Empathiequote:Op dinsdag 22 maart 2005 22:34 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Wat zie jij (relatief snel) weg evolueren bij de mens?
Om in contact te blijven met de Matrix. Of omdat het geslacht van een embryo pas wordt vastgesteld nadat het tepels heeft gekregen. Dat kan ook natuurlijkquote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:09 schreef mrkanarie het volgende:
waarom heeft een man eigenlijk tepels?
Mischien zij de tepels van de man juist aan het evolueren en worden we allemaal vrouwen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:26 schreef Haushofer het volgende:
Om in contact te blijven met de Matrix. Of omdat het geslacht van een embryo pas wordt vastgesteld nadat het tepels heeft gekregen. Dat kan ook natuurlijk
Haushofer, niet om het een of ander, maar een embryo komt voort uit een aantal cellen. In die cellen zitten al alle erfelijke eigenschappen die later bepalen hoe dat mens eruit komt te zien. Dus ook of het een man of een vrouw is. Zoiets wordt bij mijn weten niet bepaald nadat je tepels hebt.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:26 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Om in contact te blijven met de Matrix. Of omdat het geslacht van een embryo pas wordt vastgesteld nadat het tepels heeft gekregen. Dat kan ook natuurlijk
Een embryo gaat eerst een algemene ontwikkelingsfase door, en daarna wordt pas het geslacht bepaald. Dit gebeurt nadat de embryo tepels heeft gekregen. Tenminste, dat is de verklaring die ik vaak kreeg.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:35 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
Haushofer, niet om het een of ander, maar een embryo komt voort uit een aantal cellen. In die cellen zitten al alle erfelijke eigenschappen die later bepalen hoe dat mens eruit komt te zien. Dus ook of het een man of een vrouw is. Zoiets wordt bij mijn weten niet bepaald nadat je tepels hebt.
Het geslacht wordt bepaald aan de hand van hormonen tijdens de ontwikkelingsfase van de embryo. Dit ligt min of meer genetisch vast, toch komt het bij ongeveer 1:1000 mensen voor dat hun geslacht niet dat geslacht is wat je op basis van hun genen zou verwachten.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:35 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
Haushofer, niet om het een of ander, maar een embryo komt voort uit een aantal cellen. In die cellen zitten al alle erfelijke eigenschappen die later bepalen hoe dat mens eruit komt te zien. Dus ook of het een man of een vrouw is. Zoiets wordt bij mijn weten niet bepaald nadat je tepels hebt.
IQ is een methode om intelligentie te meten. Hoe zie je dat verdwijnen?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:14 schreef lone_wolf het volgende:
IQ
Kul geslacht wordt genetisch bepaald. De mannelijke zaadcel is drager van deze infoquote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het geslacht wordt bepaald aan de hand van hormonen tijdens de ontwikkelingsfase van de embryo. Dit ligt min of meer genetisch vast, toch komt het bij ongeveer 1:1000 mensen voor dat hun geslacht niet dat geslacht is wat je op basis van hun genen zou verwachten.
Het bestaan van intersexualiteit geeft al aan dat je het hier onjuist hebt.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:15 schreef lone_wolf het volgende:
[..]
Kul geslacht wordt genetisch bepaald. De mannelijke zaadcel is drager van deze info
waarom heb ik op school dan altijd geleerd dat het geslacht wordt bepaald door de X/Ychromosomen van de vader wordt bepaald?!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het bestaan van intersexualiteit geeft al aan dat je het hier onjuist hebt.
In de meeste gevallen gebeurt dit, hier zijn dus uitzonderingen op. Ik stel niet dat het geen rol speelt, ik stel dat er ook andere factoren meespelen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:18 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
waarom heb ik op school dan altijd geleerd dat het geslacht wordt bepaald door de X/Ychromosomen van de vader wordt bepaald?!
in de meeste gevallen dus, maar waarom hebben mannen dan nog steeds tepels?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
In de meeste gevallen gebeurt dit, hier zijn dus uitzonderingen op. Ik stel niet dat het geen rol speelt, ik stel dat er ook andere factoren meespelen.
ik neem aan dat poster bedoelde intelligentiequote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
IQ is een methode om intelligentie te meten. Hoe zie je dat verdwijnen?
Deze vind ik zó liev,quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:15 schreef Radyhyn het volgende:
Ik kwam deze tegen:
FUTURE OF HUMAN EVOLUTION
[afbeelding]
Maar ik hoop t toch nie!!t
Het is kennelijk geen geslachtskenmerk. Waarom dit evolutionair zo is, zou ik ook niet weten.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:24 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
in de meeste gevallen dus, maar waarom hebben mannen dan nog steeds tepels?
Ook dat zie ik niet snel verdwijnen. Intelligentie is misschien zelfs een van de belangrijkste peilers momenteel.. Ook intelligentie is iets wat ten goede en ten kwade gebruikt kan worden helaas..quote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:26 schreef coz het volgende:
[..]
ik neem aan dat poster bedoelde intelligentie
en ik gok dat ie refereert aan milieu,oorlog,olie,geld enz
[/ot]
Scientific Americanquote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:09 schreef mrkanarie het volgende:
waarom heeft een man eigenlijk tepels?
Dagelijks een aantal malen flink zuigen is voldoende, werd erbij verteld.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:50 schreef Alicey het volgende:
De potentie daarvoor is inderdaad aanwezig dacht ik Lupa, al zou je een man dan wel een ongezond hormonen-dieet moeten geven om het in effect te brengen.
Laat je het weten als hij melk gaat geven?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dagelijks een aantal malen flink zuigen is voldoende, werd erbij verteld.Ga het eens proberen, denk ik.
Krijgt 'ie dan ook tieten? Denk dat dat 'm niet zou staan.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:01 schreef Alicey het volgende:
Laat je het weten als hij melk gaat geven?
Ik weet niet in hoeverre dat gerelateerd is met melkklieren, het zou best kunnen.quote:
Da's dan weer jammer.quote:Denk dat dat 'm niet zou staan.
Melkklieren bepalen voor de vorm van tieten niet echt... daar zorgt vet voor.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:09 schreef Alicey het volgende:
Ik weet niet in hoeverre dat gerelateerd is met melkklieren, het zou best kunnen.
Da's dan weer jammer.
Das een kwestie van bierdrinken. Dat weet elke studentquote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Krijgt 'ie dan ook tieten? Denk dat dat 'm niet zou staan.
Ook onjuist..Het bestaan van intersexualiteit geeft alleen maar aan dat er meerder factoren zijn die het uiteindelijke (zichtbare!!!) geslacht bepalen. Wanneer is een man een man? Als tie een Piemol heeft of als zijn DNA bepaalde eigenschappen heeft. Immers alles is een questie van definieering ;-)quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het bestaan van intersexualiteit geeft al aan dat je het hier onjuist hebt.
sterker.mensen hebben zelfs onderhuids melklijsten , 2 rijen rudimentaire melkklieren... Net als varkensquote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Mannen hebben niet alleen tepels, ze hebben ook melkklieren en zijn in staat om melk te produceren, zo heb ik mij laten vertellen!
Ik denk dat iedereen hier dit wel weet. Maar je moet het wel even goed definiëren. Zaadcellen bepalen welke geslachtchromosomen het nageslacht krijgt. De aanwezigheid van een Y-chromosoom zorgt ervoor dat er meer mannelijke geslachthormonen worden aangemaakt dan vrouwelijke geslachtshormonen en deze mannelijke geslachtshormonen zorgen ervoor dat de vrucht zich ontwikkelt tot een mannelijk individu.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 23:14 schreef lone_wolf het volgende:
Feit blijft dat de zaadcellen het geslacht bepalen...
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:45 schreef Haushofer het volgende:
Das een kwestie van bierdrinken. Dat weet elke student
Dus vrouwen hadden ooit acht tieten?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 23:17 schreef lone_wolf het volgende:
sterker.mensen hebben zelfs onderhuids melklijsten , 2 rijen rudimentaire melkklieren... Net als varkens![]()
Hormonen bepalen doorgaans het uiteindelijke geslacht. Wanneer hier iets mee mis gaat, kan er geen genetica tegenop. Zoals eerder vermeld komen XX-mannen en XY-vrouwen relatief nog best vaak voor.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 23:14 schreef lone_wolf het volgende:
[..]
Ook onjuist..Het bestaan van intersexualiteit geeft alleen maar aan dat er meerder factoren zijn die het uiteindelijke (zichtbare!!!) geslacht bepalen. Wanneer is een man een man? Als tie een Piemol heeft of als zijn DNA bepaalde eigenschappen heeft. Immers alles is een questie van definieering ;-)
Maw de hormonen moeten het genetische gelacht helpen, dus na de bevruchting...en dan is er ook nog kans dat twee cellen samensmelten die niet helemaal fris zijn waardoor er afwijkingen optreden. Feit blijft dat de zaadcellen het geslacht bepalen...
Het is nog te vroeg voor de paasrel.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 07:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ben trouwens benieuwd hoe creationisten zoiets zouden verklaren.
Natuurlijk ook wel. Dat Kastanova de nieuwe R&P moderator zou worden trapte uiteindelijk vrijwel niemand in, dus dat is helaas geen rel geworden.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 08:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Een voorpaselijke rel vind ik ook oké.
Mijn stem zou 'ie hebben!quote:Op zaterdag 26 maart 2005 08:48 schreef Alicey het volgende:
Natuurlijk ook wel. Dat Kastanova de nieuwe R&P moderator zou worden trapte uiteindelijk vrijwel niemand in, dus dat is helaas geen rel geworden.
volgend jaar ..sourcy mod van sexquote:Op zaterdag 26 maart 2005 08:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Natuurlijk ook wel. Dat Kastanova de nieuwe R&P moderator zou worden trapte uiteindelijk vrijwel niemand in, dus dat is helaas geen rel geworden.
Het heeft er denk ik meer mee te maken dat we te vaak iets eten, waardoor het glazuur op onze tanden geen kans meer krijgt om zich te herstellen. Normaalgesproken zal na een zuuraanval het glazuur zich binnen een half uur herstellen. Wanneer er echer binnen dat half uur een nieuwe zuuraanval komt, krijg je op den duur zoveel slijtage dat het niet meer herstelbaar is..quote:Op zondag 27 maart 2005 11:15 schreef ee-04 het volgende:
Dat wij als wij onze tanden niet poetsen gaatjes krijgen etc, komt dat doordat wij voedsel eten waarvoor onze tanden niet geschikt zijn of komt dit door iets anders, zijn onze tanden bijvoorbeeld minder sterk geworden?
Is dat zo? Want het is bijvoorbeeld ook heel slecht om voor je naar bed gaat een appel te eten vanwege het suiker in en daarna zal je niks eten als je dan gaat slapen.quote:Op zondag 27 maart 2005 11:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het heeft er denk ik meer mee te maken dat we te vaak iets eten, waardoor het glazuur op onze tanden geen kans meer krijgt om zich te herstellen. Normaalgesproken zal na een zuuraanval het glazuur zich binnen een half uur herstellen. Wanneer er echer binnen dat half uur een nieuwe zuuraanval komt, krijg je op den duur zoveel slijtage dat het niet meer herstelbaar is..
Vanwege de suiker er in.quote:Op zondag 27 maart 2005 11:20 schreef ee-04 het volgende:
[..]
Is dat zo? Want het is bijvoorbeeld ook heel slecht om voor je naar bed gaat een appel te eten vanwege het suiker in en daarna zal je niks eten als je dan gaat slapen.
je kan lachen maar heb het even opgezocht en is toch echt door de suikerquote:Op zondag 27 maart 2005 11:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Vanwege de suiker er in.
Een appel is van zichzelf erg zuur, dat is veel schadelijker dan de suikers die er inzitten.
Ik weet niet of 's nachts je lichaam op dezelfde manier werkt als overdag. Veel functies werken toch anders 's nachts, misschien dat dat er ook iets mee te maken heeft?
ik druk volgens mij inderdaad met mijn duim op de belquote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk dat de duim een sterk ontwikkelld orgaan wordt ... sms generatie enzo ... het schijnt dat de jonge mensen ook al vaak andere dingen met de duim doen .. zoals op de bel drukken terwijl ouderen dat met de wijsvinger doen.
De bronnen die ik vind schrijven het ook toe aan het zuur. Verder vond ik ook dat de appel in de loop der jaren meer suikers is gaan bevatten, dus in die zin is het wel suiker dat appels ongezonder heeft gemaakt.quote:Op zondag 27 maart 2005 11:26 schreef ee-04 het volgende:
[..]
je kan lachen maar heb het even opgezocht en is toch echt door de suiker
Ja, we eten tegenwoordig de hele dag door van alles, dat trekt het zelfherstellend vermogen van je gebit niet meer..quote:Op zondag 27 maart 2005 11:28 schreef ee-04 het volgende:
Maar was dus benieuwd of dat een vorm was van degeneratie of wegevolueren of hoe je het wil noemen, maar voor zover jij weet komt het dus door onze manier van leven zeg maar?
Blijven hun eetgewoonten wel hetzelfde wanneer ze in gevangenschap leven?quote:Op zondag 27 maart 2005 11:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Van de week vertelden ze op Discovery dat chimpansees in het wild zelden gebitsproblemen hebben, omdat wilde vruchten veel minder suikers bevatten. In gevangenschap krijgen ze wel gebitsproblemen...
Dat wordt uiteraard bepaald door de mens, maar dierentuinen en opvangcentra trachten doorgaans het dieet zo dicht mogelijk in de buurt te brengen van wat een chimpansee in het wild zou eten.quote:Op zondag 27 maart 2005 11:38 schreef Alicey het volgende:
Blijven hun eetgewoonten wel hetzelfde wanneer ze in gevangenschap leven?
Geldt dat ook voor de tijdstippen dat een chimpansee eet? Weet de mens die eigenlijk wel voldoende?quote:Op zondag 27 maart 2005 11:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat wordt uiteraard bepaald door de mens, maar dierentuinen en opvangcentra trachten doorgaans het dieet zo dicht mogelijk in de buurt te brengen van wat een chimpansee in het wild zou eten.
om z'n gevangenschap nog een beetje draaglijk te maken misschien. als een mens wordt opgesloten wordt hier geen rekening mee gehouden.quote:Op zondag 27 maart 2005 11:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
dierentuinen en opvangcentra trachten doorgaans het dieet zo dicht mogelijk in de buurt te brengen van wat een chimpansee in het wild zou eten.
Volgens mij zijn apen een groot deel van de dag bezig met fourageren...quote:Op zondag 27 maart 2005 11:43 schreef Alicey het volgende:
Geldt dat ook voor de tijdstippen dat een chimpansee eet? Weet de mens die eigenlijk wel voldoende?
Nee. Zo vindt mijn penvriend regelmatig kakkerlakken in zijn eten...quote:Op zondag 27 maart 2005 11:44 schreef het_fokschaap het volgende:
om z'n gevangenschap nog een beetje draaglijk te maken misschien. als een mens wordt opgesloten wordt hier geen rekening mee gehouden.
Hmm.. Werkt het gebit bij chimpansees eigenlijk op dezelfde manier als bij mensen?quote:Op zondag 27 maart 2005 11:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Volgens mij zijn apen een groot deel van de dag bezig met fourageren...
Geen idee. Een chimpanseegebit lijkt wel erg veel op dat van een mens. Ook precies evenveel tanden en kiezen.quote:Op zondag 27 maart 2005 11:47 schreef Alicey het volgende:
Hmm.. Werkt het gebit bij chimpansees eigenlijk op dezelfde manier als bij mensen?
Ok, en ook qua eetgewoonten (omnivoor) is een chimpansee hetzelfde, of is een chimpansee meer vegetarisch?quote:Op zondag 27 maart 2005 11:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Geen idee. Een chimpanseegebit lijkt wel erg veel op dat van een mens. Ook precies evenveel tanden en kiezen.
Chimpansees eten vrij weinig vlees inderdaad. Iets van twaalf kilo per jaar.quote:Op zondag 27 maart 2005 11:53 schreef Alicey het volgende:
Ok, en ook qua eetgewoonten (omnivoor) is een chimpansee hetzelfde, of is een chimpansee meer vegetarisch?
volgens mij is een chimpansee vegetarisch.quote:Op zondag 27 maart 2005 11:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ok, en ook qua eetgewoonten (omnivoor) is een chimpansee hetzelfde, of is een chimpansee meer vegetarisch?
Dat lijkt mij logisch. Een mens zit in de gevangenis vanwege een misdaad en die gevangenis is dus een straf. Lijkt mij logisch dat men dan niet hoeft te rekenen op de luxe van een menu naar persoonlijke samenstelling.quote:Op zondag 27 maart 2005 11:44 schreef het_fokschaap het volgende:
om z'n gevangenschap nog een beetje draaglijk te maken misschien. als een mens wordt opgesloten wordt hier geen rekening mee gehouden.
Het idee inderdaad ook wel. Ik voel me ook wel eens als in een dierentuin wanneer klanten een rondleiding krijgen en op de afdeling Ontwikkeling rondkijken.. Dat heeft ook wel een beetje het idee van ontwikkelaars kijken.quote:Op zondag 27 maart 2005 12:03 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk is een dierentuin natuurlijk een enorme schande!
Programmeurs zijn dan ook een zeldzame diersoort die je op straat zelden of nooit tegenkomt, en toch zeer interessant afwijkend gedrag vertonenquote:Op zondag 27 maart 2005 12:10 schreef Alicey het volgende:
Het idee inderdaad ook wel. Ik voel me ook wel eens als in een dierentuin wanneer klanten een rondleiding krijgen en op de afdeling Ontwikkeling rondkijken.. Dat heeft ook wel een beetje het idee van ontwikkelaars kijken.
Blijkbaar jaquote:Op vrijdag 1 april 2005 11:17 schreef Doffy het volgende:
[..]
Programmeurs zijn dan ook een zeldzame diersoort die je op straat zelden of nooit tegenkomt, en toch zeer interessant afwijkend gedrag vertonen
Om bijvoorbeeld teennagels weg te laten evolueren is het niet voldoende dat we deze niet meer nodig hebben voor directe overleving. Een orgaan zal namelijk alleen wegevolueren indien er een selectief voordeel is voor individuen die dat orgaan niet hebben. Dwz een voordeel dat zich vertaald in een succesvollere voortplanting van teen of haarloze mensen. dat zie ik voorlopig niet gebeuren.quote:Op zondag 3 april 2005 05:47 schreef Riverpoet31 het volgende:
Ik heb ooit een wetenschappelijk programma gezien (natural geographic of discovery, ik weet het niet meer), daar werd gezegd dat teen- en vingernagels zullen wegevolueren aangezien ze overbodig zijn voor ons als mensen.....
Hierop voortboordurend denk ik aan
- (een deel van het) lichaamshaar, schaamhaar, wenkbrauwen misschien?
- Hoofdhaar? ik bedoel, kijk naar die zogenaamde witte aliens met grote zwarte ogen, die miljoenen jaren verder zouden zijn dan ons, die hebben ook een kale knar ;-)
Lengte wordt door een groot aantal mensen wel als een schoonheidskenmerk gezien, dus zou er wel kans zijn dat sexuele selectie ons op den duur naar grotere lengte laat evolueren. Daar zitten echter een paar haken en ogen aan. Lengte is zoals je al aangeeft voor een belangrijk deel een gevolg van milieuomstandigheden zoals voeding, en daarnaast voor een belangrijk deel ook een gevolg van je genen.quote:Op zondag 3 april 2005 05:47 schreef Riverpoet31 het volgende:
Wat er volgens mij weleens BIJ zou kunnen komen (of het snel gaat, weet ik niet):
- Lengte: de gemiddelde mens wordt steeds langer, door betere voeding / hygiene
Voorlopig is er geen hard bewijs dat telepatie ed daadwerkelijk kan. Sterker nog, er zijn sterke aanwijzingen dat dit niet kan. Het is dus niet te verwachten dat hier selectie op plaats vindt.quote:Op zondag 3 april 2005 05:47 schreef Riverpoet31 het volgende:
- Mentale eigenschappen: telepathie, paranormale gaven, grotere intuitie....lees wat boeken van Ken Wilber hierover, als je hier meer info over wil...... hij ziet deze gaven als een logische, evolutionaire stap in de ontwikkeling van het menselijke brein en de afstemming op DE ziel......
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |