abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 april 2005 @ 17:59:33 #151
78918 SeLang
Black swans matter
pi_25935113
Goed stukje op GeenStijl.nl
quote:
D66 ziekelijk ambitieus

Het leek wel politieke striptease vanmiddag... D66 heeft zich tijdens het congres laten zien als een ziekelijke machtspartij waar de inhoud niet telt, maar het bezetten van het pluche door echte regenten als de aangetrouwde vriend van de Majesteit Laurens Jan Brinkhorst, die meedoet aan Balkenende 2 als minister van Overbodige Zaken en slechts de Majesteit lippendiensten bewijst. Wat ever will be...

Het leukste in dit gemanipuleer was de dienstdoende voorzitster. Toen de bekende kinderboekenschrijver Jan Terlouw de aanwezigen probeerde het mes op de keel te zetten door te waarschuwen dat het verwerpen van dat Paasakkoord het politieke einde zou betekenen van de hele partij en er eindelijk wat woedend geroezemoes uit de zaal kwam, mopperde deze Democratische feeks "dat emotie alleen in de microfoon mocht worden geuit." Opvallend was ook hoe ze critici van Boris Dittrich behendig afhamerde. Het zal wel.

Het congres was geregisseerd als een Roemeens partijcongres in de Ceausescu-jaren. Bij sommige D66-politici denk je echt dat ze alles doen om de partij te manipuleren. De teksten van voormannen als Boris Dittrich en Laurens Jan Brinkhorst waren bezwerend en schilderden de rampzalige gevolgen van een Nederland zonder D66 in de regering. "Voor het eerst in de Nederlandse geschiedenis is de gekozen burgemeester nu bespreekbaar en dat dankzij D66," riep de nieuwe minister van Niks Alexander Pechtold die volgens Trouw als wethouder van Leiden alle regententrucs uit de kast haalde om maar referendums in Leiden te voorkomen, ondermeer over de aanleg van een spoorlijn dwars door de stad.

Het past in het beeld wat ik heb van D66. Vroeger waren het aardige naïeve mensen die zich met een behoorlijk salaris druk maakten over milieu en het staatsrecht en konden met Hans van Mierlo als hun hopman weinig kwaad. De laatste jaren stroomt er ander D66-volk in groten getale binnen. Ambtenaren die via de politiek hogerop willen. Van klerk 2 naar klerk 1 en dan burgemeester van Wijdewormer. Of overambitieuze studentjes die keurig hun CV willen oppoetsen door politiek actief te worden bij D66. Bij de PvdA en de VVD zal dit absoluut ook gebeuren, maar daar zullen de zeefjes beter zijn en vallen de strebertjes wat sneller door de mand.

Vervolgens likken en slijmen ze zich bij D66 omhoog net als ambitieuze dames als Poezewies van der Laan die de partij als carrièresprong gebruikt om nog verder op te rukken naar hogere sferen. Bij dames als Poezewies had het ook CDA, VVD of PvdA kunnen zijn maar bij D66 lopen dit soort jufjes tegen soortgenoten aan. Het type mensen wat je niet als collega wilt. Altijd een ander naaien en slijmen met de baas om hogerop te komen en de D66-jufjes spreiden hun benen niet voor het genot maar voor de ambitie. Bos, Wilders, Van Aartsen, je kan er van alles van vinden, maar ze staan ergens voor. D66 staat voor list, bedrog en manipulatie en toch door CDA en VVD genaaid worden. Want: PvdA en VVD zullen alles voor en achter de schermen doen om de bestuurlijke vernieuwing te vertragen, het CDA zal nooit toestaan dat D66 de publieke omroep op de schop neemt en die fooi voor onderwijs was toch al toegezegd. Kortom: een spek-en-bonen-congres waarbij D66 veel overeenkomst vertoont met de Paus in zijn laatste uren. Wie dient het sacrament-der-stervenden toe?

Kortom fijne vrienden. Ik had deze afloop voorspeld en zal met plezier de vin rouge en champagne van een aantal reageerders incasseren. Wanneer, waar en wie?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 2 april 2005 @ 17:59:50 #152
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25935118
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:56 schreef Sidekick het volgende:
Als iemand een onterechte (ontopic) opmerking maakt, dan vecht ik dat (ontopic) meningsverschil in dit topic uit.
Het is nog een punt van discussie of die opmerking terecht was of niet.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 2 april 2005 @ 18:00:11 #153
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_25935122
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Hij heeft nu het momentum. In 2 jaar tijd kan heel veel gebeuren. Zoals al gezegd trekt de economie al weer aan, zullen er over een jaar weer de voordeeltjes worden uitgedeeld aan de bevolking door de overheid, zal de koopkracht weer stijgen, etc. Wouter Bos zal dan de zetelwinst moeten behalen uit ideologische inhoudelijke redenen, niet uit onvrede bij de bevolking (althans, in mindere mate).
En jij denkt echt dat dit huidige kabinet voordeeltjes gaat geven aan het voetvolk???
Het eerste dat ze zullen gaan doen is het eigen salaris omhoog gooien, zoals ze dat al van plan waren..
Daarna is het geld alweer op aan een of ander klote project wat nergens goed voor is...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:00:20 #154
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25935124
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:57 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik constateerde toen dat jij de eerste mod was waar ik aan dacht toen ik dat las. Dat is vrij feitelijk.
Het geeft aan dat jouw gedachten over mij niet altijd waar zijn.

Maar goed, het is ook niet belangrijk.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_25935161
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:58 schreef JAM het volgende:

[..]

Dat wil ik ook al weer niet beweren. Alhoewel ik vind dat als iemand echt zo'n waarde hecht aan het de leden zelf laten maken van hun overwegingen, dat iemand met zo'n authoriteit binnen de partij als Hans van Mierlo dan zichzelf wijs zou maken door te zwijgen.
Dan moet je geen congres organiseren.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 2 april 2005 @ 18:02:31 #156
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_25935168
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hehehehee
Goed geschreven...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:03:05 #157
78918 SeLang
Black swans matter
pi_25935179
Ik ga nu pitten
(t is hier 00:00u geweest)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:04:05 #158
61927 DaveM
uitgefokt
pi_25935204
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Hij heeft nu het momentum. In 2 jaar tijd kan heel veel gebeuren. Zoals al gezegd trekt de economie al weer aan, zullen er over een jaar weer de voordeeltjes worden uitgedeeld aan de bevolking door de overheid, zal de koopkracht weer stijgen, etc.
Waar baseer je dat optimisme op?
Ik zie het loonpeil niet zo 123 stijgen met die toenemende concurrentie.
En aangezien dit kabinet indirect zorgt voor steeds hogere gemeentelijke lasten en hogere huren zie ik voorlopig geen ruimte voor koopkrachtverbetering (behalve voor de hogere inkomens uiteraard).
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:04:17 #159
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_25935212
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:01 schreef nikk het volgende:

[..]

Dan moet je geen congres organiseren.
Je hebt gelijk.

Nota bene; ik ben wel een voorstander van dat congres, en gezien de 'eerlijkheid' van zo'n congres zou Hans van Mierlo dan moeten mogen spreken, ik stoor me gewoon aan de man.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:05:09 #160
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25935226
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:04 schreef DaveM het volgende:
Waar baseer je dat optimisme op?
Ik zie het loonpeil niet zo 123 stijgen met die toenemende concurrentie.
En aangezien dit kabinet indirect zorgt voor steeds hogere gemeentelijke lasten en hogere huren zie ik voorlopig geen ruimte voor koopkrachtverbetering (behalve voor de hogere inkomens uiteraard).
En zo hoort het.
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:05:33 #161
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25935231
quote:
[..]
Mhaw, goed, veel overdrijvingen en diverse inhoudsloze sneren zou ik niet goed willen noemen. Typisch Geenstijl, dat wel.

Ach, de gelukte lijmpoging is jammer, maar als ik kijk naar de huidige situatie en de situatie voor de stemming in de Eerste Kamer voor de gekozen burgemeester, dan zie ik dat de bestuurlijke vernieuwing van D66 van de baan is en dat De Graaf weg is. Die veranderingen kan ik alleen maar toejuichen, dus ik heb niets te klagen. Ik moet niet teveel willen natuurlijk.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:07:16 #162
61927 DaveM
uitgefokt
pi_25935262
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 18:05 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En zo hoort het.
zegt de wannabe grootverdiener.
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:13:55 #163
33189 RM-rf
1/998001
pi_25935364
quote:
[..]
Maar zou geenstijl.nl diezelfde blik op zichzelf richten, dan kun je precies zo'n zelfde stuk over hen schrijven ..
als D'66 verslaafd is aan het pluche, is geenstijl.nl enkel op zoek naar politieke rellen, politieke instabiliteit ... wanneer deze ontbreken is men bij geenstijl.nl er niet bepaald voorzichtig mee om deze zelf te scheppen (het organiseren van betaalde busreizen naar het congress om het kabinet te laten vallen .. maar opeens daarvan toch maar een 1-aprilgrap maken, net zoals hun onware beweringen van mishandeling van hun werknemers ooit achteraf toch 'maar' een grapje was, en ze iedereen uitlachten die hen serieus namen ...)

Zeg nu zelf, komt dat niet een beetje over alsof ze anderen ergens van beschuldigen, waar ze zichzelf ook continu aan schuldig maken, namelijk draai-konterij en manipulatie .. enkel zijn journalisten er nu net in geschoold om bepaalde fouten weer 'recht te breien' ... daarom worden zo vaak journalisten publiciteitsmedewerkers van politici, en helpen deze dan het 'imago' van politici weer te herstellen, domweg omdat journalisten evengoed weten hoe politici kapot te maken..

Het wordt interssant als geenstijl-journalisten zelf opeens publiciteitsagent gaan worden voor politici (of, zoals ze zelf al nu zeggen, als ze zelf de politiek ingaan) ... gaan ze dan ook ieder mislukt plannetje achteraf een 'grapje' noemen, wat vooral niet serieus had moeten worden genomen, want hun serieus nemen, moet je bij voorbaat niet doen ...?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:16:55 #164
61927 DaveM
uitgefokt
pi_25935416
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 17:32 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat klopt. Het gewicht van Sharon Dijksma is ook een goede inspiratiebron.

edit: laat maar
pi_25935661
IMO. is het regeren iig. verworden tot een doel opzich voor D66, ipv. dat het een middel zou moeten zijn om je doel (idealen) te halen.

Want zeg nu zelf, de reden die zij nu aangeven om in dit kabinet te blijven stelt niks voor, het "Dwaasakkoord" - Bestuurlijke vernieuwing, niks bereikt behalve een onderzoek en poging om draagvlak te creëren maar in ieder geval niet echt concreet, het extra geld voor onderwijs is wel een punt, maar de vraag is of dat toch al niet gekomen was, dus dat is op z'n minst discutabel of dat een winstpunt voor D66 is, en waarom men daarom dan ook in dit kabinet zou moeten blijven.

Bovendien wilden ze in eerste instantie niet eens in dit kabinet, althans dat zeiden ze. Dus dat maakt ze tot zwatelaars, want ze zitten er wél, en wat mij betreft alleen als opvulling, om in ieder geval ervoor te zorgen dat er geen verkiezingen komen, zodat VVD en het CDA nog 2 jaar dit rechtse beleid kunnen afmaken. Dit maakt hun zogenaamd "sociale" kant van het "sociaal liberale" nogal ongeloofwaardig, en dan houd je "liberaal" over, wat is dan nog het duidelijke verschil met de VVD?

Ik persoonlijk zie dan ook niet meer in waarom nog iemand op D66 zou moeten gaan stemmen over 2 jaar, want concluderend kan je zeggen:
- Ze zijn onbetrouwbaar (zeggen niet het CDA en VVD aan meerderheid te willen helpen, doen het toch)
- Okee, doen het toch om de idealen na te streven, dat kan je ze nog evt. vergeven, mits die idealen ook opwegen tegen de nadelen, en dat de idealen ook bereikt worden, die zijn dus NIET bereikt, en de evt. winstpunten (zoals extra geld voor onderwijs bijvoorbeeld) zijn niet per definitie toe te rekenen aan D66 (nogmaals in mijn visie).
- Daarna geven ze aan hoe democratisch zij zelf zijn door te laten zien hoezeer zij aan het pluche kleven en het regeren tot een doel op zich is verworden, over regenten gesproken.
- Hiermee akkoord gaande, zijn er eigenlijk weinig tot geen pluspunten over die echt aan D66 toe te schrijven zijn, waarmee de "nadelen" overblijven, en dus de "sociale" kant nu echt laten varen, want waren de nadelen immers eerst nog "goed te praten" doordat ze zogenaamd niet zouden opwegen tegen de voordelen die D66 eruit sleepte, nu is dit niet het geval, en verschillen ze niets meer van de VVD, behalve dat VVD-ers duidelijk en consequent zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tomatenboer op 02-04-2005 18:48:22 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_25935821
En hoe voelt het Boris Dittrich, om ook eens op politiek vlak van achter te worden genomen?
  zaterdag 2 april 2005 @ 18:42:54 #167
61927 DaveM
uitgefokt
pi_25935956
Scherpe analyse Tomatenboer!
Ik hoef niet te vragen op welke partij je stemt.
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:05:04 #168
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25936436
quote:
[..]
Wat een slap stuk zeg. Alleen maar ongefundeerde beschuldigingen. Schelden om het schelden, wat een helden weer bij geenstijl .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_25936450
Mooi congres - ik heb genoten. Het zinderde echt in het laatste uur.

Ik ben blij met de uitkomst maar zal nog wel eens uitvoeriger beschrijven wat ik van deze manier van democratie vindt, want het was wel heel erg geregisseerd. GeenStijl chargeert maar heeft wel een kernpunt. De manier waarop Van Mierlo en De Graaf in het laatst nog naar voren werden geschoven, de manier waarop de stemming werd gehouden: het was verre van chique.

Maar imo moet Nederland niet voor de derde keer in 3 jaar naar de stembus en moet deze regering maar gewoon de kans krijgen om hun imo slechte plannen op de rails te zetten.
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:07:51 #170
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25936494
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 19:05 schreef SCH het volgende:
Mooi congres - ik heb genoten. Het zinderde echt in het laatste uur.

Ik ben blij met de uitkomst maar zal nog wel eens uitvoeriger beschrijven wat ik van deze manier van democratie vindt, want het was wel heel erg geregisseerd. GeenStijl chargeert maar heeft wel een kernpunt. De manier waarop Van Mierlo en De Graaf in het laatst nog naar voren werden geschoven, de manier waarop de stemming werd gehouden: het was verre van chique.

Maar imo moet Nederland niet voor de derde keer in 3 jaar naar de stembus en moet deze regering maar gewoon de kans krijgen om hun imo slechte plannen op de rails te zetten.
jij rijdt snel!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:10:53 #171
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25936554
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 19:05 schreef SCH het volgende:
GeenStijl chargeert maar heeft wel een kernpunt.
Dat stuk van geenstijl is wel héél goedkoop hoor. Daar kun je wel 100 'kernpunten' in ontdekken.
quote:
De manier waarop Van Mierlo en De Graaf in het laatst nog naar voren werden geschoven, de manier waarop de stemming werd gehouden: het was verre van chique.
'Chique'? Jij verwacht 'chique' bij een partij die op sterven na dood is???
pi_25936679
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 19:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

jij rijdt snel!
Het was om 17.20 afgelopen en het is 3 kwartier rijden, valt wel mee hoor. Heb zelfs nog getankt
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:16:45 #173
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25936689
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 19:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Het was om 17.20 afgelopen en het is 3 kwartier rijden, valt wel mee hoor. Heb zelfs nog getankt
welk deelgebied zat je dan?
pi_25936700
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 19:10 schreef Lemmeb het volgende:

'Chique'? Jij verwacht 'chique' bij een partij die op sterven na dood is???
Die partij leeft volgens mij toch wel aardig maar of ik het verwacht had weet ik niet, het verbaasde me wel en D66-ers zullen zich nu echt een tijdje koest moeten houden om anderen voor regenten uit te maken.
pi_25936705
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 19:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

welk deelgebied zat je dan?
Wat bedoel je met deelgebied?
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:19:48 #176
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25936765
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 19:16 schreef SCH het volgende:
Rij jij auto? Foei.
pi_25936783
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 19:19 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Rij jij auto? Foei.
Ik verdien ook geld
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:20:58 #178
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25936799
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 19:20 schreef SCH het volgende:
Ik verdien ook geld
Je moet je schamen.
pi_25936811
Ik vond het zeer vermakelijk, alleen de ontknoping viel wat tegen
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:22:03 #180
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25936818
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 19:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat bedoel je met deelgebied?
ik wist niet dat den-haag - herenveen 45 minuutjes was...maar respect
pi_25936838
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 19:20 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Je moet je schamen.
Calvinisten schamen zich de hele dag, Directe Democraten wat minder vrees ik.
Ik ben wel fan van Boele geworden, een soort gelukte versie van Leen Beenhakker
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:24:14 #182
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25936865
quote:

[..]

Die partij leeft volgens mij toch wel aardig maar of ik het verwacht had weet ik niet, het verbaasde me wel en D66-ers zullen zich nu echt een tijdje koest moeten houden om anderen voor regenten uit te maken.
Ik zie echt niet wat dit met de term 'regenten' te maken heeft. Ik heb op TV ook gezien hoe geënsceneerd het allemaal verliep. Dat is gewoon normaal op dat niveau. Maar ze maakten er ook geen geheim van.

Een regentenculuur is imo toch wat anders.
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:24:18 #183
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25936866
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 19:23 schreef SCH het volgende:
Calvinisten schamen zich de hele dag, Directe Democraten wat minder vrees ik.
Ik ben wel fan van Boele geworden, een soort gelukte versie van Leen Beenhakker
Die akela zouden ze moeten ******. Wat een takkewijf.
pi_25936879
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 19:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik wist niet dat den-haag - herenveen 45 minuutjes was...maar respect
Misverstandje, ik woon al zo'n 20 jaar in Utrecht!
pi_25936897
quote:

[..]

Je verwart (met vele anderen in dit topic) regentenmentaliteit met partijpolitiek. D66 pretendeert niet voor het voetvolk te kunnen beslissen wat het beste is (regentenmentaliteit). Wel hechten ze veel belang aan hun machtspositie en willen ze die niet opgeven (partij politieke afwegingen).
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:26:57 #186
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25936906
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 19:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Misverstandje, ik woon al zo'n 20 jaar in Utrecht!
pi_25936938
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 19:26 schreef nikk het volgende:

[..]

Je verwart (met vele anderen in dit topic) regentenmentaliteit met partijpolitiek. D66 pretendeert niet voor het voetvolk te kunnen beslissen wat het beste is (regentenmentaliteit). Wel hechten ze veel belang aan hun machtspositie en willen ze die niet opgeven (partij politieke afwegingen).
Oh maar dat bedoelde ik ook niet, ik had het over het verloop van het congres en de manier waarop het verliep en de boel was geregisseerd enz.
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:28:54 #188
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25936949
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 19:26 schreef nikk het volgende:

[..]

Precies, zo zie ik het ook. Alleen is dit ff wat beter verwoord .
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:30:43 #189
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25936985
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 19:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh maar dat bedoelde ik ook niet, ik had het over het verloop van het congres en de manier waarop het verliep en de boel was geregisseerd enz.
Maar waarom gebruikte je dan het woord 'regenten' als je doelde op de geregisseerdheid van het congres? Dan zijn toch heel verschillende dingen? Ik volg je even niet.
pi_25937058
quote:

[..]

Noem eens wat. Het is een congres, vanzelfsprekend dat er vantevoren een bepaalde volgorde word afgesproken en er regels gesteld worden om alles in goede banen te leiden. En dat Van Mierlo het laatste woord werd gegund kan ik niet als geregiseerd beschouwen maar als volstrekt logisch.

En wat heeft dit uberhaupt met regentenmentaliteit te maken?
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:39:16 #191
37950 JAM
pi_25937193
Is SCH een D66'er? Misschien moet ik danbij nader inzien toch maar een andere partij gaan overwegen. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_25937488
Binding tussen de regeringspartijen wordt voornamelijk veroorzaakt door de zwaartekracht.
  zaterdag 2 april 2005 @ 20:03:19 #193
85889 lucida
équilibre
pi_25937723
quote:
D66 ziekelijk ambitieus.
Het was even heerlijk toeven bij Egmond aan zee.
quote:

Het leek wel politieke striptease vanmiddag... D66 heeft zich tijdens het congres laten zien als een ziekelijke machtspartij waar de inhoud niet telt,
Ik weet niet wie de auteur(s) van dit schotschriftje is, maar ik weet bij het lezen van de eerste zinnen wel dat de intonatie bitter zuur klinkt. Wat is er ziekelijk aan het (willen) hebben van macht? Is dat niet gewoon een taboe? Wordt de meerwaarde van macht niet bepaald door de manier waarop met macht wordt omgesprongen?
quote:
maar het bezetten van het pluche door echte regenten als de aangetrouwde vriend van de Majesteit Laurens Jan Brinkhorst, die meedoet aan Balkenende 2 als minister van Overbodige Zaken en slechts de Majesteit lippendiensten bewijst. Wat ever will be...
Ik weet niet uit welke hoek deze kritiek komt aanwaaien, maar als het uit de slinkse sociaaldemocratische hoek komt, dan vraag ik me in alle redelijkheid af hoe zo'n partij überhaupt nog durft te reppen over regenten en pluche? Als iets onomstotelijk is aangetoond dan is het wel de onwrikbare regentencultuur die de PvdA zo nadrukkelijk etaleert. Het argument dat Brinkhorst - overigens ook niet mijn favoriete bewindsman - 'aangetrouwde familie' van de monarchie zou zijn, is ook weer zo'n typisch voorbeeld van linkse retoriek met kop noch staart. Sommigen slepen er werkelijk alles met de haren bij, en menen op die manier alsnog hun gelijk te kunnen halen. Het zijn de frustraties van slechte verliezers die nog even behoefte hebben - al is het maar in het luchtledige - op alles en iedereen na te trappen. Mensen die nog niet willen erkennen dat ze hun politiek Waterloo hebben gevonden.
quote:
Het leukste in dit gemanipuleer was de dienstdoende voorzitster. Toen de bekende kinderboekenschrijver Jan Terlouw de aanwezigen probeerde het mes op de keel te zetten door te waarschuwen dat het verwerpen van dat Paasakkoord het politieke einde zou betekenen van de hele partij en er eindelijk wat woedend geroezemoes uit de zaal kwam, mopperde deze Democratische feeks "dat emotie alleen in de microfoon mocht worden geuit."
Het lijkt wel alsof alles wat de afgelopen weken onder de regie van Wouter Bos is misgegaan nu met een misplaatst gevoel van verontwaardiging in de schoenen van D66 en haar leden wordt geschoven. Misschien is de auteur van dit artikel nog te jong om zich het ondemocratisch geflikfooi van het PvdA-congres in 1977 te herinneren waar het toenmalig congres zich uitsprak voor een gekozen staatshoofd?

De altijd naar staatsmacht hongerende partijtop zag de bui echter al hangen - de populariteit van het Oranjehuis onder het electoraat kon de PvdA nog wel eens opbreken - en spoedde zich om te verklaren dat dan wel koningin Juliana als eerste voor het presidentschap zou moeten worden voorgedragen.
quote:

Opvallend was ook hoe ze critici van Boris Dittrich behendig afhamerde. Het zal wel.
Niet iedereen weet de hamer te hanteren. Ik wil nog graag even aan de PvdA-er, en ex-Twee-Kamervoorzitter Dick Dolman herinneren, die het zelfs bestond - uit misplaatste loyaliteit met volkse sentimenten (lees: gecalculeerd populisme) - de paus geen hand te geven. Ik krijg een beetje de indruk dat de auteur zich nog roomser wil voordoen dan de paus.
quote:

Het congres was geregisseerd als een Roemeens partijcongres in de Ceausescu-jaren. Bij sommige D66-politici denk je echt dat ze alles doen om de partij te manipuleren. De teksten van voormannen als Boris Dittrich en Laurens Jan Brinkhorst waren bezwerend en schilderden de rampzalige gevolgen van een Nederland zonder D66 in de regering."
Een sterk staaltje. Hiermee werden in een klap alle wapenen van de oppositie uit handen geslagen. Het was een geslaagde formule waarmee de angel van het oppositionele verzet nauwgezet eruit werd gehaald.
quote:
"Voor het eerst in de Nederlandse geschiedenis is de gekozen burgemeester nu bespreekbaar en dat dankzij D66," riep de nieuwe minister van Niks Alexander Pechtold die volgens Trouw als wethouder van Leiden alle regententrucs uit de kast haalde om maar referendums in Leiden te voorkomen, ondermeer over de aanleg van een spoorlijn dwars door de stad.
Ja wat moet je over zoveel verbale onmacht nog zeggen. Kennelijk zijn de druiven bijzonder zuur.
quote:
Ambtenaren die via de politiek hogerop willen. Van klerk 2 naar klerk 1 en dan burgemeester van Wijdewormer. Bij de PvdA en de VVD zal dit absoluut ook gebeuren, maar daar zullen de zeefjes beter zijn en vallen de strebertjes wat sneller door de mand.
Auteur wil kennelijk hogerop?[quote]

[ Bericht 0% gewijzigd door lucida op 02-04-2005 20:09:44 ]
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_25937771
quote:

[..]

Was dat nu zo buitengewoon dan? Ik heb in het verleden SP-congressen meegemaakt, en daar ging het er precies eender aan toe, zo niet erger. Met dan nog als verschil dat het niet openbaar was voor alle afdelingen, maar alleen voor afgevaardigden die door de afdelingsbesturen werden aangewezen. Tot slot vonden er in de maanden voorafgaand aan zo'n congres regiobijeenkomsten plaats waarop alle moties werden voorbesproken en zoveel mogelijk 'geneutraliseerd', zodat het bestuur op het congres niet opeens voor verrassingen kwam te staan.

Ik heb de indruk dat het er bij partijen als het CDA, PvdA en VVD niet veel anders aan toe gaat. Misschien alleen bij GroenLinks niet, gevolg is daar echter dat die partij soms meer met zichzelf in gevecht is dan met 'de rest'.
  zaterdag 2 april 2005 @ 20:07:17 #195
37950 JAM
pi_25937822
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 20:03 schreef lucida het volgende:

[..]

-knip-

[..]

Lucida, gefeliciteerd. Je hebt je bij deze onsterfelijk belachelijk gemaakt.

.
pi_25938168
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 20:03 schreef lucida het volgende:

Ik weet niet wie de auteur(s) van dit schotschriftje is, maar ik weet bij het lezen van de eerste zinnen wel dat de intonatie bitter zuur klinkt. Wat is er ziekelijk aan het (willen) hebben van macht? Is dat niet gewoon een taboe? Wordt de meerwaarde van macht niet bepaald door de manier waarop met macht wordt omgesprongen?
Je vergeet het stukje "waar de inhoud niet telt".
quote:
Ik weet niet uit welke hoek deze kritiek komt aanwaaien, maar als het uit de slinkse sociaaldemocratische hoek komt, dan vraag ik me in alle redelijkheid af hoe zo'n partij überhaupt nog durft te reppen over regenten en pluche? Als iets onomstotelijk is aangetoond dan is het wel de onwrikbare regentencultuur die de PvdA zo nadrukkelijk etaleert. Het argument dat Brinkhorst - overigens ook niet mijn favoriete bewindsman - 'aangetrouwde familie' van de monarchie zou zijn, is ook weer zo'n typisch voorbeeld van linkse retoriek met kop noch staart. Sommigen slepen er werkelijk alles met de haren bij, en menen op die manier alsnog hun gelijk te kunnen halen. Het zijn de frustraties van slechte verliezers die nog even behoefte hebben - al is het maar in het luchtledige - op alles en iedereen na te trappen. Mensen die nog niet willen erkennen dat ze hun politiek Waterloo hebben gevonden.
Ik weet niet in hoeverre jij bekend bent met GeenStijl, maar het laatste waar je deze mensen van kan beschuldigen is volgens mij een linkse of sociaal-democratische voorkeur. Overigens zie ik eigenlijk wel overeenkomsten tussen het stukje dat je quote en jouw reactie, vooral de zinsnede "Sommigen slepen er werkelijk alles met de haren bij" is in dit opzicht hilarisch.
quote:
PvdA... PvdA... PvdA
Ken je echt geen ander melodietje?
quote:
Een sterk staaltje. Hiermee werden in een klap alle wapenen van de oppositie uit handen geslagen. Het was een geslaagde formule waarmee de angel van het oppositionele verzet nauwgezet eruit werd gehaald.
Voor het eerst in deze reactie ben ik het zowaar met je eens. Rest de vraag in hoeverre het nu werkelijk nodig is voor het landsbelang of partijbelang dat D66 in het kabinet blijft. Waarom werd daar steeds op gehamerd? Het gaat er toch om dat de partij voldoende punten gerealiseerd ziet? Ik vind dat landsbelang een slecht argument, en angst voor verkiezingen (dat ook keer op keer werd aangehaald) mogelijk nog slechter en min of meer anti-democratisch voor een partij die direct gekozen burgemeesters en referenda voorstaat. Dat landsbelang is ook nogal discutabel, een belangrijk deel van de kiezers is waarschijnlijk van mening dat het belang van het land juist gediend is met de val van Balkenende II.
quote:
Ja wat moet je over zoveel verbale onmacht nog zeggen. Kennelijk zijn de druiven bijzonder zuur.
Onmacht? Het lijkt me erg ter zake doen dat er wordt aangehaald dat de nieuwe minister van Bestuurlijke Vernieuwing in het verleden maar weinig moest hebben van bestuurlijke vernieuwing.
quote:
Auteur wil kennelijk hogerop?
Wat een dooddoener...
pi_25938185
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 20:07 schreef JAM het volgende:

[..]

Lucida, gefeliciteerd. Je hebt je bij deze onsterfelijk belachelijk gemaakt.

.
Ja, zo kun je het ook stellen.

.
  zaterdag 2 april 2005 @ 20:35:38 #198
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_25938425
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 20:05 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Was dat nu zo buitengewoon dan? Ik heb in het verleden SP-congressen meegemaakt, en daar ging het er precies eender aan toe, zo niet erger. Met dan nog als verschil dat het niet openbaar was voor alle afdelingen, maar alleen voor afgevaardigden die door de afdelingsbesturen werden aangewezen. Tot slot vonden er in de maanden voorafgaand aan zo'n congres regiobijeenkomsten plaats waarop alle moties werden voorbesproken en zoveel mogelijk 'geneutraliseerd', zodat het bestuur op het congres niet opeens voor verrassingen kwam te staan.

Ik heb de indruk dat het er bij partijen als het CDA, PvdA en VVD niet veel anders aan toe gaat. Misschien alleen bij GroenLinks niet, gevolg is daar echter dat die partij soms meer met zichzelf in gevecht is dan met 'de rest'.
Ja dat idee heb ik dus ook. Je zag wel enorm veel josti's de revue passeren plus daarbij een bitch van een voorzitster. Maar dat verwacht je juist niet van partijen als D66. Dus dan zou het best bij extremere partijen zoals LPF of SP erger zijn. In ieder geval getuigt het van lef dat dit live uitgezonden werd en dat sommige D66-leden zonder gene zich voor lul wilden zetten: "Hoi ik ben John Diekema, ben zoveel jaar lid van D66 en blablabla ."
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 2 april 2005 @ 20:37:48 #199
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25938483
Lucida maakt er imo veel te veel woorden aan vuil, maar dat stuk van geenstijl is toch ook gewoon belachelijk en slecht?
  zaterdag 2 april 2005 @ 20:43:20 #200
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25938585
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 20:37 schreef Lemmeb het volgende:
Lucida maakt er imo veel te veel woorden aan vuil, maar dat stuk van geenstijl is toch ook gewoon belachelijk en slecht?
en het maakt lekker allemaal niet uit, we hebben gewonnen vandaag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')