Die heb ik nooit gehoord, maar ik vraag me af of hij Creep van Moby overtreft. Niets ten nadele van Moby, maar dit was een ramp.quote:Op zondag 11 september 2005 15:21 schreef Maquiladora het volgende:
De cover van Street Spirit door The Darkness blijft het meest afschuwelijke ooit
Inderdaad. Toch hoor ik wel eens covers die op een mooie manier anders zijn, niet per se slechter of beter.quote:Op zondag 11 september 2005 17:32 schreef -Dries- het volgende:
Radiohead covers vallen gewoon altijd tegen.. hoe zou dat nou komen..
Bob Dylan's cover van Creep is misschien niet geweldig, maar wel erg speciaalquote:Op zondag 11 september 2005 17:32 schreef -Dries- het volgende:
Radiohead covers vallen gewoon altijd tegen.. hoe zou dat nou komen..
Ik vind het For a minute I lost myself gedeelte erg mooi. Natuurlijk is het origineel beter, maar ja. Het blijft Tori Amos he.quote:Op woensdag 14 september 2005 19:09 schreef soul114 het volgende:
.. er zijn dus toch mensen die de Karma Police cocver van Tori Amos mooi vinden (vind het persoonlijk helemaal niets).
Behalve dat het niet echt Bob Dylan is...maar een na-aperquote:Op woensdag 14 september 2005 19:26 schreef peaceman het volgende:
[..]
Bob Dylan's cover van Creep is misschien niet geweldig, maar wel erg speciaal![]()
En hoe kom je daar dan bij?quote:Op woensdag 14 september 2005 21:53 schreef nein het volgende:
[..]
Behalve dat het niet echt Bob Dylan is...maar een na-aper
Omdat Bob Dylan Creep nooit heeft gecoverd...zoek maar na in z'n discography's en zulk soort dingen.quote:
ooit gehoord van bootleg opnames?quote:Op vrijdag 23 september 2005 22:05 schreef nein het volgende:
[..]
Omdat Bob Dylan Creep nooit heeft gecoverd...zoek maar na in z'n discography's en zulk soort dingen.
jeps...heb er meerdere van radiohead, ook covers die radiohead heeft gedaan en covers van mensen die radiohead hebben gecoverd, en die bob dylan was nep, ik kan het ook niet helpen!quote:Op zaterdag 24 september 2005 00:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
ooit gehoord van bootleg opnames?
Als jij mij gefundeerd kan vertellen wie dat dan wel was in die opname, geloof ik je, tot die tijd niet.quote:Op zaterdag 24 september 2005 18:29 schreef nein het volgende:
[..]
jeps...heb er meerdere van radiohead, ook covers die radiohead heeft gedaan en covers van mensen die radiohead hebben gecoverd, en die bob dylan was nep, ik kan het ook niet helpen!
edit: heb zelfs ooit zelf es een bootleg van rh live in frejus gemaakt (zelf opgenomen en voor zover ik kon opgeschoond) dus ja..
hahahah wat jij wilt, joh! Als jij daar in wilt geloven hou ik je niet tegen, maar http://www.dylanbase.com/ zegt niets over creep en/of radiohead, en ohja, google zegt ook helemaal *niets* over bob dylan en radiohead. Als Dylan dat nummer echt zou hebben gecovered (het klinkt als een studio-achtige opname, totaal niet live zoals de meeste bootlegs zijn), dan zou het veel meer bekendheid hebben gehad.quote:Op zaterdag 24 september 2005 18:40 schreef peaceman het volgende:
[..]
Als jij mij gefundeerd kan vertellen wie dat dan wel was in die opname, geloof ik je, tot die tijd niet.
quote:Op woensdag 14 september 2005 19:09 schreef soul114 het volgende:
.. er zijn dus toch mensen die de Karma Police cocver van Tori Amos mooi vinden (vind het persoonlijk helemaal niets).
aangezien je niet aangeeft wie het dan wel is... ben ik nog niet overtuigd. Heeft niets te maken met wat ik wel/niet wil geloven. Maar jij hebt voor mij het tegendeel nog steeds niet bewezen. Sorry.quote:Op zaterdag 24 september 2005 23:05 schreef nein het volgende:
[..]
hahahah wat jij wilt, joh! Als jij daar in wilt geloven hou ik je niet tegen, maar http://www.dylanbase.com/ zegt niets over creep en/of radiohead, en ohja, google zegt ook helemaal *niets* over bob dylan en radiohead. Als Dylan dat nummer echt zou hebben gecovered (het klinkt als een studio-achtige opname, totaal niet live zoals de meeste bootlegs zijn), dan zou het veel meer bekendheid hebben gehad.
Plus het feit dat gezien Bob Dylans normale repertoire en 'visie' op dingen, DENK ik dat hij nooit zo'n overdreven populair "angst/emo" nummer zou nemen om te coveren....neemt niet weg dat ik t niet leuk zou vinden als ie t WEL had gedaan, maar t' is gewoon niet zo...sorry.
Sja, het kan gewoon elke jan-boeren-lul zijn die Dylan een beetje kan coveren, 5 miljard mensen op de planeet, dus een gericht gokje wagen heeft geen zin. Iedereen kan tegenwoordig een microfoontje kopen en zn liedje opnemen op de pc, dus ik snap niet waarom jij perse namen wil horen.quote:Op zondag 25 september 2005 01:33 schreef peaceman het volgende:
[..]
aangezien je niet aangeeft wie het dan wel is... ben ik nog niet overtuigd. Heeft niets te maken met wat ik wel/niet wil geloven. Maar jij hebt voor mij het tegendeel nog steeds niet bewezen. Sorry.
En wat jij er van denkt, doet daar niks aan af...
Heel simpel. Jij zegt dat het Dylan niet is. Op grond van dat je het niet op een site van/over hem kan vinden. Dat is mijn inziens een zeer magere bodem om te zeggen dat het Dylan niet is. Daarom mijn vraag wie het dan wel is. Jij kan dat niet beantwoorden en daardoor heb ik nog steeds geen grond om te denken dat het Dylan niet is.quote:Op zondag 25 september 2005 08:04 schreef nein het volgende:
[..]
Sja, het kan gewoon elke jan-boeren-lul zijn die Dylan een beetje kan coveren, 5 miljard mensen op de planeet, dus een gericht gokje wagen heeft geen zin. Iedereen kan tegenwoordig een microfoontje kopen en zn liedje opnemen op de pc, dus ik snap niet waarom jij perse namen wil horen.![]()
sjees manquote:Op zondag 25 september 2005 11:59 schreef peaceman het volgende:
[..]
Heel simpel. Jij zegt dat het Dylan niet is. Op grond van dat je het niet op een site van/over hem kan vinden. Dat is mijn inziens een zeer magere bodem om te zeggen dat het Dylan niet is. Daarom mijn vraag wie het dan wel is. Jij kan dat niet beantwoorden en daardoor heb ik nog steeds geen grond om te denken dat het Dylan niet is.![]()
Wat ben jij nou aan het zeuren? Heb jij dan bewijs dat het Dylan niet is? Jij kan het ook van mij aannemen natuurlijk... IK heb nog geen bewijs gezien, jij wel? Ik heb alleen veronderstellingen gezien. En waarom verziek ik dit topic met een discussie over een cover? Het gaat over een radioheadcover dus mag het.quote:Op zondag 25 september 2005 12:35 schreef Evertje het volgende:
[..]
sjees man
neem toch eens wat van iemand aan, en verziek dit topic niet langer
daar gaat de discussie al lang niet meer overquote:Op zondag 25 september 2005 13:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
Wat ben jij nou aan het zeuren? Heb jij dan bewijs dat het Dylan niet is? Jij kan het ook van mij aannemen natuurlijk... IK heb nog geen bewijs gezien, jij wel? Ik heb alleen veronderstellingen gezien. En waarom verziek ik dit topic met een discussie over een cover? Het gaat over een radioheadcover dus mag het.![]()
Welnee... het is geen kwestie van betweten. Ik wil best meegaan met zijn twijfels, maar dan wil ik dus weten wie het wel is en dat kan mij niet verteld worden. Daarbij, en daar blijf ik bij, vind ik zijn 'bewijs' dat het Dylan niet is erg mager. Dat mag toch wel? En daar mogen wij toch wel over discussieren?quote:Op zondag 25 september 2005 13:13 schreef Evertje het volgende:
[..]
daar gaat de discussie al lang niet meer over
het is nu gewoon een kwestie van betweten geworden
en ik heb eerder vertrouwen in de resources van nein, dan jou uitleg.
Nou, dit is m'n laatste berichtje hierover want ik word er wel een beetje moe van. Ik geloof namelijk wel in mijn bronnen, want van bekende bands staat echt wel *alles* wat ze ooit hebben gecovered en live hebben gespeeld (ZEKER studio-covers) op internet. En dat is gewoon niet te vinden. Dus ja, dan kunnen we nog lang lullen, maar ik ben er van overtuigd dat het geen Dylan is, en ik heb verder ook geen enkele behoefte om uit te zoeken wie het wel is, want dat kan me geen drol schelen omdat het toch maar een "Dylan-imposter" is imho!quote:Op zondag 25 september 2005 13:17 schreef peaceman het volgende:
[..]
Welnee... het is geen kwestie van betweten. Ik wil best meegaan met zijn twijfels, maar dan wil ik dus weten wie het wel is en dat kan mij niet verteld worden. Daarbij, en daar blijf ik bij, vind ik zijn 'bewijs' dat het Dylan niet is erg mager. Dat mag toch wel? En daar mogen wij toch wel over discussieren?
Oke, laten we er eens vanuit gaan dat jij gelijk hebt, dan is het wel een knappe Dylan-imitatie.quote:Op zondag 25 september 2005 21:42 schreef nein het volgende:
[..]
Nou, dit is m'n laatste berichtje hierover want ik word er wel een beetje moe van. Ik geloof namelijk wel in mijn bronnen, want van bekende bands staat echt wel *alles* wat ze ooit hebben gecovered en live hebben gespeeld (ZEKER studio-covers) op internet. En dat is gewoon niet te vinden. Dus ja, dan kunnen we nog lang lullen, maar ik ben er van overtuigd dat het geen Dylan is, en ik heb verder ook geen enkele behoefte om uit te zoeken wie het wel is, want dat kan me geen drol schelen omdat het toch maar een "Dylan-imposter" is imho!
quote:Verder ga ik 28 okt naar Bob Dylan en dan zal ik t m wel vragen via een grote banner "HAVE YOU EVER PLAYED CREEP BY RADIOHEAD??!" vanuit t publiek, hehe.
ik weet bij god niet waar ik moet klikken om iets te downloaden daar...zie alleen upload linkjes?quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:47 schreef jmac het volgende:
http://rapidshare.de/files/5702130/Optimistic__KSCR_.MP3.html hier staat de hele optimistic cover!
Vind hem wel aardig, iig bewonderingswaardig dat ze het proberen.![]()
Waarom in van die grote zalen? Liever in Tivoli ofzo en Ahoy al helemaal liever niet. Klotegeluid daar.. Maar ja ik ga toch wel, waar ze ook komen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 00:19 schreef Peter6000 het volgende:
Ik hoop dat het album snel uitkomt, en dat Radiohead weer naar Nederland komt. (bij voorkeur natuurlijk in de HMH, of anders Ahoy).
aangepastquote:
Heb geloof ik niet zoveel verstand van geluidquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:33 schreef peaceman het volgende:
Waarom in van die grote zalen? Liever in Tivoli ofzo en Ahoy al helemaal liever niet. Klotegeluid daar.. Maar ja ik ga toch wel, waar ze ook komen.
Hmm Paradiso heeft een prachtige zaal, maar het geluid is er meestal niet goed. Althans niet voor de hele zaal.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:47 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
aangepast![]()
[..]
Heb geloof ik niet zoveel verstand van geluid![]()
Vind het zowel in de HMH, als in Ahoy prima (als je vooraan staat dus).
Natuurlijk het liefst in Paradiso, maar goed: na Pinkpop en het Gelredome (met lege tribunes: onbegrijpelijk), hoop ik al op een iets kleinere zaal.
O ja dat is waar!quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:55 schreef peaceman het volgende:
Het was in november (toch zo'n beetje het einde van de grotere concerten in een jaar) EN het Nederlands elftal speelde DE wedstrijd van jaar voor het EK in Portugal.
kheb hem net gekocht voor 10 euro incl verzendkostenquote:Op zondag 2 oktober 2005 13:55 schreef spacemangraig het volgende:
Nou volgens mij kan je OK Computer zo voor 10 euro vinden hoor.
Tof! Een nieuwe Radiohead-docu.quote:Follow Me Around - Film screening
Follow Me Around (45 mins) is a new short film by Radiohead fans Nazare and Samuel, made with the band's co-operation on the 2002 tour of Spain and Portugal which previewed songs from the album 'Hail To The Thief'.
When Oxford's fab five play, a united nation of fans travel from all over the world for the shows. Captured atmospherically, are evenings in these lives, shot as a mix of candid, conversational and backdrop with live footage and band interviews. Just who is following who here? Would Radiohead do it?
The story of every band is largely defined by having fans... here's one told from a different angle.
Artful Music/Film Festival - first public screening of 'Follow Me Around' a film by, for and about Radiohead (October 21st, re-screened on October 29th) + screening of Faction showreel by Patrick Jones (October 29th).
Friday October 21st and Saturday October 29th @ Greenwich Picture House, London.
as part of ARTFUL, the non-conventional convention which runs until October 31st and includes a music film festival. News, events and more at http://www.artful.ik.com
HE wat COOLquote:
The Most Gigantic Lying Mouth of All Timequote:Op maandag 17 oktober 2005 18:40 schreef Laton het volgende:
wtf is tmglmoat?
euh? ik heb die dvd gewoon gekocht (besteldquote:Op maandag 17 oktober 2005 08:29 schreef -Dries- het volgende:
Dan is de vraag nog altijd hoe we hem kunnen krijgen... Waarschijnlijk is ie te bestellen ergens? Want TMGLMOAT was ook alleen te bestellen en niet te koop. Speaking of TMGLMOAT, wie heeft die gezien? Ik vond hem wel dope, vooral de interviews met de vervormde stemmen
bronquote:Two days off, sunday spent dragging a puppy around Abingdon. back tomorrow, after a full on week of recording a song a day, some not even on the blackboard....one of jonny's tunes, packing a lot in 2 mins 45 seconds! Spent weekend agreeing with Nick Cohen, hoping Simon Starling would win the Turner, listening to new modeselektor album, and waiting to get the boards of canada and pharrell williams tomorrow. Exciting talk of shows next year; it's good to have a plot. Another week ahead in the studio, then more in December. I'll keep you posted this week with more news and wonky shots, so wish us luck!
Colin
Ja! Geinig dat ze nu een blog bijhouden, kwam er gisteren pas achterquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 00:43 schreef calvobbes het volgende:
Een berichtje wat Colin ergens heeft achtergelaten:
[..]
bron
Beetje vaag zoals altijd, maar leuk om te lezen dat er hard gwerkt word
Bron: Filmvalley november 2005quote:Potter Rocks!
De makers van Harry Potter and The Goblet of Fire worden voor de rechter gesleept door de Canadese vrouwenfolkgroep The Wyrd Sisters.
In de laatste Potter-film treedt tijdens het Hogwarts' Yule Ball een band onder dezelfde naam op. De toverband bestaat uit Jarvis Cocker (Pulp) en Phil Selway en Jonny Greenwood (beiden Radiohead). De echte gezusters Wyrd treden al vijftien jaar met deze naam op en zijn niet van plan die te veranderen, aldus zangeres Kym Baryluk. Hoe de toverrockers ook gaan heten, met deze bandleden zal het zeker een wyrde bedoeling worden.
Ja die bedoel ik inderdaad (de omschrijving dan).quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:54 schreef nein het volgende:
Ik kan me alleen nog een film herinneren van 2 engelse probleemjochies. Echt van die nare pestkoppen, maar ook wel heel zielig omdat ze gewoon verwaarloosd werden door hun ouders. Op het einde steekt een van die jochies z'n eigen huis in de brand en verbrand hij (denk ik) en dan is de film afgelopen en dan begint Creep als aftiteling-song....verder week t ook niet
Nu ik erover nadenk, misschien bedoelde je deze film?
S.F.W. (1994) (song "Creep")
... aka So Fucking What? (USA: long title) (USA: long title)
Bron: stubru.bequote:Dvd RADIOHEAD
7 november 2005
Goed nieuws voor de fans van Radiohead! De groep brengt een live-dvd uit met daarop het legendarische Astoria concert uit 1994. Op dat moment was hun debuutplaat net verschenen. Maar ze speelden toen ook al de vroege versies van bijvoorbeeld 'Street Spirit' en 'Fake Plastic Trees'. 'Live At The Astoria' ligt in de winkel vanaf 28 november.
De tracklist
1. You
2. Bones
3. Ripcord
4. Black Star
5. Creep
6. The Bends
7. My Iron Lung
8. Prove Yourself
9. Maquiladora
10. Vegetable
11. Fake Plastic Trees
12. Just
13. Stop Whispering
14. Anyone Can Play Guitar
15. Street Spirit (Fade Out)
16. Pop Is Dead
17. Blow Out
heb ik die niet al op VHS?quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:02 schreef BUG80 het volgende:
Goed nieuws!
[..]
Bron: stubru.be
edit: En nu maar hopen dat we ook nog een recent concert op DVD krijgen, van de laatste tour bijvoorbeeld![]()
Gaaf, ik ga hem gelijk bestellen als de dvd uitkomt. Het oude werk van Radiohead blijft nog altijd het beste!!quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:02 schreef BUG80 het volgende:
Goed nieuws!
[..]
Bron: stubru.be
edit: En nu maar hopen dat we ook nog een recent concert op DVD krijgen, van de laatste tour bijvoorbeeld![]()
Niet mee eens. Pablo Honey is crap en The Bends kan niet tippen aan Amnesiac, OKC, HTTT en Kid A.quote:Op zondag 13 november 2005 17:32 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Gaaf, ik ga hem gelijk bestellen als de dvd uitkomt. Het oude werk van Radiohead blijft nog altijd het beste!!
Ik vind Pablo Honey een heel goede plaat met ijzersterke songs erop. Dat hij in het niet valt bij de overige albums doet daar in mijn ogen niks aan af.quote:Op zondag 13 november 2005 20:01 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Niet mee eens. Pablo Honey is crap en The Bends kan niet tippen aan Amnesiac, OKC, HTTT en Kid A.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |