Met geld kun je soms kans kopen. Of je er gelukkig door wordt ligt echter weer aan jezelf..quote:Op zaterdag 9 april 2005 20:20 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Er zijn vast mensen die gelukkig worden van een bezoekje aan een hoer. Dat gaat geld kosten.
Gaat wel lukkenquote:Op zaterdag 9 april 2005 21:10 schreef Alicey het volgende:
Iemand vindt geloof ik dat het medium frequency is.Have fun vanavond!
Dat is zo. Hoe je dingen oppakt ligt aan jezelf. Ik denk echter wel dat er voor iedereen een grens is qua mogelijkheden.quote:Op zaterdag 9 april 2005 20:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook zo dat als jij kunt zorgen dat dat pesten je niet meer raakt, dat het dan ook niet uitmaakt of het doorgaat of niet.
Het zou dus een voorbeeld zijn. Geld kwijtraken, je gezondheid kwijtraken, je vriendenkring kwijtraken, je huis kwijtraken. Hoe ver ga je?quote:Geld werkt in elk geval niet.
Het lullige is dat ik op die vraag nog geen definitief antwoord heb.quote:Was it worth it?
Had die hond die ik had ook.. Ging je dan dom aan zitten kijken alsof ze zeggen wilde “En je dacht dat ik daar doorheen ging? Ga zelf maar!”.quote:Nou, ze houden niet van regen...
quote:Op zaterdag 9 april 2005 20:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En nu ga ik maar eens even lezen onder het genot van een zak Lay's Sensations Thai Sweet Chili
Hmm.. En het begin leek toch zo leuk? Nouja, je kunt anderen er nu voor behoeden met de recensie.quote:, want ik ben nog maar op blz. 140 en het boek is 330 pagina's en ik moet het morgen uithebben, want dan moet mijn proefrecensie naar Fok!
Het boek valt een beetje tegen... Het is meer en meer van hetzelfde...
Oh, dat. Ja, ik opende er een en toen zag ik die van jou staan, dus sloot ik hem maar weer.quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:11 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Hoe jij deel 52 opent en weer sluit is onnavolgbaar![]()
.
Ik kwam niet meer bijquote:Op zaterdag 9 april 2005 21:13 schreef Alicey het volgende:
Oh, dat. Ja, ik opende er een en toen zag ik die van jou staan, dus sloot ik hem maar weer.
Ok, nogmaals veel plezier!quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:16 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Ik kwam niet meer bij.
Maar nu licht ik het anker want er staat al een vriendin van me te wachten op het station.
Het zal niet voor iedereen geldenquote:Singlecoil schreef:
Daar ben ik nog nooit gelukkig van geworden.
Ja, als je jarenlang stelselmatig verkracht of mishandeld wordt bijvoorbeeld, wordt het waarschijnlijk lastig. Maar er zijn maar weinig (permanente) omstandigheden die je echt niet kunt veranderen of waarin je echt geen geluk kunt vinden. Denk ik...quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:11 schreef Alicey het volgende:
Dat is zo. Hoe je dingen oppakt ligt aan jezelf. Ik denk echter wel dat er voor iedereen een grens is qua mogelijkheden.
Tja... Als dat allemaal tegelijk gebeurt, is dat ongetwijfeld vreselijk. Maar wat ik zei, er zijn niet heel veel omstandigheden denkbaar waarin je echt volledig machteloos staat en er helemaal niets aan kunt veranderen...quote:Het zou dus een voorbeeld zijn. Geld kwijtraken, je gezondheid kwijtraken, je vriendenkring kwijtraken, je huis kwijtraken. Hoe ver ga je?
Wie niet ? Maar onbekend is onbemind, en meten is weten...quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:22 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Het zal niet voor iedereen gelden
Ik kan er niet over meepraten. Heb ergens nog een mentale blokkade
waar haal je dat ?quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:47 schreef SingleCoil het volgende:
Als je voldoende Anafranil slikt word je ook gelukkig. Kunstmatig opgewekt maar net zo echt.
Dat is inderdaad een heel sterk voorbeeld. Heeft hij zelf ook wel alle hoop al opgegeven, of leeft hij op hoop?quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, als je jarenlang stelselmatig verkracht of mishandeld wordt bijvoorbeeld, wordt het waarschijnlijk lastig. Maar er zijn maar weinig (permanente) omstandigheden die je echt niet kunt veranderen of waarin je echt geen geluk kunt vinden. Denk ik...
Ik vind mijn penvriend zo'n mooi voorbeeld. Hij wacht in een cel van twee bij drie al 12 jaar op zijn dood. Maar hij zegt dat hij gelukkig is. Hij kan ècht niks veranderen aan zijn omstandigheden, is volkomen machteloos. Hij kan niet eens bepalen wat hij wil eten of wanneer hij wil slapen. En toch gelukkig.
Ik bedoel meer, wat ben je uit eigen beweging bereid te betalen voor geluk?quote:Tja... Als dat allemaal tegelijk gebeurt, is dat ongetwijfeld vreselijk.
Juist die machteloosheid is iets waar ik niet zou tegen kunnen. Aan de andere kant weet ik natuurlijk ook niet wat voor trucs ik allemaal kan verzinnen om in leven te blijven.quote:Maar wat ik zei, er zijn niet heel veel omstandigheden denkbaar waarin je echt volledig machteloos staat en er helemaal niets aan kunt veranderen...
* Lupa best wel eens betalen zou willen voor seks met een bloedmooie man.quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:22 schreef het_fokschaap het volgende:
Het zal niet voor iedereen gelden
Ik kan er niet over meepraten. Heb ergens nog een mentale blokkade
Aangenaam kennis te maken.quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:44 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Wie niet ? Maar onbekend is onbemind, en meten is weten...
A.: Als je bereid bent nat te regenen tijdens een picknick omdat je van regen houdt ben je voor mij niet wijs. Niemand houdt van picknicken tijdens een flinke regenbui en wie zegt dat zij dat wel leuk vindt is geestelijk gestoord of niet in staat haar ongelijk toe te geven, of allebij...
ik zal m'n rekeningnummer zo even mailenquote:Op zaterdag 9 april 2005 21:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
* Lupa best wel eens betalen zou willen voor seks met een bloedmooie man.![]()
En je vond schaap zo leuk. Betekent dit dat ik jullie een nacht samen moet laten zijn, en daarna moet trouwen met fokschaap omdat hij rijk is?quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
* Lupa best wel eens betalen zou willen voor seks met een bloedmooie man.![]()
quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:55 schreef Alicey het volgende:
en daarna moet trouwen met fokschaap omdat hij rijk is?
Nee, hij gaat ervan uit dat er geen hoop meer is.quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:53 schreef Alicey het volgende:
Dat is inderdaad een heel sterk voorbeeld. Heeft hij zelf ook wel alle hoop al opgegeven, of leeft hij op hoop?
Heel erg veel. Want wat heb ik aan al die dingen als ik niet gelukkig ben?quote:Ik bedoel meer, wat ben je uit eigen beweging bereid te betalen voor geluk?
Het menselijk aanpassingsvermogen is erg groot...quote:Juist die machteloosheid is iets waar ik niet zou tegen kunnen. Aan de andere kant weet ik natuurlijk ook niet wat voor trucs ik allemaal kan verzinnen om in leven te blijven.
Het aanbod geldt alleen wanneer ik minnaarloos ben.quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:54 schreef het_fokschaap het volgende:
ik zal m'n rekeningnummer zo even mailen
Sterke manier waarop hij nu leeft. Aan de andere kant zou een dood in het vooruitzicht vanuit persoonlijk perspectief mij niet zo slecht lijken (Wel voor degenen die moeten leven met de gevolgen er van).quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee, hij gaat ervan uit dat er geen hoop meer is.
Vrij weinig. Hoewel je daarmee nog geluk niet kunt kopen, hooguit gokken op.quote:Heel erg veel. Want wat heb ik aan al die dingen als ik niet gelukkig ben?
Ook waar..quote:Het menselijk aanpassingsvermogen is erg groot...
quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:01 schreef SingleCoil het volgende:
Sex voor geld is ook leuk, lekker en praktisch. Je zoekt gewoon een partner uit die je past en die professioneel bedreven is in het verschaffen van kwalitatief hoogstaand genot.
Maar daarnaast ook belangrijk, want het demistificeert, zorg voor een ontspannen en volwassen manier van omgaan met sex en maakt je ervaren. Zonder dat je voortdurend bezig bent met een complex aan emoties en omstandigheden die een 'relatie' zo energie-vretend maakt.
