Goed leven leiden zonder bril is geen noodzaak geworden. Omdat nu de brillen de fouten van de ogen corrigeert in plaats van 'fatale ongelukjes', kunnen mensen met lichte oogafwijkingen nu even goed functioneren en voortplanten als mensen zonder oogafwijking. Als die mensen met en lichte oogafwijkingen kinderen van elkaar krijgen, dan krijgen de kinderen waarschijnlijk ook lichte oogafwijkingen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:07 schreef Guyver2 het volgende:
[..]
Waarom? Wat is het nadeel van geen bril nodig hebben?
Sorry ik heb mijn regeltje niet goed geschreven.quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:15 schreef Alicey het volgende:
Je vergeet echter nu de gevallen waarin 1 van de partners geen oogproblemen heeft.
Als die mensen met en zonder lichte oogafwijkingen kinderen van elkaar krijgen, dan krijgen de kinderen waarschijnlijk ook lichte oogafwijkingen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 17:10 schreef Guyver2 het volgende:
[..]
Sorry ik heb mijn regeltje niet goed geschreven.Het moet zijn ...
degeneratie is niet echt iets wat bestaat.. Mutaties zijn niet echt positief of negatief te noemen, dat blijkt pas later.quote:[aanvulling]Want ik denk dat als degeneratie de kans krijgt, uiteindelijk toch gebeurd door die mutaties. [/aanvulling]
Of misschien omdat mensen vroeger iets te vaak met vuur speelde.quote:Op woensdag 23 maart 2005 17:00 schreef Radyhyn het volgende:
Omdat we kleren gingen dragen? Dus haren waren niet meer nodig
Ik zei ook niet dat ze uiteindelijk gaan uitsterven. Betekent weg-evolueren hetzelfde als uitsterven?quote:Op woensdag 23 maart 2005 17:14 schreef Alicey het volgende:
Ik denk zelf wel dat het aantal oogafwijkingen misschien zal groeien, maar ik verwacht niet dat mensen zonder oogafwijkingen zullen uitsterven..
jah oke klinkt logisch maar dan hebben we dus waar we het al over hebben gehad, ook geen verstandskiezen, een pink, schaamhaar etc meer nodigquote:Op woensdag 23 maart 2005 17:00 schreef Radyhyn het volgende:
Omdat we kleren gingen dragen? Dus haren waren niet meer nodig
Lichaamshaar, waar dan ook, zal pas verdwijnen als door minder lichaamshaar de overlevingskansen toenemen.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:12 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dit is gewoon niet waar. De evolutie bestaat net zo goed uit het natuurlijke selectie component.
Waarom geldt dat niet voor kaalheid? Als lichaamshaar verdwijnt omdat het geen nut meer heeft zoals TS oppert, dan geldt dat ook voor hoofdhaar. Dat valt niet te ontkennen. En dan kun je wel aankomen met dat het niet aantrekkelijk gevonden wordt, maar het lijkt mij geenzins het geval, dat kale mannen zich niet voort kunnen planten in deze samenleving door hun kaalheid. Het vormt geenzins een belemmering. Dus als kaalheid een gevolg is van aanpassing aan de omgeving, dan kan het succesvol zijn, omdat het iig geen nadeel is voor de seksuele selectie.
Bovendien zijn er wetenschappers (was laatst iets over op, op Discovery) die beweren dat kaalheid steeds meer voor lijkt te komen; ook onder jonge mannen. Alsof de genen zich steeds meer verspreiden.
Daar is geen reden voor. Er is niets aan een bril dat ervoor zorgt dat het individu zich niet voortplant.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:35 schreef Guyver2 het volgende:
Mensen die geen bril nodig hebben worden relatief snel weggeevolueerd. Tenzij er in de toekomst (100 honderd jaar ofzo) de mensen genetisch gemanipuleerd mag worden.
Weg-evolueren zoals het hier in dit topic bedoeld wordt is het op evolutionaire manier verdwijnen van bepaalde lichamelijke aspecten. Als er geen mensen meer voorkomen met dat bepaalde aspect zijn die mensen "uitgestorven", hoewel dat woord suggereert dat het om een aparte diersoort gaat, waar je eigenlijk niet van kan spreken als er slechts een verschil zit in bijv. de sterkte van de ogen of de lengte van de oorlel.quote:Ik zei ook niet dat ze uiteindelijk gaan uitsterven. Betekent weg-evolueren hetzelfde als uitsterven?
Maar die bril zorgt er dus voor dat er voor de kans op voortplanten nagenoeg geen effect is.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:24 schreef Guyver2 het volgende:
Misschien moet ik het beetje anders formuleren. Ik bedoel eigenlijk mensen die bijziend of verziend zijn.
En als gevolg dat je een bril moet dragen.
Lees eens ff terug naar woensdag 23 maart 2005 @ 16:07. Daar staat mijn antwoord.quote:Speth schreef het volgende:
Maar die bril zorgt er dus voor dat er voor de kans op voortplanten nagenoeg geen effect is.
Ik denk het niet, want anders was het allang gebeurd.quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:03 schreef BabeWatcher het volgende:
De man zal geheel wegevouleren
http://www.periodiekenpartners.nl/uitgaven/details.php?website=2&menu=0pagina=0&artikel=12
Dan zal ik er persoonlijk voor zorgen dat dat niet gebeurd, dus dames wie wil?quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:18 schreef zodiakk het volgende:
Rood haar.
Ik ween met je mee...quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:18 schreef zodiakk het volgende:
Rood haar.
Als de roodvervende-kortknippende vrouw wegevolueert zou ik dat niet erg vinden.quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:18 schreef zodiakk het volgende:
Rood haar.
Zoiets heb ik ook gezien. Ik denk ook wel dat het klopt.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:12 schreef FuifDuif het volgende:
Bovendien zijn er wetenschappers (was laatst iets over op, op Discovery) die beweren dat kaalheid steeds meer voor lijkt te komen; ook onder jonge mannen. Alsof de genen zich steeds meer verspreiden.
Je bent gekomen !quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:06 schreef Hanneke1983 het volgende:
liefde voor elkaar..
Wat is misvormd? Omdat het niet aan jouw standaard voldoet, is het niet gevormd maar misvormd? Hoezo arrogant? Liever meer mongolen dan meer arrogante quasi-intellectuelen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:38 schreef mrkanarie het volgende:
En niet lullig bedoelt ofzo, maar als bijvoorbeeld mongooltjes zich voortplanten krijg je toch steeds meer misvormden?
Beste FuifDuif... ALLES is te beschouwen als een natuurlijk verschijnsel.quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:50 schreef FuifDuif het volgende:
Ik geloof niet dat dit echt een natuurlijk verschijnsel is.
Hmmm, ja oke, daar zit iets inquote:Op donderdag 24 maart 2005 23:51 schreef P-Style het volgende:
[..]
Beste FuifDuif... ALLES is te beschouwen als een natuurlijk verschijnsel.Maar wie heeft ooit gezegd dat evolutie altijd de goeie kant op gaat? Er zijn door de 4,5 miljard jaren heeft meer diersoorten uitgestorven dan blijven bestaan.
Daar ben ik het inderdaad mee eens ja!quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:53 schreef FuifDuif het volgende:
Maar je bent het met mij eens, dat het wel eens nadelig zou kunnen zijn uiteindelijk? Die enorme lengtes?
Ja, dat is een goed voorbeeld vind ik. Ik heb ook een te kleine onderkaak voor mijn verstandskiezen, daarom zijn ze een tweetal jaren geleden ook eruit gehaald. Ik heb het dus aan den lijve ondervondenquote:Op donderdag 24 maart 2005 23:57 schreef P-Style het volgende:
Daar ben ik het inderdaad mee eens ja!Maar zo weet ik nog een voorbeeld hoor. Een aantal mensen krijgen al geen verstandskiezen meer. Deze mensen hebben geluk. Maar verreweg de meeste mensen krijgen nog wèl verstandskiezen. Mensensoorten hebben in hun evolutie totaan de Homo Sapiens Sapiens (wij dus) een steeds minder vooruitstekende kaak gekregen. Tegenwoordig hebben mensen vaak een te kleine kaak voor verstandskiezen. Nog een voorbeeld van "evolutie met nadelige gevolgen" dus.
Daarom zou het dus voor extreem lange Noord-Europeanen verstandig zijn om kinderen te krijgen met mensen uit de Afrikaanse Pigmee stam. (geen grap!) Dan zullen ze kinderen krijgen met mooie gemiddelde lengtes en ook andere "gunstige gemiddelden" tussen hun gendiversiteiten. Het is sowieso goed voor de menselijke genenpoel om zich voort te planten met mensen uit "andere windstreken".quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:01 schreef FuifDuif het volgende:
Ja, dat is een goed voorbeeld vind ik. Ik heb ook een te kleine onderkaak voor mijn verstandskiezen, daarom zijn ze een tweetal jaren geleden ook eruit gehaald. Ik heb het dus aan den lijve ondervonden.
Maar zoals van die groei, dat kan serieus bedreigend zijn voor het leven. Zo vertelde men in zo'n docu daarover dat bijvoorbeeld het hart ook groter wordt en meer moet pompen om al dat bloed door het hele lichaam te krijgen. Het hart heeft het veel zwaarder te verduren in een groot lichaam, dan in een klein lichaam met als gevolg dat het hart op jongere leeftijd in verhouding veel zwakker wordt en eerder mankementen kan vertonen.
Zeg P-Style, ik ruik een gat in de markt. We moeten een organisatie oprichten waarbij we bemiddelen voor intergenetische relatiesquote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:05 schreef P-Style het volgende:
Daarom zou het dus voor extreem lange Noord-Europeanen verstandig zijn om kinderen te krijgen met mensen uit de Afrikaanse Pigmee stam. (geen grap!) Dan zullen ze kinderen krijgen met mooie gemiddelde lengtes en ook andere "gunstige gemiddelden" tussen hun gendiversiteiten. Het is sowieso goed voor de menselijke genenpoel om zich voort te planten met mensen uit "andere windstreken".
quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:04 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Tepels bij mannen.
Nou zijn in principe àlle relaties intergenetisch. Maar inderdaad... als generaties te lang in bepaalde streken blijven wonen, dan raakt de genenpoel verzadigd en worden de verschillen tussen genen van die mensen steeds kleiner. Een slechte zaak!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:07 schreef FuifDuif het volgende:
Zeg P-Style, ik ruik een gat in de markt. We moeten een organisatie oprichten waarbij we bemiddelen voor intergenetische relaties! We kunnen dat mooi promoten met de voordelen daarvan zoals die worden aangereikt door de wetenschap!
Empathiequote:Op dinsdag 22 maart 2005 22:34 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Wat zie jij (relatief snel) weg evolueren bij de mens?
Om in contact te blijven met de Matrix. Of omdat het geslacht van een embryo pas wordt vastgesteld nadat het tepels heeft gekregen. Dat kan ook natuurlijkquote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:09 schreef mrkanarie het volgende:
waarom heeft een man eigenlijk tepels?
Mischien zij de tepels van de man juist aan het evolueren en worden we allemaal vrouwen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:26 schreef Haushofer het volgende:
Om in contact te blijven met de Matrix. Of omdat het geslacht van een embryo pas wordt vastgesteld nadat het tepels heeft gekregen. Dat kan ook natuurlijk
Haushofer, niet om het een of ander, maar een embryo komt voort uit een aantal cellen. In die cellen zitten al alle erfelijke eigenschappen die later bepalen hoe dat mens eruit komt te zien. Dus ook of het een man of een vrouw is. Zoiets wordt bij mijn weten niet bepaald nadat je tepels hebt.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:26 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Om in contact te blijven met de Matrix. Of omdat het geslacht van een embryo pas wordt vastgesteld nadat het tepels heeft gekregen. Dat kan ook natuurlijk
Een embryo gaat eerst een algemene ontwikkelingsfase door, en daarna wordt pas het geslacht bepaald. Dit gebeurt nadat de embryo tepels heeft gekregen. Tenminste, dat is de verklaring die ik vaak kreeg.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:35 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
Haushofer, niet om het een of ander, maar een embryo komt voort uit een aantal cellen. In die cellen zitten al alle erfelijke eigenschappen die later bepalen hoe dat mens eruit komt te zien. Dus ook of het een man of een vrouw is. Zoiets wordt bij mijn weten niet bepaald nadat je tepels hebt.
Het geslacht wordt bepaald aan de hand van hormonen tijdens de ontwikkelingsfase van de embryo. Dit ligt min of meer genetisch vast, toch komt het bij ongeveer 1:1000 mensen voor dat hun geslacht niet dat geslacht is wat je op basis van hun genen zou verwachten.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:35 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
Haushofer, niet om het een of ander, maar een embryo komt voort uit een aantal cellen. In die cellen zitten al alle erfelijke eigenschappen die later bepalen hoe dat mens eruit komt te zien. Dus ook of het een man of een vrouw is. Zoiets wordt bij mijn weten niet bepaald nadat je tepels hebt.
IQ is een methode om intelligentie te meten. Hoe zie je dat verdwijnen?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:14 schreef lone_wolf het volgende:
IQ
Kul geslacht wordt genetisch bepaald. De mannelijke zaadcel is drager van deze infoquote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het geslacht wordt bepaald aan de hand van hormonen tijdens de ontwikkelingsfase van de embryo. Dit ligt min of meer genetisch vast, toch komt het bij ongeveer 1:1000 mensen voor dat hun geslacht niet dat geslacht is wat je op basis van hun genen zou verwachten.
Het bestaan van intersexualiteit geeft al aan dat je het hier onjuist hebt.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:15 schreef lone_wolf het volgende:
[..]
Kul geslacht wordt genetisch bepaald. De mannelijke zaadcel is drager van deze info
waarom heb ik op school dan altijd geleerd dat het geslacht wordt bepaald door de X/Ychromosomen van de vader wordt bepaald?!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het bestaan van intersexualiteit geeft al aan dat je het hier onjuist hebt.
In de meeste gevallen gebeurt dit, hier zijn dus uitzonderingen op. Ik stel niet dat het geen rol speelt, ik stel dat er ook andere factoren meespelen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:18 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
waarom heb ik op school dan altijd geleerd dat het geslacht wordt bepaald door de X/Ychromosomen van de vader wordt bepaald?!
in de meeste gevallen dus, maar waarom hebben mannen dan nog steeds tepels?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
In de meeste gevallen gebeurt dit, hier zijn dus uitzonderingen op. Ik stel niet dat het geen rol speelt, ik stel dat er ook andere factoren meespelen.
ik neem aan dat poster bedoelde intelligentiequote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
IQ is een methode om intelligentie te meten. Hoe zie je dat verdwijnen?
Deze vind ik zó liev,quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:15 schreef Radyhyn het volgende:
Ik kwam deze tegen:
FUTURE OF HUMAN EVOLUTION
[afbeelding]
Maar ik hoop t toch nie!!t
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |