abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24721399
Een muzikant die een glorierijke toekomst tegemoet gaat! Hij timmert al een paar jaar aan de weg met een uniek geluid dat bestaat uit stokoude romantische filmmuziek uit de jaren 30, 40, loungemuziek uit de jaren 50 en soul uit de jaren 60 en combineert dat met nogal abstracte hiphop-achtige beats. Zeer catchy en luisterbaar, maar met genoeg scherpe randjes om ook wat langer te boeien. Hoewel Daedelus zelf nog niet echt veel naam heeft gemaakt (daarvoor is het platform waarop hij zich bevindt vooralsnog te klein) werkt hij wel samen met mensen als MF Doom, Prefuse73 en Madlib. In maart komt zijn nieuwe album 'Exquisite Corpse' uit op Ninja Tune. Dus bij deze wilde ik deze artiest bij jullie onder de aandacht brengen. En misschien heeft een van jullie hem wel zien optreden in Paradiso afgelopen vrijdag!

maandag 24 januari 2005 @ 12:37:47 #2
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_24722012
persoonlijk houd ik meer van Duitstalig werk.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_24722261
niet mijn smaak
pi_24724258
Are you tokking to me?
I'm a believer, I just need a cause
pi_24848342
Alhoewel ik de kriebels krijg van het woord 'lounge' maken de namen MF Doom en Madlib het weer goed; ik ga opzoek.
Aldus.
pi_24849392
quote:
Op maandag 31 januari 2005 12:06 schreef Z het volgende:
Alhoewel ik de kriebels krijg van het woord 'lounge' maken de namen MF Doom en Madlib het weer goed; ik ga opzoek.
Ik bedoel natuurlijk 'lounge' in de zin van protolounge uit de jaren vijftig, Z. Maar ik ben benieuwd naar je mening! Ik zou beginnen met 'The Quiet Party' en zijn nieuwste album 'Exquisite Corpse'. Op deze platen kan je ook Madlib en MF Doom vinden (en nog een shitload aan andere coole artiesten zoals Busdriver).
pi_24853902
Ik heb naar Exquisite Corpse geluisterd, en nu staat the quiet party op. De amg zegt over Deadelus; 'Daedelus is one of the foremost practitioners of non-serious experimental electronic dance music' en verderop noemen ze bijvoorbeeld The Avelanches. Daar ben ik het dan niet mee eens, want het is een stuk serieuzer dan The Avelanches, en het over de muziek rappen maakt het nog een stuk serieuzer. Ik snap dat non-serious ook niet echt, en over de dansbaarheid valt ook nog wel wat te 'klagen', maar eerst wat meer beluisteren.
Dat rappen vind ik soms niet passen trouwens, dat heb ik ook wel eens bij het werk van Madlib, MF Doom of King Geedorah bijvoorbeeld, dan zit het rappen de muziek in de weg. De muziek op zichzelf is dan eigenlijk te mooi om overheen te gaan rappen.

Deadelus is volgens mij een enorme muzieknerd, en dat hoor je in z'm nummers, er zit enorm veel tijd in de composities, het klinkt allemaal als één geheel , terwijl er een hoop aan gesleuteld is.

Ik ben voorlopig nog niet uitgeluisterd, ik ga nog opzoek naar meer! Dan zal ik nog wat posten.
Aldus.
pi_24857790
quote:
Op maandag 31 januari 2005 22:00 schreef Z het volgende:

Ik ben voorlopig nog niet uitgeluisterd, ik ga nog opzoek naar meer! Dan zal ik nog wat posten.
Leuk!
pi_24877942
Ik heb hem gemist in paradiso :|
Jammer, vind hem erg goed,

Vooral 'of snowdonia',
like spinning plates
pi_24896655
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 08:49 schreef Lamb het volgende:
Ik heb hem gemist in paradiso :|
Jammer, vind hem erg goed,

Vooral 'of snowdonia',
'Of Snowdonia' is een goede plaat, maar 'Exquisite Corpse' is echt vele malen beter (en coherenter). Als je meer Daedelus wilt dan kun je ook even zoeken naar het nieuwe Busdriver-album 'Fear Of A Black Tangent', dat voor de helft is geproduceerd door Daedelus.
pi_24972728
Hi, ik kwam ook nog 'Busdriver and Radioinactive with Daedelus' tegen, weet niet hoe de plaat heet, maar het klinkt goed iig.

Dit is een voorbeeldje daarvan.
http://www.subjectivisten.org/mp3check/archief/000922.php
Aldus.
pi_24983292
quote:
Op maandag 7 februari 2005 16:28 schreef Z het volgende:
Hi, ik kwam ook nog 'Busdriver and Radioinactive with Daedelus' tegen, weet niet hoe de plaat heet, maar het klinkt goed iig.

Dit is een voorbeeldje daarvan.
http://www.subjectivisten.org/mp3check/archief/000922.php
Ja, Daedelus en Busdriver schijnen dikke maatjes te zijn.

En oja, de welbekende *schop*
  donderdag 17 februari 2005 @ 22:11:35 #13
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_25134144
* Gelezen
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_25140389
Ik denk dat je het wel leuk vind Zanderrr, het is wel een beetje in het straatje van Madlib, DJ Shadow enzo, dat vond jij toch ook wel leuk?
Aldus.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 11:52:13 #15
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_25142541
Ik kan niet zo veel van 'm vinden eigenlijk...
Maar wat ik van 'm gehoord heb, smaakt -vooralsnog- naar meer...
...dass wir fliegen.
pi_25142855
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:52 schreef De-oneven-2 het volgende:
Maar wat ik van 'm gehoord heb, smaakt -vooralsnog- naar meer...
Mooi!
pi_25211710
Volgende week komt zijn nieuwe plaat 'Exquisite Corpse' uit! Luisteren en kopen!
pi_25265306
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 10:35 schreef zodiakk het volgende:
Volgende week komt zijn nieuwe plaat 'Exquisite Corpse' uit! Luisteren en kopen!
Niet vergeten dus. .
  zaterdag 26 februari 2005 @ 13:59:16 #19
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_25265361
Het wordt nu toch een beetje verdacht, zodiakk...
...dass wir fliegen.
pi_25367983
Thanatopsis staat al heel de middag op repeat; heerlijk hoe die gefreakte beatbox overloopt in die nasale zang. De samenwerking met MF Doom vind ik ook erg geslaagd, evenals de verknipte klassieke elementen op ( i ) sent off ( ii ) die de plaat in plaats van meeslepend, tot een swingend en up-tempo geheel maken. Al met al weer een sfeervol album, maar wat heeft die vreemdsoortige Franse hiphopper op het einde te zoeken?!
Is it washable?
pi_25368564
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 19:32 schreef Uncle_Sam het volgende:
Thanatopsis staat al heel de middag op repeat; heerlijk hoe die gefreakte beatbox overloopt in die nasale zang. De samenwerking met MF Doom vind ik ook erg geslaagd, evenals de verknipte klassieke elementen op ( i ) sent off ( ii ) die de plaat in plaats van meeslepend, tot een swingend en up-tempo geheel maken. Al met al weer een sfeervol album, maar wat heeft die vreemdsoortige Franse hiphopper op het einde te zoeken?!
Dat vroeg ik me ook af! Naar ik heb vernomen zijn het gewoon vrienden van hem geworden na wat shows in Frankrijk en zijn ze zo op het album terecht gekomen. TTC heeft ook een album op Big Dada genaamd 'Batards Sensibles': te gekke beats, maar een lyrische presentatie die naar mijn mening te wensen over laat. Ik denk dat die laatste track gewoon een soort bonustrack is, aan het eind van 'Thanatopsis' zit namelijk en flinke stilte. Overigens, als je 'Thanatopsis' mooi vind dan moet je vooral ook 'Was Waiting' luisteren op zijn vorige album 'Of Snowdonia'. Die Daedelus kan best leuk mijmeren.
pi_25386354
Even offtopic, maar wat ben jij een heerlijke nerd kwa indelen van je mp3s .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_25389406
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 21:21 schreef keeper het volgende:
Even offtopic, maar wat ben jij een heerlijke nerd kwa indelen van je mp3s .
Wat is daar in vredesnaam nerdy aan?

[ Bericht 6% gewijzigd door zodiakk op 06-03-2005 00:43:07 ]
  zondag 6 maart 2005 @ 02:58:15 #24
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_25391341
Ik wilde nog even zeggen dat ik momenteel straallazerus ben én dat ik het goede muziek vind...
...dass wir fliegen.
pi_25398409
quote:
Op zondag 6 maart 2005 00:13 schreef zodiakk het volgende:
Wat is daar in vredesnaam nerdy aan?
Strak en rechtlijnig. Ik bedoelde het in ieder geval positief.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')