Nee, dat ziet er spannend uit, maar het is niet echt een top manier van eten klaarmaken.quote:Op maandag 27 juni 2005 10:02 schreef Doekes het volgende:
Ik was zaterdag op een feestje en daar hadden ze een heel varken aan het spit. Ik vond het niet echt wat eigenlijk...
In voormalig Joegoslavië is dit een veelvoorkomende manier van 'barbecuen'. Ik vind het zelf heerlijk, maar heb het dan ook gegeten bij mensen die weten hoe ze het klaar moeten makenquote:Op maandag 27 juni 2005 10:02 schreef Doekes het volgende:
Ik was zaterdag op een feestje en daar hadden ze een heel varken aan het spit. Ik vond het niet echt wat eigenlijk...
Worsten, karbornades, kippepoten, aardappels poffen met kruidenboter er bij(deze is zeker aant te raden).quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:20 schreef Exciter101 het volgende:
Nu het weer tijd wordt om de buurt uit te roken, wil ik graag wat ORIGINELE bbq-tips! Dus geen hamburgers, sateetjes en spiezen met paprika en uien, maar iets echt aparts?
Iemand een goed idee?
Inderdaad...quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:36 schreef Charmian het volgende:
Misschien staan er hier ook nog wel recepten:
Het grote barbecue topic 2005
Ja, hoor, kijk maar wat ik op donderdag 16 juni 2005 @ 22:46 schreefquote:Op donderdag 30 juni 2005 22:24 schreef Martijn_77 het volgende:
Heeft er iemand nog goede recepten met Lam?
ga je geen lekkere sate van die kipfiletjes maken?quote:Op zondag 10 juli 2005 10:00 schreef Annemiek78 het volgende:
Wij gaan vanavond ook weer BBQ-en.
Heb worstjes, karbonades, speklappen en kipfilet.
Zelf heb ik er nog een heerlijke pasta-salade bij gemaakt en een aardappelsalade.
Dat wordt vast heerlijk!
Nee, gewoon zo op de BBQ.. Wel in een lekkere paprikamarinade overigens.quote:Op zondag 10 juli 2005 10:30 schreef Charmian het volgende:
[..]
ga je geen lekkere sate van die kipfiletjes maken?
Nee, die ga ik maken als ik vakantie heb en er de tijd voor heb. We hebben wel aardappel en pasta salade zelf gemaakt.quote:Op zondag 10 juli 2005 10:30 schreef Charmian het volgende:
ga je geen lekkere sate van die kipfiletjes maken?
Begrijp wat je bedoeld DirkH en dat zijn idd erg handige dingen voor bij de BBQ of op de campingquote:Op zondag 10 juli 2005 12:57 schreef Dirkh het volgende:
Ik heb voor bij de BBQ nu een éénpits gaspitje gekocht. Op het moment wordt je doodgegooid met die dingen bij bijna alle bouwmarkten en ze zijn nog niet duur ook.
Ideaal om de satesaus warm te houden. (wel au bain marie, anders koekt het aan)
Het is zo'n gaspitje, met een spuitbus.... eh...ja... moeilijk uit te leggen. Maar ze zijn heel erg handig.
Deze dingen gebruiken we om seafood te fonduen in bouillon bij ons in de restaurant.quote:Op zondag 10 juli 2005 13:42 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Begrijp wat je bedoeld DirkH en dat zijn idd erg handige dingen voor bij de BBQ of op de camping
Is dom ja, vloeistof in een al hete bbq spuiten....quote:Op maandag 11 juli 2005 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier, heb je weer een stel slimmerikken die toch vloeibare brandstof gebruikten voor een BBQ
Gewonden bij barbecue op de Maas
quote:Op zondag 10 juli 2005 15:34 schreef shredder het volgende:
Heeft er iemand een idee hoe je het lekkerste ketjapsaus maakt, het liefst niet zo pittig en een wat stroperige en dus niet waterige saus.
Probeer dat anders oook eens met wat port of wijnquote:Op maandag 4 april 2005 13:39 schreef Koningin het volgende:
Een banaan in de lengte insnijden.
Dan vullen met hagelslag.
Daarna in aluminiumfolie wikkelen.
Effen op de gloeiende kolen leggen.........
En daarna lekker uitlepelen - het ziet vies uit, maar smaakt heerlijk!!
Stroh-Rumquote:Op maandag 11 juli 2005 13:56 schreef Faithy het volgende:
[..]
Probeer dat anders oook eens met wat port of wijn
(voor jezelf dan)![]()
Nee... pas als je ook je ontbijt in BBQ-vorm doet, tel je meequote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:53 schreef Doekes het volgende:
Ik heb afgelopen weekend drie (!) keer ge-BBQt!![]()
Ben ik nu stoer?
dan is mijn vriend nu dus erg stoer? We hebben zaterdag, zondag en gisteren ge-BBQ-ed en vanmorgen heeft hij nog de laatste drie overgebleven gebakken speklappies meegenomen naar zijn werkquote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:54 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee... pas als je ook je ontbijt in BBQ-vorm doet, tel je mee![]()
Lekkah!! Dat doe ik ook vaak....quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:58 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
dan is mijn vriend nu dus erg stoer? We hebben zaterdag, zondag en gisteren ge-BBQ-ed en vanmorgen heeft hij nog de laatste drie overgebleven gebakken speklappies meegenomen naar zijn werk![]()
overgebleven kip maak ik altijd zelfgemaakte kip/kerrie saus van voor op broodquote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:02 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Lekkah!! Dat doe ik ook vaak....
Of ff een stukkie kip voor op brood!
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:45 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
overgebleven kip maak ik altijd zelfgemaakte kip/kerrie saus van voor op brood![]()
Recept ??quote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:45 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
overgebleven kip maak ik altijd zelfgemaakte kip/kerrie saus van voor op brood![]()
kip in stukjes snijden en draadjes trekken (niet te fijn)quote:
Ik heb nu al 2 (!) hele dagen niet ge-BBQt.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:53 schreef Doekes het volgende:
Ik heb het afgelopen weekend drie (!) keer ge-BBQt!![]()
Ben ik nu stoer?
Die heb ik nog nergens ontdekt, waar heb je ze gekocht?quote:Op woensdag 13 juli 2005 14:37 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik heb net een grote zak kokosnoot-briketten gekocht, Kan ik aanraden. Branden heter, langer en ze zijn beter voor het milieu omdat ze van een restproduct worden gemaakt en niet van hout.
Intratuin Zoetemeer, 10 kilo voor 15 Euro.quote:Op woensdag 13 juli 2005 14:43 schreef Jessi het volgende:
Die heb ik nog nergens ontdekt, waar heb je ze gekocht?
Beetje palmsuiker verkruimelen en erdoor mikken werkt ook goedquote:Op maandag 11 juli 2005 11:35 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
Ook al heel lang naar aan het zoeken, en zelf proberen.
Maar je krijgt de ketjap alleen zo stroperig als je hem lang bijna kokend houd.
En dan nog...![]()
AH! En ik heb dat gewoon in huis...quote:Op maandag 18 juli 2005 03:26 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Beetje palmsuiker verkruimelen en erdoor mikken werkt ook goed
Anders basterdsuiker.
Het is niet overal even makkelijk te vinden, maar er bestaat palmsuiker-stroop in een flesje! Is iets makkelijker dan die keiharde brokken...quote:Op maandag 18 juli 2005 03:26 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Beetje palmsuiker verkruimelen en erdoor mikken werkt ook goed
Anders basterdsuiker.
Die ben bij de toko idd tegen gekomen. Van die zelfde flesjes als waarin ze ook gembersiroop verkopenquote:Op maandag 18 juli 2005 12:32 schreef dutch-mamma het volgende:
Het is niet overal even makkelijk te vinden, maar er bestaat palmsuiker-stroop in een flesje! Is iets makkelijker dan die keiharde brokken...
quote:Veel brandwonden door barbecue
BEVERWIJK - Ruim 20 procent van de Nederlanders steekt hun barbecue nog aan met onveilige brandstoffen als spiritus, brandgel en petroleum. Dat heeft een woordvoerder van de Brandwondenstichting donderdag gezegd. Verder gebruikt ruim 60 procent van de Nederlanders geen blusmiddelen bij de barbecue. Daarom begint de stichting een actie om het publiek te wijzen op de risico's van onveilig barbecueën.
Dit soort onbezonnenheid kan volgens de zegsman ernstige brandwonden veroorzaken. Vaak loopt een gezellig avondje uit op een drama, terwijl dat vaak makkelijk is te vermijden. Vooral het opstoken van smeulende kolen met onveilige brandstoffen is erg gevaarlijk, zegt de woordvoerder. In het Brandwondencentrum in Beverwijk komen naar zijn zeggen vooral 's zomers veel slachtoffers met steekvlamwonden binnen. "Die hebben nooit hun barbecue opgestookt met aanmaakblokjes."
Hoeveel mensen precies jaarlijks met dit soort wonden in ziekenhuizen terecht komen, kan hij niet zeggen. De woordvoerder legt uit dat steekvlammen zelden degene verwonden die de onveilige brandstoffen op het vuur gooit. Meestal zijn familieleden of vrienden het slachtoffer van de onbezonnen actie. "Dat leidt vaak tot grote schuldgevoelens bij de 'dader"'.
De campagne zal volgens de woordvoerder vooral bestaan uit kleine advertenties in kranten en tijdschriften
Leve de gas barbeque!!quote:Op donderdag 11 augustus 2005 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Een Berichtje uit de Telegraaf
[..]
Piet, zo'n zelfde soort bericht had je al zeker 2 keer in dit topic geplaatst...quote:Op donderdag 11 augustus 2005 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Een Berichtje uit de Telegraaf
[..]
Denk idd dat die van mij ook niet meer de schuur uitkomtquote:Op donderdag 11 augustus 2005 17:01 schreef Pikkebaas het volgende:
Mijn BBQ ga ik binnenkort maar weer eens winterklaar maken, want dat wordt helemaal niks meer hier....
Ik ga a.s maandag bbq'en hoor!quote:Op donderdag 11 augustus 2005 19:16 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Denk idd dat die van mij ook niet meer de schuur uitkomt
Laat maar, we gaan nu boodschappen doen.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:44 schreef Djeez het volgende:
Heeft iemand nog recepten voor lekkere sausjes voor bij de bbq? En aardappelsalade, of is dat lekkerder kant en klaar?
Amateurquote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:58 schreef Thorical het volgende:
Ik vindt dat barbeque knoeien maar niets.
Of het duurt uren voordat je iets te eten krijgt ofhet het is half verbrand.
Dan heb je nog nooit met de goede personen gebarbecued (nee, dit is geen uitnodiging)quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:58 schreef Thorical het volgende:
Prutser.... als je het goed doet heb je binnen 5 minuten goed spul op je bordquote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:58 schreef Thorical het volgende:
Mijn kipfiletjes zijn altijd botermals als ze bij mijn stiefvader van de BBQ afkomen.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:58 schreef Thorical het volgende:
ALS ik dat toch al doe, vloeistoffen op de BBQ gooien, dan doe ik het terwijl ik LAGER dan de BBQ sta, dus veelal gehurkt met het gezicht een beetje afgewendt van de BBQ, uit de wind en met tuinslang en emmers water in de buurt.quote:Op maandag 11 juli 2005 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier, heb je weer een stel slimmerikken die toch vloeibare brandstof gebruikten voor een BBQ
Gewonden bij barbecue op de Maas
Erg goed recept!quote:
Hier in Eindhoven heb ik hem net nog gebruiktquote:Op donderdag 11 augustus 2005 17:01 schreef Pikkebaas het volgende:
Mijn BBQ ga ik binnenkort maar weer eens winterklaar maken, want dat wordt helemaal niks meer hier....
Een kick van bijna een jaarquote:Op maandag 17 juli 2006 15:11 schreef Troel het volgende:
Er is nog nauwelijks een dag geweest dat ik niet de BBQ aangestoken heb
Jonge jonge, er werd speciaal in het feedback topic om dit topic gevraagd, en laat ik nou net op zoek zijn naar nog wat andere recepten. Daarom die kick. Niet om jou te pesten, sorryquote:Op maandag 17 juli 2006 15:18 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Een kick van bijna een jaar....
Goeie kick :!!!
Ik bedoelde dan ook serieus een goede kick.... want ik was ook op zoek naar iets dergelijksquote:Op maandag 17 juli 2006 15:19 schreef Troel het volgende:
[..]
Jonge jonge, er werd speciaal in het feedback topic om dit topic gevraagd, en laat ik nou net op zoek zijn naar nog wat andere recepten. Daarom die kick. Niet om jou te pesten, sorry
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |