Je zei dat ik die gevoelens niet die titel moest geven, maar dat is het woord dat de gevoelens het best omschrijft. Dat ik het recht niet heb is moreel zo bepaald.quote:Op zondag 10 april 2005 21:12 schreef r_one het volgende:
En dat is nou juist het enge, daar heeft maar 1 iemand recht op: dé vader. Dát is wat die poster bedoelde, níet dat jij geen "verzorgende" gevoelens voor zo'n ventje zou hebben. Je hebt ze wel, maar hebt er geen recht op hier het label "vader" aan te hangen.
nee, net iets minder hoog geloof ik...quote:Hoger, veel hoger
Dat is dus het punt van onderscheid maken tussen dwangloze boylover-relaties en pedoseksuele contacten met kinderen. Los daarvan kan ik me inleven dat een beschermend ouder het kind beschermt tegen elke vorm van volwassenen die 'er niet horen' omdat je niet kan weten wat diens intenties zijn.quote:En áls je je zou inlezen zou je mischien kunnen begrijpen waaróm de maatschappij deze ideeën niet accepteert. Heeft iets te maken met oogkleppen (maar dan niet van de maatschappij).
Welke ideeën terecht zijn, en welke niet. Vanuit het opzicht van het welzijn van het kind gekeken.quote:Jij hebt je eigen juistheid en de maatschappij ook. Die zijn en blijven onverenigbaar. Waar gaat de discussie dan nog over? Ik-vind/jij-vind en welles/nietes, wat schiet je er mee op?
Waarom niet? In dit geval haal ik ze van persoonlijke contacten die ik heb, omdat ik die naar de details van positieve of negatieve ervaringen kan vragen... Dat ik hier voornamelijk positieve ervaringen uit haal snap ik ook wel, daarom is er aan mijn kant ook zoveel onzekerheid, maar de ervaringen liggen er.quote:En geen kids zelf (laten we het maar niet hopen)? Werkt lekker kanaliserend, wat ik net bedoel met oogkleppen. En hier haal jij de "goede ervaringen van andere boylovers" uit?
Een die-hard pedofiel.There is no such thing volgens mij, net zoals dat geld voor andere 'seksuele geaardheden' (sterker nog, die hele seksuele geaardheden werken imho anders). Maar laten we maar on-topic blijven voor zover dat uberhaupt nog het geval wasquote:Op zondag 10 april 2005 21:18 schreef r_one het volgende:
Het is een "normale" volwassen relatie geworden (al dan niet met sex, maar dat kan ik me moeilijker voorstellen van een echte die-hard pedofiel).
Hij heeft in eerdere posts sexueel contact, voortkomend uit stoeipartijtjes, geïnitieerd door het kind, niet uitgesloten. Dat is zijn vraagstelling, of die intenties verkeerd zijn. Zelf vindt hij van niet, en verdedigt het vol vure (wat overigens zijn goed recht is) en stelt dat de maatschappij (ook jij dus) dit anders (verkeerd) ziet.quote:Op zondag 10 april 2005 21:44 schreef Mirage het volgende:
Hij heeft eerder verteld dat híj geen verkeerde intenties heeft.
Daarnaast ( in de door jouw gequote post ) erkent hij dat jij als ouder natuurlijk niet kan ruiken of iemand wel of niet iets slechts wil/ bedoeld. Hij geeft ouders dus gelijk om korte metten met "hem" te maken.
Ik verdedig deze vorm van "seksueel contact" zolang het kind het als een spelletje ziet, in de zin van dat het bijvoorbeeld voortkomt uit stoeien. Het zogenaamde billenpetsen of zoiets zal door velen ook niet eens als seksueel contact opgevat worden, maar zeker niet door de jongen... Daarom zie ik er ook niet veel mis mee. Kortgezegd.quote:Op zondag 10 april 2005 21:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Hij heeft in eerdere posts sexueel contact, voortkomend uit stoeipartijtjes, geïnitieerd door het kind, niet uitgesloten. Dat is zijn vraagstelling, of die intenties verkeerd zijn. Zelf vindt hij van niet, en verdedigt het vol vure (wat overigens zijn goed recht is) en stelt dat de maatschappij (ook jij dus) dit anders (verkeerd) ziet.
Nu geeft hij jou (dus ook de maatschappij) onvoorwaardelijk gelijk hem te veroordelen / korte metten te maken, zonder dat jij als ouder moeite hoeft te doen of hij het goed of slecht bedoelde.
En vervolgens geef je die moeder wel meteen gelijk korte metten te maken met jou. Kortgezegd.quote:Op zondag 10 april 2005 22:33 schreef in-limboy het volgende:
[..]
Ik verdedig deze vorm van "seksueel contact" zolang het kind het als een spelletje ziet, in de zin van dat het bijvoorbeeld voortkomt uit stoeien. Het zogenaamde billenpetsen of zoiets zal door velen ook niet eens als seksueel contact opgevat worden, maar zeker niet door de jongen... Daarom zie ik er ook niet veel mis mee. Kortgezegd.
Ik blijf dit dubbel vinden.quote:Op zondag 10 april 2005 22:43 schreef in-limboy het volgende:
Ja, dat recht heeft ze, ik zou in zo'n situatie hetzelfde doen...
Helemaal mee eens. Maar hoe vaker je billenpetst, en hoe vaker je de vraag krijgt daarmee te stoppen, hoe sneller je een stickertje opgeplakt krijgt.quote:Ik denk alleen dat als het "billenpetsen" of zoiets zou betreffen er niet overdreven snel actie ondernomen zou worden. Wellicht vraagt ze me om dit niet meer te doen, dan zorg ik dat het niet meer gebeurt... Toch wil ik het, zolang de jongen het leuk zou vinden, niet meteen verbieden. Ik vind het in zekere zin buiten seks of seksualiteit staan, het is meer een vorm van stoeien...
Het ging over mijn laatste 'werk' , dit staat een paar posts naar boven. Waarin ik aangeef te begrijpen wat je bedoelt maar daar wel strenge beperkingen aan stel.quote:Op zondag 10 april 2005 20:37 schreef in-limboy het volgende:
Heb het dus nog niet gelezen, maar jij zegt lullig voor mij, is nou eenmaal zo: dat snap ik, en dat vind ik dus 'jammer', zeg maar. Ik discussieer nu dus ook grotendeels over de juistheid daarvan... Dat het zo ís snap ik, dat ik er geen snars aan veranderen kan snap ik, maar je kan wel over de juistheid discussieren.
Hi Igrainequote:Op zondag 10 april 2005 22:52 schreef Igraine het volgende:
[..]
Het ging over mijn laatste 'werk' , dit staat een paar posts naar boven. Waarin ik aangeef te begrijpen wat je bedoelt maar daar wel strenge beperkingen aan stel.
Ik heb het idee dat je weet dat ik gelijk heb en er daarom gemakshalve maar niet op reageert.
En wordt druk gemod.quote:Op zondag 10 april 2005 22:56 schreef in-limboy het volgende:
wow, mijn topic boylove heeft een schopje relaties&psychologie gekregen!![]()
Ah, ik vond dat meer een discussie tussen jou en r_one.quote:Op zondag 10 april 2005 22:52 schreef Igraine het volgende:
[..]
Het ging over mijn laatste 'werk' , dit staat een paar posts naar boven. Waarin ik aangeef te begrijpen wat je bedoelt maar daar wel strenge beperkingen aan stel.
Ik heb het idee dat je weet dat ik gelijk heb en er daarom gemakshalve maar niet op reageert.
Discussie? Hoezo discussie?quote:Op zondag 10 april 2005 23:17 schreef in-limboy het volgende:
[..]
Ah, ik vond dat meer een discussie tussen jou en r_one.
Nee, inderdaad... Practiseren is in de wereld zoals hij nú is (door de potentiele gevaren voor het kind door maatschappelijke gevoelens) is onverantwoordelijk gedrag vanuit de pedofiel.
En wij maar wachten op jouw reactie.quote:Ik heb hier niets aan toe te voegen![]()
En respect voor jouw tolerantie richting pedofielen (in tegenstelling tot de gebruikelijke maatschappelijk pedobashing van ophangen/castreren/steen om de nek in de gracht/etc.).
Exact zo denk ik er ook over.
En is het nog steeds.quote:Op zondag 10 april 2005 23:39 schreef Igraine het volgende:
Ja ik had ook niet het idee dat ik met jou in discusie was...
Maar de reactie is nog steeds vlees noch vis...
Lijkt me een volledig correcte weergave, niemand is compleet a-seksueel.quote:Even voor de duidelijkheid..
zoals ik het begrijp heeft hij geen seksuele gevoelens als hij in het bijzijn van kind(eren) is, waardoor hij ook niet bang is dat er iets "verkeerd" zou gaan.
maar hij heeft ze wel 's avonds als hij thuis is en terug denkt aan het stoeien van overdag.
Nogmaals compliment voor jou en Mirage voor de heldere kijk en to-the-pointe vragen.quote:Niet rondom kinderen zelf, ik héb ze wel, maar dan als ik op mezelf ben en mijn eigen fantasietjes kan gaan beleven... Met "overheersen" bedoelde ik dat de 'vadergevoelens' vele malen sterker zijn dan de seksuele gevoelens die ik heb, niet dat die in hetzelfde scenario naast elkaar bestaan.
quote:Op zondag 10 april 2005 23:46 schreef r_one het volgende:
[..]
En is het nog steeds.
Ik wil me niet meteen in zijn nieuwe topic storten, maar vind de vraag van Mirage daar wel ijzersterk:
[..]
Lijkt me een volledig correcte weergave, niemand is compleet a-seksueel.
Inderdaad dus:
[..]
Nogmaals compliment voor jou en Mirage voor de heldere kijk en to-the-pointe vragen.![]()
Euh, mijn complimentje was eerlijk gezegd alleen aan Mirage en Igraine gericht. Maar sportief dat jij je ook even bedankt hiervoor.quote:
Hmzzzzzzzzzzzzzzz, hiermee zet je toch weer een ander beeld neer...quote:Op zondag 10 april 2005 20:50 schreef in-limboy het volgende:
[..]
Dit kan ik me voorstellen ja, als de seksualiteit uit gevoelens van liefde voortkomen...
Ik ben seksueel aangetrokken tot kinderen, maar dat is niet de reden dat ik een relatie met ze zou aangaan. Het is lastig uitleggen, maar waar ik 'op let' in kinderen is toch wel hoe kinds ze zijn en hoe kinds ze lijken. Met een heel dik kind dat bij wijze van spreke nog zwaarder is dan ik zal ik minder snel iets willen beginnen, omdat ik zo'n kind niet echt "schattig" of "jongensachtig" vind... Wederom, ik voelde me tot de boylovers ook niet seksueel aangetrokken. Mijn liefdesgevoelens komen niet voort uit tot wie ik me seksueel aangetrokken voel. Als er een meisje van mijn leeftijd is die er altijd voor me zal zijn en altijd lief voor me is, kan en zal ik deze liefde teruggeven. Seks zou er op een langzame, intieme manier zijn... Met voornamelijk knuffelen![]()
Dankje voor jouw antwoord hierin...quote:Op zondag 10 april 2005 20:50 schreef guttunge het volgende:
Zal ik dan, als "mede-BL" ook maar even antwoorden...
[..]
Ja hoor, dat gebeurt ook wel. Met m'n beste vriend (waar ik een paar jaar geleden verliefd op ben geworden) zou ik dat bijv. helemaal niet zo erg gevonden hebben, maar ja... hij heeft een vriendin *drats* (gun't hem van harte natuurlijk daar niet van
[..]
Zo werkt het bij iedereen die ik ken in ieder geval wel inderdaad. Iemand met pedofiele gevoelens wordt dan misschien verliefd op een (veel) jonger iemand, maar het houden van kan wel gewoon blijven. De fysieke aantrekking wordt misschien minder, maar ja, ik geloof dat dat bij hetero paren ook wel zo werkt. Opa vindt de kassiere van 20 ook veel leuker om te zien dan z'n vrouw zeg maar. Maar hij blijft bij z'n vrouw, want daar houdt hij van.
[..]
Grappig, dat heb ik tot nu toe altijd anders ervaren dus. Ik ken een boel "pedofielen" (zelfs de meerderheid) die, ook al zijn hun vriendjes van vroeger al lang volwassen, getrouwd en met kinderen, nog steeds een hele goede relatie hebben met hen en hun familie. Maar ja, ervaringen verschillen natuurlijk. Dat maakt dit soort dingen ook altijd zo lastig te bespreken...
Hoe ga je om met ouders wat dit onderwerp betrefd???quote:Op zondag 10 april 2005 21:05 schreef in-limboy het volgende:
dank je!![]()
En een eerlijke voetnoot... groot gelijk heb je hoor. Topmoeder...
Ik vind het zelf op dat gebied ook redelijk logisch dat met 'de pedofiel' in zo'n geval korte metten gemaakt wordt, omdat je als ouder beschermend bent, en dit soort contacten in bijna alle gevallen schadelijk zullen zijn. Je kan niet zeggen of een contact zonder dwang was of niet, wat de intenties van zo een iemand zijn... Los daarvan maakt natuurlijk het merendeel van de maatschappij hier sowieso al geen onderscheid tussen.
Zoals ik al in een eerdere post aangaf, kan de pedofiele relatie in de loop der jaren overgaan in een normale relatie. Net zoals ik ook heb met goede vrienden en bekenden. Maar dat komt niet in de plaats van de behoefte (de jacht zoals je het noemt) een pedofiele relatie met kinderen aan te gaan. Deze drang blijft onverminderd aanwezig, het is juist het kinderlijke wat een relatie voor hen zo speciaal maakt. Was dit gevoel helemaal weg doordat er inmiddels een normale duurzame relatie was, dan was een pedofiel geen pedofiel meer.quote:Op maandag 11 april 2005 09:27 schreef erodome het volgende:
Het geeft igg aan, net zoals het antwoord van in-limboy dat het toch wel over meer dan alleen list gaat die als liefde neer wordt gezet, want anders zou de interresse helemaal verdwijnen.
Dat maakt het wat minder eng, want ik denk dat het betekend dat iemand niet zjn hele leven lang op jacht blijft naar wat jong nieuw spul, maar tevreden kan zijn met de liefde die hij heeft.
Ik denk dat het niet zo zeer om "willen wachten" gaat, meer om "moeten wachten", wetende dat zo iemand de maatschappij over zich heen krijgt als ie dat niet doet. In-limboy geeft dit ook aan.quote:Als iemand die pedofiel is dan ook nog zou willen wachten met het sexuele totdat het kind genoeg gerijpt is om dat goed aan te kunnen zonder dat dat risiko er zo aan vast kleeft dan hebben we toch een oplossing waar zowel pedofiel als de maatschappij(lees ik als ouder die zich extreme zorgen maakt over het welzijn van haar kind) zich in kunnen vinden.
In een extreme situatie rond een jongen zou ik me kunnen voorstellen dat ik opgewonden raak, welke situatie dit zou moeten zijn weet ik niet (gebeurt niet bij stoeien of slechts naakt zien van een jongen of iets dergelijks) maar áls die situatie er zou zijn en ik zou daadwerkelijk opgewonden raken, moet je dit niet meteen gelijk stellen aan te ver gaan of een onvermeidelijk vergrijp of zoiets. Zoals je al zei, niemand is a-seksueel, en er zullen vast situaties bestaan waarin ik wél opgewonden raak. Zou zo'n geval voor komen, dan is het aan mij om te zorgen dat het daarbij blijft. Al te moeilijk zou dit niet moeten zijn... Stel je voor dat elke jongen ieder meisje waar hij een stijve van krijgt zou aanranden, dat zou link zijn...quote:Op maandag 11 april 2005 13:34 schreef r_one het volgende:
Ik geloof In-limboy oprecht als hij zegt dat hij heel sterke gevoelens voor kinderen heeft die niet gericht is op sex/lust. Maar die lustgevoelens zijn er wel degelijk, komen echter op de tweede plaats.
Nou is niemand a-sexueel, en celibaat leven is vrijwel onmogelijk. Er kán dus een moment komen dat een pedofiel niet meer kan toegeven aan deze gevoelens en tóch in de fout gaat. Dan verwordt een pedofiel eigenlijk tot een pedosexueel, dat kan.
Aangezien In-limboy nog maar rond de 20 is, ziet hij dit gevaar nog niet in denk ik. Als hij over pak 'm beet nog eens 20 jaar nog zo celibaat leeft, ga ik 'm persoonlijk complimenteren. Maar ik ben bang ....
Dat is inderdaad wat kort door de bocht. Ik zei niet dat haar schuldgevoel wordt aangepraat, maar de gevoelens komen wel voort uit het idee dat het niet zou horen, de maatschappelijke ideeën dus...quote:Op maandag 11 april 2005 13:47 schreef r_one het volgende:
Dat is inderdaad ook het gevaarlijke in de discussies in deze en andere topics (http://forum.fok.nl/topic/687881/4/50): wanneer is het lust/sex, wanneer is het onschuldig stoeien/knuffelen, voor wie is het lust/sex, voor wie is het onschuldig stoeien/knuffelen? En hoe kijkt iemand daar na een jaar of 10 op terug?
Dit afschuiven op de maatschappij met "toen vond hij/zij het prettig en nu is het schuldgevoel aangepraat door de maatschappij" is wat mij betreft veel te kort door de bocht.
What's the difference?quote:Op maandag 11 april 2005 16:46 schreef in-limboy het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat kort door de bocht. Ik zei niet dat haar schuldgevoel wordt aangepraat, maar de gevoelens komen wel voort uit het idee dat het niet zou horen, de maatschappelijke ideeën dus...
Vergelijking gaat mank, die jongen kan zich wél legaal sexueel ontladen met iemand, jij niet. Hij leeft niet celibaat, jij wel.quote:Op maandag 11 april 2005 16:07 schreef in-limboy het volgende:
Stel je voor dat elke jongen ieder meisje waar hij een stijve van krijgt zou aanranden, dat zou link zijn...
Dat noem ik nou gebrek aan levenservaring. Met alle respect, je bent nog niet eens 20.quote:Op maandag 11 april 2005 16:07 schreef in-limboy het volgende:
Zou zo'n geval voor komen, dan is het aan mij om te zorgen dat het daarbij blijft. Al te moeilijk zou dit niet moeten zijn...
Maar 's avonds krijg je 'm welquote:Op maandag 11 april 2005 17:06 schreef in-limboy het volgende:
Hehe, ik moet dus eerst levenservaring op dit gebied op doen? Als het echt zo riskant is als jij denkt... Ik geloof niet in dat er uit mijn normale vriendschap met een jongen iets slechts zou komen omdat ik tot nu toe nog nooit een stijve heb gekregen van zoiets (stoeien etc), dus wanneer ik dit wél zou moeten krijgen in een vriendschappelijke relatie is me alvast een raadsel. En zelfs daarna zal ik vanuit mijn diep gegronde gevoelens van beschermen van een kind mezelf (al dan niet automatisch) in weze 'veilig stellen' door bijvoorbeeld even afstand te nemen, en even te laten bezinken waarom ik opgewonden raak, en dat het kind hier best in de toekomst slechte ervaringen aan kan overhouden...
Zullen we het daar maar op houden, in jouw "speciale" geval dan ...quote:Aangezien In-limboy nog maar rond de 20 is, ziet hij dit gevaar nog niet in denk ik. Als hij over pak 'm beet nog eens 20 jaar nog zo celibaat leeft, ga ik 'm persoonlijk complimenteren. Maar ik ben bang ....
Ja, dan welquote:
Dan geil je dus wel degelijk op jonge jongetjes, ook al praktiseer je het alleen maar in je privetijd. Dat is 100% pedofilie, in-limboy.quote:Op maandag 11 april 2005 23:07 schreef in-limboy het volgende:
[..]
Ja, dan wel![]()
's Avonds beleef ik die momenten in welke manier ik die ook wil beleven. Op het moment van enige seksuele handeling zit ik al op mijn hoogtepunt, dus veel spijt zal de jongen niet hoeven hebben en heel ver hoef ik ook al niet te gaan![]()
In mijn fantasietjes heeft de jongen er sowieso lol van zonder bijkomende onzekerheden en lastigheden... De 'veiligste' manier om 'seks te hebben' met een kind![]()
Mee eens.quote:Op maandag 11 april 2005 23:41 schreef MikeyMan het volgende:
pe·do·fi·lie (de ~ (v.))
1 overheersende neiging tot geslachtsomgang met kinderen
het gaat sowieso om de neiging, niet de daad
Nee, het zal best dat je niet inziet wat daar mis mee is. Ik weet niet hoor, maar een normale vader gaat zijn zoontje niet bij de ballen graaien of op de billen slaan tijdens een stoeipartij. Jij doet het met de intentie omdat je er seksueel plezier aan beleeft en wellicht dat je 's avonds al rukkend terugblikt op die onschuldige stoeipartijtjes.quote:Op zondag 10 april 2005 22:33 schreef in-limboy het volgende:
[..]
Ik verdedig deze vorm van "seksueel contact" zolang het kind het als een spelletje ziet, in de zin van dat het bijvoorbeeld voortkomt uit stoeien. Het zogenaamde billenpetsen of zoiets zal door velen ook niet eens als seksueel contact opgevat worden, maar zeker niet door de jongen... Daarom zie ik er ook niet veel mis mee. Kortgezegd.
Sorry voor je, ik wil mezelf niet lijken in te metselen tegen dit soort dingen door simpelweg te zeggen dat dat geen boylovers zijn, maar... Lees anders het nieuwe topic Boylove 2 (de niet-seksuele 'kant') wat boylove is...quote:Op dinsdag 12 april 2005 14:53 schreef mineo39-76 het volgende:
Topic van in-limboy is al vol/gesloten...
Zou hij eens op de reactie van mij willen reageren?
mineo39-76 - dinsdag 12 april 2005 @ 01:07
schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen (dit dus bij voorbaat)
Ik ben dus zo'n slachtoffer van zo'n "boylover"
Na een tijdje bleek dat hij dus wel sex met me wilde hebben en uiteindelijk werd ik door hem verkracht!
Ik was toen een schattig 10 jarig blond jochie...
Ik ben nu 31 jaar en heb er nog steeds last van!
Boylover... my ass!!! Gewoon pedofiel!
Uiteindelijk willen ze toch sex met je!
Niet zozeer bang, maar ik voel dus geen seksuele aangetrokkenheid - dus er zou wel een verdomd goede liefdevolle relatie moeten bestaan om iets serieus mogelijk te maken. Dit vertrouwen is moeilijk te realiseren omdat ik hoogstwaarschijnlijk niet over al mijn gevoelens kan praten met een 'normale' man of vrouw. Als de onvoorwaardelijke liefde/begrip er van hun kant af zou zijn, kan ik me wel iets voorstellen.quote:Op dinsdag 12 april 2005 14:39 schreef erodome het volgende:
Er blijft eigenlijk maar 1 vraag over aan mijn kant...
Waarom ben je zo bang voor volwassen relatie's???
Ik heb in R&P in boylove en wat erbij komt kijken gezegd ('ingezien') dat ik in de praktijk niet zal "zaakjegraaien", simpelweg omdat de ouders dit niet kunnen hebben (logisch) en omdat dit voor mij geen 'doel' in zo'n vriendschap is. Sowieso komen er op dat moment (een stoeipartij) geen seksuele gevoelens bij kijken, en zaakjegraaien zal wellicht te riskant worden door de aanrakingen... Wat ik aan het aanvechten was, was dat het voor beide partijen niet schadelijk hoeft te zijn.quote:Op dinsdag 12 april 2005 15:52 schreef schatje het volgende:
[..]
Nee, het zal best dat je niet inziet wat daar mis mee is. Ik weet niet hoor, maar een normale vader gaat zijn zoontje niet bij de ballen graaien of op de billen slaan tijdens een stoeipartij. Jij doet het met de intentie omdat je er seksueel plezier aan beleeft en wellicht dat je 's avonds al rukkend terugblikt op die onschuldige stoeipartijtjes.
Fijn dat je meteen voor de jongen invult dat het niet door hem als zodanig wordt opgevat.
Ik vind dat in feite ernstig misbruik maken van de jongen omdat hij op dat moment niet weet wat je intenties zijn als je hem bij zijn ballen graait of op zijn billen slaat. Voor hem is het een onschuldig stoeipartijtje en voor jou een stoeipartijtje met seksuele bijbedoelingen. Het geeft ook meteen aan wat er mis is met een relatie tussen een kind en een volwassen. Namelijk dat de machtsverhouding scheef is en dat er geen gelijkwaardige relatie is. Bovendien is men in een ideale relatie eerlijk tegen over elkaar. Jij bent niet eerlijk tegen de jongen omdat je hem bedondert met die stoeipartijtjes.
Wat jij moet doen is professionele hulp zoeken.
Haar!quote:Om Black_Tulip niet te negeren zal ik nog wel ingaan op zijn reactie
Je bent geen prima mentor als je het voornemen hebt je te gedragen als een leeftijdsgenootje. Een vriendschap vind ik best, maar gedraag je als een volwassene, alsjeblieft. En probeer goede banden met de ouders te krijgen, zodat zij weten dat ze je kunnen vertrouwen.quote:Zonder aanwezige seksuele gevoelens ben ik dus prima in staat een soort van mentor te zijn voor een kind. Ik verwacht niks van het kind, of van de relatie, dan een goede vriendschap - en als het uitloopt in elkaar lief vinden dan is dit prachtig, maar blijft het in zo'n geval bij knuffelen als maximale 'uiting' van elkaar lief vinden.
Dat is nu precies wat ik je wil duidelijk maken, dat hoeft helemaal niet! Als hij in detail kan herinneren wat hij gedaan heeft en hij raakt zich als volwassene ervan bewust wat dit inhoudt, kan dit zelfs als, zo niet juist omdat hij er goede gevoelens bij had een complex opleveren. Dat kind (dan volwassene) kan zich gigantisch vies voelen, omdat hij om bepaalde redenen iets gedaan heeft wat niet hoort en het is nog onsmakelijker om te weten dat jij, als volwassene die het wel wist, deed alsof het maar een spelletje was.quote:Nog even kort offtopic om in te gaan op je reactie dan: de reden waarom ik er niets schadelijks in zie is het omdat het voor mij én voor het kind als een spelletje ervaren zal worden, en het gewoon als 'stoeien' zal herinneren ook. Als hij zich de details wél zou herinneren zal misschien in het geval van 'zaakjegraaien' achteraf gezien worden als iets raars... maar ik denk dat slechte gevoelens voort zouden komen uit slechte ervaringen
Dat zal hij zich dus niet beseffen tenzij jij het ooit persoonlijk tegen hem hebt gezegd.. en dan nog heeft hij het goede recht aan je woord te twijfelen.quote:zolang het kind zich dus beseft dat het de volwassene inderdaad niet om een seksueel iets was.
Het kan inderdaad best zijn dat het al een keer eerder is gebeurd, maar dat hoeft niet. Ook hoeft hij het niet met al zijn vrienden al gedaan hebben. Bovendien kan het ook gebeuren dat hij het (op latere leeftijd) doet bij mensen die hij als vriend beschouwt die het totaal niet prettig zullen vinden.quote:Ik denk dat hij als hij zoiets zelf zou initiëren hij dit al met vrienden gedáán heeft. Anders zou hij er niet zomaar mee beginnen
Zodra hij een persoon tegenkomt die wel beter weet, zal het niet uitmaken in welke ruimte hij die persoon in zijn kruis grijpt, de reactie zal vol afschuw zijn.quote:verder zal dit in dezelfde 'privé-veiligheid' van zijn eigen kamer niet schadelijk zijn met zijn vrienden...
Zolang ze het allemaal niet weten, is er niets aan de hand, hoewel het wel de bedoeling is dat ze het (op tijd) leren. Ik zit te hopen op het kind dat zich er toch niet zo prettig bij voelt dat andere jongens in zijn kruis zitten, naar zijn ouders stapt om het te vertellen en vervolgens tegen zijn vriendjes zegt dat ze van zijn kruis af moeten blijven.quote:Als hij met zijn vrienden (die gewoon zijn leeftijd zullen zijn) kan stoeien, kan hij ook deze vorm van stoeien met ze, er zijn even goed geen seksuele gevoelens aan verbonden en "ondeugend" zijn kinderen wel vaker...
Ik kan me voorstellen dat je vindt dat het inderdaad niet voldoende beargumenteerd is dat in een maatschappij die seks met kinderen goedkeurt het kind alsnog schadelijke gevolgen kan ondervinden van een ouder-kindrelatie, maar eerlijk gezegd kan mij dit eigenlijk niet zoveel schelen. Ik heb erover gezegd wat er te zeggen valt en verder lijkt het me beter dat je je bezig houdt met de realiteit die voor alsnog beter is dan het horrorscenario waarin seks met kinderen toegestaan is.quote:Het was van beide kanten onmogelijk om volledig te bewijzen.
Vergelijkingen zijn krom omdat situaties nooit precies twee keer op dezelfde manier zullen voorkomen. Dat is werkelijk de enige zwakte van een vergelijking. Verder vind ik ze juist uitstekend om ze te gebruiken in een betoog of een discussie, ook als het een wetenschappelijk essay betreft, juist omdat die frappante overeenkomsten goede argumenten kunnen zijn. Wel moet je opletten dat er voldoende overeenkomst bestaat tussen beide situaties om een geldige vergelijking te kunnen maken. Jij gaat mij niet vertellen dat je mijn argument over de gelegenheidsroker die verleid door verlangen verslaafd raakt geen goede vergelijking vond. Sterker nog, je was er door overtuigd. Dat was mijn doel..quote:Inzicht tonen is ermee mogelijk, maar je kan die voorbeelden niet als argument gebruiken júist omdat ze vaak zo krom zijn. Als je in een betoog met een kromme redenering komt zal dit goed zijn, maar kritische lezers (ik lees hier kritisch, het is een discussie) zullen de vaak irrelevantie ervan inzien.
Maar als jij erbij bent wel..quote:Er zal sowieso geen volwassene zijn die ingrijpt. In de 'normale situatie' met leeftijdsgenoten in ieder geval alvast niet.
Ga nog eens zoeken naar onderzoeken. Al is het maar 10% van de boylovers die uiteindelijk toch een kind misbruikt, dan is dat 10% teveel. Echt, ga naar een psychiater..quote:Ik begrijp je bezorgdheid maar heb gezien dat gevoelens van boylovers over de tijd heen niet zullen veranderen.
Dat zeg je nu, maar jij weet niet wat je zult denken en voelen op het moment dat je uit direct contact met kinderen je eerste seksuele opwinding krijgt. Ik ben echt zo bang dat je je principes dan al hebt losgelaten..quote:Dit verwacht ik ook niet bij mezelf, en als het wel zou gebeuren zou ik dus allereerst schrikken (dat zou dan mijn eerste seksuele opwinding uit direct contact met kinderen zijn dus) en héél goed inzien dat op zo'n moment mijn eigen toekomst en die van het kind op het spel staat.
Je hebt de psychiaters voor het uitkiezen, in-limboy.. Jij stapt uit vrije wil naar een psychiater, dus je kan zelf gaan zoeken naar een psychiater die je vrij zou laten in jouw doen en laten, je in zekere mate onafhankelijk zal laten zijn (dit klinkt misschien ernstig, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je als ware onafhankelijke je niets van zijn woorden aantrekt en toch een kind gaat misbruiken, dat is het enige wat ik hier bedoel), je niet zal veroordelen en je niet zal vervolgen (tenzij je toch seks hebt met kinderen). Ik stelde al voor dat je anoniem blijft totdat je een afspraak hebt gemaakt die zwart op wit staat met handtekeningen eronder van de psychiater en eventueel een ambtenaar van justitie. Word je alsnog vervolgd, dan kan je die verklaring erbij halen en de psychiater aanklagen, omdat hij gelogen heeft (volgens mij heet dat valsheid in geschrifte, maar ik weet het niet zeker).quote:Ik zou geen eigen leven meer kunnen hebben, ik zou volledig afhankelijk zijn van anderen. Ik zou onschuldig de bak in kunnen draaien, ik denk ook dat zelfs het thuis masturberen al gezien zou worden als een dreiging. Nee, die lui stellen me liever veilig door me gedwongen te castreren of gewoon levenslang op te sluiten, nou, liever niet, zolang ik geen gevaar ben voor de maatschappij...
Ik denk eigenlijk niet dat die verklaring van de psychiater daaronder valt (maar ik twijfel) maar ik weet wel dat je in je recht staat en dat de rechter sneller overtuigd zal zijn als jij met dit soort verklaringen op de proppen kan komen. Maar let wel op, want ik heb niet zoveel kennis over het Nederlandse rechtquote:(strafrecht) een geschrift dat bestemd is om tot bewijs van enig feit te dienen, valselijk opmaken of vervalsen, met het oogmerk om het als echt en onvervalst te gebruiken of te doen gebruiken.
En daar maak je mijns inziens een hele kromme vergelijkingquote:Anders kan je in weze iedere heteroseksueel ook wel oppakken. Verkrachten is immers menselijk, en we zijn allemaal mensen; stel dat je je niet zou kunnen beheersen als je op een bepaald moment enorm geil bent...
Dat ben jij nu nog niet, maar ik zie jou als een gevaar in wording. Een enkeltje psychiater voor Iemand die daadwerkelijk al een gevaar is voor de maatschappij is eigenlijk niet voldoende. Zo iemand verdient TBS in een gesloten inrichting.quote:En vooral door mijn bewust zijn van potentiele schade en hieruit het mijzelf opgelegd hebben dat ik niets met kinderen zal doen dat (zelfs al in de ogen van de ouders) te ver gaat, zie ik mezelf niet als gevaarlijk.
Wie zegt dat alle mensen die zich vergrijpen aan kinderen een speciale seksuele aantrekking tot kinderen voelen?quote:Hij heeft toch geen seksuele aantrekking tot kinderen, of dat nou jongens of meisjes zijn?
De ontwikkeling gaat pas werkelijk 'in het tempo van het kind' als hij geen enkele grenzen ondervindt van volwassenen. Ik besef me dat dit precies was wat Rousseau (Franse verlichtingsfilosoof, in het geval je hem niet kent) voor ogen had, hmmm... Maar ik zal het nog een keer zeggen: het kind is niet in staat te zien waar de grenzen liggen in de maatschappij en hij zal dat alleen maar leren doordat volwassenen hem aanwijzen waar die grenzen liggen. Als hij die grenzen niet krijgt aangewezen, spurt hij in zijn ontwikkeling de hele maatschappij voorbij in zijn grenzeloosheid, met alle gevolgen van dien. In het meest optimistische geval ontwerpt hij naar volledig eigen inzicht een nieuwe maatschappij, maar hij zou hoe dan ook niet meer in deze maatschappij passen.quote:Zoals boven in deze reactie al staat, gaat de ontwikkeling gewoon in het tempo van het kind.
Ik zei dat eigenlijk alleen maar om het permanente karakter van zo'n behandeling eraf te halen. Misschien is dat helemaal niet nodig. Ik heb eerlijk gezegd echt geen flauw idee hoe snel jij meer moeite ondervindt bij het omhooghouden van je principes.quote:"In ieder geval voor de komende paar jaar"? Dat zijn nou juist de jaren waarin ik nog zeker over mijzelf kan zijn, zo radicaal snel zullen mijn gevoelens niet veranderen...
Ja, maar denk je niet dat je er juist steun aan zult ondervinden?quote:verder zou het hoe dan ook een enorme last met zich mee brengen. Ik zal vast zitten aan zo'n iemand
Nee, inderdaad, maar als je het teveel moeite vindt, kun je naar mensen zoeken die bereid zijn je te helpen. Ik ben persoonlijk bereid je te helpen, al is misschien mijn enige ervaring die jou van pas kan komen mijn ervaring met een psycholoog en een psychiaterquote:toch zullen de afspraken errond niet simpel zijn
Dat hoeft niet hoor. Die psychiater ziet jou alleen maar in de patiëntenkamer en hij heeft het recht niet zich verder met jouw leven te bemoeien.quote:ik zal hoe dan ook beperkt worden in mijn contact met jongens (hoe onnodig ook).
Dat begrijp ik.quote:Dit wil ik niet, dit zijn mijn gevoelens, en zonder die gevoelens ben ik niks meer.
Het is heel makkelijk; de meerderheid bepaalt hoe het geïnterpreteerd wordt en helaas voor jou ziet de meerderheid het als seks met kinderen.quote:Klopt... maar er ontstaat enorme onduidelijkheid over als je niet een duidelijke definitie aanhoudt.
waaat?quote:Op dinsdag 12 april 2005 18:47 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Haar!Hier was ik al bang voor, omdat het vaker gebeurt. Ik ben een meisje!
spijt me!quote:Op dinsdag 12 april 2005 18:47 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Haar!Hier was ik al bang voor, omdat het vaker gebeurt. Ik ben een meisje!
Natuurlijk niet volledig, maar het kind moet voor mij gewoon in staat zijn normaal met me te kunnen spelen, bijvoorbeeld...quote:Je bent geen prima mentor als je het voornemen hebt je te gedragen als een leeftijdsgenootje. Een vriendschap vind ik best, maar gedraag je als een volwassene, alsjeblieft. En probeer goede banden met de ouders te krijgen, zodat zij weten dat ze je kunnen vertrouwen.
Maar ik geil niet op die jongens.quote:Wacht even, hier lig ik even in de clinch met mezelf..Wie zegt dat jij je niet seksueel aangetrokken gaat voelen tot die jongens? Je kan nog zo'n mooie mentor zijn, maar als jij geilt op die jongens, zullen die ouders, als ze dat weten, jou natuurlijk niet in de buurt van dat kind laten. Dillemma.
In zo'n geval ís het ook een spelletje. Ik zal niet "doen alsof" het maar een spelletje is.quote:Dat is nu precies wat ik je wil duidelijk maken, dat hoeft helemaal niet! Als hij in detail kan herinneren wat hij gedaan heeft en hij raakt zich als volwassene ervan bewust wat dit inhoudt, kan dit zelfs als, zo niet juist omdat hij er goede gevoelens bij had een complex opleveren. Dat kind (dan volwassene) kan zich gigantisch vies voelen, omdat hij om bepaalde redenen iets gedaan heeft wat niet hoort en het is nog onsmakelijker om te weten dat jij, als volwassene die het wel wist, deed alsof het maar een spelletje was.
Als je nóóit ook maar énige avance gemaakt hebt naar een jonge toe, of ook maar iets seksueels in zijn richting hebt gedaan, en bijvoorbeeld bijna 2 jaar lang gewoon een goede vriendschap met iemand hebt gehad, lijkt het me vreselijk stug dat iemand plotseling gaat denken "hee... hij wilde alleen maar seks!", zélfs in het geval van zo'n stoeipartij. Want ik zal niet meer hebben gedaan dan met hem meedoen, niet verder gaan dan hij, en het zou in principe gewoon één stoeipartij op twee jaar geweest zijn. Als ik daadwerkelijk 'achter hem aan' had gezeten zou ik wel wat meer mijn best gedaan hebben om zelf dit soort dingen te starten of uit te lokken, en ik denk dat zo iemand dat op latere leeftijd zelf ook wel inziet.quote:Dat zal hij zich dus niet beseffen tenzij jij het ooit persoonlijk tegen hem hebt gezegd.. en dan nog heeft hij het goede recht aan je woord te twijfelen.
Expirimenteren hoort sowieso bij jonge leeftijden, en daarmee ook 'vieze stoeipartijen' (dat zal je twee gosers van 15 of 16 niet met elkaar zien doen, echt niet...)quote:Het kan inderdaad best zijn dat het al een keer eerder is gebeurd, maar dat hoeft niet. Ook hoeft hij het niet met al zijn vrienden al gedaan hebben. Bovendien kan het ook gebeuren dat hij het (op latere leeftijd) doet bij mensen die hij als vriend beschouwt die het totaal niet prettig zullen vinden.
Mogelijk.quote:Zodra hij een persoon tegenkomt die wel beter weet, zal het niet uitmaken in welke ruimte hij die persoon in zijn kruis grijpt, de reactie zal vol afschuw zijn.
Groot gelijk, als het kind niet wil moet het dit zelf aan kunnen geven. Ik hen het in zekere zin ook wel met jou eens dat het beter is dat een kind aangeleerd wordt dat het dit niet zomaar kan doen, omdat je anders vergelijkbare strand-situaties kan krijgen, maar de mate van schadelijkheid schat ik zeer, zeer laag in. Maar nu genoeg hierover, het kan niet klaar, het blijft gissen voor ons beiden.quote:Zolang ze het allemaal niet weten, is er niets aan de hand, hoewel het wel de bedoeling is dat ze het (op tijd) leren. Ik zit te hopen op het kind dat zich er toch niet zo prettig bij voelt dat andere jongens in zijn kruis zitten, naar zijn ouders stapt om het te vertellen en vervolgens tegen zijn vriendjes zegt dat ze van zijn kruis af moeten blijven.
Okee, genoeg over horrorscenario's en zaakjegraaienquote:Ik heb erover gezegd wat er te zeggen valt en verder lijkt het me beter dat je je bezig houdt met de realiteit die voor alsnog beter is dan het horrorscenario waarin seks met kinderen toegestaan is.
Die vergelijking was ook niet half zo krom als de vergelijking van met brood gooien, of met stiften het huis bekladden. Je gelegenheidsrokersvergelijking is een heel realistische en kloppende situatie.quote:Vergelijkingen zijn krom omdat situaties nooit precies twee keer op dezelfde manier zullen voorkomen. Dat is werkelijk de enige zwakte van een vergelijking. Verder vind ik ze juist uitstekend om ze te gebruiken in een betoog of een discussie, ook als het een wetenschappelijk essay betreft, juist omdat die frappante overeenkomsten goede argumenten kunnen zijn. Wel moet je opletten dat er voldoende overeenkomst bestaat tussen beide situaties om een geldige vergelijking te kunnen maken. Jij gaat mij niet vertellen dat je mijn argument over de gelegenheidsroker die verleid door verlangen verslaafd raakt geen goede vergelijking vond. Sterker nog, je was er door overtuigd. Dat was mijn doel..
Ik heb geen onderzoeken kunnen vinden. Ik denk, onder andere, omdat in een boyloverrelatie het moeilijk is nog aan te geven wat misbruik is en wat niet, want wettelijk is het allemáál misbruik. Zolang ik geen seksuele gevoelens rond kinderen heb zal ik niet naar een psychiater gaan, op het moment dat ik deze seksuele gevoelens wél begin te voelen zal het nog lang niet te laat zijn, want een mens kan zich in zekere mate gewoon beheersen. Als ik wél seksuele gevoelens zou hebben voor jongens, zelfs dan zou ik rond jongens kunnen zijn zonder dat er iets gebeurt - alleen is er nu een groot risico. Op dit moment is dat risico gewoon nog nihil.quote:Ga nog eens zoeken naar onderzoeken. Al is het maar 10% van de boylovers die uiteindelijk toch een kind misbruikt, dan is dat 10% teveel. Echt, ga naar een psychiater..
Seksuele opwinding staat niet gelijk aan vergrijp. Als dit zo was was de wereld bij deze verkracht. En bovendien, welke mate van direct contact stel jij je dan voor als ik bij stoeien al geen enkele seksuele gevoelens voor zo'n kind heb? Of zelfs als een jongen (een tweeling zelfs die perfect voldeed aan het imago van een 'ideale' jongen voor mij - mooi, lang haar, alleen boxers, rond de 11 jaar) die me in mijn kruis grijpt (dit veroorzaakte zelfs de tegenovergestelde gevoelens, ik werd er bang van)... Ik kan me geen situatie voor de geest halen.quote:Dat zeg je nu, maar jij weet niet wat je zult denken en voelen op het moment dat je uit direct contact met kinderen je eerste seksuele opwinding krijgt. Ik ben echt zo bang dat je je principes dan al hebt losgelaten..
Ik ben niet gevaarlijkquote:Je hebt de psychiaters voor het uitkiezen, in-limboy.. Jij stapt uit vrije wil naar een psychiater, dus je kan zelf gaan zoeken naar een psychiater die je vrij zou laten in jouw doen en laten, je in zekere mate onafhankelijk zal laten zijn (dit klinkt misschien ernstig, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je als ware onafhankelijke je niets van zijn woorden aantrekt en toch een kind gaat misbruiken, dat is het enige wat ik hier bedoel), je niet zal veroordelen en je niet zal vervolgen (tenzij je toch seks hebt met kinderen). Ik stelde al voor dat je anoniem blijft totdat je een afspraak hebt gemaakt die zwart op wit staat met handtekeningen eronder van de psychiater en eventueel een ambtenaar van justitie. Word je alsnog vervolgd, dan kan je die verklaring erbij halen en de psychiater aanklagen, omdat hij gelogen heeft (volgens mij heet dat valsheid in geschrifte, maar ik weet het niet zeker).
Hmm, ik heb het net opgezocht... Van juridischwoordenboek.nl:
Ik denk eigenlijk niet dat die verklaring van de psychiater daaronder valt (maar ik twijfel) maar ik weet wel dat je in je recht staat en dat de rechter sneller overtuigd zal zijn als jij met dit soort verklaringen op de proppen kan komen. Maar let wel op, want ik heb niet zoveel kennis over het Nederlandse recht
was hij ook... van jou 'mocht' hetquote:En daar maak je mijns inziens een hele kromme vergelijking![]()
'jamaar ik trok alleen maar een vergelijking! om je in te laten zien dat...'quote:Het verlangen iemand onder dwang te penetreren is evenals het verlangen seks met kinderen te hebben een afwijking. Je hoeft dus niet iedere heteroseksueel op te pakken en ja, ook iemand die het opwindend lijkt om iemand te verkrachten krijgt van mij ook een enkeltje psychiater, zo niet erger
Okee, dat klopt. Maar anders zie ik voor zo'n opgegroeid kind die toen seks heeft gehad met een volwassene geen enkele reden om zich dan te gaan vergrijpen aan een minderjarige. Voor wie / voor welk doel doet hij dat dan? Dat seks tegen je wil fout is wordt kinderen in principe op 12 jarige leeftijd al aangeleerd...quote:Wie zegt dat alle mensen die zich vergrijpen aan kinderen een speciale seksuele aantrekking tot kinderen voelen?
Okee, een mooie omschrijving van going overboard. Des te meer reden om een kind inderdaad grenzen te leren... Tóch wil ik een kind wel enigszins vrij laten in bepaalde dingen. Ik noemde een vuurtje stoken, het is beter dat je een kind dit laat doen in de tuin onder toezicht dan dat hij, stout als hij is, dit zelf gaat proberen op een minder prettige plek (bijvoorbeeld binnenshuis...)quote:De ontwikkeling gaat pas werkelijk 'in het tempo van het kind' als hij geen enkele grenzen ondervindt van volwassenen. Ik besef me dat dit precies was wat Rousseau (Franse verlichtingsfilosoof, in het geval je hem niet kent) voor ogen had, hmmm... Maar ik zal het nog een keer zeggen: het kind is niet in staat te zien waar de grenzen liggen in de maatschappij en hij zal dat alleen maar leren doordat volwassenen hem aanwijzen waar die grenzen liggen. Als hij die grenzen niet krijgt aangewezen, spurt hij in zijn ontwikkeling de hele maatschappij voorbij in zijn grenzeloosheid, met alle gevolgen van dien. In het meest optimistische geval ontwerpt hij naar volledig eigen inzicht een nieuwe maatschappij, maar hij zou hoe dan ook niet meer in deze maatschappij passen.
Ik geef je gelijk. Andersom vind ik (logisch natuurlijk) dat je een kind gewoon een kind moet kunnen laten zijn.quote:Ik snap niet dat jij niet beseft dat het aangewezen krijgen van grenzen juist een vitaal onderdeel vormt van de ontwikkeling van een kind. Maar goed, dat besefte Rousseau ook niet. Een mens kan ook teveel waarde hechten aan de onschuld van een kind. Het is niet de bedoeling dat een kind altijd kind blijft
néé.quote:Ja, maar denk je niet dat je er juist steun aan zult ondervinden?
Wel als hij me potentieel gevaarlijk vind. En elke psychiater zal bij het horen van het bestaan van seksuele gevoelens (hoe afwezig ook rond kinderen) vooroordelen ontwikkelen over hoe veilig ik kan zijn... Ik denk jij ook in zekere mate.quote:Dat hoeft niet hoor. Die psychiater ziet jou alleen maar in de patiëntenkamer en hij heeft het recht niet zich verder met jouw leven te bemoeien.
En de meerderheid wéét er niks over. Hierom houdt ik graag de term pedofilie aan als een niet per definitie seksuele aangetrokkenheid tot kinderen.quote:Het is heel makkelijk; de meerderheid bepaalt hoe het geïnterpreteerd wordt en helaas voor jou ziet de meerderheid het als seks met kinderen.
ik heb in die laatste reactie geloof ik aangegeven over 2 onderwerpen uitgepraat te zijn.quote:Op woensdag 13 april 2005 00:36 schreef scanman01 het volgende:
Al minstens 150x hetzelfde verhaal.. en toch gaat dit topic maar door. Onvoorstelbaar
Het eerste topic was al een herhaling van zetten...
Komt nog bij dat het topic voor heel iets anders bedoeld was.
Ja sorry, die lees ik al tijden niet meer. Dan kan ik ook je reacties in het eerste topic lezen.quote:Op woensdag 13 april 2005 00:47 schreef in-limboy het volgende:
[..]
ik heb in die laatste reactie geloof ik aangegeven over 2 onderwerpen uitgepraat te zijn.
Inderdaad; hier kon je op wachten.quote:Op woensdag 13 april 2005 07:41 schreef femmeChantal het volgende:
Inmiddels krijg ik toch weer sterk het idee dat je fok als platform voor je pedofilie promo-praatjes gebruikt.
Mee eens.quote:Op woensdag 13 april 2005 08:20 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Inderdaad; hier kon je op wachten.
Gedogen van kinderporno... zal een hoop verkrachtingen voorkomen volgens deze meneer. Wat een misselijkmakend stuk tekst hierboven.
Ik mag toch hopen dat hem dit platform NIET wordt gegund.
Daarvoor moet een van de laatste Nederlandse taboes (meer nog dan pedofilie) worden beslecht, namelijk de angst om bekrompen/ niet ruimdenkend etc. gevonden te worden (ook al is dat niet terecht). Ik ben benieuwd welke keuze fok maakt.quote:Op woensdag 13 april 2005 08:20 schreef CartWOman het volgende:
Ik mag toch hopen dat hem dit platform NIET wordt gegund.
Er is al een topic over wat is kinderporno en wat niet en om heel eerlijk te zijn vind ik dat nu wel even ver genoeg gaan samen met deze topics over dit onderwerp en zit ik niet zo extreem te wachten op nog zo'n soort topic....quote:Op woensdag 13 april 2005 00:45 schreef in-limboy het volgende:
En nu zit ik te twijfelen of ik een topic zal openen over het gedogen van bezit van kinderporno.
Dit is een héél discutabel onderwerp, ik zal ook een grote openingspost maken hierover. Kortgezegd, kinderporno is de beelddrager van seksuele handelingen met kind (definitie loopt nogal uiteen, hierover zal ik ook een en ander uitleggen). Het bezitten hiervan kan pedoseksuelen ervan weerhouden zich zodanig gefrustreerd te gaan voelen dat ze zich vergrijpen aan kinderen. Zelf heb of kijk ik geen kinderporno, ik zie het liefst 'normale natuurlijke' foto's van jongens, en dan either met kleren aan, of naakt maar dan zonder enige seksuele getintheid. Poseren en zogenaamde 'art' foto's (sites die legaal proberen te zijn door geen seks te tonen maar wel seksueel suggestief te zijn in hun foto's) hou ik totaal niet van. Met "natuurlijke" foto's bedoelde ik dus ook niet-poserende foto's.
Op dit moment is het bezit van kinderporno gewoon illegaal. Vroeger werd het gedoogd, vóór het vreselijke geval van dutroux. Ik denk alleen dat we verkrachtingen door het gedogen van kinderporno eerder voorkómen dan stimuleren.
En verder zou ik de mythe van de wet van vraag en aanbod met betrekking tot kinderporno ontkrachten (de seksuele handelingen zouden zonder 'markt' toch wel plaatsvinden).
Er valt volgens mij heftig over te discussiëren, ga nu dus ook niet inhoudelijk in op mijn post hier, als je hierover wil discussiëren zeg dan dat je die topic graag zou zien, dan zal ik het uitwerken.
Je had nog een antwoord van me tegoed uit een ander topic: Wat is "grooming"?quote:Op woensdag 13 april 2005 08:38 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Mee eens.
in-limboy, ik had veel vertrouwen in je en ik had graag nog die laatste post van je willen beantwoorden, maar ik kap ermee.
Ik walg van je; ga naar een psychiater.
De praktijk:quote:Letterlijk vertaald betekent "grooming", verzorgen, voorbereiden. Grooming heeft met name betrekking op de planfase van het seksueel misbruik. De vraag is daarbij welke verleidingstactieken en/of –technieken de pleger zal gaan hanteren om het beoogde slachtoffer binnen zijn invloedssfeer te krijgen. Dit kan ook omschreven worden als "de strategie van het misbruik". Het grooming-proces kan ook in de volgende punten ingedeeld worden:
* Seksualisering van de relatie tussen de volwassene en het kind;
* Rechtvaardiging van het seksuele contact;
* Bewerkstelligen van de medewerking van het kind.
Herkenbaar?quote:Voor de pleger loopt het proces van de seksualisering als volgt:
Een aanvankelijk normaal affectief contact met het kind in de context van gewone lichamelijke activiteiten zoals baden, knuffelen, kietelen en stoeien, kan door de pleger op grond van een opkomende of reeds langer bestaande seksuele gedachte of fantasie omgevormd worden tot een geseksualiseerd contact. De pleger kan zich daarbij vragen gaan stellen als: is ze ook geïnteresseerd in mij; hoe zou het zijn om haar aan te raken; hoe zou ze reageren als ik de afstand tussen haar en mijn zou verkleinen? Een genitale of vaginale aanraking, die daarna zou kunnen plaatsvinden, lijkt dan "per ongeluk", maar is dat niet.
De twee meest voorkomende rechtvaardigingen luiden:
* dat het niet echt seksueel was wat er gebeurde;
* dat het weliswaar seksueel was, maar verder volkomen acceptabel.
Jaquote:Herkenbaar?
Zal ik doen. Ik heb net die hele pagina gelezen en ik vond het eng.quote:Bron: http://www.seksueelmisdrijf.nl/info/plegers_planners.htm
(bekijk die hele site eens, aanrader!)
wtf?quote:Op woensdag 13 april 2005 15:45 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ja
[..]
Zal ik doen. Ik heb net die hele pagina gelezen en ik vond het eng.
Inderdaad, dat is het punt.quote:Op woensdag 13 april 2005 16:47 schreef in-limboy het volgende:
ZOUDEN KUNNEN KOMEN. Al was dit zo, dan zullen mijn interne remmingen overwonnen moeten worden. En dat is nogal wat...
quote:Op woensdag 13 april 2005 16:17 schreef Black_Tulip het volgende:
Bij in-limboy, niet in mijn eigen leven hoor
Vertelquote:Op woensdag 13 april 2005 18:56 schreef Igraine het volgende:
... en ik weet zeker, zou ik je vertellen hoe de mijne in elkaar zou steken, dat jij niet mee zou gaan in de mijne...
Ik neem het je niet kwalijk dat je niet al mijn lange reacties doorgelezen hebt, maar had je dat wel gedaan, dan had je geweten dat ik daar (hypothetische maatschappij) en van 'vies stoeien' al afgeweken ben, en erover uitgediscussieerd ben nu. Ik hou me koest rond kinderen (niet dat ik anders zal kunnen) en daarmee zal ik gelukkig wordenquote:Op woensdag 13 april 2005 18:56 schreef Igraine het volgende:
[..]
![]()
Ik zal die site ook eens bekijken...
Ik was al klaar met je in-limboy, zoals ik al eerder zei, jij redeneert vanuit een eigen bedachte hypothetische maatschappij en dan kan je alles voor jezelf goedpraten en van een ander van tafel vegen. Als ieder vanuit zijn eigen bedachte 'ideale' maatschappij zou redeneren kunnen we nooit 'normale' discussies voeren. Ik ga niet mee in die van jou en ik weet zeker, zou ik je vertellen hoe de mijne in elkaar zou steken, dat jij niet mee zou gaan in de mijne... Daarom redeneren we ook vanuit de bestaande maatschappij, dat is de enige vaststaande waarde die we hierin hebben. Gezien jij dat niet kan, heeft het geen enkele zin hierover verder te discussieren met je, je valt bovendien toch steeds in herhalingen.
Laten we het hopen.....dat jij gelukkig wordt zonder anderen pijn te doen!quote:Op woensdag 13 april 2005 20:22 schreef in-limboy het volgende:
[..]
Ik neem het je niet kwalijk dat je niet al mijn lange reacties doorgelezen hebt, maar had je dat wel gedaan, dan had je geweten dat ik daar (hypothetische maatschappij) en van 'vies stoeien' al afgeweken ben, en erover uitgediscussieerd ben nu. Ik hou me koest rond kinderen (niet dat ik anders zal kunnen) en daarmee zal ik gelukkig worden![]()
Niets "ik denk", je doet het gewoonquote:Op woensdag 13 april 2005 21:27 schreef in-limboy het volgende:
dank je PAA![]()
en erodome, als ik seksuele opwinding rond kinderen gaan voelen zal ik sowieso dus al niet meer in staat zijn om te stoeien met zulke gosertjes, ook normaal rond ze zijn zou niet even 'normaal' meer zijn... Ik denk dat ik hulp zou zoeken, ja.
Beloof me dat je het doet, want ik denk niet dat je met jezelf zou kunnen leven als het fout gaat.quote:Op woensdag 13 april 2005 21:27 schreef in-limboy het volgende:
dank je PAA![]()
en erodome, als ik seksuele opwinding rond kinderen gaan voelen zal ik sowieso dus al niet meer in staat zijn om te stoeien met zulke gosertjes, ook normaal rond ze zijn zou niet even 'normaal' meer zijn... Ik denk dat ik hulp zou zoeken, ja.
Graag gedaan.quote:Op woensdag 13 april 2005 22:54 schreef in-limboy het volgende:
bedankt erodome, black tulip, en alle anderen voor de discussie, nieuwe inzichten en advies.
Mooi. Wil je ooit nog het telefoonnummer van mijn psychiater, dan moet je me mailenquote:en als ik het gevoel krijg dat het zwaar voor me wordt, zal ik hulp zoeken. Beloofd
Gaan jullie fijn adressen uitwisselen van favo kleuterschoolpleinen?quote:Op donderdag 14 april 2005 16:17 schreef Yukinari het volgende:
@In-limboy
Ik kan je geen pmsg of email sturen, maar kun jij me mailen op yukinari@telenet.be ?
Kleuters, neeh. 9-12 isquote:Op donderdag 14 april 2005 20:33 schreef Modus het volgende:
[..]
Gaan jullie fijn adressen uitwisselen van favo kleuterschoolpleinen?.
quote:kastanova (Moderator) - zondag 10 april 2005 @ 23:09
*US dictator*
quote:Op zondag 10 april 2005 23:08 schreef KonnieKipke het volgende:
Tja, ik vraag me af waarom je seksuele gevoelens bij kinderen krijgt. Wat is het dat je daaraan opwindt?
De krappe kutjes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |