Bron?quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:56 schreef Sidekick het volgende:
D66 is nu hopeloos verdeelt als het gaat om bestuurlijke vernieuwing;
Aantal bronnen. Eerst natuurlijk De Graaf vs Dittrich die lijnrecht tegenover elkaar stonden ten opzichte van bestuurlijke vernieuwing. Maurice de Hond met een peiling onder D66-kiezers waarin een meerderheid niet achter dit akkoord stond. Daarnaast waren de regionale partijvoorzitters in meerderheid voor het akkoord. Je hoort gewoon veel tegenstrijdige geluiden vanuit D66 over hoe belangrijk bestuurlijke vernieuwing nu eigenlijk is voor D66. Deze actie van Van Mierlo past ook in het beeld van een verdeelde D66.quote:
D66 heeft nu al problemen om de gegevens van nieuwe leden snel te verwerken. Volgens iemand van de administratie van D66 zullen nieuwe leden dus nog geen stemrecht hebben op het congres.quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:15 schreef lucida het volgende:
Nog steeds kunnen mensen lid worden van D66 en zelfs zaterdag meestemmen. Zouden mensen zo massaal lid willen worden van een politieke partij als ze vervolgens gedoemd zijn om in de marginaliteit van de oppositie te moeten opereren?...
De wereld bekeken door de bodem van een whiskeyglas is toch anders dan de realiteit.quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:15 schreef lucida het volgende:
Van Mierlo komt trouwens al aardig op zijn schreden terug. Je zult zien dat ze hem zulke uitspraken ontlokken op momenten dat hij net lekker beneveld begint te raken. Nu hij weer nuchter de politieke werkelijkheid onder ogen ziet, beseft hij ook wel dat de enige redding voor zijn partij een doorstart van Balkenende 2 kan zijn.
Compliment voor je research maar ik vind die bronnen nogal dubieus, tendentieus en pretentieus.quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:19 schreef Sidekick het volgende:
Overigens, nog meer cijfers die de verdeeldheid laat zien bij de D66-achterban: #4 D66 Congres: Valt het kabinet? Of doet Boris een trio?
De partij is even pragmatisch als haar oud-voorman was.quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:06 schreef Fresh het volgende:
Het is gewoon te belachelijk voor woorden. D66 laat zich elke keer gebruiken als opvulling voor het kabinet, zo ook met paars en nu weer. Ze hebben niks in te brengen alleen hun geilheid naar macht wordt bevredigd.
Nou hadden ze in het regeerakkoord bedongen dat er een gekozen burgemeester zou komen en wat onbenulligheden in het onderwijs. Er is helemaal niks van terecht gekomen. Oftewel ze hebben gewoon voor jan met de korte achternaam in het kabinet gezeten. Daarom trad de Graaf af en eigenlijk hoort D66 ermee te stoppen.
Maar nee hoor, ze verzinnen gewoon wat nieuwe onderwerpen in het regeerakkoord en gaan vrolijk verder. EN als hier weer niks van terecht komt, ach dan verzinnen ze toch weer wat nieuws.
Dat hoor ik nou zo vaak van mensen die op de PvdA of de SP stemmen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:06 schreef Fresh het volgende:
alleen hun geilheid naar macht wordt bevredigd.
en dan te bedenken dat de pvda-stemmers kiezen voor de grootste despoot uit de regering van dit moment.quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:56 schreef IntroV het volgende:
[..]
Dat hoor ik nou zo vaak van mensen die op de PvdA of de SP stemmen.
Leer eens snappen dat macht is het enige is waar het in de politiek om draait. Macht wordt uitgedrukt in het aantal zetels in de kamer. Macht wordt uitgedrukt in het aantal posten in het kabinet.
Zonder macht kan je niks!
Met macht kan je het beleid van de overheid bepalen. Met macht kan je je eigen standpunten verwezenlijken. Met macht kan je uitvoeren wat je hebt beloofd aan de kiezer.
Het is onzinnig om te zeggen dat politici geilen op macht. Macht is het enige dat telt.
Van Mierlo komt helemaal niet terug op zijn woorden, Trouw heeft een ongeautoriseerde versie van het betreffende artikel gepubliceerd. Hij heeft nooit expliciet gezegd dat hij zijn lidmaatschap op zal zeggen op het moment dat de achterban vóór het paasakkoord stemt. Wel heeft hij gezegd zich te beraden over zijn lidmaatschap.quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:15 schreef lucida het volgende:
Van Mierlo komt trouwens al aardig op zijn schreden terug. Je zult zien dat ze hem zulke uitspraken ontlokken op momenten dat hij net lekker beneveld begint te raken. Nu hij weer nuchter de politieke werkelijkheid onder ogen ziet, beseft hij ook wel dat de enige redding voor zijn partij een doorstart van Balkenende 2 kan zijn.
De woorden 'impliciet en expliciet' zijn in het politieke jargon bepaald geen onoverbrugbare tegenstellingen gebleken. Ik vermoed dat de meerderheid der democraten - ter bestendiging van de huidige coalitie - hoe dan ook zo'n bestuurlijke bruggenhoofd weet te slaan.![]()
zeg dat eens tegen bos. hij lacht je vast helemaal uit.quote:Op woensdag 30 maart 2005 18:12 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Niet het aantal stemmen maar het naleven van de doelstellingen van de partij zijn doorslaggevend voor het bestaansrecht van een partij.
Ik schreef dan ook niet zonder redenquote:Op woensdag 30 maart 2005 18:12 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Van Mierlo komt helemaal niet terug op zijn woorden, Trouw heeft een ongeautoriseerde versie van het betreffende artikel gepubliceerd. Hij heeft nooit expliciet gezegd dat hij zijn lidmaatschap op zal zeggen op het moment dat de achterban vóór het paasakkoord stemt. Wel heeft hij gezegd zich te beraden over zijn lidmaatschap.
quote:De woorden 'impliciet en expliciet' zijn in het politieke jargon bepaald geen onoverbrugbare tegenstellingen gebleken. Ik vermoed dat de meerderheid der democraten - ter bestendiging van de huidige coalitie - hoe dan ook zo'n bestuurlijke bruggenhoofd weet te slaan.
Een zekere beginselvastheid is voor elke partij die meer dan oppervlakkig aan de weg timmert een basisvoorwaarde. Juist bij D66 telt niet de kwantiteit maar de kwaliteit der stemmen en geldt van oudsher als een partij van het 'redelijk alternatief' - meer verwacht ik ookniet van het congres.quote:Overigens denk ik dat een doorstart van dit kabinet eerder de ondergang dan de redding van D66 is. Niet het aantal stemmen maar het naleven van de doelstellingen van de partij zijn doorslaggevend voor het bestaansrecht van een partij.
Ah, gij acht D66 de ware erfgenamen te zijn van het aniek Romeins verdeel en heersprincipe? Merkwaardig: vooralsnog is D66 de enige partij waar het stemrecht van de leden telt. Niet van VVD - partijbaronnen om maar een voorbeeld te noemen. Zaterdag ga ik als D66 - lid van mijn stemrecht goed gebruik maken. Uiteraard na diepgaande discussies.quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:07 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Aantal bronnen. Eerst natuurlijk De Graaf vs Dittrich die lijnrecht tegenover elkaar stonden ten opzichte van bestuurlijke vernieuwing. Maurice de Hond met een peiling onder D66-kiezers waarin een meerderheid niet achter dit akkoord stond. Daarnaast waren de regionale partijvoorzitters in meerderheid voor het akkoord. Je hoort gewoon veel tegenstrijdige geluiden vanuit D66 over hoe belangrijk bestuurlijke vernieuwing nu eigenlijk is voor D66. Deze actie van Van Mierlo past ook in het beeld van een verdeelde D66.
quote:Op donderdag 31 maart 2005 02:16 schreef evert het volgende:
mozes mina, lekkere stemmingmakerij in nova waarin iemand mag vertellen over zijn 'plastische chirurgie' die Pechtold ondergaan schijnt te hebben ondergaan.....
waarom hebben ze nooit zo een item gehad waarin de dorpsgek over de sm hobby van Melkert kwam vertellen?
Als het niet aan het drinkvermogen van Van Mierlo ligt dan is het wel de linkse media die de veroorzaker is van alle ellende. Over werkelijkheidsoptekening gesproken.quote:Op donderdag 31 maart 2005 04:55 schreef sjun het volgende:
Intussen worden de druiven nog wat zuurder nu van Mierlo aangeeft het helemaal niet over opzeggen van lidmaatschap gehad te hebben. Een deel van het journaille vond het weer nodig alvast stemming te maken ter benadeling van de coalitie. Het papagaaiencirquit en de linkse tamtam deden de rest. Hoe rood moet de werkelijkheidsoptekening worden ingekleurd voordat deze beroepsgroep de rotte vruchten van gekleurde berichtgeving via zelfmonitoring verwijdert of de wrange vruchten van afnemende interesse in betaalde nieuwsvoorziening plukt?
Hij heeft het gister in alle mogelijke media ontkendquote:Op donderdag 31 maart 2005 10:42 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
Ik dacht gisteren te horen op het journaal, dat hij ontkende met de gedachte te zitten om zijn lidmaatschap op te zeggen.
Ik voel me geenszins veantwoordelijk voor de suggesties die Lucida opwerpt. Verder zie ik de mediacratie hooguit als een factor die de werkelijkheidsinkleuring van mensen beïnvloedt. Hoe dicht ik hiermee de werkelijkheid benader werd gisteren duidelijk uit het persoonlijke verhaal van Van Mierlo.quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:45 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Als het niet aan het drinkvermogen van Van Mierlo ligt dan is het wel de linkse media die de veroorzaker is van alle ellende. Over werkelijkheidsoptekening gesproken.![]()
Sommigen zullen dit als aanleiding gebruiken om De Linkse Media te gaan bekritiseren. Anderen zullen meer sceptisch zijn over deze ontkenning van Van Mierlo in een poging te oordelen op feiten. Het gebeurd wel vaker dat een politicus spijt krijgt van zijn woorden, en via een ontkenning de schuld proberen af te schuiven op het medium. Het doet me denken aan Thom de Graaf die ook een 'steek' richting het parlement ontkende (over de "schandelijk late" behandeling van zijn nota over grondrechten in een pluriforme samenleving), maar uiteindelijk toch moest toegeven na overtuigend bewijs.quote:Op donderdag 31 maart 2005 04:55 schreef sjun het volgende:
Intussen worden de druiven nog wat zuurder nu van Mierlo aangeeft het helemaal niet over opzeggen van lidmaatschap gehad te hebben. Een deel van het journaille vond het weer nodig alvast stemming te maken ter benadeling van de coalitie.
quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:22 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het gebeurd wel vaker dat een politicus spijt krijgt van zijn woorden, en via een ontkenning de schuld proberen af te schuiven op het medium.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |