quote:
Op maandag 4 april 2005 10:49 schreef DaanBanaantje het volgende:suzanna, al sik dylan overdag in zn bedje leg word ie helemaal hysterisch en laat ie echt duidelijk merken dat ie dat niet waardeert. En het gekke is, ik heb een paar keer geprobeert me dan groot te houden en m niet eruit te halen, maar hij blijft dan echt wel een uur doorgaan en dan trek ik het echt niet meer om m te laten huilen. Dus overdag is ie heel vaak in de box en daar slaapt ie als ie echt niet anders meer kan en we gaan ook elke dag een flink stuk lopen en dan slaapt ie in de kinderwagen. Ach.. ik vind het overdag niet erg. Als ie in de box ligt en hij hoort mij rommelen of ik zet een muziekje op dan vind ie het prachtig en ligt ie te spelen en te lachen. Hij is verder dan niet lastig ofzo. En savonds gaat ie wel gewoon zonder morren naar bed! Hoe doe je dat nu precies bij Noa dan?
Trouwens.. dylan lacht al heel erg veel! vooral als ie aan het spelen is in de box met zn speeltijger. Dat vind ie echt prachtig! en hij lacht ook naar zn mama heel de dag. vooral sochtends als k m uit bed haal en op het aankleedkussen leg. Hartverwarmend die lachjes!
Noa ook alweer zo groot. Het gaat veel te snel vind ik zelf. Alhoewel er elke dag weer zoveel nieuwe verrassingen komen die bij het groter groeien horen.
Ik kan het me voorstellen hoor, dat je dat niet doet. Zou ik ook niet doen eerlijk gezegd...als Noa te lang huilt haal ik haar uit bedje. Maar als ze moe is (niet oververmoeid) slaapt ze wel overdag in haar bedje, al is het maar drie kwartier.
Ze gaat ook soms protesteren als ik haar in bedje leg, maar je gaat het wel herkennen als Dylan écht niet lekker is, of er zit een boertje dwars of hij heeft nog honger...meestal kun je een 'moe huiltje' goed van de anderen onderscheiden. Bij Noa is dat een beetje 'zeurderig', het stopt soms, en het is ZEKER geen hard huilen of krijsen. Dan haal ik haar er zowiezo uit.
Maar weet je wat volgens mij ook een truc is: niet wachten tot hij te moe is...gewoon als je denkt: hij is volgens mij wel een beetje moe (dus niet heel erg moe) in bed stoppen, eventueel met speen (als hij dat nodig heeft?), lekker even over zijn hoofdje aaien en dan weggaan. Als hij in de box ligt en gaat 'zeuren' kun je hem misschien ook al in bed stoppen, het kan echt werken! Probeer het anders gewoon een paar keer, het kan zijn dat jouw kindje natuurlijk heel anders reageert.
Wat ook kan is dat Dylan een erg lichte kamer heeft? Bij Noa hielp het ook om de kamer te verduisteren. In ieder geval zit er bij haar een hemeltje over de wieg, en daar heb ik dan nog een donkere plaid op gelegd om het iets schemeriger te krijgen. Dat hielp goed!!
Overigens goed dat je lekker gaat lopen met hem! Dat heb ik ook een tijd gedaan met Noa, op het moment ben ik er even te moe voor om echt een eind te gaan lopen en blijven het bij kleine stukjes. Maar dat komt wel weer....
Enne...Noa wilde in de box nooit in slaap vallen, die ging huilen, dan ging ik kijken en was ze weer vrolijk, ging ik weg ging ze weer huilen, etc. Ze was dan erg moe, maar in slaap vallen in de box kan ze niet. Veel te drukke omgeving denk ik. Dus ik moest wel wat anders verzinnen, zij bleef ook niet 'zoet' zegmaar.
Nou, beetje lange post, maar ik hoop dat je er wel wegwijs uit wordt. En heel misschien heb je er iets aan...!