Maar sanne is nu 6 weken bijna nu moet ze toch gewoon op haar rugje kunnen blijven slapen??quote:Op maandag 28 maart 2005 23:38 schreef Bar_en_Mar het volgende:
ik heb net ff stukje terug gelezen Edje4
Hier hebben we Thijs in het begin altijd op zijn zij in bed gelegd met een opgerolde hdrofiele luier (omwikkeld met wat leulopast) en dat in zijn rugje gelegd, en na iedere voeding legden we hem op zijn andere zij.
en idd bedje naar de kant van het licht zetten
Das langquote:Op maandag 28 maart 2005 23:57 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Thijs hebben we hier tot 3,5 maand op de zij gelegd
Hebben we ook al gedaan helpt niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:00 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Thijs lag hier enorm graag op zijn zij en pas later toen hij het draaien meer door kreeg lag hij op een bepaald moment zelf al op zijn rug te slapen, en tijdens het slapen draaide hij zelf zijn hoofdje regelmatig om.
Wat je ook zou kunnen doen is een knuffeltje telkens aan de andere kant van het hoofdje zetten
Sterkte verder.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 09:39 schreef poemojn het volgende:
Wij zijn net terug van de dokter. Myrthe lijkt met haar linkeroogje te trekken, dus zijn we doorgestuurd naar de oogarts. Kan een lui oog worden als je er niets aan doet, blijkbaar.
Het probleem is dat ze niet meer in de easy sleeper past,dus moeten we handoekrollen gebruiken willen we haar op d`r zij laten liggenquote:Op dinsdag 29 maart 2005 13:49 schreef bixister het volgende:
sugar wat is er met maria's nekje?
edje, als ze alleen maar op hun achterhoofd liggen krijgen ze vaak zo'n enorm plat achterhoofd, ook niet echt mooi vind ik. dus af en toe op de zij leggen lijkt mij wel goede variatie, en je kunt ook alleen het hoofd wat proberen te draaien als ze slaapt. maar bij sommige kinderen is die voorkeurshouding heel sterk en is het lastig er wat aan te doen, zie Cas. heeft die destijds niet zo'n helmpje gehad moussy of juist niet? (dat geheugen van mij...)
sterkte met activeren van de luie ogen, poemojn & rottdog! en wat zielig dat zoë zo'n buikpijn had.![]()
Jordy blijft ook echt niet op zijn zij liggen ....hij rolt dan door naar zijn buik of hij duwt de rol gewoon weg door zo ver mogelijk met zijn hoofd naar achteren te duwenquote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:17 schreef edje34 het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze niet meer in de easy sleeper past,dus moeten we handoekrollen gebruiken willen we haar op d`r zij laten liggen
De babysleeper hebben wij ook daar slaapt ze nu mee.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:42 schreef phileine het volgende:
edje, ik had voor Isa zo'n driehoekig kussen waar ze dan tussen lag op haar zij. Daar heeft ze ongeveer een half jaar in gelegen. Even kijken of ik een plaatje kan vinden, want ik omschrijf het niet duidelijk geloof ik. Het heet de Baby Sleep, ben ik nu achter. Te koop bij Prenatal voor een paar tientjes.
[afbeelding]
Wat een geëmmer weer zeg! Je moet wel goed aan dat soort dingen denken van te voren want anders vergoeden ze het dus gewoon niet! Terwijl we toch enorme bergen met premies betalenquote:Op dinsdag 29 maart 2005 17:05 schreef poemojn het volgende:
26 april, dus dat duurt nog even.
Is nog een heel gedoe trouwens: sinds 1 januari vergoedt niet elke zorgverzekeraar elke oogarts, dus als je alles vergoed wilt hebben moet je niet zomaar de oogarts nemen waarnaar de huisarts doorverwijst maar bellen met je zorgverzekeraar om een oogarts bij jou in de buurt te vinden die zij wel volledig vergoeden. Maar er is er toch eentje in heel Groningen.
Yep, Sven kreeg met 3 maanden fysiotherapie. De CB arts stuurde ons naar de huisarts voor de verwijzing naar de fysio. We moesten inderdaad ook van alles omgekeerd doen zoals Rottdog hierboven schreef, plus dat we verschillende oefeningen met hem moesten doen. We zijn in totaal 4x naar de fysio geweest, toen was het overquote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:14 schreef moussy het volgende:
Easy Going was er met Sven op tijd bij (toch?)... Mijn huisarts zei alleen maar dat ik zn haar maar moest laten groeien, dan zag je het niettot ik het lopen zeiken om bij de kinderarts te komen en die zag meteen dat het niet goed was.
Nou ja, das ook bezopen zegquote:Op dinsdag 29 maart 2005 17:05 schreef poemojn het volgende:
26 april, dus dat duurt nog even.
Is nog een heel gedoe trouwens: sinds 1 januari vergoedt niet elke zorgverzekeraar elke oogarts, dus als je alles vergoed wilt hebben moet je niet zomaar de oogarts nemen waarnaar de huisarts doorverwijst maar bellen met je zorgverzekeraar om een oogarts bij jou in de buurt te vinden die zij wel volledig vergoeden. Maar er is er toch eentje in heel Groningen.
Sanne krijgt de eerste inenting 22-04-05quote:Op dinsdag 29 maart 2005 23:43 schreef Rottdog het volgende:
Ze krijgen normaal toch ook met 9 mnd geen enting tochde laatste in een jaar is toch bij 11 mnd in de buurt. Ach gossie Myrthe ging spontaan dus michelinnen
Dat van die arts dat is ook zo maar heb soms het gevoel dat ik dan voor elk wissewassie wil komen zeg maar
Wat grappig Tex, het lijkt wel of Noa en Noah qua ontwikkeling dicht bij elkaar zitten. Noa rolt ook naar haar zij, maar naar haar buik lukt ook niet. Overigens precies dezelfde manier...geweldig! (bol rugje etc.) Buikliggen vindt Noa ook niet leuk, tenzij ze in een HEEL goed humeur is en totaal niet moe. Anders vindt ze het maar vermoeiend volgens mijquote:Op dinsdag 29 maart 2005 18:22 schreef texelonia het volgende:
Soms kan ie zich heel lang vermaken in de box, dan heeft ie echt de grootste lol. En soms heeft ie er helemaal geen zin in. Vaak wil ie ook gewoon even niet meer liggen, maar gewoon rechtop zitten of nog beter: staan
Omrollen lukt hier wel. Begon uit frustratie om z'n speen proberen te pakkenLigt ie op z'n rug, dan gooit ie z'n beentjes in de lucht, en daardoor wordt zn ruggetje bol en kan ie zo op z'n zij rollen
Naar z'n buik rolt ie nog niet, maar op z'n buik vindt ie ook niet zo leuk...
Het gebeurt nu ook vaak dat ie zo dus de hele box doorrolt. Issie opeens een kwartslag gedraaid enzow.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |