Maar beste donderopman, de dinosaurus had geen benul van waarom hij uitstierf, en wij mensen wel, we zien het aankomen, en dat is wel even wat anders, toch?quote:Op zaterdag 2 april 2005 11:15 schreef donderopman het volgende:
Het is heel simpel, de dinosaurus is al een keer uitgestorven, duizenden andere soorten dieren zijn al uitgestorven en wij zullen ook ooit uitsterven. En dan kan je er wel wat aan willen doen maar uiteindelijk gebeurt het toch hoe goed we ook met het milieu omgaan. We kunnnen het hoogstens een paar honder jaar uitstellen. En zeg nou zelf das toch niks man.
Wij zijn de enigste diersoort die de balans van moeder natuur verstoren.quote:Op zaterdag 2 april 2005 11:15 schreef donderopman het volgende:
Het is heel simpel, de dinosaurus is al een keer uitgestorven, duizenden andere soorten dieren zijn al uitgestorven en wij zullen ook ooit uitsterven. En dan kan je er wel wat aan willen doen maar uiteindelijk gebeurt het toch hoe goed we ook met het milieu omgaan. We kunnnen het hoogstens een paar honder jaar uitstellen. En zeg nou zelf das toch niks man.
Welke balans? Wanneer was de natuur voor het laatst dan in balans?quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:08 schreef Tha.Gnome het volgende:
Wij zijn de enigste diersoort die de balans van moeder natuur verstoren.
Ik vind katten en honden veel enigerquote:Op zaterdag 2 april 2005 13:08 schreef Tha.Gnome het volgende:
Wij zijn de enigstediersoort die de balans van moeder natuur verstoren.
Die linkse boomknuffelaars lijken soms net rechtse populisten!quote:Op woensdag 30 maart 2005 21:27 schreef speedfreak1 het volgende:
- Doomsdayscenarios, scare them to death...................
Lijkt me sterk. Als er iemand is die geen baat heeft bij natuur-gewauwel, dan is het Bush wel.quote:Op woensdag 30 maart 2005 21:45 schreef klez het volgende:
Weer een nieuwe fase in de Bush campagne om iedereen angst aan te jagen...
Bush probeert al die waarschuwingen juist te ontkrachten, omdat hij juist verder wil met op grote schaal consumeren en vervuilen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 21:45 schreef klez het volgende:
Weer een nieuwe fase in de Bush campagne om iedereen angst aan te jagen...
hmz .. menselijke expansie zal denk ik voorlopig zo'n vaart niet lopen, op wat van die ruimtestations na zullen we toch eerst iets moeten bedenken om die afstanden wat "kleiner" te maken.quote:Op dinsdag 5 april 2005 22:07 schreef donderopman het volgende:
het zal er wel een keer van moeten komen
quote:Op woensdag 30 maart 2005 21:55 schreef Hallulama het volgende:
en meer duurzaam spul sponsoren, zoals ze dat met de Toyota Prius hebben gedaan bijvoorbeeld.
daar hoef je toch geen boek voor te lezen? ga maar naar een doorsnee supermarkt en kies uit de 80 soorten chips. Overigens, toppunt is een bezoek aan een supermarkt in de VS waar ze een rij vol verschillende merken mayonaise hadden staan die zo lang was dat je het einde niet kom zien. de grootste potten trouwens had je zeker 2 man nodig om die op te kunen tillen. (leuk is ook om te vermelden dat in de buurt flejes bronwater werden verkocht met daarop de sticker "contains no fat". Ja, USA OKAY!!)quote:Op woensdag 6 april 2005 12:19 schreef LordOfTheBoard het volgende:
Iemand hier die het boek Strohonden gelezen heeft? Daarin wordt beschreven dat mensen in het westen veel te ruim leven ten opzichte van hun ecologische voetafdruk (hier gebruiken we 4.7ha per persoon, terwijl 1.7 verantwoord zou zijn. In amerika is het zelfs meer dan 9ha). Schrikbarender wordt het als je leest dat de mensheid in de afgelopen 150 jaar zich in aantallen precies heeft bewogen volgens de curve van konijnen en nog wat dieren, en als die curve ook zo afloopt, dan hebben we in 2150 weer een half miljard mensen, net als twee miljoen jaar terug :S.
Damn straight.quote:Op dinsdag 5 april 2005 00:32 schreef Hallulama het volgende:
De arme mens laat zichzelf overweldigen door hebzucht, aangewakkerd door zijn oerinstinct, en denkt niet verder na, men WEET het wel, men WIL er alleen niet aan omdat de arme mens dan spontaan begint te lijden aan cognitieve dissonantie, zoek maar eens op wat dat is.
Ik zal je uit de droom helpen: loop een keer bij de gemiddelde AH binnen. Daar staat op minstens 10% van de zakken snoep groot gekalkt '0% vet'. Dat er geen vet meer inpast, omdat je al 100% suiker (en dus koolhydraten) koopt, wordt natuurlijk niet vermeld.quote:Op woensdag 6 april 2005 19:28 schreef attila het volgende:
(leuk is ook om te vermelden dat in de buurt flejes bronwater werden verkocht met daarop de sticker "contains no fat". Ja, USA OKAY!!)
Testje van Jeremy Clarkson. In GB hebben ze, in tegenstelling tot NL, nog wel kritische journalisten die de beweringen van producenten nagaan.quote:Op woensdag 6 april 2005 18:37 schreef Hallulama het volgende:
PJORourke, de auto is NIET zuiniger? Waar haal je DAT nou weer vandaan?
Ooit van Julian Simon gehoord?quote:Je krijgt trouwens net een stapel interessante cijfers cadeau, volgens jou is dat linkse onzin, maar heb jij cijfers die jouw rechtse mening bevestigen?
Pardon? Hier in dit topic is nog geen argument voorbij gekomen, alleen maar sentiment en gehuil.quote:Op woensdag 6 april 2005 23:40 schreef Riverpoet31 het volgende:
Halleluma, laat sommige van die zichzelf rechts noemende lieden als 'pjorourke' en 'speedfreak' maar lullen, het enige waar ze goed in zijn is 'zuigen', provoceren (vanuit onzekerheid?), je hoeft geen argumenten van dat soort lieden te verwachten en zeker geen constructieve discussie
Het blijkt nu wel dat de prognoses van de Club van Rome (1972) dichtbij de werkelijkheid zitten, dus deze voorspellingen waren allesbehalve bangmakerij.quote:Op vrijdag 8 april 2005 20:54 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
Volgens mij roepen ze dat al 50 jaar.
Als ik alle verhalen uit mijn jeugd moet geloven dat was het nu scorched earth geweest.
quote:Op woensdag 30 maart 2005 21:52 schreef smash789 het volgende:
Hahaha, wat een lol
Maak je niet zo druk, terzijnertijd is er heus wel een oplossing voor. Over 50 jaar is de wetenschap onvoorstelbaar verder dan nu, en dat zal de oplossing zijn voor veel problemen.
Inderdaad. Men zou andere dingen moeten betwijfelen dan het welzijn van de aarde.quote:Op vrijdag 8 april 2005 21:37 schreef Bolkonsky het volgende:
[..]
Het blijkt nu wel dat de prognoses van de Club van Rome (1972) dichtbij de werkelijkheid zitten, dus deze voorspellingen waren allesbehalve bangmakerij.
Dat cynisme begint me echt mijn strot uit te komen. We verkloten onze leefomgeving en er wordt nog om gelachen ook.quote:Op vrijdag 8 april 2005 23:00 schreef speedfreak1 het volgende:
Ah, hier wordt nog steeds het onheil gepredikt. Wie doet de eerste voorspelling dat het goed fout gaat?
Blessed alles op zijn tijd....quote:Op vrijdag 8 april 2005 23:02 schreef Blessed het volgende:
[..]
Dat cynisme begint me echt mijn strot uit te komen. We verkloten onze leefomgeving en er wordt nog om gelachen ook.
Hier is niks te zien, loop u rustig door er is niks aan de hand. Slaap wel..quote:Op vrijdag 8 april 2005 23:00 schreef speedfreak1 het volgende:
Ah, hier wordt nog steeds het onheil gepredikt. Wie doet de eerste voorspelling dat het goed fout gaat?
Hoe opvallend is het dat je elk totaal uit zijn context gerukt nieuwsbericht over allochtonen maar al te graag voor waar aanneemt, terwijl je een rapport waaraan ca. 1400 (!) wetenschappers hebben deelgenomen lachend in de wind slaat. Je bent moeilijk te volgen, hoor...quote:Op vrijdag 8 april 2005 23:00 schreef speedfreak1 het volgende:
Zoals ik al eerder heb gezegd, is hier nog geen argument voorbijgekomen. Ik lees hier alleen emoties, doomdenken en Groen(s)Linkse angstpolitiek van mensen die hier een goedbelegde boterham aan verdienen. De feiten, over de Prius en de real state of the world, worden hier, in tegenstelling tot wat jij beweert, niet besproken. Dus draai de zaak niet om, wil je?quote:Op donderdag 7 april 2005 21:13 schreef Riverpoet31 het volgende:
PjoRourke, ik heb hier talloze (goede) argumenten voorbij zien gaan..... lees je nu niet goed, of wil je het gewoon niet zien, omdat je denkt dat je met zuigen, zeuren, en ouderwets rechts gezeik (dingen zijn zoals ze zijn, het is nu eenmaal zo) bijdraagt aan een discussie?
quote:Op vrijdag 8 april 2005 22:17 schreef Riverpoet31 het volgende:
PjoRourke, wanneer je op een constructieve wijze mee wil discussieren over dit onderwerp, dan zall je je toch echt in de materie moeten verdiepen....
Sorry. Duits onderwijs.quote:Op zaterdag 9 april 2005 00:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Kan het wat minder qua komma's, Rourke?
Ja Rourke, komma's zijn slecht voor het milieu.quote:Op zaterdag 9 april 2005 00:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Kan het wat minder qua komma's, Rourke?
Conserve resources, save punctuation.quote:Op zaterdag 9 april 2005 00:12 schreef Bolkonsky het volgende:
JaRourke, komma's zijn slecht voor het milieu.![]()
You've got to be joking. Het gaat juist steeds beter, met meer mensen en minder ondervoeden.quote:Op vrijdag 8 april 2005 21:37 schreef Bolkonsky het volgende:
Het blijkt nu wel dat de prognoses van de Club van Rome (1972) dichtbij de werkelijkheid zitten, dus deze voorspellingen waren allesbehalve bangmakerij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |