abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 maart 2005 @ 17:48:37 #101
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25885603
Je bent een fout vergeten te melden lucida. Niettemin is het uithangen van de taalpurist de zoveelste bevestiging van het gebrek van inhoud.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 31 maart 2005 @ 18:40:27 #102
85889 lucida
équilibre
pi_25886794
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 17:48 schreef Sidekick het volgende:
Je bent een fout vergeten te melden lucida. Niettemin is het uithangen van de taalpurist de zoveelste bevestiging van het gebrek van inhoud.
Ik neem aan, dat je 'gebrek aan inhoud' bedoelt?

Je zou aangaande de interne verdeeldheid van de PvdA - naast de verschillende "leerzame linken" die ik zelf al heb geplaatst - ook eens Vrij Nederland van 19 maart moeten opslaan. Dan vallen je bij het lezen van het artikel 'Opheffen, die Eerste Kamer!' mogelijk alsnog de schellen van de ogen.

Enkele citaten om al vast wat warm te lopen:

Bram Peper: "De Eerste Kamer moet worden opgeblazen."

Lodewijk Asscher: "Voor mij is de houding van de PvdA-senatoren het zoveelste bewijs van het ondemocratisch gehalte van een overbodig instituut."

Rudy Andeweg: "Je kunt de Eerste kamer geen volksvertegenwoordiging noemen." En over het mogelijk afstemmen van het voorstel van Thom de Graaf door PvdA 1e Kamerfractie: "Je zou dit stemgedrag positief kunnen duiden, maar het overheersende beeld is dat de PvdA Eerste-Kamerfractie op oneigenlijke wijze haar gelijk wil halen."

Niesco Dubbelboer: (woordvoerder bestuurlijke vernieuwing voor de PvdA in de Tweede Kamer) "Ik ben vurig voorstander van een rechtstreeks door het volk gekozen burgermeester, maar ja ik ben nu eenmaal gebonden aan het officiële partijstandpunt."

Wouter Bos: (schreef in de Bosbode): "De argumenten tegen een door het volk gekozen burgermeester veeg ik als zeer regentesk van tafel. Als wij burgers vertrouwen hun stem aan de PvdA of CDA te schenken, dan moeten we ze ook vertrouwen hun eigen burgermeester te kiezen."

Klaas de Vries: "Een gewichtige kwestie als het benoemen van een burgermeester mag niet aan de individuele kiezer (lees: het plebs) worden overgelaten."

Zoals we afgelopen week hebben kunnen zien is er nog al wat veranderd. Maar ondanks de flip-flop-politiek van de sociaal democraten is de verdeeldheid gebleven. Zo constateert Bram Peper ontgoocheld: "dat de PvdA nu de motor wordt van conservatief Nederland, waarvan het officiële partijstandpunt - inzake bestuurlijke vernieuwing - de discutabele uitkomst is van een gebrekkig ledenreferendum en, erger, het rechtstreekse gevolg van een conservatieve bestuurslobby."
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
  donderdag 31 maart 2005 @ 19:26:51 #103
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_25887866
Ik post even een foto van Van Mierlo, zodat iedereen weet over wie we het ook al weer hebben:

Verder denk ik dat Van Mierlo aardig zijn fractie voor de voeten loopt met z'n uitspraken. Van Mierlo is nog steeds geen behendig politicus en kan beter premieres en andere feestjes aflopen, waar mensen zijn op wie hij nog wel indruk kan maken en waar hij geen schade kan aanrichten.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  donderdag 31 maart 2005 @ 21:00:14 #104
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25890408
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 18:40 schreef lucida het volgende:

[..]

Ik neem aan, dat je 'gebrek aan inhoud' bedoelt?

Je zou aangaande de interne verdeeldheid van de PvdA - naast de verschillende "leerzame linken" die ik zelf al heb geplaatst - ook eens Vrij Nederland van 19 maart moeten opslaan. Dan vallen je bij het lezen van het artikel 'Opheffen, die Eerste Kamer!' mogelijk alsnog de schellen van de ogen.

Enkele citaten om al vast wat warm te lopen:

Bram Peper: "De Eerste Kamer moet worden opgeblazen."

Lodewijk Asscher: "Voor mij is de houding van de PvdA-senatoren het zoveelste bewijs van het ondemocratisch gehalte van een overbodig instituut."

Rudy Andeweg: "Je kunt de Eerste kamer geen volksvertegenwoordiging noemen." En over het mogelijk afstemmen van het voorstel van Thom de Graaf door PvdA 1e Kamerfractie: "Je zou dit stemgedrag positief kunnen duiden, maar het overheersende beeld is dat de PvdA Eerste-Kamerfractie op oneigenlijke wijze haar gelijk wil halen."

Niesco Dubbelboer: (woordvoerder bestuurlijke vernieuwing voor de PvdA in de Tweede Kamer) "Ik ben vurig voorstander van een rechtstreeks door het volk gekozen burgermeester, maar ja ik ben nu eenmaal gebonden aan het officiële partijstandpunt."

Wouter Bos: (schreef in de Bosbode): "De argumenten tegen een door het volk gekozen burgermeester veeg ik als zeer regentesk van tafel. Als wij burgers vertrouwen hun stem aan de PvdA of CDA te schenken, dan moeten we ze ook vertrouwen hun eigen burgermeester te kiezen."

Klaas de Vries: "Een gewichtige kwestie als het benoemen van een burgermeester mag niet aan de individuele kiezer (lees: het plebs) worden overgelaten."

Zoals we afgelopen week hebben kunnen zien is er nog al wat veranderd. Maar ondanks de flip-flop-politiek van de sociaal democraten is de verdeeldheid gebleven. Zo constateert Bram Peper ontgoocheld: "dat de PvdA nu de motor wordt van conservatief Nederland, waarvan het officiële partijstandpunt - inzake bestuurlijke vernieuwing - de discutabele uitkomst is van een gebrekkig ledenreferendum en, erger, het rechtstreekse gevolg van een conservatieve bestuurslobby."
Gezien een vertrek van van Mierlo helemaal niet aan de orde is wil ik nog wel even doorgaan op de hierboven aangedragen informatie:

Stel er komen nieuwe verkiezingen en je stemt op de PvdA. Welke van de vele gezichten van deze partij gaat er dan met jouw politieke mandaat mooie sier maken?

En verder: Zal er een centrum Links kabinet komen waarin de PvdA zich nauwelijks sociaal kan profileren of krijgt de politiek opportunist Bos de handen dan vrij voor een links zakelijk kabinet waarmee een soortgelijk beleid zal worden gevoerd als onder Balkenende II omdat de verantwoording voor 's lands gezonde boekhouding hem weinig andere ruimte laat?

Dergelijke overwegingen zouden in geval zij niet leiden tot bestendiging van Balkenende II wel eens tot Balkenende III of Verhagen I kunnen leiden. De vraag is of de huidige ontevredene die roept om 'de virtuele kruisiging van Balkenende' zulks wenst.

Intussen scoort VN alweer een positieve aantekening
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_25891202
quote:
Van Mierlo dreigt met vertrek
Ik vind het eerlijk gezegd tamelijk triest dat een vernieuwingsbeweging uit 1966 er een thema van maakt wat een lid van 74 jaar vindt van haar koers.

Het lijkt wel of de jongere generaties in veertig jaar niet in staat zijn geweest zelf een goed onderbouwde mening te vormen.
pi_25892341
Het is overigens wel opvallend dat het weer zo'n politiek fossiel is die meent de boel te moeten frustreren. Blijkbaar is het voor die generatie nogal moeilijk te accepteren dat ze uitgerangeerd zijn en proberen ze met dit soort kamikaze acties hun laatste `minutes of fame´ te scoren ten koste van het beetje respect en geloofwaardigheid dat ze nog hadden....best wel triest eigenlijk
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  donderdag 31 maart 2005 @ 23:10:28 #107
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25893785
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 21:27 schreef rroloff het volgende:

[..]

Ik vind het eerlijk gezegd tamelijk triest dat een vernieuwingsbeweging uit 1966 er een thema van maakt wat een lid van 74 jaar vindt van haar koers.
Nou nou, "een lid". Mede-oprichter, en die ziet dat het hoofddoel van destijds wordt verkwanselt. Geen wonder dat hij van zich laat horen, en logisch dat zijn negatieve oordeel impact heeft.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 1 april 2005 @ 13:53:21 #108
90365 Sater
hoipoloi
pi_25905582
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 23:10 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nou nou, "een lid". Mede-oprichter, en die ziet dat het hoofddoel van destijds wordt verkwanselt. Geen wonder dat hij van zich laat horen, en logisch dat zijn negatieve oordeel impact heeft.
Gelijk dat van Borst, Goudsmit en, Imhof. Laatste inmiddels uitgetreden.
Bron: Netwerk 31 - 04 - '05.
iedere engel heeft een duivelse kant.
  maandag 4 april 2005 @ 19:40:52 #109
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_25983886
Ik moet zeggen dat het gehalte aan klassieke kennis bij het d66 congres me aangenaam verraste, toen van mierlo begon met zijn "overigens ben ik van mening dat" briljant wel van hem... van mierlo major
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:55:02 #110
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_26012403
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 13:53 schreef Sater het volgende:

[..]

Bron: Netwerk 31 - 04 - '05.
dat is knap....
dus er is niets gebeurd....
wat moet ik hier nu neerzetten?
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:55:52 #111
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_26012427
en thom de graaf zegt even heel duidelijk hoe het gegaan is bij BvD en maakt duidelijk dat er heel wat onwaarheden zijn verkondigd.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_26046349
D66 - congres 02 - 04 - '05: Hans van Mierlo alvast bijgezet in democratische graftombe.
iedere engel heeft een duivelse kant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')