abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25809356

Welkom bij de Fok!MC!

Dit is een gezellig motorclubje met toffe, jonge mensen! We hebben al verschillende meets gehouden waarbij de eerste meet in november 2003 was, met als route de Havenroute op de Maasvlakte nabij Rotterdam. Intussen zijn er al zo'n 6 officiële meets gehouden. Ook wordt er regelmatig afgesproken met leden onder elkaar.

Voor foto's van meets kun je hier kijken Deze pagina bevat niet alle foto's, maar er zijn hier en daar nog wat foto's in oude Fok!MC topics terug te vinden.

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag!
Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht.

Overzichtje van de Fok!MC motoren:

  • BMW R1100S '01 - (Patrick281)
  • Kawasaki ZXR400 '94 - (Makster)
  • Kawasaki ZXR400 '95 - (One_Punch_Mickey)
  • Kawasaki ZXR400 '96 - (hollander172)
  • Kawasaki ZX6R '01 - (Ploderus)
  • Kawasaki ZX6R '98 - (Youssef)
  • Suzuki GSF600N Bandit '96 - (hicham)
  • Suzuki GSF600S Bandit '04 - (Rietvaerder)
  • Suzuki GSX600F '91 - (stinkie)
  • Suzuki GSX-R 750 '05 - (Romius)
  • Suzuki SV650N '04 & Kawasaki KLX650C '93 - (PatrickM)


    FAQ (Frequently Asked Questions):

    Ik wil best eens een keer mee rijden met jullie, hoe geef ik me op?
    Gewoon melden in het topic en dan kom je op de lijst

    Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
    Er word, afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden, vrij vlot gereden, maar zéker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

    Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
    Door het hele land, de ene keer word er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

    Hoe ver van te voren hoor je of er word gemeet?
    Meestal 2 á 3 weken van tevoren wordt er een vaste datum geprikt. De dagen daarvoor worden de weersvoorspellingen gepeild.

    Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
    Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

    Wie maakt er eventueel foto's?
    Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

    Word er zomaar wat gereden of word er een route gereden?
    Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en gereden door een Fok!MC'er.

    Waar komen jullie vandaan?
    Dat staat meestal in het profiel van het Fok!MC lid en zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

    Wie maakt de topics?
    Degene die als laatst reageert in een vol topic is 'verplicht' de nieuwe te openen. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub [SC deel xxx] + topictitel naar keuze" De OP kun je hierrrrrr vinden.

    Wat is het laatste nieuws?
    Nog niet iedereen staat in de OP omdat er geen foto's beschikbaar zijn. Post die dus even een keer in het topic, tenzij je per se anoniem wil blijven

    De data voor een eventuele meetplanning zijn al geroepen. Namelijk 16 & 17 april, kijk dus alvast even of je dan kan en hou die data vrij. Suggesties, vragen, opmerkingen en mensen die de meet willen organiseren kunnen dat altijd neerplempen in dit topic.

    Zoldermeet: [FOK MC] Motormeet deel 10 Circuitdag @ Zolder

    Laatste topics :

    Fok Motorclub [SC deel 191] De 1e meet is een feit
    Fok Motorclub [SC deel 192] De zomer in aantocht
    Fok Motorclub [SC deel 193]Italian passion
    Fok Motorclub [SC deel 194] Het is LENTE!!!
    Fok Motorclub [SC deel 195]De Tourcommissie is ge-upgrade

  • pi_25809373
    True Maare, het laatste topic staat er dubbel in
    pi_25809397
    gefixed, alleen ben vergeten het deel in deel 196 te veranderen
    pi_25809421
    Heb het al in Feedback gemeld
    pi_25809451
    ik ook net
    pi_25809477
    Ik eerder, schele SV josti
    pi_25809626
    mag ik op de fiets meedoen
    pi_25809701
    Jij wel
    pi_25809774
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 17:19 schreef Rietvaerder het volgende:
    Jij wel
    quote:
    Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
    Er word, afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden, vrij vlot gereden, maar zéker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.
    pi_25810538
    Leuke titel

    maar uhm:
    quote:
    0-100 2.9 seconden
    0-200 5.7 seconden
    0-300 11 of 12 seconden
    No way dat die hayabusa 300 in 11 a 12 seconden kan Of wel?
      maandag 28 maart 2005 @ 18:19:58 #11
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25811119
    Nee
      maandag 28 maart 2005 @ 18:21:06 #12
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25811155
    13 seconden zie ik net
      maandag 28 maart 2005 @ 18:21:49 #13
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_25811167
    quote:
    Ik hap niet, ik probeer jou wat te leren...
    Ja, nee hoeft niet.
    quote:
    Ervaring Lars

    Geknepen Bandit 600 :

    0-100 5,5 sec
    0-170 30 seconden ofzo

    Busa:

    0-100 2.9 seconden
    0-200 5.7 seconden
    0-300 11 of 12 seconden

    Maar verder best geschikt voor een beginner hoor

    Vroeg of laat kom je gewoon veel te hard of een bocht af... of geef je te snel/teveel gas bij het uitkomen van de bocht en lig je op je plaat Lars Je hebt er nog niet echt veel kaas van gegeten geloof ik
    Wat lul je nou krom over ervaring? Je dreunt gewoon wat specs op en daarmee toon je aan dat iemand zich dood rijdt op een bepaalde motor?
    Je gaat er en passant ook nog eens vanuit dat iedereen dezelfde fout gaat maken.......

    Overigens geef je zelf al aan dat de persoon zelf een (inschattings)fout kan maken, maakt het dan uit op wat voor motor je zit? Een fout is toch een fout? Ligt het aan de motor als de mens er op een fout maakt?
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
      maandag 28 maart 2005 @ 18:22:47 #14
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25811190
    Doei Lars
    pi_25811207
    De kans dat je met een Busa iets te veel gas geeft in een bocht en daardoor de achterkant uitbreekt is levensgroot aanwezig... dus enige ervaring is toch wel vereist. En zelfs dan is het nog een pittige machine...
      maandag 28 maart 2005 @ 18:49:51 #16
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_25811760
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 18:23 schreef PatrickM het volgende:
    De kans dat je met een Busa iets te veel gas geeft in een bocht en daardoor de achterkant uitbreekt is levensgroot aanwezig... dus enige ervaring is toch wel vereist. En zelfs dan is het nog een pittige machine...
    Ja en? Ik had er al last mee op een GSXR600. Het ligt aan de persoon en niet aan de motor, dat probeerde ik Stephan duidelijk te maken maar hij wil daar gewoon niet aan.

    Mij maakt het verder weinig uit, het ene mens is levensgevaarlijk op de fiets en een ander is dat nog niet op een busa. Je kan niet zwart/wit stellen dat beginnende motorrijder + busa = dood is.
    Of het verstandig is laat ik me niet over uit, denk het niet maar dat ligt mi vooral aan de persoon die de gashandle gaat bedienen.
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
      maandag 28 maart 2005 @ 18:50:10 #17
    66676 Mercy_symbol
    Bwoaperszkilometerduivel
    pi_25811770
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 18:21 schreef hollander172 het volgende:

    [..]

    Ja, nee hoeft niet.
    [..]

    Wat lul je nou krom over ervaring? Je dreunt gewoon wat specs op en daarmee toon je aan dat iemand zich dood rijdt op een bepaalde motor?
    Je gaat er en passant ook nog eens vanuit dat iedereen dezelfde fout gaat maken.......

    Overigens geef je zelf al aan dat de persoon zelf een (inschattings)fout kan maken, maakt het dan uit op wat voor motor je zit? Een fout is toch een fout? Ligt het aan de motor als de mens er op een fout maakt?
    Ik vind dat je een punt maakt

    maar denk zelf dat factor ervaring bij een busa van groter belang is dan op een bandit
    als je door geleidelijk vergroten van het vermogen waar je op rijd, leer en wen je volgens mij beter en gemakkelijker aan hoge snelheden dan gelijk op een 150+ Pk monster te stappen
    ride like a devil...... feel like a god !
    Let's race
    Buienradar
      maandag 28 maart 2005 @ 18:50:25 #18
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_25811778
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 18:22 schreef Rietvaerder het volgende:
    Doei Lars
    Oh sorry, doei. Waar ga je naar toe?
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
      maandag 28 maart 2005 @ 18:54:14 #19
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_25811846
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 18:50 schreef Mercy_symbol het volgende:

    [..]

    Ik vind dat je een punt maakt

    maar denk zelf dat factor ervaring bij een busa van groter belang is dan op een bandit
    als je door geleidelijk vergroten van het vermogen waar je op rijd, leer en wen je volgens mij beter en gemakkelijker aan hoge snelheden dan gelijk op een 150+ Pk monster te stappen
    Ben ik helemaal met je eens. Vond alleen dat beide heren zonder inzicht in de vragende partij en met uitsluiting van menselijk falen de motor zo beoordeelden. Een motor zorgt niet voor een vroegtijdig overlijden, de fouten die diegene maakt die hem bedient wel.

    Overigens blijft het altijd uitkijken, naast dat je maar twee wielen hebt heb je ook te maken met andere weggebruikers. busa of bandit is dan om het even.
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
      maandag 28 maart 2005 @ 19:05:25 #20
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25812099
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 18:49 schreef hollander172 het volgende:
    dat probeerde ik Stephan duidelijk te maken


    Ik ga een skileraar toch ook niet proberen duidelijk te maken hoe ie moet skieeën terwiijl ik zelf niet skieeën kan
    pi_25812253
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 19:05 schreef Rietvaerder het volgende:

    [..]



    Ik ga een skileraar toch ook niet proberen duidelijk te maken hoe ie moet skieeën terwiijl ik zelf niet skieeën kan
      maandag 28 maart 2005 @ 19:15:52 #22
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_25812365
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 19:05 schreef Rietvaerder het volgende:

    [..]



    Ik ga een skileraar toch ook niet proberen duidelijk te maken hoe ie moet skieeën terwiijl ik zelf niet skieeën kan
    Blijft moeilijk dat begrijpend lezen he?
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
      maandag 28 maart 2005 @ 19:21:05 #23
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25812485
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 19:15 schreef hollander172 het volgende:

    [..]

    Blijft moeilijk dat begrijpend lezen he?
    Zal ik t nog 1x proberen dan..... jij probeert mij duideiljk te maken dat het aan de persoon ligt en niet aan de motor (of voor een klein deel dan)

    Hoeveel km heb jij nu achter de rug? Op hoeveel motoren heb je nu gereden?

    Je kan wel fijn theoretisch gaan zitten lullen over dat het in je rechterhand e.d. zit maar als je eenmaal op zo'n motor zit, bijvoorbeeld een Busa, wil je toch eens gas gaan geven Dat is gewoon menselijk....

    En juist dan kan het veel sneller mis gaan dan op een motor met minder vermogen, je komt veel sneller op bochten af bijvoorbeeld. Te snel voor het inzicht dat je nog niet hebt....

    En de andere voorbeelden zei PatM ook al, te vroeg op het gas in een bocht. Allemaal door onervarenheid...

    En als je zegt ''maar ik ga heel rustig rijden met die R1/Busa/whatever" ben je niets meer dan jezelf voor de gek aan het houden...

    Dus ja, er is zeker veel meer kans op ongelukken als je begint op een Busa ipv een 25kw Bandit. Ik zou haast zeggen, een kans 130% op een ongeluk tov 40%....
    pi_25812519
    Paasrel
    quote:
    In het vorige topic schreef Geqxon het volgende:
    Mja mijn tomos verzeker ik nog even voor die laatste paar maanden, waarna ik hem denk ik tegen een boom aanrij (verzekerings-questie, even voor 2 weken all-risk verzekeren).
      maandag 28 maart 2005 @ 19:23:25 #25
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25812547
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 19:22 schreef hicham het volgende:
    Paasrel
    Je begint voorspelbaar te worden Hicham, héél voorspelbaar
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')