Ach, ik ben ook geen blond engeltje.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:21 schreef Monidique het volgende:
Meets zijn eng, en ik ben er nog niet geweest. Wanneer mensen merken dat, ondanks mijn digitale voorkomen van machtig, grootgeschapen, humorvol, engelachtig knap persoon, er gewoon een eenëntwintig -jarig iel jongetje zich lam zit te drinken, dan word ik waarschijnlijk toch weer de volgende dag wakker met een gevoel van walging.
Die inderdaad ja.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Oh, ja, daar verwees iemand naar, 'Doodgaan is niet erg' o.i.d.
Iedereen is er met school geweest geloof ik.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:24 schreef Monidique het volgende:
Het omniversum, dat is toch die halve bol waarin een natuurfilm wordt afgespeeld? Mater Dei, dan moet ik weer aan de middelbare school denken,.
En dit heb je net geschreven?quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:25 schreef DrWolffenstein het volgende:
Als M gaat walgen krijg ik spontaan ook aanvallen van pure walging en afkeer.
maar waar besaaer je dat dan op ? Hoe kan iemand dat dan navertellen, met al die afgestorven neuronen ?quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het waarom is een goede vraag, het is echter iets wat gebeurt wanneer zij afsterven.
Waarom worden dan die effecten er door veroorzaakt ? Je mag toch aannemen dat als neuronen afsterven dat in eerste instantie zal gebeuren door gebrek aan zuurstof. Dat zal dan bij neuronen in willekeurige volgorde in je hersenen gebeuren. Er is geen enkele verklaring die het aannemelijk zou maken dat zich dat in je bewustzijn zou vertalen als 'een film zien' of 'licht aan het einde van de tunnel'. Bakerpraatjes. Ik mag toch meer van je verwachten, A.quote:[..]
Die effecten worden er dus door veroorzaakt. De film door je geheugen, en het licht door je visuele apparaat.
Je stelt het niet voor en dus is het geen uitleg. Waarom zouden neuronen afsterven als je dood gaat ? Waarom zou dat iets met je 'ervaring' te maken hebben ? Wat is eigenlijk 'near-dead', in view of dat je niet dood bent gegaan ? Net zoiets als 'bijna zwanger', lijkt me.quote:[..]
Ik stel het vast simpeler voor dan het in werkelijkheid is, maar een simpele uitleg is natuurlijk geen reden dat een uitleg niet juist kan zijn.
Zal ik je er met een vraagteken bij zetten?quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:27 schreef Monidique het volgende:
Elf juni, dat is een week voor achttien juni, dus een zaterdag. Den Haag, is met de trein wel redelijk bereikbaar, denk ik. Zaterdag, waarschijnlijk geen semi-psyscho-opwekkende kater dus. Ja, dat ís mogelijk, dat ís mogelijk.
Nee, want: [17:07] <Monidique> Volgende keer kom ik wel!.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Zal ik je er met een vraagteken bij zetten?
Nee, ik stalk M. ermee als hij weer gaat walgen.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En dit heb je net geschreven?
Walgelijk, Wolfje, walgelijk!quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:30 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nee, ik stalk M. ermee als hij weer gaat walgen.
Ik volg het niet geheel, maar ik zet je er niet bij.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:29 schreef Monidique het volgende:
Nee, want: [17:07] <Monidique> Volgende keer kom ik wel!.
Dat zei ik tegen Alicey na de vorige meet.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik volg het niet geheel, maar ik zet je er niet bij.
Nou, dan moet je nu toch gewoon komen?quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:32 schreef Monidique het volgende:
Dat zei ik tegen Alicey na de vorige meet.
Da's niet nodig, ik ken de site.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:32 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ja, M.'s walging is van het kaliber van een willekeurige afbeelding van ogrish.com. Maar daar mag ik helaas niet naar linken.
Wellicht. Maar ik kan wel komen, alleen, ik heb niets met WFL, niets met Fok! als zodanig, en waarschijnlijk kan de hele tour mij niet boeien totdat ik een pul bier aan mijn lippen heb. Zonde, helaas, ik weet het...quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nou, dan moet je nu toch gewoon komen?
Met een vraagteken dus.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:34 schreef Monidique het volgende:
Wellicht.
Er blijft natuurlijk genoeg leven om een ervaring vast te leggen, en na het nodige herstel te kunnen navertellen.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:28 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
maar waar besaaer je dat dan op ? Hoe kan iemand dat dan navertellen, met al die afgestorven neuronen ?
Ik denk dat ik dit inderdaad (na kort heronderzoek) moet terugnemen, vooral omdat het slechts 1 van de mogelijke verklaringen is die er op dit gebied zijn, en er ondanks het bestaan van die verklaring en vele andere verklaringen nog steeds niet duidelijk is wat er precies gebeurt of hoe bepaalde effecten kunnen plaatsvinden. Het tunnel-effect heeft wel een direct verband met zuurstofgebrek en chaotische vuringen die daardoor ontstaan. Het tunnel-effect is ook op andere manieren op te roepen, zolang je het neurale systeem maar flink in de war schopt.quote:Waarom worden dan die effecten er door veroorzaakt ? Je mag toch aannemen dat als neuronen afsterven dat in eerste instantie zal gebeuren door gebrek aan zuurstof. Dat zal dan bij neuronen in willekeurige volgorde in je hersenen gebeuren. Er is geen enkele verklaring die het aannemelijk zou maken dat zich dat in je bewustzijn zou vertalen als 'een film zien' of 'licht aan het einde van de tunnel'. Bakerpraatjes. Ik mag toch meer van je verwachten, A.
Je hele lichaam gaat dood, ook neuronen.quote:Je stelt het niet voor en dus is het geen uitleg. Waarom zouden neuronen afsterven als je dood gaat ?
Door de reactie die neuronen geven op afsterven (Een strategie die overigens je hele lichaam lijkt te hanteren, al is mij niet duidelijk waarom).quote:Waarom zou dat iets met je 'ervaring' te maken hebben ?
near-dead lijkt mij ook niet juist, stervend lijkt mij een betere omschrijving. Je bent niet bijna-dood of een beetje dood tenslotte.quote:Wat is eigenlijk 'near-dead', in view of dat je niet dood bent gegaan ? Net zoiets als 'bijna zwanger', lijkt me.
Kom je ook naar Den Haag?quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:29 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Maar het scheelt niet veel ! Ik ben eigenlijk een klein nigeriaans meisje...
Mee eenschquote:Op zaterdag 9 april 2005 23:50 schreef SingleCoil het volgende:
Wel een eigen topic waard eigenlijk, 'near-dead'-ervaringen, wat er van klopt en wat er van waar is...
Ben je daar bang voorquote:
Ik weet het niet.. Zo heel erg eng ben je toch ook weer niet? En met half WFL zijn wij toch veel engerder.quote:
Ik weet niet of het je leuk lijkt.quote:Dat zou ik wel durven. Ik durf vrij veel. Zou het leuk zijn ? Ik ga nog even een pizzaatje maken...
Sommigen wel. De laatste was op 5 februari, waarbij de opkomst bestond uit ondergetekende, ReCreative, Geartsjuh, hekje, Doffy, schaapje, Sidekick, livEliveD en rudeonline.quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:58 schreef SingleCoil het volgende:
Het 'lijkt' mij wel leuk. Een soort van blind date maar dan met z'n allen. Hebben jullie al eens eerder een meet gehouden ?
Akje lijkt het niet zo op meets te hebben inderdaad. Best jammer.quote:Op zondag 10 april 2005 00:05 schreef DrWolffenstein het volgende:
Sorry, ik kom alleen als Akje komt, en tja, ik weet wel zeker dat die nooit op zo'n meet zou komen opdagen.
rude was er bij de aftermeet. rude heeft nog een toelichting gegeven op zijn theorie, en er is uiteraard ook over gediscussieerd. De verdere discussies gingen zo'n beetje over allerlei onderwerpen, en was interessant en gezellig.quote:Op zondag 10 april 2005 00:12 schreef STORMSEEKER het volgende:
Ja? Was Rude er ook? En hoe waren de daaropvolgende discussies?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |