abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25671577
Wat zie jij (relatief snel) weg evolueren bij de mens? M.a.w wat zie jij relatief snel veranderen aan de mens? Let wel, 'snel' is een ruim begrip, ik bedoel alleen maar wat er aan zit te komen.

Hier mijn lijstje:

-Verstandskiezen, sommige mensen krijgen ze nu al niet meer, maar in de toekomst zullen ze helemaal weg gaan denk ik.

-Lichaamshaar, is nergens meer voor nodig, dus kan ook net zo goed weg
De status 'bagger-user' voorbij
pi_25671794
Heb jij de gemiddelde lichaamsbeharing over de afgelopen weetikveelhoeveelduizend jaar even onderzocht ofzo
Je weet wel zo'n rariteitenkabinet van de Ikea. Zelf inmekaar zetten. Rariteiten apart verkrijgbaar.
pi_25672003
Nee, maar als je even logisch nadenkt wordt de mens steeds meer een watje, en is er dus steeds minder bescherming nodig (waar lichaamshaar voor bedoelt is oa).
  dinsdag 22 maart 2005 @ 22:48:38 #4
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_25672049
Slanke vrouwen
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 22:53:39 #5
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_25672202
de pink, nergens voor nodig en die wordt al bewezen steeds kleiner
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_25672298
stuitje, appendix
  dinsdag 22 maart 2005 @ 22:56:49 #7
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_25672312
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 22:53 schreef Allantois het volgende:
Daar kan je anders hele leuke dingen mee doen...
...dass wir fliegen.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 22:57:14 #8
44649 beelz
pi_25672328
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 22:53 schreef Allantois het volgende:
Ik gebruik mijn pink om in mijn neus te wroeten en dat doe ik toch eigenlijk wel elke dag...

Wat er voor mij trouwens wel bij mag evolueren zijn vliegen tussen je vingers om mee te zwemmen... dat zou tof zijn... dat en laserogen. Laserogen zou echt enorm tof zijn
Besef Regulier!
pi_25672400
Ik vind de dingen die tot nu toe genoemd worden, hoewel op eerste gezicht niet onlogisch, niet erg realistisch om weg te evolueren.

Think about it. Evolutie bestaat bij de gratie van een voordeel tot reproductie. Tenzij weinig behaarde mannen en vrouwen een voordeel daar hebben, wat denk ik niet zo is, zullen we voorlopig niet kaal worden.

Ik weet zo 1-2-3 niet iets op te noemen wat dan wel weg zou evolueren. Misschien wel de mens zelf. Er is immers geen natuurlijke selectie of survival of the fittest meer, dus onze hele soort als geheel zal steeds zwakker worden. Hoewel het niet onwaarschijnlijk is dat we daar ook wel weer iets op verzinnnen.
Jesus saves but death prevails.
pi_25672430
Het stuitje. Ook nergens voor nodig. ik heb ergens gelezen dat dat het overblijfsel is van de staart.
ook is het ontzettend pijnlijk als je erop terecht komt.
pi_25672433
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 22:34 schreef Sterke_Yerke het volgende:
-Lichaamshaar, is nergens meer voor nodig, dus kan ook net zo goed weg
Je bedoelt hiermee ook hoofdhaar neem ik aan?

Verder zie ik ook aankomen dat de mannelijke spierontwikkeling af zal nemen.
pi_25672490
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 22:58 schreef Shivo het volgende:
Ik vind de dingen die tot nu toe genoemd worden, hoewel op eerste gezicht niet onlogisch, niet erg realistisch om weg te evolueren.

Think about it. Evolutie bestaat bij de gratie van een voordeel tot reproductie. Tenzij weinig behaarde mannen en vrouwen een voordeel daar hebben, wat denk ik niet zo is, zullen we voorlopig niet kaal worden.

Ik weet zo 1-2-3 niet iets op te noemen wat dan wel weg zou evolueren. Misschien wel de mens zelf. Er is immers geen natuurlijke selectie of survival of the fittest meer, dus onze hele soort als geheel zal steeds zwakker worden. Hoewel het niet onwaarschijnlijk is dat we daar ook wel weer iets op verzinnnen.
Dit is niet waar. Je hebt seksuele selectie ja, maar daarnaast natuurlijke selectie: aanpassing aan de natuurlijke omgeving.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:03:09 #13
44649 beelz
pi_25672542
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 22:59 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Je bedoelt hiermee ook hoofdhaar neem ik aan?

Verder zie ik ook aankomen dat de mannelijke spierontwikkeling af zal nemen.
Ik denk niet dat spierontwikkeling zal afnemen want ook al zal er in de toekomst vast wel iets komen om zwaar werk te doen (zoals robots ofzo) mannen zullen dan gaan sporten en dan blijft de spierontwikkeling er gewoon in.
Besef Regulier!
pi_25672569
Tepels bij mannen.
The gum you like, is coming back in style.
pi_25672670
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:01 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dit is niet waar. Je hebt seksuele selectie ja, maar daarnaast natuurlijke selectie: aanpassing aan de natuurlijke omgeving.
Nee hoor, iets verandert alleen als er reproductief voordeel mee te behalen valt. Dat is nu juist de evoluatie theorie. Aanpassing aan de omgeving zou een reproductief voordeel kunnen opleveren en daarmee aan die eis voldoen. Maar of dat voor kaalheid geldt betwijfel ik.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:07:57 #16
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_25672721
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:04 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Tepels bij mannen.
...dass wir fliegen.
pi_25672776
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 22:57 schreef beelz het volgende:

Laserogen zou echt enorm tof zijn
röntgenogen !
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:09:43 #18
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_25672782
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:01 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

belachelijk. Natuurlijke selectie is niet aanpassing aan de natuurlijke omgeving. Evolutie gaat om het doorgeven van genetisch materiaal. En totdat mensen met een groot stuitje minder aantrekkelijk zijn voor de andere sexe, of kale mensen betere reproductiecellen hebben, of mensen met lichaamshaar jong sterven omdat het te warm is, zie ik geen genetische diversiteit ontstaan om wat dan ook hiervan te laten veranderen.

Sterker nog, de gezondheidszorg is zo goed tegenwoordig dat de allerzwakste mensen ook kunnen reproduceren, waardoor er helemaal geen natuurlijke selectie meer is bij de mens (behalve dan bij virussen en ziekten die we nog niet kunnen bestrijden). Ik neem derhalve aan dat er helemaal NIKS aan de mens zal wegevolueren als de omstandigheden zo blijven.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_25672834
quote:
Tepels bij mannen.
die zullen denk ik wel blijven omdat een baby dergelijke kenmerken vormt, pas op een later tijdstip volgroeien die zaken door toedoen van hormonen.
pi_25672869
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:06 schreef Shivo het volgende:

[..]

Nee hoor, iets verandert alleen als er reproductief voordeel mee te behalen valt. Dat is nu juist de evoluatie theorie. Aanpassing aan de omgeving zou een reproductief voordeel kunnen opleveren en daarmee aan die eis voldoen. Maar of dat voor kaalheid geldt betwijfel ik.
Dit is gewoon niet waar. De evolutie bestaat net zo goed uit het natuurlijke selectie component.

Waarom geldt dat niet voor kaalheid? Als lichaamshaar verdwijnt omdat het geen nut meer heeft zoals TS oppert, dan geldt dat ook voor hoofdhaar. Dat valt niet te ontkennen. En dan kun je wel aankomen met dat het niet aantrekkelijk gevonden wordt, maar het lijkt mij geenzins het geval, dat kale mannen zich niet voort kunnen planten in deze samenleving door hun kaalheid. Het vormt geenzins een belemmering. Dus als kaalheid een gevolg is van aanpassing aan de omgeving, dan kan het succesvol zijn, omdat het iig geen nadeel is voor de seksuele selectie.

Bovendien zijn er wetenschappers (was laatst iets over op, op Discovery) die beweren dat kaalheid steeds meer voor lijkt te komen; ook onder jonge mannen. Alsof de genen zich steeds meer verspreiden.
pi_25672951
Mensen die hier natuurlijke selectie ontkennen als één der belangrijkste componenten van de evolutie hebben er kennelijk nog niet veel van begrepen. De verstandskiezen zijn bijvoorbeeld al een heel simpel, doch sterk voorbeeld. Of willen we beweren, mensen, dat het erop lijkt dat mensen zonder verstandskiezen aantrekkelijker zijn?
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:19:13 #22
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_25673128
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:14 schreef FuifDuif het volgende:
Mensen die hier natuurlijke selectie ontkennen als één der belangrijkste componenten van de evolutie hebben er kennelijk nog niet veel van begrepen. De verstandskiezen zijn bijvoorbeeld al een heel simpel, doch sterk voorbeeld. Of willen we beweren, mensen, dat het erop lijkt dat mensen zonder verstandskiezen aantrekkelijker zijn?
ik denk dat jij weinig snapt van de evolutietheorie. Natuurlijke selectie is niet het aanpassen aan de omgeving, maar het uitselecteren van de beter aan de omgeving aangepasten tov de minder aan de omgeving aangepasten. Die laatsten zullen eerder sterven en derhalve minder kans hebben om zich voort te planten waardoor er na een aantal generaties meer van de eerste groep te vinden zijn dan van de laatste.

De mens echter, past de omgeving aan HEM aan.. helpt de zwakkeren uit zijn omgeving en zo heeft bijna iedere mens evenveel kans om voort te planten, zwakkeren en sterkeren. Selectie naar uiterlijk en andere lichaamskenmerken vindt natuurlijk wel nog plaats
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_25673179
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:06 schreef Shivo het volgende:

[..]

niet helemaal waar....er kunnen ook eigenschappen veranderen die geen voordeel hebben en ook niet schadelijk zijn maar die wel degelijk blijven bestaan.

maar volgens mij is dat alleen maar zo als een bepaalde populatie van een dier afgescheiden leeft, weet niet hoe dat is bij mensen bijv

[ Bericht 15% gewijzigd door ee-04 op 22-03-2005 23:28:53 ]
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_25673277
DionysuZ, haha . Zo kunnen we wel uren doorgaan. Jij hebt jouw beeld erover, ik die van mij. Ik vind het idee dat alles om seksuele voortplanting gaat veel te beperkt en tegenwoordig ook al wel vrij achterhaalt.
pi_25673407
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:23 schreef FuifDuif het volgende:
DionysuZ, haha . Zo kunnen we wel uren doorgaan. Jij hebt jouw beeld erover, ik die van mij. Ik vind het idee dat alles om seksuele voortplanting gaat veel te beperkt en tegenwoordig ook al wel vrij achterhaalt.
vrouwen vallen op mannen met een bepaalde bouw omdat deze mannen geschikt zijn om goed de seksuele daad te verrichten en een grote kans hebben om te bevruchten, daarom vallen de meeste vrouwen op mannen met 'strakke' kontjes. mannen vallen weer juist op vrouwen die zo gebouwd zijn dat zij geschikt zijn nageslacht voort te brengen.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:27:44 #26
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_25673424
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:23 schreef FuifDuif het volgende:
het is gewoon een feit in de evolutie dat iets niet 'zomaar' weg evoleert. Daar zijn factoren als nadelen bij partnerkeuze/voortplanting en nadelen in de natuurlijke omgeving voor nodig. Anders zou evolutie een richting hebben, een doel, en dat is nou net niet wat de evolutietheorie omschrijft. Er is geen selectiedruk bij de mens dus zal de mens niet verder evoleren
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:29:26 #27
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_25673472
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:27 schreef ee-04 het volgende:

[..]

vrouwen vallen op mannen met een bepaalde bouw omdat deze mannen geschikt zijn om goed de seksuele daad te verrichten en een grote kans hebben om te bevruchten, daarom vallen de meeste vrouwen op mannen met 'strakke' kontjes. mannen vallen weer juist op vrouwen die zo gebouwd zijn dat zij geschikt zijn nageslacht voort te brengen.
niet alleen Borsten bijvoorbeeld zijn niet nodig, kijk bijv. naar apen, die hebben amper borsten alleen tepels, en die kunnen net zo goed zogen. Borsten zijn gewoon een vervanging voor de kont om naar te kijken sinds de mens rechtop is gaan lopen
pi_25673556
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:29 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

niet alleen Borsten bijvoorbeeld zijn niet nodig, kijk bijv. naar apen, die hebben amper borsten alleen tepels, en die kunnen net zo goed zogen. Borsten zijn gewoon een vervanging voor de kont om naar te kijken sinds de mens rechtop is gaan lopen
dat is inderdaad waar van die borsten als kont heb ik begrepen maar dat is toch wat ik zeg, de man kijkt dus naar bepaalde dingen die met voortplanting te maken hebben als is de borstomvang ofzo niet bepalend voor de mogelijkheid tot voortplanting voor zover ik weet
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:37:51 #29
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_25673779
Misschien groeit er juist wel van alles aan...

Een mobieltje bijvoorbeeld...
Kunnen we immers ook bijna niet meer zonder.
...dass wir fliegen.
pi_25673908
Mijn God wat een beperkte opvattingen zeg. Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat er nog steeds mensen zijn die hier zwaar in geloven.

En De-oneven-2, als je niet zonder een mobieltje kan ben je gewoon een stakker.
pi_25673937
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:27 schreef ee-04 het volgende:

[..]

Euh ooh ja, een strak kontje is bepalend voor het succes van de bevruchting !
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:42:21 #32
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_25673946
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:41 schreef FuifDuif het volgende:
Mijn God wat een beperkte opvattingen zeg. Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat er nog steeds mensen zijn die hier zwaar in geloven.

ik begrijp je niet. Waarin geloven?
pi_25674001
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:42 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

ik begrijp je niet. Waarin geloven?
Of wil je beweren dat de evolutie een feit is ?
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:44:17 #34
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_25674018
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:42 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

je moet het zo zien: als 80% van de vrouwen van een strak kontje houden bij een man, dan zullen die sneller worden geselecteerd als partner en meer kans hebben om hun genen door te geven aan de volgende generatie. De volgende generatie bestaat dan voor een groter deel uit kinderen met de genen van de strakke-kontjes-mannen.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:44:55 #35
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_25674037
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:43 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Of wil je beweren dat de evolutie een feit is ?
evolutie is een feit.
de evolutietheorie is een theorie.
pi_25674052
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:44 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

je moet het zo zien: als 80% van de vrouwen van een strak kontje houden bij een man, dan zullen die sneller worden geselecteerd als partner en meer kans hebben om hun genen door te geven aan de volgende generatie. De volgende generatie bestaat dan voor een groter deel uit kinderen met de genen van de strakke-kontjes-mannen.
alleen heeft 80 % van de vrouwen zelf geen strakke kont en dus verlagen ze hun eisen
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:45:53 #37
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_25674077
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:45 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

alleen heeft 80 % van de vrouwen zelf geen strakke kont en dus verlagen ze hun eisen
het werkt inderdaad ook andersom
pi_25674118
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:44 schreef DionysuZ het volgende:
Oke, hier ga ik in mee. Maar wat gebeurt er dan met de mannen zonder strak kontje? Die krijgen geen partner? Dat is tegenwoordig al lang niet meer zo. Iedereen kan zich tegenwoordig wel voortplanten als hij of zij dat echt wil.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:49:35 #39
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_25674196
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:41 schreef FuifDuif het volgende:

Ja, dat hoef je mij niet uit te leggen, hoor...
...dass wir fliegen.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:51:51 #40
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_25674265
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:47 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Oke, hier ga ik in mee. Maar wat gebeurt er dan met de mannen zonder strak kontje? Die krijgen geen partner? Dat is tegenwoordig al lang niet meer zo. Iedereen kan zich tegenwoordig wel voortplanten als hij of zij dat echt wil.
nou, er is wel degelijk nog enige seksuele selectie. Mensen die immens lelijk zijn hebben gewoon minder kans om een levenspartner te vinden. Maar de selectiedruk is enigszins weggevallen, zo ook t.o.v. de omgeving. De mens verandert de omgeving namelijk naar zijn behoeven,
pi_25674707
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:51 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

nou, er is wel degelijk nog enige seksuele selectie. Mensen die immens lelijk zijn hebben gewoon minder kans om een levenspartner te vinden. Maar de selectiedruk is enigszins weggevallen, zo ook t.o.v. de omgeving. De mens verandert de omgeving namelijk naar zijn behoeven,
Ja oke, maar wie is er tegenwoordig nog immens lelijk? En hoe definieer je lelijk? Minder kans ja, maar met de nodige inspanning kan er wel een levenspartner gevonden worden.
pi_25674709
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:49 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

Ja, dat hoef je mij niet uit te leggen, hoor...
Oke .
pi_25674979
Wellicht heeft iemand dit al genoemd, maar het is maar de vraag of de mens sinds de komst van geneeskunde nog wel evolueert. Evolutie wordt immers bepaald door de vraag of een individu zich al dan niet voortplant. Vandaag de dag overlijden nog maar bar weinig mensen voor ze zich hebben voortgeplant, en als ze dan al overlijden komt dat meestal door een ongeluk. Gezondheiszorg en onze maatschappelijke inrichting zorgen ervoor dat vrijwel iedereen wel voor zijn/haar dood een partner heeft gevonden (hoewel er natuurlijk nog steeds mensen zijn die hun hele leven niet neuken, maar tussen die mensen zit waarschijnlijk geen genetish verband). Wat wel zou kunnen, is dat bepaalde mensen zich sneller of vaker voortplanten dan anderen, zoals Chinezen. Ik zie echter geen enkele reden voor het wegevolueren van bijv. oorlellen of borsthaar.

Edit, ah:
quote:
ik denk dat jij weinig snapt van de evolutietheorie. Natuurlijke selectie is niet het aanpassen aan de omgeving, maar het uitselecteren van de beter aan de omgeving aangepasten tov de minder aan de omgeving aangepasten. Die laatsten zullen eerder sterven en derhalve minder kans hebben om zich voort te planten waardoor er na een aantal generaties meer van de eerste groep te vinden zijn dan van de laatste.

De mens echter, past de omgeving aan HEM aan.. helpt de zwakkeren uit zijn omgeving en zo heeft bijna iedere mens evenveel kans om voort te planten, zwakkeren en sterkeren. Selectie naar uiterlijk en andere lichaamskenmerken vindt natuurlijk wel nog plaats
Dit klopt.
quote:
Of wil je beweren dat de evolutie een feit is
Ja.
quote:
die immens lelijk zijn hebben gewoon minder kans om een levenspartner te vinden.
Maar hebben ook geen genetische overeenkomst. Lelijkheid is niet zozeer een genetisch iets dat kan worden doorgegeven, maar eerder een combinatie van uiterlijke kenmerken die een subjectieve reactie uitlokken die wellicht voortplanting kan verhinderen - maar ik heb erg veel erg lelijke mensen met kinderen gezien, het lijkt me dus niet dat we via evolutie elkaar knapper gaan vinden.

[ Bericht 16% gewijzigd door Speth op 23-03-2005 00:44:15 ]
pi_25676066
Ik vraag me af of we kunnen verwachten dat er dingen weg evolueren. Aangezien de selectiedruk voor ons als soort op dit moment op een laag pitje staat is de kans veel groter dat we eerst een grote toenane in gendiversiteit gaan zien; dit omdat een sterke selectiedruk meestal zorgt voor een stabielere genenpool. Door het wegvallen van geografische barrieres (wij als soort kunnen vliegen, varen en rijden; en ver ook) zijn de globale verschillen kleiner geworden (genetisch gezien) maar is er lokaal meer diversiteit.

In plaats van wegevolueren is er meer ruimte voor mutaties, en dus genetische fouten (de kans dat een mutatie 'slecht' is is groter dan dat ie 'goed' is) dus zullen we als soort zwakker worden. Natuurlijke resistenties zullen niet verdwijnen maar zullen kwantitatief minder zijn. In tegenstelling tot de hele waslijst met gendefecten (Down, sikkel-cel etc), die een groter deel van de genpool zal krijgen, zeker omdat we medisch een hoop kunnen wat er voor zorgt dat de kans op voortplanten terwijl je een defect hebt groter is. (Het is bijna wachten tot er een opbloeing is van het sociaal-Darwinisme... zou heel slecht zijn.)

De selectiedruk waar op aan het wachten zijn zal waarschijnlijk een virus oid zijn. We hebben al gezien dat een goedgeplaatst virus een hoop schade kan aanrichten (SARS, HIV) en dat zal er voor zorgen dat de minder vatbare de overhand zullen krijgen. Een wereldwijde epidemie zorgt voor evolutie.

Gezien het aantal belspelletjes, NET5 kijkers, programma's die NL gedubbed zijn en onze nationale politiek lijkt in Nederland vooral het intelligentie-gen onder vuur te liggen... Maar daar komen we (hopenlijk) wel weer overheen.
pi_25676896
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:14 schreef FuifDuif het volgende:
Wie zou die theorie beter begrijpen, een werkeloze econoom of een gepromoveerde bioloog
pi_25677302
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 09:03 schreef Shivo het volgende:
Wie zou die theorie beter begrijpen, een werkeloze econoom of een gepromoveerde bioloog
Ik denk de werkloze econoom, die heeft nl. alle tijd zich te verdiepen in de materie.
In de argumentatieleer wordt jouw "argument" een argument "ad hominum" genoemd, ook zit er een element van een andere schijnargumentatie in, nl "het beroepen op (een) autoriteit".

Er is maar 1 methode om te laten zien dat je de theorie beter begrijpt, nl. door:
te laten zien dat je de theorie beter begrijpt
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 23 maart 2005 @ 09:55:27 #47
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_25677691
Gezondverstand.

Zie het steeds vaker bij mensen dat ze die niet meer hebben. Vooral mensen in de politiek.
pi_25678397
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:42 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Nu niet meer misschien maar toen we nog primitiever waren werden we er toch echt op geselecteerd door de vrouwtjes, zit er blijkbaar nu nog in, ergens diep verstopt
pi_25678723
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 10:35 schreef ee-04 het volgende:
Nu niet meer misschien maar toen we nog primitiever waren werden we er toch echt op geselecteerd door de vrouwtjes, zit er blijkbaar nu nog in, ergens diep verstopt
Akkoord, ja, toen we nog primitiever waren... Toen konden we ook nog niet rekenen en in beginsel zelfs niet praten. Ik denk dat de mensheid van nu een ander soort mens is dan voorheen. We neigen steeds meer naar een orientatie op informatie en de vaardigheden om efficient en doeltreffend met informatie om te gaan. Daarbij zijn kwaliteit als intelligentie, abstractievermogen, probleem oplossend vermogen enzovoort van groot belang en in veel mindere mate het wel of niet hebben van een strak kontje (hoewel een bepaalde bouw van een achterwerk meer geschikt is voor het 8 uur per dag zitten op een stoel dan een andere bouw ).

Ik wil natuurlijk niet ontkennen dat die primitieve orientaties nog steeds aanwezig zijn, maar ze vormen in de regel niet meer een barriere voor de voortplanting, wanneer iemand niet goed aan die orienties voldoet.
pi_25678768
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 09:03 schreef Shivo het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid. Ik ben nog geen econoom, ik studeer economie en ik ben werkloos omdat ik op het moment niet werk naast mijn studie .

Verder, oke, je hebt een punt, maar jij bent een bioinformaticus zie ik. Of heb je het over iemand anders, of is die informatie in je profiel inmiddels achterhaald?
pi_25678778
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 10:51 schreef FuifDuif het volgende:

Ik wil natuurlijk niet ontkennen dat die primitieve orientaties nog steeds aanwezig zijn, maar ze vormen in de regel niet meer een barriere voor de voortplanting, wanneer iemand niet goed aan die orienties voldoet.
ik wilde alleen maar verdedigen dat daarom vrouwen waarschijnlijk wel op strakke kontjes vallen! Maar het is nu niet meer zo dat je zonder strak kontje geen vrouw kan krijgen ofzo!

Even offtopic vraagje, jij bent Christen toch? Maar je gelooft wel in evolutie? Hoe combineer je dat?
pi_25678918
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 10:54 schreef ee-04 het volgende:
ik wilde alleen maar verdedigen dat daarom vrouwen waarschijnlijk wel op strakke kontjes vallen! Maar het is nu niet meer zo dat je zonder strak kontje geen vrouw kan krijgen ofzo!
Nee, maar je beweerde eerder dat de strakke kontjes genen in de toekomst zullen domineren vanwege de seksuele voorkeur. Ik zei alleen dat ik daarin niet geloof omdat ook de niet strakke kontjes bezitters aan een partner kunnen komen over het algemeen.
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 10:54 schreef ee-04 het volgende:
Even offtopic vraagje, jij bent Christen toch? Maar je gelooft wel in evolutie? Hoe combineer je dat?
Ik geloof in Jezus als een visionair... een eye-opener... een spiritueel leider. Dat staat voor mij los van de observeerbare wereld waar de wetenschap zich mee bezighoudt. Het feit dat ik christen ben, wil niet zeggen dat ik de dogmatiek aanhang zoals die in stand wordt gehouden door de kerk en de kerkelijken. De Bijbel is veel te symbolisch om deze letterlijk te interpreteren, dus ik zal de Bijbel ook niet willen toepassen om verschijnselen te verklaren. Maar Jezus als persoon, zijn woorden en daden... wat een man!
pi_25679007
Huidskleur, al heeft dat meer met globalisatie dan met evolutie te maken.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  woensdag 23 maart 2005 @ 11:11:36 #54
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25679105
Ik denk eigenlijk dat er niet echt snel iets weg zal evolueren, daar datgene wat "handig" is om te overleven verschilt per leefgebied en sociale afkomst. Hierdoor zal denk ik het meeste gehandhaafd blijven.
pi_25679134
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 11:01 schreef FuifDuif het volgende:
Nee, maar je beweerde eerder dat de strakke kontjes genen in de toekomst zullen domineren vanwege de seksuele voorkeur. Ik zei alleen dat ik daarin niet geloof omdat ook de niet strakke kontjes bezitters aan een partner kunnen komen over het algemeen.
Nee heb niks gezegd over domineren. Maar jij zei niet te geloven dat alles ging om de seksuele voortplanting en ik dacht ik meld even dat er nog wel een soort van instinct in ons zit die daar wel op let
  woensdag 23 maart 2005 @ 11:15:41 #56
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_25679209
Ik kwam deze tegen:

FUTURE OF HUMAN EVOLUTION

Maar ik hoop t toch nie!!t
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_25681038
Radyhyn, waarom niet? Als het eenmaal zover is, dan is dat heel normaal en is dat het toonbeeld van aantrekkelijkheid. Je kijkt er nu naar door de bril van deze tijd .
pi_25683528
Mensen die geen bril nodig hebben worden relatief snel weggeevolueerd. Tenzij er in de toekomst (100 honderd jaar ofzo) de mensen genetisch gemanipuleerd mag worden.
To see or not to see. That's my answer.
  woensdag 23 maart 2005 @ 14:35:50 #59
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25683548
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 14:35 schreef Guyver2 het volgende:
Mensen die geen bril nodig hebben worden relatief snel weggeevolueerd.
Waarom? Wat is het nadeel van geen bril nodig hebben?
  woensdag 23 maart 2005 @ 14:40:04 #60
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_25683641
Ik ben genetisch best vergevordert al zeg ik het zelf.
Heb geen verstandskiezen, weinig lichaamshaar en een pink die een stuk kleiner is als mijn andere vingers.
Wauw
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_25686019
[..]

[/quote]

Goed leven leiden zonder bril is geen noodzaak geworden. Omdat nu de brillen de fouten van de ogen corrigeert in plaats van 'fatale ongelukjes', kunnen mensen met lichte oogafwijkingen nu even goed functioneren en voortplanten als mensen zonder oogafwijking. Als die mensen met en zonder lichte oogafwijkingen kinderen van elkaar krijgen, dan krijgen de kinderen waarschijnlijk ook lichte oogafwijkingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Guyver2 op 23-03-2005 20:30:01 ]
  woensdag 23 maart 2005 @ 16:15:27 #62
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25686201
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 16:07 schreef Guyver2 het volgende:
[..]

