Ik heb hem zien praten met Femke Halsema en Jan Marijnissen. Halsema had inderdaad ook de neiging om op de man te spelen, maar werd daartoe ook uitgedaagd, en had zeker valide punten.quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:59 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat vond ik nu van alle lijstrekkers gisteren, dan kun je alleen Ditrich wel de schuld geven maar het niveau sloeg echt helemaal nergens op. En dan zeggen dat Nederland met Balkenende een flaterfiguur slaat in het buitenland, van wat ik gisteren gehoord heb van de lijsttrekkers wordt dat dan in de toekomst niet echt beter.
Ik vond persoonlijk de bijdrage van Marijnissen en Van der Vlies vrij sterk. Dittrich gooide echt alleen maar met modder waardoor Halsema zich genoodzaakt voelde te zeggen: "Kunt u ook 1 x een zin uitspreken waarin u de PvdA niet de schuld van alles geeft". Balkenende maakte een fout door de beslissing van de Eerste Kamer een fout te noemen. Voor de rest vond ik het wel een aardig debat eigenlijk en de PvdA bracht in dat ze het paarsakkoord afwijzen - om dat soort dingen ging het debat.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik vond eigenlijk niemand goed die ik gehoord heb van de oppositie en coalitie.
Kan alleen niet oordelen over CU en SGP omdat ik die niet gehoord heb.
Waarom lijkt me wel duidelijk, het was een ordinair potje moddergooien waarin zelden een steekhoudend argument werd gebruikt.
Wat met trouwens helemaal stoorde was dat de PvdA dit debat aanvroeg maar zelf het minste in te brengen had. Zal me daarom en vanwege het gebrek aan leiderschapscapaciteiten bij Bos ook niet verbazen als de PvdA het een stuk minder gaat doen in de verkiezingen, die ik nu helaas wel verwacht na aanleiding van van Mierlo's uitspraken, dan de peilingen nu laten zien.
Wat een arrogante klojo is het toch.quote:De heer Rouvoet (ChristenUnie): Ik heb al gezegd dat ik de beoordeling van politiek leiderschap overlaat aan de leden van partijen. Daar krijgen wij zaterdag een eerste test van.
De heer Dittrich (D66): Wilt u ietsje langzamer praten, want ik versta u niet.
De heer Rouvoet (ChristenUnie): Ik wil het graag nog een keer herhalen. Ik heb in mijn eigen bijdrage gezegd, de beoordeling van politiek leiderschap over te laten aan leden van partijen en daar krijgen wij zaterdag een eerste test van.
De heer Dittrich (D66): Sommige partijen zijn heel democratisch georganiseerd.
Ok Marijnissen bleef vrij correct maar sterk vond ik het niet vooral het gebrek aan argumentatie van de PvdA.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vond persoonlijk de bijdrage van Marijnissen en Van der Vlies vrij sterk. Dittrich gooide echt alleen maar met modder waardoor Halsema zich genoodzaakt voelde te zeggen: "Kunt u ook 1 x een zin uitspreken waarin u de PvdA niet de schuld van alles geeft". Balkenende maakte een fout door de beslissing van de Eerste Kamer een fout te noemen. Voor de rest vond ik het wel een aardig debat eigenlijk en de PvdA bracht in dat ze het paarsakkoord afwijzen - om dat soort dingen ging het debat.
Vond je dat? Ik vond ze vrij sterk in hun afwijzing van de nieuwe burgemeestersplannen - daar draait het nu om. Wat vond je daar niet sterk aan?quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:44 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ok Marijnissen bleef vrij correct maar sterk vond ik het niet vooral het gebrek aan argumentatie van de PvdA.
Dit stuk vond ik erg tekenend.quote:De heer Marijnissen (SP): Tja, ik probeer iets positiefs te ontdekken in de toespraak van de heer Dittrich. Dat was twee minuten geleden, toen hij de oproep deed om dat gekissebis nu eens te laten. Ik vind wel dat hij het slechte voorbeeld geeft. Een aantal collega's van mij heeft vragen gesteld, maar hij heeft geen enkele moeite gedaan om die vragen te beantwoorden. Hij heeft alleen geprobeerd om ze te ridiculiseren en een punt te maken van zijn onvrede over het gedrag van Eerste Kamerfracties die gelieerd zijn aan drie fracties in deze Kamer.
Laat ik er dit van zeggen. Ik vind dat hij onrecht doet aan degenen die inhoudelijke argumenten aandragen tegen de direct gekozen burgemeester. Er zijn mensen zoals ik die zeventien jaar in de gemeenteraad hebben gezeten, en die op grond van die ervaring zeggen dat het niet verstandig is om een gekozen burgemeester te hebben met een eigen mandaat en een meerderheid in de gemeenteraad met een eigen mandaat van de kiezer. Daar krijg je onherroepelijk problemen mee.
Dat is een reële argumentatie, maar daar is de heer Dittrich geen moment op ingegaan. Al die mensen die hier zitten, zijn tegen de benoemde burgemeester. Dat hebben wij gemeenschappelijk. Als de heer Dittrich zegt: laten wij stoppen met dat gekissebis en proberen vooruitgang te boeken, waarom zegt hij daar dan niet volmondig "ja" tegen? Waarom zegt hij niet: laten wij met z'n allen zorgen dat het uit de Grondwet gaat en dat wij het erover eens worden hoe de burgemeester vervolgens wordt gekozen? Zoals in de afspraken staat, moet worden geprobeerd om draagvlak te creëren. Dat betekent ook dat je ingaat op de eerlijke en oprechte verontrusting bij een heel grote groep Kamerleden. Er zijn er heel veel met ervaring in het lokaal bestuur. Daar moet serieus rekening mee worden gehouden en dat moet niet badinerend terzijde worden geschoven.
De heer Dittrich (D66): Dit verbaast mij toch wel hogelijk. U zegt dat iedereen die daar zit, tegen de benoemde burgemeester is, maar dan begrijp ik niet waarom uw fractie vorige week niet gewoon voor die Grondwetswijziging heeft gestemd.
De heer Marijnissen (SP): Ik zal het antwoord geven, want dit klopt gewoon niet. Wij hebben in de eerste lezing voor gestemd en in de Tweede Kamer wel, maar in de Eerste Kamer niet bij de tweede lezing. Ik zal zeggen waarom. Wij wisten dat het met tweederde meerderheid moest. Wij wisten tegelijkertijd dat het voorstel voor de direct gekozen burgemeester dat in de maak was, nog maar hoefde te rekenen op een eenvoudige meerderheid. Dat is een voorstel waar wij het niet mee eens zijn, dat heb ik net duidelijk gemaakt. Bij de eerste lezing waren alle opties nog open, maar de coalitie heeft bepaald dat dit zal gebeuren met eenvoudige meerderheid en direct gekozen. De inhoudelijke argumenten van alle Kamerleden over of het wel verstandig is om twee kapiteins op één schip te krijgen in het lokaal bestuur, zijn hooghartig terzijde geschoven.
De heer Dittrich (D66): Die argumentatie van al die Kamerleden is onzuiver, want vorige week lag in de Eerste Kamer een Grondwetswijziging voor om de benoeming uit de Grondwet te halen. Er lag helemaal geen inhoudelijk wetsvoorstel voor over de bevoegdheden van de burgemeester, want daarover moesten wij nog debatteren in de Tweede Kamer. U hebt die kans aangegrepen om elke mogelijkheid van vernieuwing voor jaren weer van de baan te laten zijn door uw fractie tegen te laten stemmen.
De voorzitter: Wilt u niet tijdens het spreken op de tafels slaan? Dan kan de heer Dittrich zichzelf niet meer verstaan. Dat getimmer wordt nu een beetje overdreven.
**
De heer Marijnissen (SP): Dat vond ik ook. Ik vind de heer Dittrich een aardige man, maar soms, zoals nu, wat naïef. Hij is naïef in de inschatting van mijn politieke inzicht, lijkt mij, want er was wel degelijk sprake van een koppelverkoop. Laten wij elkaar toch geen mietje noemen. Iedereen wist dat de direct gekozen burgemeester een feit was, als de deconstitutionalisering was doorgegaan. Daar kunnen wij toch eerlijk over zijn? Dat is een vraag.
De heer Dittrich (D66): Ik vind de heer Marijnissen een aardige man, maar zo somber en zwartgallig. In zijn bijdrage kijkt hij alleen maar naar alle mogelijke negatieve elementen in het akkoord. Hij probeert alleen maar alles de grond in te boren. Ik kom nog te spreken over onderwijs, kennis en innovatie. Wat wij proberen met het akkoord, is problemen oplossen die mensen in het land hebben. Wat hier gebeurt, is op zo'n Haagse manier proberen dingen uit hun verband te rukken. Dat is mijn antwoord op uw vraag.
De heer Marijnissen (SP): Mijnheer Dittrich, kom op, wees een man! Ga in op mijn vraag! Wat u nu zegt, heeft u van te voren bedacht. Dat mag allemaal. Het is uw termijn. Ik stel u alleen maar een vraag. Die vraag was: u bent het toch met mij eens dat het naïef is, te veronderstellen dat als de deconstitutionalisering, het uit de Grondwet halen, was doorgegaan en vervolgens een eenvoudige meerderheid in deze Kamer en aan de overkant gezegd had dat er een direct gekozen burgemeester komt, dan was er geen aandacht en geen oog meer geweest voor de argumenten van degenen die pleiten voor in ieder geval een in eerste aanleg te kiezen burgemeester door de gemeenteraad. Dat is toch zo?
De heer Dittrich (D66): Wat ik signaleer, is dat de Eerste Kamer in dit geval gewoon pure partijpolitiek heeft bedreven. Zij heeft gewoon opportunistisch politiek gedacht, terwijl de Eerste Kamer zich er altijd op voorstaat dat zij moet bekijken of wetgeving wel goed is en of wetgeving in relatie tot de Grondwet deugt. Zij heeft haar kans gehad, net als u, om gewoon te wachten tot in de Tweede Kamer de inhoudelijke voorstellen rond de gekozen burgemeester aan de orde waren. Daarover hadden wij hier dan een heel debat kunnen houden, maar dat is onmogelijk gemaakt.
De heer Marijnissen (SP): De deformatie bij D66 in het politieke denken is inmiddels zo toegeslagen, dat u het blijkbaar uitgesloten acht dat er ook nog politici zijn die gewoon eerlijk menen wat zij zeggen. U denkt dat bij alles en iedereen altijd partijpolitieke spelletjes in het geding zijn. Die deformatie zit bij u, niet bij mij! Als ik zeg dat ik denk dat het beter is voor dit land en voor het lokale bestuur dat wij, zeker in eerste aanleg, de lokale democratie verrijken met een door de raad te kiezen burgemeester, dan meen ik dat en is dat geen partijpolitiek spelletje. Uw oproep om te stoppen met het gekissebis moet u tot uzelf richten.
De heer Dittrich (D66): U wijst nu zo met uw vinger en u zegt dat omdat u zoveel ervaring heeft met de politiek in de gemeenteraad, burgers geen macht mogen hebben om een eigen burgemeester te kiezen. Mijnheer Marijnissen, ik vind u een autoritaire man!
Wat is daar wel sterk aan dan?quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Vond je dat? Ik vond ze vrij sterk in hun afwijzing van de nieuwe burgemeestersplannen - daar draait het nu om. Wat vond je daar niet sterk aan?
Nee hij krijgt wachtgeld.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:59 schreef DrMarten het volgende:
Dittrich gedroeg zich gister als een klein kind van wie z'n knikkers waren afgepakt. Te genant voor woorden.
Hoe zit het nu met Pechtold eigenlijk? Stel hij wordt nu benoemd en zaterdag stemt het D'66-congres tegen. Kan hij dan weer terug naar Wageningen of is hij dan zowel zijn baantje als minister als zijn burgemeesterschap kwijt?
