Volgens mij waren er nog tal van moties hoor...quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Jawel hoor
De race is gelopen en het gezond verstand heeft gewonnen
terlouw geeft net iets anders aan. hij besloot het woord te nemen omdat hij vond dat er wel erg veel tegenstanders het woord namen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:17 schreef sjoerdvdvis het volgende:
[..]
Ik vind het onterecht om het democratische gehalte in dit congres te prijzen, dat was er namelijk niet....vanaf het begin werden mensen met tegenargumenten afgekat en van Mierlo kreeg juist veel tijd om ervoor te zorgen dat hij veel mensen mee kreeg om voor te stemmen.......dit kan zo echt niet langer.........hier moet iets aan gedaan worden...naar mijn mening dan...
Volgens mij is de hele zaal al leeggelopen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:20 schreef Toad het volgende:
Volgens mij waren er nog tal van moties hoor...
Ook over andere zaken...
Dat boeit verder niemand en D66 kan besloten verder met hun geneuzel.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:20 schreef Toad het volgende:
[..]
Volgens mij waren er nog tal van moties hoor...
Ook over andere zaken...
Maar "mijn" partij kan wel door blijven regeren dankzij D66. Daar ben ik blij omquote:-DailaLama- - zaterdag 2 april 2005 @ 17:18
Zij zitten tenminste in het kabinet.
Jij niet.
Ow.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:22 schreef evert het volgende:
mag ik trouwens nog wel even kwijt dat ik erg moe en simpel word van al die mensen die in dit topic hun afkeuren van de keuze van d66 leden kracht willen bijzetten door toespelingen te maken op de sexuele voorkeur van Dittrich.
dat heeft niets met inhoudelijk discussieren te maken!
waarom?quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:20 schreef komrad het volgende:
wat een farce zeg dit congres
Ongeveer 2/3.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:22 schreef Sidekick het volgende:
Wat was de precieze stemverhouding eigenlijk? Hoeveel voorstanders waren er?
Dat vraag ik me ook wel afquote:Op zaterdag 2 april 2005 17:22 schreef Sidekick het volgende:
Wat was de precieze stemverhouding eigenlijk? Hoeveel voorstanders waren er?
De uitslag niet, de organisatie. Wat een zooi.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:23 schreef evert het volgende:
[..]
waarom?
D66 leden mochten stemmen en dat hebben ze gedaan. wat is dan 'een farce'?
Ze lopen nog allemaal blind achter van Mierlo aan, als die had gezegd zwaar tegen te zijn was de uitslag ook anders geweest.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:22 schreef DaveM het volgende:
Het beeld dat D66 een partij is voor zelfstandige denkers kan dus ook weer de prullenbak in.
omdat één lid zijn 'blanco' veranderd in 'voor' is een heel congres een farce?quote:
Beetje humor op Fok mag toch wel?quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:23 schreef evert het volgende:
[..]
ja toch? heeft toch niets met dit congres te maken?
inherent aan de organisatiequote:Op zaterdag 2 april 2005 17:23 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
De uitslag niet, de organisatie. Wat een zooi.
Ik had het niet mooier kunnen zeggen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:24 schreef SeLang het volgende:
Winstpunten van vandaagHet kabinet blijft D'66 is vanaf nu het neukslaafje van CDA en VVD De linkse krachten in het kabinet zijn gebroken Het komt nooit meer goed tussen D'66 en PvdA D'66 is gemarginaliseerd De kas dat dit kabinert de hele rit uitzit is groter omdat de D'66 top hun eigen lot ermee hebben verbonden
Als je dat zure gezwets van jou humor noemt, tja het is niet tegen de policy. Helaas.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:24 schreef -DailaLama- het volgende:
Beetje humor op Fok mag toch wel?
Dat ene lid is de oprichter van D66 die alle twijfelaars over de streep meetrekt in zijn stem.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:24 schreef evert het volgende:
[..]
omdat één lid zijn 'blanco' veranderd in 'voor' is een heel congres een farce?
Stuk voor stuk goed nieuwsquote:Op zaterdag 2 april 2005 17:24 schreef SeLang het volgende:
Winstpunten van vandaagHet kabinet blijft D'66 is vanaf nu het neukslaafje van CDA en VVD De linkse krachten in het kabinet zijn gebroken Het komt nooit meer goed tussen D'66 en PvdA D'66 is gemarginaliseerd De kans dat dit kabinert de hele rit uitzit is groter omdat de D'66 top hun eigen lot ermee hebben verbonden
Idem.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Als je dat zure gezwets van jou humor noemt, tja het is niet tegen de policy. Helaas.
Ik begrijp sowieso niet waar die mythe vandaan komt.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:22 schreef DaveM het volgende:
Het beeld dat D66 een partij is voor zelfstandige denkers kan dus ook weer de prullenbak in.
Het zijn ook allemaal van die zelfstandig denkenden.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:25 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
Dat ene lid is de oprichter van D66 die alle twijfelaars over de streep meetrekt in zijn stem.
Dat is in dat land waar je nu zit wel anders.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:27 schreef SeLang het volgende:
In mijn ervaring zijn D'66 stemmers meestal mensen die niet weten wat ze willen en waar ze op moeten stemmen.
Zelfstandig komen ze op "geen mening" uit. Tja.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:27 schreef schvvmert het volgende:
Het zijn ook allemaal van die zelfstandig denkenden.![]()
huilliiieequote:Op zaterdag 2 april 2005 17:27 schreef PJORourke het volgende:
Straks krijgen we ongetwijfeld zure Woutje weer. Met slaafse Clairy waarschijnlijk.
Die zal wel weer een mooie PR verhaal klaar hebben liggen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:27 schreef PJORourke het volgende:
Straks krijgen we ongetwijfeld zure Woutje weer. Met slaafse Clairy waarschijnlijk.
Verschrikkelijk is dat zeg, twijfelaars overtuigenquote:Op zaterdag 2 april 2005 17:25 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
Dat ene lid is de oprichter van D66 die alle twijfelaars over de streep meetrekt in zijn stem.
Ja, dus kan iemand even uitleggen waarom een D'66-er dit in godsnaam zou willen? Bij de volgende verkiezingen zijn ze nergens meer.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:24 schreef SeLang het volgende:
Winstpunten van vandaagHet kabinet blijft D'66 is vanaf nu het neukslaafje van CDA en VVD De linkse krachten in het kabinet zijn gebroken Het komt nooit meer goed tussen D'66 en PvdA D'66 is gemarginaliseerd De kans dat dit kabinert de hele rit uitzit is groter omdat de D'66 top hun eigen lot ermee hebben verbonden
jawel, maar termen als 'nicht', 'bruinwerker' etc. vind ik echt misplaatst. (niet dat jij dat gedaan hebt overigens).quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:24 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Beetje humor op Fok mag toch wel?
Nee hoor. Ik ben best tevreden op dit moment.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:28 schreef Toad het volgende:
huilliiiee
Wel als je zelf niet achter je stem staat zoals Van Mierlo.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:29 schreef nikk het volgende:
[..]
Verschrikkelijk is dat zeg, twijfelaars overtuigen
Offtopic; Hoe gaat het met Verhofstadt? Ik hoorde dat hij het aan zijn hart had?quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
een goede uitslag voor het Nederlandse volk. Dit kabinet moet het werk afmaken. Nieuwe verkiezingen zou alleen maar weer leiden tot sociale onrust en bovendien wordt er dan alweer niks afgemaakt. We hebben behoefte aan stabiliteit ipv onrust en dat kan alleen maar als dit kabinet het werk mag afmaken.
Wijze woorden BHFHquote:Op zaterdag 2 april 2005 17:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
een goede uitslag voor het Nederlandse volk. Dit kabinet moet het werk afmaken. Nieuwe verkiezingen zou alleen maar weer leiden tot sociale onrust en bovendien wordt er dan alweer niks afgemaakt. We hebben behoefte aan stabiliteit ipv onrust en dat kan alleen maar als dit kabinet het werk mag afmaken.
Ja, duik nog eens oude koeien op die allang ontkracht zijn. Als oppositie kan je simpelweg een kabinet niet wegstemmen in de Eerste of Tweede Kamer. Dat D66 toch die kans bood op dit congres is ten eerste een fout van D66 en daarnaas was er ook een lijmpoging nodig na onenigheid binnen de coalitie over het nieuwe kiesstelsel.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:25 schreef Tarak het volgende:
@Sidekick in reactie op post 301 van het vorige topic,
De opzet van Van Thijn was simpelweg ook om het kabinet te laten vallen.
Stui-tend gedrag van de D'66-leden. Stui-tend!quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:28 schreef MrX1982 het volgende:
Het echte betweterige gaat komen van Halsema
O ja?quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:27 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
Dat is in dat land waar je nu zit wel anders.Daar hebben ze weinig keus.
Omdat ze niet zo slim zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:29 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ja, dus kan iemand even uitleggen waarom een D'66-er dit in godsnaam zou willen? Bij de volgende verkiezingen zijn ze nergens meer.
VVD en CDA hebben D66 het idee gegeven dat ze iets voorstellen en dat willen ze graag horen bij D66.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:29 schreef thaleia het volgende:
Ja, dus kan iemand even uitleggen waarom een D'66-er dit in godsnaam zou willen? Bij de volgende verkiezingen zijn ze nergens meer.
er is anders meer humor dan alleen grappen over het achterwerk van Bos.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Als je dat zure gezwets van jou humor noemt, tja het is niet tegen de policy. Helaas.
1 woord: Kortetermijnpolitiek. Liever in 2007 afgaan dan nu. Simpel.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:29 schreef thaleia het volgende:
[..]
Dat klopt. Het gewicht van Sharon Dijksma is ook een goede inspiratiebron.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:31 schreef DaveM het volgende:
er is anders meer humor dan alleen grappen over het achterwerk van Bos.
Dat heeft niets met "oude koeien" te maken, maar eerder hoe jij en ik het gedrag van de 1e Kamer interpreteren. Jij gelooft alles wat er door de PvdA-fractie in de 1e Kamer gezegd is, ik geloof dat er daarnaast een aantal "secundaire" (zoals een mogelijke val van het kabinet door het wegkrijgen van De Graaf) redenen speelden. Ik denk dat er een heerlijk machtsspel gespeeld is, waarbij Van Thijn gegokt en verloren heeft.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja, duik nog eens oude koeien op die allang ontkracht zijn. Als oppositie kan je simpelweg een kabinet niet wegstemmen in de Eerste of Tweede Kamer. Dat D66 toch die kans bood op dit congres is ten eerste een fout van D66 en daarnaas was er ook een lijmpoging nodig na onenigheid binnen de coalitie over het nieuwe kiesstelsel.
Zoiets zou het wel worden. Het bekende dogmatische gedram van Halsema.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:30 schreef Xenomaniac het volgende:
Stui-tend gedrag van de D'66-leden. Stui-tend!
ik denk dat halsema, de nietige, zich maar beter ff gedeist kan houden in de echte 'grote mannenwereld'.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Die zal wel weer een mooie PR verhaal klaar hebben liggen.
Het echte betweterige gaat komen van Halsema
Ik heb het nooit begrepen en ik zal het ook nooit begrijpen. Ik ben echt te simpel van geest hiervoor.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:31 schreef MrX1982 het volgende:
Dat is nou politiek.
en ze demonstreren daar altijd op een grappige manier... laatst waren er ook demonstraties tegen de nieuwe wet in China die een oorlog mogelijk maakt als Taiwan zich onafhankelijk verklaart..(was hier op tv) Ook weer met die heerlijk koddige vlaggetjes en ballonnenquote:Op zaterdag 2 april 2005 17:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
O ja?
Taiwan is 100% democratie en kwa actievoeren hoef je ze hier ook niks te leren
quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:32 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat klopt. Het gewicht van Sharon Dijksma is ook een goede inspiratiebron.
Laat die maar op de buis komen met haar irritante accent en haar idiote complottheorieen. Kost alleen maar zetels.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:33 schreef MrX1982 het volgende:
Zoiets zou het wel worden. Het bekende dogmatische gedram van Halsema.
Ik lig er iig niet wakker van. Ze moet doen wat ze niet laten kan zolang ze maar nooit in de regering komt
Als dat eens zou kunnen maar ik vrees van nietquote:Op zaterdag 2 april 2005 17:33 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat halsema, de nietige, zich maar beter ff gedeist kan houden in de echte 'grote mannenwereld'.
Niet alleen haar gewicht, ook haar vreselijke stem, haar vaardigheden om veel te praten en niets te zeggen en haar prestaties (of gebrek daaraan) in haar twaalf jaar in de Tweede Kamer.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:32 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat klopt. Het gewicht van Sharon Dijksma is ook een goede inspiratiebron.
Ik heb hem anders langdurig horen beargumenteren waarom hij wel achter zijn stem staat.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:29 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
Wel als je zelf niet achter je stem staat zoals Van Mierlo.
Precies. Ze hadden het falen van de gekozen burgemeester gewoon moeten incasseren. Door hommeles in het kabinet te schoppen met uiteindelijk een waardeloos compromis is hun blamage niet weggepoetst.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
VVD en CDA hebben D66 het idee gegeven dat ze iets voorstellen en dat willen ze graag horen bij D66.
Dat is nou politiek.
Draaikonterij noemen ze dat ook wel.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik heb hem anders langdurig horen beargumenteren waarom hij wel achter zijn stem staat.
Uitdeien is ook een prestatiequote:Op zaterdag 2 april 2005 17:35 schreef Tarak het volgende:
[..]
zeggen en haar prestaties (of gebrek daaraan) in haar twaalf jaar in de Tweede Kamer.
Het is gebleken dat je D'66 20x in de reet kan naaien zonder consequentie.quote:
Politiek is helemaal niet zo moelijk.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:33 schreef thaleia het volgende:
Ik heb het nooit begrepen en ik zal het ook nooit begrijpen. Ik ben echt te simpel van geest hiervoor.
Ben idd ook wel benieuwd naar de reacties van deze en gene vanavond op tv
De hele argumentatie kwam op 'Ja, Godverdomme, na 40 jaar moet het er toch een keer van komen. Nooit geschoten is altijd mis hč!', ik vond het niet overtuigend.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik heb hem anders langdurig horen beargumenteren waarom hij wel achter zijn stem staat.
en dat was een duidelijk verhaal, goed beargumenteerd.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat vind ik zo vreemd, ze blijft altijd op een vrij hoog zetel aantal staan ongeacht wat ze zegt.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:34 schreef PJORourke het volgende:
Laat die maar op de buis komen met haar irritante accent en haar idiote complottheorieen. Kost alleen maar zetels.
Ik denk dat het met de interne strubbelingen wel meevalt. Hoe ik de D66'ers ken is dat ze liever de gang van zaken binnen de partij veranderen dan opstappen. Noem het arrogant, stupide of loyaliteit, wat jij wil. Ik noem het arrogant en stupide, maar dat ben ik ook.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:37 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het is gebleken dat je D'66 20x in de reet kan naaien zonder consequentie.
Verder is D'66 (dat toch al niks meer voorstelt kwa zetels en achterban) nog eens in twee kampen gesplitst. Want denk maar niet dat de interne verdeeldheid vandaag eindigt. Ik denk dat een hoop mensen die vandaag op het congres de mond zijn gesnoerd gaan uitkijken naar een andere partij.
En tenslotte: hoeveel mensen die dit congres live hebben gezien gaan volgende keer nog D'66 stemmen denk je ?
Volgens Sidekick streven PvdA'ers nooit eigenbelang na, en zijn ze helemaal niet verslaafd aan het pluche.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:33 schreef Tarak het volgende:
Dat heeft niets met "oude koeien" te maken, maar eerder hoe jij en ik het gedrag van de 1e Kamer interpreteren. Jij gelooft alles wat er door de PvdA-fractie in de 1e Kamer gezegd is, ik geloof dat er daarnaast een aantal "secundaire" (zoals een mogelijke val van het kabinet door het wegkrijgen van De Graaf) redenen speelden. Ik denk dat er een heerlijk machtsspel gespeeld is, waarbij Van Thijn gegokt en verloren heeft.
Ik hoop dat dit cynisme is.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:38 schreef evert het volgende:
[..]
en dat was een duidelijk verhaal, goed beargumenteerd.
Ik ken op het moment maar een partij met een chronische pluche-verslaving, en dat is toch de mijne, tot mijn grote spijt.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:39 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Volgens Sidekick streven PvdA'ers nooit eigenbelang na, en zijn ze helemaal niet verslaafd aan het pluche.
Clear.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:37 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het is gebleken dat je D'66 20x in de reet kan naaien zonder consequentie.
Verder is D'66 (dat toch al niks meer voorstelt kwa zetels en achterban) nog eens in twee kampen gesplitst. Want denk maar niet dat de interne verdeeldheid vandaag eindigt. Ik denk dat een hoop mensen die vandaag op het congres de mond zijn gesnoerd gaan uitkijken naar een andere partij.
En tenslotte: hoeveel mensen die dit congres live hebben gezien gaan volgende keer nog D'66 stemmen denk je ?
Met hekwerk gooien en de politie die terugspuit met waterkanonnen behoort hier ook tot de folklore.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
en ze demonstreren daar altijd op een grappige manier... laatst waren er ook demonstraties tegen de nieuwe wet in China die een oorlog mogelijk maakt als Taiwan zich onafhankelijk verklaart..(was hier op tv) Ook weer met die heerlijk koddige vlaggetjes en ballonnen
Dat van die lunch is wel een goed idee.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Met hekwerk gooien en de politie die terugspuit met waterkanonnen behoort hier ook tot de folklore.
En veel mensen gaan demonstreren omdat de organiserende politieke partijen altijd een gratis lunch verzorgen om opkomst te garanderen
Het is denk ik kenmerkend voor de zwakke ruggengraat van D66. In dit geval heb ik daar geen bezwaar tegenquote:Op zaterdag 2 april 2005 17:36 schreef Sidekick het volgende:
Precies. Ze hadden het falen van de gekozen burgemeester gewoon moeten incasseren. Door hommeles in het kabinet te schoppen met uiteindelijk een waardeloos compromis is hun blamage niet weggepoetst.
Waar heb jij Bos??quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:40 schreef zoalshetis het volgende:
ok een ding is duidelijk, bos steekt hand niet in eigen boezem, in tegendeeel, hij gaat gewoon lekker door met bashen. wat een misselijk ventje is het toch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |