abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26046722
quote:
Op donderdag 7 april 2005 12:16 schreef thabit het volgende:
Michael Moore geeft met "Bowling for Columbine" een objectief en volledig beeld van hoe de Amerikaanse samenleving in elkaar steekt. Hulde. .
Om Michael Corleone aan te halen: "Who's being naïve here now?"

(een documentairemaker die zelf het verhaal vertelt van objectiviteit betichten )

Bovendien rammelen de voorbeelden van alle kanten en "vergeet" hij soms wat relevante zaken te vertellen die bijv horen bij de ontvangst van een geweer bij het openen van een rekening...
Yeah baby Yeah!
  donderdag 7 april 2005 @ 14:13:33 #152
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_26047432
quote:
Op donderdag 7 april 2005 13:10 schreef HansJans het volgende:

[..]

Er wordt door links anders behoorlijk gekankert op Condoleeza Rice en Colin Powell
Dat zijn ook AMERIKANEN
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_26051652
quote:
Op donderdag 7 april 2005 12:16 schreef thabit het volgende:
Michael Moore geeft met "Bowling for Columbine" een objectief en volledig beeld van hoe de Amerikaanse samenleving in elkaar steekt. Hulde. .
Wanneer ik niet wist dat je zo'n ontzettende "know-it-all" hippy bent, zou ik hier misschien om lachen.
pi_26065983
De grootste redenen voor mij om een aversie tegen de VS te koesteren:
- Angstpolitiek die gevoerd wordt
- Naïviteit
- Bemoeienis wetgevende macht met rechtgevende macht
- Grote rol religie in dagelijks overheidswezen

Scheiding van de machten!!
  vrijdag 8 april 2005 @ 09:56:10 #155
95608 Speth
Rorschach
pi_26066195
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 09:44 schreef dewitteparel het volgende:
De grootste redenen voor mij om een aversie tegen de VS te koesteren:
- Angstpolitiek die gevoerd wordt
- Naïviteit
- Bemoeienis wetgevende macht met rechtgevende macht
- Grote rol religie in dagelijks overheidswezen

Scheiding van de machten!!
Kijk, dat zijn geldige redenen waarvan het bestaan moeilijk te ontkennen is, maar zo kan ik voor Europa ook wel een aantal dingen bedenken die mij niet aanstaan (hopeloze naiiviteit op militair gebied, bijvoorbeeld. De neiging dingen te bagatelliseren en overdreven regelgeving in veel landen). Zoals veel Amerikanen bijvoorbeeld die rol van religie in hun politieke klimaat goedkeuren zijn er ook veel Europeanen die hier bizarre toestanden mbt regelgeving goedkeuren uit pure politieke vastkoeking, in plaats van common sense te gebruiken. Er is echter in beide gevallen ook een groot deel van de bevolking die dat niet doet. Er zijn zeer veel Amerikanen die zich bewust zijn van de dingen die jij opnoemt en die ook afkeuren, films zoals die van Michael Moore doen Europeanen al gauw geloven dat die mensen niet bestaan.

Bottom line is dat de VS economisch en technologisch gezien onze meester zijn, en maatschappelijk gezien ondanks alles toch een verlicht land zijn. Spit in de Chinese sociale structuur en je zal veel schokkender dingen tegenkomen dan invloed van religie en Bush' Terri Schiavo-bemoeienis, om nog maar te zwijgen over Rusland. Ieder westers, beschaafd land heeft zo zijn fouten, en in het geval van de VS worden die nogal eens opgeblazen.
pi_26066520
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 09:56 schreef Speth het volgende:

Bottom line is dat de VS economisch en technologisch gezien onze meester zijn, en maatschappelijk gezien ondanks alles toch een verlicht land zijn. Spit in de Chinese sociale structuur en je zal veel schokkender dingen tegenkomen dan invloed van religie en Bush' Terri Schiavo-bemoeienis, om nog maar te zwijgen over Rusland. Ieder westers, beschaafd land heeft zo zijn fouten, en in het geval van de VS worden die nogal eens opgeblazen.
Sinds wanneer rekenen wij China en Rusland tot westerse, beschaafde landen eigenlijk? China is een communistische dictatuur en Rusland is officeel een democratie maar in de praktijk een verkapte dictatuur. Objectief gezien horen ze waarschijnlijk niet eens bij de 1e wereld.
Economisch en technologisch is er nauwelijks sprake van voorsprong meer, zeker niet met de huidige ontwikkelingen in de VS en de toenemende zwakte van de dollar.

Ik heb overigens helemaal geen hekel aan de VS, ik vind het een prachtig land, ik heb er veel vrienden (moet nog steeds de tijd zien te vinden voor een 'Grand Tour') en ik verblijf er altijd graag, ik kan mij echter op vrijwel geen enkel vlak vinden in de politiek van G.W. Bush.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2005 10:14:19 ]
  vrijdag 8 april 2005 @ 10:20:41 #157
95608 Speth
Rorschach
pi_26066651
quote:
Sinds wanneer rekenen wij China en Rusland tot westerse, beschaafde landen eigenlijk? China is een communistische dictatuur en Rusland is officeel een democratie maar in de praktijk een verkapte dictatuur.
My point exactly. Ik vraag me dus af waarom er zo weinig kritiek is op die landen. Voor iedere Putin-basher zie ik 10 Bush-bashers.
quote:
Economisch en technologisch is er nauwelijks sprake van voorsprong meer, zeker niet met de huidige ontwikkelingen in de VS en de toenemende zwakte van de dollar.
De zwakte van de dollar zegt niet veel over de economische toestand van een land. In het geval van de VS is deze kunstmatig veroorzaakt om Amerikaanse exportproducten goedkoop te houden en import duur.
quote:
ik kan mij echter op vrijwel geen enkel vlak vinden in de politiek van G.W. Bush.
Dat mag natuurlijk, maar een afkeer van de VS als land te hebben om de eerder genoemde redenen vind ik een beetje overdreven
pi_26066781
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 10:20 schreef Speth het volgende:

My point exactly. Ik vraag me dus af waarom er zo weinig kritiek is op die landen. Voor iedere Putin-basher zie ik 10 Bush-bashers.
Putin ziet zichzelf als een 'democratische Tsaar', mischien is Rusland niet op andere wijze te regeren maar ik vind Putin bepaald geen held van vrijheid en democratie, integendeel.
Aan de andere zijde, Putin claimt dat ook niet, Bush wel. Dat houdt in dat je daarop afgerekend wordt en terecht lijkt mij.
quote:
De zwakte van de dollar zegt niet veel over de economische toestand van een land. In het geval van de VS is deze kunstmatig veroorzaakt om Amerikaanse exportproducten goedkoop te houden en import duur.
Nou nee...de dollar verzwakt omdat in tegenstelling tot vroeger steeds minder buitenlandse banken bereid zijn om steunaankopen te doen, wie het nog wel doen zijn voornamelijk de Chinezen en andere Aziatische landen.
quote:
Dat mag natuurlijk, maar een afkeer van de VS als land te hebben om de eerder genoemde redenen vind ik een beetje overdreven
Ik ook, ik ben het met Balkende en Blair ook niet eens maar ik ga niet lopen roepen 'Ik haat Nederland' of 'ik haat GB', dat is voor losers
pi_26068873
De Amerikanen die ik ontmoet heb zijn allemaal tegen de huidige ontwikkelingen in de VS. Maar goed, dat waren allemaal wetenschappers. En wetenschappers zijn intelligent dus links.
pi_26069020
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 11:58 schreef thabit het volgende:
De Amerikanen die ik ontmoet heb zijn allemaal tegen de huidige ontwikkelingen in de VS. Maar goed, dat waren allemaal wetenschappers. En wetenschappers zijn intelligent dus links.
ik denk dat je bedoelt: liberaler. echt veel linkse amerikanen zijn er niet. een liberaal wordt al bijna gelijk getrokken met een communist in de VS. je kon Kerry ook niet echt links noemen hooguit wat socialer dan bush, toch stemde 99% van de amerikanen op ofwel bush of kerry (maar dat heeft misschien ook wel weer meer te maken met het enorm kromme kiesstelsel te maken).
  vrijdag 8 april 2005 @ 12:04:44 #161
95608 Speth
Rorschach
pi_26069055
quote:
En wetenschappers zijn intelligent dus links.
Jij moet niet spreken voor een groep waar je zelf niet toe behoort.
pi_26069796
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 10:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Sinds wanneer rekenen wij China en Rusland tot westerse, beschaafde landen eigenlijk? China is een communistische dictatuur en Rusland is officeel een democratie maar in de praktijk een verkapte dictatuur. Objectief gezien horen ze waarschijnlijk niet eens bij de 1e wereld.

Ik heb overigens helemaal geen hekel aan de VS, ik vind het een prachtig land, ik heb er veel vrienden (moet nog steeds de tijd zien te vinden voor een 'Grand Tour') en ik verblijf er altijd graag, ik kan mij echter op vrijwel geen enkel vlak vinden in de politiek van G.W. Bush.
Sluit ik me bij aan, heb zelf ook plannen om het land komend jaar eens te verkennen, de natuur lijkt me indrukwekkend en Bush is natuurlijk niet representatief voor alle inwoners, hoewel dat nogal eens gedacht wordt.
Wel opvallend vond ik dat alle Amerikanen die ik hier gesproken heb (die hier werken, studeren en vakantie vieren) zich allemaal schaamden voor het buitenlandse beleid van hun regering, mar het kan ook zo zijn dat er meer linkse Amerikanen dan rechtse in nederland zijn, maar dat is slechts een veronderstelling.
Yeah baby Yeah!
pi_26069941
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 12:34 schreef Elgigante het volgende:

Sluit ik me bij aan, heb zelf ook plannen om het land komend jaar eens te verkennen, de natuur lijkt me indrukwekkend en Bush is natuurlijk niet representatief voor alle inwoners, hoewel dat nogal eens gedacht wordt.
Moet je doen, bereid je wel voor op de standaard vraag zodra ze horen dat je uit NL komt, "is is true you can buy dope in a coffeeshop" of varianten daarop
Ik heb Amerikanen altijd erg makkelijk in de omgang gevonden en ze vinden Europa (en jou dus ook) machtig interessant over het algemeen, meestal gevolgd door de complete genealogie van hun familie die altijd wel ergens roots in Europa heeft
quote:
Wel opvallend vond ik dat alle Amerikanen die ik hier gesproken heb (die hier werken, studeren en vakantie vieren) zich allemaal schaamden voor het buitenlandse beleid van hun regering, mar het kan ook zo zijn dat er meer linkse Amerikanen dan rechtse in nederland zijn, maar dat is slechts een veronderstelling.
Presidenten worden gekozen op binnenlands beleid en economie over het algemeen maar het zijn de Amerikanen die hun land nog nooit uitgeweest zijn die vaak een wat simplistisch idee over de wereld buiten de VS hebben en Bush' beleid steunen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2005 12:41:48 ]
pi_26070435
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 12:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Moet je doen, bereid je wel voor op de standaard vraag zodra ze horen dat je uit NL komt, "is is true you can buy dope in a coffeeshop" of varianten daarop
Ik heb Amerikanen altijd erg makkelijk in de omgang gevonden en ze vinden Europa (en jou dus ook) machtig interessant over het algemeen, meestal gevolgd door de complete genealogie van hun familie die altijd wel ergens roots in Europa heeft
[..]

Presidenten worden gekozen op binnenlands beleid en economie over het algemeen maar het zijn de Amerikanen die hun land nog nooit uitgeweest zijn die vaak een wat simplistisch idee over de wereld buiten de VS hebben en Bush' beleid steunen.
Typisch ja, Amerikanen die hier voor het eerst zijn hebben een voorstelling van Nederland en Amsterdam in het bijzonder alsof er wiet bij de lbert Heijn te krijgen is, iedereen hier de hele dag ramstoned is en de hoeren naakt over straat lopen tussen het winkelend publiek in.
Meestal moet ik ze dan toch echt teleurstellen, maar het open en vlotte karakter van Amsterdam valt bij iedereen in de smaak, je kunt er jezelf zijn hoe raar je er ook uitziet.
Iets dat we moeten koesteren.
Ook verbazen ze zich er altijd over hoe goed wij geïnformeerd zijn over hun land, ze staan te flapperen met hun oren over onze geografische, historische en politieke kennis, dat wordt altijd geapprecieerd.
In Amerika zijn ze wat gevoeliger voor manipulatie heb ik het idee en bovendien zijn ze minder sociaal van karakter. (vandaar dat men daar geen verzorgingsstaat kent zoals wij en het ieder voor zich is, dat heeft zijn positieve maar zeker ook zijn negatieve kanten).
Rijke mensen stemmen Bush, die levert hen gewoon het meeste geld op.
Voor Balkenende is het misschien ook goed om daar eens polshoogte te nemen voor de bij-effecten van de 'eigen verantwoordelijkheid'. Nu zijn de landen niet met elkaar te vergelijken, maar een doemscenario kan hij alvast in levende lijve aanschouwen.
Yeah baby Yeah!
pi_26071038
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 13:01 schreef Elgigante het volgende:

Typisch ja, Amerikanen die hier voor het eerst zijn hebben een voorstelling van Nederland en Amsterdam in het bijzonder alsof er wiet bij de lbert Heijn te krijgen is, iedereen hier de hele dag ramstoned is en de hoeren naakt over straat lopen tussen het winkelend publiek in.
Ja, en als je ze dan vertelt dat je nog nooit een joint hebt gerookt dan snappen ze er helemaal niks meer van. "But its legal!" "yeah, so what, I just dont like it, we just keep the coffeshops open for the tourists"
quote:
Meestal moet ik ze dan toch echt teleurstellen, maar het open en vlotte karakter van Amsterdam valt bij iedereen in de smaak, je kunt er jezelf zijn hoe raar je er ook uitziet.
Iets dat we moeten koesteren.
Eens, hoewel ik persoonlijk een grafhekel aan A'dam, ik kan niet tegen die chaos.
quote:
Ook verbazen ze zich er altijd over hoe goed wij geïnformeerd zijn over hun land, ze staan te flapperen met hun oren over onze geografische, historische en politieke kennis, dat wordt altijd geapprecieerd.
En we spreken beter Engels als zijzelf vaak doen Snappen ze ook de ballen niet van.
Ik leg het meestal uit dat Nederland een heel klein landje is wat leeft van handel en het zich niet kan veroorloven om zich alleen op zichzelf te richten.
quote:
In Amerika zijn ze wat gevoeliger voor manipulatie heb ik het idee en bovendien zijn ze minder sociaal van karakter. (vandaar dat men daar geen verzorgingsstaat kent zoals wij en het ieder voor zich is, dat heeft zijn positieve maar zeker ook zijn negatieve kanten).
Hmm..dat lijkt soms zo, ze komen naiever over soms dan ze eigenlijk zijn en een groot deel van die naiviteit wordt veroorzaakt door een gebrek aan informatie. Wij zien iedere dag 'Amerika' op TV, hun zien Nederland nooit, Europa heel af en toe op TV. Ze hebben weinig referentie kaders voor het leven buiten de VS.
quote:
Rijke mensen stemmen Bush, die levert hen gewoon het meeste geld op.
Voor Balkenende is het misschien ook goed om daar eens polshoogte te nemen voor de bij-effecten van de 'eigen verantwoordelijkheid'. Nu zijn de landen niet met elkaar te vergelijken, maar een doemscenario kan hij alvast in levende lijve aanschouwen.
Het is een land van extremen, als je in NYC 5th Avenue afloopt dan ga je van de duurste designer winkels naar een buurt waarvan een kwart van de huizen uitgebrand zijn en alles totaal vervallen is met gaten in de weg waar een Opel Corsa in zou verdwijnen. Ok, het is een lange straat maar dat wel een goede illustratie van de VS.

Als je de kans hebt bezoek dan ook het Zuiden, staten als Georgia, de sfeer is zo totaal anders daar en de mensen zijn echt stukken hartelijker. Het mooiste gebied waar ik geweest ben is het gebieden rond SF, ten noorden heb je prachtige uitgestrekte bossen, enorme Redwoods, een indrukwekkende kustlijn en Napa Valley voor het aangename (alcoholische) verpozen.
Ten zuiden heb je plaatsen als Monterey Bay en Pebble Beach, schitterend mooi daar.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2005 13:28:42 ]
pi_26072137
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 13:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, en als je ze dan vertelt dat je nog nooit een joint hebt gerookt dan snappen ze er helemaal niks meer van. "But its legal!" "yeah, so what, I just dont like it, we just keep the coffeshops open for the tourists"
[..]

Eens, hoewel ik persoonlijk een grafhekel aan A'dam, ik kan niet tegen die chaos.
[..]

En we spreken beter Engels als zijzelf vaak doen Snappen ze ook de ballen niet van.
Ik leg het meestal uit dat Nederland een heel klein landje is wat leeft van handel en het zich niet kan veroorloven om zich alleen op zichzelf te richten.
[..]

Hmm..dat lijkt soms zo, ze komen naiever over soms dan ze eigenlijk zijn en een groot deel van die naiviteit wordt veroorzaakt door een gebrek aan informatie. Wij zien iedere dag 'Amerika' op TV, hun zien Nederland nooit, Europa heel af en toe op TV. Ze hebben weinig referentie kaders voor het leven buiten de VS.
[..]

Het is een land van extremen, als je in NYC 5th Avenue afloopt dan ga je van de duurste designer winkels naar een buurt waarvan een kwart van de huizen uitgebrand zijn en alles totaal vervallen is met gaten in de weg waar een Opel Corsa in zou verdwijnen. Ok, het is een lange straat maar dat wel een goede illustratie van de VS.

Als je de kans hebt bezoek dan ook het Zuiden, staten als Georgia, de sfeer is zo totaal anders daar en de mensen zijn echt stukken hartelijker. Het mooiste gebied waar ik geweest ben is het gebieden rond SF, ten noorden heb je prachtige uitgestrekte bossen, enorme Redwoods, een indrukwekkende kustlijn en Napa Valley voor het aangename (alcoholische) verpozen.
Ten zuiden heb je plaatsen als Monterey Bay en Pebble Beach, schitterend mooi daar.
Tja het land is eigenlijk te groot om in een keer te bezichtigen, zowel Noord, Zuid, Oost als West heeft zijn prachtige, danwel indrukwekkende eigenaardigheden.
Een vriend van me heeft een jaar college gedaan in Tenessee, ook zuidelijk, zeer interessant.
Zelfs Dollywood lijkt me leuk.
Ik vrees dat het meerdere keren gaan worden, want een jaar aan een stuk zal ik er niet verblijven.
Een land met excessen in al zijn vormen heeft ook wel iets denk ik, misschien dat de mogelijkheden tot ontplooieng daar nog niet vastgelegd zijn, wat het zo interessant maakt.
Yeah baby Yeah!
pi_26072710
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 14:17 schreef Elgigante het volgende:

Tja het land is eigenlijk te groot om in een keer te bezichtigen, zowel Noord, Zuid, Oost als West heeft zijn prachtige, danwel indrukwekkende eigenaardigheden.
Een vriend van me heeft een jaar college gedaan in Tenessee, ook zuidelijk, zeer interessant.
Zelfs Dollywood lijkt me leuk.
Met je moeder naar Graceland..da's pas een ervaring om nooit meer te herhalen
quote:
Ik vrees dat het meerdere keren gaan worden, want een jaar aan een stuk zal ik er niet verblijven.
Een land met excessen in al zijn vormen heeft ook wel iets denk ik, misschien dat de mogelijkheden tot ontplooieng daar nog niet vastgelegd zijn, wat het zo interessant maakt.

Amerikaanse vriendin zoeken
  vrijdag 8 april 2005 @ 14:44:25 #168
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_26072772
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 12:08 schreef -Angel- het volgende:
Ben jij ook één van de linkse demostranten, de moderne milieudeskundige, de oude marxist?
Slechts alleen verenigd door een afschuw voor de VS, en niet door de eigen ideëen.

Waarom verzet je zo tegen het individualisme? Een kapitalistisch systeem, waarin een ieder vrij is om zijn eigen leven en zijn eigen waarden na te streven. Ongeacht de wensen van het "publiek". Een systeem waar in de individu soeverein is. En hier het uit voort vloeiende idee dat de VS, als een vrije natie, het soevereine recht heeft zijn eigenbelang te verdedigen. Ongeacht de wensen van de internationale gemeenschap.
Wat een idealistische post. Je lijkt wel een communist man.
  vrijdag 8 april 2005 @ 18:22:42 #169
95608 Speth
Rorschach
pi_26077772
quote:
Ik steun als Europeaan juist zijn buitenlands beleid (het binnenlands beleid staat me minder aan) maar dat is een ander verhaal...
quote:
En we spreken beter Engels als zijzelf vaak doen
Oei oei oei, ik zou 'm snel corrigeren..
  vrijdag 8 april 2005 @ 18:33:45 #170
97767 revFerre
Ben ik er al?
pi_26078080
Amerikaanse buitenlandse politiek?

- concentratie kampen.
- martelingen
- illegale 'pre emptive' oorlogen
- intimidatie
- oorlogs misdaden
- enz..

Ja, je gaat echt van ze houden toch?
Lekker balangrijk...
pi_26078114
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 18:33 schreef revFerre het volgende:

Van wie, de politiek of de mensen? De eerste niet, de laatste wel.
  vrijdag 8 april 2005 @ 20:59:49 #172
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_26082161
Ik haat amerikanen in het algemeen niet. Maar wel de Amerikaanse regering.

Rechtse teringklootzakken zijn het.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  vrijdag 8 april 2005 @ 21:03:18 #173
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_26082252
Je kunt slechts de mensen vervelend vinden, die verantwoordelijk zijn voor de haat die jegens de VS wordt gekweekt.
  vrijdag 8 april 2005 @ 21:07:43 #174
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_26082374
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 21:03 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Je kunt slechts de mensen vervelend vinden, die verantwoordelijk zijn voor de haat die jegens de VS wordt gekweekt.
Bush en zijn vrienden dus.

Onvoorstelbaar. Respect voor Amerika was eigelijk helemaal niet zo slecht pre-9/11, mede dankzij Clinton en zijn vrienden. Toen kwam Bush, er veranderde niet veel. Na 9/11 werd Amerika veel meer gerespecteerd enzo. Bush approval rating was ook megahoog (80%). Toen kwam Irak, respect voor Amerika daalde als de tering, Bush approval rating was ook megalaag.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  vrijdag 8 april 2005 @ 21:14:44 #175
6484 ExTec
pi_26082559
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 21:03 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Nee, niet echt.

Je kunt namelijk moeilijk rekening houden met zwakzinnigen.

Qua binnenlands beleid zet ik ook me vraag bij wat dubya nu precies aan het doen is?

Maar dat alleen, zoals Speth al keurig uiteenzet, is op z'n zachts gezegd nogal een vage reden om de VS te haten.

Kun je dan niet beter je vizier richten op onze arabische 'broeders', die het nog steeds de normaalste zaak van de wereld vinden, om niet de daders, maar het slachtoffer van een verkrachting te straffen?

Of, vervang dat voor elke wantoestand naar keuze.

Of het je nu bevalt of niet, de VS zijn wel degelijk een werkende democratie, met bijbehorende rechtsstaat.

En treft hun buitenlands beleid ons nederlanders? Ik denk het ook niet.

En allerlij arbitraire lijstjes met welke dictator ze waar dan ook in het zadel hebben geholpen, tough luck, shit happens.

De wereld heeft nu eenmaal een politieagentje nodig. En ook politieagentjes hebben soms wel ens een eigen agenda, maken soms wel ens fouten.

Absoluut goed/fout bestaan nu eenmaal niet.

Mooie oude uitspraak: Power comes from the barrel of a gun.

Daar zal menig linkse wereldverbeteraar niet happy mee zijn nee, die 'geloven' vaak dat tandeloze praatclubjes zoals de VN, of nog erger 'europa' een deuk in een pakje boter kunnen slaan.

Dream on.

Wat je hooguit kunt doen is redeneren: "Is het in mijn/ons voordeel?"

ik denk het wel.
  vrijdag 8 april 2005 @ 22:12:50 #176
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_26084237
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 21:14 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, niet echt.

Je kunt namelijk moeilijk rekening houden met zwakzinnigen.
Dus de leiders van Amerika zijn volgens jou zwakzinnigen? Interesting
quote:

Maar dat alleen, zoals Speth al keurig uiteenzet, is op z'n zachts gezegd nogal een vage reden om de VS te haten.
Ik denk dat zo'n 3/4 van de wereld deze mening niet met je deelt aangezien de informatie-voorziening niet zo optimaal is. Zowel in 3/4 van de wereld niet als in het overige deel niet, overigens. Lees eens verschillende soorten amerikaanse-politiek geschiedenisboeken, misschien dat jet het dan wat meer begrijpt.
quote:

Kun je dan niet beter je vizier richten op onze arabische 'broeders', die het nog steeds de normaalste zaak van de wereld vinden, om niet de daders, maar het slachtoffer van een verkrachting te straffen?

Of, vervang dat voor elke wantoestand naar keuze.
Waarom ons vizier niet richten op de ware leiders achter Kinder-porno-sites waar heeel west-europa met volle teugen van geniet heden-ten-dage vanaf het internet. Wie is die westerse-burger anywayz, die dit soort websites & de (Tsunami) kinder-kidnapping voor de sex-industrie financiert?
quote:

Of het je nu bevalt of niet, de VS zijn wel degelijk een werkende democratie, met bijbehorende rechtsstaat.

En treft hun buitenlands beleid ons nederlanders? Ik denk het ook niet.
Lees eens http://www.prisonplanet.com/
quote:

En allerlij arbitraire lijstjes met welke dictator ze waar dan ook in het zadel hebben geholpen, tough luck, shit happens.

De wereld heeft nu eenmaal een politieagentje nodig. En ook politieagentjes hebben soms wel ens een eigen agenda, maken soms wel ens fouten.

Absoluut goed/fout bestaan nu eenmaal niet.

Mooie oude uitspraak: Power comes from the barrel of a gun.

Wat je hooguit kunt doen is redeneren: "Is het in mijn/ons voordeel?"

ik denk het wel.
Wowwww, onze eigen persoonlijke Fok!-ExTec-propaganda-war-machine
quote:

Daar zal menig linkse wereldverbeteraar niet happy mee zijn nee, die 'geloven' vaak dat tandeloze praatclubjes zoals de VN, of nog erger 'europa' een deuk in een pakje boter kunnen slaan.

Dream on.
En waar geloof jij nog meer in? "Ik zal niet misleid worden?"
pi_26084338
quote:

Waarom verzet je zo tegen het individualisme? Een kapitalistisch systeem, waarin een ieder vrij is om zijn eigen leven en zijn eigen waarden na te streven. Ongeacht de wensen van het "publiek".
Volgens mij zie jij een heel andere VS dan ik...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 8 april 2005 @ 22:36:34 #178
6484 ExTec
pi_26084819
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 22:12 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

Dus de leiders van Amerika zijn volgens jou zwakzinnigen? Interesting
Nee, natuurlijk de mensen die het feit dat Bush cs. de boel daar runnen laten bepalen of ze een land 'haten'.

Wat onzinnig is. Mits je amerikaan bent, dan heb je alle reden om over Bush' binnenlands beleid te klagen.

Nu is het in alle realiteit de ver van je bed show. Kun je Benin ook wel haten Daar zal qua binnenlands beleid ook wel het een en't ander aan schorten, om maar een zijstraat te noemen.

Maar da's nie zo interresant hey? Scoor je niet mee.
quote:
Ik denk dat zo'n 3/4 van de wereld deze mening niet met je deelt....
Ah, omdat 3/4 het niet met me eens is, is het niet zo?

Feiten constateren op democratitische meerderheids principe ofzo?

Let op:

Amerika haten vanwege haar beleid alleen is stompzinnig.

Vertel mij, welke eigenschappen voor jou maken dat je dat land 'haat', en ik vind gegarandeerd een land wat qua dat de VS overstijgd.
quote:
Waarom ons vizier niet richten op de ware leiders achter Kinder-porno-sites waar heeel west-europa met volle teugen van geniet heden-ten-dage vanaf het internet. Wie is die westerse-burger anywayz, die dit soort websites & de (Tsunami) kinder-kidnapping voor de sex-industrie financiert?
Ben je misschien uit TRU verdwaalt ofzo?

Maar ik heb een idee: alhoewel de VS niet perfect zijn (welk land is dat wel?) hebben ze een justitieel apparaat dat waar mogelijk kinderpornografie vervolgt.

Dat het naar jou smaak misschien niet snel genoeg/effectief genoeg gaat, is een ander verhaal.

Dat staat nogal in schril contrast met de steniging van verkrachte vrouwen in het MO, vind je ook niet?

Of de zeer schrijnende dingen die kim-whatshis name in z'n kampen flikt met z'n eigen volk in N-Korea?

Vraag is: vind jij de VS nu het ergste wat de wereld 'plaagt'?

Mag hoor, anti-amerikaans zijn is erg modieus, maak je veel vrienden
quote:
Hoe dat zo?

Een willekeurige site, zonder enig aanzien is nou niet echt een geloofwaardige bron, vind je zelf ook niet?

Daarbij, zal een kleine moeite zijn om net zo'n schimmige site te vinden die precies het tegenovergestelde vertelt.
quote:
Wowwww, onze eigen persoonlijke Fok!-ExTec-propaganda-war-machine
Ik ben verbouwereerd door die overweldigende lading argumenten.

NOT.

Speel kwartier is voorbij hoor.
quote:
En waar geloof jij nog meer in? "Ik zal niet misleid worden?"

If you can't stand the heat...
pi_26085378
quote:
Ben jij ook één van de linkse demostranten, de moderne milieudeskundige, de oude marxist?
Slechts alleen verenigd door een afschuw voor de VS, en niet door de eigen ideëen.

Waarom verzet je zo tegen het individualisme? Een kapitalistisch systeem, waarin een ieder vrij is om zijn eigen leven en zijn eigen waarden na te streven. Ongeacht de wensen van het "publiek". Een systeem waar in de individu soeverein is. En hier het uit voort vloeiende idee dat de VS, als een vrije natie, het soevereine recht heeft zijn eigenbelang te verdedigen. Ongeacht de wensen van de internationale gemeenschap.
Iedereen mag van mij lekker zijn eigen leven leiden en zijn waarden nastreven.
Waar ik met mijn hoofd niet bij kan, is dat alles draait om geld, geld, geld terwijl er zoveel belangrijkere dingen zijn in het leven. Ja, ik ben links.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_26085435
Dit is een uitlok-topic van de AIVD om terroristen te onthuillen
  vrijdag 8 april 2005 @ 23:02:31 #181
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_26085503
quote:
Iedereen mag van mij lekker zijn eigen leven leiden en zijn waarden nastreven.
Als het doel maar niet is om zoveel mogelijk geld te verdienen, toch?
pi_26085533
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 23:02 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Als het doel maar niet is om zoveel mogelijk geld te verdienen, toch?
Nee hoor, dat mag ook iedereen van mij doen. Ik ben het er alleen niet mee eens. In mijn ogen is geld een middel, geen doel.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
Fotoboek
  vrijdag 8 april 2005 @ 23:05:17 #183
6484 ExTec
pi_26085587
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 22:58 schreef Blessed het volgende:

Waar ik met mijn hoofd niet bij kan, is dat alles draait om geld, geld, geld terwijl er zoveel belangrijkere dingen zijn in het leven.
Ik ben het niet eens met je oneens..

Maar als je grofweg je licht laat schijnen over alle systemen die er zijn, lijkt de vrije markteconomie/ gemengde markteconomie toch het beste systeem te zijn dat er bestaat.

Ook mbt die andere dingen die er idd zijn.

It ain't perfect, but it's the best we've got.
pi_26085610
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 23:05 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik ben het niet eens met je oneens..

Maar als je grofweg je licht laat schijnen over alle systemen die er zijn, lijkt de vrije markteconomie/ gemengde markteconomie toch het beste systeem te zijn dat er bestaat.
Of het beste systeem dat we tot nu toe kennen.
quote:
Ook mbt die andere dingen die er idd zijn.

It ain't perfect, but it's the best we've got.
Ik denk dat het gaat om de mentaliteit van de mensen, niet zozeer het systeem.
Fotoboek
  vrijdag 8 april 2005 @ 23:06:58 #185
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_26085627
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 23:06 schreef Blessed het volgende:

[..]
Of het beste systeem dat we tot nu toe kennen.
Waarom, heb je een eigen systeem in de ontwikkeling?
pi_26085640
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 23:06 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Waarom, heb je een eigen systeem in de ontwikkeling?
Nee.
Fotoboek
  vrijdag 8 april 2005 @ 23:08:03 #187
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_26085649
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 23:00 schreef danni het volgende:
Dit is een uitlok-topic van de AIVD om terroristen te onthuillen
  vrijdag 8 april 2005 @ 23:08:54 #188
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_26085670
In dat geval gaan we dan maar door om elk probleem op een simplistische en kapitalische manier te benaderen.
pi_26085688
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 23:08 schreef -Angel- het volgende:
In dat geval gaan we dan maar door om elk probleem op een simplistische en kapitalische manier te benaderen.
Ja, want stel je voor dat je er eens over na moest denken, of dat je je er druk om zou maken.
Fotoboek
pi_26085746
Trouwens, ik geloof niet dat het systeem zou moeten veranderen. Ik geloof wel dat de mentaliteit van de mens zou moeten veranderen.
Fotoboek
  vrijdag 8 april 2005 @ 23:11:55 #191
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_26085755
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 23:09 schreef Blessed het volgende:

[..]

Ja, want stel je voor dat je er eens over na moest denken, of dat je je er druk om zou maken.
ach, voorlopig betuigt nog meer dan 50% van de mensen 'eer' aan de paus.
  vrijdag 8 april 2005 @ 23:12:10 #192
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_26085764
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 23:09 schreef Blessed het volgende:

[..]
Geef eens een voorbeeld van iets dat ik dan daadwerkelijk mis door dit kapitalische systeem?
pi_26085833
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 23:12 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld van iets dat ik dan daadwerkelijk mis door dit kapitalische systeem?
quote:
Trouwens, ik geloof niet dat het systeem zou moeten veranderen. Ik geloof wel dat de mentaliteit van de mens zou moeten veranderen.
Fotoboek
  vrijdag 8 april 2005 @ 23:35:17 #194
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_26086346
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 22:36 schreef ExTec het volgende:

Vertel mij, welke eigenschappen voor jou maken dat je dat land 'haat', en ik vind gegarandeerd een land wat qua dat de VS overstijgd.
OK. Ik heb bijvoorbeeld problemen met de wegwerpcultuur die ze daar hebben "uitgevonden" en die hier ook steeds meer ingeburgerd raakt. Leeg en dom vermaak zonder enige vorm van inhoud of waarde waarmee je steeds meer wordt bestookt.

Noem nu eens een land dat op het vlak van dergelijke wansmakelijke bagger de VS overstijgt .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_26087933
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 23:35 schreef SaintOfKillers het volgende:

Noem nu eens een land dat op het vlak van dergelijke wansmakelijke bagger de VS overstijgt .
Inkopper: Nederland. Wel eens GTST gekeken?

Heren en dames, ik raad jullie allen aan eens een jaar in de VS te wonen voordat je een mening geeft over de VS.

Ik woon er nu een tijdje en mijn mening is 180 graden gedraaid sindsdien. De Nederlandse media doen niets anders dan brainwashen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_26088522
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 00:38 schreef Lyrebird het volgende:

Inkopper: Nederland. Wel eens GTST gekeken?

Heren en dames, ik raad jullie allen aan eens een jaar in de VS te wonen voordat je een mening geeft over de VS.

Ik woon er nu een tijdje en mijn mening is 180 graden gedraaid sindsdien. De Nederlandse media doen niets anders dan brainwashen.
U is niet bekend met Fox News zeker? Over brainwashen gesproken.

En dan de hoor-wederhoor journalistiek daar die zo inmiddels zo ver gaat dat er leugens en feitelijke onjuistheden worden gepubliceerd om maar 'balans' te hebben.

Ik heb ook in de VS gewoond en mijn mening is nooit veranderd over Amerikanen, hele aardige mensen over het algemeen maar de politiek en de media staan bepaald niet op een hoog peil imho.
pi_26089019
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 01:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

U is niet bekend met Fox News zeker? Over brainwashen gesproken.
Inderdaad. Kijk net zo vaak naar Fox News als dat ik naar het NOS journaal kijk. Overigens is Fox niet veel minder dan het "nieuws" op CBS, NBC etc. Het is allemaal gekleurd, links of rechts.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_26089137
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 12:26 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Nee. Dat overdreven gedoe altijd van die mensen hangt me de keel uit. Veel Amerikaanse toeristen al tegengekomen in de winkel waar ik werk, allemaal 1 pot nat
Door die Amerikanen verdien je dus je brood...
  zaterdag 9 april 2005 @ 01:51:05 #199
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_26089426
Ik haat de VS ook.

Ja die gedragen zich alsof ze de baas over de wereld zijn, terwijl ze zelf echt fucked up zijn. En het milieu verneuken. En klootzakken zijn. (over het algemeen.) (vind ik.)
feest
  zaterdag 9 april 2005 @ 03:03:07 #200
95608 Speth
Rorschach
pi_26090396
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 18:33 schreef revFerre het volgende:
Amerikaanse buitenlandse politiek?

- concentratie kampen.
- martelingen
- illegale 'pre emptive' oorlogen
- intimidatie
- oorlogs misdaden
- enz..

Ik ga die discussie niet alweer voeren. Bottom line is toch altijd hetzelfde: ik denk rationeel in het aantal slachtoffers dat zou zijn gevallen als er al dan niet een oorlog was geweest, anderen denken principieler.

De oorlog in Irak was terecht en goed. Punt. Alleen over de occupation wil ik nog wel een discussie voeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')