Als hij dit alleen over de PvdA had gezegd, had hij een goed punt. Zoals Bos in het debat stond gisteren en zijn onvermogen om uit te leggen wat er nu precies speelt binnen de PvdA op dit punt o.a. in Buitenhof + de uitspraken van van Thijn en Noten laten dit wel zien.quote:De heer Dittrich (D66): Wat ik signaleer, is dat de Eerste Kamer in dit geval gewoon pure partijpolitiek heeft bedreven
Dat wachtgeld voor mensen die anderhalve dag in dienst zijn geweest hebben ze toch afgeschaft na de afaire Bijlhout?quote:
Wat jij "vrij normaal" noemt, noem ik en anderen een Haags ritueel. Laten ze gewoon een stuk uitgeven waarin staat wat de inhoudelijke wijzigingen zijn van het regeeraccoord en gelegenheid geven tot het stellen van inhoudelijke vragen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:13 schreef Toad het volgende:
Het is vrij normaal dat er debatten worden gevoerd over kabinetscrisissen. Of hoe van Aartsen het noemde een 'ministerscrisis'. Er zijn best ingrijpende besluiten waar de coalitie verantwoording tegenover de kamer mag en moet afdragen. Spoedebatten worden zelden gevoerd over rampen. Normaliter gaat het over beleidsthemas waar veel onrust over bestaat. Denk aan de jeugd- en ouderenzorg.
Dittrich kaatste de zaak uitstekend terug naar waar die hoorde.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:59 schreef DrMarten het volgende:
Dittrich gedroeg zich gister als een klein kind van wie z'n knikkers waren afgepakt. Te genant voor woorden.
Hoe zit het nu met Pechtold eigenlijk? Stel hij wordt nu benoemd en zaterdag stemt het D'66-congres tegen. Kan hij dan weer terug naar Wageningen of is hij dan zowel zijn baantje als minister als zijn burgemeesterschap kwijt?
Inderdaad vooral die van de VVD en het CDA die het er eigenlijk niet mee eens waren maar door de fractiedicipline, die sinds het vertrek van Wiegel flink is aangetrokken, in het stemvee keurslijf gedwongen.quote:1. Sommige senatoren dienden partijpolitieke overwegingen
Ik ben bang van wel. Maar met het huidige vastgeroeste systeem, waar D66 al 40 jaar lang probeert beweging in te krijgen, en waar het zelf ook deel van is gaan uitmaken, schieten we niet op.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:11 schreef du_ke het volgende:
En wat zouden we terug moeten krijgen voor de gevestigde partijen?
Weer een poging tot 'nieuwe politiek'?
Eerst moet alles veel slechter worden, dan kan vanuit de puinhopen iets beters ontstaan.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:16 schreef du_ke het volgende:
Zou het daar zoveel beter van worden?
Hebben we het huidige systeem al niet een hele tijd juist omdat het ongeveer het minst slechte alternatief is?
nee, maakt niet uit hoeveel dagen je als minister hebt gediend, ze hebben het aantal maanden wachtgeld verminderd:quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:08 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dat wachtgeld voor mensen die anderhalve dag in dienst zijn geweest hebben ze toch afgeschaft na de afaire Bijlhout?
http://www.regering.nl/ac(...)ember/20/42_9852.jspquote:De wachtgeldregeling voor bewindslieden wordt versoberd. De ministerraad heeft daartoe besloten op voorstel van minister Johan Remkes (Binnenlandse Zaken).
Naar aanleiding van het ontslag van staatssecretaris Philomena Bijlhout op 23 juli 2002 is kritiek ontstaan op de huidige regeling. Door het kabinetsbesluit van vrijdagmiddag wordt de positie van ministers en staatssecretarissen gelijkgetrokken met die van andere politici, zoals kamerleden en wethouders.
Bewindslieden die korter dan drie maanden in functie zijn, krijgen voortaan zes maanden wachtgeld. In de huidige regeling is dat nog twee jaar.
Bos doet precies hetzelfde met zijn uitspraak dat de coalitie bang is voor de kiezer.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:22 schreef Cheiron het volgende:
Dittrich probeert de sympathie van de burger te winnen door te pas en te onpas te blaten over "wilt u niet dat de burger macht heeft" en zogenaamde bestuurlijke vernieuwing. Feit blijft dat er een slecht, niet uitgewerkt plan lag dat meerder malen is gewijzigd, en is afgeschoten.
Duh! Dat riep ik al toen deze coalitie net gevormd was! D66 heeft gewoon voor spek en bonen meegedaan. Het verbaast me eigenlijk dat Dittrich en kameraden daar nu voor de tweede keer in willen trappen. Ik hoop dat de D66 kiezer wat verstandiger is en Nederland gewoon teruggeeft aan de burger. Laten wij, als kiezers maar bepalen hoe het verder moet, niet een coalitie die via achterkamertjesoverleg de boel bij elkaar probeert te houden. De geloofwaardigheid van die bende is allang weg.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:30 schreef BarBaar het volgende:
Grappig overigens.. Iemand de Volkskrant van afgelopen zaterdag gelezen? Daar stond een stuk in over hoe het gegaan was met Thom De Graaf...
Ik kon daaruit maar een conclusie trekken; het was doorgestoken kaart en allang duidelijk dat het voorstel het niet zou gaan halen. Hier is door alle betrokken partij'en bewust voor gekozen, met twee doelen: Het voorstel afschieten en De Graaf zelf lozen..
Plaats het stuk hier eens. Dan kunnen we zien of het aan de Volkskrant, aan jou of aan de Graaf ligt.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:30 schreef BarBaar het volgende:
Grappig overigens.. Iemand de Volkskrant van afgelopen zaterdag gelezen? Daar stond een stuk in over hoe het gegaan was met Thom De Graaf...
Ik kon daaruit maar een conclusie trekken; het was doorgestoken kaart en allang duidelijk dat het voorstel het niet zou gaan halen. Hier is door alle betrokken partij'en bewust voor gekozen, met twee doelen: Het voorstel afschieten en De Graaf zelf lozen..
Er is een verschil in taak tussen de eerst en de tweede kamer du_ke. Bij de PvdA lijkt men dat niet te hebben begrepen gezien het urenlange gemarchandeer om de Graaf zichzelf voor lul te laten zetten terwijl men niet van zins was de zaak te laten passeren.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inderdaad vooral die van de VVD en het CDA die het er eigenlijk niet mee eens waren maar door de fractiedicipline, die sinds het vertrek van Wiegel flink is aangetrokken, in het stemvee keurslijf gedwongen.
Er heeft zich een commissie - de commissie Dijkstal - over gebogen en dus zoals te verwachten was, is alles bij het oude gebleven. Ben je maar lang genoeg wethouder of minister (geweest) dan ben je tot aan je pensioen verzekerd van een (riante) wachtgeldregeling!...quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:08 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dat wachtgeld voor mensen die anderhalve dag in dienst zijn geweest hebben ze toch afgeschaft na de afaire Bijlhout?
Vervolgens werd helder wie op wie kon rekenen in de politieke arena en kon het kabinet, zonder de Graaf, over tot de orde van de dag.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:30 schreef BarBaar het volgende:
Er zit natuurlijk ook een verschil tussen kiezers en leden.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:00 schreef Linkpagina het volgende:
Gisteravond had Nova / Interview NSS de volgende peiling onder D66 stemmers:
1. Steunt u het paasakkoord?
Ja: 32%
Nee: 31%
Weet niet: 38%
2. D66 moet in het kabinet blijven?
Ja: 59%
Nee: 37%
Weet niet: 4%
3. Dittrich deed goede zaken?
Ja: 33%
Nee: 31%
Weet niet: 37%
4. Gekozen burgemeester belangrijk?
Ja: 46%
Nee: 49%.
Bron: video van novatv.nl.
Het hangt er dus sterk van af welke D66 leden het meest komen opdagen? De voorstemmer? de tegenstemmers? of de mensen die het nu nog niet weten en het debat in het congres afwachten? We zien het wel.
dit kan je iig wel een opwarmer noemenquote:Op woensdag 30 maart 2005 12:00 schreef Linkpagina het volgende:
Gisteravond had Nova / Interview NSS de volgende peiling onder D66 stemmers:
...
Het hangt er dus sterk van af welke D66 leden het meest komen opdagen? De voorstemmer? de tegenstemmers? of de mensen die het nu nog niet weten en het debat in het congres afwachten? We zien het wel.
ik weet niet hoeveel meer bereid de D66-leden zijn om dit kabinet voort te laten bestaan als je wat verder leest had men al veel moeite met de concessies die men moest doen bij de vorige coalitie-onderhandelingen, ik betwijfel eig of men het resultaat van de huidige coalitie-onderhandelingen wil accepterenquote:D66-congres stemt in met kabinetsdeelname
Gepubliceerd op zondag 18 mei 2003
Met grote meerderheid heeft het congres dat D66 zondag heeft ingelast ingestemd met de deelname van D66 aan het nieuwe kabinet. Slechts enkele tientalen van de 1700 aanwezige leden stemden tegen.
Dittrich had het congres al beloofd "direct aangifte te doen als een van de kroonjuwelen wordt gestolen". "Als wij echt bedonderd worden, zal er niet meer gelijmd worden." Dittrich moest zulke harde garanties geven, omdat een deel van zijn achterban aanvankelijk nogal sceptisch tegenover kabinetsdeelname staond. Maar Dittrich is gezien het resultaat goed geslaagd in het overbrengen van zijn boodschap: Het nieuwe kabinet heeft D66 nodig.
....
Het zal sterk afhangen van de mate waarin Dittrich c.s. de PvdA als duivelse veroorzaker kan aanwijzen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:10 schreef zakjapannertje het volgende:
ik weet niet hoeveel meer bereid de D66-leden zijn om dit kabinet voort te laten bestaan als je wat verder leest had men al veel moeite met de concessies die men moest doen bij de vorige coalitie-onderhandelingen, ik betwijfel eig of men het resultaat van de huidige coalitie-onderhandelingen wil accepteren
quote:104 Teletekst wo 30 mrt
Kritiek D66-prominenten op akkoord
HILVERSUM D66-prominenten Van Mierlo en
Borst hebben kritiek op het akkoord met
de coalitiepartijen.Ze hebben twijfels
over de gekozen burgemeester.Volgens
het zogenoemde paasakkoord moet die in
de grondwet worden opgenomen.
Oud-minister Borst vindt dat eerst de
kroonbenoeming uit de grondwet moet
worden gehaald.Volgens D66-oprichter
Van Mierlo moet de partij opnieuw
onderhandelen met de coalitiegenoten.
Hij vindt de toezeggingen van CDA en
VVD te mager.
Zaterdag stemmen de leden van D66 over
het akkoord.Hoe Borst en Van Mierlo
zullen stemmen,is nog niet duidelijk.
************************zie ook 103 ***
Oh, maar het is heel gemakkelijk en simpel om die kritiek te pareren, hoor: Fossielen, regenten, elitaire linkse conservatieven!quote:
De standpunt kunnen ze mischien innemen tijdens het debat, maar niet tijdens de stemmingen. Elk lid heeft 1 stem, afdelingen hebben geen macht (alleen als ze met veel leden komen, maar er bestaat geen afdelingsstem oid)quote:Voor de volledigheid: dit standpunt zal namens onze afdeling aanstaande zaterdag ook worden ingenomen tijdens het extra partijcongres. Wij vertrouwen er op dat vele afdelingen ons zullen volgen.
Er is zeker een verschil. En juist daarom! Hadden er ook binnen die partijen stemmen tegen deze wet moeten zijn. Het is een overhaast voorstel met een incomplete gedachtengang over de praktische uitvoering erachter die er doorheen gejaagd zou moeten worden om D66 z'n speeltje te geven.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:54 schreef sjun het volgende:
[..]
Er is een verschil in taak tussen de eerst en de tweede kamer du_ke. Bij de PvdA lijkt men dat niet te hebben begrepen gezien het urenlange gemarchandeer om de Graaf zichzelf voor lul te laten zetten terwijl men niet van zins was de zaak te laten passeren.
Maar 'hun' standpunt, is weer de standpunt van de leden van ehh, die afdeling.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:41 schreef zakjapannertje het volgende:
maar hun standpunt kan wel van invloed zijn op de keuze vd leden, ik weet niet alleen niet hoeveel invloed
hmm, volgens mij is er geen ledenvergadering oid geweest hiervoor, als ik dit lees:quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:18 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maar 'hun' standpunt, is weer de standpunt van de leden van ehh, die afdeling.
Zoetemeer jah!
.quote:...
De ontwikkelingen inzake het stranden van de grondwetswijziging voor de gekozen burgemeester en het daarop volgende aftreden van Thom de Graaf als minister, zijn op 24 maart jl. onderwerp van overleg geweest tussen fractie en bestuur van D66 Zoetermeer ...
Ik stem in met jouw bedenkingen jegens Kaboutertje Bos. Ben het echter niet geheel eens met jouw kritiek op D66. De beste manier om de keuze voorlopig niet aan de kiezer te laten is a.s. zaterdag als D66 congres voor een doorstart van Balkenende 2 te stemmen. Daarmee haal je de kou uit de lucht, en verwijs je de linkse oppositie - een flinke illusie armer - terug in hun hok.quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:30 schreef Speth het volgende:
Bijzonder merkwaardig vond ik de uitspraak van Loesewies v.d. Laan in Barend & van Dorp laatst... "Het kabinet moet niet vallen, want dan komen er verkiezingen en dan komt Wouter Bos aan de macht". Hoewel ik die mening deel (ik vind niets aan Wouter Bos sympathiek, en vind niet dat alles maar aan de kiezer moet worden toevertrouwd), vind ik het een buitengewoon controversiele uitspraak voor een D66'er, de partij die altijd zo hamert op referenda en het volk raadplegen..
Als ze dat nou gewoon eens zouden laten vallen en accepteren dat het volk for the most part maar een domme massa is die je soms beter kan overrulen, en zich gaan richten op hun economisch-maatschappelijke ideeen (die ik nog niet eens zo slecht vind), zou ik ze misschien weer enigzins serieus nemen...
De partij doet mij altijd denken aan een niet-corporale-papistische studentenvereniging. Eerst is iedereen gelijk en heeft inspraak, dan krijgt men inzicht en wordt de ontgroening ingevoerd.
Nee, uiteraard, maar ik bedoelde dus dat ze die utopische "kroonjuwelen" die alleen werken in een wereld waarin de kiezer inderdaad intelligent is eens aan de kant moeten schuiven. Die zijn uit de tijd.quote:Ik stem in met jouw bedenkingen jegens Kaboutertje Bos. Ben het echter niet geheel eens met jouw kritiek op D66. De beste manier om de keuze voorlopig niet aan de kiezer te laten is a.s. zaterdag als D66 congres voor een doorstart van Balkenende 2 te stemmen. Daarmee haal je de kou uit de lucht, en verwijs je de linkse oppositie - een flinke illusie armer terug in hun hok.
Paniekvoetbal zonder bal.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:23 schreef Vhiper het volgende:
Van onze vrolijke vrienden van de D66 leden in Zoetermeer: BLa, bla, bla,
"
Dit kan dus nog leuk worden![]()
Je wou toch niet beweren dat die uitspraken NIET op Els Borst zouden slaan he?quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Oh, maar het is heel gemakkelijk en simpel om die kritiek te pareren, hoor: Fossielen, regenten, elitaire linkse conservatieven!
Paniek? Bij de coalitie misschien, die kunnen hier immers alleen maar slechter uit voortkomen. Of nu de stekker eruit en opnieuw kiezen, waarbij nu al duidelijk is dat de burger deze coalitie uitkotst of een coalitie voortzetten met een partij die alle geloofwaardigheid dan volledig kwijt is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |