quote:
Op donderdag 31 maart 2005 17:48 schreef Sidekick het volgende:Je bent een fout vergeten te melden lucida. Niettemin is het uithangen van de taalpurist de zoveelste bevestiging van het
gebrek van inhoud.
Ik neem aan, dat je 'gebrek
aan inhoud' bedoelt?
Je zou aangaande de interne verdeeldheid van de PvdA - naast de verschillende "leerzame linken" die ik zelf al heb geplaatst - ook eens
Vrij Nederland van 19 maart moeten opslaan. Dan vallen je bij het lezen van het artikel
'Opheffen, die Eerste Kamer!' mogelijk alsnog de schellen van de ogen.
Enkele citaten om al vast wat warm te lopen:
Bram Peper: "De Eerste Kamer moet worden opgeblazen."
Lodewijk Asscher: "Voor mij is de houding van de PvdA-senatoren het zoveelste bewijs van het ondemocratisch gehalte van een overbodig instituut."
Rudy Andeweg: "Je kunt de Eerste kamer geen volksvertegenwoordiging noemen." En over het mogelijk afstemmen van het voorstel van Thom de Graaf door PvdA 1e Kamerfractie: "Je zou dit stemgedrag positief kunnen duiden, maar het overheersende beeld is dat de PvdA Eerste-Kamerfractie op oneigenlijke wijze haar gelijk wil halen."
Niesco Dubbelboer: (woordvoerder bestuurlijke vernieuwing voor de PvdA in de Tweede Kamer) "Ik ben vurig voorstander van een
rechtstreeks door het volk gekozen burgermeester, maar ja ik ben nu eenmaal gebonden aan het officiële partijstandpunt."
Wouter Bos: (schreef in de
Bosbode): "De argumenten tegen een door het volk gekozen burgermeester veeg ik als zeer regentesk van tafel. Als wij burgers vertrouwen hun stem aan de PvdA of CDA te schenken, dan moeten we ze ook vertrouwen hun eigen burgermeester te kiezen."
Klaas de Vries: "Een gewichtige kwestie als het
benoemen van een burgermeester mag niet aan de individuele kiezer (lees: het plebs) worden overgelaten."
Zoals we afgelopen week hebben kunnen zien is er nog al wat veranderd. Maar ondanks de flip-flop-politiek van de sociaal democraten is de verdeeldheid gebleven. Zo constateert Bram Peper ontgoocheld: "dat de PvdA nu de motor wordt van conservatief Nederland, waarvan het officiële partijstandpunt - inzake bestuurlijke vernieuwing - de discutabele uitkomst is van een gebrekkig ledenreferendum en, erger, het rechtstreekse gevolg van een conservatieve bestuurslobby."
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming
link