abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 maart 2005 @ 23:06:16 #1
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25818420
Vervolg van:
Het kleine babietjestopic deel 45

Starring:

19 april 2004: Junah Ileah, dochter van Tan
17 mei 2004: Faith Cathryn, dochter van Psyche2003 (papa)
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
15 juli 2004: Giulia Elisabetta, dochter van BubbleBabe
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
6 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
18 september 2004: Lucas Jan, zoon van piglet
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
30 november 2004: Stella, dochter van Anniebaby
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
28 december 2004: Cas en Liz, zoon en dochter van Smirre
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
4 januari 2005: Sanna Leonie, dochter van meneerdeman (papa)
9 januari 2005: Marisse, dochter van bietjuh
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
26 januari 2005: Dominique, dochter van Cavemania
1 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
02 februari 2005: Joep, zoon van Lentemeisje en Dop
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
17 februari 2005: Sanne Larissa dochter van edje34(papa)
19 februari 2005: Dylan, zoon van DaanBanaantje
20 februari 2005: Lars, zoon van Ma-Maatje
11 maart 2005: Noël Riley, zoon van Luisa
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

[ Bericht 49% gewijzigd door Karin op 03-04-2005 21:05:37 ]
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  maandag 28 maart 2005 @ 23:32:26 #2
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25819204
Hopelijk gaat ze toch vanzelf naar links draaien want te lang op een kant liggen lijkt me niet goed
(Hans teeuwen)
pi_25819397
ik heb net ff stukje terug gelezen Edje4

Hier hebben we Thijs in het begin altijd op zijn zij in bed gelegd met een opgerolde hdrofiele luier (omwikkeld met wat leulopast) en dat in zijn rugje gelegd, en na iedere voeding legden we hem op zijn andere zij.

en idd bedje naar de kant van het licht zetten
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  maandag 28 maart 2005 @ 23:54:27 #4
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25819906
quote:
Op maandag 28 maart 2005 23:38 schreef Bar_en_Mar het volgende:
ik heb net ff stukje terug gelezen Edje4

Hier hebben we Thijs in het begin altijd op zijn zij in bed gelegd met een opgerolde hdrofiele luier (omwikkeld met wat leulopast) en dat in zijn rugje gelegd, en na iedere voeding legden we hem op zijn andere zij.

en idd bedje naar de kant van het licht zetten
Maar sanne is nu 6 weken bijna nu moet ze toch gewoon op haar rugje kunnen blijven slapen??
(Hans teeuwen)
pi_25819977
Thijs hebben we hier tot 3,5 maand op de zij gelegd
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  maandag 28 maart 2005 @ 23:58:01 #6
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25819992
quote:
Op maandag 28 maart 2005 23:57 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Thijs hebben we hier tot 3,5 maand op de zij gelegd
Das lang
(Hans teeuwen)
  Licht Ontvlambaar maandag 28 maart 2005 @ 23:58:15 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25820006
Isa had ook een lichte voorkeur voor rechts, met name in bed. De kinderarts (we moesten met 2 maanden op nacontrole) raadde ons aan om haar zoveel mogelijk van links te benaderen, op het aankleedkussen bijvoorbeeld en idd het bedje tegen de muur te zetten. Isa heeft nu geen voorkeur meer, dan is er rond een maand of drie vanaf gegaan.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_25820071
Thijs lag hier enorm graag op zijn zij en pas later toen hij het draaien meer door kreeg lag hij op een bepaald moment zelf al op zijn rug te slapen, en tijdens het slapen draaide hij zelf zijn hoofdje regelmatig om.

Wat je ook zou kunnen doen is een knuffeltje telkens aan de andere kant van het hoofdje zetten
  dinsdag 29 maart 2005 @ 01:05:40 #9
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25821571
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 00:00 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Thijs lag hier enorm graag op zijn zij en pas later toen hij het draaien meer door kreeg lag hij op een bepaald moment zelf al op zijn rug te slapen, en tijdens het slapen draaide hij zelf zijn hoofdje regelmatig om.

Wat je ook zou kunnen doen is een knuffeltje telkens aan de andere kant van het hoofdje zetten
Hebben we ook al gedaan helpt niet.
(Hans teeuwen)
  dinsdag 29 maart 2005 @ 08:59:15 #10
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25823984
We gaan vandaag maar even naar de dokter.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_25824029
Vanwege haar nekje Sugar? Ben benieuwd wat ze zeggen. Succes!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2005 @ 09:04:46 #12
43556 miss_dynastie
pi_25824038
Verstandig sjoeg! Better safe than sorry en zo
  dinsdag 29 maart 2005 @ 09:19:27 #13
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25824169
Ja, vanwege nekje!
Rottdog, I'll report!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_25824361
Wij zijn net terug van de dokter. Myrthe lijkt met haar linkeroogje te trekken, dus zijn we doorgestuurd naar de oogarts. Kan een lui oog worden als je er niets aan doet, blijkbaar.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 12:17:39 #15
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25827272
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 09:39 schreef poemojn het volgende:
Wij zijn net terug van de dokter. Myrthe lijkt met haar linkeroogje te trekken, dus zijn we doorgestuurd naar de oogarts. Kan een lui oog worden als je er niets aan doet, blijkbaar.
Sterkte verder.

Wij gaan morgen naar huisarts omdat sanne een voorkeurshouding heeft naar rechts tijdens slapen.
En er zit al een bobbel daardoor op haar hoofdje
(Hans teeuwen)
  dinsdag 29 maart 2005 @ 13:39:21 #16
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_25829040
Thnx Sugar

Kregen ook het advies toen van de CB om haar vooral aan de andere kant te gaan benaderen, andersom als standaart in de box, andersom op het aankleedkussen en ga zo maar door maar dan net andersom

Moeten toevallig volgende week naar het CB, heb nl ook het gevoel dat Zoë een lui oogje ontwikkeld aan de linkerkant. Hebben hier een drama nacht achter de rug heb Zoë nog nooit zo hysterisch meegemaakt wat had dat moppie een buikpijn zeg kon zo met der meejanken en krijsen We hadden haar nog net niet op de kop gehangen maar alles geprobeerd om die buikpijn te verzachten. Gelukkig tegen 4 uur zakte het af kind is helemaal bekaf nu en ik ook
pi_25829268
Rottdog das vervelendzo wel voor Zoe als voor jullie

Die bult op Djulian zijn wang zit er nog steeds, het doet niet zeer en het jeukt niet, het ziet er naar uit. Misschien iets gegeten waar hij allergisch voor isen vind dan maar eens uit wat dat is geweest
pi_25829322
sugar wat is er met maria's nekje?

edje, als ze alleen maar op hun achterhoofd liggen krijgen ze vaak zo'n enorm plat achterhoofd, ook niet echt mooi vind ik. dus af en toe op de zij leggen lijkt mij wel goede variatie, en je kunt ook alleen het hoofd wat proberen te draaien als ze slaapt. maar bij sommige kinderen is die voorkeurshouding heel sterk en is het lastig er wat aan te doen, zie Cas. heeft die destijds niet zo'n helmpje gehad moussy of juist niet? (dat geheugen van mij... )

sterkte met activeren van de luie ogen, poemojn & rottdog! en wat zielig dat zoë zo'n buikpijn had.
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2005 @ 14:14:06 #19
7074 moussy
kuttekop
pi_25829866
Cas heeft geen helm gehad, maar ík vind achteraf dat het beter was geweest dan het getut bij de fysio Maar nou was Cas ook "oud" toen hij voor het eerst eindelijk eens doorgestuurd werd. Cas was nml al een maand of 6-7 toen ze me eens serieus gaan nemen. En dat was gewoon veel te laat, dus hij zal het met een scheve kop moeten gaan doen helaas.

Easy Going was er met Sven op tijd bij (toch?)... Mijn huisarts zei alleen maar dat ik zn haar maar moest laten groeien, dan zag je het niet tot ik het lopen zeiken om bij de kinderarts te komen en die zag meteen dat het niet goed was.

Sugar, ben je al terug?
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 29 maart 2005 @ 14:17:03 #20
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25829932
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 13:49 schreef bixister het volgende:
sugar wat is er met maria's nekje?

edje, als ze alleen maar op hun achterhoofd liggen krijgen ze vaak zo'n enorm plat achterhoofd, ook niet echt mooi vind ik. dus af en toe op de zij leggen lijkt mij wel goede variatie, en je kunt ook alleen het hoofd wat proberen te draaien als ze slaapt. maar bij sommige kinderen is die voorkeurshouding heel sterk en is het lastig er wat aan te doen, zie Cas. heeft die destijds niet zo'n helmpje gehad moussy of juist niet? (dat geheugen van mij... )

sterkte met activeren van de luie ogen, poemojn & rottdog! en wat zielig dat zoë zo'n buikpijn had.
Het probleem is dat ze niet meer in de easy sleeper past,dus moeten we handoekrollen gebruiken willen we haar op d`r zij laten liggen
(Hans teeuwen)
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2005 @ 14:22:56 #21
81992 Githa
pi_25830043
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 14:17 schreef edje34 het volgende:

[..]

Het probleem is dat ze niet meer in de easy sleeper past,dus moeten we handoekrollen gebruiken willen we haar op d`r zij laten liggen
Jordy blijft ook echt niet op zijn zij liggen ....hij rolt dan door naar zijn buik of hij duwt de rol gewoon weg door zo ver mogelijk met zijn hoofd naar achteren te duwen
Wij kregen als tip om zijn bedje steeds anders op te dekken omdat hij volgens het cb als voorkeur zijn hoofd richting deur of richting licht draait, dus de ene dag aan het voeteneind opdekken en de andere dag aan het hoofdeinde maaruh Jordy draait lekker zoals hij wil draaien tot nu nog geen deuken of bobbels op zijn hoofdje dus we wachten af ....
pi_25830450
edje, ik had voor Isa zo'n driehoekig kussen waar ze dan tussen lag op haar zij. Daar heeft ze ongeveer een half jaar in gelegen. Even kijken of ik een plaatje kan vinden, want ik omschrijf het niet duidelijk geloof ik. Het heet de Baby Sleep, ben ik nu achter. Te koop bij Prenatal voor een paar tientjes.

mooi he, alles
  dinsdag 29 maart 2005 @ 15:22:38 #23
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25831479
Alles was oké! Het is gewoon een oppervlakkig stukje ader, dat daar een kronkeltje maakt en daardoor een blauw bolletje wordt. Niets mis mee, gelukkig!

(Bix, dat was het dus, stond foto in vorige babietjes-topic)

Poemojn, succes bij oogarts!
En Anitra met uitzoeken waarvan Djulian last heeft.
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2005 @ 15:39:29 #24
81992 Githa
pi_25831894
Sugar goed nieuws toch ....
pi_25832381
Gelukkig niks aan de hand Sugar!
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:08:52 #26
61800 Rottdog
pi_25832610
Sugar deze moeder ook weer gerust.
pi_25832784
Sugar ik ben ook blij te lezen dat alles in orde was
pi_25832818
Fijn Sugar!

Rottdog, wij hadden zelf niets aan Myrthe gezien. De huisarts moest ook goed kijken met dat lampje voor ze het zag, maar voor de zekerheid zijn we toch doorgestuurd. Je kunt 't beter zo jong mogelijk al ontdekken, als er iets mis mee gaat.
pi_25833878
Wanneer moeten jullie Poemojn?
pi_25834120
26 april, dus dat duurt nog even.
Is nog een heel gedoe trouwens: sinds 1 januari vergoedt niet elke zorgverzekeraar elke oogarts, dus als je alles vergoed wilt hebben moet je niet zomaar de oogarts nemen waarnaar de huisarts doorverwijst maar bellen met je zorgverzekeraar om een oogarts bij jou in de buurt te vinden die zij wel volledig vergoeden. Maar er is er toch eentje in heel Groningen.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 17:48:34 #31
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25835292
Noa maakt geluidjes en lijkt mee te willen zingen als ze muziek hoort...al huilt ze en ik doe de muziek aan, wordt ze vrolijk en gaat ze geluidjes maken...heel hard!!!
Wat een schatje....
Ze is zowiezo erg vaak vrolijk en kan zich goed vermaken...probeert tegenwoordig wel alles in haar mondje te stoppen en is dan gefrustreerd als dat niet lukt...kan nog niet zo goed richten ...

wou ik eventjes delen
  dinsdag 29 maart 2005 @ 17:53:40 #32
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25835399
Herkenbaar Suzanna!
Noah heeft ook echt zn stem ontdekt en gaat steeds gekke geluidjes maken en vooral heel hard gillen. Hij vindt het dan ook heel erg leuk als je het terug gaat doen
Ook probeert ie vanalles in zn mond te stoppen ja. Laatst had ie een speeltje dat iets te groot was, dus dat was huilen
Ook begint ie zn handjes en voetjes een beetje te ontdekken Zit er steeds naar te kijken enzow.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 17:58:47 #33
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25835531
Handjes en voetjes zijn hier ook ontdekt! Vooral handjes zijn erg interessant...ze kan ze boven zich zien bewegen en dan met grote ogen er scheel naar kijken... en ze dan met een gigantisch hard geluidje (een soort gilletje) in haar mondje stoppen alsof ze een RAZENDE honger heeft...(en dat is dan geen honger...) Ze heeft volgens mij nogal een temperament!
Ik probeer vaak haar neusje schoon te maken met een watje, en als ik met dat ding aankom begint ze al protesterende geluiden te maken, heel driftig, zodra ik het weghaal is ze weer de vrolijkheid en schattigheid zelve. Als ik het dan weer probeer, ondertussen haar afleidend, werkt het nog niet...precies hetzelfde gebeurt. Meestal hou ik uiteindelijk op, met frustratie omdat er nog zo'n ronkend snotje in haar neus zit...(maar ja, zij heeft er dan blijkbaar geen last van...??) het lijkt me zo kriebelen voor haar ...

Kan Noah ook zo lang spelen in de box? Noa kan het lang volhouden, tot ze moe wordt, dan is alles frustrerend wat niet lukt. Ze probeert zich overigens om te rollen, maar dat lukt nog niet (weer frustratie alom... )
  dinsdag 29 maart 2005 @ 18:17:48 #34
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25835944
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 14:42 schreef phileine het volgende:
edje, ik had voor Isa zo'n driehoekig kussen waar ze dan tussen lag op haar zij. Daar heeft ze ongeveer een half jaar in gelegen. Even kijken of ik een plaatje kan vinden, want ik omschrijf het niet duidelijk geloof ik. Het heet de Baby Sleep, ben ik nu achter. Te koop bij Prenatal voor een paar tientjes.

[afbeelding]
De babysleeper hebben wij ook daar slaapt ze nu mee.
In iedergeval thnxs
(Hans teeuwen)
pi_25836043
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 17:05 schreef poemojn het volgende:
Is nog een heel gedoe trouwens: sinds 1 januari vergoedt niet elke zorgverzekeraar elke oogarts, dus als je alles vergoed wilt hebben moet je niet zomaar de oogarts nemen waarnaar de huisarts doorverwijst maar bellen met je zorgverzekeraar om een oogarts bij jou in de buurt te vinden die zij wel volledig vergoeden. Maar er is er toch eentje in heel Groningen.
Wat een geëmmer weer zeg! Je moet wel goed aan dat soort dingen denken van te voren want anders vergoeden ze het dus gewoon niet! Terwijl we toch enorme bergen met premies betalen
En dan nog maar 1 in heel Groningen Dus als je eventueel een second opinion zou willen moet je buiten de grenzen of zelf betalen
Hopelijk is er niks aan de hand
  dinsdag 29 maart 2005 @ 18:22:46 #36
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25836049
Soms kan ie zich heel lang vermaken in de box, dan heeft ie echt de grootste lol. En soms heeft ie er helemaal geen zin in. Vaak wil ie ook gewoon even niet meer liggen, maar gewoon rechtop zitten of nog beter: staan
Omrollen lukt hier wel. Begon uit frustratie om z'n speen proberen te pakken Ligt ie op z'n rug, dan gooit ie z'n beentjes in de lucht, en daardoor wordt zn ruggetje bol en kan ie zo op z'n zij rollen Naar z'n buik rolt ie nog niet, maar op z'n buik vindt ie ook niet zo leuk...
Het gebeurt nu ook vaak dat ie zo dus de hele box doorrolt. Issie opeens een kwartslag gedraaid enzow.

We zijn gisteren trouwens voor het eerst met Noah wezen zwemmen Hij vond het heerlijk! Eerst had ie wel even zoiets van "huh? wat is dit nu weer??" maar al gauw had ie reuze plezier. Zolang er niet teveel water in z'n gezicht komt tenminste Hij vond het vooral erg leuk als ik hem omhoog hield uit het water en dan weer in het water liet plonzen Of als we op een klein afstandje lekker met het water gingen spetteren. Zodat hij er geen last van had maar er wel leuk naar kon kijken
Verder zag ie er zoooo schattig uit in z'n zwembroekkie
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 22:15:53 #37
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25842204
Tex moeten zulke kleintjes bandjes om, weet je dat?? wij gaan donderdag zwemmen
  dinsdag 29 maart 2005 @ 22:19:56 #38
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25842312
Ik ben Tex niet maar zulke kleintjes hoeven geen bandjes om. Wij hebben wel veel plezier gehad van een grote band waarin ze kunnen zitten (zit een soort broekje in). Volgens mij te koop bij prenatal en speelgoedzaken.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_25842495
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 14:14 schreef moussy het volgende:

Easy Going was er met Sven op tijd bij (toch?)... Mijn huisarts zei alleen maar dat ik zn haar maar moest laten groeien, dan zag je het niet tot ik het lopen zeiken om bij de kinderarts te komen en die zag meteen dat het niet goed was.
Yep, Sven kreeg met 3 maanden fysiotherapie. De CB arts stuurde ons naar de huisarts voor de verwijzing naar de fysio. We moesten inderdaad ook van alles omgekeerd doen zoals Rottdog hierboven schreef, plus dat we verschillende oefeningen met hem moesten doen. We zijn in totaal 4x naar de fysio geweest, toen was het over
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  dinsdag 29 maart 2005 @ 22:27:54 #40
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25842525
Wij hebben hem gewoon zelf vast gehouden. Ging prima, in het water wegen ze ook niks

Zo'n band waar Leah het over heeft hebben wij ook bij een ander kindje gezien, en dat zag er erg leuk uit Dus die gaan wij ook aanschaffen voor de volgende keer
©Dumbo
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2005 @ 22:30:53 #41
43556 miss_dynastie
pi_25842610
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 17:05 schreef poemojn het volgende:
Nou ja, das ook bezopen zeg
Word je daar wel op gewezen of kom je daar doorgaans pas achter als je de rekening in huis krijgt?
  dinsdag 29 maart 2005 @ 22:31:41 #42
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25842633
Volgens mij zijn ze bij een speelgoedzaak aanzienlijk goedkoper als bij prenatal, Tex. dus da's misschien de moeite waard om even te vergelijken.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 23:08:25 #43
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25843666
Sugar wat fijn dat het niks engs is!

Zwembanden zijn inderdaad veel goedkoper bij speelgoedwinkels alleen niet het hele jaar door verkrijgbaar.
pi_25844292
Zwembanden zijn nu wel weer te krijgen, ik heb ze al wel gezien (Blokker?).

Miss_d, ze moeten je er op wijzen bij het maken van de afspraak. Dus ik heb toen maar geen afspraak gemaakt en eerst het ziekenfonds gebeld, en de afspraak dus met een andere oogarts gemaakt.
Een second opinion is hopelijk niet nodig.. bij pleisters plakken of oogdruppels druppelen is dat overbodig denk ik, hooguit als er direct met oogoperaties geschermd wordt (maar dat verwacht ik niet, zo erg is het echt niet). En misschien is dit gewoon een kwestie van afwachten? Ze is nog maar 9 maanden, kan vast ook nog spontaan goedkomen (wel bij een zusje van me).
  dinsdag 29 maart 2005 @ 23:29:27 #45
61800 Rottdog
pi_25844302
Poemojn hoe kwamen ze dan op het idee dat Myrthe een lui oog heeft
Als Zoë moe is trekt soms het linkeroog naar de binnenkant niet altijd, sind een wk of 2. Dacht eerst nog dat ik gek was want het viel niemand anders op tot mijn moeder plots zei van Zoë loenst een beetje.
Bedankt voor de tip wat betreft de verzekering zal er rekening mee houden.

Anitra is het niet een galbultje

Dames wat lekker dat leuke gekeuvel over jullie kindjes en ze worden alleen maar leuker
pi_25844434
Rottdog, de consultatiebureau-arts had het gezien bij de oogcontrole. Normaal zou ze er nog geen werk van maken, maar omdat ik toch met Myrthe naar de huisarts moest (ze had vreemd gereageerd op een inenting, opgezette armen & handen, conclusie tot nu toe is: niet meer inenten want waarschijnlijk overgevoelig) kon ik meteen dit laten checken. Als je er echt goed op let kun je het wel zien, maar de huisarts moest ook een paar keer kijken. Dus ik vind 't nog niet echt de moeite om me er druk over te maken. Ik weet ook niet of dit soort dingen (is ook spierbeheersing dacht ik) toevallig ook wat sprongsgewijs ontwikkelen.
Als je denkt dat Zoë het ook heeft kun je ook meteen naar de huisarts, die doet hetzelfde als de cb-arts, en de cb-arts moet je toch doorverwijzen naar de huisarts als ze iets vermoeden.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 23:43:12 #47
61800 Rottdog
pi_25844677
Ze krijgen normaal toch ook met 9 mnd geen enting toch de laatste in een jaar is toch bij 11 mnd in de buurt. Ach gossie Myrthe ging spontaan dus michelinnen
Dat van die arts dat is ook zo maar heb soms het gevoel dat ik dan voor elk wissewassie wil komen zeg maar
  woensdag 30 maart 2005 @ 11:10:34 #48
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25851168
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 23:43 schreef Rottdog het volgende:
Ze krijgen normaal toch ook met 9 mnd geen enting toch de laatste in een jaar is toch bij 11 mnd in de buurt. Ach gossie Myrthe ging spontaan dus michelinnen
Dat van die arts dat is ook zo maar heb soms het gevoel dat ik dan voor elk wissewassie wil komen zeg maar
Sanne krijgt de eerste inenting 22-04-05

Ben benieuwd hoe ze er op reageert
(Hans teeuwen)
  woensdag 30 maart 2005 @ 12:10:46 #49
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25852425
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 18:22 schreef texelonia het volgende:
Soms kan ie zich heel lang vermaken in de box, dan heeft ie echt de grootste lol. En soms heeft ie er helemaal geen zin in. Vaak wil ie ook gewoon even niet meer liggen, maar gewoon rechtop zitten of nog beter: staan
Omrollen lukt hier wel. Begon uit frustratie om z'n speen proberen te pakken Ligt ie op z'n rug, dan gooit ie z'n beentjes in de lucht, en daardoor wordt zn ruggetje bol en kan ie zo op z'n zij rollen Naar z'n buik rolt ie nog niet, maar op z'n buik vindt ie ook niet zo leuk...
Het gebeurt nu ook vaak dat ie zo dus de hele box doorrolt. Issie opeens een kwartslag gedraaid enzow.
Wat grappig Tex, het lijkt wel of Noa en Noah qua ontwikkeling dicht bij elkaar zitten. Noa rolt ook naar haar zij, maar naar haar buik lukt ook niet. Overigens precies dezelfde manier...geweldig! (bol rugje etc.) Buikliggen vindt Noa ook niet leuk, tenzij ze in een HEEL goed humeur is en totaal niet moe. Anders vindt ze het maar vermoeiend volgens mij ...

Rottdog: Noa loenst ook een beetje, maar in het begin doen alle baby's dat toch? Vooral als ze focust op iets bepaalds kan ze echt vreselijk scheel kijken. Echt wel schattig...

Ik heb dat zelf overigens ook, dat als ik moe ben mijn oog een beetje hangt. Vooral als ik geen bril op heb of lenzen in. Misschien is dat gewoon normaal? (niet dat ik ervan uitga dat ik normaal ben )

En dat 'wissewasjesgevoel'... je kunt maar beter gaan als je je zorgen maakt over iets, dan dat je je zorgen BLIJFT maken. Dokters...ze zijn er voor hoor! En natuurlijk ga je niet als je zelf denkt dat het niets is. Lijkt me tenminste, tenzij je het zo gezellig vindt bij de arts...
pi_25852890
Loensen hoort na 6 maanden over te zijn. Noa mag dus nog.

Myrthe heeft niet helemaal volgens het normale schema de inentingen gehad, Rottdog, oa omdat ze ze bij de huisarts kreeg en dat voor vertraging zorgde (pensionering, vakantie, ziekte ed). Maar de vorige enting is al wel een tijdje geleden, alleen wachtte ik nog op antwoord van NVI en GSK voor ik het verder met de (nieuwe) huisarts kon bespreken.
pi_25852971
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 23:29 schreef poemojn het volgende:
Een second opinion is hopelijk niet nodig..
Nee, dat denk ik ook niet maar ik bedoel in andere gevallen....
Die oogarts zal het wel druk hebben
  woensdag 30 maart 2005 @ 17:25:25 #52
61800 Rottdog
pi_25859813
Aaaah Poemojn snap het nu helemaal

Suzanna ze loenst ook alleen maar als ze moe is, niet dehele tijd door en zoals poemojn zegt moet het met 6 mnd over zijn.
  † In Memoriam † woensdag 30 maart 2005 @ 18:09:07 #53
81992 Githa
pi_25860788
Jordy loenst ook flink als hij moe is...ik begon me al stiekem zorgen te maken want opa heeft een tunnelvisie en zijn tante had een lui oog als kind. Ik wilde hier al gaan vragen welke tijd hier voor stond maar zoals ik lees heeft hij nog even de tijd.
Daarbij mag ik er toch vanuit gaan dat ze er op het cb extra op letten omdat ik ze deze info bij Jordy's geboorte gegeven heb.
pi_25860967
Mijn neefje begint ook met een oog "scheel" te kijken als ie moe is. De oogarts zei dat dat kwam omdat kinderen over het algemeen een brede neusbrug hebben en daar nog niet overheen kunnen kijken. Daarom zijn er veel kinderen die "scheel" kijken!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 10:02:30 #55
81992 Githa
pi_25874874
Eigenlijk naar aanleiding van Jordy's pyama foto's dacht ik daar weer aan.
Heel veel mensen geven commentaar wanneer ze horen dat je kleintje van een paar weken oud een pyama aan krijgt voor de nacht. Het omkleden zou hem irriteren en storen en daarbij is het nog eens een geldverspilling.
Zo achterlijk ! ik hou zelf toch ook mijn kleren niet aan in bed als ik ga slapen en het omkleden zie ik als een leuke bezigheid met mijn kleintje waarvan ook hij geniet
  donderdag 31 maart 2005 @ 10:21:12 #56
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25875206
Ik moet zeggen dat wij ook bijna nooit een pyamaatje gebruiken voor Noah... Alleen als ie echt van die oncomfortabele stugge kleertjes aan heeft waar je niet lekker in slaapt. Maar wij wikkelen hem ook in een dekentje, en nu slaapt ie alleen nog maar in een romper omdat het anders te warm is. En meestal kleed ik hem al uit voor z'n laatste fles als ik z'n luier ga verschonen, en dan vaak na z'n laatste fles wordt ie wel slaperig, en dan kan ie gelijk in bedje dus heeft ie daar ook geen last van
©Dumbo
  donderdag 31 maart 2005 @ 10:30:17 #57
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25875376
Ik denk niet zoveel na over wat Maria aan heeft in bed, maar nu ik lees dat Noah alleen een romper aanheeft.... Maria heeft haar gewone kleertjes aan in bed (dus shirtje met lange mouw en rompertje eronder en een maillotje aan), ze ligt in een zacht, gevuld winterslaapzakje én onder een dekentje.
Dat klinkt toch als ontzéttend warm? En ze is altijd op normale temperatuur. Ik moet misschien eens proberen of ze ook lekker slaapt zonder die slaapzak, maar had er dus nog geen aanleiding voor om dat te proberen. Nu ik dit lees wel.

Slapen er meer kindjes "zo warm"? Of juist met zo "weinig" als Noahtje van Tex? tex, ik twijfel er niet aan of jouw manier oké is, hoor, maar vraag me af of wij het te bont maken!
  donderdag 31 maart 2005 @ 10:39:54 #58
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25875594
Dat in romper slapen is pas sinds kort hoor, sinds de echte winterkou voorbij is zeg maar. Maar wij wikkelen Noah dus in een dekentje en daarover ligt ook nog een dekentje. En zelfs dan heeft ie het soms nog warm en is ie echt een beetje zweterig. Maar dat heeft Noah vrij snel volgens mij, want als ie gewoon op schoot ligt kan het in zn nek al klam worden waarmee ie dan op mn arm ligt zeg maar.

Als Maria gewoon normaal aanvoelt qua temperatuur lijkt het me niet dat ze het echt té warm heeft toch?
©Dumbo
pi_25875615
Djulian krijgt vanaf het begin af aan ook een pyama aan hoor Githa.
In zijn kleren slaapt hij niet lekker en pyama aan dan weet hij fles daarna en slapen.
Met Djen deed ik dat niet en kan je vertellen dat het na 1 jaar een ramp werd om haar een pyama aan te trekken nu nog trouwens
Djulian weet niet beter en het is zijn ritme, bad uit, pyama aan, fles en slapen gaan.
pi_25875707
Myrthe had toen ze jonger was altijd haar kleren ook 's nachts aan, maar krijgt nu wel een pyjama aan. Ik weet niet precies meer sinds wanneer, wel een paar maanden nu. Maar ik denk dat de meesten dat wel gaan doen tegen de tijd dat een kind meer door de kamer gaat rollen en de kleren dus sneller vies worden.

/edit
Helemaal compleet: ze slaapt nu in romper, pyjama, gewatteerde slaapzak. Geen deken ofzo.
  donderdag 31 maart 2005 @ 10:46:19 #61
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25875766
Ik heb trouwens besloten om na Léons 1e verjaardag geen foto's meer van hem te plaatsen. Niks schokkends, maar ik vind het zelf ook niet prettig om met mijn hoofd herkenbaar op internet te staan. Dus dat wil ik mijn lieve kleine mannetje ook niet aan doen. Misschien vinden jullie dit maar vreemd, maar ik vind 'gelijke monniken, gelijke kappen'.
Misschien zal ik zo af en toe nog wel eens een fotootje plaatsen, maar verwacht na 8 juni geen Léonspam meer. Niet om jullie te treiteren, maar puur uit privacy-beweegredenen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 31 maart 2005 @ 10:55:33 #62
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25876013
De eerste weken, maanden, slapen baby's ook zo ontzettend veel, dan blíjf je bezig met pyama aan, pyama uit, etc.
©Dumbo
  donderdag 31 maart 2005 @ 10:55:52 #63
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_25876020
Amber slaapt overdag gewoon in haar kleertjes, zonder dekentje en slaapzak e.d. Als ze een maillot aanheeft, trek ik soms nog wel eens haar broek uit.
's nachts heeft ze altijd een pyamaatje aan en meestal ook een slaapzakje. Nu sindskort een zomerslaapzakje.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_25876240
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:30 schreef Sugar het volgende:
Slapen er meer kindjes "zo warm"? Of juist met zo "weinig" als Noahtje van Tex? tex, ik twijfel er niet aan of jouw manier oké is, hoor, maar vraag me af of wij het te bont maken!
Dylan heeft een romper aan, een pyama (alleen het bovenstuk nu het niet meer zo koud is), een slaapzak en een dekentje (niet zo dik). Ik vind het 's nachts toch nog best wel koud hoor. En Dylan wordt altijd wakker als hij het te warm of te koud heeft, dus zolang hij lekker doorslaapt vind ik dit wel goed zo.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_25876288
Hier sliep/slaapt Dylan overdag in zijn gewone kleren, met alleen een dekentje erover. Of als het warm is slaapt hij nergens onder. 'S avonds kreeg/krijgt hij dus een pyama aan. Al vanaf hij geboren is eigenlijk. Toen had ik van die lieve pyama's uit een stuk, met voetjes eraan Nu heeft hij gewoon twee-delige pyama's.
pi_25876372
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:46 schreef dutchie het volgende:
Ik heb trouwens besloten om na Léons 1e verjaardag geen foto's meer van hem te plaatsen.
Ik snap je helemaal, Dutchie. Ik plaats zelf ook niet veel foto's meer van Dylan op openbaar internet.
  donderdag 31 maart 2005 @ 11:18:06 #67
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_25876474
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 11:13 schreef beefcake het volgende:

[..]

Ik snap je helemaal, Dutchie. Ik plaats zelf ook niet veel foto's meer van Dylan op openbaar internet.
Heb je al gebeld?
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 11:21:05 #68
43556 miss_dynastie
pi_25876548
Ik snap het helemaal hoor, dutch, ik vind het zelf ook doodeng om met mn hoofd op internet te staan, kan me best voorstellen dat je het 'lastig' vindt die beslissing voor Leon te maken en hem daarom niet zoveel meer wilt spammen. Maar spam mag dan altijd via de mail hoor
  Licht Ontvlambaar donderdag 31 maart 2005 @ 11:27:13 #69
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25876693
Isa slaapt overdag gewoon in haar kleertjes. 's Nachts krijgt ze wel een pyama aan en een zomerslaapzakje, da's ondertussen een ritueeltje voor het slapen gaan geworden.

Wat foto's betreft Dutchie, ik snap 'm helemaal. Ik zet eigenlijk nooit foto's van mezelf online ivm herkenning enzo. De grens van 1 jaar vind ik eigenlijk wel een hele goede
  donderdag 31 maart 2005 @ 11:31:34 #70
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25876785
Ze veranderen na dat ene jaar nl. naar mijn idee echt in hun definitieve persoontje en dus later erg herkenbaar lijkt mij. Vandaar inderdaad die grens van 1 jaar. En op verzoek via mail is natuurlijk altijd een optie hoor.
  donderdag 31 maart 2005 @ 11:47:12 #71
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25877140
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:55 schreef texelonia het volgende:
De eerste weken, maanden, slapen baby's ook zo ontzettend veel, dan blíjf je bezig met pyama aan, pyama uit, etc.
Sanne is nu 6 weken en we laten overdag de kleertjes aan als ze slaapt.
Sãvonds bij de voorlaatste voeding doen we haar in badje en krijgt ze d`r pyama aan.
(Hans teeuwen)
  donderdag 31 maart 2005 @ 11:52:44 #72
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25877279
Jolie houdt niet van omkleden en daarom geen pyjama, die kan al gaan stuiteren als ze een jas ziet.
Alleen als ze in bad is geweest s avonds krijgt ze een pyjama aan. Wel houdt ze van warm slapen, kleding, slaapzak, laken, winterdeken.

Ik dacht van de week even dat ze ziek werd, ze moest steeds een beetje huilen en ze werd zelfs een beetje bang van mannetje Morris die alleen maar op 2 billen zat en blij met een plastic zakje zat te schudden. Niks om bang voor te zijn, niks voor Jolie. Maar na een hele middag slapen voelde ze zich weer een stuk beter. Ze geeft steeds kusjes en knuffels. Echt lief.
pi_25877387
Dit geloof je niet.. Die ene oogarts belt me net: ze hebben toch geen contract met ons ziekenfonds. Ziekenfonds gebeld: ja, dat kan wel kloppen. Dan kunt u beter een afspraak maken met een oogarts die verbonden is aan een ziekenhuis mevrouw, die worden altijd vergoed...
Kan ik dus weer rondbellen.
  donderdag 31 maart 2005 @ 11:57:50 #74
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25877398
LB, doet Léon sinds de vakantie ook.
Alleen wel met zijn mond wagenwijd open en een hoop gezever.
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 11:58:21 #75
81992 Githa
pi_25877408

Jordy heeft deze knuffels als lievelingsknffel en nu kom ik er net tot mijn schrik achter dat de haartjes op zijn hoofdje/nek en het puntje van zijn staart gemaakt zijn van een soort vilt wat oplost/ scheurt als het nat wordt van Jordy's gezever.
In de babywinkel was mij dit verkocht als veilige knuffel voor baby's en ik ben ook best bewust dat bepaalde dingen natuurlijk nooit helemaal veilig zijn maar zoiets moet toch niet kunnen vind ik.

Nu heb ik gelijk een mailtje gestuurd naar Happy horse en wacht hun reactie af maar ondertussen wilde ik het hier even plaatsen omdat er meer kleintjes zijn hier op Fok die deze knuffels hebben ....dus oppassen hoor !
pi_25877618
Dylan heeft een koe van Happy Horse, maar daar speelt hij nog niet me, die staat nog op de kast Goed dat je het even zegt Githa

Dylan houdt niet van kusjes geven
  donderdag 31 maart 2005 @ 12:16:39 #77
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25877818
Zo ik heb eerst maar eens even in het woordenboek opgezocht wat zeveren nou echt is. Ik ken alleen maar zeveren als in zeuren maar nu ik weet dat het ook kwijlen is, zijn jullie posts van de afgelopen dagen ineens heel anders geworden

Vroeg me al af wat jullie nou zaten te zeveren over die kinderen

Dutch hier ook met veel gedoe hoor en vooral veel gesmak en gegiechel
pi_25877851
Zeg dan ook gewoon kwijlen he
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 12:18:37 #79
81992 Githa
pi_25877859
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 12:16 schreef Luchtbel het volgende:
Zo ik heb eerst maar eens even in het woordenboek opgezocht wat zeveren nou echt is. Ik ken alleen maar zeveren als in zeuren maar nu ik weet dat het ook kwijlen is, zijn jullie posts van de afgelopen dagen ineens heel anders geworden

Vroeg me al af wat jullie nou zaten te zeveren over die kinderen
ja, kwijlen dus
pi_25878421
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:46 schreef dutchie het volgende:
Ik heb trouwens besloten om geen foto's meer van hem te plaatsen. .... puur uit privacy-beweegredenen.
Hier hetzelfde verhaal hoor

Morris slaapt trouwens ook nog in zijn rompertje en shirtje dat hij overdag aanhad. Daarover een dunne slaapzak zonder mouwen en een dekentje.
pi_25878475
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 11:52 schreef Luchtbel het volgende:
Ik dacht van de week even dat ze ziek werd, ze moest steeds een beetje huilen en ze werd zelfs een beetje bang van mannetje Morris die alleen maar op 2 billen zat en blij met een plastic zakje zat te schudden. Niks om bang voor te zijn, niks voor Jolie. Maar na een hele middag slapen voelde ze zich weer een stuk beter. Ze geeft steeds kusjes en knuffels. Echt lief.
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 13:13:34 #82
81992 Githa
pi_25879038
Super snelle reactie van happy horse ...Jordy krijgt een nieuwe goffy en ze gaan contact opnemen met de fabriek. Natuurlijk is mijn reactie daarop of Goffy 2 niet hetzelfde probleem heeft want ik wil natuurlijk geen risico's nemen.... het antwoord daarop zal nog wel volgen. Jammer hoor Jordy was helemaal verzot op die giraf en ik durf hem nu niet meer te geven ook Goffy 2 niet
  donderdag 31 maart 2005 @ 13:18:46 #83
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_25879158
Stella slaapt hier ook in een pyamaatje, ik heb daar verder eigenlijk nooit zo over nagedacht. Gewoon omdat je dat zelf ook doet waarschijnlijk.
Is ook echt een ritueel 's avonds waar ze rustig van wordt.

We zijn daarnet bij het CB geweest en ze is weer een halve kilo aangekomen. Ook weer een prikje gekregen. Nu hoeven we pas weer terug te komen over twee maanden. Dan is ze alweer een half jaar!

Lief luchtbel dat je dat schrijft over Stella's naam. We zijn ook heel blij dat we deze naam hebben uitgekozen. Ze is ook echt een Stella
Zouden er wel eens mensen zijn die spijt hebben?
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 13:27:39 #84
81992 Githa
pi_25879366
Ik dacht daar ook eigenlijk nooit bij na en deed Jordy gewoon een pyama aan...ook prima als mensen dat niet doen maar waar ik op bleef hangen was dat mensen het afraden en commentaar geven. En dus was ik benieuwd of ik in de minderheid was met het aan doen van een pyama en waarom....

AnnieBaby, daar ben ik ook benieuwd naar of mensen wel eens spijt hebben.
Al vraag ik me af of ze dat dan toegeven
Hier iig niet hoor Jordy vinden we nog steeds heel mooi en hadden we al gelijk. We hebben nog wel veel gezocht en gedaan maar kwamen toch steeds terug op Jordy
  donderdag 31 maart 2005 @ 13:29:28 #85
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25879403
AnnieB, ik heb er geen spijt van dat Léon geen Stella heet hoor.

Hé Luchtbel, Léon KWIJLT!!!!!!!!
pi_25879640
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 13:18 schreef AnnieBaby het volgende:
Zouden er wel eens mensen zijn die spijt hebben?
Ikke niet Het heeft heeeeeeel lang geduurd voor we eruit waren maar we zijn er nog steeds blij mee. Morris hopelijk ook En anders heeft hij ook nog een tweede naam die hij kan gebruiken
  donderdag 31 maart 2005 @ 13:48:37 #87
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25879862
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 13:29 schreef dutchie het volgende:

Hé Luchtbel, Léon KWIJLT!!!!!!!!
Ja ja

Ik heb geen spijt van d'r naam, de andere namen waar ik over gedacht heb die zijn het echt allemaal niet. Ken wel mensen die een soort van spijt hebben. Hun dochter Yentl is bijna 4 en kan d'r naam nog steeds niet uitspreken, net als bijna alle andere kinderen. Daarom zouden ze het niet weer doen als de tijd terug gedraaid kon worden.
  donderdag 31 maart 2005 @ 13:49:25 #88
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25879883
wij ook niet wij wisten gelijk welke naam we wilden voor onze dochter.
Dat werd Sanne Larissa.
Roepnaam is Sanne geworden.
(Hans teeuwen)
  Licht Ontvlambaar donderdag 31 maart 2005 @ 14:17:03 #89
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25880642
Hier ook geen spijt
Isa is een echte Isa en soms een Isa Belletje
Die naam stond echt al jaren vast dus het was wel fijn dat Isa besloot een meisje te zijn
  donderdag 31 maart 2005 @ 15:21:32 #90
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25882244
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 13:13 schreef Githa het volgende:
Super snelle reactie van happy horse ...Jordy krijgt een nieuwe goffy en ze gaan contact opnemen met de fabriek. Natuurlijk is mijn reactie daarop of Goffy 2 niet hetzelfde probleem heeft want ik wil natuurlijk geen risico's nemen.... het antwoord daarop zal nog wel volgen. Jammer hoor Jordy was helemaal verzot op die giraf en ik durf hem nu niet meer te geven ook Goffy 2 niet
Netjes opgelost
(Hans teeuwen)
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 16:03:13 #91
43556 miss_dynastie
pi_25883198
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 13:13 schreef Githa het volgende:
Nog wat gehoord?
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 16:19:35 #92
81992 Githa
pi_25883584
uuuhmz jah dit:
Goedemiddag Githa,

De Musical Goffy die ik u vandaag toestuur is al uit een verbeterde produktie. Het vilt is van een steviger kwaliteit.

De Goffy is eind vorig jaar volgens de AZO norm en EN norm volledig goedgekeurd. Er zijn geen schadelijke stoffen of kleuren aanwezig voor baby's en grotere kinderen.

Met vriendelijke groeten,
Happy Horse BV
Carla de Jong

Dus we wachten af of de Goffy idd van beter kwaliteit is ik ga hem eerst uitvoerig testen hoor
  donderdag 31 maart 2005 @ 16:25:09 #93
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25883705
Hier ook geen spijt van de naam. Maar ik denk ook dat als je kind eenmaal geboren is, de naam heel snel went en dat je je niet meer kunt voorstellen dat hij/zij anders zou heten. Als je nog zwanger bent zit je veel over namen na te denken, tig keer hardop uit te spreken, etc, waardoor je denk ik sneller gaat twijfelen. Als je een gewoon woord tig keer achter elkaar uitspreekt vind je het ook maar een raar woord
©Dumbo
  donderdag 31 maart 2005 @ 16:34:53 #94
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25883932
spuit elf ikke maxim slaapt al van dag 1 met een pyjamaatje, wij liggen ook niet in onze eigen kleren in bed, en daarbij komt er zo ook een ritme in, savonds na het badderen pyjamaatje aan, even mee naar beneden, beetje eten (of in bed of beneden nog) en dan lekker naar bed. maxim heeft er geen moeite mee hoor die kleertjes aan en uit, hij glimlacht nog steeds zo vriendelijk op de commode naar mij
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 16:37:56 #95
81992 Githa
pi_25883993
Ik speel ook met Jordy onder het aan en uit kleden en hij vind het geweldig de armpjes in en uit de kleren was altijd huilen maar hoe meer ik het doe en lol mee maak, hoe leuker hij het gaat vinden. Ook een kwestie van wennen denk ik want Jordy had na de operatie aan zijn handjes waarbij ze zijn armpjes stevig vast hielden echt een hekel gekregen aan het vast houden van armpjes tegen zijn wil.
  donderdag 31 maart 2005 @ 16:40:10 #96
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25884043
Noah vindt uitkleden wel best Maar aankleden liever niet
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 16:41:58 #97
81992 Githa
pi_25884082
ik wist niet dat daar verschil in zat .... de handelingen zijn toch hetzelfde alleen omgedraaid of knip jij alles van zijn lijfje tex, zodat het niet over zijn hoofdje enzo moet ?
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 16:59:46 #98
43556 miss_dynastie
pi_25884507
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 16:19 schreef Githa het volgende:
Dus we wachten af of de Goffy idd van beter kwaliteit is ik ga hem eerst uitvoerig testen hoor
Dat wordt kwijlen dan
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 17:14:42 #99
81992 Githa
pi_25884833
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 16:59 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat wordt kwijlen dan
niet kwijlen maar zeveren
  donderdag 31 maart 2005 @ 19:04:11 #100
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25887300
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 16:40 schreef texelonia het volgende:
Noah vindt uitkleden wel best Maar aankleden liever niet
Bij ons is het net andersom.
Net Sanne in badje gedaan,dat vind ze heerlijk,maar zodra ze uitgekleed word begint alarmfase 1 weer.
Het zelfde bij het afdrogen.
(Hans teeuwen)
  donderdag 31 maart 2005 @ 20:26:53 #101
61800 Rottdog
pi_25889444
Zoë heeft altijd een pyamaatje aan vanaf haar geboorte al, ook voor het vaste patroon maar ook omdat moi het zo leuk vond en zelf ook niet in haar kleren in bed ligt. Overdag slaapt Zoë in alleen haar shirt met slaapzak onder de deken.

Dutch kan ik me aanmelden voor de Leon-meel

Ben je lekker mee Poejmojn

Wheee nou moet ik Sjackie, Jaqueline en Herma in de gaten gaan houden zo heten de goffy's hier ben nog niet tegen zulke probleempjes aangelopen Githa maar hou het nu wel in de gaten

tjee wat gaan die klientjes toch allemaal hard Stella alweer 4 mnd

Kindje van een kennis heet Virginia, kind is nu bijna 6 en kan nog steeds haar naam niet goed uitspreken, je kunt ongeveer wel bedenken hoe ze zichzelf noemt

Zoë heeft een grote hekel aan afdrogen en probeert dus ook uit alle macht weg te komen
  donderdag 31 maart 2005 @ 20:32:52 #102
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25889611
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 20:26 schreef Rottdog het volgende:

Zoë heeft een grote hekel aan afdrogen en probeert dus ook uit alle macht weg te komen
Dan is het eigenlijk al te laat het zou slimmer zijn Zoë als je je armen en benen over elkaar deed in de tummytub, dan dobber je iets omhoog maar weinig kans dat je gepakt kan worden. Zeker niet als je zo glad bent als een aal
  donderdag 31 maart 2005 @ 20:35:30 #103
61800 Rottdog
pi_25889695
Aha idd LB ken die geintjes of ze gaat plots ineens douchegordijn hangen
  donderdag 31 maart 2005 @ 20:38:25 #104
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25889784
Je hebt niet zulk lang haar he
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 20:39:53 #105
43556 miss_dynastie
pi_25889818
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 17:14 schreef Githa het volgende:

[..]

niet kwijlen maar zeveren
Ga jij maar zeveren, meid
  donderdag 31 maart 2005 @ 20:41:19 #106
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25889865
Maria eet niet meer.
Maria slaapt niet meer.
Hmmmmm.
  donderdag 31 maart 2005 @ 20:47:27 #107
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_25890047
Hé Sugartje, wat is dat nou? Hoe is het gisteren afgelopen met Maria? Zo te lezen niet echt goed.... hmmmmmmm. Ben benieuwd. Succes dan maar met 'r vanavond!
  donderdag 31 maart 2005 @ 20:52:50 #108
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25890211
Suiker wat vervelend!
Is ze ook mopperig?
  donderdag 31 maart 2005 @ 20:56:18 #109
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25890305
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 20:41 schreef Sugar het volgende:
Maria eet niet meer.
Maria slaapt niet meer.
Hmmmmm.
Misschien is het haar dag niet vandaag.
Dit hadden wij afgelopen dinsdag,eten ging moeilijk ze wilde ook bijna niet slapen pas sàvonds laat ging het weer.
(Hans teeuwen)
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 21:14:24 #110
81992 Githa
pi_25890825
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 20:41 schreef Sugar het volgende:
Maria eet niet meer.
Maria slaapt niet meer.
Hmmmmm.
ohwjee ...is ze ziek aan het worden Sugar?
niet te lang volhouden hoor Maria da's niet gezond ......ook niet voor je mama
  donderdag 31 maart 2005 @ 21:16:14 #111
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25890879

beterschap he

[ Bericht 19% gewijzigd door edje34 op 31-03-2005 22:56:31 ]
(Hans teeuwen)
  donderdag 31 maart 2005 @ 21:19:22 #112
61800 Rottdog
pi_25890973
Komt met het oude misschien tandjes Sug
  donderdag 31 maart 2005 @ 22:03:51 #113
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25892083
Nu slaapt ze. Maar het gaat al 3 avonden zo: ze wil niet slapen en ook geen fles....
Mopperig valt wel mee overdag, maar zo 's avonds wel, ja! Ze is ook gewoon moe, maar slapen?
Afijn ( ), nu dus wel. Misschien wil ze gewoon wat later slapen vanaf nu. Maar dat eten is en blijft vaag en lastig. Even een paar dagen een duidelijk ritme geven misschien.
pi_25892854
balen sugar! hopelijk zijn die kuren snel voorbij!

dutchie ik had ook dat voornemen om geen foto's meer te plaatsen na 't eerste jaar maar heb me daar al schandalig vaak niet aan gehouden. ben 't er nog steeds wel mee eens hoor, maar ik vind 't verdomd lastig!
  donderdag 31 maart 2005 @ 22:46:42 #115
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25893183
Sugar misschien komen er nieuwe tijden aan voor Maria waardoor ze nu zo is.
Weet ook niet maar hoop wel dat het gauw over is!
pi_25893303
Sugar wat vervelend!

Dutchie, ik herken mezelf niet van mijn kinderfoto's. Op zich een goed streven om minder foto's te plaatsen als een kind ouder wordt, maar met dat herkennen valt het nu nog wel mee denk ik.
pi_25894551
hehe, anna slaapt. pfff mevrouw was weer erg hongerig vanavond en mijn bv kon die honger bij lange na niet stillen. vast een regeldag/avond oid maar na een paar uur krijsen en steeds weer aanleggen zonder veel resultaat heb ik 'r toch maar weer een beetje bijgevoed. het zijn hier ook zulke drukke dagen met de zieke G (en zelf ben ik ook niet helemaal lekker), dat heeft vast invloed op de produktie. verder gaat 't eigenlijk prima hoor, ze komt heel goed aan, en krijgt zelfs een behoorlijk bolle toet, zie bijv. hier (bij papa op schoot gistermiddag). ook is ze over 't algemeen steeds vrolijker en reageert ze met allerlei veelbetekenende blikken en kreetjes op onze pogingen tot communicatie dus dat is erg leuk. ik zal nog een paar fotootjes in 't fototopic plaatsen. maar goed, ik ga nog even kolven ter extra-stimulatie en dan nog even de plee poetsen en de was ophangen, en dan duik ik m'n bed ook weer in. trusten!
  vrijdag 1 april 2005 @ 01:29:12 #118
393 phileine
española
pi_25897207
agossie arm mens, je hebt het maar druk bix. Dat drukt gelijk al mijn wensen voor een tweede de kop in
mooi he, alles
  vrijdag 1 april 2005 @ 06:44:26 #119
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25898204
Oeh Bix, dat je het nog vol kan houden! Goed hoor
pi_25898809
Bix, wat een lekker bekkie heeft ze Hopelijk kom je snel in rustiger vaarwater
  † In Memoriam † vrijdag 1 april 2005 @ 12:07:04 #121
81992 Githa
pi_25902979
Het is alweer 2 maanden geleden dat Jordy is geboren waar blijft die tijd toch......

Bix, beterschap ...ik hoop dat het allemaal snel wat rustiger wordt voor je
  vrijdag 1 april 2005 @ 12:24:49 #122
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_25903370
Het gaat snel he Githa. Over een paar daagjes is Kai al een half jaar. Aan de ene kant lijkt het of ie gisteren is geboren en tegelijkertijd voelt het alsof hij er altijd al was.

Bix, wat heb je een mooi meisje op de wereld gezet zeg! Nu was Piet natuurlijk al een goede voorbode van je kunsten dus dat is niet echt een verrassing. Ik sluit me verder aan bij Phileine. Als ik je post lees en het topic over 2 of meer kindjes dan weet ik dat er hier voorlopig geen tweede komt.

Ook hier problemen met eten Sjoeg (het slapen gaat de laatste week gelukkig geweldig). De laatste flesgaat er altijd goed in maar Kai vindt eten van een lepeltje nog steeds helemaal niks. Hij snapt het niet en doet dus zijn mond niet open. We blijven vrolijk verder oefenen.

Kai zevert zich trouwens helemaal suf. Hij moet continu een slab om want hij kwijlt zijn truitjes helemaal nat en daardoor zijn zijn nekje en borstkas helemaal rauw geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door m@x op 01-04-2005 12:37:36 ]
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 1 april 2005 @ 12:34:52 #123
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25903631
Maria had vannacht een beetje gespuugd, bleek vanochtend.... Ze is dus gewoon niet lekker!
vandaag wil ze geen brood en geen fruit, terwijl ze echt gek is daarop normaal. Alleen de flessen gaan er wel in. Niet zo leuk dat ze zich blijkbaar niet lekker voelt.

Kai, jongen: je mond opendoen levert eten op! Da's voordeel, profiteer er nou van!

Bix, ook ik vind Anna erg lief en mooi! Succes met alle drukte, poeh hee!
  † In Memoriam † vrijdag 1 april 2005 @ 12:39:18 #124
43556 miss_dynastie
pi_25903718
Arme Maria, hoop dat je je gauw wat beter voelt

Bix, wat zul jij moe zijn joh! Hoop dat je gauw een beetje uit kunt rusten
pi_25903802
Maria, beterschap
  vrijdag 1 april 2005 @ 13:38:37 #126
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25905177
Bixis, ik denk ook dat ik het er wel moeilijk mee zal krijgen om niet trots als een pauw hier nog foto's te spammen. Maar ik ga het toch gewoon proberen.
En Anna zien we gelukkig nog heeeeeel erg veel. Wat een ontzettend lekker meisje is ze zeg! En Piet is ook al zo'n lekker ding. Hulde aan jou en G!

Sugar, hoe is het Maria's temperatuur? Nog geen verhoging geconstateerd? Het is heel lastig als ze zo slecht eten. Ik maak me dan ook echt weer zorgen. Maar echt dwingen helpt ook niet. Alleen even in die periode dat Léon alleen nog maar de borst wilde en we net overgestapt waren op de fles. Dat was even moeilijk, maar daar zijn we ook uitgekomen.
Het schijnt helemaal niet zo erg te zijn als ze een paar dagen wat minder eten. Doe je zelf ook niet als je niet lekker bent. Ze krijgt tenminste haar flessen wel binnen en dat is al heel wat! Zorg dat ze dus voldoende drinkt.
En misschien toch die tandjes hè?
  vrijdag 1 april 2005 @ 13:41:05 #127
61800 Rottdog
pi_25905245
Ach gossie Maria Gelukkig wil ze wel de fles Sugg

Bix alleen al van dat verhaal krijg ik wallen onder mijn ogen, meid hopelijk kom snel het rustige vaarwater eraan.

Heeft ook zo'n kwijlbakkie in huis, alles gewoon door en door nat
  vrijdag 1 april 2005 @ 13:42:31 #128
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25905289
Vind ik ook, hoor, dat vooral flessen belangrijk zijn nu! Ben ik ook blij mee, dat ze die wél wil!
En haar temperatuur was gewoon, dus misschien inderdaad die tandjes!
pi_25905354
Morris gaat vanmiddag naar de dermatoloog. Hij heeft wel erg veel last van zijn eczeem. Ben benieuwd wat er aan gedaan kan worden. Als ze iig maar iets tegen de jeuk hebben....
  vrijdag 1 april 2005 @ 13:49:05 #130
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25905468
Hè getsie Morris, da's vervelend zeg! Succes dan maar.
pi_25906348
Morris hopenlijk heeft de dermatoloog er wat voor
Maria beterschap
pi_25906687
De dermatoloog wil toch bloed laten prikken om te kijken of er toch niet een allergie in het spel is. Dat gaat begin volgende week gebeuren. En over 2 weken moeten we terugkomen. In de tussentijd met een nieuwe zalf blijven smeren en een speciaal slaapzakje met wantjes aanschaffen zodat hij niet kan krabben.
Dit heb ik even snel door de telefoon gehoord net van mijn vriend. Details weet ik nog niet precies...
  vrijdag 1 april 2005 @ 15:02:10 #133
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25907300
Ach, arme Morris! Hopelijk geen allergie!
Wat vervelend, Snoop.
  vrijdag 1 april 2005 @ 15:11:28 #134
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25907503
Hier gaat het best goed eigenlijk, behalve dan dat we allemaal erg moe en verkouden zijn (ehh...mijn man en ik, Noa niet!)...hebben jullie misschien tips om te verkomen dat Noa verkouden wordt??? lijkt me verschrikkelijk zielig namelijk...

Noa wil de laatste tijd graag de fles drinken...volgens mij heeft ze heel goed door dat daar de melk veel sneller uit komt als ze honger heeft! Maar 's nachts hoeft ze die stomme fles niet, dan wil ze alleen maar borstvoeding...en als ze dan eindelijk drinkt valt ze lekker in slaap...en kan ik haar natuurlijk niet meer wakker krijgen.... maar tis zoooo lief ... Alleen houdt ze me de afgelopen nachten wel wakker, om de 2 / 3 uur wil ze weer even drinken of gewoon even knuffelen...ze huilt dan echt heel zielig!!
Kan je dat afleren?? Tot nu toe ging het gewoon steeds beter maar nu komt het 'vaak wakker worden 's nachts' weer helemaal terug...is erg vermoeiend!!

En verder is Noa erg schattig en slaapt overdag veel beter dan eerst...als ik haar in bedje leg slaapt ze meestal binnen tien minuten en vaak nog zonder te huilen ook! Wat een verschil...
pi_25907547
Ik hoop nu eigenlijk vooral op duidelijkheid. Maandag kan er bloed afgenomen worden. Ik mag dan eerst even bellen hoe laat ik het beste kan komen zodat er iemand is die gespecialiseerd is in babies prikken Ze gaan iig kijken naar melk, eiwit, tarwe en katten.
  vrijdag 1 april 2005 @ 15:16:28 #136
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_25907634
Snoopy, ik hoop inderdaad voor Morris en jou dat je duidelijkheid krijgt. Ben zelf ook wel benieuwd waar je die speciale slaapzakjes kan aanschaffen want Stella krabt haar hele hoofd open 's nachts. Ze heeft nu sokjes over haar handen, maar ik heb ook gehoord dat je pyama's hebt met wantjes er aan vast. Alleen kan ik ze nergens vinden.
Ze heeft ook last van eczeem en na een half jaar stop ik met borstvoeding en geven we haar een maand speciale flesvoeding. Lastig he, als ze zo'n jeuk hebben.
  vrijdag 1 april 2005 @ 15:25:51 #137
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25907875
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 15:11 schreef Suzanna het volgende:
Hier gaat het best goed eigenlijk, behalve dan dat we allemaal erg moe en verkouden zijn (ehh...mijn man en ik, Noa niet!)...hebben jullie misschien tips om te verkomen dat Noa verkouden wordt??? lijkt me verschrikkelijk zielig namelijk...

Noa wil de laatste tijd graag de fles drinken...volgens mij heeft ze heel goed door dat daar de melk veel sneller uit komt als ze honger heeft! Maar 's nachts hoeft ze die stomme fles niet, dan wil ze alleen maar borstvoeding...en als ze dan eindelijk drinkt valt ze lekker in slaap...en kan ik haar natuurlijk niet meer wakker krijgen.... maar tis zoooo lief ... Alleen houdt ze me de afgelopen nachten wel wakker, om de 2 / 3 uur wil ze weer even drinken of gewoon even knuffelen...ze huilt dan echt heel zielig!!
Kan je dat afleren?? Tot nu toe ging het gewoon steeds beter maar nu komt het 'vaak wakker worden 's nachts' weer helemaal terug...is erg vermoeiend!!

En verder is Noa erg schattig en slaapt overdag veel beter dan eerst...als ik haar in bedje leg slaapt ze meestal binnen tien minuten en vaak nog zonder te huilen ook! Wat een verschil...
Lekker je rust nemen van het weekend,komt allemaal goed.
beterschap.
(Hans teeuwen)
pi_25908217
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 15:16 schreef AnnieBaby het volgende:
Snoopy, ik hoop inderdaad voor Morris en jou dat je duidelijkheid krijgt. Ben zelf ook wel benieuwd waar je die speciale slaapzakjes kan aanschaffen want Stella krabt haar hele hoofd open 's nachts. Ze heeft nu sokjes over haar handen, maar ik heb ook gehoord dat je pyama's hebt met wantjes er aan vast. Alleen kan ik ze nergens vinden.
Ze heeft ook last van eczeem en na een half jaar stop ik met borstvoeding en geven we haar een maand speciale flesvoeding. Lastig he, als ze zo'n jeuk hebben.
Hij heeft het pas met 6 maanden gekregen, vlak voor we met de bijvoeding begonnen
Ik laat het wel even weten als ik een slaapzakje heb gevonden
pi_25908717
Speciaal slaapzakje kan je bij de apotheek bestellen hoor ik net. Kost geloof ik 80 euro
  vrijdag 1 april 2005 @ 16:07:38 #140
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_25908796
dubbel
  vrijdag 1 april 2005 @ 16:08:18 #141
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_25908814
amber is ook al ziek
Vanmorgen lag ze in haar eigen kots te slapen Snel met haar onder de douche geweest. Fles gegeven en binnen 10 minuten lag de hele fles eruit Omdat ze verder niet ziek leek, hebben we haar toch maar naar het kdv gebracht. Om 13.15 uur belde de leidster op: Ze lag al vanaf 08.30 uur te slapen. Of ze haar wakker moeste maken. Ik zei van wel, want dan kunnen ze meteen kijken hoe ze is zeg maar. Om 13.45 uur belde alweer. Ze was NIET vrolijk, had verhoging (38,6) en ze had opnieuw een voeding uitgespuugd.
Later had ze zelfs water uitgespuugd. Oftewel: ze heeft bijna geen vocht gekregen vandaag.

Ik heb haar maar gehaald. Toen we thuis waren ging het een stuk beter: brabbelen, een stukje brood gegeten en een paar slokken water en een paar slokken rooibosthee. temperatuur: 37,3, dus ook gezakt En nu ligt ze weer te slapen. Even kijken of ze dit binnenhoudt, zo niet, dan bel ik voor 17.00 uur de huisarts

en in de bus naar huis, heeft ze mij ook helemaal ondergekotst (ik had haar in de draagzak) We zullen wel lekker gestonken hebben
  † In Memoriam † vrijdag 1 april 2005 @ 16:09:47 #142
7074 moussy
kuttekop
pi_25908844
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 16:04 schreef snoopy het volgende:
Speciaal slaapzakje kan je bij de apotheek bestellen hoor ik net. Kost geloof ik 80 euro
heb je een thuiszorgwinkel in de buurt?

Beterschap met de zieken!!
pi_25909232
Er is vast wel een thuiszorgwinkel in de buurt maar ik geloof dat mr. snoopy de slaapzak al gekocht heeft. Zijn ze daar goedkoper of kan je ze lenen/leasen/huren?

Amber, arm kind. Nu al schoolziek? Jullie hadden vast veel plek in de bus. Hopelijk knapt ze snel op
  † In Memoriam † vrijdag 1 april 2005 @ 16:48:30 #144
7074 moussy
kuttekop
pi_25909739
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 16:26 schreef snoopy het volgende:
Er is vast wel een thuiszorgwinkel in de buurt maar ik geloof dat mr. snoopy de slaapzak al gekocht heeft. Zijn ze daar goedkoper of kan je ze lenen/leasen/huren?
Vaak is het wat goedkoper dan een apotheek, maar niet altijd Lenen, leasen huren zou trouwens niet eens een gek idee zijn!

Als je er toch al 1 hebt, heb je geen handige moeder vader vriendin of weet ik veel wie die hem na wil maken?
pi_25909800
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 16:48 schreef moussy het volgende:Als je er toch al 1 hebt, heb je geen handige moeder vader vriendin of weet ik veel wie die hem na wil maken?
Goed plan, ga ik aan een vriendin van mij vragen!
Eerst maar eens kijken hoe het ding er uit ziet als ik thuis ben en hopen dat Morris er niet hysterisch van wordt....
  † In Memoriam † vrijdag 1 april 2005 @ 16:52:15 #146
81992 Githa
pi_25909810
en anders zou je kunnen proberen om die handschoentjes die ze bij de hema verkopen voor het krabben zelf aan een slaapzak met langen mouwen te naaien.... daar hoef je geen naaiwonder voor te zijn lijkt me.
* Githa denkt aan zichzelf en haar kunnen
pi_25915646
Waarschijnlijk is het slaapzakje maandag bij de apotheek en wordt het vergoed door de verzekering
pi_25916460
Oh dat zou lekker zijn Snoopy
pi_25920336
wat naar dat Morris zo'n jeuk heeft snoopy. hopelijk wordt snel gevonden waar het door komt, en zo mogelijk nog sneller wat er aan gedaan kan worden. sterkte ermee. en Stella dus ook al eczeem? ik vind 't zo sneu voor die kleintjes!

en aahgossie Maria was dus gewoon ziek. en Amber ook al. beterschap voor die schatjes!

suzanna wat fijn dat Noa overdag beter gaat slapen. ik hoop dat dat hier ook gaat gebeuren, nu moeten we toch nog altijd heel wat 'trucjes' uithalen en dan nog is 't maar afwachten hoe lang ze blijft slapen. 's nachts gaat het hier nu wel weer goed, mede dankzij het inbakeren, maar ook los daarvan heeft Anna altijd een redelijk goed nachtritme gehad met lange stukken slaap. ik weet niet zeker of Noa's vaker-wakker-worden af te leren is, het hangt er natuurlijk ook vanaf wat de reden ervoor is. zo te lezen is ze niet vreselijk hongerig (omdat ze zo snel weer in slaap valt) dus misschien toch weer eens proberen haar een tijdje te laten huilen 's nachts? wie weet helpt het.

hier gaat 't alweer stukken beter vandaag, nog bedankt voor jullie steun! hihi als ik mijn verhaal van gisteravond lees klinkt het ook wel tamelijk wanhopig en deze week was ook erg vermoeiend. maar nu G zich weer wat beter voelt loopt alles meteen weer meer vanzelf, lijkt het wel, heerlijk is dat. en 't mooie weer speelt ook wel een rol, daar word ik meteen erg vrolijk van.
dus alle mensen met evt. plannen voor een tweede: laat je niet teveel ontmoedigen door mijn gezucht en gesteun hoor. het is behalve druk ook heel erg leuk en heel bijzonder om er nog een kindje bij te hebben. dagelijks heb ik echt meerdere momenten dat ik me geweldig rijk & gelukkig voel. en 't is ook wel fijn om te merken dat ik er steeds handiger in word om dit nieuwe 'systeem' draaiende te houden (nou ja, om er in mee te draaien is misschien een betere uitdrukking). eventjes Anna in bad doen bijvoorbeeld zie ik niet meer als iets dat alleen maar kan als alle omstandigheden meewerken, ik doe 't gewoon als ik vind dat 't moet en als 't enigszins kan, en zie verder wel hoe de omstandigheden zich aanpassen. en dat geldt eigenlijk voor alles.
pi_25920577
Bix, nog een prettige gedachte misschien: de overgang van 2 naar 3, 3 naar 4 en 4 naar 5 is veel kleiner dan van 0 naar 1 of 1 naar 2 (volgens mijn moeder, en die kan het weten ).

Alle zieke en eczeem-baby's beterschap..
pi_25920729
poemojn mwooaah ik denk niet dat ik die voorspelling(en!) zelf ga toetsen..!
pi_25921289
Ik was baby 1, misschien speelde dat ook mee?
  zaterdag 2 april 2005 @ 00:01:00 #153
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25921586
Reactie op Poemojn even naar "Hoe gaat het met de moeders verplaatst"wordt anders een beetje een offtopic gebeuren hier. Alhoewel ik ben best een grote baby

[ Bericht 83% gewijzigd door Loena-tik- op 02-04-2005 00:07:02 ]
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  zaterdag 2 april 2005 @ 00:27:26 #154
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25922227
Maria is niet echt ziek, hoor.

Wel totaal haar ritme kwijt. Ze schreeuwt de hele avond, eet haar fles maar half, is heel driftig (ze schreeuwt echt zoals vechtende poezen; blazen, briesen). Eerlijk gezegd zitten we hier behoorlijk radeloos te zijn. Niks helpt, als we even naar haar toegaan wordt ze nóg kwaaier.

Ik hoop heel erg dat iemand dit enigszins herkent en wat tips heeft. Ze is echt bijna niet om aan ta pakken, zo ontzettend driftig.
  zaterdag 2 april 2005 @ 08:07:36 #155
105888 renzell
pi_25924994
Jeetje mineetje Sugarklontje, wat ontzettend vervelend!!! Die kleine, lieve, boze driftkikker maakt het jullie behoorlijk lastig zo te horen. Bah bah, ik hoop dat ze snel weer haar ritme terug heeft, want hier word je heel heel moe van volgens mij. Ben je al meer volgens een vast schema aan het voeden of lukt dat ook nog niet?
Succes meissie!
pi_25925078
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 00:27 schreef Sugar het volgende:
Maria is niet echt ziek, hoor.

Wel totaal haar ritme kwijt. Ze schreeuwt de hele avond, eet haar fles maar half, is heel driftig (ze schreeuwt echt zoals vechtende poezen; blazen, briesen). Eerlijk gezegd zitten we hier behoorlijk radeloos te zijn. Niks helpt, als we even naar haar toegaan wordt ze nóg kwaaier.

Ik hoop heel erg dat iemand dit enigszins herkent en wat tips heeft. Ze is echt bijna niet om aan ta pakken, zo ontzettend driftig.
Kan je alleen vertellen wat deze ontaarde mams gedaan heeft

als je echt echt heel zeker weet dat er verder niets aan de hand is, dus geen honger, vieze broek, ziek, pijntjes etc. Maar puur huilen om huilen is (of gillen krijsen etc) gewoon laten gillen. Klinkt enorm hard en is enorm zwaar maar ik heb het voor 2 weken terug gedaan. Ik was het zo enorm zat na 6 maanden het gegil aan te horen en overal werd inmiddels gezegd dat hij niet kon gillen van niet zichtbare pijn dat we heel hard hem hebben laten gaan. Na een week is er verbetering opgetreden, hij gilt nog steeds maar het stopt gemiddeld naar een uurtje (of anderhalf) ipv dat het de hele dag/nacht doorgaat. (soms meerdre keren in de dag/nacht) De eerste dagen duurde het uuuuren en als ie dan weer stil werd dan was dat maar voor even om energie op te doen om daarna gewoon weer verder te gaan.

Op het moment van erin zitten wordt je er kompleet gek van, het is nog erger dan een kind wat 10 uur op een dag huilt maar troostbaar is zijn we inmiddels achter, maar het werd hier gewoon te gek. Nu na die week huilt ie nog steeds wel een uurtje of 8-10 op een dag maar de manier van huilen is veranderd, niet dat enorme driftige huilen waar je niets mee kan. Er zitten nog wel dagen tussen dat hij aat zien nog steeds zo te kunnen gillen, maar dan doe ik weer hetzelfde, ik check alles en als er niets aan de hand is dan moet het maar.

Enorm veel sterkte in elk geval (en buiten is het vaak opvalend rustiger dan in huis mocht je even rust nodig hebben)
pi_25925187
LadyS dat klinkt als Dylans buikgriep van een tijdje terug... Niet leuk, helemaal niet leuk. Zeker niet als je helemaal wanhopig wordt van al dat kots en die poep Het zal met een paar daagjes wel over zijn, maar bereid je wasmachine vast voor op overuren

Beterschap natuurlijk voor Amber, Morris en Maria (al is ze niet echt ziek)

Wat jammer dat Anna niet genoeg heeft aan de bv! Ben je nog steeds van plan om over te stappen op fv, of wacht je er nog even mee? En wat een drukke boel bij jullie, ik heb respect voor je, bixis
  zaterdag 2 april 2005 @ 09:14:13 #158
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_25925304
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 08:49 schreef beefcake het volgende:
LadyS dat klinkt als Dylans buikgriep van een tijdje terug... Niet leuk, helemaal niet leuk. Zeker niet als je helemaal wanhopig wordt van al dat kots en die poep Het zal met een paar daagjes wel over zijn, maar bereid je wasmachine vast voor op overuren
het gaat al een stuk beter. Haar fles van gisterenavond heeft er ingehouden en de fles van vanmorgen zit er tot nu ook nog in. Ze had gisteren alleen 2 niet natte (of nauwelijks) natte luiers.
Vanmorgen een flinke poepbroek, waarvan ik niet kon zien of er ook geplast was. Dus dat hou ik ven in de gaten. Haar temperatuur was wel omhoog gisterenavond: 38,3 om 20.30 uur.
Maar goed, ze houdt nu haar eten binnen en ze is al iets opgewekter.
  zaterdag 2 april 2005 @ 09:22:15 #159
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25925354
Beterschap voor alle zieke kindjes!

Vanochtend lag Noah even in de box terwijl ik een flesje aan het klaarmaken was. Toen ik terugkwam lag ie op z'n buik Hij vond het alleen niet zo leuk!
©Dumbo
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2005 @ 09:28:23 #160
81992 Githa
pi_25925391
Amber snel beter worden hoor, ziek zijn is allemaal maar niks

Noah wat goed ! je kan omrollen
Het was natuurlijk even schrikken dat je dat zomaar zelf deed
  zaterdag 2 april 2005 @ 10:04:53 #161
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25925650
Jeetje Knor, wat moet dit zwaar voor jullie zijn zeg!
Zo moeilijk dat je niet weet waarom ze zo gillen. Sterkte daar!

Amber lijkt idd wel schoolziek! Maar goed dat ze nu wel iets binnen heeft en de koorts gedaald is.

En Maria, Maria wat doe je je ouders aan? Hoop dat je iets hebt aan Knorretjes advies en hopelijk zijn het dan toch die
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 2 april 2005 @ 12:04:11 #162
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25927493
Jeeminee, Knor, heftig voor jullie! Dank voor je advies, maar echt, ik schrik vooral van de heftigheid bij jullie! Knap dat jullie het wel trekken!!!!!

Maria bleef maar briesen en brullen en net toen ik besloot dat ik haar dan maar weer eens een keer ging inbakeren (om half drie vannacht) ging ze overgeven. En nu echt. Dat had ze nog nooit gedaan en we vonden het heel zielig!
We hebben haar een zetpil gegeven en weer in bed gelegd. Na het overgeven was ze wel vrolijker, maar slapen ging toch nog heel lastig. Al met al hebben we nauwelijks geslapen alledrie.

Maar gelukkig gaat het nu wel beter met 'r: niet meer alleen maar boos of huilerig, maar ze kan ook weer een beetje zelf spelen. En de fles dronk ze vanochtend op!
Hopelijk voelt ze zich nu weer echt beter, want een ziek kindje waarop je stiekem net een beetje boos begon te worden ( ) , dat is haast het toppunt van zieligzijn, toch?

Noah!
  zaterdag 2 april 2005 @ 12:20:35 #163
46794 Berkery
Fat bastard
pi_25927833
Hadden wij maandagnacht Sugg had Zoë nog net niet op haar kop gezet, kon der zelfs haast niet vast houden zo boos. Bleek ze verschrikkelijke buikpijjn te hebben en wou gewoon niet dat we aan haar kwamen. Heb op een gegeven ogenblik een zetpil erin gekregen en toen ging ze na een lange nacht slapen. Ze had zelfs de buurvrouw wakker gegild/gekrijsd die vond het ook zo zielig
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_25929064
wat zielig he, en ze kunnen zelf nog niet vertellen wat er zo ellendig voelt... maar maria is weer aan de beterende hand dus zo te lezen, gelukkig. amber ook weer snel opknappen hoor!

beef (gefelicitaaart! ) gisteren ging 't weer wel goed met de borstvoeding, en ze groeit als kool, dus we gaan er nog even mee door.
pi_25929245
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 12:04 schreef Sugar het volgende:
Jeeminee, Knor, heftig voor jullie! Dank voor je advies, maar echt, ik schrik vooral van de heftigheid bij jullie! Knap dat jullie het wel trekken!!!!!
Dat zul je ons nooit horen zeggen hoor. Er zijn genoeg momenten dat......

Fijn dat Maria weer wat beterder in het vel schijnt te zijn. Hopelijk vannacht een goede nachtrust voor jullie drietjes.
  zaterdag 2 april 2005 @ 14:19:33 #166
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_25930219
Sugar, Job is ook zo driftig af en toe. Dan helpt niks. Als we naar hem toe gaan wordt hij alleen maar nog bozer. Als je hem drinken of eten wil geven, gooit hij dat meteen krijsend van woede weg. Hij gaat dan ook met zijn hoofd tegen het ledikant lopen bonken uit woede.
Ik doe nu helemaal niks meer in die gevallen. Ik laat hem schreeuwen. Dat kan hele nachten duren. Toevallig hadden we afgelopen week weer zo'n nacht. Ik kan niks doen, dus ik doe niks. Ik lig alleen wel wakker en slaap zelf ook niet. Deze buien komen bij ons eens in de zoveel weken voor en altijd
's nachts. Sterkte ermee en als je een oplossing vindt, laat het dan alsjeblieft weten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 2 april 2005 @ 16:06:04 #167
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25932380
Livelink, dat klinkt behoorlijk hetzelfde...
Sterkte ook voor jullie!

[ Bericht 2% gewijzigd door Sugar op 02-04-2005 19:16:43 ]
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:18:31 #168
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25936725
Ik weet echt weer niet wat ik ermee moet. Ze gilt zo hard als ze in bed ligt. Maar ze is moe!

Vandaag alle flessen redelijk gedronken, verder wil ze niks eten. Als we haar even alleen laten is het huilen en in bed is het dus driftig briesen.
Ze heeft geen koorts. Er is gewoonweg echt geen land met haar te bezeilen.

Ik schrijf het maar ff van me af... Dan doe ik tenminste nog íets eraan.
pi_25936773
Ow Sugie wat lijkt me dat moeilijk... Ik heb helaas ook geen advies voor je maar wel heel goed dat je het van je afschrijft, meer kun je ook niet doen denk ik.. Is ze wel rustiger als ze niet in bed ligt of niet alleen is ?
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:22:12 #170
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25936823
Ja, dan is ze soms zelfs een beetje vrolijk.
Maar op een gegeven moment gaat ze jengelen en is ze duidelijk moe. dat punt is zo moeilijk, want logischerwijs zou ze dan naar bed moeten en moeten gaan slapen. Daar wringt de schoen behoorlijk.
pi_25936876
En slapen in de babybjorn (of past ze daar niet meer in met de spreidbeugels ?) of op je arm ? Als je het zelf op kunt brengen uiteraard.. Sterkte ermee in ieder geval..
  zaterdag 2 april 2005 @ 20:26:44 #172
105888 renzell
pi_25938235
Meiske meiske, wat irritant! En wat gek toch dat er de ene week niets aan de hand is en ze de week daarna ineens zo moeilijk doet. Je zou haast zeggen dat het toch tandjes moeten zijn of een andere verandering die het haar (en jullie) zo lastig maakt. Succes meis, hopelijk slaapt ze vannacht! KUS.
pi_25938273
Wat ontzettend slopend kan dat zijn Sugar. Ik begrijp ook niet waarom er niet gewoon een handleiding bij zo'n kindje zit Zou zoveel makkelijker zijn voor zowel kind als ouders
Dat heeft de natuur dan weer minder goed geregeld
Ik hoop echt dat ze snel weer in haar goede doen is
  zaterdag 2 april 2005 @ 21:29:22 #174
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25939812
Is ze toevallig ook eenkennig aan het worden Sugar? Het leest een beetje als verlatingsangst.
Op deze leeftijd zijn ze zich er wel van bewust dat je weggaat, maar ze kunnen nog niet begrijpen dat je weer terug komt. Voor een kindje voelt dat dan alsof je niet meer bestaat (dwz wat ik niet zie is er ook niet meer). Ik bleef weleens op de slaapkamer zitten, zei verder niets, maar uiteindelijk kachelde Freek dan wel in slaap.

Sommige kindjes gaan ook spugen uit drift, ik weet niet of dat bij jullie het geval kan zijn?
  zaterdag 2 april 2005 @ 21:39:24 #175
37150 livelink
pi_25940041
Sugar, ik denk ook dat het een uiting van frustratie is. Job heeft meer last van driftbuien als hij eigenlijk weer toe is aan een volgende stap in zijn ontwikkeling, maar die nog niet helemaal kan maken.
Hij heeft het veel gehad voordat hij kon kruipen en toen hij eenmaal het kruipen onder de knie had en zijn wereld daarmee enorm veel groter werd heeft hij een hele tijd geen driftbuien gehad.
Nu is hij denk ik heel erg toe aan het gaan lopen, maar dat kan en durft hij nog niet en de laatste tijd heeft hij weer veel vaker last van driftbuien.

Maria is natuurlijk ook gefrustreerd mede door die spreidbeugel. Zoals wat je bij haar foto schreef, "Maria die wel wil rollen, maar nog niet kan".
Maar ja, dan weet ik helaas nog niet wat je er dan aan zou kunnen doen. Is ze inmiddels rustig?
  zaterdag 2 april 2005 @ 21:57:55 #176
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25940437
Ze heeft een uur geslapen, maar is nu weer helemaal driftig aan het gillen.
Ik herken trouwens wel wat in jullie suggesies en verhalen. Leah en Livelink. Eenkennigheid en frustratie. Maar jee, wat moeilijk! Ik kan niks doen!

En dat spugen vanuit drift, dat heb ik ook bedacht, ja. Maar waarom ze dan ook al 2 dagen niks anders wil eten dan melk?
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:03:15 #177
37150 livelink
pi_25940602
Ja, het kan natuurlijk ook dat ze iets onder de leden heeft. Dat niet willen eten herken ik niet bij Job's driftbuien.
Anders misschien toch maandag even voor de zekerheid met haar naar de huisarts gaan?
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:10:40 #178
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25940795
Als het zo blijft, dan doen we dat, ja! Al is het maar voor onze eigen rust en het idee alles geprobeerd te hebben. Ik hoop intussen maar dat ze dit weer "vergeet" en wel weer 'ns gaat slapen en eten zoals ze deed! Ben een beetje bang voor de langere termijn.
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:49:30 #179
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25941938
Kan natuurlijk ook zo zijn dat het een combinatie van dingen is (was jullie gebruiksaanwijzing ook in het japans? ) dus toch tandjes (doordat ze alleen maar wil drinken) in combinatie met bv verlatingsangst/frustratie.

Kon ze het maar zeggen hè?
  zondag 3 april 2005 @ 10:53:34 #180
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25949277
Sjoegje, vriendje en Maria
  † In Memoriam † zondag 3 april 2005 @ 10:55:24 #181
43556 miss_dynastie
pi_25949299
Hoe is het vannacht gegaan sjoeg?
  zondag 3 april 2005 @ 13:22:43 #182
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25951259
ik ben vergeten te vertellen dat 1 april Maxim naar het ziekenhuis moest voor echo van zijn heupjes ivm stuitligging, zijn heupjes zijn prima in orde
pi_25951359
Lekker Martineke!!!!
mijn mailbox doet raar dus vraagje: is de mail aan gekomen?
  zondag 3 april 2005 @ 13:32:31 #184
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25951432
quote:
Op zondag 3 april 2005 13:28 schreef Anitra het volgende:
Lekker Martineke!!!!
mijn mailbox doet raar dus vraagje: is de mail aan gekomen?
jepz, heb net mail terug gestuurd
  zondag 3 april 2005 @ 15:54:43 #185
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25954416
quote:
Op zondag 3 april 2005 13:22 schreef Martineke het volgende:
ik ben vergeten te vertellen dat 1 april Maxim naar het ziekenhuis moest voor echo van zijn heupjes ivm stuitligging, zijn heupjes zijn prima in orde
Hoe is het afgelopen??
(Hans teeuwen)
pi_25955597
quote:
Op zondag 3 april 2005 15:54 schreef edje34 het volgende:
Hoe is het afgelopen??
je quote het antwoord zelf al!
pi_25957922
Wat fijn dat Maxims heupen in orde zijn
pi_25957954
Maria toch, ik hoop dat het snel beter met je gaat!
  † In Memoriam † zondag 3 april 2005 @ 19:18:48 #189
81992 Githa
pi_25959846
Goed nieuws Martineke
pi_25960011
* Ik kom weer eventje uit de lange lurkstand en blijf daar ook voorlopig weer eventjes uit. Ik heb jullie allemaal gevolgt en heb bij deze besloten om toch maar weer gezellig mee te kletsen, miste het toch wel. Ik was hier een tijdje niet meer zo actief omdat ik het gevoel had dat mijn posts niet erg veel van onvloed waren, maar k wil toch ook wel ff weer over mijn mannetje schrijven

Martineke wat onwijs fijn dat alles goed is met maxims heupjes!

Sugar, wat rot dat maria niet zo lekker in dr vel zit. Ik hoop voor jullie alledrie dat jullie er snel achter komen wat er precies aan de hand is en dat maria snel weer de oude is!

Noah wat goed dat jij jezelf al kan omdraaien! weer een stap verder in het ikwordheelsnelgrootproces!

en natuurlijk alle zieke kindertjes heel veel beterschap!

wat een lekker weer is het toch de afgelopen dagen he. Ik en vooral Dylan, die gisteren alweer 6 weken was, genieten er enorm van! we zijn dit weekend echt hele stukken wezen lopen met het hele gezinnetje en de hond en we vonden het allemaal echt heerlijk! Dylan zit in de periode dat ie overdag niet wil slapen. Opzich helemaal niet erg maar hij is vaak hardstikke moe en word dan behoorlijk chago omdat ie dan op een gegeven moment zn ogen niet meer kan openhouden. Zo ook vandaag.. hij is heel de dag wakker geweest en valt nu eindelijk in slaap. Hij is ook al druk bezig met zn ritme te veranderen. Hij probeert snachts al aardig door te slapen en haalt meestal de 6 uur achtereen wel. Met "vergissinkjes" van 8 uur tussendoor, dus snachts gaat aardig goed!
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  † In Memoriam † zondag 3 april 2005 @ 19:40:24 #191
81992 Githa
pi_25960389
Leuk Daan nou uuuuh welkom terug dan Daan en Dylan.

Wat Goed Dylan dat je al door slaapt Jordy doet dat gelukkig ook want ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd moeilijk uit bed kan zo in de nacht. Jordy valt nu meestal rond 21.00 in slaap en dan krijgt hij om 24.00 zowat slapend zijn fles en dan wordt hij pas weer wakker om 7.00 u voor de fles en meestal slaapt hij daarna ook weer tot 10.00 of 11.00 uur maar hij slaapt overdag dan ook niet zo veel.
pi_25962216
daanbanaantje goed dat je terugbent, gewoon blijven schrijven hoor! wat verandert/gebeurt er veel in die eerste weken, vind je niet? gaat allemaal zo hard. klinkt goed dat slapen van Dylan.
Anna heeft vannacht voor 't eerst de hele nacht doorgeslapen, ik heb er zelf juist veel wakker van gelegen, en heel wat hydrofielluiers volgelekt... we hebben nu zo'n officiele Pacco-inbakerdoek geleend van een vriendin van me, en hebben de Ria Blom-methode dan nu toch ook maar eens grondiger doorgenomen en toegepast. nou, 't werkte vannacht dus meteen als een tierelier, ze sliep meteen extreem lang door, van half 10 's avonds tot half 8 vanochtend! ik vond 't gewoon griezelig eigenlijk, en had wel een ontzettende voorraad kunnen kolven als ik dat geweten had. maar ja, je denkt steeds "ze zal nu toch zo wel weer eens wakker worden... " overdag ging 't iets minder vandaag maar ik zal zo het '(in)bakerpraatjes'topic nog eens opsnorren en daar wat uitgebreider m'n verhaal doen.
  † In Memoriam † zondag 3 april 2005 @ 21:17:17 #193
81992 Githa
pi_25962767
Wat goed Bix hopelijk dat ze vannacht weer zo goed slaapt dan kun jij ook een poging wagen Hoef je er niet zo van te schrikken dat het ineens stil is.

Had ik wel hoor bij Jordy, de eerste nacht dat hij niet kwam om 3.00uur moest ik even gaan checken of alles nog goed was.... en ik maar wachten tot hij wel zou komen wat zijn wij stom he! Liggen we te hopen dat ze stil zijn en doorslapen en wanneer ze dat doen dan liggen we te wachten tot ze gaan huilen
  zondag 3 april 2005 @ 21:28:18 #194
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25963068
heeft er iemand ervaring met een difrax fles??
werken die beter dan een dodi of een avent fles??

graag jullie reactie of ervaring
(Hans teeuwen)
  zondag 3 april 2005 @ 21:30:34 #195
640 snoopy
peanuts
pi_25963139
Wat goed dat de heupjes van Maxim in orde zijn

Daanbanaantje

Bix, wat fijn dat het geholpen heeft.Moeten we jou ook inbakeren vannacht? Misschien slaap je dan ook lekker
  † In Memoriam † zondag 3 april 2005 @ 21:32:13 #196
81992 Githa
pi_25963201
Ik gebruik de difrax flessen en die werken goed maar ik kan hem niet vergelijken met een dodi fles
Jordy spuugt nooit, ook nooit gedaan en drinkt altijd alles leeg zonder lekkages maar of dat door de difrax flessen komt ???? daarvoor zou ik vergelijkings matriaal moeten hebben.

overigens zijn de flessen van difrax ook lekker makkelijk te reinigen omdat ze helemaal uit elkaar kunnen.
  zondag 3 april 2005 @ 21:34:54 #197
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25963266
quote:
Op zondag 3 april 2005 21:32 schreef Githa het volgende:
Ik gebruik de difrax flessen en die werken goed maar ik kan hem niet vergelijken met een dodi fles
Jordy spuugt nooit, ook nooit gedaan en drinkt altijd alles leeg zonder lekkages maar of dat door de difrax flessen komt ???? daarvoor zou ik vergelijkings matriaal moeten hebben.
Het aanleggen bij beide flessen dodi en avant gaat heel moeizaam.
Soms duurt het wel 10 minuten er Sanne de speen pakt,ondanks dat we goed aanleggen.
Een vriendin van ons had dat ook bij haar dochtertje en die zei dat toen ze een difrax fles gebruikte ze daar geen last mer van had.
(Hans teeuwen)
  † In Memoriam † zondag 3 april 2005 @ 21:40:15 #198
81992 Githa
pi_25963438
ik weet wel dat difrax vele soorten spenen heeft wat natuurlijk fijn is maar misschien hebben andere merken dat ook wel?

Jordy heeft de kersspeen zoals ze dat zo mooi noemen, en dan maatje Small.
Difrax heeft wel een boekje waarin alle producten staan en wie welke nodig heeft. verkrijgbaar bij de apotheek en drogist.

Edit: Jordy was ook heel kieskeurig hoor. de fopspeen hadden we eerst van bibi maar die hoeft meneer dus niet...van difrax hoeft hij ook niet de schuine speen ...neeeeeeeeeee hij wil alleen de rechte smalle speen
  zondag 3 april 2005 @ 21:58:16 #199
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25964000
quote:
Op zondag 3 april 2005 21:40 schreef Githa het volgende:
ik weet wel dat difrax vele soorten spenen heeft wat natuurlijk fijn is maar misschien hebben andere merken dat ook wel?

Jordy heeft de kersspeen zoals ze dat zo mooi noemen, en dan maatje Small.
Difrax heeft wel een boekje waarin alle producten staan en wie welke nodig heeft. verkrijgbaar bij de apotheek en drogist.

Edit: Jordy was ook heel kieskeurig hoor. de fopspeen hadden we eerst van bibi maar die hoeft meneer dus niet...van difrax hoeft hij ook niet de schuine speen ...neeeeeeeeeee hij wil alleen de rechte smalle speen
Zal ik morge gelijk ff gaan kijken dan.
Want nu doet ze gem meer dan een uur over 90 cc
(Hans teeuwen)
  zondag 3 april 2005 @ 21:58:51 #200
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25964018
Sugar vervelend (dooddoener) dat Maria zo uit d'r ritme en doen is.
Je hoort wel vaker dat ze zo rond de 7 maanden zo'n periode ingaan maar goed daar heb je niks aan. Kan je verder ook geen tips geven
http://www.ouders.nl/vkindarts.htm hier staat wel toevallig een stukje over eetlust en het krijgen van tanden, gaat wel over een ander kindje en het krijgen van kiezen maar lijkt mij dat die vlieger ook wel op gaat bij tanden. Succes.

Daanbanaantje, je posts niet veel invloed? Ik vroeg in het fototopic nog waar je verhalen bleven. Lekker posten over je zoontje dus!
pi_25970858
luchtbel dat had ik gelezen ja.. door jou ben ik eigenlijk weer gaan posten! vond het lief dat je naar ons vroeg! hoe gaat het met de mooie jolie? ik ben ook gaan stemmen. ze staat mooi bovenaan te staan he

Bix wat goed van anna zeg! en ik kan me heel goed voorstellen dat jij heel de nacht hebt wakker gelegen! als ze het nu vanavond weer zo goed doet kan jij misschien ook ff lekker wat slaap bijpakken. lijkt me ook wel lekker met 2 kindertjes in huis En dat ze overdag wat lastiger is dat herken ik dan ook weer bij Dylan. Die moet en zal overdag alles meemaken en het liefst heel de dag op mn rug hihi.. hij ligt overdag dan ook vaak in de box alles te observeren. En wat je zegt.. er veranderd ontzettend veel in die eerste weken. Sta iedere keer weer versteld!
pi_25971275
Ook ik kom maar weer eens uit lurk stand, ik post ook niet zo heel veel meer de afgelopen tijd. Of ik zit achter msn en lees mee met Fok of ik ben druk met het huishouden en andere zaken zoals er een slaap ritme in zien te krijgen bij Morgaine (maar dat staat in een ander topic, het slaap topic/dagboek). Al met al hebben we het nog best druk en ik denk dat ik ook heel druk in mijn hoofd ben met wat er allemaal nog gedaan moet worden thuis. En dan hebben we het maar niet over mijn baby-kriebels. Morgaine is al weer zo groot en loopt al rond (wel moet ze der nog vasthouden) dat ik weer heel graag een kleintje wil maar we moeten nog even wachten hoor. Eerst het huisje af en wat centjes achter de hand en dan kunnen we aan een broertje of zusje beginnen. Maar de wens is er dus al wel en steekt af en toe flink de kop op.
  maandag 4 april 2005 @ 10:04:48 #203
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25971338
Ze staat zeker mooi bovenaan! En al zou ze niet winnen, ze is en blijft mijn allermooiste
Alles gaat super goed met d'r Ze kan nu stappen aan de hand en is daar zelf erg trots op
Ze is sowieso altijd zo leuk en lief en blij. Gister had ze sateh op mijn opa's verjaardag, ze was zo blij dat ze hetzelfde had als iedereen. Ze riep de hele tijd heeeee! naar me en als ik keek dan ging ze luid smakkend happen en lachen, zo van kijk mij nou mama..... maar goed ik kan wel eindeloos veel topics vullen over mijn dochter, dat is wel weer wat overdreven Ze slaapt tegenwoordig steeds op d'r buik of op d'r zij, zoals nu helaas moet ik d'r zo wakker maken, mama moet aan het werk en Jolie naar de oppas, ze moet al zo veel.....

maandag 4 april 2005 @ 10:07:49 #204
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25971391
DaanBanaantje: Dylan lijkt wel wat op Noa wat dat betreft! Zij wilde overdag ook niet slapen, dat gaat nu wel een stukje beter nu ik haar gewoon standaard in bed leg als ik zie dat ze moe begint te worden.
Maar fijn dat hij niet veel huilt, dat deed Noa dus wel...ze wilde niet slapen, maar wilde constant aandacht óf sliep alleen in de draagzak.
Leuk dat hij al zo lekker in de box kan liggen!! Is hij al een lachebekje?
Wat je zei over je posts die van weinig invloed leken, dat heb ik ook al een hele tijd. Misschien meer het idee of gevoel...daarom ben ik ook niet zo actief meer hier, ik lees altijd wel mee eigenlijk.

Sugar: heel veel sterkte met Maria...wat een ellende zeg...hopelijk is het gauw over!!

En mijn kleine Noa is alweer 4 maanden over 2 dagen!! Wat gaat het snel zeg...en wat kun je genieten van zo'n kleintje! Echt heerlijk, moeder zijn...
Ze ligt nu in de box en probeert alles in haar mond te stoppen, maar dat lukt nog niet altijd want het richten is nog moeilijk...dus raakt ze gefrustreerd en gaat van die kreten slaken (geen huilen, maar duidelijk gefrustreerd...) en als ik dan kom kijken krijg ik een BIG smile!!

Even over die spenen/flessen: bij Noa gaat het drinken met de Avent fles goed, maar ze spuugt wel regelmatig wat... heb nog geen andere flessen geprobeerd maar zou dat kunnen schelen? Ik ga het dan ook eens proberen met Difrax, Githa!
Noa wilde in het begin ook alleen maar een rechte speen, die van Dodie vond ze maar niets. Nu maakt het haar weinig meer uit. Die andere is iets zachter dus vindt ze iets lekkerder, maar Dodie-speentjes pakt ze ook wel als ik die andere niet kan vinden.
pi_25971593
Sugar, hoe is het met Maria? Nog steeds van slag? Sterkte

Jolie, lekker moppie ben je toch

Wij gaan straks bloed laten prikken. Kijken of ze kunnen achterhalen of Morris allergisch is voor het een of ander. Door de zon en lekker veel buiten te zijn geweest lijkt het wel stukken beter te gaan met zijn eczeem. Maar dat kan natuurlijk ook door de nieuwe creme van de dermatoloog komen.
  † In Memoriam † maandag 4 april 2005 @ 10:26:05 #206
43556 miss_dynastie
pi_25971689
quote:
Op maandag 4 april 2005 10:20 schreef snoopy het volgende:
Wij gaan straks bloed laten prikken. Kijken of ze kunnen achterhalen of Morris allergisch is voor het een of ander. Door de zon en lekker veel buiten te zijn geweest lijkt het wel stukken beter te gaan met zijn eczeem. Maar dat kan natuurlijk ook door de nieuwe creme van de dermatoloog komen.
Ahhh.... succes Morris en mama
  maandag 4 april 2005 @ 10:26:25 #207
3142 m@x
pi_25971698
Het maakt toch niks uit of je posts invloed hebben of niet. Ik vind het in ieder geval altijd heel leuk om te lezen hoe het met alle kindjes gaat. Van deze kant komen ook niet veel nuttige adviezen ofzo (er zitten hier mama's met veel meer ervaring die dat veel beter kunnen), maar dat maakt toch niks uit. Posten dus!

Jolietje gaat echt wel winnen!

Och, arme Morris. Moet je nu ook al bloed prikken? Succes hoor ventje!
  maandag 4 april 2005 @ 10:26:29 #208
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25971705
Sterkte voor Morris!

Maria slaapt beter ('s nachts dan), maar weigert nog steeds fruit, groente en brood te eten. Alles wat ze voorheen juist GRETIG at. Ik word er best moedeloos van, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
  † In Memoriam † maandag 4 april 2005 @ 10:28:39 #209
43556 miss_dynastie
pi_25971763
Ga je nog naar de huisarts sjoeg?
  maandag 4 april 2005 @ 10:30:18 #210
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25971796
Nee, voorlopig niet. Maria is echt vooral aan het "zeuren", hoe erg het ook klinkt.
  † In Memoriam † maandag 4 april 2005 @ 10:32:05 #211
43556 miss_dynastie
pi_25971830
Nee, klinkt helemaal niet erg joh, dat 'kan' toch, hoe vervelend het ook is
Ik dacht alleen dat je van het weekend bang was dat ze iets onder de leden had, vandaar
Dikke , ik kan me voorstellen dat je geen flauw idee hebt 'wat nu'
pi_25971837
Ik heb ook wel vaker gehoord dat weigeren van vaste voeding met tandjes te maken kan hebben.
Succes ermee Sugar.

Morris sterkte zo met het bloed prikken.
pi_25971843
quote:
Op maandag 4 april 2005 10:26 schreef Sugar het volgende:
Ik word er best moedeloos van, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Tja, dat voelen ze feilloos aan
Maar als je je zorgen maakt kan je natuurlijk ook altijd nog bellen met de huisarts.
pi_25972158
oh luchtbel, wat ligt ze er toch heerlijk bij. rok omhoog, want kan het dr ook schelen. zal later nog wel anders worden En jolie blijft echt wel bovenaan staan hoor. dat kan niet anders!

suzanna, al sik dylan overdag in zn bedje leg word ie helemaal hysterisch en laat ie echt duidelijk merken dat ie dat niet waardeert. En het gekke is, ik heb een paar keer geprobeert me dan groot te houden en m niet eruit te halen, maar hij blijft dan echt wel een uur doorgaan en dan trek ik het echt niet meer om m te laten huilen. Dus overdag is ie heel vaak in de box en daar slaapt ie als ie echt niet anders meer kan en we gaan ook elke dag een flink stuk lopen en dan slaapt ie in de kinderwagen. Ach.. ik vind het overdag niet erg. Als ie in de box ligt en hij hoort mij rommelen of ik zet een muziekje op dan vind ie het prachtig en ligt ie te spelen en te lachen. Hij is verder dan niet lastig ofzo. En savonds gaat ie wel gewoon zonder morren naar bed! Hoe doe je dat nu precies bij Noa dan?

Trouwens.. dylan lacht al heel erg veel! vooral als ie aan het spelen is in de box met zn speeltijger. Dat vind ie echt prachtig! en hij lacht ook naar zn mama heel de dag. vooral sochtends als k m uit bed haal en op het aankleedkussen leg. Hartverwarmend die lachjes!

Noa ook alweer zo groot. Het gaat veel te snel vind ik zelf. Alhoewel er elke dag weer zoveel nieuwe verrassingen komen die bij het groter groeien horen.

Succes morris bij het bloedprikken!

Sugar.. ik hoop voor jullie beide dat maria snel weer opknapt!
  maandag 4 april 2005 @ 10:55:04 #215
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25972299
quote:
Op maandag 4 april 2005 10:26 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ahhh.... succes Morris en mama
yep S6 Morris en mama
(Hans teeuwen)
pi_25972315
Lastig he Daan om overdag een slaapritme te vinden met zo'n kleintje. Gelukkig slaapt ie 's nachts iig lekker, dat scheelt een hoop

Wij gaan zo naar de andere kant van de stad voor het bloedprikken want daar lopen mensen rond die ervaring hebben met het prikken van kindjes. Ik laat later wel weten hoe het gegaan is.
  maandag 4 april 2005 @ 11:21:10 #217
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25972853
Snoopy succes bij het bloedprikken. Het is altijd zo sneu als zo'n kleintje geprikt wordt. Zie nu al tegen de prik van volgende week op.

Sugar, heel herkenbaar hoor. Die fases hebben wij hier ook gehad (en krijgen er ws nog wel meer ). Pushen doen we niet meer. Als hij wil eten eet hij en zo niet niet. Dat lijkt zichzelf prima te regelen qua groei. Ookal word je er zelf onzeker van. Gelukkig gaat het altijd weer over zo'n fase. En gelukkig is Léon nog niet zo 'hysterisch' als Maria.
pi_25974011
Sugar herkenbaar, Djulian had dat voor een week of 4 geledenrond dezelfde leeftijd dat Maria nu is dus Alleen nog de fles en die ging er ook met moeite in. Nog steeds wil niet alles, maar dat komt nu omdat hij weer ziek is. Fruit en groente gaan hier nu heel makkelijk er in!!!

Djulian is weer ziek. Weer zo verkouden en benauwd. We zitten inmiddels weer op 3 puffen op een dag ongeveer. Hij hoest als een gek en word daar erg moe van. Net heeft hij dus 2 slokken van zijn fles genomen en viel in slaap. Huisarts wil niet verder kijken met allergie en intollerantie, heb het nu diverse keren aan gehaald. Dus heb de kinderarts gebeld, die had in januari gezegd dat als de huisarts niet mee wou werken dat we een afspraak bij haar moesten maken. Heb ik net dus gedaan, we kunnen daar 17 mei terecht. Djulian zijn arts heeft nl maar 1x in de week spreekuur en met vakantie er tussen ben je zo 5 tot 6 weken verder. Maar ben blij dat ik iig een afspraak heb!!! Tot die tijd dus door sukkelen.

Morris is het mee gevallen? kreeg je geen "toverzalf" van de huisarts Snoopy om de huid te verdoven?
pi_25977354
Geen 'toverzalf' nee. Het viel me achteraf allemaal wel mee maar ik moet zeggen dat ik met tranen in mijn ogen de wachtkamer weer inliep. Gelukkig werd er iemand geroepen die ervaring had met het prikken van baby's. Ze heeft heel goed naar een adertje gezocht zodat het in 1x raak zou zijn. Ik moest Morris stevig vasthouden en volgens mij vond hij dat nog het ergste. Even gebruld en toen ze klaar was was hij ook gelijk weer aan het lachen Voor de schrik kreeg hij een mooie oranje badeend en was daar erg blij mee
Gelukkig hadden ze maar 1 buisje bloed nodig. 15april gaan we weer naar de dermatoloog en krijgen we de uitslag.
pi_25977418
ohhh morris! wat een stoere man ben jij ! wat goed dat je je zo groot hebt gehouden! en zo'n badeend is natuurlijk altijd feest!

hoop dat alles goed is 15 april!

ik moet 19 april voor de eerste prikjes voor Dylan.. zie er nu al tegenop
  † In Memoriam † maandag 4 april 2005 @ 14:54:42 #221
43556 miss_dynastie
pi_25977448
Morris, ik ben trots op je, knul
  maandag 4 april 2005 @ 15:05:33 #222
3142 m@x
pi_25977688
Stoere Morris! Ik wist wel dat jij een veels te stoere vent was om je door zo'n prikje op je kop te laten zitten. Veel plezier met je badeend!

Wat vervelend dat Maria momenteel zo 'zeurt'. Ik heb helaas geen raad voor je (tenzij je aan "koop een goed stel oordopjes" iets hebt). Kai huilt gelukkig niet veel maar als hij het doet dan doet hij het ook goed en klappen de ramen zowat uit elkaar.

Djulian, beterschap
pi_25977825
Morris wat goed Je bent echt een stoere vent hoor!!!! voor mama
pi_25977847
Daan , zo'n inenting is ook wel even slikken hoor. Volgens mij hebben ouders er soms meer last van dan de kindjes

Ze moeten eigenlijk voor de ouders ook een paar badeenden in voorraad hebben als die zich 'moedig' hebben gedragen
pi_25977947
hahaha ja hoor.. ik zie het al voor me. Het kind heeft zich moedig gedragen en degene die prikt zegt tegen de moeder "nou mama u heeft zich erg dapper gedragen, hier voor u een badeend om mee te spelen"

t zal allemaal ook wel meevallen denk ik, maar toch.. prikjes zijn niet leuk!
  maandag 4 april 2005 @ 16:40:06 #226
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25979719
zo wij zijn vandaag naar het sophia kinderziekenhiuis geweest voor dat onderzoek waar ik in me zwangerschap al aan mee deed, paar testjes hebben ze gedaan vandaag, hartfilmpje gemaakt, en ze wouden naar hersentjes kijken maar de fontanel was al bijna dicht gegroeid dus dat ging niet door
gelijk gemeten gewogen enzo meneer is al 66.3 cm en maar liefst 8230 gram
pi_25981489
Wow Maxim dat zijn flinke cijfers!!!
  maandag 4 april 2005 @ 18:08:02 #228
3142 m@x
pi_25981623
Inderdaad flinke cijfers zeg. Maxim heeft Kai al ingehaald qua gewicht terwijl Kai twee maanden ouder is (hij woog afgelopen donderdag 7990 gram en is nu 69,5 cm)
pi_25982809
mijn spekkie was met 5 weken 5750 gram en 58 cm. Ben dus zeer benieuwd hoe het de 19de is als ie 2 maanden is. Ik denk dus dat Dylan Maxim nog wel voorbij kan gaan, maargoed dat heb je in het begin met een hoog geboortegewicht.

Hoe zwaar was Maxim met de geboorte?
  maandag 4 april 2005 @ 18:59:24 #230
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25982876
maxim was 5170 gr met geboorte
met 1 maand was hij 5900 gr
2 maanden 7480
en nu met 3 maanden 8230

ergens betwijfel ik het een beetje dat Dylan Maxim voorbij gaat maar ...alles kan
pi_25982943
Maxin is bijna zo zwaar als Djulian en het is bijna 5 maanden verschil
pi_25982997
oh wow.. ik neem alles terug! haha.. Dylan gaat dat niet redden denk ik! jij hebt dus ook een echt spekkie op de wereld gezet!
pi_25984057
wow martineke, wat een beer die maxim! maar die fontanel, is dat niet wat erg vroeg dat die bijna is dichtgegroeid, of geeft dat niks?

morris, dapper geweerd jongen! hopelijk levert het onderzoek duidelijkheid op!

beterschap voor de benauwde djulian!

[ Bericht 13% gewijzigd door bixister op 04-04-2005 19:59:08 ]
pi_25985044
Myrthe is de laatste twee dagen wat huilerig, en dat zijn we niet van haar gewend. Misschien is ze een beetje ziekjes. Ze heeft ook wat diarree en drinkt wat minder goed dan anders. Woensdag moeten we naar het consultatieburo voor de eerste prik en dan zullen we het ook bespreken. Het eczeem is gelukkig zo goed als weg, dankzij de Nutramigen. Dus ze ziet er weer 'gaaf' uit :-)
  maandag 4 april 2005 @ 20:36:59 #235
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_25985253
Maximmmmm knoepert van een lekkerding, wat ben jij al GROOT zeg!

Nou DaanBanaan, volgens mij was jou Dylan ook geen veertje bij de geboorte.. er is hier wel iemand die zelfs Maxim nog heeft overtroffen qua geboortegewicht: dat is Lars van Ma-Maatje die woog maar liefst: 5375 gram.. ook niet een veertje..

Fijn LadyBos dat het met Myrthe een stuk beter gaat... Jammer dat jou alles zo tegen zit meiske!
Kop op ! Ik denk aan jou, Guido en Myrthe !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 4 april 2005 @ 20:38:23 #236
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25985286
Ja Ladybos, ik kwam d'r vanmorgen tegen en ze zag er inderdaad weer zonder frutjes uit!

Martineke het gaat best goed daar met jullie he

En Morris dapper mannetje! Nu maar afwachten.
pi_25985429
Ik hoorde het Luchtbel Guido is me trouwens steeds voor met stemmen op Jolie, ga ik stemmen, staat er dat er vandaag al gestemd is

Martineke Maxim doet zijn naam echt eer aan he ? Wat een lekkere bonk van een bink
  maandag 4 april 2005 @ 21:26:24 #238
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25986386
Vandaag een difrax fles gehaald voor Sanne.
Het scheeld echt wel ze drinkt nu beter omdat de fles voor haar een stuk sneller gaat.
Alleen halverwege valt ze toch nog in slaap.
weet iemand overigens hoeveel cc een baby van 6 1/2 wk hoort te drinken??
Wij zitten nu gem op 90 cc per voeding,maar ze is toch wat misselijk.
Zou dit dan toch nog teveel voor haar zijn??
(Hans teeuwen)
  maandag 4 april 2005 @ 21:39:09 #239
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25986701
Edje, 90 cc is niet te weinig in ieder geval.
Maar net zoals volwassenen verschillend zijn in de hoeveelheden die ze eten, zijn baby's dat ook. Komt ze genoeg aan, en plast ze voldoende?
Als dat nl het geval is hoef je haar niet alles op te dringen hoor, de meeste kindjes regelen dit prima zelf.
  maandag 4 april 2005 @ 21:44:04 #240
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25986828
Ow ja, een regel die het consulatatieburo toepast. 150 cc per kilo lichaamsgewicht, per 24 uur.

Dus als Sanne zeg maar, 4 kilo weegt, is dat 4x 150cc=600cc per 24 uur, en dat verdeel je dan over 6 of 7 voedingen.
pi_25986906
Edje Myrthe is nu 10 weken en zit ook nog op de 90 cc, we hebben al diverse keren geprobeerd om het op te schroeven maar ze krijgt er gewoon niet meer in. Hoeveel ze hoort te drinken is meer afhankelijk van het gewicht trouwens, zo'n 150 cc per kg lichaamsgewicht per dag. En als ze dan 90 cc per keer drinkt krijgt ze gewoon iets vaker te drinken dan met meer per keer.
  maandag 4 april 2005 @ 21:51:14 #242
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25986984
Overigens dronk mijn oudste met moeite 50 cc per keer, maar kwam daar prima op aan. Toendertijd maakte ik me daar overigens vreselijk druk om, maar als ik nu naar hem kijk had ik dat echt niet hoeven doen .

NB Je kunt ook 24 uur per dag de infolijn van het consultatieburo bellen hè? Als je met vragen over voeding ed zit.
pi_25987503
Ladybos wat lekker dat Myrthe het goed doet op de Nutramigen!!! Heerlijk is dat als je de kwaaltjes weg ziet gaan door het veranderen van de voeding he?
  maandag 4 april 2005 @ 22:29:12 #244
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25987863
quote:
Op maandag 4 april 2005 19:47 schreef bixister het volgende:
wow martineke, wat een beer die maxim! maar die fontanel, is dat niet wat erg vroeg dat die bijna is dichtgegroeid, of geeft dat niks?
geen flauw idee eigenlijk, ze zei er niks van dus neem ik maar aan dat het wel goed zal zijn.
  maandag 4 april 2005 @ 22:55:49 #245
61800 Rottdog
pi_25988601
Er wordt toch meestal gezegt dat als het fontanelletje dicht is ze dan kunnen lopen
Maxim beste vent

Zag Jolietje met een lekker pamperkontje

Edje wij hielden die regel ook aan 150 cc per kg, al ze meer zou willen zou ze niet tevree zijn denk dat je du wel kunt aannemen dat ze genoeg krijgt.

Ladybos lekker dat Myrthe zo goed reageert op de Nutramigen

Maria misschien bezig met een sprongetje

Morris kanjer

Wil ook een badeendje

Vrijdag gaan we hier weer naar het CB ben benieuwd hoeveel ze gegroeit is hoor steeds vaker goh wat is ze groot voor 9 mnd
pi_25988692
Ben benieuwd Rottdog, maar ze haalt Myrthe vast niet in.

Beef! Nog gefeliciteerd met Dylans eerste verjaardag!
  maandag 4 april 2005 @ 23:01:11 #247
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25988743
quote:
Op maandag 4 april 2005 22:55 schreef Rottdog het volgende:
Er wordt toch meestal gezegt dat als het fontanelletje dicht is ze dan kunnen lopen
Als de fontanel dicht is, kunnen ze springen (met 2 benen tegelijk los komen van de grond)
Is meestal als ze een jaar of 2 zijn
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_25988764
Hier net een ineens krijsende Thijs vanuit zijn bedje, dus ik vlieg naar boven om te kijken wat er scheelde, hij was niet te troosten, en in mijn t-shirt ( schouders) bijten, kwijlen, snot in zijn neusje.
Dus ik nam hem mee op bed en wil hem nog maar even aanleggen (vaak hielp dat hier) maar dat was geen s6.
Dus ik neem hem maar mee naar beneden, daar Thijs wat water uit een beker gegeven en dat ging goed, maar zodra ik hem neer wil leggen is het krijsen, rood aanlopen.
Daarnet kon ik hem alleen maar rustig krijgen in mijn armen maar doordat ik echt even naar het toilet moest, heb ik hem in zijn wipstoel gezet en dat gaat gelukkig goed.
Dus nu zit hij naast me in zijn wipstoel...

of het zijn tandjes of hij word lekker verkouden of het is beide

ik vind het iig heel zieligjes

en ik zal blij zijn als papa strakkies ook thuis is
pi_25988819
Thijs je moet mama niet zo laten schrikken hoor
  dinsdag 5 april 2005 @ 09:08:03 #250
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_25993376
Maxim
Amber woog bij de laatste meting 8330 gram en toen was ze 7,5 maanden
  dinsdag 5 april 2005 @ 09:51:04 #251
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25993917
Wij hebben wel eens miscommunicatie met de oppas over eten. Zo heeft Jolie al wel eens 2 flessen gehad tussen de middag, 1 thuis en 1 bij de oppas, of 2 flessen s avonds, 2 keer fruithapje en geen fles en van dat soort dingen. En omdat ze van lekker eten houdt eet ze alles lekker op Maar gister zou ze daar eten maar hun hond was weggelopen dus de oppas had haar oudste dochter gevraagd om Jolie even eten te geven. Het bordje met eten stond klaar op het aanrecht maar de dochter had dat niet gezien, pakte een bord en schepte het vol met warm eten dat klaarstond om opgewarmd te worden toen de oppas kwam checken of alles goed was zag ze dat Jolie macaroni met kaas, uien, knoflook en prei zat te eten de rest van de groente zat er nog niet door dus het was behoorlijk stevige kost maar was toen al op de helft van het bord Gelukkig heeft ze nergens last van gehad ze stinkt alleen een beetje

[ Bericht 1% gewijzigd door Luchtbel op 05-04-2005 09:59:27 ]
  dinsdag 5 april 2005 @ 09:58:31 #252
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_25994027
Ladybos of iemand anders, wat is het verschil tussen Nutramigen en Pepti?
Ik wil Stella ook andere voeding gaan geven omdat ze zo'n last van eczeem heeft.
Nu raadde de huisarts Pepti aan, maar ik hoor hier ook Anitra en anderen steeds over Nutramigen.

Wel fijn dat het over is zeg. Ik vind het voor Stella ook zo zielig omdat ze echt ook jeuk heeft. Vanaf volgende week gaan we er mee starten.
pi_25994076
oh lekker dan!

Gelukkig heeft ze er geen last van (gehad) maar lijkt het je niet evrstanidg om daar eens goed met je oppas over te praten? zodadelijk gaat het een keer wel mis ofzo of weet ik veel en dan is jolie de klos. Lijkt me toch ook niet dat jij daar op zit te wachten. Misschien duidelijk een lijst maken met wat ze nog mag of iets anders waardoor je oppas weet wat ze alleen mag?
  dinsdag 5 april 2005 @ 10:09:30 #254
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25994215
Die weet wel wat ze mag hoor, dit was gewoon samenloop van omstandigheden. Kind had gewoon niet gezien dat er wat klaar stond.
pi_25994238
hahaha.. ik zie het al heelmaal voor me. Jolie met een oranje mond.. helemaal lekker aan het smullen! oh oh oh!
pi_25994339
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 09:51 schreef Luchtbel het volgende:
toen de oppas kwam checken of alles goed was zag ze dat Jolie macaroni met kaas, uien, knoflook en prei zat te eten
Gelukkig heeft er geen last van gehad En je weet gelijk dat ze dat lust
Van de week zat er hier ook al 1 kwijlend naar een bord pasta te turen maar ik heb hem niks gegeven want er zat chilipeper in. Lijkt me nog geen goed idee
Ik denk dat je op een gegeven moment een heel klein beetje van dat soort zaken moet uitproberen (knoflook, uien, prei etc.)
  dinsdag 5 april 2005 @ 10:29:43 #257
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25994557
Ja ze heeft ook wel eens prei ofzo maar dan zitten er nog wel andere groentes door zodat het relatief niet zo veel is.
  † In Memoriam † dinsdag 5 april 2005 @ 10:33:21 #258
43556 miss_dynastie
pi_25994622
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 09:51 schreef Luchtbel het volgende:
ze stinkt alleen een beetje

Tja, dat is echt pech hebben, denk ook niet dat je oppas het had kunnen voorkomen. Is de hond weer terecht?
pi_25995006
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 09:58 schreef AnnieBaby het volgende:
Ladybos of iemand anders, wat is het verschil tussen Nutramigen en Pepti?
Ik wil Stella ook andere voeding gaan geven omdat ze zo'n last van eczeem heeft.
Nu raadde de huisarts Pepti aan, maar ik hoor hier ook Anitra en anderen steeds over Nutramigen.

Wel fijn dat het over is zeg. Ik vind het voor Stella ook zo zielig omdat ze echt ook jeuk heeft. Vanaf volgende week gaan we er mee starten.
Pepti is van wei-eiwit en er zitten stoffen in die allergeen zijn. Wat dus tot gevolg heeft dat meerdere kindjes flinke krampen hebben gekregen. Als de pepti van nutrilon niet voldoende is om de kwaaltjes weg te nemen word er pas besloten om op nutramigen over te stappen. Nutramigen is gemaakt van het casei-eiwit en dit geeft minder reactie, plus dat nutramigen de delen veel meer voor verteerd heeft en veel minder onnodige stoffen in de melk heeft zitten. Verder is het verschil de prijs. Nutrilon Ppeti is ongeveer 25 euro A 900 gram en Nutramigen is 20 euro A 425 gram. Ga nooit uit jezelf met nutramigen aan de slag, de eczeem kan immers een andere oorzaak hebben!!!! Je kan ipv de pepti ook NAN HA2 van Nestle proberen, die is beter dan de pepti en geeft minder reactie. Verder is er ook de Frisio HA en Allergy care. Die allergy care is alleen bij de apotheek verkijgbaar en ook na voorschrijven van arts.
Ga niet zelf lopen rommelen, neem de tijd ervoor om te kijken of het minder word met 2 tot 4 weken kan je verbetering merken met de huid. Van pepti is bekend dat veel kinderen er krampen van krijgen Pepti is overigens bij de drogist te koop.
  dinsdag 5 april 2005 @ 11:01:58 #260
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25995272
LB, is het niet een idee om een communicatie-schriftje bij te houden? Dat hebben wij nl. op het kdv. Hierin zetten de leidster in hoe de dag verlopen is en vermeld je zelf bijzonderheden. Ook het eet & slaapschema zet ik hier in. Dan weten ze een beetje wat Léon wel en niet mag hebben. Er wordt heel flexibel mee omgegaan, want de ene dag is de ander niet en nieuwe dingen vind ik altijd goed.
Het schriftje gaat op dinsdag ook altijd mee naar mijn moeder als zij oppast, vindt ze makkelijk.
Ook vind ik het zelf leuk om iedere keer te lezen wat hij die dag allemaal gedaan heeft, ook voor later lijkt mij.
  dinsdag 5 april 2005 @ 11:04:46 #261
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25995347
We hebben een schriftje maar ik kijk daar niet direct in. En als ze om 11 uur daar moet zijn en ze krijgt om half 11 nog een fles melk dan schrijf ik dat daar echt niet in en vergeet het te vertellen.
De oppas weet wat ze mag, er stond ander eten klaar, haar dochter had het alleen niet door.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 5 april 2005 @ 11:27:07 #262
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25995885
Isa krijgt hier ook gewoon macaroni met prei, ui en knoflook. Ze vindt het heerlijk en heeft er nog nooit problemen mee gehad. Wel haal ik haar portie idd al uit de ketel voordat ik begin met sterker kruiden.

Isa heeft gisteren feta gegeten en vond het geweldig, ze zat erbij als een vogeltje. Mond wagenwijd open
pi_25996092
AnnieBaby, niet alle kinderen lusten meteen flesvoeding, en zeker de hypoallergene varianten zijn minder lekker (Myrthe lustte die ook niet toen we dat een keer gaven toen ze een paar weken oud was). Ik weet niet of je dat al uitgeprobeerd hebt bij Stella? Anders wordt het waarschijnlijk lastig om in 1x over te schakelen. Evt kun je ook de flesvoeding klaarmaken en dan mengen met afgekolfde borstvoeding, en dan steeds de verhouding aanpassen tot ze volledig flesvoeding drinkt. Zou jammer zijn als ze gaat flesweigeren. Is ze nu wel gewend aan drinken uit een fles?
pi_25996228
Ik heb een vraagje aan de andere moeders. Morgaine heeft nu een fase dat ze constant rond mijn been hangt en als ik dan een stap zet houdt ze zich vast en schuift dus min of meer mee door de kamer. En het maakt niet uit of ik mij zelf loswurm en bijv aan de andere kant van de kamer ga staan, ze kruipt er razendsnel naar toe en hang vervolgens weer aan mijn been. Heeft iemand hier ervaring mee?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 5 april 2005 @ 11:49:51 #265
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25996398
Nee, 'nog' geen ervaring mee.

Isa schuift nog steeds alleen maar achteruit. Vanmorgen hadden we haar even of onze slaapkamer op de grond gezet met de deur dicht (jaha, op de grond, ze is namelijk zaterdag van het bed gekukeld waar we allebei bij waren ). Toen ik na twee minuten terugkwam, hoorde ik haar wel mopperen maar zag ik haar niet direct. Lag ze midden onder het bed we moeten nodig stofzuigen daar
  dinsdag 5 april 2005 @ 11:57:40 #266
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25996588
Sjeen, gewoon Isa wat vaker onder het bed door laten schuiven. Hoef je ook niet meer te stofzuigen daar.

Léon hangt de laatste tijd ook regelmatig aan mijn been, kwijlt (of zevert ) mijn hele broekspijp onder. Hij probeert zich namelijk op te trekken in de hoop dat ik hem dan oppak. Soms heeft hij geluk, soms niet. Ik vind wel dat je dat soort gedrag niet moet 'belonen' door ze op te pakken. Anders hou ik geen broekspijp meer over en wat te doen op de dagen dat je een rokje draagt?

LB, ik wist dus idd niet dat jullie ook een schriftje hadden. En miscommunicatie kan altijd natuurlijk.
pi_25996672
oops! verkeerde topic
pi_25996748
Dutchie, ze wil ook inderdaad nog wel eens mijn broekspijpen aflikken of er aan knagen met haar twee tandjes. Ik pak haar ook niet op, ik haal haar los en plaats haar daarna bij haar speelgoed. Maar dat schijnt lang niet zo interessant te zijn als mijn benen.

En optrekken doet ze wel maar het is meer mama vast houden dan optrekken. Snap er niks van want dit is iets van de laatste paar dagen. En ik wil er inderdaad niet aandenken wat ze doet als ik een rok aan heb
  dinsdag 5 april 2005 @ 15:07:28 #269
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_25999354
Anitra bedankt voor je reactie.
Als ik het goed begrijp mag je met de hypo-allergene voedingen wel zelf beginnen en moet je die Nutramigen voorgeschreven krijgen?
Ik weet dat ik het een maand moet uitproberen (die Peptie dan bijvoorbeeld) en dan weer een week gewoon om te kijken of het echt aan de voeding ligt.
Daar twijfel ik nog steeds over omdat ik andere reacties (huilerig, krampjes etc.) niet bij haar opmerk, maar ik wil wel kijken of ik iets aan de eczeem kan doen. Als dit niet helpt ga ik weer bij de huisarts langs.
  dinsdag 5 april 2005 @ 16:53:06 #270
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_26001716
Maxim heeft nu nog steeds beetje uitslag van het babyzwemmen vorige week, vandaag huisarts geweest en creme gekregen. de vraag is .... hebben meerdere baby's daar last van of hebben gehad van het zwemwater???
pi_26002985
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 15:07 schreef AnnieBaby het volgende:
Anitra bedankt voor je reactie.
Als ik het goed begrijp mag je met de hypo-allergene voedingen wel zelf beginnen en moet je die Nutramigen voorgeschreven krijgen?
Ik weet dat ik het een maand moet uitproberen (die Peptie dan bijvoorbeeld) en dan weer een week gewoon om te kijken of het echt aan de voeding ligt.
Daar twijfel ik nog steeds over omdat ik andere reacties (huilerig, krampjes etc.) niet bij haar opmerk, maar ik wil wel kijken of ik iets aan de eczeem kan doen. Als dit niet helpt ga ik weer bij de huisarts langs.
Hypo allergene voeding kan je zelf mee beginnen idd.
Maar als je pepti of nutramigen gebruikt nooit zelf provocatietest doen!!!! Als er nl idd een allergie zit kan dit heftige reacties geven. Vandaar dat een provocatie test altijd onder begeleiding van een arts of cb-arts moet. Als je hypo allergene voeding gebruikt en dat gaat goed kan je daar in principe gewoon op blijven. Pas als de hypoallergene voeding niet voldoende is word er over gestapt op Pepti en eventueel later op Nutramigen.
Je moet ook nooit ineens volledig de oude voeding introduceren maar een klein beetje.
misschien makkelijker om mij te mailen Op mijn hotmaildres in profiel
pi_26003712
Myrthe is toch een beetje ziekjes de laatste dagen, af en toe zit er een spuitluier tussen, en zonet had ze een heeeeeeeeeeele vette volle groene broek. Alleen had papa dat niet door, ze lag op het aankleedkussen in haar blootje, en toen zat dus alles onder en kwam hij mij uit bed halen om de schade op te ruimen Meteen maar een badje tegenaangegooid want er was niet tegenop te poetsen, ze zat echt helemaal onder de poep. En de aankleedkussenhoes is na haar in het badje gegaan
  dinsdag 5 april 2005 @ 18:13:09 #273
45621 Suzanna
Mama van...
pi_26003723
quote:
Op maandag 4 april 2005 10:49 schreef DaanBanaantje het volgende:

suzanna, al sik dylan overdag in zn bedje leg word ie helemaal hysterisch en laat ie echt duidelijk merken dat ie dat niet waardeert. En het gekke is, ik heb een paar keer geprobeert me dan groot te houden en m niet eruit te halen, maar hij blijft dan echt wel een uur doorgaan en dan trek ik het echt niet meer om m te laten huilen. Dus overdag is ie heel vaak in de box en daar slaapt ie als ie echt niet anders meer kan en we gaan ook elke dag een flink stuk lopen en dan slaapt ie in de kinderwagen. Ach.. ik vind het overdag niet erg. Als ie in de box ligt en hij hoort mij rommelen of ik zet een muziekje op dan vind ie het prachtig en ligt ie te spelen en te lachen. Hij is verder dan niet lastig ofzo. En savonds gaat ie wel gewoon zonder morren naar bed! Hoe doe je dat nu precies bij Noa dan?

Trouwens.. dylan lacht al heel erg veel! vooral als ie aan het spelen is in de box met zn speeltijger. Dat vind ie echt prachtig! en hij lacht ook naar zn mama heel de dag. vooral sochtends als k m uit bed haal en op het aankleedkussen leg. Hartverwarmend die lachjes!

Noa ook alweer zo groot. Het gaat veel te snel vind ik zelf. Alhoewel er elke dag weer zoveel nieuwe verrassingen komen die bij het groter groeien horen.
Ik kan het me voorstellen hoor, dat je dat niet doet. Zou ik ook niet doen eerlijk gezegd...als Noa te lang huilt haal ik haar uit bedje. Maar als ze moe is (niet oververmoeid) slaapt ze wel overdag in haar bedje, al is het maar drie kwartier.
Ze gaat ook soms protesteren als ik haar in bedje leg, maar je gaat het wel herkennen als Dylan écht niet lekker is, of er zit een boertje dwars of hij heeft nog honger...meestal kun je een 'moe huiltje' goed van de anderen onderscheiden. Bij Noa is dat een beetje 'zeurderig', het stopt soms, en het is ZEKER geen hard huilen of krijsen. Dan haal ik haar er zowiezo uit.

Maar weet je wat volgens mij ook een truc is: niet wachten tot hij te moe is...gewoon als je denkt: hij is volgens mij wel een beetje moe (dus niet heel erg moe) in bed stoppen, eventueel met speen (als hij dat nodig heeft?), lekker even over zijn hoofdje aaien en dan weggaan. Als hij in de box ligt en gaat 'zeuren' kun je hem misschien ook al in bed stoppen, het kan echt werken! Probeer het anders gewoon een paar keer, het kan zijn dat jouw kindje natuurlijk heel anders reageert.

Wat ook kan is dat Dylan een erg lichte kamer heeft? Bij Noa hielp het ook om de kamer te verduisteren. In ieder geval zit er bij haar een hemeltje over de wieg, en daar heb ik dan nog een donkere plaid op gelegd om het iets schemeriger te krijgen. Dat hielp goed!!

Overigens goed dat je lekker gaat lopen met hem! Dat heb ik ook een tijd gedaan met Noa, op het moment ben ik er even te moe voor om echt een eind te gaan lopen en blijven het bij kleine stukjes. Maar dat komt wel weer....
Enne...Noa wilde in de box nooit in slaap vallen, die ging huilen, dan ging ik kijken en was ze weer vrolijk, ging ik weg ging ze weer huilen, etc. Ze was dan erg moe, maar in slaap vallen in de box kan ze niet. Veel te drukke omgeving denk ik. Dus ik moest wel wat anders verzinnen, zij bleef ook niet 'zoet' zegmaar.

Nou, beetje lange post, maar ik hoop dat je er wel wegwijs uit wordt. En heel misschien heb je er iets aan...!
  dinsdag 5 april 2005 @ 18:26:49 #274
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_26004030
Maria doet weer lief, leuk en normaal!

Vanochtend at ze haar fruit, een beetje brood vanmiddag en ik hoor net dat ze zowaar ook haar avondeten helemaal op heeft! Slapen doet ze ook weer geheel normaal en makkelijk. Jippie! Ben blji dat deze dagen voorbij zijn!

Dankjullie nog voor de steunberichtjes trouwens!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 5 april 2005 @ 18:46:41 #275
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_26004485
Maria Blij dat je weer lekker in je velletje zit, kan mama ook weer terug in het lekkere velletje kruipen
pi_26005116
Maria
  † In Memoriam † dinsdag 5 april 2005 @ 20:04:32 #277
43556 miss_dynastie
pi_26006451
Wowie Maria, goed zo
pi_26006619
Wat fijn Sugar dat Maria weer de oude is !
pi_26006685
Maria
pi_26006776
Om mijn verhaal even kracht bij te zetten even een foto (Luchtbel, niet kijken !!)
pi_26006840
dat is heftig idd
kleurtje is trouwens oke, komt van de nutramigen
pi_26007086
Zo, als moeder van de onderste in deze lijst kom ik me ook melden hier ;-) (even snel want als pa de poepluier verschoont heeft is het mijn taak weer om te voeden)

Dit is Tomas:

Tomas is ruim 2 weken te laat geboren, en aan de kleine kant met z'n 2940 gram, maar het gaat nu allemaal lekker gelukkig!

*tijd om te voeden hoor ik via de babyfoon*
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_26007353
Tomas wat een liefie ben je

Ladybos, kan je mijn naam voortaan bij die van LB zetten
  † In Memoriam † dinsdag 5 april 2005 @ 20:43:04 #284
81992 Githa
pi_26007407
Welkom Tearsong en Tomas wat fijn dat het allemaal lekker gaat.

Maria je bent weer blij JIPIEEEEEEEEJEEEEEEE! mama vast ook

he bah Ladybos die zat goed onder ....

Edje34, hoe gaat het met de Sanne en het eten ?
pi_26007452
Tearsong welkom
Je hebt een lekker jochie hoor!!! En nu snap je waarom hij het zo naar zijn zin had bij jou in je buik
  † In Memoriam † dinsdag 5 april 2005 @ 20:50:13 #286
43556 miss_dynastie
pi_26007567
Tearsong, wat een heerlijk ventje
En een lief dekentje joh
pi_26008172
Tearsong nog van harte!!!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  † In Memoriam † dinsdag 5 april 2005 @ 21:17:53 #288
7074 moussy
kuttekop
pi_26008207
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:17 schreef Ladybos het volgende:
Om mijn verhaal even kracht bij te zetten even een foto (Luchtbel, niet kijken !!)
geniet nog maar even van deze poep!!
pi_26016032
Tearsong wat een heerlijke mannetje heb je op de wereld gezet! mooie naam ook!
  woensdag 6 april 2005 @ 08:39:48 #290
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_26016187
een verse baby! een verse baby!
Tearsong wat een heerlijk snoepie zeg.
Welkom en hoop dat alles goed gaat.

Maria... hèhè!!!

Ladybos....
* dutchie schuift haar ontbijt aan de kant....
  woensdag 6 april 2005 @ 10:03:50 #291
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_26017475
Tearsong

hier iets raars:
Gisteren werd ze om 8.30 uur wakker en wilde om 9.45 uur naar bed. Om 13.05 uur ging ik maar even kijken en toen zat ze inhaar bed, maar had geen kick gegeven. Om 14.30 uur wilde ze naar bed. En dat was tot een uur of 5. Kortom ze heeft belachelijk veel geslapen en was erg moe. Toen bedacht ik me dat ik toch maar haar temp even op moest nemen, ook al voelde ze niet warm. (in het kader van: je weet maar nooit) Haar temperatuur bleek dus 35,9 te zijn Om dat ze op zich wel helder en vrolijk was maakte ik me niet direct zorgen. Om 23.15 uur weer de temp gemeten en toen was ie 35,1 Toen heb ik e HAP maar gebeld. Die hebben me de oren van het hoofd gevraagd, maar de conclusie was:
Bij ons in bed nemen zodat ze onze lichaamswarmte krijgt en dan over een uur de temp weer opnemen. Om 01.00 uur weer de temp opgenomen en toen was het 36,2. Nog steeds niet hoog, maar wel dik een graad hoger dan een uur daarvoor.. Ze heeft de hele nacht bij ons in bed gelegen. Om 7.00 uur in eigen bed gelegd, want ze begon te klimmen en klauteren.
Nu heb ik net weer haar temp opgenomen en issie weer 35,6.

Het lijk dus wel alsof ze zichzelf niet warm kan houden ofzo Straks de HA nog maar even bellen als ik weer getempt heb.
pi_26017709
Getsie LadyS, war raar. Had de HAP geeen suggesties wat het zou kunnen zijn?
  woensdag 6 april 2005 @ 10:18:36 #293
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_26017797
nee ze had geen suggesties. Ze zei wel waar ik op moest letten (sufheid, enorme dorst enz enz) Ze zou het nog met de arts besrpeken en als die het nodig had gevonden zou hij ons diezelfde avodn (nacht ) terugbellen. Dat is dus niet gebeurd, dus bel ik straks toch maar zelf de HA

Alles bij elkaar:
veel slapen/snel moe, nog steeds behoorlijk dunne broeken, lage temperatuur, en niet echt willen eten (wel de fles trouwens) vind ik toch een beetje raar
pi_26017855
Misschien toch maar even bellen LadyS.
  woensdag 6 april 2005 @ 10:31:21 #295
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_26018081
LadyS dat had Noah paar weken geleden ook. Dunne broeken, heel slecht drinken en hele lage temperatuur. Werd tegen ons toen gezegd dat zolang ie nog wel wát dronk het niet zo ernstig was, pas als het langere tijd aanhield moesten we ons zorgen gaan maken. is na paar daagjes vanzelf over gegaan, alleen dat slechte drinken heeft nog iets langer geduurd.

Tearsong Gefeliciteerd nog, en wat een lekker moppie is Tomas

Ben met Noah vanochtend bij het CB geweest. Hij weegt precies kilo (6 weken geleden was het precies 5 kilo) en is nu 62,5 cm lang (6 weken geleden 58,5). De arts was heel erg onder de indruk van hoe goed Noah op z'n buik kan liggen. En bij ons vindt ie dat normaal nooit leuk, maar bij de arts heeft ie zich lekekr uitgesloofd Daarna nog z'n 2e inenting Na het prikje kon ie vrij snel weer lachen gelukkig, en nu begint ie net te huilen, maar of dat vanwege dat prikje of vanwege de honger is ben ik nog niet uit...
©Dumbo
  woensdag 6 april 2005 @ 11:44:09 #296
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_26019681
net weer getemperatuurd: 34.7/34.8 en bij de HA zijn ze tot 14.00 uur met lunchpauze
pi_26019894
Kun je niet met haar op bed oid gaan liggen, met haar blote huid op jouw blote huid, deken erover? Tot de huisarts tijd heeft. Sterkte, en Amber beterschap!!
pi_26020008
Vandaag kreeg Myrthe haar eerste prikje. Papa vond het erg eng maar Myrthe heeft zich heldhaftig gedragen. Even een huiltje toen het prikte maar het was meteen weer over en voordat de pleister eropzat kreeg de wijkverpleegkundige al weer een stralende lach te zien. Wat hebben we toch een superlief kindje he

Myrthe was flink gegroeid de afgelopen weken, maar liefst 4 cm in 4 weken tijd. Ze is nu 59 cm lang. Maar sommige kleertjes maatje 50 passen nog steeds, tot groot genoegen van mama Die vind het maar niets, al die kleertjes die al weer te klein geworden zijn.

Myrthe woog nu 4700 gram dus ruim 500 gram aangekomen in 4 weken, dat was ook prima. Ze doet het duidelijk stukken beter op de speciale voeding. Volgende week moeten we terugkomen voor een provocatietest, dan krijgt ze weer wat van haar oude voeding en gaan ze kijken of de eczeem weer terug komt. Als dat het geval is heeft ze een koemelk en/of lactose-intolerantie en wordt de Nutramigen vergoed door de ziektekostenverzekeraar. Als de eczeem wegblijft kan ze weer over op de gewone hypo-allergene voeding.
pi_26020020
He gatsie LadyS, wat eng !
  † In Memoriam † woensdag 6 april 2005 @ 12:12:39 #300
43556 miss_dynastie
pi_26020056
quote:
Op woensdag 6 april 2005 11:44 schreef LadyS het volgende:
net weer getemperatuurd: 34.7/34.8 en bij de HA zijn ze tot 14.00 uur met lunchpauze

Hoop dat ze vandaag tijd voor je hebben, anders zou ik naar de eerste hulp gaan, denk ik
  woensdag 6 april 2005 @ 12:25:04 #301
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_26020321
ik heb net de assistente gesroken en die adviseert om amber als ze gaat slapen een extra deken te geven en daarna nog een keer te temperaturen en dan eventueel nog een keer te bellen.

Ze zit nu mtr een muts op en een enomrm dikke maillot onder haar broek. En de kachel is omhoog
  woensdag 6 april 2005 @ 12:31:50 #302
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_26020470
LadyS!!! Hebben ze geen spoednummer?
Fijne lunchpauzes zeg van 12.00 tot 14.00. Dat kan toch gewoon niet bij een ha-praktijk?
Doe wat Poemojn al suggereerde en blijf bellen tot je iemand aan de lijn krijgt. Bel desnoods een andere ha. Dat zou ik iig proberen.
Sterkte en hou ons op de hoogte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')