Anafranil krijg je van de huisarts als het je zelfstandig niet lukt gelukkig te zijn en dat zo'n groot probleem vormt dat het je functioneren sterk negatief beinvloed. Het is een sterke "upper', zeg maar. Lekker spul maar tricky hoor, voor je het weet wil je niks anders meer en je hebt natuurlijk steeds meer nodig. En als je er mee stopt ben je echt hartstikke ongelukkig.quote:
zou het ook leuk zijn op feestjes ?quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:03 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Anafranil krijg je van de huisarts als het je zelfstandig niet lukt gelukkig te zijn en dat zo'n groot probleem vormt dat het je functioneren sterk negatief beinvloed. Het is een sterke "upper', zeg maar. Lekker spul maar tricky hoor, voor je het weet wil je niks anders meer en je hebt natuurlijk steeds meer nodig. En als je er mee stopt ben je echt hartstikke ongelukkig.
Blijf jij maar zittenquote:
Hahaha, die val ben ik gelukkig op tijd uit ontsnapt, rijke oudere dames in Amsterdam-zuid entertainen...wel vermakelijk, maar eigenlijk zo zielig, ik kon er niet mee overweg.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:02 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
tja, je zou gigolo kunnen worden natuurlijk. alleen wel één die zelf z'n klanten uit mag kiezen
of meteen 3 meter bier ofzoquote:Op zaterdag 9 april 2005 22:08 schreef het_fokschaap het volgende:
de eerste paar drankjes zijn op rekening van de jarige JOB vanavond. even wat mixjes bestellen
maximaal profiteren
tja, ik denk dat ik het ook niet zou kunnen...maar goed, alles went misschienquote:Op zaterdag 9 april 2005 22:08 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Hahaha, die val ben ik gelukkig op tijd uit ontsnapt, rijke oudere dames in Amsterdam-zuid entertainen...wel vermakelijk, maar eigenlijk zo zielig, ik kon er niet mee overweg.
stand-up comedianquote:Op zaterdag 9 april 2005 22:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Oh ik wil best wel blijven zitten hoor, mar wrom?
Dat is echt niet nodig hoor.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:01 schreef SingleCoil het volgende:
Zonder dat je voortdurend bezig bent met een complex aan emoties en omstandigheden die een 'relatie' zo energie-vretend maakt.
ook niet mijn drank hoorquote:
Ik vind mezelf ook niet bijster grappig, maar RC kwam daarnet niet meer bij.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:14 schreef qu63 het volgende:
[..]
stand-up comedian
en jij bent niet grappig
Captain Morgan Spiced Rum met colaquote:Op zaterdag 9 april 2005 22:15 schreef qu63 het volgende:
[..]
ook niet mijn drank hoor
zit hier met een Oostenrijkse rum met cola
dat geopende en gesloten topic was ook best grappig. vooral die sluitpostquote:Op zaterdag 9 april 2005 22:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vind mezelf ook niet bijster grappig, maar RC kwam daarnet niet meer bij.
Ieder mens leeft met de dood in het vooruitzicht. Ik persoonlijk denk dat je pas echt gelukkig kunt worden als je je daar echt bewust van bent.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:02 schreef Alicey het volgende:
Sterke manier waarop hij nu leeft. Aan de andere kant zou een dood in het vooruitzicht vanuit persoonlijk perspectief mij niet zo slecht lijken (Wel voor degenen die moeten leven met de gevolgen er van).
Ja, ik zou ook wel hoer willen worden als ik mijn klanten zelf mocht uitzoeken.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:02 schreef het_fokschaap het volgende:
tja, je zou gigolo kunnen worden natuurlijk. alleen wel één die zelf z'n klanten uit mag kiezen
Klopt, en gelukkig maar.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:17 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat geopende en gesloten topic was ook best grappig. vooral die sluitpost
maar humor is ook subjectief.
quote:ik lig dubbel bij Ali G. M'n zus heeft last van plaatsvervangende schaamte als ze hem ziet.
droombaanquote:Op zaterdag 9 april 2005 22:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, ik zou ook wel hoer willen worden als ik mijn klanten zelf mocht uitzoeken.
Ik vraag me af wat je hier precies bedoelt met "echt" van bewust.. Ik heb wel een idee, maar het is moeilijk om dat te beschrijven. Ik denk wel dat het je gelukkiger kan maken. Het klinkt ook misschien heel vreemd, maar ergens is het best geruststellend om de zekerheid te hebben dat je dood gaat. Dat is iets wat niemand je kan afnemen.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ieder mens leeft met de dood in het vooruitzicht. Ik persoonlijk denk dat je pas echt gelukkig kunt worden als je je daar echt bewust van bent.
ik denk dat ik me er pas echt van bewust zou worden als de dood dichtbij komt vanwege een dodelijke ziekte o.i.d.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ieder mens leeft met de dood in het vooruitzicht. Ik persoonlijk denk dat je pas echt gelukkig kunt worden als je je daar echt bewust van bent.
Het is niet nodig. Ik heb de keuze tussen dood of leven gemaakt. Ik weet dat ik elk moment weer die keuze kan maken, en wat dat betreft heeft Lupa denk ik gelijk dat dat (min of meer onbewuste) besef bijdraagt aan geluksbeleving.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:25 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik denk dat ik me er pas echt van bewust zou worden als de dood dichtbij komt vanwege een dodelijke ziekte o.i.d.
Veel mensen negeren hun eigen sterfelijkheid, willen er zelfs niet aan denken of mee geconfronteerd worden. Dat geeft je ook een excuus om je leven niet ten volle te leven, want je gaat immers toch niet dood. Die mensen maken soms een enorme ommekeer als ze plotseling de dood in de ogen zien. Ineens gaan ze meer genieten, worden dingen die eerst heel belangrijk waren onbelangrijk en andersom. Het is beter als je de dood niet in de ogen hoeft te zien om ten volle te genieten van je leven. Ik denk dat dat optimaal kan als je je realiseert dat je echt elk moment dood kan gaan. Daarmee bedoel ik niet dat je daar de hele tijd aan zou moeten denken, maar meer dat je je verzoent met je eigen sterfelijkheid en dat je je realiseert dat 'nu' eigenlijk het enige is dat je hebt. Gisteren en morgen zijn ongrijpbaar, je hebt alleen dit moment.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:23 schreef Alicey het volgende:
Ik vraag me af wat je hier precies bedoelt met "echt" van bewust..
Het is in elk geval het enige in het leven waar je absoluut zeker van kunt zijn.quote:Ik heb wel een idee, maar het is moeilijk om dat te beschrijven. Ik denk wel dat het je gelukkiger kan maken. Het klinkt ook misschien heel vreemd, maar ergens is het best geruststellend om de zekerheid te hebben dat je dood gaat. Dat is iets wat niemand je kan afnemen.
Zie mijn post hierboven.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:25 schreef het_fokschaap het volgende:
ik denk dat ik me er pas echt van bewust zou worden als de dood dichtbij komt vanwege een dodelijke ziekte o.i.d.
Hoi Alicey.. kzit hier nu weer met een gigantische smile achter de computer.. en verwacht binnenkort maar weer nieuwe foto's op m'n fotoboekquote:
Dat ervaar ik helemaal niet zo. Ik ben zelfs wel nieuwsgierig naar de ervaring. De dood van anderen, mensen van wie ik houd, dat vind ik wel erg. Maar mijn eigen dood, nee.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:30 schreef Monidique het volgende:
Hoe in de naam des Here kun je nou ueberhappy zijn met het ultieme vooruitzicht van de dood? Op z'n hoogst kun je je er in berusten, lijkt mij, maar beter dan dat wordt het niet. Het is walging.
True.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Veel mensen negeren hun eigen sterfelijkheid, willen er zelfs niet aan denken of mee geconfronteerd worden.
Zo zie ik het zelf ook min of meer. Dat is misschien ook de achterliggende reden dat ik weinig plan op de lange termijn.quote:Gisteren en morgen zijn ongrijpbaar, je hebt alleen dit moment.
Ik zou niet nu willen sterven, maar als het een "feit" zou zijn (Bijv. terminale ziekte) zou ik er mee kunnen leven.quote:Het is in elk geval het enige in het leven waar je absoluut zeker van kunt zijn.Geruststellend... Kweenie, ik ben n elk geval niet bang om te sterven. Ik wìl niet sterven, maar ik ben er niet bang voor.
Waarom zit jij met een gigantische smile achter je computer?quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:31 schreef Bensel het volgende:
[..]
Hoi Alicey.. kzit hier nu weer met een gigantische smile achter de computer.. en verwacht binnenkort maar weer nieuwe foto's op m'n fotoboek
ik ben er niet dagelijks mee bezig en of ik me er mee verzoend heb, weet ik niet. Ik weet wel dat ik niet persé bang ben voor de dood, maar meer op de manier waarop zoals ook gemeldt in De dood is niet ergquote:Op zaterdag 9 april 2005 22:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het is in elk geval het enige in het leven waar je absoluut zeker van kunt zijn.Geruststellend... Kweenie, ik ben n elk geval niet bang om te sterven. Ik wìl niet sterven, maar ik ben er niet bang voor.
Nou vanwege die prijs?quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom zit jij met een gigantische smile achter je computer?En krijgen we die smile ook te zien in je fotoboek?
Wat is er zo verkeerd aan de dood?quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:30 schreef Monidique het volgende:
Hoe in de naam des Here kun je nou ueberhappy zijn met het ultieme vooruitzicht van de dood? Op z'n hoogst kun je je er in berusten, lijkt mij, maar beter dan dat wordt het niet. Het is walging.
Ik ook.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:33 schreef Alicey het volgende:
Ik zou niet nu willen sterven, maar als het een "feit" zou zijn (Bijv. terminale ziekte) zou ik er mee kunnen leven.
Op die fiets!quote:
Ik vind debiele foto's leuk.quote:En waarschijnlijk wel (behalve achter m'n drum, daar sta ik waarschijnlijik vrij debiel op)
mmm, nog even dit...nou, ik niet hoor...doe mij maar een shot morfine !quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ook.
Weet je, veel mensen zeggen dat ze het liefst in hun slaap willen sterven, in één keer weg willen zijn. Als ik mocht kiezen, zou ik juist heel bewust willen sterven. Ik wil erbij zijn, het meemaken.
Grappig, ik reageer op dingen die jij zegt voordat je ze zegt. We zijn tegengesteld in deze zaken.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:34 schreef het_fokschaap het volgende:
en tja, dat ik doodga daar ben ik wel zeker van en ik hoop dat het gebeurt in een diepe slaap ofzo.
Ik vraag me af of je onbewust kunt sterven. Tijdens het stervensproces gaat je lichaam zich verzetten tegen het sterven, en dat is een ervaring die je volgens mij niet kunt missen.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ook.
Weet je, veel mensen zeggen dat ze het liefst in hun slaap willen sterven, in één keer weg willen zijn. Als ik mocht kiezen, zou ik juist heel bewust willen sterven. Ik wil erbij zijn, het meemaken.
Omdat de dood het niets is. Dat is voor sommigen misschien heel fijn, hoor, dat vind ik puik, maar ik heb liever iets dan niets. Velen zeggen dat ze nooit en te nimmer het oneindige leven willen hebben, ik weet niet, hoor, maar iets is beter dan niets, lijkt mij. Maar misschien dat ik daar over vijftig jaar wel met een vermoeide naar rust zoekende geest anders over denk.quote:
Doe mij maar morfine als ik het echt nodig heb, dan vraag ik er wel om.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:36 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mmm, nog even dit...nou, ik niet hoor...doe mij maar een shot morfine !
...en dan zeker ook nog bepalen wat er ging gebeuren...?quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, ik zou ook wel hoer willen worden als ik mijn klanten zelf mocht uitzoeken.
Hoe kan niets nou beangstigend zijn...? Je merkt er niets van als je niet bestaat, hoor.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:38 schreef Monidique het volgende:
Omdat de dood het niets is. Dat is voor sommigen misschien heel fijn, hoor, dat vind ik puik, maar ik heb liever iets dan niets. Velen zeggen dat ze nooit en te nimmer het oneindige leven willen hebben, ik weet niet, hoor, maar iets is beter dan niets, lijkt mij. Maar misschien dat ik daar over vijftig jaar wel met een vermoeide naar rust zoekende geest anders over denk.
Ik hoop het. Het gebeurt tenslotten maar één keer, is lullig als je dat mist.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:37 schreef Alicey het volgende:
Ik vraag me af of je onbewust kunt sterven. Tijdens het stervensproces gaat je lichaam zich verzetten tegen het sterven, en dat is een ervaring die je volgens mij niet kunt missen.
Net zoiets als klaarkomen. Je weet meteen wat het is als het voor het eerst gebeurt. In het Frans heet een orgasme ook wel 'la petite mort' (de kleine dood).quote:Frappant is trouwens dat niemand ervaring heeft met sterven, maar dat toch vrijwel iedereen lijkt te weten wanneer zhij stervende is..
...of lijkt te weten welke ervaringen je dan niet mag missen....quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je onbewust kunt sterven. Tijdens het stervensproces gaat je lichaam zich verzetten tegen het sterven, en dat is een ervaring die je volgens mij niet kunt missen.
Frappant is trouwens dat niemand ervaring heeft met sterven, maar dat toch vrijwel iedereen lijkt te weten wanneer zhij stervende is..
quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:39 schreef SingleCoil het volgende:
...en dan zeker ook nog bepalen wat er ging gebeuren...?
iteejer heeft trouwens een tijdje terug een hele mooie column geschreven. Het raakte mij best flink mede door de omstandigheden. Ik denk dat jij het ook wel een mooie column vindt.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ook.
Hmmm...ik was anders wel blij verrast toen ik voor het eerst klaar kwam. De rommel op de douchewand bewees vervolgens dat he teen orgasme geweest moest zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik hoop het. Het gebeurt tenslotten maar één keer, is lullig als je dat mist.
[..]
Net zoiets als klaarkomen. Je weet meteen wat het is als het voor het eerst gebeurt. In het Frans heet een orgasme ook wel 'la petite mort' (de kleine dood).
Nee, de dood zelf is inderdaad, als we er even vanuit gaan dat het gewoon Niets is, geen beangstigende ervaring als je al dood bent, maar uiteraard heb ik het over nú. Als je dood bent, merk je niet dat je dat bent, maar als je dood gaat, oftwel als je leeft, dan merk je, dan besef je dat wel. Je kunt het een prachtig laatste bedrijf vinden van het theater des levens, maar ik, en dan spreek ik vanzelfsprekend dus over mijzelf, vind het meer een wrange en moedeloze laatste klap.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hoe kan niets nou beangstigend zijn...? Je merkt er niets van als je niet bestaat, hoor.Geen centje pijn.
Er is niets, dat is de kern... Er kan niets verkeerd zijn, ook dat is er niet mere..quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Omdat de dood het niets is. Dat is voor sommigen misschien heel fijn, hoor, dat vind ik puik, maar ik heb liever iets dan niets. Velen zeggen dat ze nooit en te nimmer het oneindige leven willen hebben, ik weet niet, hoor, maar iets is beter dan niets, lijkt mij. Maar misschien dat ik daar over vijftig jaar wel met een vermoeide naar rust zoekende geest anders over denk.
Ik denk dat we moeilijk te weten te komen of wat ik zeg klopt.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik hoop het. Het gebeurt tenslotten maar één keer, is lullig als je dat mist.
Misschien inderdaad daarvan afgeleid..quote:Net zoiets als klaarkomen. Je weet meteen wat het is als het voor het eerst gebeurt. In het Frans heet een orgasme ook wel 'la petite mort' (de kleine dood).
....dat is een lastig onderwerp dat veel oefening, geduld, wederzijds vertrouwen en inzicht vraagt, maar wel zo z'n charmes heeft.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Al laat ik mij ook graag overweldigen.
Ja, die is wel mooi.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:42 schreef Alicey het volgende:
iteejer heeft trouwens een tijdje terug een hele mooie column geschreven. Het raakte mij best flink mede door de omstandigheden. Ik denk dat jij het ook wel een mooie column vindt.
De warme dood
Er is een verschil tussen klaarkomen en ejaculeren, ik mag toch hopen dat je merkte dat er iets gaande was voordat je het kwakje aan de muur zag plakken.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:43 schreef SingleCoil het volgende:
Hmmm...ik was anders wel blij verrast toen ik voor het eerst klaar kwam. De rommel op de douchewand bewees vervolgens dat he teen orgasme geweest moest zijn.
Dat vind ik nou ook weer wat overdreven, al kan ik dat natuurlijk niet zeggen voordat ik het heb meegemaakt. En ook niet erna.quote:Maar eens met lupa: je eigen dood, dat mag je niet missen, dat moet juist het hoogtepunt van je bestaan zijn!
Hoe bedoel je precies? Mensen die een bijna-dood-ervaring hebben gehad geven vaak aan dat ze wisten dat ze dood aan het gaan waren, toch?quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:52 schreef Monidique het volgende:
Wellicht wat te cynisch, maar de mensen die zich voelden doodgaan en toch konden worden geholpen zullen niet zeggen dat ze doodgingen. Hoewel, ik weet het niet.
Er zijn ook genoeg mensen die op een ziekbed zeggen dat ze aan het sterven zijn, en binnen een minuut weg zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hoe bedoel je precies? Mensen die een bijna-dood-ervaring hebben gehad geven vaak aan dat ze wisten dat ze dood aan het gaan waren, toch?
Juist, dát ook weer net. Dus je kunt het voelen... en toch niet doodgaan. Ja, ik weet het niet, het is nogal onzinnig van mij om er iets over te zeggen, want, ja, ik weet er niets over.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hoe bedoel je precies? Mensen die een bijna-dood-ervaring hebben gehad geven vaak aan dat ze wisten dat ze dood aan het gaan waren, toch?
Het is zo verdomde jammer dat niemand het na kan vertellen.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:54 schreef Alicey het volgende:
Er zijn ook genoeg mensen die op een ziekbed zeggen dat ze aan het sterven zijn, en binnen een minuut weg zijn.
Misschien kunnen ze binnen afzienbare tijd bijna-dood-ervaringen opwekken en dat wordt dan een nieuwe attractie op de kermis.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:54 schreef Monidique het volgende:
Juist, dát ook weer net. Dus je kunt het voelen... en toch niet doodgaan. Ja, ik weet het niet, het is nogal onzinnig van mij om er iets over te zeggen, want, ja, ik weet er niets over.
Misschien merk je tijdens het sterven wel dat je voor geen goud had gewild dat je dat van te voren had geweten. Een leuke film is toch ook altijd minder als je er al veel over gehoord hebt..quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het is zo verdomde jammer dat niemand het na kan vertellen.
Da's ook weer waar.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:56 schreef Alicey het volgende:
Misschien merk je tijdens het sterven wel dat je voor geen goud had gewild dat je dat van te voren had geweten. Een leuke film is toch ook altijd minder als je er al veel over gehoord hebt..
Een bijna-dood-ervaring komt doordat je neurale netwerk afsterft, waardoor al je neuronen willekeurig gaan vuren om zolang mogelijk te kunnen blijven functioneren.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze binnen afzienbare tijd bijna-dood-ervaringen opwekken en dat wordt dan een nieuwe attractie op de kermis.
Ook dat is niet zeker.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Da's ook weer waar.Aan de andere kant worden sommige films mooier als je ze vaker ziet, dat gaat in dit geval dan weer niet.
Shit.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:58 schreef Alicey het volgende:
Een bijna-dood-ervaring komt doordat je neurale netwerk afsterft, waardoor al je neuronen willekeurig gaan vuren om zolang mogelijk te kunnen blijven functioneren.
Het lijkt mij niet gezond om op een kermis je neurale netwerk af te laten sterven.
hahaha...ja....ik was 'blij verrast'.....quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen klaarkomen en ejaculeren, ik mag toch hopen dat je merkte dat er iets gaande was voordat je het kwakje aan de muur zag plakken.
Het zou jammer zijn als het eigenlijk geweldig was maar iedereen er steeds maar angstig mee omgaat...quote:[..]
Dat vind ik nou ook weer wat overdreven, al kan ik dat natuurlijk niet zeggen voordat ik het heb meegemaakt. En ook niet erna.
Haha, de religieuzen zijn juist degenen die het allerbangst zijn voor de dood. Daarom zijn ze religieuzen.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:59 schreef Monidique het volgende:
Ik dacht dat het sterven alleen voor religieuzen leuk was, maar nu Lupa_Solitaria, van wie ik dacht dat zij niet gelovig was, ook een behoorlijke blijde ontmoeting met de dood wenst, vermoed ik toch dat mijn veronderstelling niet klopt.
Er zijn ongetwijfeld onderzoeken gedaan met magnetische velden die zulke effecten moesten nabootsen.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Shit.
Maar misschien kunnen ze dat effect nabootsen?
Herkenbaar.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:00 schreef SingleCoil het volgende:
hahaha...ja....ik was 'blij verrast'.....
Nou ja, al weet je niet hoe het is, dan nog is het vrij zinloos om er angstig mee om te gaan. Het is immer onafwendbaar, dus je kunt er maar beter vrede mee sluiten.quote:Het zou jammer zijn als het eigenlijk geweldig was maar iedereen er steeds maar angstig mee omgaat...
Dat lijkt me onwaar of niet zo erg. Als het neurale netwerk echt afsterft, hoe komt het dan dat mensen na een bijna-dood ervaring hooguit wat warrig zijn zijn als ze weer bijkomen ? En als het niet echt afsterft, waarom dan niet in de kermis ?quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een bijna-dood-ervaring komt doordat je neurale netwerk afsterft, waardoor al je neuronen willekeurig gaan vuren om zolang mogelijk te kunnen blijven functioneren.
Het lijkt mij niet gezond om op een kermis je neurale netwerk af te laten sterven.
Nou , daarom dénk jij dat ze religieus zijn, natuurlijk, maar goed, ik bedoelde dat, waarom ze dan ook religieus zijn (geworden) en of dat nou oorzaak of gevolg is, dat het toch een vrede met de dood is, hun religie.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Haha, de religieuzen zijn juist degenen die het allerbangst zijn voor de dood. Daarom zijn ze religieuzen.
Daar heb je een punt.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:02 schreef SingleCoil het volgende:
Dat lijkt me onwaar of niet zo erg. Als het neurale netwerk echt afsterft, hoe komt het dan dat mensen na een bijna-dood ervaring hooguit wat warrig zijn zijn als ze weer bijkomen ? En als het niet echt afsterft, waarom dan niet in de kermis ?
Misschien dat dat op den duur kan. Het is trouwens wel een vreemd effect als je er bij nadenkt. Tijdens het afsterven zullen neuronen geactiveerd raken, en vlak voor hun definitieve afsterven geven zij al hun informatie prijs. Maar waarom? Wat is het nut er van? De informatie is na het afvuren net zo goed verloren, wat is het nut?quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Shit.
Maar misschien kunnen ze dat effect nabootsen?
JA ! Zoals Pulp Fiction, die ik nu voor de tweehonderste keer zie en steeds weer blijf genieten.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Aan de andere kant worden sommige films mooier als je ze vaker ziet
Omdat niet het hele netwerk in een keer afsterft, maar geleidelijk aan. Misschien is het doel van die informatie afvuren ook wel dat andere neuronen die informatie opnieuw opslaan.. Daar weet ik echter weer te weinig van af..quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:02 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dat lijkt me onwaar of niet zo erg. Als het neurale netwerk echt afsterft, hoe komt het dan dat mensen na een bijna-dood ervaring hooguit wat warrig zijn zijn als ze weer bijkomen ? En als het niet echt afsterft, waarom dan niet in de kermis ?
Het was een grapje, het geldt zeker niet voor iedereen, maar wel voor veel mensen denk ik. Voor mij gold het niet toen ik gelovig was.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:02 schreef Monidique het volgende:
Nou , daarom dénk jij dat ze religieus zijn, natuurlijk,
Nee, juist niet, ze ontkennen de dood door er een eeuwig leven achteraan te plakken. Dan heeft de dood ineens geen betekenis meer. Maar een vrede met de dood is het niet, integendeel zou ik zeggen. Ze proberen de dood te bagatelliseren.quote:maar goed, ik bedoelde dat, waarom ze dan ook religieus zijn (geworden) en of dat nou oorzaak of gevolg is, dat het toch een vrede met de dood is, hun religie.
Voor mij is het The Silence of the Lambs. En The Neverending Story. Maar die heet natuurlijk ook niet voor niets zo.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:04 schreef SingleCoil het volgende:
JA ! Zoals Pulp Fiction, die ik nu voor de tweehonderste keer zie en steeds weer blijf genieten.
Het lijkt me een coole ervaring. Heb mijn leven altijd al verfilmd willen zien.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:03 schreef Alicey het volgende:
Het zorgt er wel voor dat je alle ervaringen van je hele leven in een korte tijd opnieuw beleeft, dus interessant is het zeker wel.. Bij elke impressie die je waarneemt weet je echter dat de informatie voorgoed verloren is.. (Mits je hersenen dat nog (zouden) kunnen bevatten op dat moment)..
Maar misschien is juist het boek beter.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het lijkt me een coole ervaring. Heb mijn leven altijd al verfilmd willen zien.
Pulp Fiction is vergaande glorie.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:04 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
JA ! Zoals Pulp Fiction, die ik nu voor de tweehonderste keer zie en steeds weer blijf genieten.
Goed, fair enough, dat is ook wel zo.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nee, juist niet, ze ontkennen de dood door er een eeuwig leven achteraan te plakken. Dan heeft de dood ineens geen betekenis meer. Maar een vrede met de dood is het niet, integendeel zou ik zeggen. Ze proberen de dood te bagatelliseren.
Hoezo achterstevoren? En zou je je geboorte dan ook herbeleven?quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:09 schreef Alicey het volgende:
Het lijkt me een hele mooie ervaring.. Alle ervaringen, gezichten, emoties van je hele leven in een paar minuten (Weliswaar achterstevoren, maar dat mag de pret niet drukken).
quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hoezo achterstevoren? En zou je je geboorte dan ook herbeleven?
Ach, kun je toch nog een keertje een kut van dichtbij bekijken.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
Dat, Lupa, hoop ik van niet.
Volgens mij is dat niet waar. Als je een computer z'n gehele geheugen laat dumpen is de output ervan waarschijnlijk volledig onsamenhangend. Waarom zouden je neuronen nu ineens allemaal gaan 'afvuren' ? En wat zou je 'waarnemen' bij willekeurig afvurende neuronen ? Zou het ook maar iets te maken hebben met 'je verleden als een film' of met 'een licht aan het einde van een tunnel' ? Ik geloof daar niet zo veel van, te simpele uitleg en geen enkele beredenering er achter.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Omdat niet het hele netwerk in een keer afsterft, maar geleidelijk aan. Misschien is het doel van die informatie afvuren ook wel dat andere neuronen die informatie opnieuw opslaan.. Daar weet ik echter weer te weinig van af..
Wat maakt jou denken dat die eer nog niet aan mij bedeeld is geweest?quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ach, kun je toch nog een keertje een kut van dichtbij bekijken.
Zo leuk is dat nu ook weer niet.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ach, kun je toch nog een keertje een kut van dichtbij bekijken.
Ik zei toch 'nog een keertje'?quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:14 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wat maakt jou denken dat die eer nog niet aan mij bedeeld is geweest?
Mijnquote:Op zaterdag 9 april 2005 23:15 schreef SingleCoil het volgende:
Zo leuk is dat nu ook weer niet.
je zegt het goed maar je bedoelt het verkeerd, sukkel.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:10 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Pulp Fiction is vergaande glorie.
Informatie die er het laatst is ingekomen wordt het eerst vrijgegeven.quote:
Dat weet ik niet.. Ik denk ook dat degenen die dat hebben herbeleefd het ook niet kunnen navertellen, want het lijkt me dat wanneer je bij je geboorte bent aangekomen, dat er weinig neuronen meer over zijn om informatie in op te slaan of om uberhaupt nog veel zinnige hersenactiviteit te kunnen hebben..quote:En zou je je geboorte dan ook herbeleven?
Het is niet erg of zo, maar ik ben niet zo gyneacologisch aangelegd.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Mijnvindt het anders best leuk.
Kan.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik zei toch 'nog een keertje'?
Het waarom is een goede vraag, het is echter iets wat gebeurt wanneer zij afsterven.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:14 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet waar. Als je een computer z'n gehele geheugen laat dumpen is de output ervan waarschijnlijk volledig onsamenhangend. Waarom zouden je neuronen nu ineens allemaal gaan 'afvuren' ?
Die effecten worden er dus door veroorzaakt. De film door je geheugen, en het licht door je visuele apparaat.quote:En wat zou je 'waarnemen' bij willekeurig afvurende neuronen ? Zou het ook maar iets te maken hebben met 'je verleden als een film' of met 'een licht aan het einde van een tunnel' ?
Ik stel het vast simpeler voor dan het in werkelijkheid is, maar een simpele uitleg is natuurlijk geen reden dat een uitleg niet juist kan zijn.quote:Ik geloof daar niet zo veel van, te simpele uitleg en geen enkele beredenering er achter.
Liep er niet al een soortgelijk topic?quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zullen we een topic openen: "Doodgaan is leuk!"?
"Leuk" is inderdaad geen leuk woord.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Eigenlijk ben ik van mening dat het woordje 'leuk' uit de Nederlandse taal gebannen moet worden. Maar ja, soms heb je geen ander woord.
Maar dit geldt voor ons allemaal.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:21 schreef Monidique het volgende:
Meets zijn eng, en ik ben er nog niet geweest. Wanneer mensen merken dat, ondanks mijn digitale voorkomen van machtig, grootgeschapen, humorvol, engelachtig knap persoon, er gewoon een eenëntwintig -jarig iel jongetje zich lam zit te drinken, dan word ik waarschijnlijk toch weer de volgende dag wakker met een gevoel van walging.
Ach, ik ben ook geen blond engeltje.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:21 schreef Monidique het volgende:
Meets zijn eng, en ik ben er nog niet geweest. Wanneer mensen merken dat, ondanks mijn digitale voorkomen van machtig, grootgeschapen, humorvol, engelachtig knap persoon, er gewoon een eenëntwintig -jarig iel jongetje zich lam zit te drinken, dan word ik waarschijnlijk toch weer de volgende dag wakker met een gevoel van walging.
Die inderdaad ja.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Oh, ja, daar verwees iemand naar, 'Doodgaan is niet erg' o.i.d.
Iedereen is er met school geweest geloof ik.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:24 schreef Monidique het volgende:
Het omniversum, dat is toch die halve bol waarin een natuurfilm wordt afgespeeld? Mater Dei, dan moet ik weer aan de middelbare school denken,.
En dit heb je net geschreven?quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:25 schreef DrWolffenstein het volgende:
Als M gaat walgen krijg ik spontaan ook aanvallen van pure walging en afkeer.
maar waar besaaer je dat dan op ? Hoe kan iemand dat dan navertellen, met al die afgestorven neuronen ?quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het waarom is een goede vraag, het is echter iets wat gebeurt wanneer zij afsterven.
Waarom worden dan die effecten er door veroorzaakt ? Je mag toch aannemen dat als neuronen afsterven dat in eerste instantie zal gebeuren door gebrek aan zuurstof. Dat zal dan bij neuronen in willekeurige volgorde in je hersenen gebeuren. Er is geen enkele verklaring die het aannemelijk zou maken dat zich dat in je bewustzijn zou vertalen als 'een film zien' of 'licht aan het einde van de tunnel'. Bakerpraatjes. Ik mag toch meer van je verwachten, A.quote:[..]
Die effecten worden er dus door veroorzaakt. De film door je geheugen, en het licht door je visuele apparaat.
Je stelt het niet voor en dus is het geen uitleg. Waarom zouden neuronen afsterven als je dood gaat ? Waarom zou dat iets met je 'ervaring' te maken hebben ? Wat is eigenlijk 'near-dead', in view of dat je niet dood bent gegaan ? Net zoiets als 'bijna zwanger', lijkt me.quote:[..]
Ik stel het vast simpeler voor dan het in werkelijkheid is, maar een simpele uitleg is natuurlijk geen reden dat een uitleg niet juist kan zijn.
Zal ik je er met een vraagteken bij zetten?quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:27 schreef Monidique het volgende:
Elf juni, dat is een week voor achttien juni, dus een zaterdag. Den Haag, is met de trein wel redelijk bereikbaar, denk ik. Zaterdag, waarschijnlijk geen semi-psyscho-opwekkende kater dus. Ja, dat ís mogelijk, dat ís mogelijk.
Nee, want: [17:07] <Monidique> Volgende keer kom ik wel!.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Zal ik je er met een vraagteken bij zetten?
Nee, ik stalk M. ermee als hij weer gaat walgen.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En dit heb je net geschreven?
Walgelijk, Wolfje, walgelijk!quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:30 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nee, ik stalk M. ermee als hij weer gaat walgen.
Ik volg het niet geheel, maar ik zet je er niet bij.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:29 schreef Monidique het volgende:
Nee, want: [17:07] <Monidique> Volgende keer kom ik wel!.
Dat zei ik tegen Alicey na de vorige meet.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik volg het niet geheel, maar ik zet je er niet bij.
Nou, dan moet je nu toch gewoon komen?quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:32 schreef Monidique het volgende:
Dat zei ik tegen Alicey na de vorige meet.
Da's niet nodig, ik ken de site.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:32 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ja, M.'s walging is van het kaliber van een willekeurige afbeelding van ogrish.com. Maar daar mag ik helaas niet naar linken.
Wellicht. Maar ik kan wel komen, alleen, ik heb niets met WFL, niets met Fok! als zodanig, en waarschijnlijk kan de hele tour mij niet boeien totdat ik een pul bier aan mijn lippen heb. Zonde, helaas, ik weet het...quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nou, dan moet je nu toch gewoon komen?
Met een vraagteken dus.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:34 schreef Monidique het volgende:
Wellicht.
Er blijft natuurlijk genoeg leven om een ervaring vast te leggen, en na het nodige herstel te kunnen navertellen.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:28 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
maar waar besaaer je dat dan op ? Hoe kan iemand dat dan navertellen, met al die afgestorven neuronen ?
Ik denk dat ik dit inderdaad (na kort heronderzoek) moet terugnemen, vooral omdat het slechts 1 van de mogelijke verklaringen is die er op dit gebied zijn, en er ondanks het bestaan van die verklaring en vele andere verklaringen nog steeds niet duidelijk is wat er precies gebeurt of hoe bepaalde effecten kunnen plaatsvinden. Het tunnel-effect heeft wel een direct verband met zuurstofgebrek en chaotische vuringen die daardoor ontstaan. Het tunnel-effect is ook op andere manieren op te roepen, zolang je het neurale systeem maar flink in de war schopt.quote:Waarom worden dan die effecten er door veroorzaakt ? Je mag toch aannemen dat als neuronen afsterven dat in eerste instantie zal gebeuren door gebrek aan zuurstof. Dat zal dan bij neuronen in willekeurige volgorde in je hersenen gebeuren. Er is geen enkele verklaring die het aannemelijk zou maken dat zich dat in je bewustzijn zou vertalen als 'een film zien' of 'licht aan het einde van de tunnel'. Bakerpraatjes. Ik mag toch meer van je verwachten, A.
Je hele lichaam gaat dood, ook neuronen.quote:Je stelt het niet voor en dus is het geen uitleg. Waarom zouden neuronen afsterven als je dood gaat ?
Door de reactie die neuronen geven op afsterven (Een strategie die overigens je hele lichaam lijkt te hanteren, al is mij niet duidelijk waarom).quote:Waarom zou dat iets met je 'ervaring' te maken hebben ?
near-dead lijkt mij ook niet juist, stervend lijkt mij een betere omschrijving. Je bent niet bijna-dood of een beetje dood tenslotte.quote:Wat is eigenlijk 'near-dead', in view of dat je niet dood bent gegaan ? Net zoiets als 'bijna zwanger', lijkt me.
Kom je ook naar Den Haag?quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:29 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Maar het scheelt niet veel ! Ik ben eigenlijk een klein nigeriaans meisje...
Mee eenschquote:Op zaterdag 9 april 2005 23:50 schreef SingleCoil het volgende:
Wel een eigen topic waard eigenlijk, 'near-dead'-ervaringen, wat er van klopt en wat er van waar is...
Ben je daar bang voorquote:
Ik weet het niet.. Zo heel erg eng ben je toch ook weer niet? En met half WFL zijn wij toch veel engerder.quote:
Ik weet niet of het je leuk lijkt.quote:Dat zou ik wel durven. Ik durf vrij veel. Zou het leuk zijn ? Ik ga nog even een pizzaatje maken...
Sommigen wel. De laatste was op 5 februari, waarbij de opkomst bestond uit ondergetekende, ReCreative, Geartsjuh, hekje, Doffy, schaapje, Sidekick, livEliveD en rudeonline.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:58 schreef SingleCoil het volgende:
Het 'lijkt' mij wel leuk. Een soort van blind date maar dan met z'n allen. Hebben jullie al eens eerder een meet gehouden ?
Akje lijkt het niet zo op meets te hebben inderdaad. Best jammer.quote:Op zondag 10 april 2005 00:05 schreef DrWolffenstein het volgende:
Sorry, ik kom alleen als Akje komt, en tja, ik weet wel zeker dat die nooit op zo'n meet zou komen opdagen.
rude was er bij de aftermeet. rude heeft nog een toelichting gegeven op zijn theorie, en er is uiteraard ook over gediscussieerd. De verdere discussies gingen zo'n beetje over allerlei onderwerpen, en was interessant en gezellig.quote:Op zondag 10 april 2005 00:12 schreef STORMSEEKER het volgende:
Ja? Was Rude er ook? En hoe waren de daaropvolgende discussies?
zo voel ik me nu iigquote:
[ img]http://blabla[ /img]quote:Op zondag 10 april 2005 00:24 schreef STORMSEEKER het volgende:
heeee, waarom doet 'ie het niet?
Bah.. Zonder warm water zitten is vervelend.quote:Op zondag 10 april 2005 10:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb geen warm water...
Heb stadsverwarming, er zal wel een storing zijn...
half 7? dat is erg vroeg op zondag!quote:Op zondag 10 april 2005 10:07 schreef SingleCoil het volgende:
Haha...dan neem ik nog een kopje koffie...ik was om half zeven al op...of eigenlijk, Loes was om half zeven al op. En dan is het raar als ik nog door zou slapen. Vindt Loes in ieder geval. Die ligt nu weer te slapen...
Ja, ik wil douchen. Ben niet wakker als ik niet gedoucht heb. En het is niet een béétje koud, het is ijs- en ijskoud.quote:Op zondag 10 april 2005 10:33 schreef Alicey het volgende:
Bah.. Zonder warm water zitten is vervelend.
Nouja, wakker worden kun je daar wel van.quote:Op zondag 10 april 2005 10:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, ik wil douchen. Ben niet wakker als ik niet gedoucht heb. En het is niet een béétje koud, het is ijs- en ijskoud.
Op welk punt niet?quote:Op zondag 10 april 2005 10:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ben dus niet geschikt voor de landmacht.
quote:Op zondag 10 april 2005 10:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:Het lag aan mij. Ik draai de kranen van de boiler altijd dicht omdat ik het zonde vindt als dat ding 24/7 aan staat (kost me ¤ 200 per jaar extra). Ik had er nu maar eentje opengedraaid in plaats van allebei.
Gelukkig vroeg de storingsdienst niet hoe het zat.
Als je nu heel diep concentreert en denkt dat je deze (onbekende) persoon bent.quote:Op zondag 10 april 2005 10:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ben dus niet geschikt voor de landmacht.
Er is een reclame op TV waarbij twee meisjes beneden de warme kraan aanzetten waardoor broerlief onder de koude douche komt te staan. Hij gaat gewoon door alsof er niets aan de hand is. Moraal van het verhaal is dat hij geschikt is voor de landmacht.quote:Op zondag 10 april 2005 10:41 schreef Alicey het volgende:
Op welk punt niet?
Ik ben ook een hele tijd lastig geworden door de landmacht of ik er geen interesse in had.
Ik ben ook wel handig, alleen blijkbaar nog niet wakker.quote:Op zondag 10 april 2005 10:41 schreef Alicey het volgende:![]()
![]()
En dat terwijl je zelf zei dat je zo handig was!(Sorry hoor, ik kon het niet laten om hem in te koppen
)
Onbekend? Elvis.quote:Op zondag 10 april 2005 10:42 schreef Yosomite het volgende:
Als je nu heel diep concentreert en denkt dat je deze (onbekende) persoon bent.
[afbeelding]
Misschien voel je je dan vanzelf wel gedoucht. En dus wakker![]()
Hahaha.. Wanneer warm water uitvalt spring ik toch meestal onder de douche vandaan om het eerst weer aan de praat te krijgen alvorens verder te douchen.quote:Op zondag 10 april 2005 10:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Er is een reclame op TV waarbij twee meisjes beneden de warme kraan aanzetten waardoor broerlief onder de koude douche komt te staan. Hij gaat gewoon door alsof er niets aan de hand is. Moraal van het verhaal is dat hij geschikt is voor de landmacht.
Daar gooi ik het ook altijd op als ik 's ochtends domme dingen doe.quote:Op zondag 10 april 2005 10:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ben ook wel handig, alleen blijkbaar nog niet wakker.
quote:Op zondag 10 april 2005 10:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, ik wil douchen. Ben niet wakker als ik niet gedoucht heb.
Dat gaat niet, ik voel me dan de hele dag viezig. Ik mòet 's ochtends douchen. Ik douche zelfs wel eens tweemaal per dag.quote:Op zondag 10 april 2005 10:52 schreef ReCreative het volgende:ik heb het juist andersom, ik word altijd lekker slaperig van een warme douche. Ik douche dan ook altijd 's avonds
.
Dat ook al..quote:Op zondag 10 april 2005 10:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ben veel te pacifistisch voor de landmacht. Bovendien heb ik een hekel aan sport. Als ik sporten en afzien nou leuk vond, zou het me wel stoer lijken om bij de landmacht te gaan (vrouwen in uniform).
Dat is wel erg inderdaad.. Roosje haalt gewoon voorzichtig uit naar honden als ze in de weg staan of lopen.quote:Op zondag 10 april 2005 10:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Lurch is een watje. Doerak ligt op de bank en ligt er middenop zodat Lurch er niet bij kan. In plaats van dat ze Doerak aan de kant duwt (Doerak is onderdanig naar Lurch), gaat ze voor de bank zitten piepen, net zolang tot ìk tegen Doerak zeg dat ze aan de kant moet omdat Lurch er ook bij wil.
Ik douche ook meestal 's avonds, maar dat is ook om praktische redenen. Nat haar is amper in model te krijgen.quote:Op zondag 10 april 2005 10:52 schreef ReCreative het volgende:
Morgen beste fok!vrienden![]()
.
[..]ik heb het juist andersom, ik word altijd lekker slaperig van een warme douche. Ik douche dan ook altijd 's avonds
.
Okquote:Op zondag 10 april 2005 10:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat gaat niet, ik voel me dan de hele dag viezig. Ik mòet 's ochtends douchen. Ik douche zelfs wel eens tweemaal per dag.
Ikzelf douche meestal dus 's avonds en sla ook wel eens een dag over. Getuige het feit hoeveel mensen ik ruik denk ik dat het met mijn eigen viezigheid wel meevalt..quote:Op zondag 10 april 2005 10:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat gaat niet, ik voel me dan de hele dag viezig. Ik mòet 's ochtends douchen. Ik douche zelfs wel eens tweemaal per dag.
Hier ook.quote:Op zondag 10 april 2005 10:58 schreef livEliveD het volgende:
Ik moet elke ochtend wel douchen want anders is het onmogelijk om me slaapkop haarmodel anders te krijgen
Maar als mijn haar nog een beetje nat is voordat ik ga slapen, dan wordt ik helemaal met een 'coupe du plof' wakker. Haar wassen doe ik dus wèl weer liever 's ochtendsquote:Op zondag 10 april 2005 10:56 schreef Alicey het volgende:
Ik douche ook meestal 's avonds, maar dat is ook om praktische redenen. Nat haar is amper in model te krijgen.
Is dat belangrijk dan? Dus aangezien je zelf anderen weleens ruikt het dus zelf niet erg vinden om een dag over te slaan? Het gaat er toch puur om wat je zelf lekker (en sociaalquote:Op zondag 10 april 2005 10:57 schreef Alicey het volgende:
Ikzelf douche meestal dus 's avonds en sla ook wel eens een dag over. Getuige het feit hoeveel mensen ik ruik denk ik dat het met mijn eigen viezigheid wel meevalt..
Het volhouden van 100 meter rennen kan ik wel. Ik kan een bepaalde knop omzetten waardoor ik door kan blijven gaan, of ik ook snel genoeg ren is dan weer de vraag.quote:Op zondag 10 april 2005 10:56 schreef Bensel het volgende:
haha, voor de landmacht he ik geen coditie genoeg.. kan urenlang lopen met zware bepakking, maar 100 meter rennen.. Ho maar
Dat is een ook niet te onderschatten voordeel iddquote:Op zondag 10 april 2005 11:00 schreef miss_sly het volgende:
Hier ook.
Bovendien word ik van 's ochtends douchen lekker wakker
Persoonlijk ben ik meer een sprinterquote:Op zondag 10 april 2005 10:56 schreef Bensel het volgende:
haha, voor de landmacht he ik geen coditie genoeg.. kan urenlang lopen met zware bepakking, maar 100 meter rennen.. Ho maar
Ja, mijn vriendje doucht ook maar eens in de paar dagen. Ik vind dat bij een ander trouwens niet vies ofzo (hij stinkt nietquote:Op zondag 10 april 2005 10:56 schreef ReCreative het volgende:
Ok. Ik duw 's ochtends mijn hoofd onder de kraan en ik kam mijn haar (soms) en ik kan er weer tegen aan
. Maar daar schijnt wel een significant verschil te zitten tussen jongetjes en meisjes
.
Het was meer illustratief. Naar mijn eigen idee ben ik schoon genoeg. Dit wordt dus nog eens onderschreven door het feit dat ik veel mensen ruik (Het gaat mij iets te ver om de conclusie te trekken dat dat allemaal smeerkezen zijn).quote:Op zondag 10 april 2005 11:00 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Is dat belangrijk dan? Dus aangezien je zelf anderen weleens ruikt het dus zelf niet erg vinden om een dag over te slaan? Het gaat er toch puur om wat je zelf lekker (en sociaal) vind.
Ikzelf dus niet.. Ik ben niet snel of sterk, maar ik heb wel een redelijk uithoudingsvermogen..quote:Op zondag 10 april 2005 11:02 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik meer een sprinter
Shuttle run test
Ik bij die test dus niet.. LO in algemeenheid vond ik wel vreselijk, en ik haalde dan ook regelmatig onvoldoendes. Het is er ook mede-verantwoordelijk voor dat ik VWO niet heb afgemaakt (De hoofdreden was echter mijn eigen ongemotiveerdheid).quote:Op zondag 10 april 2005 11:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De shuttle run was echt mijn worst nightmare. Ik haalde altijd een onvoldoende.
Ik ook. Totdat ik 1 (!) uur in de week ging sporten. Hoppa altijd een zeer ruime voldoendequote:Op zondag 10 april 2005 11:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De shuttle run was echt mijn worst nightmare. Ik haalde altijd een onvoldoende.
Heen en weer lopen tussen 2 strepen. Je hoort een pieptoon, bij iedere pieptoon is het de bedoeling dat je de afstand hebt overbrugd. De frequentie waarop de piep valt wordt geleidelijk aan opgevoerd.quote:Op zondag 10 april 2005 11:06 schreef SingleCoil het volgende:
wat is een shuttle run ?
Het is bij mij het enige vak waarvoor ik ooit een onvoldoende op mijn rapport heb gehad. Dat vond ik vreselijk, voor de rest had ik altijd hoge cijfers en dan zo'n lelijke vijf ertussen voor een vak dat er niet toe deed.quote:Op zondag 10 april 2005 11:06 schreef Alicey het volgende:
Ik bij die test dus niet.. LO in algemeenheid vond ik wel vreselijk, en ik haalde dan ook regelmatig onvoldoendes. Het is er ook mede-verantwoordelijk voor dat ik VWO niet heb afgemaakt (De hoofdreden was echter mijn eigen ongemotiveerdheid).
Ik had en heb een hekel aan sport (Maar dat is vooral door het verplichte karakter, de dommigheid ervan en het kuddegedrag), maar ik denk wel dat ik voldoende beweging krijg. Ten tijde van de middelbare school kon het me eigenlijk niet zoveel schelen.quote:Op zondag 10 april 2005 11:07 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik ook. Totdat ik 1 (!) uur in de week ging sporten. Hoppa altijd een zeer ruime voldoende [afbeelding]
Ik ken 2 versies van conditie testen op de middelbare school. De eerste is 15 minuten zover mogelijk lopen (dan heb je een 400 meter tot je beschikking). De tweede is in een gymzaal en dan moet je elke keer als je een toon hoort naar de overkant rennen voordat de volgende toon komt. Die tonen komen steeds sneller op dat bandje en dus moet je steeds sneller naar de overkant en weer terug. Hoelang je het volhoudt is dan je conditie.quote:Op zondag 10 april 2005 11:06 schreef SingleCoil het volgende:
wat is een shuttle run ?
Ik sportte bijna dagelijks, maar paardrijden en dat is meer spier- dan conditietraining.quote:Op zondag 10 april 2005 11:07 schreef livEliveD het volgende:
Ik ook. Totdat ik 1 (!) uur in de week ging sporten. Hoppa altijd een zeer ruime voldoende [afbeelding]
Ik vond het dus ook een erg overbodig vak.. Ik zie nog steeds niet wat voor relevantie het vak heeft of wat je er nou echt leert aan bruikbare kennis..quote:Op zondag 10 april 2005 11:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het is bij mij het enige vak waarvoor ik ooit een onvoldoende op mijn rapport heb gehad. Dat vond ik vreselijk, voor de rest had ik altijd hoge cijfers en dan zo'n lelijke vijf ertussen voor een vak dat er niet toe deed.
Herkenbaarquote:Op zondag 10 april 2005 11:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het gekke is dat ik úren kan fietsen of wandelen, maar na tweehonderd meter hardlopen heb ik al kramp in mijn buik.
En dan die stem erbij: Trap 7.5 *piep*quote:Op zondag 10 april 2005 11:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik hoor die pieptonen nog... Brr.
Min of meer heb ik dat ook. Als ik niet maximaal mijn kracht gebruik kan ik het desnoods een hele dag volhouden.quote:Op zondag 10 april 2005 11:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik sportte bijna dagelijks, maar paardrijden en dat is meer spier- dan conditietraining.
Het gekke is dat ik úren kan fietsen of wandelen, maar na tweehonderd meter hardlopen heb ik al kramp in mijn buik.
Tegenwoordig heeft het misschien zin, met al die te dik wordende kinderen. Maar ja, of twee uurtjes gym in de week daar tegen helpt...quote:Op zondag 10 april 2005 11:11 schreef Alicey het volgende:
Ik vond het dus ook een erg overbodig vak.. Ik zie nog steeds niet wat voor relevantie het vak heeft of wat je er nou echt leert aan bruikbare kennis..
Ik bedoel meer voor later.. De meeste andere vakken zoals bijvoorbeeld natuurkunde of scheikunde gebruik ik nog steeds kennis van. Qua LO zie ik dat niet terug. Ik denk dat motivatie veel belangrijker is om iets aan beweging te doen, dan om bijvoorbeeld te kunnen korfballen.quote:Op zondag 10 april 2005 11:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Tegenwoordig heeft het misschien zin, met al die te dik wordende kinderen. Maar ja, of twee uurtjes gym in de week daar tegen helpt...
De Cooper-test lijkt veel op de shuttle-run test. Een van de verschillen is geloof ik dat de shuttle-run-test net halve trappen werkt, en de Cooper-test alleen met hele.quote:Op zondag 10 april 2005 11:17 schreef SingleCoil het volgende:
Het klinkt wel als een experiment, kijken hoe ver je komt. Lachen wel, wij deden (maar dat was natuurlijk vlak na de oorlog) de Cooper-test, dan moest je in 12 minuten kijken hoever je kon lopen. Ik was er wel vrij goed in, hoewel ik niet zo'n 'sporter' ben. Een kilometer of drie haal je toch zeker wel in 12 minuten, dat is 15 km per uur.
Een marathon lopen is toch wel iets dat ik nog een keer wil doen. Heel vreemd misschien, maar ik wil toch wel eens kijken hoe ver ik daarmee kom.quote:Ik heb wel eens een marathon gelopen, daar deed ik iets meer dan 3 uur over, dus niet bepaald geweldig. Ik ben ook meer een sprinter, wat dat betreft (maar een beetje te zwaar)
Ow ja de coopertestquote:Op zondag 10 april 2005 11:17 schreef SingleCoil het volgende:
Het klinkt wel als een experiment, kijken hoe ver je komt. Lachen wel, wij deden (maar dat was natuurlijk vlak na de oorlog) de Cooper-test, dan moest je in 12 minuten kijken hoever je kon lopen. Ik was er wel vrij goed in, hoewel ik niet zo'n 'sporter' ben. Een kilometer of drie haal je toch zeker wel in 12 minuten, dat is 15 km per uur.
Ik heb wel eens een marathon gelopen, daar deed ik iets meer dan 3 uur over, dus niet bepaald geweldig. Ik ben ook meer een sprinter, wat dat betreft (maar een beetje te zwaar)
Jep, het is duidelijk dat de auteur dat niet wil.quote:Op zondag 10 april 2005 11:17 schreef ReCreative het volgende:
Mwahah. Ik heb net een tutorial gevolgd om CDONTS te installeren, eindigt-ie met deze meesterlijke zin: 'If you use the knowledge acquired through this tutorial to run a spam campaign or some other illegal / annoying activity, may you rot in what ever hell you happen to believe in.'.
Heerlijk, die duidelijkheid.
Maar hardlopen kun je leren. Duurloop dan.quote:Op zondag 10 april 2005 11:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
De Cooper-test lijkt veel op de shuttle-run test. Een van de verschillen is geloof ik dat de shuttle-run-test net halve trappen werkt, en de Cooper-test alleen met hele.
[..]
Een marathon lopen is toch wel iets dat ik nog een keer wil doen. Heel vreemd misschien, maar ik wil toch wel eens kijken hoe ver ik daarmee kom.
Ik ben meer een explosief iemand dan een duratief renner. Tijdens de Coopertest liep ik dus 10 minuten rustig aan en de laatste 2 minuten vol gasquote:Op zondag 10 april 2005 11:17 schreef SingleCoil het volgende:
Ik denk dat ik niet eens zo slecht zou uitvallen, zoals ik al zei heb ik een redelijk uithoudingsvermogen, ondanks het feit dat ik niet zo snel en sterk ben.quote:Op zondag 10 april 2005 11:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar hardlopen kun je leren. Duurloop dan.
Met hardlopen bedoel je echt sprint?quote:Ik heb het een tijdje gedaan, ga het ook weer oppakken als ik beter ben. Ik zat inmiddels op 7-2-7, wat dus wilde zeggen dat ik 7 minuten kon hardlopen, 2 minuten wandelen en weer 7 hardlopen. Terwijl ik, toen ik begon, nog niet eens 1 minuut kon hardlopen!
Dat heb ik dus ook. Coopertesten en aanverwante ongein vond ik verschrikkelijk.quote:Op zondag 10 april 2005 11:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat laatste had ik de energie niet meer voor na het uitlopen.quote:Op zondag 10 april 2005 11:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De Cooper-test deden wij ook. Tegen het einde stortte ik rochelend en huilend ter aarde.
nee, niet sprintenquote:Op zondag 10 april 2005 11:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk dat ik niet eens zo slecht zou uitvallen, zoals ik al zei heb ik een redelijk uithoudingsvermogen, ondanks het feit dat ik niet zo snel en sterk ben.
[..]
Met hardlopen bedoel je echt sprint?
Het lag bij mij ook aan dat eeuwige rondje... Als we in het duin gingen rennen, kon ik het uren volhouden, heerlijkquote:Op zondag 10 april 2005 11:23 schreef Maethor het volgende:
Dat heb ik dus ook. Coopertesten en aanverwante ongein vond ik verschrikkelijk.
Er waren er ook een aantal die dachten dat ik aan het doodgaan was toen ik neercrashte.quote:Op zondag 10 april 2005 11:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zo'n Coopertest lijkt me eigenlijk ook helemaal niet zo verantwoord voor mensen die weinig of niet sporten... Ik had wel dood kunnen gaan!
Okee, op die manier.. Ik vind het er inderdaad wel vermoeiend uitzien (Vooral omdat ze niet sneller vooruit komen er door.quote:Op zondag 10 april 2005 11:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
nee, niet sprinten
Joggen, en als het beter gaat harder dan dat.
Als je, net als ik, van niets komt, kun je beter rustig beginnen en opbouwen
Welnee...je valt gewoon flauw...en dan kom je weer bij...quote:Op zondag 10 april 2005 11:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zo'n Coopertest lijkt me eigenlijk ook helemaal niet zo verantwoord voor mensen die weinig of niet sporten... Ik had wel dood kunnen gaan!
Ik weet niet hoe hard ik loop, dat heb ik niet gemeten. Ik vond het al heel wat dat ik het konquote:Op zondag 10 april 2005 11:26 schreef SingleCoil het volgende:
Sly, 7-2-7 is al best aardig, wat is je basistempo, hoe 'hard' loop je dan ?
Alsof dat niet erg genoeg is.quote:Op zondag 10 april 2005 11:28 schreef SingleCoil het volgende:
Welnee...je valt gewoon flauw...en dan kom je weer bij...
Daar word je anders ook niet vrolijk van..Bijna flauw vallen wordt ik ook nooit vrolijk van.quote:Op zondag 10 april 2005 11:28 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Welnee...je valt gewoon flauw...en dan kom je weer bij...
Dat is ook nog eens doodsaai inderdaad.quote:Op zondag 10 april 2005 11:25 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Het lag bij mij ook aan dat eeuwige rondje...
Eh, nee. Bij mij maakt het niet uit waar ik hardloop.quote:Als we in het duin gingen rennen, kon ik het uren volhouden, heerlijk.
Ja nee dus.quote:Maar dat Cooperrondje... En dan die strebers die je elke twee minuten voorbij liepen: 'Heej man, alles goed'...
In Leeuwarden heeft onze gymleraar ons een keer door de V&D laten lopenquote:Op zondag 10 april 2005 11:23 schreef Maethor het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Coopertesten en aanverwante ongein vond ik verschrikkelijk.
In zo'n goede groep zat ik dan waarschijnlijk niet. Ik geloof dat ik tot trap 14 ben gekomen (En de rest dus daar onder).quote:Op zondag 10 april 2005 11:42 schreef Bensel het volgende:
we hadden een antal jongens die shuttle run test gewoon uitliepen.. trap 15 *piep...piep...piep...piep* En dan zat je daar, al uitgevallen bij trap 6
En wat mocht daar het nut van zijn?quote:Op zondag 10 april 2005 11:43 schreef Haushofer het volgende:
[..]
In Leeuwarden heeft onze gymleraar ons een keer door de V&D laten lopen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |