abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:05:20 #1
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_25845193
quote:
Van Mierlo dreigt met vertrek

D66-coryfee Hans van Mierlo dreigt zijn partijlidmaatschap op te zeggen als de achterban van D66 het zogenaamde Paasakkoord zaterdag niet afwijst. Dat zegt hij morgen in een vraaggesprek met dagblad Trouw. Volgens Van Mierlo "sjoemelen de coalitiepartners met principes" door de gekozen burgemeester alsnog vast te willen leggen in de Grondwet. Van Mierlo stelt dat de democratische vernieuwing niet kan slagen nu de coalitiepartijen CDA, VVD en D66 inzetten op een grondwettelijke regeling voor de gekozen burgemeester. Ook is de verhouding met de PvdA, waarvan de Eerste-Kamerfractie invoering in 2006 afwees, onnodig op scherp gezet, zo meent de oprichter van D66, die vindt dat fractieleider Dittrich door de partij gedwongen moet worden terug te gaan naar de onderhandelingstafel te gaan.
bron: http://nieuws.geenstijl.nl/archives/2005/03/van_mierlo_drei.html

----------------

Misschien beter voor D66, die met een goedhoudertje in het kabinet gehouden wordt, maar slecht voor het kabinet (en ook slecht voor het land, mijns insziens.) En het plan voor de gekozen burgemeester klopt natuurlijk ook van geen kanten.
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:08:21 #2
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_25845260
Des te meer bewijs, dat Van Mierlo net zo'n fossiel is geworden als Ed van Thijn en Jacques Wallage.

Het zou een teken van onafhankelijkheid zijn als de D'66 leden bewijzen dat ze meer zijn dan Hans van Mierlo. En een duidelijk signaal aan Van Mierlo dat hij in zijn tijd is blijven hangen en de sociale kwesties van veertig jaar geleden, niet dezelfde zijn als de sociale kwesties van nu.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:09:17 #3
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_25845286
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:08 schreef Tarak het volgende:
Des te meer bewijs, dat Van Mierlo net zo'n fossiel is geworden als Ed van Thijn en Jacques Wallage.

Het zou een teken van onafhankelijkheid zijn als de D'66 leden bewijzen dat ze meer zijn dan Hans van Mierlo. En een duidelijk signaal aan Van Mierlo dat hij in zijn tijd is blijven hangen en de sociale kwesties van veertig jaar geleden, niet dezelfde zijn als de sociale kwesties van nu.
Is het niet gewoon een zeer dringend advies van een ervaren politicus? Je politieke macht gebruiken is niet iets van de 'oude' politiek, maar hoort er gewoon bij.
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:10:45 #4
94405 Tarak
pi_25845321
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:09 schreef MeneerGiraffe het volgende:

[..]

Is het niet gewoon een zeer dringend advies van een ervaren politicus? Je politieke macht gebruiken is niet iets van de 'oude' politiek, maar hoort er gewoon bij.
Hij mag het ook wel doen, ik ben het echter niet met hem eens en hoop alleen dat de D'66 leden voor het Paasakkoord stemmen, omwille van het land.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  † In Memoriam † woensdag 30 maart 2005 @ 00:13:56 #5
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25845390
>> POL
pi_25845407
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:10 schreef Tarak het volgende:

Hij mag het ook wel doen, ik ben het echter niet met hem eens en hoop alleen dat de D'66 leden voor het Paasakkoord stemmen, omwille van het land.
Omwille van het land? Basis principes van je partij verkwanselen om op het pluche te kunnen blijven zitten, of liever gezegd, om CDA en VVD aan de macht te houden, is in het landsbelang? Goh, nooit geweten.
pi_25845415
hopelijk heeft hij meer ruggegraat dan de huidige partijtop .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_25845442
D'66 is steeds meer bezig zichzelf te elimineren en de andere partij lachen zich dood.

D'66 is ingehaald door de tijd en zouden er goed aan doen zich zelf op te heffen. Het blijft toch een partij die met alle winden mee waait en niet echt een eigen visie/ideologie heeft maar dat is mijn bescheiden mening
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:17:01 #9
94405 Tarak
pi_25845456
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Omwille van het land? Basis principes van je partij verkwanselen om op het pluche te kunnen blijven zitten, of liever gezegd, om CDA en VVD aan de macht te houden, is in het landsbelang? Goh, nooit geweten.
Ik ben het niet met je eens dat het belang van D'66 en het landsbelang strijdige belangen zijn.
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:19:54 #10
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25845531
Meneer had zelfs een nieuwe lever aan de partij en Els "Taliban" Borst te danken. Een ander krijgt dat op zijn leeftijd niet meer. Een beetje meer loyaliteit is op z'n plaats. Anders kan HAFMO die lever mooi weer inleveren, geven we hem aan iemand die geen drankprobleem heeft.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:20:47 #11
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25845554
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:16 schreef MrX1982 het volgende:
D'66 is steeds meer bezig zichzelf te elimineren en de andere partij lachen zich dood.

D'66 is ingehaald door de tijd en zouden er goed aan doen zich zelf op te heffen. Het blijft toch een partij die met alle winden mee waait en niet echt een eigen visie/ideologie heeft maar dat is mijn bescheiden mening
D66 zou prima kunnen worden gekaapt om een nieuwe, conservatieve beweging mee op te bouwen. Zoiets als Haider gedaan heeft met de links-liberale FPOe.
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:22:43 #12
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_25845607
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:20 schreef PJORourke het volgende:

[..]

D66 zou prima kunnen worden gekaapt om een nieuwe, conservatieve beweging mee op te bouwen. Zoiets als Haider gedaan heeft met de links-liberale FPOe.
De stelling dat de FPÖ links-liberaal was is een hardnekkig misverstand, want in werkelijkheid was het een mengelmoes van liberalisme en nationalisme.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:24:10 #13
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25845646
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:22 schreef Plato1980 het volgende:
De stelling dat de FPÖ links-liberaal was is een hardnekkig misverstand, want in werkelijkheid was het een mengelmoes van liberalisme en nationalisme.
Het was eerst een vrij linkse partij van de Liberale Internationale, met sterke banden met D66.
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:25:25 #14
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25845679
Terug naar de onderhandelingstafel? Dus meneer wil geen kabinetscrisis maar wel z'n partijleiding nog eens extra vernederen?
  † In Memoriam † woensdag 30 maart 2005 @ 00:31:36 #15
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25845871
quote:

Ben ik het niet helemaal mee eens. Volgens is er best bestaansrecht voor D'66 dat verder gaat dan het mogelijk maken van Paars of Balkenende II.

Het is alleen dat ze zichzelf zo een-dimensionaal hebben gemaakt door zich zo te identificeren met die bestuurlijke vernieuwing. Alsof ze naast die ene issue geen andere standpunten zouden hebben. Maar door het gedraai van figuren als De Graaf en Dittrich ed. kunnen ze zich nu nauwelijks meer profileren op die andere punten omdat die zo'n beetje allemaal recht tegenover het beleid van dit kabinet staan. Met dat meevallertje naar onderwijs zal het ook niet lukken.

Ze zitten als progressief-liberale partij gewoon helemaal verkeerd in een rechts-conservatieve regering.
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:33:33 #16
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25845927
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:31 schreef NorthernStar het volgende:
Ze zitten als progressief-liberale partij gewoon helemaal verkeerd in een rechts-conservatieve regering.
Kijk naar het beleid van Brinkhorst. Zijn ze wel progressief-liberaal of roepen ze dat maar?
pi_25845940
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:20 schreef PJORourke het volgende:
Ik denk niet dat D'66 gebruikt kan worden om een conservatieve beweging mee op te bouwen daarvoor hebben ze een te zwakke rug. Bovendien denk ik persoonlijk dat veel mensen binnen D'66 naar links leunen. Te sociaal en weinig realisme.

Typische Nederlandse partij overigens. Hét praktijk voorbeeld van een consensuspartij.
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:35:48 #18
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_25845979
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:24 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het was eerst een vrij linkse partij van de Liberale Internationale, met sterke banden met D66.
Deels wel, maar had ook nationalistische programmapunten.
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:36:16 #19
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25845990
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:33 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk niet dat D'66 gebruikt kan worden om een conservatieve beweging mee op te bouwen daarvoor hebben ze een te zwakke rug. Bovendien denk ik persoonlijk dat veel mensen binnen D'66 naar links leunen. Te sociaal en weinig realisme.

Typische Nederlandse partij overigens. Hét praktijk voorbeeld van een consensuspartij.
Het partijkader staat bol van de ambitie en opportunisme na jaren van neergang. Die linkse leden kunnen vrij snel vervangen worden met conservatieven. Zo is het in Oostenrijk ook gegaan.
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:37:43 #20
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25846014
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:35 schreef Plato1980 het volgende:
Deels wel, maar had ook nationalistische programmapunten.
De Duitse FDP heeft die stroming ook. Figuren als Wilders komen er ook uit voort. Het punt is dat de partijtop links-liberaal was.
pi_25846061
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:31 schreef NorthernStar het volgende:
Ben ik het niet helemaal mee eens. Volgens is er best bestaansrecht voor D'66 dat verder gaat dan het mogelijk maken van Paars of Balkenende II.
Er is bestaansrecht omdat de VVD en CDA, D'66 nodig hebben maar volgens mij zouden ze die partij liever lozen. Ik vraag me ook echt af wat de volgende verkiezing voor D'66 gaat brengen. Ze zitten toch teveel in het midden en zwalken in het rond. Dan zijn ze weer liberaal dan weer sociaal of een combinatie.
Het is van alles een beetje, dat werkte vroeger mss maar of dat in de toekomst nog gaat werken, ik vraag het me af.
quote:
Het is alleen dat ze zichzelf zo een-dimensionaal hebben gemaakt door zich zo te identificeren met die bestuurlijke vernieuwing. Alsof ze naast die ene issue geen andere standpunten zouden hebben. Maar door het gedraai van figuren als De Graaf en Dittrich ed. kunnen ze zich nu nauwelijks meer profileren op die andere punten omdat die zo'n beetje allemaal recht tegenover het beleid van dit kabinet staan. Met dat meevallertje naar onderwijs zal het ook niet lukken.

Maar die partij is toch ook gefocused op bestuurlijke vernieuwing. Kijk naar Thom de Graaf hij was zo dogmatisch bezig over de gekozen burgemeester, dat hij elke vorm van realisme uit het oog verloor. Hoeveel mensen in dit land zitten nou op een gekozen burgemeester te wachten. Volgens mij zijn er genoeg andere kwesties die veel belangrijker zijn.
  † In Memoriam † woensdag 30 maart 2005 @ 00:41:42 #22
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25846110
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:33 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Kijk naar het beleid van Brinkhorst. Zijn ze wel progressief-liberaal of roepen ze dat maar?
Klopt, maar dat is eigenlijk precies wat ik bedoel. Een D'66 minister die een beleid moet uitvoeren wat niet in overeenstemming is met waar zijn partij voor staat. En natuurlijk moeten in elke coalitie consessies worden gedaan maar De Graaf en Dittrich hebben in wezen alles 'verkocht' omwille van de burgemeester en het kiesstelsel. Eén-dimensionaal.

Kunnen zoveel naar de PvdA wijzen wat ze willen, dat hebben ze toch echt aan zichzelf te wijten.

En nu de achterban weer over de streep trekken met wat loze beloftes? Van Mierlo heeft gelijk.
pi_25846141
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:36 schreef PJORourke het volgende:
Het partijkader staat bol van de ambitie en opportunisme na jaren van neergang. Die linkse leden kunnen vrij snel vervangen worden met conservatieven. Zo is het in Oostenrijk ook gegaan.
Dat zou dan de redding voor D'66 zijn. Maar dan moeten ze wel die oude D'66 fossielen eruit gooien. En of dat soort lef te vinden is in de Nederlandse politiek vraag ik me af. Nederlandse politici zijn over het algemeen laf en houden niet van daadkracht. Veel woorden en veel concessies maar harder actie zie ik verdomd weinig.

Ik denk dat D'66 is ingehaald door de geschiedenis en als ze door gaan zoals ze nu bezig zijn elimineren ze zichzelf voor de volgende verkiezingen.
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:45:05 #24
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25846201
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:41 schreef NorthernStar het volgende:
Klopt, maar dat is eigenlijk precies wat ik bedoel. Een D'66 minister die een beleid moet uitvoeren wat niet in overeenstemming is met waar zijn partij voor staat. En natuurlijk moeten in elke coalitie consessies worden gedaan maar De Graaf en Dittrich hebben in wezen alles 'verkocht' omwille van de burgemeester en het kiesstelsel. Eén-dimensionaal.

Kunnen zoveel naar de PvdA wijzen wat ze willen, dat hebben ze toch echt aan zichzelf te wijten.

En nu de achterban weer over de streep trekken met wat loze beloftes? Van Mierlo heeft gelijk.
Zo zie ik het niet. Zo'n Brinkhorst stelt zich erg rechts op, rechtser dan Zalm iig. De man is gewoon veranderd, de partijtop lijkt conservatiever geworden. De leden zijn alleen niet meeggegaan.

Ik heb bij Brinkhorst echt niet het idee dat hij dit met tegenzin zo uitvoert omdat hij z'n principes verkocht heeft. Hij lijkt echt zo te denken.

Als ze het kabinet laten vallen, slopen ze die partij helemaal.
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:45:51 #25
99593 aryan8
gnani mahdi kalki
pi_25846226
Met Boris Dittrich heeft D66 eindelijk een lijsttrekker met ballen. Van Mierlo kan rustig met zijn ex, de Arafatknuffelaar (en tevens vrouw van Wim Duisenberg) herinneringen gaan ophalen aan vroeger. D66 heeft hem en zijn eeuwige pragmatische neuzelarij niet langer nodig nu juist hij moeilijk doet waar juist een pragmatische instelling meer zoden aan deD66-dijk zet.

HAFMO bedankt en opzouten.
  † In Memoriam † woensdag 30 maart 2005 @ 00:47:32 #26
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25846275
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:45 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Zo zie ik het niet. Zo'n Brinkhorst stelt zich erg rechts op, rechtser dan Zalm iig. De man is gewoon veranderd, de partijtop lijkt conservatiever geworden. De leden zijn alleen niet meeggegaan.

Ik heb bij Brinkhorst echt niet het idee dat hij dit met tegenzin zo uitvoert omdat hij z'n principes verkocht heeft. Hij lijkt echt zo te denken.
Daar heb je idd ook gelijk aan.
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:49:48 #27
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25846350
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:42 schreef MrX1982 het volgende:
Dat zou dan de redding voor D'66 zijn. Maar dan moeten ze wel die oude D'66 fossielen eruit gooien.
Ja, HAFMO, Terlouw, die moeten dan zeker weg.
quote:
En of dat soort lef te vinden is in de Nederlandse politiek vraag ik me af. Nederlandse politici zijn over het algemeen laf en houden niet van daadkracht. Veel woorden en veel concessies maar harder actie zie ik verdomd weinig.
Het is een partij met een open kandidaatstelling. Je moet genoeg conservatieven werven, en masse naar dat congres gaan en je eigen kandidaten er door drukken. Die moeten dan wel goed zijn.

Als dat vier zetels of zo winst oplevert, zou ik nog wel eens willen zien hoe groot de weerstand nog is.
quote:
Ik denk dat D'66 is ingehaald door de geschiedenis en als ze door gaan zoals ze nu bezig zijn elimineren ze zichzelf voor de volgende verkiezingen.
Absoluut. Met verkiezingen nu is het over en sluiten. Over twee jaar hebben ze mischien nog een klein kansje.
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:52:27 #28
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_25846420
Hij heeft wel gelijk.

D'66 is het goedkope sletje van CDA/VDD geworden, en ze pikken het waarschijnlijk ook nog
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:52:30 #29
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_25846422
quote:

[..]

Dus omdat de partijtop verandert van standpunten hebben de leden het bij het verkeerde eind

Lijkt me dan toch dat Brinkhorst zou moeten opstappen (als HIJ zich niet op zijn plaats zou voelen), of zie ik dat verkeerd?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:53:08 #30
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_25846440
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:37 schreef PJORourke het volgende:

[..]

De Duitse FDP heeft die stroming ook. Figuren als Wilders komen er ook uit voort. Het punt is dat de partijtop links-liberaal was.
Het was niet alleen een stroming, maar onderdeel van het officiële partijprogramma. Verheerlijking van Oostenrijk was officiële politiek.
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:53:35 #31
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_25846448
quote:

[..]

Als ze het kabinet laten vallen, slopen ze die partij helemaal.
maar de nova peiling liet zien dat de stemmers van d'66 in meerderheid voorstander zijn van continuering van deze regering
wat moet ik hier nu neerzetten?
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:54:27 #32
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25846470
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:52 schreef Verbal het volgende:
Dus omdat de partijtop verandert van standpunten hebben de leden het bij het verkeerde eind
Waar oordeel ik over goed en fout, beste V?
quote:
Lijkt me dan toch dat Brinkhorst zou moeten opstappen (als HIJ zich niet op zijn plaats zou voeuel), of zie ik dat verkeerd?
V.
Hij voelt zich volgens mij als een vis in het water in dit kabinet. Dat is mijn betoog. De leden echter niet. Wie overtuigt wie?
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:54:37 #33
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_25846477
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:52 schreef Verbal het volgende:

[..]

Lijkt me dan toch dat Brinkhorst zou moeten opstappen (als HIJ zich niet op zijn plaats zou voelen), of zie ik dat verkeerd?

V.
heb je de NOVA peilingen gezien? het door jou geschetste beeld dat de leden iets compleet anders willen dan de partijtop, zie ik daar nog niet bevestigd.
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:55:54 #34
136 V.
pi_25846508
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:54 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Waar oordeel ik over goed en fout, beste V?
Zo bedoelde ik het niet PJO... het was meer de vraag die jij hieronder ook stelt...
quote:
Hij voelt zich volgens mij als een vis in het water in dit kabinet. Dat is mijn betoog. De leden echter niet. Wie overtuigt wie?
Volgens mij bestaat een partij bij gratie van zijn leden... wat is jouw visie?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:56:22 #35
136 V.
pi_25846521
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:54 schreef evert het volgende:

[..]

heb je de NOVA peilingen gezien? het door jou geschetste beeld dat de leden iets compleet anders willen dan de partijtop, zie ik daar nog niet bevestigd.
WHOA, ik reageer op wat PJO schrijft.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:57:20 #36
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25846549
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:55 schreef Verbal het volgende:
Volgens mij bestaat een partij bij gratie van zijn leden... wat is jouw visie?

V.
Leden zijn ook te overtuigen of te manipuleren. Hoe vaak gebeurt het dat de basis van een partij echt tegen de top in gaat?
pi_25846695
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:49 schreef PJORourke het volgende:
Ja, HAFMO, Terlouw, die moeten dan zeker weg.
Ja idd die mannen van het eerste uur moeten ze eruit werken. Die denken veel te illusionair. Dat werkte in 1966 maar tegenwoordig niet meer.
quote:
Het is een partij met een open kandidaatstelling. Je moet genoeg conservatieven werven, en masse naar dat congres gaan en je eigen kandidaten er door drukken. Die moeten dan wel goed zijn.

Als dat vier zetels of zo winst oplevert, zou ik nog wel eens willen zien hoe groot de weerstand nog is.
Zoiets zou beter passen bij de VVD. Ik denk dat de achterban van D'66 toch meer links georiënteerd is met een vleugje liberalisme.
Ik vind sws dat de VVD ook een zwalk beleid voert. Ze missen een daadkrachtige leider en een duidelijke visie. Dat komt wellicht daar non-stop in de regering te hebben gezeten, wat jaartjes oppositie zou niet verkeerd zijn alleen het alternatief voor in de regering is dan weer negatief. Een links kabinet zie ik persoonlijk totaal niet zitten en zal zorgen voor de ondergang van dit land.
quote:
Absoluut. Met verkiezingen nu is het over en sluiten. Over twee jaar hebben ze mischien nog een klein kansje.
Ja over 2 jaar is iedereen allles weer vergeten en scoren ze wellicht weer wat zeteltjes maar het wordt tijd dat ze een heldere en duidelijke visie ontwikkelen, los van de bestaande partijen.
  woensdag 30 maart 2005 @ 01:04:50 #38
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_25846711
zijn ideeen zijn zuiver, maar de uitvoering daarvan zijn niet meer realiseerbaar. Hij doet er goed aan om de eer aan zichzelf te houden. van Mierlo is een groot politicus
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  woensdag 30 maart 2005 @ 01:06:39 #39
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25846747
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 01:03 schreef MrX1982 het volgende:

Zoiets zou beter passen bij de VVD. Ik denk dat de achterban van D'66 toch meer links georiënteerd is met een vleugje liberalisme.
Ik vind sws dat de VVD ook een zwalk beleid voert. Ze missen een daadkrachtige leider en een duidelijke visie. Dat komt wellicht daar non-stop in de regering te hebben gezeten, wat jaartjes oppositie zou niet verkeerd zijn alleen het alternatief voor in de regering is dan weer negatief. Een links kabinet zie ik persoonlijk totaal niet zitten en zal zorgen voor de ondergang van dit land.
De VVD is moeilijker te kapen vanwege dat internetstemmen en omdat D66 meer directe democratie heeft.
quote:
Ja over 2 jaar is iedereen allles weer vergeten en scoren ze wellicht weer wat zeteltjes maar het wordt tijd dat ze een heldere en duidelijke visie ontwikkelen, los van de bestaande partijen.
Mischien dat het onderwijs er zichtbaar op vooruit is gegaan of zo. Daar moeten ze het van hebben.
pi_25846813
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 01:06 schreef PJORourke het volgende:
De VVD is moeilijker te kapen vanwege dat internetstemmen en omdat D66 meer directe democratie heeft.
Maar conservatisme past beter bij de VVD dan bij D'66.
Het is voor de VVD noodzaak dat ze een goede en daadkrachtige leider vinden. Die de VVD kan leiden naar een conservatieve toekomst.
quote:
Mischien dat het onderwijs er zichtbaar op vooruit is gegaan of zo. Daar moeten ze het van hebben.
Het blijft allemaal erg beperkt bij D'66. Ze zijn nu nodig voor dit kabinet maar eigenlijk willen de VVD en CDA die partij er niet bij heb ik het idee. Mss zouden ze D'66 moeten inwisselen voor de CU en SGP
pi_25846830
Tja, ik zou het van D '66 heel begrijpelijk vinden als men uit het kabinet stapt, hoe erg ik het ook zou vinden.

Verder vind ik zo'n 'dreigement' wel erg sneu, zeker van iemand als Van Mierlo. Ik hoop maar dat D '66 dáár hoe dan ook niet naar luistert.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_25846848
Mooi

Doei van Mierlo
  woensdag 30 maart 2005 @ 01:13:02 #43
99593 aryan8
gnani mahdi kalki
pi_25846873
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 01:04 schreef Harry_Sack het volgende:
zijn ideeen zijn zuiver, maar de uitvoering daarvan zijn niet meer realiseerbaar. Hij doet er goed aan om de eer aan zichzelf te houden. van Mierlo is een groot politicus
Zo groot als zijn lever wordt die pragmatische zwetser nooit
  woensdag 30 maart 2005 @ 01:13:02 #44
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_25846874
Als het wel doorgaat, dan zou het eigenlijk D05 moeten heten ofzo
  woensdag 30 maart 2005 @ 01:13:36 #45
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_25846886
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 01:13 schreef aryan8 het volgende:

[..]

Zo groot als zijn lever wordt die pragmatische zwetser nooit
Het was een goede journalist hoor
  woensdag 30 maart 2005 @ 01:13:40 #46
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25846888
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 01:10 schreef MrX1982 het volgende:
Maar conservatisme past beter bij de VVD dan bij D'66.
Het is voor de VVD noodzaak dat ze een goede en daadkrachtige leider vinden. Die de VVD kan leiden naar een conservatieve toekomst.
Eensch.
quote:
Het blijft allemaal erg beperkt bij D'66. Ze zijn nu nodig voor dit kabinet maar eigenlijk willen de VVD en CDA die partij er niet bij heb ik het idee. Mss zouden ze D'66 moeten inwisselen voor de CU en SGP
Dan steigert de linker vleugel van de VVD. Hele hoop heisa over het vrouwenstandpunt van de SGP.
  woensdag 30 maart 2005 @ 01:13:44 #47
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25846889
nou snel wegwezen dan, weten we tenminste wie wel en niet het kabinet wil laten vallen. lijkt me wel zo fijn die openheid.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 30 maart 2005 @ 01:14:13 #48
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25846897
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 01:13 schreef Harry_Sack het volgende:
Als het wel doorgaat, dan zou het eigenlijk D05 moeten heten ofzo
Laat die D maar weg hoor. En focus op die nul.
  woensdag 30 maart 2005 @ 01:14:46 #49
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25846910
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 01:13 schreef zoalshetis het volgende:
nou snel wegwezen dan, weten we tenminste wie wel en niet het kabinet wil laten vallen. lijkt me wel zo fijn die openheid.
Dat zegt die lafbek niet eens. Hij wil Dittrich terugsturen naar de onderhandelingstafel.
  woensdag 30 maart 2005 @ 01:18:21 #50
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25846984
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 01:14 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat zegt die lafbek niet eens. Hij wil Dittrich terugsturen naar de onderhandelingstafel.
ja met als gemeenschappelijk doel om de regering te laten vallen en de schuld bij de vvd en cda te kunnen leggen. met een fijn plekje straks als pvda, na een glorieuze mediaoorlog, weer mag regeren.
pi_25847004
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 01:13 schreef PJORourke het volgende:
Dan steigert de linker vleugel van de VVD. Hele hoop heisa over het vrouwenstandpunt van de SGP.
Ja dat weet ik. Opzich ben ik persoonlijk ook geen hele grote voorstander van het SGP standpunt inzake vrouwen, maar ik zie liever een conservatieve regering met de SGP dan een linkse coalitie met GL.
  woensdag 30 maart 2005 @ 01:21:31 #52
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25847039
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 01:18 schreef zoalshetis het volgende:
ja met als gemeenschappelijk doel om de regering te laten vallen en de schuld bij de vvd en cda te kunnen leggen. met een fijn plekje straks als pvda, na een glorieuze mediaoorlog, weer mag regeren.
Welnee. Wat moet de PvdA nou met een partijtje met drie zetels?
  woensdag 30 maart 2005 @ 01:22:59 #53
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25847058
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 01:21 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Welnee. Wat moet de PvdA nou met een partijtje met drie zetels?
afspraken zijn afspraken en als de vvd en cda genoeg medianaal gepakt kunnen worden dan zal het aandeel van d66 wel weer stijgen tijdens de verkiezingen.
pi_25847085
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 01:13 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Eensch.
[..]

Niet alleen de linkervleugel denk ik; het halve CDA en het grootste deel van de VVD zullen flippen.

Net als ik, trouwens.
  woensdag 30 maart 2005 @ 01:24:53 #55
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25847086
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 01:22 schreef zoalshetis het volgende:
afspraken zijn afspraken en als de vvd en cda genoeg medianaal gepakt kunnen worden dan zal het aandeel van d66 wel weer stijgen tijdens de verkiezingen.
Ik geloof dat niet. D66 wordt door de media gezien als verrader van het linkse ideaal. Dus die staan aan de kant waar de mediacratische klappen vallen.
  woensdag 30 maart 2005 @ 01:25:31 #56
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25847100
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 01:24 schreef heiden6 het volgende:
Niet alleen de linkervleugel denk ik; het halve CDA en het grootste deel van de VVD zullen flippen.

Net als ik, trouwens.
Gouden kans om Femke Halsema per wet achter het aanrecht te krijgen.
  woensdag 30 maart 2005 @ 01:27:10 #57
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25847128
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 01:24 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik geloof dat niet. D66 wordt door de media gezien als verrader van het linkse ideaal. Dus die staan aan de kant waar de mediacratische klappen vallen.
ik wacht af...sommige slinkse plannetjes pakken ook verkeerd uit en dan is pvda de lachende derde.
pi_25847157
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 01:25 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Gouden kans om Femke Halsema per wet achter het aanrecht te krijgen.
Da's pas positieve discriminatie.
  woensdag 30 maart 2005 @ 01:30:58 #59
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_25847209
Dat zou de SGP wel willen, jammer dat dit kabinet al heel vroeg de deur voor ze heeft dichtgesmeten
  woensdag 30 maart 2005 @ 08:07:58 #60
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_25848430
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:08 schreef Tarak het volgende:
Omdat hij durft te zeggen waar het op staat? Hij laat bepaalde principes in ieder geval niet varen om koste wat kost deel te kunnen blijven nemen aan de coalitie.
quote:
Het gaat toch helemaal niet over sociale kwesties, het gaat over principes, de uitgangspunten van de partij. Als de leden vóór het paasakkoord stemmen dan is dat eerder een teken van afhankelijkheid (om maar te kunnen blijven regeren) dan onafhankelijkheid. Tevens kun je je dan afvragen waar D66 dan nog voor staat; het is dan verworden tot een partij zonder gezicht, net zoals zoveel andere partijen.
pi_25849678
Als ik van Mierlo was, dan zou ik dezelfde regenjas aantrekken als toen 40 jaar gelden en alsvolgt het D66 congres toespreken:

"Het moest allemaal anders, we hebben 40 jaar lang vergaderd en voorstellen gedaan. We hebben niets bereikt, maar we hebben er allemaal toch een heel goede boterham aan verdiend, hahaha.
Jullie zijn er allemaal ingestonken, bedankt mensen ! Hiebij verklaar ik D66 voor opgeheven !"
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 30 maart 2005 @ 10:15:43 #62
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_25850046
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 01:24 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja hoor.
pi_25851687
quote:

D66 stelt vanaf haar oprichting immer zichzelf te zullen opheffen zodra de, door haar gestelde, doelen zijn bereikt.
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_25853494
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 11:35 schreef Sater het volgende:

[..]

D66 stelt vanaf haar oprichting immer zichzelf te zullen opheffen zodra de, door haar gestelde, doelen zijn bereikt.
Inmiddels schaarde toenmalig gezondheidsminister Els Borst zich aan de zijde van Hans van Mierlo.
Aha, het D66 - congres gaat óók over generatiekloven?
pi_25854238
ik begrijp nog steeds niet dat je je eigen partij ,die in de eerste plaats jouw mening vertolkt ,totaal afkraakt
  woensdag 30 maart 2005 @ 13:43:56 #66
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25854325
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 13:08 schreef Sater het volgende:

[..]

Inmiddels schaarde toenmalig gezondheidsminister Els Borst zich aan de zijde van Hans van Mierlo.
Aha, het D66 - congres gaat óók over generatiekloven?
Pragmatiek slijt met de jaren...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_25854730
NCRV Standpunt NL 30 - 03 - '05 Stelling D66 - leden moeten voor het akkoord stemmen.
publikesmeningen:

1e: " Over zorg en natuur is in het paasakkoord niets terug te vinden. Afstemmen dus."
M.b.t. 1e: Jonge Democraten bepleiten invoering milieuminister.

2e; " In 1994 had Hans van Mierlo beter de kroonjuwelen kunnen verzilveren dan de toenmalige
CDA - minister buza te pesten."
M.b.t. 2e: Waardoor Van Mierlo avant le maire choisi par le peuple, [wat een frutselfrans] de PvdA - senatoren in de kaart speelde.

3e: " Het is niet netjes om vóór aanvang van het akkoord Pechtold tot minister te laten beëdigen."
M.b.t. 3e: Men zou ook kunnen spreken van vermetel vertrouwen in het
toestemmend D66 - congres.

4e: " Aanhang moet voorstemmen omdat Van Mierlo en Borst zich Van Thijnachtig opstellen. "
M.b.t. 4e:Zich bestuurlijk vernieuwend voert het D66 - congres Hans en Els af.
  woensdag 30 maart 2005 @ 14:03:54 #68
136 V.
pi_25854839
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:57 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Leden zijn ook te overtuigen of te manipuleren.
Overtuigen, prima. Manipuleren? Lijkt me niet de bedoeling.
quote:
Hoe vaak gebeurt het dat de basis van een partij echt tegen de top in gaat?
Geen idee. Maar als het gebeurt moet er geluisterd worden, dunkt me.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_25855232
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 01:10 schreef MrX1982 het volgende:

Misschien moeten ze de LPF erbij pakken ...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 30 maart 2005 @ 15:41:06 #70
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25857153
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 09:58 schreef Oud_student het volgende:
Als ik van Mierlo was, dan zou ik dezelfde regenjas aantrekken als toen 40 jaar gelden en alsvolgt het D66 congres toespreken:

"Het moest allemaal anders, we hebben 40 jaar lang vergaderd en voorstellen gedaan. We hebben niets bereikt, maar we hebben er allemaal toch een heel goede boterham aan verdiend, hahaha.
Jullie zijn er allemaal ingestonken, bedankt mensen ! Hiebij verklaar ik D66 voor opgeheven !"
Niet alleen een boterham, zelfs lichaamsdelen.
  woensdag 30 maart 2005 @ 15:41:37 #71
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25857168
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 10:15 schreef -DailaLama- het volgende:
Ja hoor.
Gaan we weer ontkennen dat de media links zijn?
  woensdag 30 maart 2005 @ 15:44:01 #72
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25857232
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 14:03 schreef Verbal het volgende:

[..]

[..]

Geen idee. Maar als het gebeurt moet er geluisterd worden, dunkt me.

V.
ik moet er wel nog aan wennen hoor. jij blauw....
  woensdag 30 maart 2005 @ 15:44:43 #73
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25857251
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 13:59 schreef Sater het volgende:
NCRV Standpunt NL 30 - 03 - '05 Stelling D66 - leden moeten voor het akkoord stemmen.
publikesmeningen:

1e: " Over zorg en natuur is in het paasakkoord niets terug te vinden. Afstemmen dus."
M.b.t. 1e: Jonge Democraten bepleiten invoering milieuminister.
Die zou eens kunnen gaan bezien op welke wijze ons land via invoering van schone kernenergie die Kyotonormen kan halen
quote:
2e; " In 1994 had Hans van Mierlo beter de kroonjuwelen kunnen verzilveren dan de toenmalige
CDA - minister buza te pesten."
M.b.t. 2e: Waardoor Van Mierlo avant le maire choisi par le peuple, [wat een frutselfrans] de PvdA - senatoren in de kaart speelde.
Hans van Mierlo was ook eigen het grote communicerende vat van D66 met de PvdA. Hans heeft altijd al wat met vaten gehad. Kon er geen drank uit genuttigd worden, dan kon hij de lege vaten wel hard laten klinken.
quote:
3e: " Het is niet netjes om vóór aanvang van het akkoord Pechtold tot minister te laten beëdigen."
M.b.t. 3e: Men zou ook kunnen spreken van vermetel vertrouwen in het
toestemmend D66 - congres.
Zonder vertrouwen kan geen politiek bestaan.
quote:
4e: " Aanhang moet voorstemmen omdat Van Mierlo en Borst zich Van Thijnachtig opstellen. "
M.b.t. 4e:Zich bestuurlijk vernieuwend voert het D66 - congres Hans en Els af.
Je overtreft jezelf met deze wondermooie strofe Sater.
Bestuurlijke vernieuwing. Verbeter de wereld en begin bij jezelf. Een mooie gedachte om mee te nemen naar het D66-congres. Die pragmatische instelling is bij Boris Dittrich in uitstekende handen.

Ook voor de minder gelovige Thomas is wel wat omhanden. Op diverse scholen is voldoende behoefte aan voorleesvaders. Thom weet als geen ander de juiste toonzetting voor maximaal resultaat aan te voelen. Hij kan alvast beginnen met de bewustmaking van schooljeugd van de dagboeken van Anne Frank.
  woensdag 30 maart 2005 @ 15:46:37 #74
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25857287
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 14:03 schreef Verbal het volgende:
Er was vorige keer "geen tijd" meer voor alle moties en amendementen van de leden. Ik noem dat manipulatie.
  woensdag 30 maart 2005 @ 16:56:42 #75
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25859052
Ik had eerst de gedachte dat dit akkoord met een grote meerderheid zou worden goedgekeurd door D66-leden, maar nu weet ik het nog niet; deze actie van Van Mierlo zal het aantal voorstemmers niet goed doen. D66 is nu hopeloos verdeelt als het gaat om bestuurlijke vernieuwing; De Graaf was de voorvechter ervan, maar werd verraden door Diitrich die bestuurlijke vernieuwing niet meer zo belangrijk vond. En bij de achterban is die verdeeldheid er ook.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 30 maart 2005 @ 16:57:49 #76
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25859081
Verdeeld
  woensdag 30 maart 2005 @ 16:59:12 #77
85889 lucida
équilibre
pi_25859122
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 16:56 schreef Sidekick het volgende:
D66 is nu hopeloos verdeelt als het gaat om bestuurlijke vernieuwing;
Bron?
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_25859328
Het is gewoon te belachelijk voor woorden. D66 laat zich elke keer gebruiken als opvulling voor het kabinet, zo ook met paars en nu weer. Ze hebben niks in te brengen alleen hun geilheid naar macht wordt bevredigd.
Nou hadden ze in het regeerakkoord bedongen dat er een gekozen burgemeester zou komen en wat onbenulligheden in het onderwijs. Er is helemaal niks van terecht gekomen. Oftewel ze hebben gewoon voor jan met de korte achternaam in het kabinet gezeten. Daarom trad de Graaf af en eigenlijk hoort D66 ermee te stoppen.
Maar nee hoor, ze verzinnen gewoon wat nieuwe onderwerpen in het regeerakkoord en gaan vrolijk verder. EN als hier weer niks van terecht komt, ach dan verzinnen ze toch weer wat nieuws.
  woensdag 30 maart 2005 @ 17:07:59 #79
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25859359
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 16:59 schreef lucida het volgende:

[..]

Bron?
Aantal bronnen. Eerst natuurlijk De Graaf vs Dittrich die lijnrecht tegenover elkaar stonden ten opzichte van bestuurlijke vernieuwing. Maurice de Hond met een peiling onder D66-kiezers waarin een meerderheid niet achter dit akkoord stond. Daarnaast waren de regionale partijvoorzitters in meerderheid voor het akkoord. Je hoort gewoon veel tegenstrijdige geluiden vanuit D66 over hoe belangrijk bestuurlijke vernieuwing nu eigenlijk is voor D66. Deze actie van Van Mierlo past ook in het beeld van een verdeelde D66.
  woensdag 30 maart 2005 @ 17:15:09 #80
85889 lucida
équilibre
pi_25859538
Nog steeds kunnen mensen lid worden van D66 en zelfs zaterdag meestemmen. Zouden mensen zo massaal lid willen worden van een politieke partij als ze vervolgens gedoemd zijn om in de marginaliteit van de oppositie te moeten opereren?...

Van Mierlo komt trouwens al aardig op zijn schreden terug. Je zult zien dat ze hem zulke uitspraken ontlokken op momenten dat hij net lekker beneveld begint te raken. Nu hij weer nuchter de politieke werkelijkheid onder ogen ziet, beseft hij ook wel dat de enige redding voor zijn partij een doorstart van Balkenende 2 kan zijn.

De woorden 'impliciet en expliciet' zijn in het politieke jargon bepaald geen onoverbrugbare tegenstellingen gebleken. Ik vermoed dat de meerderheid der democraten - ter bestendiging van de huidige coalitie - hoe dan ook zo'n bestuurlijke bruggenhoofd weet te slaan.
het is zoals het is
non-conforming link
  woensdag 30 maart 2005 @ 17:19:45 #81
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25859664
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 17:15 schreef lucida het volgende:
Nog steeds kunnen mensen lid worden van D66 en zelfs zaterdag meestemmen. Zouden mensen zo massaal lid willen worden van een politieke partij als ze vervolgens gedoemd zijn om in de marginaliteit van de oppositie te moeten opereren?...
D66 heeft nu al problemen om de gegevens van nieuwe leden snel te verwerken. Volgens iemand van de administratie van D66 zullen nieuwe leden dus nog geen stemrecht hebben op het congres.

Overigens, nog meer cijfers die de verdeeldheid laat zien bij de D66-achterban: #4 D66 Congres: Valt het kabinet? Of doet Boris een trio?
  woensdag 30 maart 2005 @ 17:23:04 #82
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25859748
quote:
Van Mierlo komt trouwens al aardig op zijn schreden terug. Je zult zien dat ze hem zulke uitspraken ontlokken op momenten dat hij net lekker beneveld begint te raken. Nu hij weer nuchter de politieke werkelijkheid onder ogen ziet, beseft hij ook wel dat de enige redding voor zijn partij een doorstart van Balkenende 2 kan zijn.
De wereld bekeken door de bodem van een whiskeyglas is toch anders dan de realiteit.
pi_25859756
Ach sinds D66 meedeed aan het plakken van een paars kabinet stem ik er niet meer op.
  woensdag 30 maart 2005 @ 17:39:43 #84
85889 lucida
équilibre
pi_25860158
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 17:19 schreef Sidekick het volgende:

Overigens, nog meer cijfers die de verdeeldheid laat zien bij de D66-achterban: #4 D66 Congres: Valt het kabinet? Of doet Boris een trio?
Compliment voor je research maar ik vind die bronnen nogal dubieus, tendentieus en pretentieus.

47% van alle statistieken is nutteloos.
het is zoals het is
non-conforming link
  woensdag 30 maart 2005 @ 17:43:02 #85
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25860249
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 17:06 schreef Fresh het volgende:
Het is gewoon te belachelijk voor woorden. D66 laat zich elke keer gebruiken als opvulling voor het kabinet, zo ook met paars en nu weer. Ze hebben niks in te brengen alleen hun geilheid naar macht wordt bevredigd.
Nou hadden ze in het regeerakkoord bedongen dat er een gekozen burgemeester zou komen en wat onbenulligheden in het onderwijs. Er is helemaal niks van terecht gekomen. Oftewel ze hebben gewoon voor jan met de korte achternaam in het kabinet gezeten. Daarom trad de Graaf af en eigenlijk hoort D66 ermee te stoppen.
Maar nee hoor, ze verzinnen gewoon wat nieuwe onderwerpen in het regeerakkoord en gaan vrolijk verder. EN als hier weer niks van terecht komt, ach dan verzinnen ze toch weer wat nieuws.
De partij is even pragmatisch als haar oud-voorman was.
  woensdag 30 maart 2005 @ 17:56:26 #86
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_25860528
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 17:06 schreef Fresh het volgende:
alleen hun geilheid naar macht wordt bevredigd.
Dat hoor ik nou zo vaak van mensen die op de PvdA of de SP stemmen.

Leer eens snappen dat macht is het enige is waar het in de politiek om draait. Macht wordt uitgedrukt in het aantal zetels in de kamer. Macht wordt uitgedrukt in het aantal posten in het kabinet.

Zonder macht kan je niks!

Met macht kan je het beleid van de overheid bepalen. Met macht kan je je eigen standpunten verwezenlijken. Met macht kan je uitvoeren wat je hebt beloofd aan de kiezer.

Het is onzinnig om te zeggen dat politici geilen op macht. Macht is het enige dat telt.
  woensdag 30 maart 2005 @ 18:00:12 #87
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25860599
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 17:56 schreef IntroV het volgende:

[..]

Dat hoor ik nou zo vaak van mensen die op de PvdA of de SP stemmen.

Leer eens snappen dat macht is het enige is waar het in de politiek om draait. Macht wordt uitgedrukt in het aantal zetels in de kamer. Macht wordt uitgedrukt in het aantal posten in het kabinet.

Zonder macht kan je niks!

Met macht kan je het beleid van de overheid bepalen. Met macht kan je je eigen standpunten verwezenlijken. Met macht kan je uitvoeren wat je hebt beloofd aan de kiezer.

Het is onzinnig om te zeggen dat politici geilen op macht. Macht is het enige dat telt.
en dan te bedenken dat de pvda-stemmers kiezen voor de grootste despoot uit de regering van dit moment.
  woensdag 30 maart 2005 @ 18:12:56 #88
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_25860884
quote:

De woorden 'impliciet en expliciet' zijn in het politieke jargon bepaald geen onoverbrugbare tegenstellingen gebleken. Ik vermoed dat de meerderheid der democraten - ter bestendiging van de huidige coalitie - hoe dan ook zo'n bestuurlijke bruggenhoofd weet te slaan.
Van Mierlo komt helemaal niet terug op zijn woorden, Trouw heeft een ongeautoriseerde versie van het betreffende artikel gepubliceerd. Hij heeft nooit expliciet gezegd dat hij zijn lidmaatschap op zal zeggen op het moment dat de achterban vóór het paasakkoord stemt. Wel heeft hij gezegd zich te beraden over zijn lidmaatschap.

Overigens denk ik dat een doorstart van dit kabinet eerder de ondergang dan de redding van D66 is. Niet het aantal stemmen maar het naleven van de doelstellingen van de partij zijn doorslaggevend voor het bestaansrecht van een partij.
  woensdag 30 maart 2005 @ 18:19:20 #89
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25861027
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 18:12 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Niet het aantal stemmen maar het naleven van de doelstellingen van de partij zijn doorslaggevend voor het bestaansrecht van een partij.
zeg dat eens tegen bos. hij lacht je vast helemaal uit.
  woensdag 30 maart 2005 @ 18:34:11 #90
85889 lucida
équilibre
pi_25861367
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 18:12 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Van Mierlo komt helemaal niet terug op zijn woorden, Trouw heeft een ongeautoriseerde versie van het betreffende artikel gepubliceerd. Hij heeft nooit expliciet gezegd dat hij zijn lidmaatschap op zal zeggen op het moment dat de achterban vóór het paasakkoord stemt. Wel heeft hij gezegd zich te beraden over zijn lidmaatschap.
Ik schreef dan ook niet zonder reden
quote:
quote:
Overigens denk ik dat een doorstart van dit kabinet eerder de ondergang dan de redding van D66 is. Niet het aantal stemmen maar het naleven van de doelstellingen van de partij zijn doorslaggevend voor het bestaansrecht van een partij.
Een zekere beginselvastheid is voor elke partij die meer dan oppervlakkig aan de weg timmert een basisvoorwaarde. Juist bij D66 telt niet de kwantiteit maar de kwaliteit der stemmen en geldt van oudsher als een partij van het 'redelijk alternatief' - meer verwacht ik ookniet van het congres.

Nogmaals vooral bij de oppositie zijn de druiven zuur en die verzuring wordt nu ook nog eens mediabreed uitgemeten. Zelfs onder die enorme druk weet D66 de rug recht te houden en laat zij zich niet verleiden mee te denken over het doemscenario van vervroegde verkiezingen.
het is zoals het is
non-conforming link
pi_25862810
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 17:07 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Aantal bronnen. Eerst natuurlijk De Graaf vs Dittrich die lijnrecht tegenover elkaar stonden ten opzichte van bestuurlijke vernieuwing. Maurice de Hond met een peiling onder D66-kiezers waarin een meerderheid niet achter dit akkoord stond. Daarnaast waren de regionale partijvoorzitters in meerderheid voor het akkoord. Je hoort gewoon veel tegenstrijdige geluiden vanuit D66 over hoe belangrijk bestuurlijke vernieuwing nu eigenlijk is voor D66. Deze actie van Van Mierlo past ook in het beeld van een verdeelde D66.
Ah, gij acht D66 de ware erfgenamen te zijn van het aniek Romeins verdeel en heersprincipe? Merkwaardig: vooralsnog is D66 de enige partij waar het stemrecht van de leden telt. Niet van VVD - partijbaronnen om maar een voorbeeld te noemen. Zaterdag ga ik als D66 - lid van mijn stemrecht goed gebruik maken. Uiteraard na diepgaande discussies.
  donderdag 31 maart 2005 @ 02:16:57 #92
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_25872822
mozes mina, lekkere stemmingmakerij in nova waarin iemand mag vertellen over zijn 'plastische chirurgie' die Pechtold ondergaan schijnt te hebben ondergaan.....
waarom hebben ze nooit zo een item gehad waarin de dorpsgek over de sm hobby van Melkert kwam vertellen?
  donderdag 31 maart 2005 @ 04:55:17 #93
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25873269
Intussen worden de druiven nog wat zuurder nu van Mierlo aangeeft het helemaal niet over opzeggen van lidmaatschap gehad te hebben. Een deel van het journaille vond het weer nodig alvast stemming te maken ter benadeling van de coalitie. Het papagaaiencirquit en de linkse tamtam deden de rest. Hoe rood moet de werkelijkheidsoptekening worden ingekleurd voordat deze beroepsgroep de rotte vruchten van gekleurde berichtgeving via zelfmonitoring verwijdert of de wrange vruchten van afnemende interesse in betaalde nieuwsvoorziening plukt?
pi_25875578
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 02:16 schreef evert het volgende:
mozes mina, lekkere stemmingmakerij in nova waarin iemand mag vertellen over zijn 'plastische chirurgie' die Pechtold ondergaan schijnt te hebben ondergaan.....
waarom hebben ze nooit zo een item gehad waarin de dorpsgek over de sm hobby van Melkert kwam vertellen?
wat een negatieve grondstemming heb je .

Vond het een redelijk positief item waar die pechtold ook vrij goed uitkwam. En dat je die maffe leefbaren niet te serieus moet nemen weet ieder wel denkend mens (en dat zijn de meeste nova kijkers toch wel) al zeker een jaar of 3.
  donderdag 31 maart 2005 @ 10:42:00 #95
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_25875642
Ik dacht gisteren te horen op het journaal, dat hij ontkende met de gedachte te zitten om zijn lidmaatschap op te zeggen.
pi_25875728
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 04:55 schreef sjun het volgende:
Intussen worden de druiven nog wat zuurder nu van Mierlo aangeeft het helemaal niet over opzeggen van lidmaatschap gehad te hebben. Een deel van het journaille vond het weer nodig alvast stemming te maken ter benadeling van de coalitie. Het papagaaiencirquit en de linkse tamtam deden de rest. Hoe rood moet de werkelijkheidsoptekening worden ingekleurd voordat deze beroepsgroep de rotte vruchten van gekleurde berichtgeving via zelfmonitoring verwijdert of de wrange vruchten van afnemende interesse in betaalde nieuwsvoorziening plukt?
Als het niet aan het drinkvermogen van Van Mierlo ligt dan is het wel de linkse media die de veroorzaker is van alle ellende. Over werkelijkheidsoptekening gesproken.
pi_25875774
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:42 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
Ik dacht gisteren te horen op het journaal, dat hij ontkende met de gedachte te zitten om zijn lidmaatschap op te zeggen.
Hij heeft het gister in alle mogelijke media ontkend .
  donderdag 31 maart 2005 @ 15:53:26 #98
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25882990
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:45 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Als het niet aan het drinkvermogen van Van Mierlo ligt dan is het wel de linkse media die de veroorzaker is van alle ellende. Over werkelijkheidsoptekening gesproken.
Ik voel me geenszins veantwoordelijk voor de suggesties die Lucida opwerpt. Verder zie ik de mediacratie hooguit als een factor die de werkelijkheidsinkleuring van mensen beïnvloedt. Hoe dicht ik hiermee de werkelijkheid benader werd gisteren duidelijk uit het persoonlijke verhaal van Van Mierlo.
  donderdag 31 maart 2005 @ 17:22:38 #99
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25885004
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 04:55 schreef sjun het volgende:
Intussen worden de druiven nog wat zuurder nu van Mierlo aangeeft het helemaal niet over opzeggen van lidmaatschap gehad te hebben. Een deel van het journaille vond het weer nodig alvast stemming te maken ter benadeling van de coalitie.
Sommigen zullen dit als aanleiding gebruiken om De Linkse Media te gaan bekritiseren. Anderen zullen meer sceptisch zijn over deze ontkenning van Van Mierlo in een poging te oordelen op feiten. Het gebeurd wel vaker dat een politicus spijt krijgt van zijn woorden, en via een ontkenning de schuld proberen af te schuiven op het medium. Het doet me denken aan Thom de Graaf die ook een 'steek' richting het parlement ontkende (over de "schandelijk late" behandeling van zijn nota over grondrechten in een pluriforme samenleving), maar uiteindelijk toch moest toegeven na overtuigend bewijs.
  donderdag 31 maart 2005 @ 17:35:58 #100
85889 lucida
équilibre
pi_25885319
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 17:22 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het gebeurd wel vaker dat een politicus spijt krijgt van zijn woorden, en via een ontkenning de schuld proberen af te schuiven op het medium.
het is zoals het is
non-conforming link
  donderdag 31 maart 2005 @ 17:48:37 #101
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25885603
Je bent een fout vergeten te melden lucida. Niettemin is het uithangen van de taalpurist de zoveelste bevestiging van het gebrek van inhoud.
  donderdag 31 maart 2005 @ 18:40:27 #102
85889 lucida
équilibre
pi_25886794
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 17:48 schreef Sidekick het volgende:
Je bent een fout vergeten te melden lucida. Niettemin is het uithangen van de taalpurist de zoveelste bevestiging van het gebrek van inhoud.
Ik neem aan, dat je 'gebrek aan inhoud' bedoelt?

Je zou aangaande de interne verdeeldheid van de PvdA - naast de verschillende "leerzame linken" die ik zelf al heb geplaatst - ook eens Vrij Nederland van 19 maart moeten opslaan. Dan vallen je bij het lezen van het artikel 'Opheffen, die Eerste Kamer!' mogelijk alsnog de schellen van de ogen.

Enkele citaten om al vast wat warm te lopen:

Bram Peper: "De Eerste Kamer moet worden opgeblazen."

Lodewijk Asscher: "Voor mij is de houding van de PvdA-senatoren het zoveelste bewijs van het ondemocratisch gehalte van een overbodig instituut."

Rudy Andeweg: "Je kunt de Eerste kamer geen volksvertegenwoordiging noemen." En over het mogelijk afstemmen van het voorstel van Thom de Graaf door PvdA 1e Kamerfractie: "Je zou dit stemgedrag positief kunnen duiden, maar het overheersende beeld is dat de PvdA Eerste-Kamerfractie op oneigenlijke wijze haar gelijk wil halen."

Niesco Dubbelboer: (woordvoerder bestuurlijke vernieuwing voor de PvdA in de Tweede Kamer) "Ik ben vurig voorstander van een rechtstreeks door het volk gekozen burgermeester, maar ja ik ben nu eenmaal gebonden aan het officiële partijstandpunt."

Wouter Bos: (schreef in de Bosbode): "De argumenten tegen een door het volk gekozen burgermeester veeg ik als zeer regentesk van tafel. Als wij burgers vertrouwen hun stem aan de PvdA of CDA te schenken, dan moeten we ze ook vertrouwen hun eigen burgermeester te kiezen."

Klaas de Vries: "Een gewichtige kwestie als het benoemen van een burgermeester mag niet aan de individuele kiezer (lees: het plebs) worden overgelaten."

Zoals we afgelopen week hebben kunnen zien is er nog al wat veranderd. Maar ondanks de flip-flop-politiek van de sociaal democraten is de verdeeldheid gebleven. Zo constateert Bram Peper ontgoocheld: "dat de PvdA nu de motor wordt van conservatief Nederland, waarvan het officiële partijstandpunt - inzake bestuurlijke vernieuwing - de discutabele uitkomst is van een gebrekkig ledenreferendum en, erger, het rechtstreekse gevolg van een conservatieve bestuurslobby."
het is zoals het is
non-conforming link
  donderdag 31 maart 2005 @ 19:26:51 #103
94405 Tarak
pi_25887866
Ik post even een foto van Van Mierlo, zodat iedereen weet over wie we het ook al weer hebben:

Verder denk ik dat Van Mierlo aardig zijn fractie voor de voeten loopt met z'n uitspraken. Van Mierlo is nog steeds geen behendig politicus en kan beter premieres en andere feestjes aflopen, waar mensen zijn op wie hij nog wel indruk kan maken en waar hij geen schade kan aanrichten.
  donderdag 31 maart 2005 @ 21:00:14 #104
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25890408
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 18:40 schreef lucida het volgende:

[..]

Ik neem aan, dat je 'gebrek aan inhoud' bedoelt?

Je zou aangaande de interne verdeeldheid van de PvdA - naast de verschillende "leerzame linken" die ik zelf al heb geplaatst - ook eens Vrij Nederland van 19 maart moeten opslaan. Dan vallen je bij het lezen van het artikel 'Opheffen, die Eerste Kamer!' mogelijk alsnog de schellen van de ogen.

Enkele citaten om al vast wat warm te lopen:

Bram Peper: "De Eerste Kamer moet worden opgeblazen."

Lodewijk Asscher: "Voor mij is de houding van de PvdA-senatoren het zoveelste bewijs van het ondemocratisch gehalte van een overbodig instituut."

Rudy Andeweg: "Je kunt de Eerste kamer geen volksvertegenwoordiging noemen." En over het mogelijk afstemmen van het voorstel van Thom de Graaf door PvdA 1e Kamerfractie: "Je zou dit stemgedrag positief kunnen duiden, maar het overheersende beeld is dat de PvdA Eerste-Kamerfractie op oneigenlijke wijze haar gelijk wil halen."

Niesco Dubbelboer: (woordvoerder bestuurlijke vernieuwing voor de PvdA in de Tweede Kamer) "Ik ben vurig voorstander van een rechtstreeks door het volk gekozen burgermeester, maar ja ik ben nu eenmaal gebonden aan het officiële partijstandpunt."

Wouter Bos: (schreef in de Bosbode): "De argumenten tegen een door het volk gekozen burgermeester veeg ik als zeer regentesk van tafel. Als wij burgers vertrouwen hun stem aan de PvdA of CDA te schenken, dan moeten we ze ook vertrouwen hun eigen burgermeester te kiezen."

Klaas de Vries: "Een gewichtige kwestie als het benoemen van een burgermeester mag niet aan de individuele kiezer (lees: het plebs) worden overgelaten."

Zoals we afgelopen week hebben kunnen zien is er nog al wat veranderd. Maar ondanks de flip-flop-politiek van de sociaal democraten is de verdeeldheid gebleven. Zo constateert Bram Peper ontgoocheld: "dat de PvdA nu de motor wordt van conservatief Nederland, waarvan het officiële partijstandpunt - inzake bestuurlijke vernieuwing - de discutabele uitkomst is van een gebrekkig ledenreferendum en, erger, het rechtstreekse gevolg van een conservatieve bestuurslobby."
Gezien een vertrek van van Mierlo helemaal niet aan de orde is wil ik nog wel even doorgaan op de hierboven aangedragen informatie:

Stel er komen nieuwe verkiezingen en je stemt op de PvdA. Welke van de vele gezichten van deze partij gaat er dan met jouw politieke mandaat mooie sier maken?

En verder: Zal er een centrum Links kabinet komen waarin de PvdA zich nauwelijks sociaal kan profileren of krijgt de politiek opportunist Bos de handen dan vrij voor een links zakelijk kabinet waarmee een soortgelijk beleid zal worden gevoerd als onder Balkenende II omdat de verantwoording voor 's lands gezonde boekhouding hem weinig andere ruimte laat?

Dergelijke overwegingen zouden in geval zij niet leiden tot bestendiging van Balkenende II wel eens tot Balkenende III of Verhagen I kunnen leiden. De vraag is of de huidige ontevredene die roept om 'de virtuele kruisiging van Balkenende' zulks wenst.

Intussen scoort VN alweer een positieve aantekening
pi_25891202
quote:
Van Mierlo dreigt met vertrek
Ik vind het eerlijk gezegd tamelijk triest dat een vernieuwingsbeweging uit 1966 er een thema van maakt wat een lid van 74 jaar vindt van haar koers.

Het lijkt wel of de jongere generaties in veertig jaar niet in staat zijn geweest zelf een goed onderbouwde mening te vormen.
pi_25892341
Het is overigens wel opvallend dat het weer zo'n politiek fossiel is die meent de boel te moeten frustreren. Blijkbaar is het voor die generatie nogal moeilijk te accepteren dat ze uitgerangeerd zijn en proberen ze met dit soort kamikaze acties hun laatste `minutes of fame´ te scoren ten koste van het beetje respect en geloofwaardigheid dat ze nog hadden....best wel triest eigenlijk
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  donderdag 31 maart 2005 @ 23:10:28 #107
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25893785
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 21:27 schreef rroloff het volgende:

[..]

Ik vind het eerlijk gezegd tamelijk triest dat een vernieuwingsbeweging uit 1966 er een thema van maakt wat een lid van 74 jaar vindt van haar koers.
Nou nou, "een lid". Mede-oprichter, en die ziet dat het hoofddoel van destijds wordt verkwanselt. Geen wonder dat hij van zich laat horen, en logisch dat zijn negatieve oordeel impact heeft.
  vrijdag 1 april 2005 @ 13:53:21 #108
90365 Sater
hoipoloi
pi_25905582
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 23:10 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nou nou, "een lid". Mede-oprichter, en die ziet dat het hoofddoel van destijds wordt verkwanselt. Geen wonder dat hij van zich laat horen, en logisch dat zijn negatieve oordeel impact heeft.
Gelijk dat van Borst, Goudsmit en, Imhof. Laatste inmiddels uitgetreden.
Bron: Netwerk 31 - 04 - '05.
  maandag 4 april 2005 @ 19:40:52 #109
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_25983886
Ik moet zeggen dat het gehalte aan klassieke kennis bij het d66 congres me aangenaam verraste, toen van mierlo begon met zijn "overigens ben ik van mening dat" briljant wel van hem... van mierlo major
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:55:02 #110
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_26012403
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 13:53 schreef Sater het volgende:

[..]

Bron: Netwerk 31 - 04 - '05.
dat is knap....
dus er is niets gebeurd....
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:55:52 #111
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_26012427
en thom de graaf zegt even heel duidelijk hoe het gegaan is bij BvD en maakt duidelijk dat er heel wat onwaarheden zijn verkondigd.
pi_26046349
D66 - congres 02 - 04 - '05: Hans van Mierlo alvast bijgezet in democratische graftombe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')