Als iedereen zich veilig zou voelen zou men geen wapens nodig hebben. Wat betreft het "grotere wapentuig" is hetzo dat als er geen "groot gevaar" (communisten, "bandietenstaten") zouden zijn, zou er geen noodzaak zijn tot grootscheepse wapenarsenalen. Die angst voor dergelijke landen kan wel degelijk gecreeërd worden - zie de angst voor Irak. Wat betreft het kleinere wapentuig is de wapenindustrie zeer gebaat bij een niet-effectieve en of zwakke overheid - overigens net zo min als de wapenindustrie gebaat is bij een overheid met een geweldsmonopolie. Hoe meer chaos (en zodoende angst) er in een land is, hoe meer de wapenindustrie er bij gebaat is. Zonodig zal de wapenindustrie een dergelijke zwakke overheid creeëren door politieke besluitvorming te beïnvloeden.quote:Op donderdag 31 maart 2005 13:14 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De wapenindustrie hoeft geen angst te creeëren, itt milieu-organisaties.
De wapen industrie moet het juist hebben van het falen van de politieke besluitvorming en dat geeft vrijwel ongelimiteerde mogelijkheden.
Daar heb je een heel belangrijk punt te pakken. Wanneer we bepaalde mensen verantwoordelijk kunnen houden zullen die mensen er tenminste wat aan doen. Ik maak nu een vergelijking met het Enron schandaal, executives kunnen voortaan de cel in gaan als ze er een potje van maken.quote:Ik wil niet verantwoordelijk gesteld worden voor zaken waar ik niets mee te maken heb c.q. niets aan kan doen. Laten zij de verantwoordelijken met naam en toenaam noemen
taking the easy way out.. is ook een manier natuurlijkquote:Op woensdag 30 maart 2005 21:52 schreef smash789 het volgende:
Over 50 jaar is de wetenschap onvoorstelbaar verder dan nu, en dat zal de oplossing zijn voor veel problemen.
Jawel hoor, maar het enige effect is dat er een nog groter beroep moet worden gedaan op de natuurlijke hulpbronnen als gevolg van een tsunami. Alles moet vervangen worden qua infrastructuur, noodhulp kost het nodige aan grondstoffen net als transport. Het enige effect is een kleine (heel kleine) dip in de groei van de wereldbevolking.quote:Op donderdag 31 maart 2005 13:45 schreef Kiwitje het volgende:
Meer tsnumai's?
Of mag ik dat niet zeggen..
Je hebt geheel gelijk. Jammer dat een redelijk deel van de Nederlandse bevolking, laten we het maar even nationaal houden, dit niet ziet en liever op de VVD/CDA stemt (of mogelijk nog erger, Wilders). Het verslechterende milieu is probleem nummer een.quote:Op woensdag 30 maart 2005 21:25 schreef Hallulama het volgende:
Even wat internationale headlines van de afgelopen 24 uur:
- Earth has suffered irreversible damage: study
- Earth near breaking point, experts warn
- Two-thirds of Earth's ecosystems at risk: UN
- Study Shows Decline in Earth's Ecosystems
- UN Study Says Humans Destroying Earth's Ecosystems
- Human damage to earth worsening fast: report
- Human Damage To Earth Reportedly Increasing
- Human Damage to Earth Worsening Fast-Report
- Two-thirds of world's resources 'used up'
- Report: Earth's ecosystem at risk
Inderdaad, er is weer een nieuw rapport uitgekomen, waar 1360 wetenschappers uit 95 landen aan hebben gewerkt. Dit rapport heeft voor de verandering niet specifiek met het broeikaseffect te maken, neen, dit rapport gaat simpelweg over het verbruik van aardse bronnen door ons allen, en het afval dat we achterlaten na het verbruik daarvan.
Ondertussen zitten we te azen op een nieuwe Nokia, een mooi parket, een grotere auto, een luxere vakantie, een nieuwe badkamer, nemen we ons derde dan wel vierde kind, kopen we ons vijfde televisietoestel, etc.
Prima, laten we vooral doorgaan, maar laten we dan wel beseffen dat we niet mogen klagen wanneer 1 miljard Indiërs en 1.3 miljard Chinezen over niet al te lange tijd tot datzelfde consumentengedrag vervallen.
Ik vermoed, dat als we hier iets aan willen doen, dat we dan echt met nieuwe wetgeving moeten komen, en die wetgeving zal flink pijn gaan doen.
http://www.tienmiljoen.nl/Ned/quote:Op donderdag 31 maart 2005 14:49 schreef attila het volgende:
En dan noem ik nog maar niet de bevolkingsdruk die uit de klauwen loopt maar waargeen enkele politicus wat over durft te zeggen.
van die groep heb ik wel eens gehoord (toch bedankltquote:
Wanneer we bepaalde mensen in de politiek verantwoordelijk kunnen houden voor datgeen wat onder hun bewind wel of niet is doorgevoerd, zullen die politici er wellicht meer aan doen om zo goed mogelijke beslissingen te nemen, en vooral ook wakker te blijven.quote:Op donderdag 31 maart 2005 14:49 schreef attila het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe dit ooit aangepakt gaat worden, niet vanuit de politiek want die spenderen veel liever tijd aan het herkozen worden. En dan noem ik nog maar niet de bevolkingsdruk die uit de klauwen loopt maar waargeen enkele politicus wat over durft te zeggen.
Ik heb daar weinig hoop op als ik zie soepeltjes D'66 (ten minste een deel dan) om gaat met haar "kroonjuwelen" om maar te kunnen blijven regeren. En dan hebben we het nog over relatief onschuldige punten zoals de gekozen burgemeester. Kun je nagaan als ze het over echt serieuze dingen moeten gaan hebben tegenover hun conservatieve "broeders", daar blijft dan helemaal geen spat van over. Trouwens, D'66 kan helemaal in de stront zakken wat mij betreft vanaf nu want er is geen een letter aan natuurbehoud/milieubeschermig gespendeerd bij de laatste onderhandelingen (als ik het goed heb). Wat een tegenvaller. Ik had wel meer verwacht van hen.quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:11 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Het zou best kunnen dat D66, mochten ze 't lef hebben, daar een enorme hit mee gaat scoren.
Zo is het maar net, de mens heeft zijn tijd denk ik wel gehad.quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:06 schreef omearos het volgende:
De aarde die redt zich wel. Die bestaat al zo lang, die komt wel weer tot een nieuw evenwicht, waarschijnlijk inclusief levensvormen op wat voor manier dan ook. Het enige wat er kan gebeuren is dat de mens zichzelf uitroeit en eventueel wat andere levensvormen mee neemt in zijn ondergang. Ach, de dinosaurussen hebben ook hun periode gehad, wie weet wat er na de mens komt als overheersende levensvorm.
ja, dan kan ik verder kort zijn. Ik ben daar helemaal, 100%, voor. Maar het invoeren van zo een mechanisme zal nooit van zijn leven lukken door politieke lafheid en kortzichtigheid. En als het al zou lukken is het nog heel moeilijk zulk beleid uit te voeren. Er zijn nu nog mensen die durven beweren dat er geen klimaatsveranderingen optreden als resultaat van menselijke activiteiten, auto's niet slecht zijn voor het milieu, biodiversiteit/natuur niet wordt aangetast, etc etc. Als het bewijs zowat op hun voeten staat te springen worden er dus nog dingen glashard ontkend. En polticie zijn hierin grootmeesters, en aangevuld met een leger aan topadvocaten, is dus een daadwerkelijk veroordeling weing realistisch. Maar het idee is heel goed.quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:39 schreef Hallulama het volgende:
Laten we niet teveel afwijken richting D66, laten we even focussen op het verantwoordelijk maken van politici (en eventueel topambtenaren) voor de latere UITWASSEN van hun beleid
Dit om de langere termijn politiek te bevorderen, en om er voor te zorgen dat de heren in Den Haag tijdens hun ambtstermijn scherp blijven.
dan hebben wij de twijfelachtige eer om het eerste organisme zijn dat bij het zichzelf naar de klote te helpen een uitstervingsgolf op planetaire schaal heeft veroorzaakt. Dinosauriers hadden tenminste nog lompe pech door een random komeet inslag.quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:45 schreef Tha.Gnome het volgende:
[..]
Zo is het maar net, de mens heeft zijn tijd denk ik wel gehad.
quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:20 schreef speedfreak1 het volgende:
Het duidt op een hoog propaganda-gehalte. Goebbels-methoden...................
Ik vrees van niet. De meeste mensen interesseren zich meer in de kleur lak van hun auto dan om de kwaliteit van het milieu waarin zij en hun mogelijk nageslacht zicg in bevinden. Als het nu nog om leven of dood, dus eten of een gezond milieu. neen, als de auto maar snel kan rijden, dan is alles goed.quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:58 schreef Hallulama het volgende:
Dan moeten we dit idee verder uitwerken, en ik geloof er niet in dat politici onschendbaar zijn, niet in deze tijden, steeds meer mensen worden wakker, worden bewust van wat er allemaal om hun heen gebeurt.
absoluut. Een bende aan de andere kant van de grote plas (de Bush-bende dus) zal echt niet om zo een wet kunnen lachen. Als die verantwoording moeten afleggen voor de ellende aan het mileu die zij hebben aangericht, dan zijn ze nog niet jarig. Jammer genoeg zijn de amerikanen nog steeds heer en meester enzolang dit duurt zal zoiets er nooit komen.quote:Waar ik wel een groot probleem zie, is dat als er pijnlijke maatregelen moeten worden genomen, deze maatregelen wereldwijd zullen moeten worden ingevoerd, anders gaan bepaalde bedrijven die onder die maatregelen "lijden" gewoon naar een ander land.
Maar het volk schreeuwt toch al langer "Weg met Balkenende!", we hoeven slechts te zorgen dat 't volk ook nog WEET waarom het dat schreeuwtquote:Op donderdag 31 maart 2005 16:09 schreef attila het volgende:
[..]
Ik vrees van niet. De meeste mensen interesseren zich meer in de kleur lak van hun auto dan om de kwaliteit van het milieu waarin zij en hun mogelijk nageslacht zicg in bevinden. Als het nu nog om leven of dood, dus eten of een gezond milieu. neen, als de auto maar snel kan rijden, dan is alles goed.
[..]
Zouden er opties zijn, keuzes die men kan maken, die het bedrijfsleven niet direct schaden en wegjagen?quote:absoluut. Een bende aan de andere kant van de grote plas (de Bush-bende dus) zal echt niet om zo een wet kunnen lachen. Als die verantwoording moeten afleggen voor de ellende aan het mileu die zij hebben aangericht, dan zijn ze nog niet jarig. Jammer genoeg zijn de amerikanen nog steeds heer en meester enzolang dit duurt zal zoiets er nooit komen.
Moeilijk. Als er een land is dat er niet aan meedoet, kan dit de zaak ernstig belemmeren. Zulke wetten moeten dus echt globaal worden ingevoerd. En we hebben allemaal gezien hoe vlotjes het gaat om globale wetten in te voeren met betrekking op het millieu (Kyoto).quote:Op donderdag 31 maart 2005 16:13 schreef Hallulama het volgende:
Zouden er opties zijn, keuzes die men kan maken, die het bedrijfsleven niet direct schaden en wegjagen?
Er zijn wetenschappers die beweren dat de aarde in staat zou moeten zijn om 16 miljard mensen te kunnen voeden, andere beweren dat 4 miljard het absolute maximum is. Zoek het maar uitquote:Op donderdag 31 maart 2005 16:51 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
We zijn ook gvd met veel te veel inmiddels op deze aardkloot. Die Afrikanen en Aziaten moeten gewoon niet zo jongen als konijnen, dan komt het wel goed.
Daar zeg je me wat. Hoeveel mensen zouden er in Europa hebben geleefd als er geen Spaanse griep of wereldoorlogen waren geweest?quote:Op donderdag 31 maart 2005 16:51 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
We zijn ook gvd met veel te veel inmiddels op deze aardkloot. Die Afrikanen en Aziaten moeten gewoon niet zo jongen als konijnen, dan komt het wel goed.
Wie weet stoppen ze dan eens met dat te schreeuwenquote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/683634/3/50#25883437]donderdag 31 maart 2005 16:13
Maar het volk schreeuwt toch al langer "Weg met Balkenende!", we hoeven slechts te zorgen dat 't volk ook nog WEET waarom het dat schreeuwt
PM me je adres maar .. zal ik wel met jou beginnenquote:
Olierampen en ongelukken in kerncentrales doen de planeet niet zomaar de das om hoor. De planeet blijft sowieso voortbestaan, net zoals het leven op de planeet. De vraag is alleen hoe lang je een fatsoenlijke levensstandaard voor 6 miljard mensen kan onderhouden. Op het moment lukt dat al niet.quote:Op donderdag 31 maart 2005 22:03 schreef moussie het volgende:
[..]
PM me je adres maar .. zal ik wel met jou beginnen![]()
maar het maffe is dat we tot nu toe altijd mazzel hebben gehad op de een of andere manier .. bvb al die olierampen die we hebben gehad, ongelukken met kerncentrales .. we zijn toch een aantal keren behoorlijk dicht bij dat oog van die naald gekomen, we hebben haast onszelf en de planeet de das om gedaan omdat we meer naar het commercieele gemak van het moment zaten te kijken.
dream on .. zowel de centrale van tjernobyl als ook dat ¾ doodgezwgen 3 mile island gebeuren stonden een paar dagen lang op het punt om met hun oplopende hitte door te smelten naar de kern van de planeet .. het zo genoemde china-syndrom .. en dan is het toch echt zwaai-maar-daag-met -je-handje cq plof planeetjequote:Op vrijdag 1 april 2005 11:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Olierampen en ongelukken in kerncentrales doen de planeet niet zomaar de das om hoor. De planeet blijft sowieso voortbestaan, net zoals het leven op de planeet. De vraag is alleen hoe lang je een fatsoenlijke levensstandaard voor 6 miljard mensen kan onderhouden. Op het moment lukt dat al niet.
hoe zou dat dan gebeuren?quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:13 schreef moussie het volgende:
[..]
dream on .. zowel de centrale van tjernobyl als ook dat ¾ doodgezwgen 3 mile island gebeuren stonden een paar dagen lang op het punt om met hun oplopende hitte door te smelten naar de kern van de planeet .. het zo genoemde china-syndrom .. en dan is het toch echt zwaai-maar-daag-met -je-handje cq plof planeetje
maar de levensstandaard .. hmz .. alle wereldvoedselorganisaties ervan dat atm iedere wereldburger 1,5 keer gevoed kan worden en dat de voedselproductie sneller stijgt dan de wereldbevolking, dus er is meer dan genoeg en met ons steeds beter wordende productiemethodes ziet het er ook niet naar uit dat daar verandering in gaat komen .. waar het om gaat is de verdeling. en tja dat lukt dus blijkbaar niet, eerlijker verdelen .. maar ja, wat verwacht je ook van mensen die met hun blinddoeken op maar blijven beweren dat wetenschappers nonsens vertellen en dat het allemaal wel mee zal vallen .. de meesten komen nog niet eens op het idee zich af te vragen wat er met deze levensstandaard gaat gebeuren als de olie op is, en dat is die ergens binnenkort .. maar nee hoor .. we maken ons liever druk om belangrijke dingen .. zoals een moslim die een vrouwenhand niet wil schudden, trouwens, waarom gooien we er niet nog snel ff nog een godsdienstoorlog tegenaan .. nu kan het tenminste nog
ff geen zin om te googelen voor precieze uitleg dus ff simpele leken termen ..quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:31 schreef omearos het volgende:
hoe zou dat dan gebeuren?
(serieuze vraag)
ik ken het principe van kritieke temperaturen en het smelten van de aardkorst. Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar wat de gevolgen kunnen zijn en hoe dat komt. Hoe snel zakt het weg? Komt het wel echt tot de kern of blijft het in de mantel? enz..quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:55 schreef moussie het volgende:
[..]
ff geen zin om te googelen voor precieze uitleg dus ff simpele leken termen ..
je weet hoe belangrijk koeling is bij kerncentrales .. de hele bende moet onder een maximale temperatuur blijven omdat je anders een niet te stoppende kettingreactie krijgt .. en dat is zo heet dat die hele bende door alles heen smelt naar de kern van de aarde, en tja, wat er gebeurd als je zo'n groot gat prikt in de aardkorst .. we hebben pas nog gezien wat er gebeurd met een kleine oprisping van binnenuit
tja, daarover heb je dus (god zij dank) alleen computerberekeningen .. en de variabelen zijn ook niet mis,quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:58 schreef omearos het volgende:
[..]
ik ken het principe van kritieke temperaturen en het smelten van de aardkorst. Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar wat de gevolgen kunnen zijn en hoe dat komt. Hoe snel zakt het weg? Komt het wel echt tot de kern of blijft het in de mantel? enz..
planeet breekt? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Een grote scheur in het oppervlak, of letterlijk 2 halve planeten.quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:20 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, daarover heb je dus (god zij dank) alleen computerberekeningen .. en de variabelen zijn ook niet mis,
* de grond onder de centrale
* hoeveel hitte kan je kwijt onderweg
* hoe dik is de korst op die plek
* hoe ver verwijdert van breuklijnen
etc .. allemaal dingen waarmee bij de plaatsing van centrales niet echt rekening is gehouden.
Maar ja, er bestaan dus simulaties, een soort van best-case en worst-case-scenario.
Best case is natuurlijk dat dat ding onderweg voldoende hitte kwijt kan om de reactie te stoppen .. best of the worst is een of meer nieuwe vulkanen erbij .. worst-of-worst is dat de korst splijt en de planeet breekt
tja, hoe moeilijk zoiets te bereken is hebben we afgelopen week 2de paasdag nog gezienquote:Op vrijdag 1 april 2005 14:25 schreef omearos het volgende:
[..]
planeet breekt? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Een grote scheur in het oppervlak, of letterlijk 2 halve planeten.
Er zijn idd veel variabelen. Ben wel benieuwd naar de afhankelijkheid van elke variabel. En naar de kansen enzo. En natuurlijk naar de vervolgscenarios, daar gaat het uiteindelijk om
en daar schort het dus aan, je zit dus aan de ene kant met wetenschappelijke voorspellingen met tig variabelen, de enigste manier om het bij jan-met-de-pet door te laten dringen zou zijn als het echt gebeurd .. en dan is het te laat ..quote:Op vrijdag 1 april 2005 16:13 schreef Boesi het volgende:
Maar alleen als er duidelijk oorzaken en consequenties worden bekendgemaakt ..
maar er zit nog een groot gat tussen het wetenschappelijke rapport en wat jantje-huppel-de-baas vertelt. En ook alleen conclusies van een rapport lezen is niet nuttig, want conclusies zijn soms interpretaties, waar fouten in kunnen zitten. Maar om nou zelf de meetgegevens te gaan interpreteren is ook weer zoiets. Als je een goed onderzoeksrapport hebt staan er in de conclusies meerdere mogelijke interpretaties van de meetgegevens. Alleen zie je vaak dat een krant of tijdschrift alleen die conclusie eruithaalt die uitkomt. En ook de politiek speelt mee in welke conclusies gepubliceerd worden (bij afhankelijk onderzoek iig)quote:Op vrijdag 1 april 2005 16:05 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, hoe moeilijk zoiets te bereken is hebben we afgelopen week 2de paasdag nog gezien
waar het dus omgaat is dat dit een reeel gevaar is maar door zijn enormiteit voor een ongeschoolde geest niet te omvatten .. dus als er een jantje-huppel-de-baas je verteld .. ach onzin, zover zal het nooit komen, ze overdrijven weer eens .. waarom je dan druk maken, zolang jij iedere dag lekker knus kan genieten van al je atoomgepowerde elektrische apparatuur is er toch niks aan het handje
eindconclusie is dus dat we gewoon doorgaan zoals we bezig waren en er maar het beste van hopen ?quote:Op vrijdag 1 april 2005 16:44 schreef omearos het volgende:
[..]
maar er zit nog een groot gat tussen het wetenschappelijke rapport en wat jantje-huppel-de-baas vertelt. En ook alleen conclusies van een rapport lezen is niet nuttig, want conclusies zijn soms interpretaties, waar fouten in kunnen zitten. Maar om nou zelf de meetgegevens te gaan interpreteren is ook weer zoiets. Als je een goed onderzoeksrapport hebt staan er in de conclusies meerdere mogelijke interpretaties van de meetgegevens. Alleen zie je vaak dat een krant of tijdschrift alleen die conclusie eruithaalt die uitkomt. En ook de politiek speelt mee in welke conclusies gepubliceerd worden (bij afhankelijk onderzoek iig)
vaak werken ze, zoals je zelf al aangaf, met een best- en worst-case scenario en ik vind niet dat je daar 1 van mag gaan kiezen. Dat iets kan gebeuren betekent nog niet dat het zal gebeuren. Dat geldt voor alle scenarios. Dus paniek gaan zaaien omdat het worst-case scenario zegt dat over een X-aantal jaren de aarde kapot gaat is niet terecht. Netzomin als het terecht is te stellen dat er nog niks aan de hand is omdat de best-case scenario dat zegt.
Er is een reden dat onderzoeksresultaten gepubliceerd worden in tijdschriften en boeken die niet goed verkopen: het algemeen publiek wil vaak geen nuance, ze willen sensatie. Ze willen geen scala aan mogelijkheden, ze willen een duidelijk beeld. Daar is op zich niks mis mee, alleen is het jammer dat er groeperingen zijn die hier misbruik van maken om geld te verdienen of zieltjes te winnen.
Maar beste donderopman, de dinosaurus had geen benul van waarom hij uitstierf, en wij mensen wel, we zien het aankomen, en dat is wel even wat anders, toch?quote:Op zaterdag 2 april 2005 11:15 schreef donderopman het volgende:
Het is heel simpel, de dinosaurus is al een keer uitgestorven, duizenden andere soorten dieren zijn al uitgestorven en wij zullen ook ooit uitsterven. En dan kan je er wel wat aan willen doen maar uiteindelijk gebeurt het toch hoe goed we ook met het milieu omgaan. We kunnnen het hoogstens een paar honder jaar uitstellen. En zeg nou zelf das toch niks man.
Wij zijn de enigste diersoort die de balans van moeder natuur verstoren.quote:Op zaterdag 2 april 2005 11:15 schreef donderopman het volgende:
Het is heel simpel, de dinosaurus is al een keer uitgestorven, duizenden andere soorten dieren zijn al uitgestorven en wij zullen ook ooit uitsterven. En dan kan je er wel wat aan willen doen maar uiteindelijk gebeurt het toch hoe goed we ook met het milieu omgaan. We kunnnen het hoogstens een paar honder jaar uitstellen. En zeg nou zelf das toch niks man.
Welke balans? Wanneer was de natuur voor het laatst dan in balans?quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:08 schreef Tha.Gnome het volgende:
Wij zijn de enigste diersoort die de balans van moeder natuur verstoren.
Ik vind katten en honden veel enigerquote:Op zaterdag 2 april 2005 13:08 schreef Tha.Gnome het volgende:
Wij zijn de enigstediersoort die de balans van moeder natuur verstoren.
Die linkse boomknuffelaars lijken soms net rechtse populisten!quote:Op woensdag 30 maart 2005 21:27 schreef speedfreak1 het volgende:
- Doomsdayscenarios, scare them to death...................
Lijkt me sterk. Als er iemand is die geen baat heeft bij natuur-gewauwel, dan is het Bush wel.quote:Op woensdag 30 maart 2005 21:45 schreef klez het volgende:
Weer een nieuwe fase in de Bush campagne om iedereen angst aan te jagen...
Bush probeert al die waarschuwingen juist te ontkrachten, omdat hij juist verder wil met op grote schaal consumeren en vervuilen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 21:45 schreef klez het volgende:
Weer een nieuwe fase in de Bush campagne om iedereen angst aan te jagen...
hmz .. menselijke expansie zal denk ik voorlopig zo'n vaart niet lopen, op wat van die ruimtestations na zullen we toch eerst iets moeten bedenken om die afstanden wat "kleiner" te maken.quote:Op dinsdag 5 april 2005 22:07 schreef donderopman het volgende:
het zal er wel een keer van moeten komen
quote:Op woensdag 30 maart 2005 21:55 schreef Hallulama het volgende:
en meer duurzaam spul sponsoren, zoals ze dat met de Toyota Prius hebben gedaan bijvoorbeeld.
daar hoef je toch geen boek voor te lezen? ga maar naar een doorsnee supermarkt en kies uit de 80 soorten chips. Overigens, toppunt is een bezoek aan een supermarkt in de VS waar ze een rij vol verschillende merken mayonaise hadden staan die zo lang was dat je het einde niet kom zien. de grootste potten trouwens had je zeker 2 man nodig om die op te kunen tillen. (leuk is ook om te vermelden dat in de buurt flejes bronwater werden verkocht met daarop de sticker "contains no fat". Ja, USA OKAY!!)quote:Op woensdag 6 april 2005 12:19 schreef LordOfTheBoard het volgende:
Iemand hier die het boek Strohonden gelezen heeft? Daarin wordt beschreven dat mensen in het westen veel te ruim leven ten opzichte van hun ecologische voetafdruk (hier gebruiken we 4.7ha per persoon, terwijl 1.7 verantwoord zou zijn. In amerika is het zelfs meer dan 9ha). Schrikbarender wordt het als je leest dat de mensheid in de afgelopen 150 jaar zich in aantallen precies heeft bewogen volgens de curve van konijnen en nog wat dieren, en als die curve ook zo afloopt, dan hebben we in 2150 weer een half miljard mensen, net als twee miljoen jaar terug :S.
Damn straight.quote:Op dinsdag 5 april 2005 00:32 schreef Hallulama het volgende:
De arme mens laat zichzelf overweldigen door hebzucht, aangewakkerd door zijn oerinstinct, en denkt niet verder na, men WEET het wel, men WIL er alleen niet aan omdat de arme mens dan spontaan begint te lijden aan cognitieve dissonantie, zoek maar eens op wat dat is.
Ik zal je uit de droom helpen: loop een keer bij de gemiddelde AH binnen. Daar staat op minstens 10% van de zakken snoep groot gekalkt '0% vet'. Dat er geen vet meer inpast, omdat je al 100% suiker (en dus koolhydraten) koopt, wordt natuurlijk niet vermeld.quote:Op woensdag 6 april 2005 19:28 schreef attila het volgende:
(leuk is ook om te vermelden dat in de buurt flejes bronwater werden verkocht met daarop de sticker "contains no fat". Ja, USA OKAY!!)
Testje van Jeremy Clarkson. In GB hebben ze, in tegenstelling tot NL, nog wel kritische journalisten die de beweringen van producenten nagaan.quote:Op woensdag 6 april 2005 18:37 schreef Hallulama het volgende:
PJORourke, de auto is NIET zuiniger? Waar haal je DAT nou weer vandaan?
Ooit van Julian Simon gehoord?quote:Je krijgt trouwens net een stapel interessante cijfers cadeau, volgens jou is dat linkse onzin, maar heb jij cijfers die jouw rechtse mening bevestigen?
Pardon? Hier in dit topic is nog geen argument voorbij gekomen, alleen maar sentiment en gehuil.quote:Op woensdag 6 april 2005 23:40 schreef Riverpoet31 het volgende:
Halleluma, laat sommige van die zichzelf rechts noemende lieden als 'pjorourke' en 'speedfreak' maar lullen, het enige waar ze goed in zijn is 'zuigen', provoceren (vanuit onzekerheid?), je hoeft geen argumenten van dat soort lieden te verwachten en zeker geen constructieve discussie
Het blijkt nu wel dat de prognoses van de Club van Rome (1972) dichtbij de werkelijkheid zitten, dus deze voorspellingen waren allesbehalve bangmakerij.quote:Op vrijdag 8 april 2005 20:54 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
Volgens mij roepen ze dat al 50 jaar.
Als ik alle verhalen uit mijn jeugd moet geloven dat was het nu scorched earth geweest.
quote:Op woensdag 30 maart 2005 21:52 schreef smash789 het volgende:
Hahaha, wat een lol
Maak je niet zo druk, terzijnertijd is er heus wel een oplossing voor. Over 50 jaar is de wetenschap onvoorstelbaar verder dan nu, en dat zal de oplossing zijn voor veel problemen.
Inderdaad. Men zou andere dingen moeten betwijfelen dan het welzijn van de aarde.quote:Op vrijdag 8 april 2005 21:37 schreef Bolkonsky het volgende:
[..]
Het blijkt nu wel dat de prognoses van de Club van Rome (1972) dichtbij de werkelijkheid zitten, dus deze voorspellingen waren allesbehalve bangmakerij.
Dat cynisme begint me echt mijn strot uit te komen. We verkloten onze leefomgeving en er wordt nog om gelachen ook.quote:Op vrijdag 8 april 2005 23:00 schreef speedfreak1 het volgende:
Ah, hier wordt nog steeds het onheil gepredikt. Wie doet de eerste voorspelling dat het goed fout gaat?
Blessed alles op zijn tijd....quote:Op vrijdag 8 april 2005 23:02 schreef Blessed het volgende:
[..]
Dat cynisme begint me echt mijn strot uit te komen. We verkloten onze leefomgeving en er wordt nog om gelachen ook.
Hier is niks te zien, loop u rustig door er is niks aan de hand. Slaap wel..quote:Op vrijdag 8 april 2005 23:00 schreef speedfreak1 het volgende:
Ah, hier wordt nog steeds het onheil gepredikt. Wie doet de eerste voorspelling dat het goed fout gaat?
Hoe opvallend is het dat je elk totaal uit zijn context gerukt nieuwsbericht over allochtonen maar al te graag voor waar aanneemt, terwijl je een rapport waaraan ca. 1400 (!) wetenschappers hebben deelgenomen lachend in de wind slaat. Je bent moeilijk te volgen, hoor...quote:Op vrijdag 8 april 2005 23:00 schreef speedfreak1 het volgende:
Zoals ik al eerder heb gezegd, is hier nog geen argument voorbijgekomen. Ik lees hier alleen emoties, doomdenken en Groen(s)Linkse angstpolitiek van mensen die hier een goedbelegde boterham aan verdienen. De feiten, over de Prius en de real state of the world, worden hier, in tegenstelling tot wat jij beweert, niet besproken. Dus draai de zaak niet om, wil je?quote:Op donderdag 7 april 2005 21:13 schreef Riverpoet31 het volgende:
PjoRourke, ik heb hier talloze (goede) argumenten voorbij zien gaan..... lees je nu niet goed, of wil je het gewoon niet zien, omdat je denkt dat je met zuigen, zeuren, en ouderwets rechts gezeik (dingen zijn zoals ze zijn, het is nu eenmaal zo) bijdraagt aan een discussie?
quote:Op vrijdag 8 april 2005 22:17 schreef Riverpoet31 het volgende:
PjoRourke, wanneer je op een constructieve wijze mee wil discussieren over dit onderwerp, dan zall je je toch echt in de materie moeten verdiepen....
Sorry. Duits onderwijs.quote:Op zaterdag 9 april 2005 00:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Kan het wat minder qua komma's, Rourke?
Ja Rourke, komma's zijn slecht voor het milieu.quote:Op zaterdag 9 april 2005 00:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Kan het wat minder qua komma's, Rourke?
Conserve resources, save punctuation.quote:Op zaterdag 9 april 2005 00:12 schreef Bolkonsky het volgende:
JaRourke, komma's zijn slecht voor het milieu.![]()
You've got to be joking. Het gaat juist steeds beter, met meer mensen en minder ondervoeden.quote:Op vrijdag 8 april 2005 21:37 schreef Bolkonsky het volgende:
Het blijkt nu wel dat de prognoses van de Club van Rome (1972) dichtbij de werkelijkheid zitten, dus deze voorspellingen waren allesbehalve bangmakerij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |