dat ik ongelijk heb
Zou echt naad zijn, ik zit al met smacht te wachten op de opvolger van HTTT
Are you nuts??
pi_17955302
Ik kan me niet voorstellen dat Radiohead ooit helemaal ophoudt met muziek maken. Of ik wil het me niet kunnen voorstellen, dat kan natuurlijk ook
pi_17961522
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 11:29 schreef Catsy het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Radiohead ooit helemaal ophoudt met muziek maken. Of ik wil het me niet kunnen voorstellen, dat kan natuurlijk ook
Buiten de periode tussen OKC en Kid A is Radiohead hartstikke stabiel, nog nooit een weggegaan of bijgekomen. Dat is tegenwoordig toch best zeldzaam
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  donderdag 25 maart 2004 @ 18:29:00 #11
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_17965072
Heeft beide cd's (Itch en Airbag/how i am driving?)inmiddels binnen. Niet spectaculair, maar wel erg fijn om bij de collectie te hebben....
pi_17966103
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 16:09 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Buiten de periode tussen OKC en Kid A is Radiohead hartstikke stabiel, nog nooit een weggegaan of bijgekomen. Dat is tegenwoordig toch best zeldzaam
En ik kan het ook ontzettend waarderen

Heb trouwens in mijn fok!-fotoboek nog één van mijn foto's staan van het concert in de Gelredome, voor de liefhebbers
pi_17966259
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 19:14 schreef Catsy het volgende:

[..]

En ik kan het ook ontzettend waarderen

Heb trouwens in mijn fok!-fotoboek nog één van mijn foto's staan van het concert in de Gelredome, voor de liefhebbers
Hmm, ja mooi. In het begin gemaakt? Heb je meer foto's op internet staan?
pi_17966461
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 19:21 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Hmm, ja mooi. In het begin gemaakt? Heb je meer foto's op internet staan?
We hebben het hele concert wel foto's gemaakt eigenlijk, hebben er een stuk of veertig Niet allemaal even goed, maar toch een mooie herinnering...Staan niet op internet nee
pi_17966530
Jammer, ik kan er namelijk weinig vinden op internet
pi_18002679
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 18:29 schreef peaceman het volgende:
Heeft beide cd's (Itch en Airbag/how i am driving?)inmiddels binnen. Niet spectaculair, maar wel erg fijn om bij de collectie te hebben....
Airbag/ HAID zet ik toch nog wel regelmatig op! In tegenstelling tot bijvoorbeeld Pablo Honey die ik zelden tot nooit luister...

Wat betreft toekomstige projecten: bij het Maida Vale concert afgelopen december zei Thom dat ze even een break wilden inlassen en gewoon opnemen als het goed voelde (geen stress van strakke schema's enzo). Ze zijn inderdaad met solo-dingetjes bezig en bovendien is hun contract bij EMI aan het aflopen als ik me niet vergis?

Ik hoop natuurlijk wel dat ze snel weer gaan opnemen en touren... maar de honger naar nieuw materiaal is ook niet te stillen eigenlijk!!

Wat vinden jullie trouwens van Big Boots (aka Man-O-War)? Ik krijg dat nummer de laatste tijd niet meer uit mijn hoofd... heerlijk!
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
  zondag 4 april 2004 @ 14:03:20 #17
89005 jonny
protegé moi
pi_18170351
quote:
Radiohead, band that changed the world

British newspapers The Evening Standard, Daily Star and Daily Express all report on the list, published by Q magazine, of '50 bands that changed the world'. Radiohead entered the list on the 11th spot. Number 1 were the Sex Pistols, leaving the Beatles on #2 and Nirvana on #3. British bands take 20 of the 50 places, with Germany's musical pioneers Kraftwerk one of the many surprises at No7.
bron: www.ateaseweb.com
obsessions in my head don't connect with my intellect
pi_18170461
quote:
Op zondag 4 april 2004 14:03 schreef jonny het volgende:

[..]

bron: www.ateaseweb.com
Radiohead vind ik niet een band die de wereld heeft veranderd Dan denk ik meer aan een Bob Dylan, Joy Division en inderdaad The Sex Pistols.....
pi_18196044
Misschien al bekend bij jullie:

Radiohead's new Japanese-only EP release, Com Lag.
Features a selection songs and b-sides from the singles Go To Sleep, There There and 2+2=5, plus a live version of 2+2=5 and bonus enhanced video content.

Fred

[ Bericht 18% gewijzigd door Seborik op 05-04-2004 17:14:56 (Warez.) ]
pi_18199631
Ja ik had het gelezen! Uiteraard ben ik weer zo hebberig dat ik het wil kopen (je kon hem ook al pre-orderen enzo), maar wat gaat er toch een geld in al die EP'tjes en buitenlandse releases zitten Ben wel pas voor de 7 tv commercials gezwicht, fantastisch! Toch overal klikken in de loze hoop dat er nog ergens een extraatje verstopt zat...
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
  maandag 5 april 2004 @ 19:32:37 #21
19542 SilverGun
Wort wort wort!
pi_18200690
Hier een review van de Com Lag EP.
You'll think I'm dead but I sail away on a wave of mutilation
pi_18237992
"I can see the look on your face, and it is priceless."

hehe die Com Lag EP zou ik alleen al voor het prachtige artwork willen hebben. (Oeh wat word ik hebberig van Radiohead.) Airbag/How Am I Driving wil ik ook zóóóó graag nog eens bemachtigen. Afgelopen zomer wel de hand weten te leggen op No Surprises/Running From Demons, waarvan de helft ook op HAID staat. Heerlijk. Ik vind Pearly* een van de beste nummers die ze geschreven hebben. Jammer dat het niet op een volledig album terecht is gekomen en meer mensen het gehoord hebben.

Overigens vind ik Radiohead wel degelijk een band die de (muziek)wereld heeft veranderd. De omslag van Ok Computer naar Kid A was op z'n zachtst gezegd radicaal en liet zien dat bands niet binnen een beperkt genre hoeft te blijven hangen, maar dat óók het experiment wordt gewaardeerd en succesvol kan zijn (Kid A heeft op 1 gestaan in de USA -weliswaar maar een weekje, maar toch)

Ten slotte hoop ik eigenlijk dat ze weer een mooie periode tussen het volgende release project en HTTT houden. Ik ben erg benieuwd wat Thom Yorke solo zou doen. Ook hoop ik dat het de kwaliteit van het nieuwe werk goed zal doen als ze weer wat rust nemen. Ik vond HTTT uiteindelijk wat te weinig substantie bevatten om veel indruk te maken. Met name de electronische nummers vond ik tegenvallen op HTTT, zoals Sit Down Stand Up en Backdrifts. Ik heb het gevoel dat ze tijd moeten nemen om tot de conclusie te komen dat het muziekschrijven op die manier niet echt beter wordt (kijk maar naar de B-kantjes vanaf Amnesiac en die van nu op de Com Lag EP, deze zijn vrij waardeloos) en iets anders moeten vinden. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit goed komt (ze zijn tenslotte radiohead) maar daar hebben ze dan denk ik wel weer een lange periode voor nodig.

Maargoed, dat ziet menigeen onder jullie vast heel anders
park that car
drop that phone
sleep on the floor
dream about me
  woensdag 7 april 2004 @ 08:53:16 #23
52513 whosvegas
The Trickster
pi_18239580
Het is dat ik op dit moment geen geluids installatie heb anders had ik Itch besteld bij Bol.com. De Com Lag EP is ook te bestellen bij Bol.com. Maar dit soort dingen zijn altijd best wel duur.
Are you nuts??
pi_18335492
richardquest:

www.reallystupid.info

foto's van n kennis van me, staat graag vooraan bij radiohead concerten zoals je merkt

(ow, en wat ik heb gehoord over waar de band nu muzikaal mee bezig is, is vooral keiharde, obscure techno...nou weet ik daar niet veel van, maar t is heftiger dan pak m beet, squarepusher of aphex twin heb ik begrepen...dus ik weet niet of ik daar wel zo blij mee ben..haha)

Hopelijk dat ze die technoboel een beetje binnen 4 muren houden, en hun andere 'aanhoorbare' melodieen bewaren voor hun ''popmuziek".
(:
  zondag 11 april 2004 @ 10:22:02 #25
67663 fractalis
we (all) search
pi_18340383
quote:
Op zondag 11 april 2004 00:22 schreef nein het volgende:
ik daar wel zo blij mee ben..haha)

Hopelijk dat ze die technoboel een beetje binnen 4 muren houden, en hun andere 'aanhoorbare' melodieen bewaren voor hun ''popmuziek".
Ik hoop het juist niet!
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')