Ik heb in de afgelopen dagen ongeveer 100 keer het woord 'geloofwaardigheid' gehoord. Zowel door voor als tegenstanders van het paasakkoord.quote:Op zaterdag 2 april 2005 21:27 schreef komrad het volgende:
D66 had geen keuze, als ze tegen hadden gestemd was het hele kader weggeweest
Ik denk dat dat was toen D'66 besloot om mee te doen met Balkenende 1.quote:Op zaterdag 2 april 2005 21:40 schreef NorthernStar het volgende:
Ik denk dat dit achteraf het moment zal blijken waar D'66 zichzelf heeft opgeheven.
Jammer? Neh.
wanneer was datquote:Op zaterdag 2 april 2005 21:44 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
Ik denk dat dat was toen D'66 besloot om mee te doen met Balkenende 1.
Mjah dat was ook een hele vreemde streek. Kennelijk toch hang naar het pluche. Toen had men echter nog het excuus van het nieuwe kiesstelsel en de burgemeester. Die zijn beide afgeschoten en nu komen ze aan met landsbelang blabla.quote:Op zaterdag 2 april 2005 21:44 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
Ik denk dat dat was toen D'66 besloot om mee te doen met Balkenende 2.
Jammer? Neh.
Inderdaad. Waarschijnlijk weten ze bij D'66 ook wel dat als ze in de oppositie belanden dat het dan vrijwel zeker gedaan is met ze. Het gaat hier dan imo ook over de bekende 'kat in het nauw'.quote:Op zaterdag 2 april 2005 21:49 schreef NorthernStar het volgende:
Mjah dat was ook een hele vreemde streek. Kennelijk toch hang naar het pluche. Toen had men echter nog het excuus van het nieuwe kiesstelsel en de burgemeester. Die zijn beide afgeschoten en nu komen ze aan met landsbelang blabla.
Pragamatisch zegt Dittrich, ruggengraatloos zeg ik.
Dit klopt, alleen zijn er niet zoveel idealen meer over.quote:Op zaterdag 2 april 2005 21:57 schreef Keijs het volgende:
Bij afwijzen van "Paasakoord" had D66 nog veel meer verloren dan nu. Dan was de partij in de verkiezingen volledig weggevaagd. Nu kunnen ze nog 2 jaar extra werken om hun D66-idealen te verwezelijken.
Binnen de ruimte die het Paasakkoord ze biedt ja, en dat is niet bepaald veel, van de D66 idealen waarom ze 2 jaar geleden in het kabinet stapten is niet veel meer over, en geloofwaardig zijn ze al helemaal niet meer door te doen alsof die 1 miljard extra voor onderwijs door hun uit de onderhandelingen is gesleept maar wat toch al klaar lag om voor onderwijs gebruikt te worden, maar wat alleen maar naar voren is geschoven.quote:Op zaterdag 2 april 2005 21:57 schreef Keijs het volgende:
Bij afwijzen van "Paasakoord" had D66 nog veel meer verloren dan nu. Dan was de partij in de verkiezingen volledig weggevaagd. Nu kunnen ze nog 2 jaar extra werken om hun D66-idealen te verwezelijken.
Een uitstekende zaak dat D66 zich niet heeft laten sturen door de antipolitiek van de PvdA senatoren en gewoon haar verantwoordelijkheid nam als regeringspartner. Langs deze weg komt men af van het oordeel: "communicerend vat van de PvdA" en bouwt de partij aan haar eigenheid.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:52 schreef habsudovafan het volgende:
Ach ja na de moord op Pim Fortuyn en de daarop volgende verkiezingen dachten veel mensen dat de PVDA ook wel verleden tijd was en kijk eens 3 jaar later holt iedereen er weer vrolijk achter aan. Komt dus wel goed met D66!
Doel jij op Maurice de Hond? Voorzover ik het weet, was hij op één na de betrouwbaarste opiniepeiler mbt de vorige verkiezingen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 23:49 schreef sjun het volgende:
[..]
De koning van de opiniepeilingen mag haarbest blijven doen om de huidige onvrede onder het electoraat vast te houden op dat eindelijk eens een correspondentie kan worden aangetoond tussen virtuele zetels (met vertekeningen als gevolg van locatie van onderzoek, onderzoekspopulatie en wijze van vraagstelling) en het aantal stemmen dat men weet te veroveren als het er tijdens verkiezingen daadwerkelijk om gaat.
Ik doel op de PvdA, de partij die steevast beter scoort in de opiniepeilingen dan in de praktijk en daarmee voor mij de ritel 'koning van de opiniepeilingen' mag voeren.quote:Op zaterdag 2 april 2005 23:55 schreef Pr0nXXX het volgende:
[..]
Doel jij op Maurice de Hond? Voorzover ik het weet, was hij op één na de betrouwbaarste opiniepeiler mbt de vorige verkiezingen.
Laten wij verklarend wezen; waardoor wordt dit effect volgens jou veroorzaakt?quote:Op zondag 3 april 2005 00:08 schreef sjun het volgende:
[..]
Ik doel op de PvdA, de partij die steevast beter scoort in de opiniepeilingen dan in de praktijk en daarmee voor mij de ritel 'koning van de opiniepeilingen' mag voeren.
[afbeelding]
Dit effect wordt m.i. veroorzaakt door de wens van de klant. Wat drama, wat recalcitrantie en een toefje slachtoffer die kans ziet tot aanklager te transformeren. Smullen voor wat verongelijkte lezers. Zo krikt een krantje haar verspreidingsmogelijkheden op. De sociaaldemocratie weet dergelijke mediacratische invloeden handig ten eigen nutte in te zetten maar zij is dan ook al even in de mediawereld gesetteld.quote:Op zondag 3 april 2005 00:10 schreef Pr0nXXX het volgende:
[..]
Laten wij verklarend wezen; waardoor wordt dit effect volgens jou veroorzaakt?
Geinige smiles, btw.
Vanwaar deze behoefte tot beschimping?quote:Op zondag 3 april 2005 00:49 schreef Tomatenboer het volgende:
Sjun heeft de laatste tijd de behoefte om intelligent over te komen, dmv. de zinnen zó samen te stellen dat ze overbodig lang worden en er woorden in staan die een zinnig mens nooit gebruikt.
Herlees nog eens wat er precies staat.quote:Staat natuurlijk wel interessant, maar je zegt in feite niets meer en minder dan PrOnXXX zegt.
Omdat en deze zinnen een heel verhaal vervat staat waarin voldoende ruimte is voor de nodige nuancering. Zo kan een minimum aan irreële discussies bewerkt worden. Stompzinnige zuigers nemen zich de moeite niet te lezen wat er daadwerkelijk staat en reageren niet of komen weinig verder dan jij-bakken en uitingen van persoonlijke antipathie.quote:Jezus waarom zulke zinnen samenstellen als je het ook in 4 woorden kunt zeggen ")
ZIt ik verkeerd bij het ontrafelen van je terminologie?quote:
Je vertaalde een deel ervan prima. Ik zal je het hele verhaal vertalen maar dat kost wat extra berichtruimte.quote:Op zondag 3 april 2005 00:59 schreef Pr0nXXX het volgende:
[..]
ZIt ik verkeerd bij het ontrafelen van je terminologie?
Je vindt het terug in de verklarende aanvulling die ik intussen voor je schreef in het betreffende postberichtje. Ik ben echter te lui om voortdurend dergelijke aanvullingen te gaan maken. Ook ik kom voor mijn lol op FOK!quote:
Ik heb maar twee spelfoutjes in kunnen ontdekken. Omgerekend levert dat jou een dikke 9 op!quote:Op zondag 3 april 2005 01:44 schreef sjun het volgende:
[..]
Je vindt het terug in de verklarende aanvulling die ik intussen voor je schreef in het betreffende postberichtje. Ik ben echter te lui om voortdurend dergelijke aanvullingen te gaan maken. Ook ik kom voor mijn lol op FOK!
Terecht bepaal je me bij het draadonderwerp. Ik denk dat D66 zich hiermee politieke overlevingstijd wint. Het actieve kader van D66 met landelijke politieke ervaring is behouden. De kwalijke geur van bevoogdende doordrammerigheid die er rondom de Graaf hangt krijgt de kans te verdwijnen. De partij biedt zichzelf de kans om te scoren op een deel van haar programmapunten. Men zal echter wel aan het werk moeten en zichtbaar een bijdrage moeten gaan leveren aan het regeringsbeleid van de komende periode.quote:Op zondag 3 april 2005 01:47 schreef Sidekick het volgende:
Maar sjun, wat denk je dat de electorale gevolgen voor D66 zijn?
quote:Op zondag 3 april 2005 01:59 schreef Pr0nXXX het volgende:
Mag ik hem ontcijferen?
Maar ook in jouw termen lapidair? Ik meen van niet, dus we proberen het: de democraten '66 willen hun klus voltooien ipv ermee te kappen. Daarmee kunnen ze van hun PvdA-imago afkomen. Verder ziet Sjun een frivole toekomst voor D'66 als alles voor ze goed loopt, daarbij kan D66 overal en nergens aanwezig zijn. Applaus voor Boris dus.quote:Op zondag 3 april 2005 02:15 schreef sjun het volgende:
[..]Lucida deed al een geslaagde eigen analyse.
Intussen verneem ik een 'oorverdovende stilte' van meer op afbraakpolitiek geënte visionairs.quote:Op zondag 3 april 2005 02:24 schreef Pr0nXXX het volgende:
De democraten '66 willen hun klus voltooien ipv ermee te kappen. Daarmee kunnen ze van hun PvdA-imago afkomen. Verder ziet Sjun een frivole toekomst voor D'66 als alles voor ze goed loopt, daarbij kan D66 overal en nergens aanwezig zijn. Applaus voor Boris dus.
Dat was het.
Bij meer lapidaire uitspraken gaat de nuance (en de uitsmijter) nogal eens verloren. Niettemin weet je des poedels kern behoorlijk te raken.quote:Op zondag 3 april 2005 02:24 schreef Pr0nXXX het volgende:
[..]
Maar ook in jouw termen lapidair? Ik meen van niet, dus we proberen het: de democraten '66 willen hun klus voltooien ipv ermee te kappen. Daarmee kunnen ze van hun PvdA-imago afkomen. Verder ziet Sjun een frivole toekomst voor D'66 als alles voor ze goed loopt, daarbij kan D66 overal en nergens aanwezig zijn. Applaus voor Boris dus.
Dat was het.
ik wilde je nog heel ff van de draad halen door te vragen of je een keer een biertje meedrinkt in onze stad?quote:Op zondag 3 april 2005 02:33 schreef sjun het volgende:
[..]
Bij meer lapidaire uitspraken gaat de nuance (en de uitsmijter) nogal eens verloren. Niettemin weet je des poedels kern behoorlijk te raken.
[sub]Ik kan me geheel vinden in Lucida's analyse over de toestand van de PvdA dat eveneens te vinden is in de verwijzing uit een van mijn voorgaande berichtjes.
![]()
Nou ik beschouw mezelf niet als een stompzinnige zuiger, sjuuun, maar die tomatenboer heeft toch wel een goed punt aangaande jouw taalgebruik. Die post van Ollie over luuucida is uiteraard ook van toepassing op jou hè, alleen gebruik je andere termen en komen er af en toe wat nieuwe termen bij, die luuucida vervolgens flux weer overneemt. Je legt ongetwijfeld heel wat uren noeste arbeid in je posts op Fok! - hoe je daartoe in staat bent daarover zullen we maar niet speculeren - maar eerlijk gezegd lees ik die lappen text al tijden niet meer. Ik skim ze af en toe. En, O, ik lig btw ook om jou weleens in een deuk hoor, als je het bijv. hebt over organisatiesociologische experimenten die ze bij de overheid almaar zouden houden... Ik kan me er ook best wel wat bij voorstellen, eerlijk gezged. Alleen weet je wat het is? Als zo'n ambtenaar dan een rapport schrijft over zo'n organisatiesociologisch experiment dan zie ik ineens een text voor me zoals jij die schrijft op Fok!:- texten waarin zogenaamd voldoende ruimte vervat is voor de nodige nuancering dus. No hard feelings hè.quote:Op zondag 3 april 2005 00:56 schreef sjun het volgende:
[..]
Vanwaar deze behoefte tot beschimping?
[..]
Herlees nog eens wat er precies staat.
[..]
Omdat en deze zinnen een heel verhaal vervat staat waarin voldoende ruimte is voor de nodige nuancering. Zo kan een minimum aan irreële discussies bewerkt worden. Stompzinnige zuigers nemen zich de moeite niet te lezen wat er daadwerkelijk staat en reageren niet of komen weinig verder dan jij-bakken en uitingen van persoonlijke antipathie.
Als jouw stad mijn stad (Amsterdam) is, dan zal dat er zeker wel eens van komen. Vannacht vertoef ik echter elders tot maandag laat. Gezien mijn dag vanochtend @4.30u begon en ik er ook gisteren niet vroeg in lag, verwacht ik niet erg lang meer de toetsen en de emoties te bespelen.quote:Op zondag 3 april 2005 02:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik wilde je nog heel ff van de draad halen door te vragen of je een keer een biertje meedrinkt in onze stad?
nee gewoon een keer natuurlijk. tuurlijk is mijn stad amsterdam, anders was ik niet zo falikant tegen de pvda geweest.quote:Op zondag 3 april 2005 02:43 schreef sjun het volgende:
[..]
Als jouw stad mijn stad (Amsterdam) is, dan zal dat er zeker wel eens van komen. Vannacht vertoef ik echter elders tot maandag laat. Gezien mijn dag vanochtend @4.30u begon en ik er ook gisteren niet vroeg in lag, verwacht ik niet erg lang meer de toetsen en de emoties te bespelen.
![]()
dat is dan ook de grootste overwinning vandaag, voel je je er slecht door?quote:Op zondag 3 april 2005 02:47 schreef zhe-devilll het volgende:
Alles wees der bijna op dat ut eindelijk zou vallen
Het lijkt me sterk dat jij de soms driedubbele lading vervat in de teksten die tomatenboer bekritseert niet direct zou vatten.quote:Op zondag 3 april 2005 02:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ik beschouw mezelf niet als een stompzinnige zuiger, sjuuun, maar die tomatenboer heeft toch wel een goed punt aangaande jouw taalgebruik.
Hetgeen zich bewijst en hetgeen anderen beroert beklijft, het overige kan in een cyclisch proces danwel een cilindrisch archief worden opgenomen.quote:Die post van Ollie over luuucida is uiteraard ook van toepassing op jou hè, alleen gebruik je andere termen en komen er af en toe wat nieuwe termen bij, die luuucida vervolgens flux weer overneemt.
Ik schrijf evenals jij voornamelijk van me af.quote:Je legt ongetwijfeld heel wat uren noeste arbeid in je posts op Fok! - hoe je daartoe in staat bent daarover zullen we maar niet speculeren - maar eerlijk gezegd lees ik die lappen text al tijden niet meer.
Gelijk heb je nog. Er isheel wat meer in het leven dan een mening van ene sjun op FOK!quote:Ik skim ze af en toe.
Geen vervelende gevoelens. Ik verwacht dat er ook ambtenaren meelezen die de boodschap die uit die abtenarenstijl spreekt meenenemen en implementeren om met oog voor hun doelgroepen te schrijven.quote:En, O, ik lig btw ook om jou weleens in een deuk hoor, als je het bijv. hebt over organisatiesociologische experimenten die ze bij de overheid almaar zouden houden... Ik kan me er ook best wel wat bij voorstellen, eerlijk gezged. Alleen weet je wat het is? Als zo'n ambtenaar dan een rapport schrijft over zo'n organisatiesociologisch experiment dan zie ik ineens een text voor me zoals jij die schrijft op Fok!:- texten waarin zogenaamd voldoende ruimte vervat is voor de nodige nuancering dus. No hard feelings hè.
Die mening was ik jarenlang toegedaan. Nu de partij zich echter met succes van de PvdA lijkt te ontvlechten en beiden minder als communicerende vaten functioneren zie ik wel degelijk een eigen rol voor deze club weggelegd: Bewaking van het noodzakelijke evenwicht bij kabinetsmaatregelen om het begrotingstekort terug te dringen zodat er op termijn iets van een zorgzame samenleving kan blijven bestaan en ook onze oude dag genietbaar blijft. Dit streven mag echter niet te zeer ten koste gaan van huidige gemarginaliseerde groepen in onze samenleving. D66 kan bij bewaking hiervan een voorname rol spelen.quote:
Overigens vind ik dat D66 zich moet opheffen uiteraard.
Ik was eerder.quote:Op zondag 3 april 2005 02:57 schreef sjun het volgende:
[....]
Het lijkt me sterk dat jij de soms driedubbele lading vervat in de teksten die tomatenboer bekritseert niet direct zou vatten.
Ik besteedde wat meer aandacht aan de verpakkingquote:
Overigens vind ik dat de wufte “Wichtigmacher”, verlichtingsfundamentalist (Lees:spijtoptant van de verlichting) en digitale entiteit Ryan3 zichzelf moet opheffen. Wat zijn stompzinnig gezuig betreft kunnen we voor de afwisseling kort zijn, voor hem resten slechts de kruimels. In het debat dat hier ontopic wordt gevoerd heb ik hem nog niet kunnen betrappen op een lezenswaardige eigen bijdrage.quote:Op zondag 3 april 2005 02:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ik beschouw mezelf niet als een stompzinnige zuiger, sjuuun, maar die tomatenboer heeft toch wel een goed punt aangaande jouw taalgebruik. Die post van Ollie over luuucida is uiteraard ook van toepassing op jou hè, alleen gebruik je andere termen en komen er af en toe wat nieuwe termen bij, die luuucida vervolgens flux weer overneemt. Overigens vind ik dat D66 zich moet opheffen uiteraard.
denk het zelf niet. D'66 bestaat over twee jaar niet meer, dank zij hun halfslachtige opstelling. Uiteindelijk zal PVDA hiervan profiteren. Veel mensen zijn al weer (terug) naar links geschoven nadat dit kabinet zijn intrede deed en dat zal de komende twee jaar hopelijk zo worden doorgezet. En D'66 kan dan met een zetel in de oppositie (gezellig samen met het CDA en de VVD; laten we het hopen).quote:Op zondag 3 april 2005 14:01 schreef -DailaLama- het volgende:
Ik denk dat het wel meevalt, en zelfs zetels oplevert. Op die manier kun je namelijk rechts stemmen en ondertussen niet onterecht als kakker (VVD), saaie lul (CDA) of racist (LPF/Wilders) afgeschilderd worden op verjaardagsfeestjes.
Daar duidde de benaming sociaal - liberaal al op.quote:Op zondag 3 april 2005 14:11 schreef vanthof het volgende:
D66 is via dit congres onderdeel van de VVD geworden. Dat ruimt lekker op
Voor Bos en consorten valt te vrezen dat de breed gedragen sociaal liberale volksbeweging niet binnen de PvdA maar via D66 ontstaat. Niet Bos en Oudkerk zullen als vernieuwers de geschiedenis in gaan maar Dittrich en zijn ploeg bestormen de politieke geschiedenis via een klinkklare overwinning op de 'vijfde colonne' van de mediacratie. Dit zal D66 op termijn stemmen op gaan leveren van de huidige beweging der ontevredenen binnen de PvdA. Verlichte sociaaldemocraten die hun idealen door de sociaaldemocratische senaatsvoorstelling zagen gedwarsboomd die hun messias treurig en machteloos zagen worden neergezet en begrensd door het 'eigen' meer belegen volk.quote:Op zondag 3 april 2005 14:11 schreef vanthof het volgende:
D66 is via dit congres onderdeel van de VVD geworden. Dat ruimt lekker op
Je bent de keuze-optie "wordt totaal weggevaagd" vergeten.quote:Op zaterdag 2 april 2005 21:14 schreef gtotep het volgende:
Kost dit d66 zetels.
of winnen ze hierdoor zetels.
Poll: Wint of verliest D66 zetels?wint 1 of 2 zetels wint meer dan 2 zetels blijft gelijk verliest 1 of 2 zetels verliest meer dan 2 zetels
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Van Thijn heeft in ieder geval niet z,n zin gekregen.
Verder miste ik ook nog de optie: leidt tot mediacratische tafelerelen rondom de PvdA, gezien de PvdA en D66 lang bekend stonden als communicerende vaten.quote:Op woensdag 6 april 2005 00:06 schreef motown het volgende:
[..]
Je bent de keuze-optie "wordt totaal weggevaagd" vergeten.
Waarom kijk je hier van op? Wat voor ideaalbeeld heb je eigenlijk van een PvdA-politicus? Thom de Graaf is welbewust aan het lijntje gehouden om een spelletje machtspolitiek te kunnen spelen en daarna de medelevende onschuld uit te gaan hangen. (Vergelijkbaar met de wijze waarop Rob Oudkerk in Amsterdam door zijn eigen PvdA aan de kant geschoven werd). Doel was een afgang voor de coalitie te bewerken en een wig te drijven tussen een vice-premier van D66 en het kabinet om zo mogelijk een kabinetscrisis te veroorzaken.quote:Op dinsdag 5 april 2005 23:50 schreef evert het volgende:
de graaf maakt net wel even heel duidelijk bij BvD dat Nooten gewoon heeft zitten te liegen en wel degelijk voorafgaand aan het debat met hem aan tafel heeft gezeten.
Moet je voor de grap het interview met Nooten in HP/deTijd van vorige week lezen.quote:Op dinsdag 5 april 2005 23:50 schreef evert het volgende:
de graaf maakt net wel even heel duidelijk bij BvD dat Nooten gewoon heeft zitten te liegen en wel degelijk voorafgaand aan het debat met hem aan tafel heeft gezeten.
Zou je hier eens wat berichtgeving van kunnen plaatsen in de draad Drop hier maatschappelijke omissies die de PvdA censureert? Intussen zijn er natuurlijk wat andere wegen denkbaar om de kleinen te bereiken..quote:Op woensdag 6 april 2005 08:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
Moet je voor de grap het interview met Nooten in HP/deTijd van vorige week lezen.
Als je dat zo leest heeft Wouter Bos de regie aldoor in handen gehad en heeft Nooten niet met de Graaf gesproken maar liep het contact aldoor via Wouter Bos, natuurlijk was Wouter Bos het vanaf begin af aan al eens met de standpunten van de PvdA senatoren.![]()
De antwoorden die Nooten gaf in dat interview waren er duidelijk op uit om een beeld neer te zetten van Wouter Bos dat hij wel een goed leider zou zijn. Helaas voor Nooten en Bos laten de interviews met en uitspraken van Bos van de afgelopen weken een heel ander beeld zien. Zou de PvdA zijn greep op de media verliezen?![]()
Helaas staat dit interview niet online bij HP/deTijd, zal dit vanavond overtypen.quote:Op woensdag 6 april 2005 10:30 schreef sjun het volgende:
[..]
Zou je hier eens wat berichtgeving van kunnen plaatsen in de draad Drop hier maatschappelijke omissies die de PvdA censureert? Intussen zijn er natuurlijk wat andere wegen denkbaar om de kleinen te bereiken..
Klasse hoor. Intussen heeft zich ook wat ander vermaak aangediend.quote:Op woensdag 6 april 2005 10:33 schreef Chewie het volgende:
[..]
Helaas staat dit interview niet online bij HP/deTijd, zal dit vanavond overtypen.
Het duo S&S?...quote:Op donderdag 7 april 2005 07:26 schreef Sater het volgende:
Tja, en welke partij maakt daar géén gebruik van?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |