Misschien kunnen ze binnen afzienbare tijd bijna-dood-ervaringen opwekken en dat wordt dan een nieuwe attractie op de kermis.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:54 schreef Monidique het volgende:
Juist, dát ook weer net. Dus je kunt het voelen... en toch niet doodgaan. Ja, ik weet het niet, het is nogal onzinnig van mij om er iets over te zeggen, want, ja, ik weet er niets over.
Misschien merk je tijdens het sterven wel dat je voor geen goud had gewild dat je dat van te voren had geweten. Een leuke film is toch ook altijd minder als je er al veel over gehoord hebt..quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het is zo verdomde jammer dat niemand het na kan vertellen.
Da's ook weer waar.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:56 schreef Alicey het volgende:
Misschien merk je tijdens het sterven wel dat je voor geen goud had gewild dat je dat van te voren had geweten. Een leuke film is toch ook altijd minder als je er al veel over gehoord hebt..
Een bijna-dood-ervaring komt doordat je neurale netwerk afsterft, waardoor al je neuronen willekeurig gaan vuren om zolang mogelijk te kunnen blijven functioneren.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze binnen afzienbare tijd bijna-dood-ervaringen opwekken en dat wordt dan een nieuwe attractie op de kermis.
Ook dat is niet zeker.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Da's ook weer waar.Aan de andere kant worden sommige films mooier als je ze vaker ziet, dat gaat in dit geval dan weer niet.
Shit.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:58 schreef Alicey het volgende:
Een bijna-dood-ervaring komt doordat je neurale netwerk afsterft, waardoor al je neuronen willekeurig gaan vuren om zolang mogelijk te kunnen blijven functioneren.
Het lijkt mij niet gezond om op een kermis je neurale netwerk af te laten sterven.
hahaha...ja....ik was 'blij verrast'.....quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen klaarkomen en ejaculeren, ik mag toch hopen dat je merkte dat er iets gaande was voordat je het kwakje aan de muur zag plakken.
Het zou jammer zijn als het eigenlijk geweldig was maar iedereen er steeds maar angstig mee omgaat...quote:[..]
Dat vind ik nou ook weer wat overdreven, al kan ik dat natuurlijk niet zeggen voordat ik het heb meegemaakt. En ook niet erna.
Haha, de religieuzen zijn juist degenen die het allerbangst zijn voor de dood. Daarom zijn ze religieuzen.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:59 schreef Monidique het volgende:
Ik dacht dat het sterven alleen voor religieuzen leuk was, maar nu Lupa_Solitaria, van wie ik dacht dat zij niet gelovig was, ook een behoorlijke blijde ontmoeting met de dood wenst, vermoed ik toch dat mijn veronderstelling niet klopt.
Er zijn ongetwijfeld onderzoeken gedaan met magnetische velden die zulke effecten moesten nabootsen.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Shit.
Maar misschien kunnen ze dat effect nabootsen?
Herkenbaar.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:00 schreef SingleCoil het volgende:
hahaha...ja....ik was 'blij verrast'.....
Nou ja, al weet je niet hoe het is, dan nog is het vrij zinloos om er angstig mee om te gaan. Het is immer onafwendbaar, dus je kunt er maar beter vrede mee sluiten.quote:Het zou jammer zijn als het eigenlijk geweldig was maar iedereen er steeds maar angstig mee omgaat...
Dat lijkt me onwaar of niet zo erg. Als het neurale netwerk echt afsterft, hoe komt het dan dat mensen na een bijna-dood ervaring hooguit wat warrig zijn zijn als ze weer bijkomen ? En als het niet echt afsterft, waarom dan niet in de kermis ?quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een bijna-dood-ervaring komt doordat je neurale netwerk afsterft, waardoor al je neuronen willekeurig gaan vuren om zolang mogelijk te kunnen blijven functioneren.
Het lijkt mij niet gezond om op een kermis je neurale netwerk af te laten sterven.
Nou , daarom dénk jij dat ze religieus zijn, natuurlijk, maar goed, ik bedoelde dat, waarom ze dan ook religieus zijn (geworden) en of dat nou oorzaak of gevolg is, dat het toch een vrede met de dood is, hun religie.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Haha, de religieuzen zijn juist degenen die het allerbangst zijn voor de dood. Daarom zijn ze religieuzen.
Daar heb je een punt.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:02 schreef SingleCoil het volgende:
Dat lijkt me onwaar of niet zo erg. Als het neurale netwerk echt afsterft, hoe komt het dan dat mensen na een bijna-dood ervaring hooguit wat warrig zijn zijn als ze weer bijkomen ? En als het niet echt afsterft, waarom dan niet in de kermis ?
Misschien dat dat op den duur kan. Het is trouwens wel een vreemd effect als je er bij nadenkt. Tijdens het afsterven zullen neuronen geactiveerd raken, en vlak voor hun definitieve afsterven geven zij al hun informatie prijs. Maar waarom? Wat is het nut er van? De informatie is na het afvuren net zo goed verloren, wat is het nut?quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Shit.
Maar misschien kunnen ze dat effect nabootsen?
JA ! Zoals Pulp Fiction, die ik nu voor de tweehonderste keer zie en steeds weer blijf genieten.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Aan de andere kant worden sommige films mooier als je ze vaker ziet
Omdat niet het hele netwerk in een keer afsterft, maar geleidelijk aan. Misschien is het doel van die informatie afvuren ook wel dat andere neuronen die informatie opnieuw opslaan.. Daar weet ik echter weer te weinig van af..quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:02 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dat lijkt me onwaar of niet zo erg. Als het neurale netwerk echt afsterft, hoe komt het dan dat mensen na een bijna-dood ervaring hooguit wat warrig zijn zijn als ze weer bijkomen ? En als het niet echt afsterft, waarom dan niet in de kermis ?
Het was een grapje, het geldt zeker niet voor iedereen, maar wel voor veel mensen denk ik. Voor mij gold het niet toen ik gelovig was.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:02 schreef Monidique het volgende:
Nou , daarom dénk jij dat ze religieus zijn, natuurlijk,
Nee, juist niet, ze ontkennen de dood door er een eeuwig leven achteraan te plakken. Dan heeft de dood ineens geen betekenis meer. Maar een vrede met de dood is het niet, integendeel zou ik zeggen. Ze proberen de dood te bagatelliseren.quote:maar goed, ik bedoelde dat, waarom ze dan ook religieus zijn (geworden) en of dat nou oorzaak of gevolg is, dat het toch een vrede met de dood is, hun religie.
Voor mij is het The Silence of the Lambs. En The Neverending Story. Maar die heet natuurlijk ook niet voor niets zo.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:04 schreef SingleCoil het volgende:
JA ! Zoals Pulp Fiction, die ik nu voor de tweehonderste keer zie en steeds weer blijf genieten.
Het lijkt me een coole ervaring. Heb mijn leven altijd al verfilmd willen zien.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:03 schreef Alicey het volgende:
Het zorgt er wel voor dat je alle ervaringen van je hele leven in een korte tijd opnieuw beleeft, dus interessant is het zeker wel.. Bij elke impressie die je waarneemt weet je echter dat de informatie voorgoed verloren is.. (Mits je hersenen dat nog (zouden) kunnen bevatten op dat moment)..
Maar misschien is juist het boek beter.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het lijkt me een coole ervaring. Heb mijn leven altijd al verfilmd willen zien.
Pulp Fiction is vergaande glorie.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:04 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
JA ! Zoals Pulp Fiction, die ik nu voor de tweehonderste keer zie en steeds weer blijf genieten.
Goed, fair enough, dat is ook wel zo.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nee, juist niet, ze ontkennen de dood door er een eeuwig leven achteraan te plakken. Dan heeft de dood ineens geen betekenis meer. Maar een vrede met de dood is het niet, integendeel zou ik zeggen. Ze proberen de dood te bagatelliseren.
Hoezo achterstevoren? En zou je je geboorte dan ook herbeleven?quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:09 schreef Alicey het volgende:
Het lijkt me een hele mooie ervaring.. Alle ervaringen, gezichten, emoties van je hele leven in een paar minuten (Weliswaar achterstevoren, maar dat mag de pret niet drukken).
quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hoezo achterstevoren? En zou je je geboorte dan ook herbeleven?
Ach, kun je toch nog een keertje een kut van dichtbij bekijken.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
Dat, Lupa, hoop ik van niet.
Volgens mij is dat niet waar. Als je een computer z'n gehele geheugen laat dumpen is de output ervan waarschijnlijk volledig onsamenhangend. Waarom zouden je neuronen nu ineens allemaal gaan 'afvuren' ? En wat zou je 'waarnemen' bij willekeurig afvurende neuronen ? Zou het ook maar iets te maken hebben met 'je verleden als een film' of met 'een licht aan het einde van een tunnel' ? Ik geloof daar niet zo veel van, te simpele uitleg en geen enkele beredenering er achter.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Omdat niet het hele netwerk in een keer afsterft, maar geleidelijk aan. Misschien is het doel van die informatie afvuren ook wel dat andere neuronen die informatie opnieuw opslaan.. Daar weet ik echter weer te weinig van af..
Wat maakt jou denken dat die eer nog niet aan mij bedeeld is geweest?quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ach, kun je toch nog een keertje een kut van dichtbij bekijken.
Zo leuk is dat nu ook weer niet.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ach, kun je toch nog een keertje een kut van dichtbij bekijken.
Ik zei toch 'nog een keertje'?quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:14 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wat maakt jou denken dat die eer nog niet aan mij bedeeld is geweest?
Mijnquote:Op zaterdag 9 april 2005 23:15 schreef SingleCoil het volgende:
Zo leuk is dat nu ook weer niet.
je zegt het goed maar je bedoelt het verkeerd, sukkel.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:10 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Pulp Fiction is vergaande glorie.
Informatie die er het laatst is ingekomen wordt het eerst vrijgegeven.quote:
Dat weet ik niet.. Ik denk ook dat degenen die dat hebben herbeleefd het ook niet kunnen navertellen, want het lijkt me dat wanneer je bij je geboorte bent aangekomen, dat er weinig neuronen meer over zijn om informatie in op te slaan of om uberhaupt nog veel zinnige hersenactiviteit te kunnen hebben..quote:En zou je je geboorte dan ook herbeleven?
Het is niet erg of zo, maar ik ben niet zo gyneacologisch aangelegd.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Mijnvindt het anders best leuk.
Kan.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik zei toch 'nog een keertje'?
Het waarom is een goede vraag, het is echter iets wat gebeurt wanneer zij afsterven.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:14 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet waar. Als je een computer z'n gehele geheugen laat dumpen is de output ervan waarschijnlijk volledig onsamenhangend. Waarom zouden je neuronen nu ineens allemaal gaan 'afvuren' ?
Die effecten worden er dus door veroorzaakt. De film door je geheugen, en het licht door je visuele apparaat.quote:En wat zou je 'waarnemen' bij willekeurig afvurende neuronen ? Zou het ook maar iets te maken hebben met 'je verleden als een film' of met 'een licht aan het einde van een tunnel' ?
Ik stel het vast simpeler voor dan het in werkelijkheid is, maar een simpele uitleg is natuurlijk geen reden dat een uitleg niet juist kan zijn.quote:Ik geloof daar niet zo veel van, te simpele uitleg en geen enkele beredenering er achter.
Liep er niet al een soortgelijk topic?quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zullen we een topic openen: "Doodgaan is leuk!"?
"Leuk" is inderdaad geen leuk woord.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Eigenlijk ben ik van mening dat het woordje 'leuk' uit de Nederlandse taal gebannen moet worden. Maar ja, soms heb je geen ander woord.
Maar dit geldt voor ons allemaal.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:21 schreef Monidique het volgende:
Meets zijn eng, en ik ben er nog niet geweest. Wanneer mensen merken dat, ondanks mijn digitale voorkomen van machtig, grootgeschapen, humorvol, engelachtig knap persoon, er gewoon een eenëntwintig -jarig iel jongetje zich lam zit te drinken, dan word ik waarschijnlijk toch weer de volgende dag wakker met een gevoel van walging.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |