Als ik er één iemand mee kan overtuigen ben ik al tevredenquote:Op zaterdag 19 maart 2005 19:14 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Kleine biografie? Welke idioot gaat dat nou lezen.
Niet bij het grote publiek.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 19:21 schreef smash789 het volgende:
Onbekende band? Volgens mij is Social Distortion behoorlijk bekend hoor???
Wat een held!quote:Op zaterdag 19 maart 2005 19:11 schreef tong80 het volgende:
February 29, 2000 Dennis Danell, the 38-year old guitarist, died of natural causes.
Hij deed het voor de fans.quote:
Gewoon volhouden, Tong80!quote:Op zaterdag 19 maart 2005 19:55 schreef tong80 het volgende:
Hoe bekend ze zijn blijkt wel uit het aantal posts in dit topic.
100 views maar niemand zegt het iets terwijl de topictitel toch heel uitdagend is.
Man ik kreeg kippenvel toen ik ze bezig zag 2 maanden geleden live op Duitsland-3.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 20:02 schreef Arma_Angelus het volgende:
hahaha kom op, die band is in de punkrock scene al jaren het beste wat je kan overkomen (met de meest slechte live shows.. maar goed.)
DON'T BRING ME DOWN MOTHERFUCKERS!
Te veel.Misschien don't drag me down. Nee ik stop met opnoemen.Luister maar naar allesquote:Op zaterdag 19 maart 2005 23:39 schreef nozem het volgende:
Tip eens een paar must-hears Tong? , ben wel benieuwd. Ik ken de band van naam, maar kan er me zo geen nummer van voor de geest halen.
Oke, dan ga ik nu even naar ALLES luisteren. Bedankt voor de tip.quote:Op zondag 20 maart 2005 00:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Te veel.Misschien don't drag me down. Nee ik stop met opnoemen.Luister maar naar alles
Van Somewhere Between Heaven And Hell moet je in ieder geval zeker Cold Feelings, Bad Luck, King Of Fools en Bye Bye Baby downloaden.quote:Op zondag 20 maart 2005 00:14 schreef nozem het volgende:
[..]
Oke, dan ga ik nu even naar ALLES luisteren. Bedankt voor de tip.![]()
Nee, dat zou wel heel erg zijn.quote:Op zondag 20 maart 2005 00:45 schreef tong80 het volgende:
Ben alblij dat je niet zegt dat het op Huey Lewis lijkt.
Cultuurbarbaar
Tong gaat pitten dromend van Sex love & Rock 'n' roll.
Deal!quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:04 schreef tong80 het volgende:
Ja ik heb ze ook nooit live gezien maar bij de eerste gelegenheid ben ik erbij, en dan neem ik Doc mee
Hun live album niet vergeten.quote:Op zondag 20 maart 2005 12:14 schreef Doc het volgende:
Ik heb trouwens alleen somewhere between heaven and hell en dat ook alleen nog op tape, maar ik zal m'n SD kennis weer eens updaten (om te beginnen met die tape op te zoeken)
Hoe hard kun je de plank mis slaan zeg.quote:Op zondag 20 maart 2005 00:19 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
White Light, White Heat, White Trash is een wat mindere plaat, maar daarvan zijn Dear Lover, When The Angels Sing en Through These Eyes toch wel weer geniaal.
Met wie heb ik het genoegen?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 16:49 schreef Arma_Angelus het volgende:
goed bezig tom.
Een mening slaat de plank nooit mis. Daarom is het een mening.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:42 schreef baantie het volgende:
[..]
Hoe hard kun je de plank mis slaan zeg.
Verstand van muziek heb je iig niet.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:58 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Een mening slaat de plank nooit mis. Daarom is het een mening.![]()
quote:Op dinsdag 22 maart 2005 19:16 schreef baantie het volgende:
[..]
Verstand van muziek heb je iig niet.
Ah!quote:Op dinsdag 22 maart 2005 19:17 schreef Arma_Angelus het volgende:
turbojugend enschedenouja bijna dan he
Hoera!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 19:04 schreef tong80 het volgende:
Is een prima keuze. Hopen dat het je lukt
Nou maar hopen dat ze in Utrecht of den Bosch spelen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:56 schreef =HellFire= het volgende:
Hey Tong, Social D komt op Lowlands en Pukkelpop en waarschijnlijk ook in diverse clubs in NL. Hoe vet is dat huh?
Goeie tip. Kijken of ik Doc en Kamagurka warm kan krijgen.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:56 schreef Arma_Angelus het volgende:
social distortion speelt 8 augustus in de melkweg. 3 juni start de voorverkoop. doe er je voordeel mee
Denk ik niet me first heeft wel meer aanhangers lijkt me.Social Distortion is niet zo groot hier.Helaas.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:27 schreef =HellFire= het volgende:
Waaaaaaaaaaaaa,! Dat wordt kaartjes halen - en snel ook... zou dit net als Me First binnen notime uitverkocht raken?
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:29 schreef =HellFire= het volgende:
Euhh, dat valt mooi dik tegen dude... of mee, ligt er aan hoe je het bekijkt.
Ik gok erop dat het uitverkocht raak. Sterker nog, ik durf te wedden voor een kaartje.
Je bedoeld de eerste punkgolf mensen met hun kinderen ?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:32 schreef =HellFire= het volgende:
Hele zaal vol blerende kinderen kids, ik zweer het je.![]()
Kinderen? Achterkleinkinderen!quote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je bedoeld de eerste punkgolf mensen met hun kinderen ?
Social Distortion is behoorlijk groot hoor, ook onder de huidige punk/punkrock liefhebbers. Ik denk dat je een beetje verkeerd beeld hebt van hun fanbase.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je bedoeld de eerste punkgolf mensen met hun kinderen ?
Tong is lang en kijkt over de guppen heen.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:36 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Social Distortion is behoorlijk groot hoor, ook onder de huidige punk/punkrock liefhebbers. Ik denk dat je een beetje verkeerd beeld hebt van hun fanbase.
Maar er zullen vast ook genoeg 'oudere' mensen zijn.
Ik hoopte op Doc.Ik woon in Zaltbommel en het laaste concert in de Melkweg moest ik om 23.00 uur al weg om de trein te halen. Was geen ramp maar ik mistte de helft van het concert. Ik had gehoopt dat ze ook in den Bosch of Utrecht zouden spelen.quote:
Graag gedaanquote:Op maandag 20 juni 2005 21:46 schreef ralfseltje het volgende:
Weet iemand of er nog kaarten zijn voor hun concert in de melkweg.
Verder wil ik tong80 graag bedanken voor het onder de aandacht brengen van deze band![]()
Vooral Angel's Wings vind ik een pracht plaat.
Een nummer kun je ook een plaat of plaatje noemen.....quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:46 schreef =HellFire= het volgende:
En die cd heeft Sex Love 'n Rock'n Roll, niet Angel's wing... wel mooi nummer trouwens.
Absoluut!!!!quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 20:35 schreef Arma_Angelus het volgende:
dude. het was geweldig!
Nu al legendarisch topic!quote:Social Distortion also plans to release a greatest hits album. Ness had this to say, "We hope to have a new Social Distortion record out, apart from the Greatest Hits
Jij hebt smaakquote:Op dinsdag 16 januari 2007 22:28 schreef Nosh het volgende:
[..]
Nu al legendarisch topic!
En Mike Ness is een held. Als je zoveel potentiele cliché's kan gebruiken, het gemeend kunt laten klinken, en er nog geweldige nummers omheen kan maken ook, dan doe je gewoon iets heel erg goed.
Dat wilde ik even gezegd hebben. Nu mogen jullie weer verder blij doen over één van de tofste bands ooit.
[afbeelding]
Je vervalt in herhalingen, tong80. Neem eens wat vaker een aspirine zou ik zeggen.quote:
Ach over twee jaar open ik weer een topic dat niet loopt over mijn helden.quote:Op woensdag 17 januari 2007 11:48 schreef Mugger het volgende:
[..]
Je vervalt in herhalingen, tong80. Neem eens wat vaker een aspirine zou ik zeggen.
Social Distortion. Motherfucking hardcore gitaarhelden.
Spreekwoordelijke kast?? Het is geen weggooi muziek, dit zet je na jaren gewoon weer op dus mag best in de echte kast staanquote:Op woensdag 17 januari 2007 21:18 schreef Brentmeister het volgende:
Social DistortionOok maar weer eens uit de spreekwoordelijke kast pakken.
Het is sowieso tijdloze muziek, zo'n band die 10 jaar na datio nog steeds klinkt alsof hun plaat gisteren opgenomen is.quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:27 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Spreekwoordelijke kast?? Het is geen weggooi muziek, dit zet je na jaren gewoon weer op dus mag best in de echte kast staan
quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:54 schreef =HellFire= het volgende:
Heerlijke band.
Het is muziek voor de elitequote:Op donderdag 15 maart 2007 19:30 schreef tong80 het volgende:
Onbegrijpelijki dat ze zo onbekend blijven.Iedereen die ik het aanraad is me dankbaar.
quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Beste punkband die er de laatste 20 jaar is geweest. Goeie songs, goeie zang, melodie.. wat wil je nog meer?
Een nieuwe plaat.quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Beste punkband die er de laatste 20 jaar is geweest. Goeie songs, goeie zang, melodie.. wat wil je nog meer?
Vind ik ookquote:Op zondag 10 juni 2007 14:12 schreef tomttt het volgende:
Fantastische band![]()
Heb net het nieuwe nummer Far Behind gehoord. Best een tof nummer.
Zou oud dat Mike Ness tijdens Lowlands 2005 dacht dat hij in België wasquote:
Don't Drag Me Down had er op moeten staan.quote:Op zondag 10 juni 2007 14:17 schreef tomttt het volgende:
De tracklist van het Greatest Hits album
1. Another State Of Mind
2. Mommy's Little Monster
3. Prison Bound
4. Story Of My Life
5. Ball And Chain
6. Ring Of Fire
7. Bad Luck
8. When The Angels Sing
9. I Was Wrong
10.Reach For The Sky
11.Far Behind
De meeste klassiekers staan er wel op. Ik mis alleen Don't Take Me For Granted.
In mijn herrinering was dat echt een grapje, de zanger van Art Brut begon er later ook nog over...quote:Op zondag 10 juni 2007 14:40 schreef tomttt het volgende:
[..]
Zou oud dat Mike Ness tijdens Lowlands 2005 dacht dat hij in België was![]()
Fantastisch optreden![]()
In de recensie van 3voor12 wordt het ook genoemdquote:Op zondag 10 juni 2007 17:46 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
In mijn herrinering was dat echt een grapje, de zanger van Art Brut begon er later ook nog over...
Mja ik dacht dat het zo ging:quote:Op zondag 10 juni 2007 17:54 schreef tomttt het volgende:
[..]
In de recensie van 3voor12 wordt het ook genoemd
http://3voor12.vpro.nl/3voor12/festivals/news/full.jsp?portal=2534202&event=23231209&news=23800912
quote:Op zondag 10 juni 2007 14:17 schreef crossover het volgende:
[..]
Vind ik ook
Voor de mensen die 'm nog niet hebben gehoord: http://www.youtube.com/watch?v=sMt1BNeRH-8
Dan is dat dus het grapje wat hij de hele tour door herhaaltquote:Op zondag 10 juni 2007 20:56 schreef ralfseltje het volgende:
Ja ik dacht dus ook dat de zanger van Art Brut zei dat Mike zich wéér had vergist in het land, net als een paar dagen eerder. Al staat het me allemaal niet echt helder meer voor de geest
Ik werd toen meegesleurd door een neef van me. Had nog nooit van die band gehoord, het was de eerste band waarvan ik eerst een concert live zag en daarna fan ben gewordenquote:Op zondag 10 juni 2007 14:40 schreef tomttt het volgende:
[..]
Zou oud dat Mike Ness tijdens Lowlands 2005 dacht dat hij in België was![]()
Fantastisch optreden![]()
Wou je zeggen dat je de andere tracks nog niet kende? Shame on youquote:Op maandag 11 juni 2007 15:23 schreef =HellFire= het volgende:
Die nieuwe Greatest Hits is trouwens echt saai. Eerlijk gezegd vind ik er maar een stuk of drie, vier écht leuk. De rest is maar mwoah. En dat voor zo'n cd... Enige lichtpuntje is de nieuwe song.
Tuurlijk kende ik ze wel. Ik luister ze alleen minder. Juist een aantal tracks die erop staan, doen me niets.quote:Op maandag 11 juni 2007 16:52 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Wou je zeggen dat je de andere tracks nog niet kende? Shame on you
Wel verbazingwekkend dat er hier veel zelfbenoemde fans zijn maar verder niemand dit staaltje geldklopperij veroordeelt.
Ach zolang ik aan die geldklopperij niet mee hoef te doen, vind ik het bestquote:Op maandag 11 juni 2007 16:52 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Wel verbazingwekkend dat er hier veel zelfbenoemde fans zijn maar verder niemand dit staaltje geldklopperij veroordeelt.
Like I carequote:Op maandag 11 juni 2007 16:52 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Dat ook jaquote:Op maandag 11 juni 2007 17:28 schreef crossover het volgende:
[..]
Like I care
De muziek vind ik gaaf, dat maakt mij fan.
Ah ik snap het al, jij bent van de downloadgeneratie. Dat ene nieuwe nummertje download je welquote:Op maandag 11 juni 2007 17:28 schreef crossover het volgende:
[..]
Like I care
De muziek vind ik gaaf, dat maakt mij fan.
Jazekerquote:Op maandag 11 juni 2007 17:53 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Ah ik snap het al, jij bent van de downloadgeneratie. Dat ene nieuwe nummertje download je wel
Bij Bol.com kost hij ¤18,49quote:Op maandag 11 juni 2007 18:03 schreef vingerplant het volgende:
![]()
Wedden dat dit nieuwe nummer ook op het nieuwe album komt? Tot die tijd doe ik het ook wel met een mp3'tje
Is die verzamelaar fullprice trouwens?
Het hangt bij mij een beetje af van het label. Ik boycot over het algemeen majors, tenzij ik een release echt moet hebben. Van kleinere labels zoals Reflections koop ik het gewoon, als het even kan het vinyl. En inderdaad, van shirt sales houden de bands wat meer over. Iets meer dan 1% Ixnayquote:Op maandag 11 juni 2007 22:45 schreef =HellFire= het volgende:
Ik ga liever naar hun shows om dan een shirt te kopen (zijn ook reteduur, maar het geld komt dan gelijk in hun zakken).... muziek download ik tbh tegenwoordig alleen maar meer en meer.
Ik las ook ook, schandalig. 3 verzamelaars fullprice uitbrengen. Voor dat geld kun je gewoon de complete discografie kopen...quote:Op zaterdag 30 juni 2007 19:53 schreef tomttt het volgende:
In UP-Magazine vertelt Mike Ness dat er waarschijnlijk meerdere verzamelalbums komen. De nieuwe is alleen bedoeld voor de radiovriendelijke nummers. Mogelijkheden voor andere thema's van verzamelalbums zijn favoriete nummers van de band en obscure nummers.
Da's dan weer leuk nieuws, een nieuw SD-album blijft iets om naar uit te kijken.quote:Het nieuwe album gaat ongeveer hetzelfde klinken als Far Behind en dit nummer komt waarschijnlijk ook op het album. Volgend jaar komt er een wereldtournee, waarbij hij zei dat Nederland (waarschijnlijk eind 2008) zeker wordt aangedaan.
Dat is de enige dvd die het gelukt is mij 3 keer tussentijds in slaap te laten vallenquote:
Ach ja als je moe bentquote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:01 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Dat is de enige dvd die het gelukt is mij 3 keer tussentijds in slaap te laten vallen
Quote hem dan goed , het lijkt mij dat het : DON'T DRAG ME DOWN MOTHERFUCKERS! is .... naar het gelijknamige nummer.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 20:02 schreef Arma_Angelus het volgende:
hahaha kom op, die band is in de punkrock scene al jaren het beste wat je kan overkomen (met de meest slechte live shows.. maar goed.)
DON'T BRING ME DOWN MOTHERFUCKERS!
Jezust gozer, als je dan zieltjes voor je favo band wil winnen moet je vooral zo'n uitgebluste versie van dat nummer gaan postenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 17:02 schreef m1155 het volgende:
Leuk een eigen SD topic!
Luister ook vaak sd en speel de (vaak eentonige) bass rifjes
Dat concert in OC is trouwens top.
Ja maar das altijd als je een band live hoort terwijl je het origineel niet kent. Dan heb je er minder waardering voor.quote:Op maandag 24 november 2008 22:41 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Jezust gozer, als je dan zieltjes voor je favo band wil winnen moet je vooral zo'n uitgebluste versie van dat nummer gaan posten.
Het is dat ik nu de albumversie hoor en wel kan begrijpen dat veel mensen dit tof vinden...
Gaat bij mij niet op. Het knalde gewoon niet op dat filmpje. Keine chemie enzo...quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:49 schreef m1155 het volgende:
[..]
Ja maar das altijd als je een band live hoort terwijl je het origineel niet kent. Dan heb je er minder waardering voor.
Dat zei ik dus ook al, dat hele concert is gewoon kut. En live zijn ze eigenlijk sowieso kut.quote:Op dinsdag 25 november 2008 14:08 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Gaat bij mij niet op. Het knalde gewoon niet op dat filmpje. Keine chemie enzo...
Ik vond ze live altijd wel oke. Maargoed smaken verschillenquote:Op dinsdag 25 november 2008 14:43 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Dat zei ik dus ook al, dat hele concert is gewoon kut. En live zijn ze eigenlijk sowieso kut.
No shit Sherlockquote:
Die laatste cd was wel oke maar toch een beetje teveel gejengel. Merk bij wel meer (punkrock) bands die aan het einde van hun latei staan dat ze beginnen te jengelen en te langdradig worden...quote:Op dinsdag 25 november 2008 22:47 schreef =HellFire= het volgende:
Leven die gasten nog wel? 'Tis al bijna eind 2008 en ik heb nog geen tour gezien! Noch een nieuwe plaat... en ik ben toe aan een nieuwe Social D!
Niet alleen gladjes geproduceerd, meer countryrock dan punkrockquote:Op vrijdag 19 november 2010 11:23 schreef tong80 het volgende:
Ben benieuwd
Hopelijk niet al te glad geproduceerd.
Jij houdt meer van ?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:54 schreef Ille_Kommunikaassie het volgende:
Ik vind dit echt mietjes muziek.
Heldquote:Op zaterdag 9 juli 2011 01:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ok, sorry voor de schop naar boven, maar ik heb heb Sex, Love & Rock n' Roll op staan en krijg spontaan weer kippenvel. Wat een prachtalbum! Dikke dikke kippenvel!!
Moest ik gewoon even kwijt...
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 01:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik word gewoon depressief van dat album.......god, wat heerlijk!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |