Dat is een ook niet te onderschatten voordeel iddquote:Op zondag 10 april 2005 11:00 schreef miss_sly het volgende:
Hier ook.
Bovendien word ik van 's ochtends douchen lekker wakker
Persoonlijk ben ik meer een sprinterquote:Op zondag 10 april 2005 10:56 schreef Bensel het volgende:
haha, voor de landmacht he ik geen coditie genoeg.. kan urenlang lopen met zware bepakking, maar 100 meter rennen.. Ho maar
Ja, mijn vriendje doucht ook maar eens in de paar dagen. Ik vind dat bij een ander trouwens niet vies ofzo (hij stinkt nietquote:Op zondag 10 april 2005 10:56 schreef ReCreative het volgende:
Ok. Ik duw 's ochtends mijn hoofd onder de kraan en ik kam mijn haar (soms) en ik kan er weer tegen aan
. Maar daar schijnt wel een significant verschil te zitten tussen jongetjes en meisjes
.
Het was meer illustratief. Naar mijn eigen idee ben ik schoon genoeg. Dit wordt dus nog eens onderschreven door het feit dat ik veel mensen ruik (Het gaat mij iets te ver om de conclusie te trekken dat dat allemaal smeerkezen zijn).quote:Op zondag 10 april 2005 11:00 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Is dat belangrijk dan? Dus aangezien je zelf anderen weleens ruikt het dus zelf niet erg vinden om een dag over te slaan? Het gaat er toch puur om wat je zelf lekker (en sociaal) vind.
Ikzelf dus niet.. Ik ben niet snel of sterk, maar ik heb wel een redelijk uithoudingsvermogen..quote:Op zondag 10 april 2005 11:02 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik meer een sprinter
Shuttle run test
Ik bij die test dus niet.. LO in algemeenheid vond ik wel vreselijk, en ik haalde dan ook regelmatig onvoldoendes. Het is er ook mede-verantwoordelijk voor dat ik VWO niet heb afgemaakt (De hoofdreden was echter mijn eigen ongemotiveerdheid).quote:Op zondag 10 april 2005 11:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De shuttle run was echt mijn worst nightmare. Ik haalde altijd een onvoldoende.
Ik ook. Totdat ik 1 (!) uur in de week ging sporten. Hoppa altijd een zeer ruime voldoendequote:Op zondag 10 april 2005 11:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De shuttle run was echt mijn worst nightmare. Ik haalde altijd een onvoldoende.
Heen en weer lopen tussen 2 strepen. Je hoort een pieptoon, bij iedere pieptoon is het de bedoeling dat je de afstand hebt overbrugd. De frequentie waarop de piep valt wordt geleidelijk aan opgevoerd.quote:Op zondag 10 april 2005 11:06 schreef SingleCoil het volgende:
wat is een shuttle run ?
Het is bij mij het enige vak waarvoor ik ooit een onvoldoende op mijn rapport heb gehad. Dat vond ik vreselijk, voor de rest had ik altijd hoge cijfers en dan zo'n lelijke vijf ertussen voor een vak dat er niet toe deed.quote:Op zondag 10 april 2005 11:06 schreef Alicey het volgende:
Ik bij die test dus niet.. LO in algemeenheid vond ik wel vreselijk, en ik haalde dan ook regelmatig onvoldoendes. Het is er ook mede-verantwoordelijk voor dat ik VWO niet heb afgemaakt (De hoofdreden was echter mijn eigen ongemotiveerdheid).
Ik had en heb een hekel aan sport (Maar dat is vooral door het verplichte karakter, de dommigheid ervan en het kuddegedrag), maar ik denk wel dat ik voldoende beweging krijg. Ten tijde van de middelbare school kon het me eigenlijk niet zoveel schelen.quote:Op zondag 10 april 2005 11:07 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik ook. Totdat ik 1 (!) uur in de week ging sporten. Hoppa altijd een zeer ruime voldoende [afbeelding]
Ik ken 2 versies van conditie testen op de middelbare school. De eerste is 15 minuten zover mogelijk lopen (dan heb je een 400 meter tot je beschikking). De tweede is in een gymzaal en dan moet je elke keer als je een toon hoort naar de overkant rennen voordat de volgende toon komt. Die tonen komen steeds sneller op dat bandje en dus moet je steeds sneller naar de overkant en weer terug. Hoelang je het volhoudt is dan je conditie.quote:Op zondag 10 april 2005 11:06 schreef SingleCoil het volgende:
wat is een shuttle run ?
Ik sportte bijna dagelijks, maar paardrijden en dat is meer spier- dan conditietraining.quote:Op zondag 10 april 2005 11:07 schreef livEliveD het volgende:
Ik ook. Totdat ik 1 (!) uur in de week ging sporten. Hoppa altijd een zeer ruime voldoende [afbeelding]
Ik vond het dus ook een erg overbodig vak.. Ik zie nog steeds niet wat voor relevantie het vak heeft of wat je er nou echt leert aan bruikbare kennis..quote:Op zondag 10 april 2005 11:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het is bij mij het enige vak waarvoor ik ooit een onvoldoende op mijn rapport heb gehad. Dat vond ik vreselijk, voor de rest had ik altijd hoge cijfers en dan zo'n lelijke vijf ertussen voor een vak dat er niet toe deed.
Herkenbaarquote:Op zondag 10 april 2005 11:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het gekke is dat ik úren kan fietsen of wandelen, maar na tweehonderd meter hardlopen heb ik al kramp in mijn buik.
En dan die stem erbij: Trap 7.5 *piep*quote:Op zondag 10 april 2005 11:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik hoor die pieptonen nog... Brr.
Min of meer heb ik dat ook. Als ik niet maximaal mijn kracht gebruik kan ik het desnoods een hele dag volhouden.quote:Op zondag 10 april 2005 11:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik sportte bijna dagelijks, maar paardrijden en dat is meer spier- dan conditietraining.
Het gekke is dat ik úren kan fietsen of wandelen, maar na tweehonderd meter hardlopen heb ik al kramp in mijn buik.
Tegenwoordig heeft het misschien zin, met al die te dik wordende kinderen. Maar ja, of twee uurtjes gym in de week daar tegen helpt...quote:Op zondag 10 april 2005 11:11 schreef Alicey het volgende:
Ik vond het dus ook een erg overbodig vak.. Ik zie nog steeds niet wat voor relevantie het vak heeft of wat je er nou echt leert aan bruikbare kennis..
Ik bedoel meer voor later.. De meeste andere vakken zoals bijvoorbeeld natuurkunde of scheikunde gebruik ik nog steeds kennis van. Qua LO zie ik dat niet terug. Ik denk dat motivatie veel belangrijker is om iets aan beweging te doen, dan om bijvoorbeeld te kunnen korfballen.quote:Op zondag 10 april 2005 11:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Tegenwoordig heeft het misschien zin, met al die te dik wordende kinderen. Maar ja, of twee uurtjes gym in de week daar tegen helpt...
De Cooper-test lijkt veel op de shuttle-run test. Een van de verschillen is geloof ik dat de shuttle-run-test net halve trappen werkt, en de Cooper-test alleen met hele.quote:Op zondag 10 april 2005 11:17 schreef SingleCoil het volgende:
Het klinkt wel als een experiment, kijken hoe ver je komt. Lachen wel, wij deden (maar dat was natuurlijk vlak na de oorlog) de Cooper-test, dan moest je in 12 minuten kijken hoever je kon lopen. Ik was er wel vrij goed in, hoewel ik niet zo'n 'sporter' ben. Een kilometer of drie haal je toch zeker wel in 12 minuten, dat is 15 km per uur.
Een marathon lopen is toch wel iets dat ik nog een keer wil doen. Heel vreemd misschien, maar ik wil toch wel eens kijken hoe ver ik daarmee kom.quote:Ik heb wel eens een marathon gelopen, daar deed ik iets meer dan 3 uur over, dus niet bepaald geweldig. Ik ben ook meer een sprinter, wat dat betreft (maar een beetje te zwaar)
Ow ja de coopertestquote:Op zondag 10 april 2005 11:17 schreef SingleCoil het volgende:
Het klinkt wel als een experiment, kijken hoe ver je komt. Lachen wel, wij deden (maar dat was natuurlijk vlak na de oorlog) de Cooper-test, dan moest je in 12 minuten kijken hoever je kon lopen. Ik was er wel vrij goed in, hoewel ik niet zo'n 'sporter' ben. Een kilometer of drie haal je toch zeker wel in 12 minuten, dat is 15 km per uur.
Ik heb wel eens een marathon gelopen, daar deed ik iets meer dan 3 uur over, dus niet bepaald geweldig. Ik ben ook meer een sprinter, wat dat betreft (maar een beetje te zwaar)
Jep, het is duidelijk dat de auteur dat niet wil.quote:Op zondag 10 april 2005 11:17 schreef ReCreative het volgende:
Mwahah. Ik heb net een tutorial gevolgd om CDONTS te installeren, eindigt-ie met deze meesterlijke zin: 'If you use the knowledge acquired through this tutorial to run a spam campaign or some other illegal / annoying activity, may you rot in what ever hell you happen to believe in.'.
Heerlijk, die duidelijkheid.
Maar hardlopen kun je leren. Duurloop dan.quote:Op zondag 10 april 2005 11:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
De Cooper-test lijkt veel op de shuttle-run test. Een van de verschillen is geloof ik dat de shuttle-run-test net halve trappen werkt, en de Cooper-test alleen met hele.
[..]
Een marathon lopen is toch wel iets dat ik nog een keer wil doen. Heel vreemd misschien, maar ik wil toch wel eens kijken hoe ver ik daarmee kom.
Ik ben meer een explosief iemand dan een duratief renner. Tijdens de Coopertest liep ik dus 10 minuten rustig aan en de laatste 2 minuten vol gasquote:Op zondag 10 april 2005 11:17 schreef SingleCoil het volgende:
Ik denk dat ik niet eens zo slecht zou uitvallen, zoals ik al zei heb ik een redelijk uithoudingsvermogen, ondanks het feit dat ik niet zo snel en sterk ben.quote:Op zondag 10 april 2005 11:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar hardlopen kun je leren. Duurloop dan.
Met hardlopen bedoel je echt sprint?quote:Ik heb het een tijdje gedaan, ga het ook weer oppakken als ik beter ben. Ik zat inmiddels op 7-2-7, wat dus wilde zeggen dat ik 7 minuten kon hardlopen, 2 minuten wandelen en weer 7 hardlopen. Terwijl ik, toen ik begon, nog niet eens 1 minuut kon hardlopen!
Dat heb ik dus ook. Coopertesten en aanverwante ongein vond ik verschrikkelijk.quote:Op zondag 10 april 2005 11:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat laatste had ik de energie niet meer voor na het uitlopen.quote:Op zondag 10 april 2005 11:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De Cooper-test deden wij ook. Tegen het einde stortte ik rochelend en huilend ter aarde.
nee, niet sprintenquote:Op zondag 10 april 2005 11:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk dat ik niet eens zo slecht zou uitvallen, zoals ik al zei heb ik een redelijk uithoudingsvermogen, ondanks het feit dat ik niet zo snel en sterk ben.
[..]
Met hardlopen bedoel je echt sprint?
Het lag bij mij ook aan dat eeuwige rondje... Als we in het duin gingen rennen, kon ik het uren volhouden, heerlijkquote:Op zondag 10 april 2005 11:23 schreef Maethor het volgende:
Dat heb ik dus ook. Coopertesten en aanverwante ongein vond ik verschrikkelijk.
Er waren er ook een aantal die dachten dat ik aan het doodgaan was toen ik neercrashte.quote:Op zondag 10 april 2005 11:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zo'n Coopertest lijkt me eigenlijk ook helemaal niet zo verantwoord voor mensen die weinig of niet sporten... Ik had wel dood kunnen gaan!
Okee, op die manier.. Ik vind het er inderdaad wel vermoeiend uitzien (Vooral omdat ze niet sneller vooruit komen er door.quote:Op zondag 10 april 2005 11:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
nee, niet sprinten
Joggen, en als het beter gaat harder dan dat.
Als je, net als ik, van niets komt, kun je beter rustig beginnen en opbouwen
Welnee...je valt gewoon flauw...en dan kom je weer bij...quote:Op zondag 10 april 2005 11:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zo'n Coopertest lijkt me eigenlijk ook helemaal niet zo verantwoord voor mensen die weinig of niet sporten... Ik had wel dood kunnen gaan!
Ik weet niet hoe hard ik loop, dat heb ik niet gemeten. Ik vond het al heel wat dat ik het konquote:Op zondag 10 april 2005 11:26 schreef SingleCoil het volgende:
Sly, 7-2-7 is al best aardig, wat is je basistempo, hoe 'hard' loop je dan ?
Alsof dat niet erg genoeg is.quote:Op zondag 10 april 2005 11:28 schreef SingleCoil het volgende:
Welnee...je valt gewoon flauw...en dan kom je weer bij...
Daar word je anders ook niet vrolijk van..Bijna flauw vallen wordt ik ook nooit vrolijk van.quote:Op zondag 10 april 2005 11:28 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Welnee...je valt gewoon flauw...en dan kom je weer bij...
Dat is ook nog eens doodsaai inderdaad.quote:Op zondag 10 april 2005 11:25 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Het lag bij mij ook aan dat eeuwige rondje...
Eh, nee. Bij mij maakt het niet uit waar ik hardloop.quote:Als we in het duin gingen rennen, kon ik het uren volhouden, heerlijk.
Ja nee dus.quote:Maar dat Cooperrondje... En dan die strebers die je elke twee minuten voorbij liepen: 'Heej man, alles goed'...
In Leeuwarden heeft onze gymleraar ons een keer door de V&D laten lopenquote:Op zondag 10 april 2005 11:23 schreef Maethor het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Coopertesten en aanverwante ongein vond ik verschrikkelijk.
In zo'n goede groep zat ik dan waarschijnlijk niet. Ik geloof dat ik tot trap 14 ben gekomen (En de rest dus daar onder).quote:Op zondag 10 april 2005 11:42 schreef Bensel het volgende:
we hadden een antal jongens die shuttle run test gewoon uitliepen.. trap 15 *piep...piep...piep...piep* En dan zat je daar, al uitgevallen bij trap 6
En wat mocht daar het nut van zijn?quote:Op zondag 10 april 2005 11:43 schreef Haushofer het volgende:
[..]
In Leeuwarden heeft onze gymleraar ons een keer door de V&D laten lopen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |