abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 maart 2005 @ 21:25:40 #1
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25865732
Even wat internationale headlines van de afgelopen 24 uur:

- Earth has suffered irreversible damage: study
- Earth near breaking point, experts warn
- Two-thirds of Earth's ecosystems at risk: UN
- Study Shows Decline in Earth's Ecosystems
- UN Study Says Humans Destroying Earth's Ecosystems
- Human damage to earth worsening fast: report
- Human Damage To Earth Reportedly Increasing
- Human Damage to Earth Worsening Fast-Report
- Two-thirds of world's resources 'used up'
- Report: Earth's ecosystem at risk

Inderdaad, er is weer een nieuw rapport uitgekomen, waar 1360 wetenschappers uit 95 landen aan hebben gewerkt. Dit rapport heeft voor de verandering niet specifiek met het broeikaseffect te maken, neen, dit rapport gaat simpelweg over het verbruik van aardse bronnen door ons allen, en het afval dat we achterlaten na het verbruik daarvan.

Ondertussen zitten we te azen op een nieuwe Nokia, een mooi parket, een grotere auto, een luxere vakantie, een nieuwe badkamer, nemen we ons derde dan wel vierde kind, kopen we ons vijfde televisietoestel, etc.

Prima, laten we vooral doorgaan, maar laten we dan wel beseffen dat we niet mogen klagen wanneer 1 miljard Indiërs en 1.3 miljard Chinezen over niet al te lange tijd tot datzelfde consumentengedrag vervallen.

Ik vermoed, dat als we hier iets aan willen doen, dat we dan echt met nieuwe wetgeving moeten komen, en die wetgeving zal flink pijn gaan doen.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_25865783
- Doomsdayscenarios, scare them to death...................
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  woensdag 30 maart 2005 @ 21:41:39 #3
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25866246
Planet in peril: Humans push natural systems to the brink

* 02 April 2005
* NewScientist.com news service
* Duncan Graham-Rowe
* Bob Holmes

IT HAS cost $24 million and taken more than 1300 scientists in 95 countries four years to put together. This week, the first ever global inventory of natural resources was finally published. Its overwhelming conclusion: we are living way beyond our means.

Bron: NewScientist.com ( http://www.newscientist.com/channel/earth/mg18624934.300 )

----

Er staat: "we are living way beyond our means", en dit was natuurlijk al langer bekend, en daarom kan ieder oplettend mens inmiddels wel ruiken dat 't steeds gevaarlijker begint te worden, jij zou dat ook moeten kunnen, speedfreak1.

Ik zou er dus van maken:

- Doomsdayscenarios, scare them to death for a pretty fucking good reason, ey?
  woensdag 30 maart 2005 @ 21:45:07 #4
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_25866366
Weer een nieuwe fase in de Bush campagne om iedereen angst aan te jagen...
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_25866605
Hahaha, wat een lol
Maak je niet zo druk, terzijnertijd is er heus wel een oplossing voor. Over 50 jaar is de wetenschap onvoorstelbaar verder dan nu, en dat zal de oplossing zijn voor veel problemen.
  woensdag 30 maart 2005 @ 21:55:12 #6
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25866706
quote:
Weer een nieuwe fase in de Bush campagne om iedereen angst aan te jagen...
Wat nou angst? Je hoeft helemaal niet angstig te zijn, je moet gewoon stappen ondernemen, en dat kan met vol vertrouwen, zet bijvoorbeeld de kachel lager, trek een trui aan, it's THAT simple.

Ondertussen kan een overheid goedkope troep op de markt verbieden, en meer duurzaam spul sponsoren, zoals ze dat met de Toyota Prius hebben gedaan bijvoorbeeld.

Ze kunnen tevens maatregelen treffen om te voorkomen dat de latente behoeften van mensen nog langer opgewekt en uitgebuit worden, door ons en het bedrijfsleven te leren om anders te denken.

Het is allemaal niet zo moeilijk, we hoeven nergens bang voor te zijn, we moeten het alleen wel WILLEN.
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:04:10 #7
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_25867012
2/3? van de reserves??? Daar hebben we dan al best lang over gedaan... De kleinkinderen van mijn kleinkinderen zullen het zwaar krijgen... met deze consumptie maatschappij. Waar marketing de milieuvriendelijke producten tegenhoud... (enzo)
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:06:55 #8
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25867109
Tsja, eeh:

- “The world has lost 35 per cent of mangroves and 27 per cent of coral reefs in the past few decades”
- “The global catch from marine fisheries increased by over 40 per cent between 1970 and 2000”

We hebben nogal wat goed te maken, maar laten we 't eerst eens proberen te stabiliseren, da's al een uitdaging op zich.
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:12:48 #9
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_25867305
En er mag gejaagd worden op dieren waar we overlast van hebben... is t geen giller.... waar de mens overlast van heefd bwhaha
pi_25867544
Tja, voor $24 miljoen wil ik ook wel roepen dat de wereld ten onder gaat hoor. Die $24 miljoen is inderdaad een verdomd goede reden. Nog beter dan die supercomputer van die figuur die het antropogene broeikaseffect uitvond............ Hoeveel keer is de ondergang van de wereld inmiddels voorspeld? Hoeveel keer is het inmiddels totaal niet uitgekomen? Dit zinnetje:
quote:
"we are living way beyond our means
Het duidt op een hoog propaganda-gehalte. Goebbels-methoden...................
Ik stem Wilders. U ook?
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:29:55 #11
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25867825
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:20 schreef speedfreak1 het volgende:
Tja, voor $24 miljoen wil ik ook wel roepen dat de wereld ten onder gaat hoor. Die $24 miljoen is inderdaad een verdomd goede reden. Nog beter dan die supercomputer van die figuur die het antropogene broeikaseffect uitvond............ Hoeveel keer is de ondergang van de wereld inmiddels voorspeld? Hoeveel keer is het inmiddels totaal niet uitgekomen? Dit zinnetje:
[..]

Het duidt op een hoog propaganda-gehalte. Goebbels-methoden...................
Come on, $24 miljoen dollar, voor 1360 wetenschappers, uit 95 landen, die vier jaar lang bezig zijn geweest, hallo, zijn we wakker? Zoveel geld is dat toch niet? Zelfs als ze dat geld in hun eigen zak hadden kunnen steken, dan zou dat neerkomen op zo'n 4411 dollar per wetenschapper per jaar, get real man!

Bovendien gaat het niet over de ondergang van de wereld, dat roepen ze ook helemaal niet, men ziet dat er hoop genoeg is, dat het nog niet te laat is, echter, dat het absoluut tijd is om aan de slag te gaan met z'n allen is helder.

Even voor de duidelijkheid, in het Nederlands regeerakkoord staat niets over het milieu, zo vertelde Wouter Bos gisteren tijdens het spoeddebat, en dat geloof ik graag, aangezien de rest van de kamer z'n mond hield toen hij dat verkondigde.
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:33:41 #12
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25867929
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:12 schreef koffiekoekje het volgende:
En er mag gejaagd worden op dieren waar we overlast van hebben... is t geen giller.... waar de mens overlast van heefd bwhaha
Dat is inderdaad om je rot te lachen/huilen.

En dan dit soort berichten: "Mars kan ooit weer vruchtbaar worden" (http://www.astrostart.nl)

Jawel, we denken na over hoe Mars ooit weer vruchtbaar kan worden terwijl we de vruchtbaarheid van planeet Aarde om zeep helpen.

Schiet mij maar in de feestverlichting
pi_25868306
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:29 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Come on, $24 miljoen dollar, voor 1360 wetenschappers, uit 95 landen, die vier jaar lang bezig zijn geweest, hallo, zijn we wakker? Zoveel geld is dat toch niet? Zelfs als ze dat geld in hun eigen zak hadden kunnen steken, dan zou dat neerkomen op zo'n 4411 dollar per wetenschapper per jaar, get real man!
Het is een gemiddelde. Ga er maar van uit dat de leiders wat meer hebben gevangen, en de mensen die er slechts zijdelings bij zijn betrokken wat minder.
quote:
Bovendien gaat het niet over de ondergang van de wereld, dat roepen ze ook helemaal niet, men ziet dat er hoop genoeg is, dat het nog niet te laat is, echter, dat het absoluut tijd is om aan de slag te gaan met z'n allen is helder.
Wat zeg je nu zelf? Deze lieden vinden dat er nu actie ondernomen moet worden. Waarom dan? De wereld gaat toch niet ten onder? Maar het is grappig om te zien hoe jij het doemscenario klakkeloos gelooft, en als zijnde een religie brengt. Wat niet zo grappig is, is dat dit soort onderzoek wordt misbruikt om mensen geld uit de zakken te kloppen.
quote:
Even voor de duidelijkheid, in het Nederlands regeerakkoord staat niets over het milieu, zo vertelde Wouter Bos gisteren tijdens het spoeddebat, en dat geloof ik graag, aangezien de rest van de kamer z'n mond hield toen hij dat verkondigde.
Oh, Nederland doet niet meer mee aan Kyoto? Of laat meneer Bos dat voor de veiligheid maar achterwege? Verder blijkt gewoon keer op keer onomstotelijk dat milieu geen issue meer is, gelukkig maar. Helaas is dat voor allerhande milieuclubjes en aanverwante onderzoekers niet zo leuk, die zien hun inkomstenbronnen verdampen. Dus verzinnen ze van tijd tot tijd een nieuw doenscenario, om zo subsidies los te weken om zichzelf in stand te kunnen houden. Trouwens vreemd dat in een debat dat gaat over punten als bestuurlijke vernieuwing het milieu ter sprake komt. Je kunt je natuurlijk afvragen welk doel meneer Bos echt met zo'n opmerking heeft. En het zal er naar alle waarschijnlijkheid niet om gaan dat meneer Bos zich persoonlijk zo'n zorgen maakt om het milieu.

Poen jongen, poen is de belangrijkste drijfveer van de mens, dat is al duizenden jaren zo, en deze milieu-sektariërs vormen daar echt geen uitzondering op. En natuurlijk zullen ze verklaren dat het ze helemaal niet om het geld gaat, maar ondertussen................. Zakkenvullen.
Ik stem Wilders. U ook?
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:47:14 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25868352
* Pietverdriet raakt na het lezen van de openingspost in blinde paniek en rent in cirkels rond, trekt zich het haar uit het hoofd en gilt en schreeuwt...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:51:07 #15
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25868474
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:47 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet raakt na het lezen van de openingspost in blinde paniek en rent in cirkels rond, trekt zich het haar uit het hoofd en gilt en schreeuwt...
Wat een onzinnige opmerking.
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:52:31 #16
45206 Pietverdriet
pi_25868518
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:51 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Wat een onzinnige opmerking.
nope
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cynisme_%28taal%29
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:52:55 #17
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25868529
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:45 schreef speedfreak1 het volgende:

<heel verhaal>
Speedfreak1, ik geef het op, voor nu, maar ik heb nog wel een vraag voor je, waar geloof jij nog in?
pi_25868580
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:33 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Dat is inderdaad om je rot te lachen/huilen.

En dan dit soort berichten: "Mars kan ooit weer vruchtbaar worden" (http://www.astrostart.nl)

Jawel, we denken na over hoe Mars ooit weer vruchtbaar kan worden terwijl we de vruchtbaarheid van planeet Aarde om zeep helpen.

Schiet mij maar in de feestverlichting
Je blijft maar doorpanieken hè. Heb het nou trouwens eens niet over "we", het is een te vaak misbruikt woord om solidariteit te suggereren. Het suggereert ook iets anders, dat ik heel bedenkelijk vind, en dat is dat iemand die toevallig een andere opvatting is toegedaan als "we" meteen asociaal zou zijn.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_25868642
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:52 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Speedfreak1, ik geef het op, voor nu, maar ik heb nog wel een vraag voor je, waar geloof jij nog in?
Absolute individuele vrijheid zonder overheidsbetutteling. Ik ben hard-line libertariër.
Ik stem Wilders. U ook?
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:58:38 #20
45206 Pietverdriet
pi_25868711
Hallulama, als de mens zo erg is voor de wereld, is zelfmoord de enige moreel verantwoorde keuze.
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:59:37 #21
45206 Pietverdriet
pi_25868737
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:56 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Absolute individuele vrijheid zonder overheidsbetutteling. Ik ben hard-line libertariër.
hoog 5 speedfreak
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:02:52 #22
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25868822
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:54 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Je blijft maar doorpanieken hè. Heb het nou trouwens eens niet over "we", het is een te vaak misbruikt woord om solidariteit te suggereren. Het suggereert ook iets anders, dat ik heel bedenkelijk vind, en dat is dat iemand die toevallig een andere opvatting is toegedaan als "we" meteen asociaal zou zijn.
Lees voor de verandering eens gewoon wat er staat.

Overigens had ik ook kunnen schrijven "de mens" of "sommige mensen", maar ik wilde mezelf niet uitsluiten, omdat ik van mezelf weet en van mezelf toegeef dat ik ook wel eens onzinnig denk dan wel handel, "we" wees dus op bescheidenheid in dit geval, maar daar dacht u zojuist even niet aan.

Logisch, de wereld is een spiegel.
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:06:57 #23
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25868927
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Hallulama, als de mens zo erg is voor de wereld, is zelfmoord de enige moreel verantwoorde keuze.
Onzin, je kan je gedrag aanpassen aan de situatie, of ben je daar niet sterk genoeg voor? Ben je nog teveel onderhevig aan de diverse primitieve hartstochten en onderbuikgevoelens die je dierlijke instinct je nog altijd dicteert?

Je gedrag aanpassen aan de situatie is overigens precies wat wordt bedoelt met "survival of the fittest", en als de mens zijn gedrag niet aanpast aan de situatie, zal die kreet waarschijnlijk voor de zoveelste keer in de geschiedenis worden bewezen.
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:15:56 #24
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_25869195
The Earth is fine .... in the end the Earth will be just fine ..... the people .. the people on the other end ... I mean if it's true that the Earth doesn't consume plastics who cares? It's not like the earth is going to feel insulted when aliens call it Planet+ plastic.

Ik kan me er echt totaal geen zorgen over maken.Nu niet als persoon en ook niet als "een menigte".
Wat ik ooit eens gelezen heb ( vraag niet om een bron) is dat er per dag gemiddeld 99 diersoorten uitsterven zonder menselijke hulp.Het zou evolutie heten.De wereld is al vaker "vergaan" en dat zal met de mensheid erop ook nog wel een keer gebeuren.Alles wat we opbouwen breken we zelf weer af en daarmee onszelf ook.We staan niet buiten de natuur we hebben alleen de fantasie dat we erboven staan en als dat ons fataal wordt.. so be it. Als dat dus gebeurt gaat de hele mensheid weer met speer en pijl en boog op jacht ( dat is toch de visie van green peace en dat geneuzel? )...
Dus tot de tijd gewoon doorgaan waar je mee bezig bent en nergens naar kijken...
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_25869263
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:06 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Onzin, je kan je gedrag aanpassen aan de situatie, of ben je daar niet sterk genoeg voor? Ben je nog teveel onderhevig aan de diverse primitieve hartstochten en onderbuikgevoelens die je dierlijke instinct je nog altijd dicteert?
Als jij je gedrag wilt aanpassen ga je toch vrolijk je gang? Verwacht het alleen niet van mij, ik jaag niet op windmolens.
Ik stem Wilders. U ook?
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:19:30 #26
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_25869302
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:06 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Je gedrag aanpassen aan de situatie is overigens precies wat wordt bedoelt met "survival of the fittest", en als de mens zijn gedrag niet aanpast aan de situatie, zal die kreet waarschijnlijk voor de zoveelste keer in de geschiedenis worden bewezen.
Aanpassen zoals jij het bedoeld is niet een bewuste keuze... je past je pas aan als je gedwongen wordt om aan te passen, vandaar dat geroep "red de aarde"etc etc niet gehoord wordt .. mensen zien of voelen het niet...

heb jij ooit een hond zijn brokken zien sparen omdat hij weet dat hij morgen geen brokken meer krijgt ? juist zo zal het de mens ook vergaan ..
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:20:29 #27
104022 JasperE
daar is de kont
pi_25869335
je loopt achter dit was al een tijdje gepubliceerd
gezellig!
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:27:24 #28
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25869534
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:19 schreef Cappy het volgende:

[..]

Aanpassen zoals jij het bedoeld is niet een bewuste keuze... je past je pas aan als je gedwongen wordt om aan te passen, vandaar dat geroep "red de aarde"etc etc niet gehoord wordt .. mensen zien of voelen het niet...

heb jij ooit een hond zijn brokken zien sparen omdat hij weet dat hij morgen geen brokken meer krijgt ? juist zo zal het de mens ook vergaan ..
Ik denk juist dat mensen in tegenstelling tot dieren het vermogen hebben om dingen van te voren aan te kunnen zien komen, en daar naar te handelen, ik bedoel, met ons intellect zijn we een goed eind op weg, we hebben alleen nog wat instinctieve rommel bij ons die roet in het eten gooit, die de wil verkracht, als het gaat om rationeel handelen.

Misschien schat ik de mens te hoog in?

Deze topic mag overigens inmiddels richting WFL.
pi_25869821
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:52 schreef Hallulama het volgende:

Hij gelooft in Wilders, 'nuff said.
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:40:58 #30
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_25869896
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:27 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ik denk juist dat mensen in tegenstelling tot dieren het vermogen hebben om dingen van te voren aan te kunnen zien komen, en daar naar te handelen, ik bedoel, met ons intellect zijn we een goed eind op weg, we hebben alleen nog wat instinctieve rommel bij ons die roet in het eten gooit, die de wil verkracht, als het gaat om rationeel handelen.

Misschien schat ik de mens te hoog in?

Deze topic mag overigens inmiddels richting WFL.
De doorsnee wereld burger heeft genoeg zorgen waar men elke dag tegen op moeten boksen.Zo lang "het"probleem mij/hun niet in het gezicht slaat zal ik/men er ook niet naar handelen.Het zal iedereen gelijk moeten raken zodat men samen er iets tegen onderneemt. Dit "probleem" komt langzaam aansluipen en pas als het TE laat is zal men er proberen na te handelen.....

( ik zie het niet eens als probleem zoals ik al eerder omschreef )
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:47:13 #31
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25870048
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:40 schreef Cappy het volgende:

[..]

De doorsnee wereld burger heeft genoeg zorgen waar men elke dag tegen op moeten boksen.Zo lang "het"probleem mij/hun niet in het gezicht slaat zal ik/men er ook niet naar handelen.Het zal iedereen gelijk moeten raken zodat men samen er iets tegen onderneemt. Dit "probleem" komt langzaam aansluipen en pas als het TE laat is zal men er proberen na te handelen.....

Absoluut, zolang je bezig bent met overleven heeft dat de prioriteit, en hou je minder tijd en energie over voor andere zaken, die overigens uiteindelijk net zo belangrijk kunnen zijn, ik vind alleen dat bepaalde mensen, die beter zouden moeten weten, meer verantwoordelijkheid zouden moeten nemen, om vervolgens voor een situatie te zorgen waarin het normaal wordt geacht om het beste in elkaar en in onze omgeving naar boven te halen.

Het westen verbruikt de meeste aardse bronnen, dus die zouden ook nu voorraan moeten staan.

Ik ben schijnbaar zo naief dat ik daar dus in geloof, ik weet dat het kan, als mensen zich niet telkens laten afleiden door allerlei domme speeltjes en suffe ja/nee/ik-ben-de-baas spelletjes.
  donderdag 31 maart 2005 @ 00:00:04 #32
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_25870356
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:55 schreef speedfreak1 het volgende:
Lezen krengentuig:
[..]

http://www.free-europe.org/blog/index.php?itemid=264

En zo ben ik heel wat publicaties tegengekomen die wijzen op een beweging met een mafioos karakter. Het is en blijft ordinaire geldklopperij, en wat in de topicstart wordt vermeld is daar het zoveelste klassieke voorbeeld van.
Ik kan er niet in meegaan. Ik geloof dat er best wel iets aan de gang is wat niet positief is.Ik voel echter dat het geschreeuw om aandacht omtrent dit wel een gekleurd tintje heeft ( zoals jij duidelijk gelooft).Als je om je heen kijkt zie je wel dat er dingen aan het veranderen zijn en dat komt niet alleen maar door politiek of marketing ( om het zo maar te zeggen )
  donderdag 31 maart 2005 @ 00:05:29 #33
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_25870468
Je kunt westerlingen misschien nog enigszins hiervan overtuigen omdat hier ondertussen genoeg mensen gewoon genoeg van materiele welvaart beginnen te krijgen, maar als de huidige tweede wereld de mogelijkheden heeft om hun materialistische welvaart op te krikken hou je ze met geen honderd olifanten tegen.
Vampire Romance O+
pi_25870497
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:40 schreef Cappy het volgende:

En dat zal niet gebeuren omdat het een sluipend proces is, de huidige olieprijs is daar een voorbeeld van, die gaat echt niet meer significant omlaag, er is gewoon geen productie capaciteit meer om te prijs te drukken.

China was een aantal jaren terug nog een nauwelijks een issue qua oliegebruik, nu is het na de VS de grootste importeur van olie ter wereld.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2005 00:08:08 ]
  donderdag 31 maart 2005 @ 00:08:32 #35
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_25870529
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:47 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Absoluut, zolang je bezig bent met overleven heeft dat de prioriteit, en hou je minder tijd en energie over voor andere zaken, die overigens uiteindelijk net zo belangrijk kunnen zijn, ik vind alleen dat bepaalde mensen, die beter zouden moeten weten, meer verantwoordelijkheid zouden moeten nemen, om vervolgens voor een situatie te zorgen waarin het normaal wordt geacht om het beste in elkaar en in onze omgeving naar boven te halen.

Het westen verbruikt de meeste aardse bronnen, dus die zouden ook nu voorraan moeten staan.

Ik ben schijnbaar zo naief dat ik daar dus in geloof, ik weet dat het kan, als mensen zich niet telkens laten afleiden door allerlei domme speeltjes en suffe ja/nee/ik-ben-de-baas spelletjes.
Het kan allemaal best, maar het heeft geen prioriteit.Als de mensheid nog niet eens voor hun naasten kunnen zorgen, hoe willen ze dan in hemelsnaam de "planeet" redden?
en zolang Green Peace en andere "groene" zich nog in auto's voortbewegen en vrede's activisten mensen nog de dood toe wensen ( kon het niet laten klonk een beetje poetisch ) Verandert er niets alleen de schijn omdat er ergens mensen met een spandoek staan te zwaaien ...
  donderdag 31 maart 2005 @ 00:11:04 #36
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_25870589
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 00:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En dat zal niet gebeuren omdat het een sluipend proces is, de huidige olieprijs is daar een voorbeeld van, die gaat echt niet meer significant omlaag, er is gewoon geen productie capaciteit meer om te prijs te drukken.

China was een aantal jaren terug nog een nauwelijks een issue qua oliegebruik, nu is het na de VS de grootste importeur van olie ter wereld.
+ het feit dat de mens zich heel snel "aanpast" .. over een half jaar is 1.30 normaal ( als het dan niet hoger is )
pi_25870667
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 00:11 schreef Cappy het volgende:

+ het feit dat de mens zich heel snel "aanpast" .. over een half jaar is 1.30 normaal ( als het dan niet hoger is )
Precies, het onderliggende probleem echter wordt niet aangepakt en dat is dat er een einde is aan fossiele brandstoffen gecombineerd met het feit dat het steeds duurder wordt om ze nog te winnen en de vraag blijft nog steeds enorm toenemen.
Er ligt in Canada een enorm olieveld, echter het kost 6 vaten olie aan productie/transport kosten om 1 vat olie te winnen.
  donderdag 31 maart 2005 @ 00:22:24 #38
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_25870862
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 00:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Precies, het onderliggende probleem echter wordt niet aangepakt en dat is dat er een einde is aan fossiele brandstoffen gecombineerd met het feit dat het steeds duurder wordt om ze nog te winnen en de vraag blijft nog steeds enorm toenemen.
Er ligt in Canada een enorm olieveld, echter het kost 6 vaten olie aan productie/transport kosten om 1 vat olie te winnen.
Dus geloof ik ook dat de "bedrijven" die erover gaan al wel een plan hebben, maar wat is het nut om er nu over te beginnen als je er nog geld bakken met geld aan het oude product kan verdienen?

Ik nu ga ik even verder om mijn eigen fantasieen, maar zou het als bedrijf niet super zijn als je samen met je concurenten ( of vrienden uiteindelijk ) de wereld economie en politiek kon beinvloeden. ( jah .. ik weet dat het nu op "kleine"schaal gebeurt) Waar wij denken dat regeringen alles sturen ( no war for oil !! ) zou het best wel eens kunnen zijn dat die bedrijven gaan zeggen ( gimme oilfields, or I make you bankcrupt)

pi_25871510
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 00:22 schreef Cappy het volgende:

Dus geloof ik ook dat de "bedrijven" die erover gaan al wel een plan hebben, maar wat is het nut om er nu over te beginnen als je er nog geld bakken met geld aan het oude product kan verdienen?
Zijn bedrijven nog zo toekomstgericht tegenwoordig dan? Ik krijg steeds meer het idee dat ze denken dat ze strafbaar zijn als ze meer als een boekjaar vooruit kijken.
Bovendien, die oplossing gaan veel geld kosten dus vermoedelijk zal men alleen in het Westen er gebruik van kunnen maken.
quote:
Ik nu ga ik even verder om mijn eigen fantasieen, maar zou het als bedrijf niet super zijn als je samen met je concurenten ( of vrienden uiteindelijk ) de wereld economie en politiek kon beinvloeden. ( jah .. ik weet dat het nu op "kleine"schaal gebeurt) Waar wij denken dat regeringen alles sturen ( no war for oil !! ) zou het best wel eens kunnen zijn dat die bedrijven gaan zeggen ( gimme oilfields, or I make you bankcrupt)

Errr...wat denk jij waar de Irak oorlog over ging dan?
  donderdag 31 maart 2005 @ 01:03:48 #40
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_25871794
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 00:13 schreef Tijger_m het volgende:
Kost het daadwerkelijk 6 vaten olie, of kost het 6 vaten olie energie-equivalent? Dat is nogal een verschil namelijk.
pi_25871822
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 01:03 schreef Lithion het volgende:

Kost het daadwerkelijk 6 vaten olie, of kost het 6 vaten olie energie-equivalent? Dat is nogal een verschil namelijk.
Om eerlijk te zijn kan ik dat niet met zekerheid beantwoorden, ik vermoed equivalent maar ik kan er naast zitten.
  donderdag 31 maart 2005 @ 01:09:53 #42
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_25871897
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 01:05 schreef Tijger_m het volgende:
Om eerlijk te zijn kan ik dat niet met zekerheid beantwoorden, ik vermoed equivalent maar ik kan er naast zitten.
Nou ja, er zal altijd wel wat olie aan te pas komen natuurlijk, al waren het maar de smeermiddelen.

Maar indien dat maar kleine hoeveelheden zijn hoeft het geen probleem te zijn dat er het equivalent aan 6 olievaten aan energie in wordt gepompt om één olievat eruit te halen. Het gaat bij olie namelijk niet uitsluitend om de energiewaarde, maar juist vooral om de draagbaarheid van die energie. Dat kan een dergelijke onbalans in energiekosten en energieopbrengst toch verantwoorden.
  donderdag 31 maart 2005 @ 01:21:20 #43
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_25872139
Tja, zolang mensen het nog goed hebben is het een ver-van-mijn-bed-show, pas op het moment dat we met de tekortheden worden geconfronteerd zal het mensen aan het denken zetten.
En dan is het te laat.

Als 'Moeder Aarde' niet verschrikkelijk terug gaat vechten zal ze in de loop van de komende tijden toch het onderspit moeten delven, en ik heb zo het vermoeden dat dit niet gaat gebeuren...
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  donderdag 31 maart 2005 @ 01:47:40 #44
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_25872584
ik vermoed dat het steeds duidelijker en duidelijker wordt, dat onze wereld sneller aan het veranderen is....we moeten enkel nog wennen aan het idee.

toch wil ik hier aan toevoegen dat er nog weinige zijn die met hun vingers in de neus door het leven gaan .... dat wijst op het feit dat velen zich zorgen beginnen of al maken...

er zal zich nog iets "major" moeten gebeuren in de wereld opdat die ongerustheid daadwerkelijk wordt omgezet in actie....vb een wereldcrisis
  donderdag 31 maart 2005 @ 07:47:23 #45
117863 -Famke-
Eigen volk laatst
pi_25873518
Goed, en nu? Er zijn gewoon teveel mensen, DAT is het probleem. Dus wil iemand hier iets aan doen: maak jezelf koud en neem vooral geen kids.
Ik ban eigenlijk een hele gakke meid heur.
pi_25873611
Olie raakt toch een keer op. Ik vermoed dat dit een omslag zal betekenen wat uiteindelijk zelfs tot een nieuwe ijstijd zou kunnen leiden.

Waterstof is ws. de brandstof van de toekomst, voor zover dat al niet in gebruik is genomen.

Dit zal tevens ervoor zorgen dat de ongelijke machtsverdelingen in de wereld op den duur gelijk worden getrokken, aangezien Waterstof overal als brandstof zou kunnen dienen wanneer er genoeg water toevoer is. Het enige dat dan opgewekt zou moeten worden is elektriciteit. Dit kan met behulp van wind, water of zonlicht.

Economische vooruitgang is altijd mogelijk geweest door brandstof. Als je kijkt naar de meest achtergestelde landen op economisch gebied, dan zie je automatisch ook een laag olieverbruik.

Dus misschien verdwijnt het dan toch vanzelf.

Justice will prevail.

[ Bericht 1% gewijzigd door BiLaL op 31-03-2005 08:16:33 (spelling) ]
pi_25873731
En als door een ijstijd de mensheid ten onder gaat, zal tzt de balans herstellen en de 'rust'op aarde weerkeren. Zonder de mensheid dit keer natuurlijk.

Hoe je het ook draait of keert, de natuur overwint....
"Mr. Anderson! Welcome back, we missed you"
pi_25874230
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 08:26 schreef Simulacrum het volgende:
En als door een ijstijd de mensheid ten onder gaat, zal tzt de balans herstellen en de 'rust'op aarde weerkeren. Zonder de mensheid dit keer natuurlijk.

Hoe je het ook draait of keert, de natuur overwint....
Allaah heeft het bestuur over de Hemelen en de Aarde. De natuur is slechts onderdeel van de schepping.
  donderdag 31 maart 2005 @ 09:33:30 #49
117863 -Famke-
Eigen volk laatst
pi_25874401
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 09:22 schreef BiLaL het volgende:

[..]

Allaah heeft het bestuur over de Hemelen en de Aarde. De natuur is slechts onderdeel van de schepping.
allaH bestaat niet.
Ik ban eigenlijk een hele gakke meid heur.
  donderdag 31 maart 2005 @ 09:36:00 #50
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25874433
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 07:47 schreef -Famke- het volgende:
Goed, en nu? Er zijn gewoon teveel mensen, DAT is het probleem. Dus wil iemand hier iets aan doen: maak jezelf koud en neem vooral geen kids.
Good point.

(seriously)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')