abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26109642
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:16 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik vind mezelf ook niet bijster grappig, maar RC kwam daarnet niet meer bij.
dat geopende en gesloten topic was ook best grappig. vooral die sluitpost

maar humor is ook subjectief.

ik lig dubbel bij Ali G. M'n zus heeft last van plaatsvervangende schaamte als ze hem ziet.
pi_26109685
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:02 schreef Alicey het volgende:
Sterke manier waarop hij nu leeft. Aan de andere kant zou een dood in het vooruitzicht vanuit persoonlijk perspectief mij niet zo slecht lijken (Wel voor degenen die moeten leven met de gevolgen er van).
Ieder mens leeft met de dood in het vooruitzicht. Ik persoonlijk denk dat je pas echt gelukkig kunt worden als je je daar echt bewust van bent.
pi_26109753
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:02 schreef het_fokschaap het volgende:

tja, je zou gigolo kunnen worden natuurlijk. alleen wel één die zelf z'n klanten uit mag kiezen
Ja, ik zou ook wel hoer willen worden als ik mijn klanten zelf mocht uitzoeken.
  zaterdag 9 april 2005 @ 22:22:15 #54
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26109789
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:17 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dat geopende en gesloten topic was ook best grappig. vooral die sluitpost

maar humor is ook subjectief.
Klopt, en gelukkig maar.
quote:
ik lig dubbel bij Ali G. M'n zus heeft last van plaatsvervangende schaamte als ze hem ziet.
pi_26109825
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

droombaan
  zaterdag 9 april 2005 @ 22:23:47 #56
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26109895
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ieder mens leeft met de dood in het vooruitzicht. Ik persoonlijk denk dat je pas echt gelukkig kunt worden als je je daar echt bewust van bent.
Ik vraag me af wat je hier precies bedoelt met "echt" van bewust.. Ik heb wel een idee, maar het is moeilijk om dat te beschrijven. Ik denk wel dat het je gelukkiger kan maken. Het klinkt ook misschien heel vreemd, maar ergens is het best geruststellend om de zekerheid te hebben dat je dood gaat. Dat is iets wat niemand je kan afnemen.
pi_26109942
TVP
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_26109966
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

ik denk dat ik me er pas echt van bewust zou worden als de dood dichtbij komt vanwege een dodelijke ziekte o.i.d.
  zaterdag 9 april 2005 @ 22:27:47 #59
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26110020
Hoi weer Bensel.
  zaterdag 9 april 2005 @ 22:28:36 #60
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26110042
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:25 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ik denk dat ik me er pas echt van bewust zou worden als de dood dichtbij komt vanwege een dodelijke ziekte o.i.d.
Het is niet nodig. Ik heb de keuze tussen dood of leven gemaakt. Ik weet dat ik elk moment weer die keuze kan maken, en wat dat betreft heeft Lupa denk ik gelijk dat dat (min of meer onbewuste) besef bijdraagt aan geluksbeleving.
pi_26110093
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:23 schreef Alicey het volgende:
Ik vraag me af wat je hier precies bedoelt met "echt" van bewust..
Veel mensen negeren hun eigen sterfelijkheid, willen er zelfs niet aan denken of mee geconfronteerd worden. Dat geeft je ook een excuus om je leven niet ten volle te leven, want je gaat immers toch niet dood. Die mensen maken soms een enorme ommekeer als ze plotseling de dood in de ogen zien. Ineens gaan ze meer genieten, worden dingen die eerst heel belangrijk waren onbelangrijk en andersom. Het is beter als je de dood niet in de ogen hoeft te zien om ten volle te genieten van je leven. Ik denk dat dat optimaal kan als je je realiseert dat je echt elk moment dood kan gaan. Daarmee bedoel ik niet dat je daar de hele tijd aan zou moeten denken, maar meer dat je je verzoent met je eigen sterfelijkheid en dat je je realiseert dat 'nu' eigenlijk het enige is dat je hebt. Gisteren en morgen zijn ongrijpbaar, je hebt alleen dit moment.
quote:
Ik heb wel een idee, maar het is moeilijk om dat te beschrijven. Ik denk wel dat het je gelukkiger kan maken. Het klinkt ook misschien heel vreemd, maar ergens is het best geruststellend om de zekerheid te hebben dat je dood gaat. Dat is iets wat niemand je kan afnemen.
Het is in elk geval het enige in het leven waar je absoluut zeker van kunt zijn. Geruststellend... Kweenie, ik ben in elk geval niet bang om te sterven. Ik wìl niet sterven, maar ik ben er niet bang voor.
pi_26110105
Hoe in de naam des Here kun je nou ueberhappy zijn met het ultieme vooruitzicht van de dood? Op z'n hoogst kun je je er in berusten, lijkt mij, maar beter dan dat wordt het niet. Het is walging.
pi_26110120
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:25 schreef het_fokschaap het volgende:
Zie mijn post hierboven.
pi_26110124
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:27 schreef Alicey het volgende:
Hoi weer Bensel.
Hoi Alicey.. kzit hier nu weer met een gigantische smile achter de computer.. en verwacht binnenkort maar weer nieuwe foto's op m'n fotoboek
Twitch.tv/bensel15
pi_26110152
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:30 schreef Monidique het volgende:
Hoe in de naam des Here kun je nou ueberhappy zijn met het ultieme vooruitzicht van de dood? Op z'n hoogst kun je je er in berusten, lijkt mij, maar beter dan dat wordt het niet. Het is walging.
Dat ervaar ik helemaal niet zo. Ik ben zelfs wel nieuwsgierig naar de ervaring. De dood van anderen, mensen van wie ik houd, dat vind ik wel erg. Maar mijn eigen dood, nee.
pi_26110173
"Fuck pride! Pride only hurts. It never helps!" - Pulp Fuction !
Mu!
pi_26110174
hehe, doet me denken aan m'n horoscoop van gister: eerst zul je met groot tegenzin beginnen, maar daarna word het beter (in die strekking althans.. mischien was dat beter voor vandaag...
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 9 april 2005 @ 22:33:16 #68
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26110180
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Veel mensen negeren hun eigen sterfelijkheid, willen er zelfs niet aan denken of mee geconfronteerd worden.
True.
quote:
Gisteren en morgen zijn ongrijpbaar, je hebt alleen dit moment.
Zo zie ik het zelf ook min of meer. Dat is misschien ook de achterliggende reden dat ik weinig plan op de lange termijn.
quote:
Het is in elk geval het enige in het leven waar je absoluut zeker van kunt zijn. Geruststellend... Kweenie, ik ben n elk geval niet bang om te sterven. Ik wìl niet sterven, maar ik ben er niet bang voor.
Ik zou niet nu willen sterven, maar als het een "feit" zou zijn (Bijv. terminale ziekte) zou ik er mee kunnen leven.
  zaterdag 9 april 2005 @ 22:34:29 #69
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26110222
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:31 schreef Bensel het volgende:

[..]

Hoi Alicey.. kzit hier nu weer met een gigantische smile achter de computer.. en verwacht binnenkort maar weer nieuwe foto's op m'n fotoboek
Waarom zit jij met een gigantische smile achter je computer? En krijgen we die smile ook te zien in je fotoboek?
pi_26110224
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Het is in elk geval het enige in het leven waar je absoluut zeker van kunt zijn. Geruststellend... Kweenie, ik ben n elk geval niet bang om te sterven. Ik wìl niet sterven, maar ik ben er niet bang voor.
ik ben er niet dagelijks mee bezig en of ik me er mee verzoend heb, weet ik niet. Ik weet wel dat ik niet persé bang ben voor de dood, maar meer op de manier waarop zoals ook gemeldt in De dood is niet erg

en tja, dat ik doodga daar ben ik wel zeker van en ik hoop dat het gebeurt in een diepe slaap ofzo.

nu ga ik op weg naar de verjaardag ! dag allemaal
pi_26110236
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom zit jij met een gigantische smile achter je computer? En krijgen we die smile ook te zien in je fotoboek?
Nou vanwege die prijs? En waarschijnlijk wel (behalve achter m'n drum, daar sta ik waarschijnlijik vrij debiel op )
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 9 april 2005 @ 22:35:41 #72
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26110245
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:30 schreef Monidique het volgende:
Wat is er zo verkeerd aan de dood?
pi_26110254
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:33 schreef Alicey het volgende:
Ik zou niet nu willen sterven, maar als het een "feit" zou zijn (Bijv. terminale ziekte) zou ik er mee kunnen leven.
Ik ook.

Weet je, veel mensen zeggen dat ze het liefst in hun slaap willen sterven, in één keer weg willen zijn. Als ik mocht kiezen, zou ik juist heel bewust willen sterven. Ik wil erbij zijn, het meemaken.
pi_26110270
Daarentegen, is zachtjes doodgaan in je slaap niet een beetje een anticlimax?

Oh, wat hierboven staat dus.
  zaterdag 9 april 2005 @ 22:36:21 #75
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26110271
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:35 schreef Bensel het volgende:

[..]

Nou vanwege die prijs?
Op die fiets!
quote:
En waarschijnlijk wel (behalve achter m'n drum, daar sta ik waarschijnlijik vrij debiel op )
Ik vind debiele foto's leuk.
pi_26110280
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik ook.

Weet je, veel mensen zeggen dat ze het liefst in hun slaap willen sterven, in één keer weg willen zijn. Als ik mocht kiezen, zou ik juist heel bewust willen sterven. Ik wil erbij zijn, het meemaken.
mmm, nog even dit...nou, ik niet hoor...doe mij maar een shot morfine !
pi_26110285
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:34 schreef het_fokschaap het volgende:
en tja, dat ik doodga daar ben ik wel zeker van en ik hoop dat het gebeurt in een diepe slaap ofzo.
Grappig, ik reageer op dingen die jij zegt voordat je ze zegt. We zijn tegengesteld in deze zaken.
  zaterdag 9 april 2005 @ 22:37:44 #78
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26110300
quote:

[..]

Ik ook.

Ik vraag me af of je onbewust kunt sterven. Tijdens het stervensproces gaat je lichaam zich verzetten tegen het sterven, en dat is een ervaring die je volgens mij niet kunt missen.

Frappant is trouwens dat niemand ervaring heeft met sterven, maar dat toch vrijwel iedereen lijkt te weten wanneer zhij stervende is..
pi_26110324
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:35 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat is er zo verkeerd aan de dood?
Omdat de dood het niets is. Dat is voor sommigen misschien heel fijn, hoor, dat vind ik puik, maar ik heb liever iets dan niets. Velen zeggen dat ze nooit en te nimmer het oneindige leven willen hebben, ik weet niet, hoor, maar iets is beter dan niets, lijkt mij. Maar misschien dat ik daar over vijftig jaar wel met een vermoeide naar rust zoekende geest anders over denk.
  zaterdag 9 april 2005 @ 22:38:55 #80
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26110344
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:36 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mmm, nog even dit...nou, ik niet hoor...doe mij maar een shot morfine !
Doe mij maar morfine als ik het echt nodig heb, dan vraag ik er wel om.
  zaterdag 9 april 2005 @ 22:38:59 #81
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_26110345
*hips*

* kroeg is *
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_26110360
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

...en dan zeker ook nog bepalen wat er ging gebeuren...?
Mu!
pi_26110370
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:38 schreef Monidique het volgende:
Omdat de dood het niets is. Dat is voor sommigen misschien heel fijn, hoor, dat vind ik puik, maar ik heb liever iets dan niets. Velen zeggen dat ze nooit en te nimmer het oneindige leven willen hebben, ik weet niet, hoor, maar iets is beter dan niets, lijkt mij. Maar misschien dat ik daar over vijftig jaar wel met een vermoeide naar rust zoekende geest anders over denk.
Hoe kan niets nou beangstigend zijn...? Je merkt er niets van als je niet bestaat, hoor. Geen centje pijn.
pi_26110415
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:37 schreef Alicey het volgende:
Ik vraag me af of je onbewust kunt sterven. Tijdens het stervensproces gaat je lichaam zich verzetten tegen het sterven, en dat is een ervaring die je volgens mij niet kunt missen.
Ik hoop het. Het gebeurt tenslotten maar één keer, is lullig als je dat mist.
quote:
Frappant is trouwens dat niemand ervaring heeft met sterven, maar dat toch vrijwel iedereen lijkt te weten wanneer zhij stervende is..
Net zoiets als klaarkomen. Je weet meteen wat het is als het voor het eerst gebeurt. In het Frans heet een orgasme ook wel 'la petite mort' (de kleine dood).
pi_26110416
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

...of lijkt te weten welke ervaringen je dan niet mag missen....
Mu!
pi_26110436
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:39 schreef SingleCoil het volgende:
...en dan zeker ook nog bepalen wat er ging gebeuren...?

Al laat ik mij ook graag overweldigen.
  zaterdag 9 april 2005 @ 22:42:16 #87
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26110438
quote:

[..]

Ik ook.

iteejer heeft trouwens een tijdje terug een hele mooie column geschreven. Het raakte mij best flink mede door de omstandigheden. Ik denk dat jij het ook wel een mooie column vindt.

De warme dood
pi_26110478
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

[..]

Net zoiets als klaarkomen. Je weet meteen wat het is als het voor het eerst gebeurt. In het Frans heet een orgasme ook wel 'la petite mort' (de kleine dood).
Hmmm...ik was anders wel blij verrast toen ik voor het eerst klaar kwam. De rommel op de douchewand bewees vervolgens dat he teen orgasme geweest moest zijn.

Maar eens met lupa: je eigen dood, dat mag je niet missen, dat moet juist het hoogtepunt van je bestaan zijn!
Mu!
pi_26110479
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Hoe kan niets nou beangstigend zijn...? Je merkt er niets van als je niet bestaat, hoor. Geen centje pijn.
Nee, de dood zelf is inderdaad, als we er even vanuit gaan dat het gewoon Niets is, geen beangstigende ervaring als je al dood bent, maar uiteraard heb ik het over nú. Als je dood bent, merk je niet dat je dat bent, maar als je dood gaat, oftwel als je leeft, dan merk je, dan besef je dat wel. Je kunt het een prachtig laatste bedrijf vinden van het theater des levens, maar ik, en dan spreek ik vanzelfsprekend dus over mijzelf, vind het meer een wrange en moedeloze laatste klap.
  zaterdag 9 april 2005 @ 22:44:01 #90
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26110480
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Er is niets, dat is de kern... Er kan niets verkeerd zijn, ook dat is er niet mere..
  zaterdag 9 april 2005 @ 22:45:15 #91
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26110504
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik denk dat we moeilijk te weten te komen of wat ik zeg klopt.
quote:
Misschien inderdaad daarvan afgeleid..
pi_26110505
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Al laat ik mij ook graag overweldigen.
....dat is een lastig onderwerp dat veel oefening, geduld, wederzijds vertrouwen en inzicht vraagt, maar wel zo z'n charmes heeft.
Mu!
pi_26110546
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:42 schreef Alicey het volgende:
iteejer heeft trouwens een tijdje terug een hele mooie column geschreven. Het raakte mij best flink mede door de omstandigheden. Ik denk dat jij het ook wel een mooie column vindt.

De warme dood
Ja, die is wel mooi.
pi_26110607
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:43 schreef SingleCoil het volgende:
Hmmm...ik was anders wel blij verrast toen ik voor het eerst klaar kwam. De rommel op de douchewand bewees vervolgens dat he teen orgasme geweest moest zijn.
Er is een verschil tussen klaarkomen en ejaculeren, ik mag toch hopen dat je merkte dat er iets gaande was voordat je het kwakje aan de muur zag plakken.
quote:
Maar eens met lupa: je eigen dood, dat mag je niet missen, dat moet juist het hoogtepunt van je bestaan zijn!
Dat vind ik nou ook weer wat overdreven, al kan ik dat natuurlijk niet zeggen voordat ik het heb meegemaakt. En ook niet erna.
pi_26110669
-Laat maar-
pi_26110703
Wellicht wat te cynisch, maar de mensen die zich voelden doodgaan en toch konden worden geholpen zullen niet zeggen dat ze doodgingen. Hoewel, ik weet het niet.
pi_26110736
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:52 schreef Monidique het volgende:
Wellicht wat te cynisch, maar de mensen die zich voelden doodgaan en toch konden worden geholpen zullen niet zeggen dat ze doodgingen. Hoewel, ik weet het niet.
Hoe bedoel je precies? Mensen die een bijna-dood-ervaring hebben gehad geven vaak aan dat ze wisten dat ze dood aan het gaan waren, toch?
  zaterdag 9 april 2005 @ 22:54:40 #98
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26110783
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Hoe bedoel je precies? Mensen die een bijna-dood-ervaring hebben gehad geven vaak aan dat ze wisten dat ze dood aan het gaan waren, toch?
Er zijn ook genoeg mensen die op een ziekbed zeggen dat ze aan het sterven zijn, en binnen een minuut weg zijn.
pi_26110793
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Juist, dát ook weer net. Dus je kunt het voelen... en toch niet doodgaan. Ja, ik weet het niet, het is nogal onzinnig van mij om er iets over te zeggen, want, ja, ik weet er niets over.
pi_26110803
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:54 schreef Alicey het volgende:
Er zijn ook genoeg mensen die op een ziekbed zeggen dat ze aan het sterven zijn, en binnen een minuut weg zijn.
Het is zo verdomde jammer dat niemand het na kan vertellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')