Goed leven leiden zonder bril is geen noodzaak geworden. Omdat nu de brillen de fouten van de ogen corrigeert in plaats van 'fatale ongelukjes', kunnen mensen met lichte oogafwijkingen nu even goed functioneren en voortplanten als mensen zonder oogafwijking. Als die mensen met en lichte oogafwijkingen kinderen van elkaar krijgen, dan krijgen de kinderen waarschijnlijk ook lichte oogafwijkingen.
[/quote]

Je vergeet echter nu de gevallen waarin 1 van de partners geen oogproblemen heeft.
pi_25686897
Ik had nog een vraagje weet niet of iemand het antwoord hier weet...als er dus geen dingen wegevolueren bij de mens waar we niks aanhebben, moet het dus een reden hebben dat ooit de grotere beharing die we hadden is weggegaan. Waardoor kwam dit?
  woensdag 23 maart 2005 @ 17:00:53 #64
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_25687173
Omdat we kleren gingen dragen? Dus haren waren niet meer nodig
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_25687372
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 16:15 schreef Alicey het volgende:
Je vergeet echter nu de gevallen waarin 1 van de partners geen oogproblemen heeft.
Sorry ik heb mijn regeltje niet goed geschreven. Het moet zijn ...
[/quote]
Als die mensen met en zonder lichte oogafwijkingen kinderen van elkaar krijgen, dan krijgen de kinderen waarschijnlijk ook lichte oogafwijkingen.

[aanvulling]Want ik denk dat als degeneratie de kans krijgt, uiteindelijk toch gebeurd door die mutaties. [/aanvulling]
  woensdag 23 maart 2005 @ 17:14:09 #66
117328 JanPoedel
XS4ALL CSS-02
pi_25687475
Heeft iemand een serieus lijstje met 'veranderingen' bij de mens?
Het verstand van degenen die op alles een materialistische visie hebben, zit in hun ogen. En de ogen zijn blind in de spiritualiteit.
- www.islamendialoog.nl
  woensdag 23 maart 2005 @ 17:14:12 #67
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25687476
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 17:10 schreef Guyver2 het volgende:

[..]

Sorry ik heb mijn regeltje niet goed geschreven. Het moet zijn ...
Als die mensen met en zonder lichte oogafwijkingen kinderen van elkaar krijgen, dan krijgen de kinderen waarschijnlijk ook lichte oogafwijkingen.
[/quote]

Dat is nog maar de vraag hoor.
quote:
[aanvulling]Want ik denk dat als degeneratie de kans krijgt, uiteindelijk toch gebeurd door die mutaties. [/aanvulling]
degeneratie is niet echt iets wat bestaat.. Mutaties zijn niet echt positief of negatief te noemen, dat blijkt pas later.

Ik denk zelf wel dat het aantal oogafwijkingen misschien zal groeien, maar ik verwacht niet dat mensen zonder oogafwijkingen zullen uitsterven..
pi_25687499
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 17:00 schreef Radyhyn het volgende:
Of misschien omdat mensen vroeger iets te vaak met vuur speelde.
pi_25687669
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 17:14 schreef Alicey het volgende:

Ik denk zelf wel dat het aantal oogafwijkingen misschien zal groeien, maar ik verwacht niet dat mensen zonder oogafwijkingen zullen uitsterven..
Ik zei ook niet dat ze uiteindelijk gaan uitsterven. Betekent weg-evolueren hetzelfde als uitsterven?
pi_25687904
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 17:00 schreef Radyhyn het volgende:
jah oke klinkt logisch maar dan hebben we dus waar we het al over hebben gehad, ook geen verstandskiezen, een pink, schaamhaar etc meer nodig
pi_25690795
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:12 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dit is gewoon niet waar. De evolutie bestaat net zo goed uit het natuurlijke selectie component.

Waarom geldt dat niet voor kaalheid? Als lichaamshaar verdwijnt omdat het geen nut meer heeft zoals TS oppert, dan geldt dat ook voor hoofdhaar. Dat valt niet te ontkennen. En dan kun je wel aankomen met dat het niet aantrekkelijk gevonden wordt, maar het lijkt mij geenzins het geval, dat kale mannen zich niet voort kunnen planten in deze samenleving door hun kaalheid. Het vormt geenzins een belemmering. Dus als kaalheid een gevolg is van aanpassing aan de omgeving, dan kan het succesvol zijn, omdat het iig geen nadeel is voor de seksuele selectie.

Bovendien zijn er wetenschappers (was laatst iets over op, op Discovery) die beweren dat kaalheid steeds meer voor lijkt te komen; ook onder jonge mannen. Alsof de genen zich steeds meer verspreiden.
Lichaamshaar, waar dan ook, zal pas verdwijnen als door minder lichaamshaar de overlevingskansen toenemen.
Niet echt relevant in deze tijd lijkt mij.
pi_25691108
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 14:35 schreef Guyver2 het volgende:
Mensen die geen bril nodig hebben worden relatief snel weggeevolueerd. Tenzij er in de toekomst (100 honderd jaar ofzo) de mensen genetisch gemanipuleerd mag worden.
Daar is geen reden voor. Er is niets aan een bril dat ervoor zorgt dat het individu zich niet voortplant.
quote:
Ik zei ook niet dat ze uiteindelijk gaan uitsterven. Betekent weg-evolueren hetzelfde als uitsterven?
Weg-evolueren zoals het hier in dit topic bedoeld wordt is het op evolutionaire manier verdwijnen van bepaalde lichamelijke aspecten. Als er geen mensen meer voorkomen met dat bepaalde aspect zijn die mensen "uitgestorven", hoewel dat woord suggereert dat het om een aparte diersoort gaat, waar je eigenlijk niet van kan spreken als er slechts een verschil zit in bijv. de sterkte van de ogen of de lengte van de oorlel.
pi_25692222
Misschien moet ik het beetje anders formuleren. Ik bedoel eigenlijk mensen die bijziend of verziend zijn.
En als gevolg dat ze brillen moeten dragen.
pi_25692265
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 20:24 schreef Guyver2 het volgende:
Misschien moet ik het beetje anders formuleren. Ik bedoel eigenlijk mensen die bijziend of verziend zijn.
En als gevolg dat je een bril moet dragen.
Maar die bril zorgt er dus voor dat er voor de kans op voortplanten nagenoeg geen effect is.
pi_25692477
quote:
Speth schreef het volgende:
Maar die bril zorgt er dus voor dat er voor de kans op voortplanten nagenoeg geen effect is.
Lees eens ff terug naar woensdag 23 maart 2005 @ 16:07. Daar staat mijn antwoord.
pi_25694965
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_25695224
quote:
Ik denk het niet, want anders was het allang gebeurd.
pi_25695272
nou ik ben bang dat voor het zover is dat er ook maar iets evalueerd de mensen en dieren niet meer bestaan.
Voices tell me I'm the shit.
pi_25695332
Rood haar.
pi_25698815
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 22:18 schreef zodiakk het volgende:
Rood haar.
Dan zal ik er persoonlijk voor zorgen dat dat niet gebeurd, dus dames wie wil?

Maar is het niet iets (ff offtopic, een stap vooruit in evolutie) dat we er juist een gen bijkrijgen zodat we geleerde dingen via de genen over kunnen brengen op kinderen? Ik bedoel mensen moeten steeds leren, op een gegeven moment weten we zoveel dat het niet in 1 mensenleven te leren valt en dus stil staan qua technologische vooruitgang? Of zie ik dat verkeerd?
  donderdag 24 maart 2005 @ 00:49:38 #81
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_25698950
quote:
Rood haar.
Ik ween met je mee...
...dass wir fliegen.
pi_25700640
quote:
Rood haar.
Als de roodvervende-kortknippende vrouw wegevolueert zou ik dat niet erg vinden.
  donderdag 24 maart 2005 @ 14:58:59 #83
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25707596
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:12 schreef FuifDuif het volgende:
Zoiets heb ik ook gezien. Ik denk ook wel dat het klopt.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_25708811
Wat zeiken we nou, de generaties na ons bestellen gewoon mutaties.

"Kijk mama, eindelijk komt me derde tiet door!"
pi_25712235
liefde voor elkaar..
pi_25720690
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 18:06 schreef Hanneke1983 het volgende:
liefde voor elkaar..
Je bent gekomen !
pi_25720698
ik denk toch ook wel de lichaamsbeharing, maar ik denk dat de mens niet veel verder zal evolueren, omdat de natuurlijke selectie al helemaal is verdwenen bij ons, op zicht wel tragisch. En niet lullig bedoelt ofzo, maar als bijvoorbeeld mongooltjes zich voortplanten krijg je toch steeds meer misvormden?
pi_25720797
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 23:38 schreef mrkanarie het volgende:
En niet lullig bedoelt ofzo, maar als bijvoorbeeld mongooltjes zich voortplanten krijg je toch steeds meer misvormden?
Wat is misvormd? Omdat het niet aan jouw standaard voldoet, is het niet gevormd maar misvormd? Hoezo arrogant? Liever meer mongolen dan meer arrogante quasi-intellectuelen.
pi_25720965
Even over die opmerking dat we tegenwoordig alle slechte eigenschappen in leven houden en er geen "survival of the fittest" meer is voor de mens. Dit is inderdaad waar, máár... dit geldt alleen voor de rijkere landen in deze wereld. En aangezien het grootste gedeelte van de mensheid nog altijd in armoede leeft, zijn er dus nog héél veel mensen waarvoor "survival of the fittest" nog steeds aan de orde is!

Nu een voorbeeldje van wat ik zie evolueren bij de mens. De mens is in korte tijd enorm veel langer geworden (vooral in Noord-Europese landen)... en dit verschijnsel zet zich in rap tempo voort. De veelgehoorde verklaring hiervoor is dat we tegenwoordig genoeg voedsel tot onze beschikking hebben en daardoor harder en langer zouden groeien. Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ten eerste hebben we al tientalle jaren genoeg voedsel en het extreem lang worden zie je in lang niet alle (ongeveer even) rijke landen gebeuren.

Ik had laatst een artikeltje gelezen over de evolutie bij bepaalde hondenrassen over de afgelopen 100 jaar (maar). Zo was er een hondenras waarbij er een verband was tussen een steeds langer wordende snuit en een steeds langer wordend gen, waarbij een bepaald codon (stukje DNA) steeds herhaald werd. Er was dus niet echt sprake van een gemuteerd gen of een ander gen, maar het betreffende gen werd gewoon steeds langer (door herhaling van dit codon). Ik denk haast dat dit bij mensen ook gebeurt bij een bepaald gen/bepaalde genen, waardoor we steeds langer worden.
  donderdag 24 maart 2005 @ 23:49:57 #90
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_25721041
Rood haar? ik denk eerder blond haar.
pi_25721048
P-Style, maar hoe kan dat nu evolutie zijn? Dat langer worden? Het langer worden van de mens wordt door wetenschappers ook vergezeld met een waarschuwing. De mens is namelijk niet geschikt om enorm lang te zijn, omdat er dan allerlei complicaties op jonge leeftijd zich voor zullen doen. Dat zie je nu al bij de extreem langeren: versleten gewrichten, rugklachten, hartproblemen, ademhalingsproblemen enzovoort.

Ik geloof niet dat dit echt een natuurlijk verschijnsel is.
pi_25721096
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 23:50 schreef FuifDuif het volgende:
Ik geloof niet dat dit echt een natuurlijk verschijnsel is.
Beste FuifDuif... ALLES is te beschouwen als een natuurlijk verschijnsel. Maar wie heeft ooit gezegd dat evolutie altijd de goeie kant op gaat? Er zijn door de 4,5 miljard jaren heeft meer diersoorten uitgestorven dan blijven bestaan.
pi_25721141
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 23:51 schreef P-Style het volgende:

[..]

Beste FuifDuif... ALLES is te beschouwen als een natuurlijk verschijnsel. Maar wie heeft ooit gezegd dat evolutie altijd de goeie kant op gaat? Er zijn door de 4,5 miljard jaren heeft meer diersoorten uitgestorven dan blijven bestaan.
Hmmm, ja oke, daar zit iets in . Maar je bent het met mij eens (want ik ben het zelf wel eens met die wetenschappers, tenminste, ik zie er wat in), dat het wel eens nadelig zou kunnen zijn uiteindelijk? Die enorme lengtes?
pi_25721271
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 23:53 schreef FuifDuif het volgende:
Maar je bent het met mij eens, dat het wel eens nadelig zou kunnen zijn uiteindelijk? Die enorme lengtes?
Daar ben ik het inderdaad mee eens ja! Maar zo weet ik nog een voorbeeld hoor. Een aantal mensen krijgen al geen verstandskiezen meer. Deze mensen hebben geluk. Maar verreweg de meeste mensen krijgen nog wèl verstandskiezen. Mensensoorten hebben in hun evolutie totaan de Homo Sapiens Sapiens (wij dus) een steeds minder vooruitstekende kaak gekregen. Tegenwoordig hebben mensen vaak een te kleine kaak voor verstandskiezen. Nog een voorbeeld van "evolutie met nadelige gevolgen" dus.
pi_25721348
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 23:57 schreef P-Style het volgende:
Daar ben ik het inderdaad mee eens ja! Maar zo weet ik nog een voorbeeld hoor. Een aantal mensen krijgen al geen verstandskiezen meer. Deze mensen hebben geluk. Maar verreweg de meeste mensen krijgen nog wèl verstandskiezen. Mensensoorten hebben in hun evolutie totaan de Homo Sapiens Sapiens (wij dus) een steeds minder vooruitstekende kaak gekregen. Tegenwoordig hebben mensen vaak een te kleine kaak voor verstandskiezen. Nog een voorbeeld van "evolutie met nadelige gevolgen" dus.
Ja, dat is een goed voorbeeld vind ik. Ik heb ook een te kleine onderkaak voor mijn verstandskiezen, daarom zijn ze een tweetal jaren geleden ook eruit gehaald. Ik heb het dus aan den lijve ondervonden .

Maar zoals van die groei, dat kan serieus bedreigend zijn voor het leven. Zo vertelde men in zo'n docu daarover dat bijvoorbeeld het hart ook groter wordt en meer moet pompen om al dat bloed door het hele lichaam te krijgen. Het hart heeft het veel zwaarder te verduren in een groot lichaam, dan in een klein lichaam met als gevolg dat het hart op jongere leeftijd in verhouding veel zwakker wordt en eerder mankementen kan vertonen.
pi_25721458
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 00:01 schreef FuifDuif het volgende:
Ja, dat is een goed voorbeeld vind ik. Ik heb ook een te kleine onderkaak voor mijn verstandskiezen, daarom zijn ze een tweetal jaren geleden ook eruit gehaald. Ik heb het dus aan den lijve ondervonden .

Maar zoals van die groei, dat kan serieus bedreigend zijn voor het leven. Zo vertelde men in zo'n docu daarover dat bijvoorbeeld het hart ook groter wordt en meer moet pompen om al dat bloed door het hele lichaam te krijgen. Het hart heeft het veel zwaarder te verduren in een groot lichaam, dan in een klein lichaam met als gevolg dat het hart op jongere leeftijd in verhouding veel zwakker wordt en eerder mankementen kan vertonen.
Daarom zou het dus voor extreem lange Noord-Europeanen verstandig zijn om kinderen te krijgen met mensen uit de Afrikaanse Pigmee stam. (geen grap!) Dan zullen ze kinderen krijgen met mooie gemiddelde lengtes en ook andere "gunstige gemiddelden" tussen hun gendiversiteiten. Het is sowieso goed voor de menselijke genenpoel om zich voort te planten met mensen uit "andere windstreken".
pi_25721502
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 00:05 schreef P-Style het volgende:
Daarom zou het dus voor extreem lange Noord-Europeanen verstandig zijn om kinderen te krijgen met mensen uit de Afrikaanse Pigmee stam. (geen grap!) Dan zullen ze kinderen krijgen met mooie gemiddelde lengtes en ook andere "gunstige gemiddelden" tussen hun gendiversiteiten. Het is sowieso goed voor de menselijke genenpoel om zich voort te planten met mensen uit "andere windstreken".
Zeg P-Style, ik ruik een gat in de markt. We moeten een organisatie oprichten waarbij we bemiddelen voor intergenetische relaties ! We kunnen dat mooi promoten met de voordelen daarvan zoals die worden aangereikt door de wetenschap!
  vrijdag 25 maart 2005 @ 00:08:41 #98
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_25721530
quote:
Tepels bij mannen.

Jezus man...
pi_25721560
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 00:08 schreef SHE het volgende:

[..]

Jezus man...
Nee, Jezus zal waarschijnlijk niet in een vrouw evolueren.
pi_25721602
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 00:07 schreef FuifDuif het volgende:
Zeg P-Style, ik ruik een gat in de markt. We moeten een organisatie oprichten waarbij we bemiddelen voor intergenetische relaties ! We kunnen dat mooi promoten met de voordelen daarvan zoals die worden aangereikt door de wetenschap!
Nou zijn in principe àlle relaties intergenetisch. Maar inderdaad... als generaties te lang in bepaalde streken blijven wonen, dan raakt de genenpoel verzadigd en worden de verschillen tussen genen van die mensen steeds kleiner. Een slechte zaak! Deze mensen worden dan ook ècht lelijk!
pi_25724668
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 23:38 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Je bent gekomen !
ik ben een kijkje komen nemen
pi_25728700
waarom heeft een man eigenlijk tepels?
pi_25728743
lichaamshaar
  vrijdag 25 maart 2005 @ 12:19:07 #104
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_25729021
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 22:34 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Wat zie jij (relatief snel) weg evolueren bij de mens?
Empathie
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
pi_25729213
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 12:09 schreef mrkanarie het volgende:
Om in contact te blijven met de Matrix. Of omdat het geslacht van een embryo pas wordt vastgesteld nadat het tepels heeft gekregen. Dat kan ook natuurlijk
  vrijdag 25 maart 2005 @ 12:29:30 #106
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_25729284
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 12:26 schreef Haushofer het volgende:
Om in contact te blijven met de Matrix. Of omdat het geslacht van een embryo pas wordt vastgesteld nadat het tepels heeft gekregen. Dat kan ook natuurlijk
Mischien zij de tepels van de man juist aan het evolueren en worden we allemaal vrouwen.
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
pi_25729434
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 12:26 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Haushofer, niet om het een of ander, maar een embryo komt voort uit een aantal cellen. In die cellen zitten al alle erfelijke eigenschappen die later bepalen hoe dat mens eruit komt te zien. Dus ook of het een man of een vrouw is. Zoiets wordt bij mijn weten niet bepaald nadat je tepels hebt.
pi_25730417
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 12:35 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

Haushofer, niet om het een of ander, maar een embryo komt voort uit een aantal cellen. In die cellen zitten al alle erfelijke eigenschappen die later bepalen hoe dat mens eruit komt te zien. Dus ook of het een man of een vrouw is. Zoiets wordt bij mijn weten niet bepaald nadat je tepels hebt.
Een embryo gaat eerst een algemene ontwikkelingsfase door, en daarna wordt pas het geslacht bepaald. Dit gebeurt nadat de embryo tepels heeft gekregen. Tenminste, dat is de verklaring die ik vaak kreeg.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 13:13:25 #109
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25730510
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 12:35 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

Het geslacht wordt bepaald aan de hand van hormonen tijdens de ontwikkelingsfase van de embryo. Dit ligt min of meer genetisch vast, toch komt het bij ongeveer 1:1000 mensen voor dat hun geslacht niet dat geslacht is wat je op basis van hun genen zou verwachten.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 13:14:24 #110
96372 lone_wolf
bijdehansje
pi_25730534
IQ
Ook JIJ hebt recht op mijn mening!!
  vrijdag 25 maart 2005 @ 13:14:55 #111
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25730550
(Off-topic) We hebben nu ook al een Engelse eenzame wolf.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 13:15:12 #112
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25730558
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 13:14 schreef lone_wolf het volgende:
IQ
IQ is een methode om intelligentie te meten. Hoe zie je dat verdwijnen?
  vrijdag 25 maart 2005 @ 13:15:21 #113
96372 lone_wolf
bijdehansje
pi_25730562
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 13:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het geslacht wordt bepaald aan de hand van hormonen tijdens de ontwikkelingsfase van de embryo. Dit ligt min of meer genetisch vast, toch komt het bij ongeveer 1:1000 mensen voor dat hun geslacht niet dat geslacht is wat je op basis van hun genen zou verwachten.
Kul geslacht wordt genetisch bepaald. De mannelijke zaadcel is drager van deze info
  vrijdag 25 maart 2005 @ 13:19:54 #114
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25730687
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 13:15 schreef lone_wolf het volgende:

[..]

Kul geslacht wordt genetisch bepaald. De mannelijke zaadcel is drager van deze info
Het bestaan van intersexualiteit geeft al aan dat je het hier onjuist hebt.
pi_25732147
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 13:19 schreef Alicey het volgende:

[..]

waarom heb ik op school dan altijd geleerd dat het geslacht wordt bepaald door de X/Ychromosomen van de vader wordt bepaald?!
  Moderator vrijdag 25 maart 2005 @ 14:21:11 #116
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_25732211
Ik denk dat de duim een sterk ontwikkelld orgaan wordt ... sms generatie enzo ... het schijnt dat de jonge mensen ook al vaak andere dingen met de duim doen .. zoals op de bel drukken terwijl ouderen dat met de wijsvinger doen.

Ook zal de sms snelheid invloed hebben op de partner keuze (raar maar waar) dus zo is het een eigenschap die evolutionair significant is

dus zullen de nadere vingers een iets mindere plaats krijgen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 25 maart 2005 @ 14:21:20 #117
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25732216
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 14:18 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

waarom heb ik op school dan altijd geleerd dat het geslacht wordt bepaald door de X/Ychromosomen van de vader wordt bepaald?!
In de meeste gevallen gebeurt dit, hier zijn dus uitzonderingen op. Ik stel niet dat het geen rol speelt, ik stel dat er ook andere factoren meespelen.
pi_25732284
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 14:21 schreef Alicey het volgende:

[..]

In de meeste gevallen gebeurt dit, hier zijn dus uitzonderingen op. Ik stel niet dat het geen rol speelt, ik stel dat er ook andere factoren meespelen.
in de meeste gevallen dus, maar waarom hebben mannen dan nog steeds tepels?
  vrijdag 25 maart 2005 @ 14:26:52 #119
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_25732351
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 13:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

IQ is een methode om intelligentie te meten. Hoe zie je dat verdwijnen?
ik neem aan dat poster bedoelde intelligentie
en ik gok dat ie refereert aan milieu,oorlog,olie,geld enz
[/ot]
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_25732380
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 11:15 schreef Radyhyn het volgende:
Ik kwam deze tegen:

FUTURE OF HUMAN EVOLUTION
[afbeelding]

Maar ik hoop t toch nie!!t
Deze vind ik zó liev, .
  vrijdag 25 maart 2005 @ 14:30:39 #121
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25732434
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 14:24 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

in de meeste gevallen dus, maar waarom hebben mannen dan nog steeds tepels?
Het is kennelijk geen geslachtskenmerk. Waarom dit evolutionair zo is, zou ik ook niet weten.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 14:31:32 #122
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25732462
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 14:26 schreef coz het volgende:

[..]

ik neem aan dat poster bedoelde intelligentie
en ik gok dat ie refereert aan milieu,oorlog,olie,geld enz
[/ot]
Ook dat zie ik niet snel verdwijnen. Intelligentie is misschien zelfs een van de belangrijkste peilers momenteel.. Ook intelligentie is iets wat ten goede en ten kwade gebruikt kan worden helaas..
  Moderator vrijdag 25 maart 2005 @ 14:33:22 #123
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_25732506
tja een man heeft ook gewoon een x chromosoom en de andere 44 zijn ook gewoon zowel mannelijk dus een man is 97,8 % identiek aan een vrouw .. daar horen tepels ook bij dus
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 25 maart 2005 @ 14:34:50 #124
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25732537
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 12:09 schreef mrkanarie het volgende:
Scientific American
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_25732903
Mannen hebben niet alleen tepels, ze hebben ook melkklieren en zijn in staat om melk te produceren, zo heb ik mij laten vertellen!
  vrijdag 25 maart 2005 @ 14:50:41 #126
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25732922
De potentie daarvoor is inderdaad aanwezig dacht ik Lupa, al zou je een man dan wel een ongezond hormonen-dieet moeten geven om het in effect te brengen.
pi_25732964
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 14:50 schreef Alicey het volgende:
De potentie daarvoor is inderdaad aanwezig dacht ik Lupa, al zou je een man dan wel een ongezond hormonen-dieet moeten geven om het in effect te brengen.
Dagelijks een aantal malen flink zuigen is voldoende, werd erbij verteld. Ga het eens proberen, denk ik.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 15:01:59 #128
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25733199
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 14:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dagelijks een aantal malen flink zuigen is voldoende, werd erbij verteld. Ga het eens proberen, denk ik.
Laat je het weten als hij melk gaat geven?
pi_25733300
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 15:01 schreef Alicey het volgende:
Laat je het weten als hij melk gaat geven?
Krijgt 'ie dan ook tieten? Denk dat dat 'm niet zou staan.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 15:09:23 #130
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25733371
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 15:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Krijgt 'ie dan ook tieten?
Ik weet niet in hoeverre dat gerelateerd is met melkklieren, het zou best kunnen.
quote:
Denk dat dat 'm niet zou staan.
Da's dan weer jammer.
pi_25743175
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 15:09 schreef Alicey het volgende:
Ik weet niet in hoeverre dat gerelateerd is met melkklieren, het zou best kunnen.

Da's dan weer jammer.
Melkklieren bepalen voor de vorm van tieten niet echt... daar zorgt vet voor.
pi_25743640
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 15:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Krijgt 'ie dan ook tieten? Denk dat dat 'm niet zou staan.
Das een kwestie van bierdrinken. Dat weet elke student
  vrijdag 25 maart 2005 @ 23:14:20 #133
96372 lone_wolf
bijdehansje
pi_25746160
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 13:19 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ook onjuist..Het bestaan van intersexualiteit geeft alleen maar aan dat er meerder factoren zijn die het uiteindelijke (zichtbare!!!) geslacht bepalen. Wanneer is een man een man? Als tie een Piemol heeft of als zijn DNA bepaalde eigenschappen heeft. Immers alles is een questie van definieering ;-)

Maw de hormonen moeten het genetische gelacht helpen, dus na de bevruchting...en dan is er ook nog kans dat twee cellen samensmelten die niet helemaal fris zijn waardoor er afwijkingen optreden. Feit blijft dat de zaadcellen het geslacht bepalen...
  vrijdag 25 maart 2005 @ 23:17:18 #134
96372 lone_wolf
bijdehansje
pi_25746227
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 14:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Mannen hebben niet alleen tepels, ze hebben ook melkklieren en zijn in staat om melk te produceren, zo heb ik mij laten vertellen!
sterker.mensen hebben zelfs onderhuids melklijsten , 2 rijen rudimentaire melkklieren... Net als varkens
pi_25746345
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 23:14 schreef lone_wolf het volgende:
Feit blijft dat de zaadcellen het geslacht bepalen...
Ik denk dat iedereen hier dit wel weet. Maar je moet het wel even goed definiëren. Zaadcellen bepalen welke geslachtchromosomen het nageslacht krijgt. De aanwezigheid van een Y-chromosoom zorgt ervoor dat er meer mannelijke geslachthormonen worden aangemaakt dan vrouwelijke geslachtshormonen en deze mannelijke geslachtshormonen zorgen ervoor dat de vrucht zich ontwikkelt tot een mannelijk individu.
pi_25751194
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 21:45 schreef Haushofer het volgende:
Das een kwestie van bierdrinken. Dat weet elke student
Smerig.
pi_25751197
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 23:17 schreef lone_wolf het volgende:
sterker.mensen hebben zelfs onderhuids melklijsten , 2 rijen rudimentaire melkklieren... Net als varkens
Dus vrouwen hadden ooit acht tieten?

Ben trouwens benieuwd hoe creationisten zoiets zouden verklaren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lupa_Solitaria op 26-03-2005 08:05:18 ]
  zaterdag 26 maart 2005 @ 08:31:16 #138
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25751298
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 23:14 schreef lone_wolf het volgende:

[..]

Ook onjuist..Het bestaan van intersexualiteit geeft alleen maar aan dat er meerder factoren zijn die het uiteindelijke (zichtbare!!!) geslacht bepalen. Wanneer is een man een man? Als tie een Piemol heeft of als zijn DNA bepaalde eigenschappen heeft. Immers alles is een questie van definieering ;-)

Maw de hormonen moeten het genetische gelacht helpen, dus na de bevruchting...en dan is er ook nog kans dat twee cellen samensmelten die niet helemaal fris zijn waardoor er afwijkingen optreden. Feit blijft dat de zaadcellen het geslacht bepalen...
Hormonen bepalen doorgaans het uiteindelijke geslacht. Wanneer hier iets mee mis gaat, kan er geen genetica tegenop. Zoals eerder vermeld komen XX-mannen en XY-vrouwen relatief nog best vaak voor.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 08:32:24 #139
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25751305
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 07:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Ben trouwens benieuwd hoe creationisten zoiets zouden verklaren.
Het is nog te vroeg voor de paasrel.
pi_25751382
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 08:32 schreef Alicey het volgende:
Het is nog te vroeg voor de paasrel.
Een voorpaselijke rel vind ik ook oké.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 08:48:55 #141
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25751405
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 08:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Een voorpaselijke rel vind ik ook oké.
Natuurlijk ook wel. Dat Kastanova de nieuwe R&P moderator zou worden trapte uiteindelijk vrijwel niemand in, dus dat is helaas geen rel geworden.
pi_25751438
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 08:48 schreef Alicey het volgende:
Natuurlijk ook wel. Dat Kastanova de nieuwe R&P moderator zou worden trapte uiteindelijk vrijwel niemand in, dus dat is helaas geen rel geworden.
Mijn stem zou 'ie hebben!
  zaterdag 26 maart 2005 @ 14:22:26 #143
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_25756900
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 08:48 schreef Alicey het volgende:

[..]

volgend jaar ..sourcy mod van sex
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_25776050
Dat wij als wij onze tanden niet poetsen gaatjes krijgen etc, komt dat doordat wij voedsel eten waarvoor onze tanden niet geschikt zijn of komt dit door iets anders, zijn onze tanden bijvoorbeeld minder sterk geworden?
  zondag 27 maart 2005 @ 11:17:36 #145
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25776068
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:15 schreef ee-04 het volgende:
Dat wij als wij onze tanden niet poetsen gaatjes krijgen etc, komt dat doordat wij voedsel eten waarvoor onze tanden niet geschikt zijn of komt dit door iets anders, zijn onze tanden bijvoorbeeld minder sterk geworden?
Het heeft er denk ik meer mee te maken dat we te vaak iets eten, waardoor het glazuur op onze tanden geen kans meer krijgt om zich te herstellen. Normaalgesproken zal na een zuuraanval het glazuur zich binnen een half uur herstellen. Wanneer er echer binnen dat half uur een nieuwe zuuraanval komt, krijg je op den duur zoveel slijtage dat het niet meer herstelbaar is..
pi_25776108
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:17 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het heeft er denk ik meer mee te maken dat we te vaak iets eten, waardoor het glazuur op onze tanden geen kans meer krijgt om zich te herstellen. Normaalgesproken zal na een zuuraanval het glazuur zich binnen een half uur herstellen. Wanneer er echer binnen dat half uur een nieuwe zuuraanval komt, krijg je op den duur zoveel slijtage dat het niet meer herstelbaar is..
Is dat zo? Want het is bijvoorbeeld ook heel slecht om voor je naar bed gaat een appel te eten vanwege het suiker in en daarna zal je niks eten als je dan gaat slapen.
  zondag 27 maart 2005 @ 11:23:04 #147
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25776135
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:20 schreef ee-04 het volgende:

[..]

Is dat zo? Want het is bijvoorbeeld ook heel slecht om voor je naar bed gaat een appel te eten vanwege het suiker in en daarna zal je niks eten als je dan gaat slapen.
Vanwege de suiker er in.

Een appel is van zichzelf erg zuur, dat is veel schadelijker dan de suikers die er inzitten.

Ik weet niet of 's nachts je lichaam op dezelfde manier werkt als overdag. Veel functies werken toch anders 's nachts, misschien dat dat er ook iets mee te maken heeft?
pi_25776185
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Vanwege de suiker er in.

Een appel is van zichzelf erg zuur, dat is veel schadelijker dan de suikers die er inzitten.

Ik weet niet of 's nachts je lichaam op dezelfde manier werkt als overdag. Veel functies werken toch anders 's nachts, misschien dat dat er ook iets mee te maken heeft?
je kan lachen maar heb het even opgezocht en is toch echt door de suiker
pi_25776213
Maar was dus benieuwd of dat een vorm was van degeneratie of wegevolueren of hoe je het wil noemen, maar voor zover jij weet komt het dus door onze manier van leven zeg maar?
pi_25776235
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 14:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk dat de duim een sterk ontwikkelld orgaan wordt ... sms generatie enzo ... het schijnt dat de jonge mensen ook al vaak andere dingen met de duim doen .. zoals op de bel drukken terwijl ouderen dat met de wijsvinger doen.
ik druk volgens mij inderdaad met mijn duim op de bel
  zondag 27 maart 2005 @ 11:30:40 #151
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25776247
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:26 schreef ee-04 het volgende:

[..]

je kan lachen maar heb het even opgezocht en is toch echt door de suiker
De bronnen die ik vind schrijven het ook toe aan het zuur. Verder vond ik ook dat de appel in de loop der jaren meer suikers is gaan bevatten, dus in die zin is het wel suiker dat appels ongezonder heeft gemaakt.
  zondag 27 maart 2005 @ 11:31:30 #152
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25776259
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:28 schreef ee-04 het volgende:
Maar was dus benieuwd of dat een vorm was van degeneratie of wegevolueren of hoe je het wil noemen, maar voor zover jij weet komt het dus door onze manier van leven zeg maar?
Ja, we eten tegenwoordig de hele dag door van alles, dat trekt het zelfherstellend vermogen van je gebit niet meer..
pi_25776312
Van de week vertelden ze op Discovery dat chimpansees in het wild zelden gebitsproblemen hebben, omdat wilde vruchten veel minder suikers bevatten. In gevangenschap krijgen ze wel gebitsproblemen...
  zondag 27 maart 2005 @ 11:38:35 #154
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25776369
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Van de week vertelden ze op Discovery dat chimpansees in het wild zelden gebitsproblemen hebben, omdat wilde vruchten veel minder suikers bevatten. In gevangenschap krijgen ze wel gebitsproblemen...
Blijven hun eetgewoonten wel hetzelfde wanneer ze in gevangenschap leven?
pi_25776437
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:38 schreef Alicey het volgende:
Blijven hun eetgewoonten wel hetzelfde wanneer ze in gevangenschap leven?
Dat wordt uiteraard bepaald door de mens, maar dierentuinen en opvangcentra trachten doorgaans het dieet zo dicht mogelijk in de buurt te brengen van wat een chimpansee in het wild zou eten.
  zondag 27 maart 2005 @ 11:43:54 #156
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25776450
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat wordt uiteraard bepaald door de mens, maar dierentuinen en opvangcentra trachten doorgaans het dieet zo dicht mogelijk in de buurt te brengen van wat een chimpansee in het wild zou eten.
Geldt dat ook voor de tijdstippen dat een chimpansee eet? Weet de mens die eigenlijk wel voldoende?
pi_25776462
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

dierentuinen en opvangcentra trachten doorgaans het dieet zo dicht mogelijk in de buurt te brengen van wat een chimpansee in het wild zou eten.
om z'n gevangenschap nog een beetje draaglijk te maken misschien. als een mens wordt opgesloten wordt hier geen rekening mee gehouden.
pi_25776479
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:43 schreef Alicey het volgende:
Geldt dat ook voor de tijdstippen dat een chimpansee eet? Weet de mens die eigenlijk wel voldoende?
Volgens mij zijn apen een groot deel van de dag bezig met fourageren...
pi_25776495
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:44 schreef het_fokschaap het volgende:
om z'n gevangenschap nog een beetje draaglijk te maken misschien. als een mens wordt opgesloten wordt hier geen rekening mee gehouden.
Nee. Zo vindt mijn penvriend regelmatig kakkerlakken in zijn eten...
  zondag 27 maart 2005 @ 11:47:37 #160
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25776506
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Volgens mij zijn apen een groot deel van de dag bezig met fourageren...
Hmm.. Werkt het gebit bij chimpansees eigenlijk op dezelfde manier als bij mensen?
pi_25776522
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:47 schreef Alicey het volgende:
Hmm.. Werkt het gebit bij chimpansees eigenlijk op dezelfde manier als bij mensen?
Geen idee. Een chimpanseegebit lijkt wel erg veel op dat van een mens. Ook precies evenveel tanden en kiezen.
  zondag 27 maart 2005 @ 11:53:02 #162
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25776598
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Geen idee. Een chimpanseegebit lijkt wel erg veel op dat van een mens. Ook precies evenveel tanden en kiezen.
Ok, en ook qua eetgewoonten (omnivoor) is een chimpansee hetzelfde, of is een chimpansee meer vegetarisch?
pi_25776638
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:53 schreef Alicey het volgende:
Ok, en ook qua eetgewoonten (omnivoor) is een chimpansee hetzelfde, of is een chimpansee meer vegetarisch?
Chimpansees eten vrij weinig vlees inderdaad. Iets van twaalf kilo per jaar.
pi_25776648
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

volgens mij is een chimpansee vegetarisch.
  zondag 27 maart 2005 @ 12:01:27 #165
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25776740
Okee.. Hoewel mij niet lijkt dat daar echt verschillen in zouden kunnen zitten. Mits niet bedorven is vlees niet zuur of bijster zoet..
pi_25776775
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:44 schreef het_fokschaap het volgende:
Dat lijkt mij logisch. Een mens zit in de gevangenis vanwege een misdaad en die gevangenis is dus een straf. Lijkt mij logisch dat men dan niet hoeft te rekenen op de luxe van een menu naar persoonlijke samenstelling.

Dieren in een dierentuin zitten gevangen omdat wij mensen zo graag geld willen verdienen en exotische dieren veel geld opleveren. Die dieren zitten daar zonder dat ze ook maar iets verkeerd hebben gedaan. Het lijkt mij logisch dat deze dieren dan zo veel mogelijk worden gecompenseerd.

Maar uiteindelijk is een dierentuin natuurlijk een enorme schande!
  zondag 27 maart 2005 @ 12:10:34 #167
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25776928
quote:
Op zondag 27 maart 2005 12:03 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Maar uiteindelijk is een dierentuin natuurlijk een enorme schande!
Het idee inderdaad ook wel. Ik voel me ook wel eens als in een dierentuin wanneer klanten een rondleiding krijgen en op de afdeling Ontwikkeling rondkijken.. Dat heeft ook wel een beetje het idee van ontwikkelaars kijken.
pi_25776962
Ik vind dierentuinen niet per definitie een schande. Artis bijvoorbeeld is een schande, Emmen niet. Als de dieren voldoende ruimte en vooral voldoende afleiding krijgen, vind ik het geen schande. Veel minder schande dan, ik noem maar wat, de bio-industrie.
pi_25893159
Wow, de discussie is me al snel boven het hoofd gestegen. Ik had er niet bij stilgestaan dat een verandering ook voordelen moest opleveren, ach weer wat geleerd .
  vrijdag 1 april 2005 @ 11:17:35 #170
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_25901791
quote:
Op zondag 27 maart 2005 12:10 schreef Alicey het volgende:
Het idee inderdaad ook wel. Ik voel me ook wel eens als in een dierentuin wanneer klanten een rondleiding krijgen en op de afdeling Ontwikkeling rondkijken.. Dat heeft ook wel een beetje het idee van ontwikkelaars kijken.
Programmeurs zijn dan ook een zeldzame diersoort die je op straat zelden of nooit tegenkomt, en toch zeer interessant afwijkend gedrag vertonen
'Nuff said
  vrijdag 1 april 2005 @ 11:25:05 #171
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25901939
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 11:17 schreef Doffy het volgende:

[..]

Programmeurs zijn dan ook een zeldzame diersoort die je op straat zelden of nooit tegenkomt, en toch zeer interessant afwijkend gedrag vertonen
Blijkbaar ja
  zondag 3 april 2005 @ 05:47:36 #172
117876 Riverpoet31
Iedere stap is vrede
pi_25947957
Ik heb ooit een wetenschappelijk programma gezien (natural geographic of discovery, ik weet het niet meer), daar werd gezegd dat teen- en vingernagels zullen wegevolueren aangezien ze overbodig zijn voor ons als mensen.....

Hierop voortboordurend denk ik aan
- (een deel van het) lichaamshaar, schaamhaar, wenkbrauwen misschien?
- Hoofdhaar? ik bedoel, kijk naar die zogenaamde witte aliens met grote zwarte ogen, die miljoenen jaren verder zouden zijn dan ons, die hebben ook een kale knar ;-)

Wat er volgens mij weleens BIJ zou kunnen komen (of het snel gaat, weet ik niet):
- Lengte: de gemiddelde mens wordt steeds langer, door betere voeding / hygiene
- Mentale eigenschappen: telepathie, paranormale gaven, grotere intuitie....lees wat boeken van Ken Wilber hierover, als je hier meer info over wil...... hij ziet deze gaven als een logische, evolutionaire stap in de ontwikkeling van het menselijke brein en de afstemming op DE ziel......
  zondag 3 april 2005 @ 05:52:18 #173
117876 Riverpoet31
Iedere stap is vrede
pi_25947966
Over evolutie gesproken: evolutie is een feit, de huidige evolutietheorie kent haken en ogen, natuurlijke selectie is wat mij betreft niet het enige proces, ik zie een bepaalde RICHTING in de evolutie, zonder nu direct daar een GOD bij te halen die dit zou sturen.....

Voor goede, inspirerende informatie over deze ideeen wijs ik je naar de boeken van Ken Wilber....misschien iets te onorthodox voor de HARDCORE wetenschappers onder ons, maar degenen die oog hebben voor / feeling hebben met zaken als holisme, de chaostheorie, quantumfysica en het boedhisme, en inzien dat die zaken niet BIJTEN met wetenschap, zeker een aanrader, die boeken.....
pi_25950329
quote:
Op zondag 3 april 2005 05:47 schreef Riverpoet31 het volgende:
Ik heb ooit een wetenschappelijk programma gezien (natural geographic of discovery, ik weet het niet meer), daar werd gezegd dat teen- en vingernagels zullen wegevolueren aangezien ze overbodig zijn voor ons als mensen.....

Hierop voortboordurend denk ik aan
- (een deel van het) lichaamshaar, schaamhaar, wenkbrauwen misschien?
- Hoofdhaar? ik bedoel, kijk naar die zogenaamde witte aliens met grote zwarte ogen, die miljoenen jaren verder zouden zijn dan ons, die hebben ook een kale knar ;-)
Om bijvoorbeeld teennagels weg te laten evolueren is het niet voldoende dat we deze niet meer nodig hebben voor directe overleving. Een orgaan zal namelijk alleen wegevolueren indien er een selectief voordeel is voor individuen die dat orgaan niet hebben. Dwz een voordeel dat zich vertaald in een succesvollere voortplanting van teen of haarloze mensen. dat zie ik voorlopig niet gebeuren.
De vraag is of haar en nagels voor de mens echt waardeloos zijn. Het aantal kappers en nagelstudio's doet namelijk vermoeden dat mooi haar en mooie nagels een selectief voordeel bieden bij het vinden van een partner, en dus onderdeel zijn van sexuele selectie.
Verder kan iets ook wegevolueren door genetic drift (toeval). Dit geld echter alleen voor organismes die leven in kleine populaties. Gezien de grote omvang van de menselijke populatie is het echter niet waarschijnlijk dat nagels door toeval verloren gaan.
quote:

Wat er volgens mij weleens BIJ zou kunnen komen (of het snel gaat, weet ik niet):
- Lengte: de gemiddelde mens wordt steeds langer, door betere voeding / hygiene
Lengte wordt door een groot aantal mensen wel als een schoonheidskenmerk gezien, dus zou er wel kans zijn dat sexuele selectie ons op den duur naar grotere lengte laat evolueren. Daar zitten echter een paar haken en ogen aan. Lengte is zoals je al aangeeft voor een belangrijk deel een gevolg van milieuomstandigheden zoals voeding, en daarnaast voor een belangrijk deel ook een gevolg van je genen.
De milieucomponent wordt echter niet in de genen vastgelegd, en de extra lengte die we te danken hebben aan gunstige milieuomstandigheden is dus niet overerfbaar. Gaan de milieuomstandigheden hier in de komende jaren weer achteruit, dan worden de volgende generaties weer net zo snel kleiner. Dit is in het verleden al herhaaldelijk gebeurt. Uit opgravingen blijkt namelijk dat de gemiddelde lengte van de mens in het verleden afwisselend lang en kort geweest is.
Op de genetische component zou selectie wel aan kunnen grijpen. Op dit moment is er naar mijn weten echter geen sprake van dat lange mensen daadwerkelijk meer kinderen voortbrengen, dus waarschijnlijk is het netto resultaat op dit moment nul.
quote:
- Mentale eigenschappen: telepathie, paranormale gaven, grotere intuitie....lees wat boeken van Ken Wilber hierover, als je hier meer info over wil...... hij ziet deze gaven als een logische, evolutionaire stap in de ontwikkeling van het menselijke brein en de afstemming op DE ziel......
Voorlopig is er geen hard bewijs dat telepatie ed daadwerkelijk kan. Sterker nog, er zijn sterke aanwijzingen dat dit niet kan. Het is dus niet te verwachten dat hier selectie op plaats vindt.
Nothing in biology makes sense, except in the light of evolution. (Theodosius
Dobzhansky 1900-1975).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')