op wisconsin na, allemaal oostelijke staten, allemaal staten die de laatste verkiezingen naar Kerry gingen... zelfs wisconsin was de enige midwestelijke staat die voor Kerry koos ...quote:Op dinsdag 29 maart 2005 23:32 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
[..]
The State of New Jersey has made a $150 million investment in stem cell research and recently launched an international search for the world's top scientists to staff the New Jersey stem cell research institute
Massachusetts (New England State of the USA) is ook bezig met een wetvoorstel om $100 million te investeren in Stem Cell Research)
De midwestern state of Wisconsin (groot research place) is ook bezig met het passeren en funding of state sponsored stemcell research
http://www.whitehouse.gov/news/releases/2001/08/20010809-2.htmlquote:The issue is debated within the church, with people of different faiths, even many of the same faith coming to different conclusions. Many people are finding that the more they know about stem cell research, the less certain they are about the right ethical and moral conclusions.
al die dagen zonder voeding. daar kan je een hersenbeschadiging van krijgen..quote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
In mijn ogen is het wel moord. Bewust wordt de voeding ontnomen waardoor de vrouw zal overlijden een dezer dagen. Ondanks dat haar ouders het hier totaal mee oneens zijn.
De rechtsmogelijkheden zijn wellicht nog niet uitgeput, ik las dat de ouders nog een proces voorbereiden. Al lijkt het mij te laat. Ook al wordt de sonde herplaatst, het is te laat.
Dat is trouwens waar, het is zelfs niet eens zeker als de hersenen 100% identiek zouden kunnen worden gereconstrueerd dat dan dezelfde persoonlijkheid terug komt.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 23:11 schreef -Beestje- het volgende:
[..]
maar dan nog, in dit geval wordt dan ongeveer het hele brein opnieuw opgebouwd. Volgens mij zit ze dan na zo'n behandeling weer op het nivo van een pasgeboren baby in een oud lichaam en moet ze alles opnieuw leren en het is dan geen terri die dan in het lichaam zit.
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 23:51 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
al die dagen zonder voeding. daar kan je een hersenbeschadiging van krijgen..![]()
De enige Republikein van enige naam waar ik respect voor heb en van wie ik het idee heb dat hij een goede President zou zijn is McCain maar die ligt natuurlijk niet goed bij de partij met zijn party financing bills.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 23:57 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
Regarding Terri Schiavo; heel veel moderate republicans zijn echt vies geworden van de congress and Bush's acties. Als het straks niet een democrat wordt, dan zal het een moderate Republican worden
Dat is een benadering ja, je zou ook kunnen aanvoeren dat streng gelovige katholieken als de Schindlers zouden moeten weten dat het huwelijk heilig is voor de katholieke kerk waar niet aan getornt mag worden.quote:Op woensdag 30 maart 2005 00:23 schreef moussie het volgende:
maar ff back to basics .. de streng christelijke ethiek
officieel gesproken was die meid 15 jaar geleden dood .. wij hebben haar met al onze medische wetenschap weer tot leven gewekt en haar vanaf dat moment kunstmatig in leven gehouden .. right ?
god heeft haar geroepen en nu voeren ze zijn wil uit door haar tegen te houden ?
Het stoppen met reanimeren van een persoon is ook moord?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
In mijn ogen is het wel moord. Bewust wordt de voeding ontnomen waardoor de vrouw zal overlijden een dezer dagen.
Natuurlijk. wanneer er geen gedegen redenen zijn om te stoppen is het tenminste doodslag.quote:Op woensdag 30 maart 2005 00:49 schreef Lithion het volgende:
[..]
Het stoppen met reanimeren van een persoon is ook moord?
Dus als ze driemaal daags een bord eten en een glas melk op haar nachtkastje zetten is het goed?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
In mijn ogen is het wel moord. Bewust wordt de voeding ontnomen waardoor de vrouw zal overlijden een dezer dagen. Ondanks dat haar ouders het hier totaal mee oneens zijn.
quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:40 schreef Gia het volgende:
Dus als ze driemaal daags een bord eten en een glas melk op haar nachtkastje zetten is het goed?
Ze gunnen hun dochter gewoon het eeuwige leven niet. Ze houden haar ziel gevangen in een levenloos lichaam. Dat ze dat niet inzien!!quote:Op woensdag 30 maart 2005 00:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is een benadering ja, je zou ook kunnen aanvoeren dat streng gelovige katholieken als de Schindlers zouden moeten weten dat het huwelijk heilig is voor de katholieke kerk waar niet aan getornt mag worden.
De hypocrisie in deze zaak van met name de christelijke & katholieke fundies is (pun intended) hemeltergend.
Tja, er is geen keuze, en barbaars in dit geval valt wel mee, iemand die geen hogere hersenfuncties heeft krijgt niets mee van het proces, als ze dat wel zou hebben is het nog een ander verhaal.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
ja maar de manier ván hoe haar leven wordt beeindigd vind ik toch wel barbaars.
idd .. wat een waanzin .. ze hebben weer een gaatje gevonden, het vorige hof had naar alle bewijzen moeten kijken en niet alleen of er juridisch correct gehandeld is .. maw, de hele mikmak vanaf day1 moet opnieuw bekeken worden.. en dat kan je uiteraard niet doen in een dag of 2 dus wil je een aanklacht voor onzorgvuldig handelen oid voorkomen zal je de sonde terug moeten plaatsen terwijl de rechters, 12 in getal geloof ik, zich opnieuw over de zaak moeten buigenquote:Op woensdag 30 maart 2005 10:07 schreef robh het volgende:
Het volgende hoger beroep dient zich aan. Hopelijk is het nu echt snel afgelopen en is het enige hof waar die ouders nog komen het kerkhof.
Inderdaad. Okay, ze merkt er niets van, maar het is onmenselijk. Ben blij dat we hier de mogelijkheid van euthanasie hebben. Hoewel ik niet zeker weet of dat in zo'n geval ook toegestaan is. Er is namelijk geen sprake van ondraaglijk lijden.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
ja maar de manier ván hoe haar leven wordt beeindigd vind ik toch wel barbaars.
Tja, dan hebben ze een beetje een fout beeld van rechtspraak, het is geen 'lekker bezighouden' en rekken en net zolang de zaak traineren totdat ze misschien een keertje een toevallig voordeeltje hebben ..quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:24 schreef moussie het volgende:
ze hebben weer een gaatje gevonden, het vorige hof had naar alle bewijzen moeten kijken en niet alleen of er juridisch correct gehandeld is ..
denk eerder de rechtbank, die volgens hun niet correct gehandeld heeft (kleine lettertjes in paragraaf a sub b subsub c ? ) .. die heeft niet alle bewijzen bekeken en onderzocht en dat hadden ze dus blijkbaar wel moeten doen, anders zou deze court of appeal de behandeling niet in overweging nemen .. ik heb dus nu ook het vermoeden dat het hun hoofdzakelijk om een schadevergoeding via dat hof zal gaan, ik kan me niet voorstellen dat zelfs hun in hun tunnelvisie-fanatisme (die gasten zijn al haast net zo eng als moslim-fundamentalisten) nog kunnen geloven dat hun kind nog te redden isquote:Op woensdag 30 maart 2005 12:41 schreef Gia het volgende:
De kans is groot dat Terri toch sterft, zelfs al zou nu de voedingssonde terug geplaatst worden.
Stel dat de ouders dit keer hun zin krijgen, maar helaas, het is te laat. Wat dan? Gaan ze dan die man aanklagen? Smartegeld eisen? Omdat ze net zolang naar rechters zijn gestapt totdat er één gevonden werd die ze in het gelijk stelde?
Zelfs als ze weer geen gelijk krijgen, zie ik het er nog wel van komen dat ze die man aan gaan klagen.
het optreden van beide bushes is grappig genoeg aan 2 kanten ondermijnend .. er zijn meer dan genoeg stemmen dat ze beiden "wel" de macht hebben om in te grijpen maar vertikken om het te doen .. zal ff kijken of ik de link(s) nog kan vindenquote:Op woensdag 30 maart 2005 12:47 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Tja, dan hebben ze een beetje een fout beeld van rechtspraak, het is geen 'lekker bezighouden' en rekken en net zolang de zaak traineren totdat ze misschien een keertje een toevallig voordeeltje hebben ..
Een 'hof van beroep' gaat nu eenmaal geen zaak overdoen, maar is er enkel op gericht pure fouten en verkeerde toepassingen van jurisprudentie of wetten te controleren, als tijdens de rechtzaak waarover het hof van beroep moet oordelen gewoon correct gehandeld is, is dat voldoende...
Ik denk dat de christenfundamentalisten nu echt tot het gaatje gaan en eerder hun eigen positie verder ondergraven, omdat ze hun verlies niet kunnen toegeven ...
Jeb Bush heeft net op tijd zich teruggetrokken en zal zich verder van hen distantieren, om juist zijn kansen als komende presidentskandidaat niet te verliezen, een risico dat hij misschien al iets te veel genomen heeft, ben benieuwd of deze zaak hem nog blijft achtervolgen, ook zijn 'krachtdadige leiderschap' komt niet erg overtuigend over.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |