Je kunt het beste gewoon met een soundeditor zoals Sound Forge of Audition je samples reversen.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 13:19 schreef Devlinsect het volgende:
Hoe kun je een sample achterste voren laten afspelen? Volgens mij lukt het niet in Reason zelf en moet je uitwijken naar bijv. Sound Forge. Iemand daar ervaring mee?
Bedankt voor je reactiequote:Op zaterdag 19 maart 2005 15:45 schreef teknomist het volgende:
[..]
Je kunt het beste gewoon met een soundeditor zoals Sound Forge of Audition je samples reversen.
Maar met Reason is het via een omweg ook mogelijk...
In de NN19-sampler moet je de sample start op '127' zetten en de loop-setting op 'FW-BW'. Dan kom je op iets uit wat lijkt op een omgekeerde sample.
Geen idee, ik gebruik zelf altijd Adobe Audition. Daar is het heel simpel: Effects > Reversequote:Op zondag 20 maart 2005 17:12 schreef Devlinsect het volgende:
Ik heb het is in Sound Forge bekeken. Kom er niet uit mèn. Hoe moet ik daar een sample reversen?
Ja hij is erg vet. Niet zo heel erg veel toegevoegde waarde t.o.v. Reason 2.5 maar wat toegevoegt is is wel erg vet zoals de mastering suite of de nieuwe Factory Sound Bank.quote:En ben je al in het bezit van 3.0 en hoe is ie?![]()
Een preview maar goed, voor het ideequote:Op maandag 21 maart 2005 14:11 schreef Devlinsect het volgende:
Pleur is een trek online Teknomist. Er zouden meer eigen Reason brouwsels hier te vinden moeten zijn. Ik hoop binnenkort m'n eerste te plaatsen. Ga ik je vast nog vragen waar ik een trek kan hosten op 't net
Ah, dan is je download binnen, zal er ook eens op zoek naar gaanquote:Op dinsdag 15 maart 2005 06:39 schreef teknomist het volgende:
Over enkele uren ben ik de gelukkige 'bezitter' van Reason 3.0.
* mee eens *quote:Op maandag 21 maart 2005 14:11 schreef Devlinsect het volgende:
Pleur is een trek online Teknomist. Er zouden meer eigen Reason brouwsels hier te vinden moeten zijn. Ik hoop binnenkort m'n eerste te plaatsen. Ga ik je vast nog vragen waar ik een trek kan hosten op 't net
Oftewel: zet bovenin je rack een mixer, en route daarvan de output naar de twee kanalen van je geluidskaart (uit mn hoofd heet dat geloof ik zoiets als 'hardware interface').quote:Op donderdag 2 juni 2005 08:35 schreef DJ_WB het volgende:
vergeet je mixer niet .....
kan je in die programma's stukjes muziek van reason bewerken dan?quote:Op zondag 26 juni 2005 01:20 schreef Beathoven het volgende:
Je zult de sequencer moeten gebruiken wil je het een ander samenstellen. Alleen vraag me niet hoe dit allemaal tot in detail werkt, je zult met een paar avonden klooien wel redelijk ver komen.
Ik gebruik de interne sequencer van Reason zelf vrijwel nooit omdat deze redelijk beperkt is qua werkruimte en het qua mogelijkheden toch niet kan winnen van Logic, Cubase en Cakewalk.
quote:Op zondag 26 juni 2005 12:34 schreef surferr het volgende:
[..]
kan je in die programma's stukjes muziek van reason bewerken dan?
Ik wil echt een handig programma hebben waar je kan knippen plakken en dat ook met preciesie kan doen , niet een beetje met je muis slepen tot je denkt dat het goed is
Hoe maak je anders een liedje ?![]()
ja dat lukt heel erg slecht , tenminste het is zo onoverzichtelijk. Telkens denk ik nou ik heb er geen zin meer in hoorquote:Op zondag 26 juni 2005 12:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
[afbeelding]
zo iig met Reason's eigen sequencer
Externe sequencers werken prima als je gebruik maakt van een tussenoplossing zoals Rewire of Sonic Foundry's MIDI routing.
Mooi zoquote:Op zondag 4 september 2005 13:31 schreef RecomServ het volgende:
hahaaaaaYES! Stupide.. de bufferinstelling en driverinstelling was de jackpot ...!
Ik had de Driver van SB gekozen, maar heb nu Primair gekozen ... en daarmee met de bufferinstellingen zitten rommelen.... de latency is nu terug gebracht tot 31ms!
is nog niet ideaal, maar het is al wel bewerkbaar voor mij..!!
thnx for the tip, ik wist echt niet waar ik het moest zoeken!
quote:Op zondag 4 september 2005 13:31 schreef RecomServ het volgende:
hahaaaaaYES! Stupide.. de bufferinstelling en driverinstelling was de jackpot ...!
Ik had de Driver van SB gekozen, maar heb nu Primair gekozen ... en daarmee met de bufferinstellingen zitten rommelen.... de latency is nu terug gebracht tot 31ms!
is nog niet ideaal, maar het is al wel bewerkbaar voor mij..!!
thnx for the tip, ik wist echt niet waar ik het moest zoeken!
Sept 5, 08:00 AM (CET)quote:Op maandag 5 september 2005 14:47 schreef Yorrit het volgende:
geen Reason, maar wel propellerheads:
De ontwikkeling van ReBirth is gestopt, en hij is nu gratis te downloaden
http://www.rebirthmuseum.com/
quote:Dear Propellerhead user,
Over the last few days, we've encountered a few problems with the ReBirth download. One of them is that the demand for the CD images vastly exceeded our wildest expectations and the numerous downloads ate all our bandwidth (and then some), bringing the download speed depressingly close to zero. The other is that a lot of people seem to be experiencing problems with their downloaded files. We are currently working hard at solving both these problems.
As a result, the ReBirth download is now temporarily disabled, but it will hopefully be back again in a few hours.
En je bedoelt dus niet een octaaf verhogen of verlagen? Of dat je in de NN XT de stem iets verhoogt en daarbij wat versnelt?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:42 schreef jimjim1983 het volgende:
ik wil met reason de hele tijd dat de pitch van een sample verandert. weet iemand hoe ik dat kan doen? ik weet wel hoe je de pitch verandert maar niet hoe je het op kan nemen, of moet je allemaal verschillende loopjes maken waarin je steeds de pitch een klein beetje verandert?
Zoals ik in de shop al zei... je moet de pitchwheel van de sampler automaten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:42 schreef jimjim1983 het volgende:
ik wil met reason de hele tijd dat de pitch van een sample verandert. weet iemand hoe ik dat kan doen? ik weet wel hoe je de pitch verandert maar niet hoe je het op kan nemen, of moet je allemaal verschillende loopjes maken waarin je steeds de pitch een klein beetje verandert?
thanksquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:21 schreef teknomist het volgende:
[..]
Zoals ik in de shop al zei... je moet de pitchwheel van de sampler automaten..
Ik vind Reason 3.0 al aardig draaien op een P2 400MHz met 320MB SDRAM, Creative/Ensoniq ES1371 (on-board) audio met Windows 2000.quote:Op zondag 4 september 2005 12:49 schreef RecomServ het volgende:
*schop* ... ik zit een beetje met 'n dilemma; ik gebruik al jaren Cool Edit Pro om mijn produkties te .. euh produceren... maar heb nu sinds kort Reason 3.0 in mijn bezit... kan er al aardig mee overweg, alleen krijg ik het niet voor elkaar om de behoorlijke latency van mijn SB Live! weg te krijgen.
Op deze manier is gewoonweg onmogelijk om mijn melodielijnen e.d. ingespeelt te krijgen.
Ik heb al wel gespeelt met de sequencer in Reason zelf, maar dat is niet mijn manier van werken...
heeft iemand enig idee wat ik daar aan zou kunnen doen?
verdere evt nuttige specs;
P4-2,8, 1024MB DDR400 dualchannel
Rechtermuisknop op een knop, wheel, fader etc. dat je wilt automaten. En dan "Edit automate" en dan kun je met je muis een lijntje trekken om aan te geven welke waarde een parameter in de tijd moet volgen.quote:
ah thanks, heb het gevondenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 20:25 schreef teknomist het volgende:
[..]
Rechtermuisknop op een knop, wheel, fader etc. dat je wilt automaten. En dan "Edit automate" en dan kun je met je muis een lijntje trekken om aan te geven welke waarde een parameter in de tijd moet volgen.
ik heb het echt niet zo hard staan, maar ik hoor dat gekraak nog steeds af en toequote:Op zaterdag 28 oktober 2006 00:42 schreef GFA het volgende:
Wanneer het kraakt moet je het geluid gewoon wat zachter zetten (hij moet niet te veel clippen)
Automation op een effect (bijv. reverb of delay), dan moet je eerst een sequencer track voor dat desbetreffende effect aanmaken, dan kan je die ook automaten
thanksquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 12:56 schreef Devlinsect het volgende:
Dan gooi jem in de NNXT en teken je een lijn zolang je het laten willen duren. En dat heet de sequencer.
Nope gewoon een extra ReDrum gebruiken.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 21:26 schreef jimjim1983 het volgende:
is het ook mogelijk om meer dan 10 samples in de drumcomputer te laden?
oh maar dat is best lastig dan, dat je die lijnen niet tegelijkertijd kan zien.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 21:28 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nope gewoon een extra ReDrum gebruiken..
Cakewalk of Cubase gebruiken, dan kun je de tracks gewoon doorelkaar bekijken en editenquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 21:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
oh maar dat is best lastig dan, dat je die lijnen niet tegelijkertijd kan zien.
Sequencer van Reason kan ook fullscreen. Tjek de opties bij Window in Reasonquote:Op zondag 29 oktober 2006 14:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Cakewalk of Cubase gebruiken, dan kun je de tracks gewoon doorelkaar bekijken en editen
[afbeelding]
Tegen fullscreen bewerken kan die sequencer van reason niet tegenop. Al is het natuurlijk ook maar net wat je gewend bent
Dan is het fullscreen, maar het blijft imho nog wel veel te klein als het de piano editor betreft.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:45 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Sequencer van Reason kan ook fullscreen. Tjek de opties bij Window in Reason![]()
Dat is toch niet erg? Ik heb tracks gemaakt zonder de Redrum en voor elk drum-geluidje etc. een aparte NN19 gebruikt. Dat heeft ook zo zijn voordelen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 21:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
oh maar dat is best lastig dan, dat je die lijnen niet tegelijkertijd kan zien.
Je kan dan imho beter die drumsamples in een NNXT zetten en allemaal naar een verschillende output routen. Zo kun je alsnog iedere sample apart bewerken met effecten, zonder dat je het overzicht kwijt raakt door weetikhoeveel identieke NN19's.quote:Op maandag 30 oktober 2006 00:05 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat is toch niet erg? Ik heb tracks gemaakt zonder de Redrum en voor elk drum-geluidje etc. een aparte NN19 gebruikt. Dat heeft ook zo zijn voordelen.
quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:36 schreef Devlinsect het volgende:
Kheb weer een lading nieuwe refills:
NES Refill
Waldorf Drum & Bass X-Citers
Vengeance Effects Vol.1
Vengeance Minimal House
Vengeance Ultimate Bass
![]()
Ruilen?![]()
sigma tel audio ofzoietsquote:Op donderdag 2 november 2006 14:47 schreef Yorrit het volgende:
heb je een crappy geluidskaart?
niemand?quote:Op donderdag 2 november 2006 14:50 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
sigma tel audio ofzoietsgewoon een normale geluidskaart.
het is echt zwaar irritant![]()
bitcomet stond stiekem aan, dat was de boosdoener. nu werkt t gewoonquote:Op donderdag 2 november 2006 17:16 schreef Stupide het volgende:
't Klinkt als een driverprobleem. Probeer bij de preferences eens een andere driver uit. Ik neem aan dat je cpu en geheugen wel enigzins toereikend is om een uitgebreide Reason setup aan te kunnen. Anders zou het ook daaraan kunnen liggen.
Het moet zoals gezegd ook niet te hard staan, dat wil zeggen binnen Reason. Links onderin staat een indicator met Audio Out Clipping erop, die moet niet rood worden. Als 'ie dat wel is, moet je je main volume terugschroeven tot het rode weg is.
Verder zou ik niet veel verder komen dan dit (anders dan hardwaredefecten, maar dat zou je dan ook buiten Reason moeten merken).
hey ik wil die minimal house refill wel die je hebt.quote:Op donderdag 2 november 2006 17:24 schreef Devlinsect het volgende:
Als je serieus met Reason aan de slag wil, raad ik je een midiboard aan en een externe audiointerface
ja ik had al gezocht maar kon die nergens vinden, als je weet waar ik het kan vinden dan hoor ik het graagquote:Op donderdag 2 november 2006 19:00 schreef teknomist het volgende:
jimjim1983, al je veel coole drumsounds wilt hebben moet je eens zoeken op Synthetic Drums part 1 en 2. Techno/minimal/electro-drumsamples..
Ik hoor het dan ook graag!quote:Op donderdag 2 november 2006 19:05 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja ik had al gezocht maar kon die nergens vinden, als je weet waar ik het kan vinden dan hoor ik het graag
Zo zwaar is de applicatie toch niet? Wat zijn je computer specs?quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:39 schreef Awakie het volgende:
[..]
Ik hoor het dan ook graag!
Maar weer eens begonnen met Reason... poging 2.
Met die tutorial van Wauter erbij kom ik vast verder dan de vorige keer.
Aangezien ik weinig tot niks van midi, sequencers enzo weet is het een flinke uitdaging.![]()
Alleen m'n PC lijkt elke keer om te vallen door de zware applicatie.![]()
Over mijn computerspecs kan ik kort zijn -> oud, te oudquote:Op dinsdag 7 november 2006 13:40 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Zo zwaar is de applicatie toch niet? Wat zijn je computer specs?
thanksquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:56 schreef Awakie het volgende:
Kwam ondertussen de volgende fills tegen. Misschien heeft iemand er wat aan.
http://www.reasonbanks.com
ff registreren voordat je mag downen.
dit is echt een super tutorial voor de beginner:quote:Op zaterdag 11 november 2006 23:56 schreef Awakie het volgende:
Pffffff.......
Begin het een heel klein beetje door te krijgen...![]()
Dat is inderdaad een goeie! Maar had hem dus al. Heeft me goed op weg geholpen.quote:Op zondag 12 november 2006 16:31 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dit is echt een super tutorial voor de beginner:
http://studwww.ugent.be/~mfvhauwe/wauter/reason/reason.html![]()
quote:
quote:Op woensdag 15 november 2006 14:37 schreef Awakie het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dat is mijn vriend. Yorrit kent hem van Fok.
Een echte Fendy is moeilijk te vinden in het wild, hij is een vriendje wat al 15 18(of al meer?) jaar gitaar speelt en erg goed is in muziek. Hij kan goed geluiden en en baslijn en melodie van elkaar onderscheiden. Hij kan mij veel leren over muziek.
![]()
Is hij ook te huur en wat is zijn tarief?quote:Op woensdag 15 november 2006 14:37 schreef Awakie het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dat is mijn vriend. Yorrit kent hem van Fok.
Een echte Fendy is moeilijk te vinden in het wild, hij is een vriendje wat al 15 (of al meer?) jaar gitaar speelt en erg goed is in muziek. Hij kan goed geluiden en en baslijn en melodie van elkaar onderscheiden. Hij kan mij veel leren over muziek.![]()
quote:Op woensdag 15 november 2006 14:46 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Is hij ook te huur en wat is zijn tarief?![]()
Gezellig!quote:Op donderdag 16 november 2006 14:30 schreef Paxlie het volgende:
ben nu bezig met de tutorial dvd, daarna maar eens kijken of ik er wat van bak
UVT muziekmakersquote:
Was http://www.combinatorhq.com/ al genoemd?quote:Op zaterdag 18 november 2006 15:32 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Wie weet waar ik patches voor de subtractor/combinator etc. kan kopen? (Of downloaden)
Klinkt al leuk zeg!quote:Op donderdag 23 november 2006 17:26 schreef Rabieluh het volgende:
Heb reason sinds anderhalve week, leuk prog al raak ik soms het overzicht kwijt door alle paterns en automations die ik overal maak
Hier een probeersel waar ik 2 daagjes mee bezig ben geweest. Erg kort nog
http://people.zeelandnet.nl/danckaer/combine_ver5.mp3
De beste productie die ik hier heb gehoord.quote:Op zondag 26 november 2006 20:27 schreef teknomist het volgende:
Mijn laatste nummer met Reason:
http://media.putfile.com/Joseph-Hague---Carinal-Utility-Functions
Vooral gebruikt van externe samples, alleen de basslines en pads komen uit Reason. Dat vind ik zelf ook het enige redelijke dat Reason te bieden heeft: de subtractor en wat pads. De rest flink gecompressed met T-Racks en over het hele nummer een spring-reverb om het geheel wat sappiger te maken.
ik denk dat ie de sporen in ableton laadt..quote:Op maandag 27 november 2006 09:58 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
De beste productie die ik hier heb gehoord.![]()
De opbouw van ut nummer, gebruik van verschillende klanken. Netjes. Je beschrijft dat je alles hebt gecompressed met T-racks. Waarom en hoe doe je dat in Reason: VST naar Reason?
Ik neem aan dat je deze T-racks gebruikt?
http://www.t-racks.com/Main.html?prod_TR_Plug
T-Racks kun je ook als standalone programma gebruiken.quote:Op maandag 27 november 2006 09:58 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
De beste productie die ik hier heb gehoord.![]()
De opbouw van ut nummer, gebruik van verschillende klanken. Netjes. Je beschrijft dat je alles hebt gecompressed met T-racks. Waarom en hoe doe je dat in Reason: VST naar Reason?
Ik neem aan dat je deze T-racks gebruikt?
http://www.t-racks.com/Main.html?prod_TR_Plug
quote:Op dinsdag 28 november 2006 17:09 schreef Stupide het volgende:
Tussen je MIDI out en je mixer in Reason? Dat lijkt me nogal onmogelijk. Tussen je mixer en je je audio interface bedoel je zeker?
Ja, dat bedoelde ik.quote:Op dinsdag 28 november 2006 17:09 schreef Stupide het volgende:
Tussen je MIDI out en je mixer in Reason? Dat lijkt me nogal onmogelijk. Tussen je mixer en je je audio interface bedoel je zeker?
Waar laad je de sample in? Al geprobeerd met Dr. Rex of NN-XT?quote:Op vrijdag 1 december 2006 00:12 schreef barter het volgende:
Ik werk nu al een tijdje met Propellerhead Reason 3 en het maken van beats gaat wel goed.
Maar nu ben ik laatst bezig gegaan met samples knippen om er loops van te maken,
hiervoor gebruik ik GoldWave en Recycle.
Ik heb nu stukjes geknipt uit het nummer Vangelis - Conquest Of Paradise .rex2 van gemaakt in recycle en ingevoegd met dr. rex loop player in Reason.
Maar als ik nu in reason kijk en er een beat op probeer te maken krijg ik hem aan het begin wel in de maat
maar op een gegeven moment komt de snare te laat.
Ook zie ik dat op de punten waar de bass komt dat dat niet op de bar lijnen valt.
Ik heb natuurlijk wel in recycle alle samples even lang gemaakt en hetzelfde tempo toegewezen (110 BPM)
en leek het me logisch om ook in Reason het tempo op 110 te zetten.
Is er geen manier hoe je makkelijk samples in kan voegen en er bijvoorbeeld een beat sample onder kan zetten op hetzelfde tempo en dat ie dat dan gewoon goed afspeeld???
Alvaste bedankt
Inladen in de NN-XT (of die andere sampeler). Streep trekken in de sequencer et voila.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:58 schreef barter het volgende:
Ik kan anders niet veel vinden over langere samples op de maat krijgen
ff de resolutie in de redrum wat fijner zettenquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:45 schreef barter het volgende:
Maar stel je hebt een klassiek stuk, daar zit niet echt een duidelijke bass snare en hihart in.
maar nu wil je daar een beat op maken.
Nu heb je al een beat en je voegt dat klassieke stuk eraan toe...
Hoe laat je dat samen mooi klinken met hetzelfde tempo enzo want bij mij gaat het begin wel goed
maar op een gegeven moment loopt het niet meer op de maat.
Hier is het nummer wel,
http://download.yousendit.com/C9ABF495665E55BD
niet letten op hoe slordig het klinkt want daar ben ik nog helemaal niet mee bezig geweest, het gaat me nu ff om hoe ik die snare op de maat kan krijgen want in de drumcomputer is het ene vakje te laat en in het andere vakje te vroeg.
en in de sequencer ga ik niet elk streepje goed proberen neer te zetten omdat ik weet dat er ook wel een andere manier moet zijn.
Inderdaad, vooral als het akoestische muziek betreft. Dat loopt niet zo perfect op de maat dan gesequencede muziek. Overigens kun je wel timestretchen, iets met een sample in de NN19 inladen, een hele rits van hele kleine blokjes trekken en vervolgens de sample start automaten van begin tot einde. Niet het beste resultaat maar wel iets.quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:42 schreef Stupide het volgende:
En er geldt: hoe langer de sample die je wilt invoegen in een ritme, hoe lastiger het is om 'm strak te houden met bijv. een Redrum.
Je zou het in Nuendo kunnen proberen en Reason dan rewiren.quote:Op zaterdag 2 december 2006 17:02 schreef barter het volgende:
Ik snap er echt geen fuck van is er geen ander programma waarmee je een sample een vaste tempo kan toewijzen dat ook klopt in reason?
Tellen.quote:Op zaterdag 2 december 2006 17:02 schreef barter het volgende:
hoe weet je bijvoorbeeld hoeveel bar een lange sample is.
In Recycle stel je alle parameters zo in zodat het aantal bpm dat ie aangeeft ongeveer overeen komt met wat jij voor bpm verwacht. Vervolgens importeer je het in Reason en hoef je je niet aan te passen aan het tempo van Reason, behalve als je hele extreme verschillen hebt. Een Rex-file op 130 bpm kun je in Reason wel op 120 bpm afspelen maar niet op 80 bpm ofzo.quote:Of moet je helemaal niet aan het tempo zitten en gewoon het tempo van die sample behouden en in reason dat tempo aanpassen.
Klinkt lekker! Zonnetje erbij op een ligbed en het is compleet.quote:Op maandag 4 december 2006 16:42 schreef DPXMT het volgende:
Zo, hier is een track die k een tijdje geleden heb gemaakt, maar ns ff een poging tot masteren gedaan, Gemaakt in reason, gemastered in cubase met Tikkie compressie, eq en stereo-imaging. Ik krijg alleen een paar resonante frequenties maar niet weg..... hmmz... Have fun ermee
http://media.putfile.com/Project-One
Klinkt lekker en inderdaad die gitaar mag wel iets zachter en iets smeuiiger.quote:Op maandag 4 december 2006 16:42 schreef DPXMT het volgende:
Zo, hier is een track die k een tijdje geleden heb gemaakt, maar ns ff een poging tot masteren gedaan, Gemaakt in reason, gemastered in cubase met Tikkie compressie, eq en stereo-imaging. Ik krijg alleen een paar resonante frequenties maar niet weg..... hmmz... Have fun ermee
EQ-dan, hoewel dat echt een onmogelijke taak wordt denk ik.quote:Op maandag 4 december 2006 20:01 schreef DPXMT het volgende:
klopt, ik hoorde zelf ook dat de gitaar te hard stond....maarja, k heb mn computer laatst geformatteerd en toen raakte de originele reason-file kwijt, dus heb ik niks aan de mix kunnen doen helaas...
ik vind hem erg vet.. klinkt goed beetje villalosbol achtig...quote:Op maandag 4 december 2006 20:04 schreef teknomist het volgende:
[..]
EQ-dan, hoewel dat echt een onmogelijke taak wordt denk ik.
http://media.putfile.com/Joseph-Hague---Coffeeshop-1000-master
Mijn nieuwe track.
Klinkt erg goed, geluid klinkt goed en de melodien ook.quote:Op maandag 4 december 2006 16:42 schreef DPXMT het volgende:
Ik moest eerst even aan wennen(ben niet bekend met deze stijl), maar als je dan even luistert klinkt het echt relaxt. Knap gedaan om met alleen beats en geluiden zo'n nummer te maken(welke stijl is dit, minimal ofzo?)quote:Op maandag 4 december 2006 20:04 schreef teknomist het volgende:
http://media.putfile.com/Joseph-Hague---Coffeeshop-1000-master
Mijn nieuwe track.
Klinkt goed, let alleen wat meer op de balans qua afmix. Het is nu soms iets te druk.quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:04 schreef forgotmyself het volgende:
Nummer wat ik al een tijdje afheb:
http://www.fileupyours.com/files/14182/Spinning%20Head.mp3
Ik snap je vraag niet echt, is me iets te onduidelijk. Je kunt toch in de sequencer in het linkermenu een spoor muten? Heb je dat al geprobeerd?quote:Op woensdag 6 december 2006 20:02 schreef Awakie het volgende:
Vraagje waar de meer ervaren Reasonners vast wel raad mee weten:
Als ik alles wat ik in mijn sequencer heb gezet wil gaan afluisteren dan blijf ik mijn Malstroms horen. Hoe zet ik die uit of op een bepaalde stand zodat ik ze alleen hoor als ik ze in mijn sequencer heb opgenomen?
Zoals je bij de Redrum Enable pattern section uitklikt dus.
Zit er nu al een tijd mee te kloten maar het lukt maar niet!![]()
2x op stop drukken en weer op play?quote:Op woensdag 6 december 2006 20:02 schreef Awakie het volgende:
Vraagje waar de meer ervaren Reasonners vast wel raad mee weten:
Als ik alles wat ik in mijn sequencer heb gezet wil gaan afluisteren dan blijf ik mijn Malstroms horen. Hoe zet ik die uit of op een bepaalde stand zodat ik ze alleen hoor als ik ze in mijn sequencer heb opgenomen?
Zoals je bij de Redrum Enable pattern section uitklikt dus.
Zit er nu al een tijd mee te kloten maar het lukt maar niet!![]()
Ik speel zeg maar mijn " hele" track af via de play-knop. Ik blijf dan maar horen wat ik in de malstrom via de matrix heb gemaakt. Gedurende de hele track. Niet alleen op de plekken waar ik het in de sequencer heb gezet.quote:Op woensdag 6 december 2006 20:08 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik snap je vraag niet echt, is me iets te onduidelijk. Je kunt toch in de sequencer in het linkermenu een spoor muten? Heb je dat al geprobeerd?
Ik werk nooit met de Matrix. Het enige onderdeel van Reason dat ik nooit gebruik en waar ik niks van snap.quote:Op woensdag 6 december 2006 20:15 schreef Awakie het volgende:
[..]
Ik speel zeg maar mijn " hele" track af via de play-knop. Ik blijf dan maar horen wat ik in de malstrom via de matrix heb gemaakt. Gedurende de hele track. Niet alleen op de plekken waar ik het in de sequencer heb gezet.
Ik zal het muten nog even proberen maar volgens mij had ik dat al geprobeerd.
Het enige dat ik kon vindenquote:Op woensdag 6 december 2006 20:17 schreef Bombardier het volgende:
Is er ook een Cubase topic?
Jij speelt de melodie met je midi controllert en laat het geluid dan vervormen door bv. een malstrom en neemt dat op in je sequencer?quote:Op woensdag 6 december 2006 20:21 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik werk nooit met de Matrix. Het enige onderdeel van Reason dat ik nooit gebruik en waar ik niks van snap.
Sorry..
Klopt of ik trek gewoon blokjes in de sequencer zelf.quote:Op woensdag 6 december 2006 20:27 schreef Awakie het volgende:
[..]
Jij speelt de melodie met je midi controllert en laat het geluid dan vervormen door bv. een malstrom en neemt dat op in je sequencer?
Ik heb weer geen midi-controllert![]()
Ik zet eerst een melodie (toonsoort) in de matrix, zoek er dan via de malstrom een leuk geluid bij, draai daar aan wat knoppen om dat geluid aan te passen en kopiëer het dan naar de sequencer. Screams en reverbs heb ik wel al even mee gespeeld maar nog niet gebruikt.quote:Op woensdag 6 december 2006 20:31 schreef teknomist het volgende:
En het geluid met je Malstrom laten vervormen? Een synth als de Malstrom is juist de basis voor je geluid... het vervormen of aanpassen van je geluid doe mi met effecten zoals de Scream of een reverb.
Om de aanslag te beperken moet je de attack aanpassen. Voor een lange aanslag een beetje aankloten met de release-parameter maar niet maximaal zetten, want daar krijg je spijt van.quote:Op maandag 11 december 2006 20:58 schreef Awakie het volgende:
Weet iemand hoe je een lange doorlopende toon maakt?
1-tje die zeg maar gelijk op volume en toonhoogte blijft?
Ik wil een geluid maken wat 8 of 16 tellen duurt en waarvan je ook geen aanslag hoort.
Inderdaad, nu wordt hij nooit meer gereleased.quote:Op maandag 11 december 2006 21:03 schreef teknomist het volgende:
[..]
Om de aanslag te beperken moet je de attack aanpassen. Voor een lange aanslag een beetje aankloten met de release-parameter maar niet maximaal zetten, want daar krijg je spijt van..
Als je in de ADSR-evelope de Decay en Sustain helemaal open zet en de Release helemaal dicht, blijft de toon precies even lang hangen als je de toets indrukt.quote:Op maandag 11 december 2006 20:58 schreef Awakie het volgende:
Weet iemand hoe je een lange doorlopende toon maakt?
1-tje die zeg maar gelijk op volume en toonhoogte blijft?
Ik wil een geluid maken wat 8 of 16 tellen duurt en waarvan je ook geen aanslag hoort.
creepy halloween-achtige tune, zit ook iets in wat aan krakend hout doet denken. Zou zo in een spel kunnenquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:31 schreef neusvleugel het volgende:
Ah mooi, een Reason topic![]()
Ik ben er ook nog steeds mee aan het spelen, weinig projectjes die echt af zijn maar ik heb er wel lol in. Dit nummer is echter wel al weer een tijdje afgerond, voor iedereen die het horen wil: http://rapidshare.com/fil(...)_Hairy_Hill.mp3.html
quote:Op maandag 11 december 2006 22:24 schreef DemonRage het volgende:
Vocoders zijn btw ook wel vet om te gebruiken... ik heb een keer met een vocoder de bekende cuppycake-sample geremixed in een eigen brouwsel.
Het tempo van de sample was zo onregelmatig dat ik af en toe moest bijsturen met de pitcher, die als je de sample door een vocoder afspeelt geen effect heeft op de toonhoogte.
Btw... hier de 'songtext' van het cuppycake-lied:
You're my honeybunch, sugarpot, pumpy-umpy-umpkin, you're my sweety pie.
You're my cuppycake, gumdrop, smoogums boogums you're the apple of my eye.
Dan moet je ook alle samples hebbenquote:Op donderdag 14 december 2006 19:50 schreef barter het volgende:
[..]
Klinkt lekker professioneel, ik vind het nummer echt wel vet gemaakt,
zou je me misschien dat .rns bestandje kunnen sturen zodat ik kan zien hoe je bepaalde dingen hebt gedaan?
(barthuis@hotmail.com)
quote:Op donderdag 14 december 2006 23:14 schreef TheArowana het volgende:
Weet er trouwens toevallig iemand een goede online Reason handleiding voor leken? Ik heb al een aardige gevonden, maar die gaat niet echt de diepte in. Ik heb namelijk geen zin hier met teveel n00b-vragen te komen..
(haalt iemand aub de 's' weg achter 'Propellorheads' in de titel? Ik vind het een beetje slordig)
Topic lezenquote:Op vrijdag 18 maart 2005 23:39 schreef nipeng het volgende:
http://studwww.ugent.be/~mfvhauwe/wauter/reason/reason.html kwam ik tegen in een ander topic. Wellicht handig.
Niet dat ik zoiets weet te beoordelen.
Thnx. Ik denk dat je het sampletje van de computerprocessor voor krakend hout aanhoortquote:Op donderdag 14 december 2006 01:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
creepy halloween-achtige tune, zit ook iets in wat aan krakend hout doet denken. Zou zo in een spel kunnen
Yeah, die link daar had ik zelf al gevonden, maar ik ben nog niet verzadigdquote:Topic lezen
zeik niet zo, kan best.quote:Op donderdag 14 december 2006 23:14 schreef TheArowana het volgende:
(haalt iemand aub de 's' weg achter 'Propellorheads' in de titel? Ik vind het een beetje slordig)
Dat melodietje van 'Muziekje' is wel tof. Alleen hoer je de boel geproduceerd hebt, dat vind ik minder denderend. En dat geldt eigenlijk voor allemaal. Veel te veel galm, en te standaard drumpartijen. Het klinkt allemaal een beetje te General Midi-achtig.quote:Op vrijdag 15 december 2006 20:38 schreef DemonRage het volgende:
Met Reason is niet alleen trance en house-achtige dingen te maken... hier nog wat enkele dingen (met verschillende stijlen) die ik gebrouwd heb:
DR Style 2.mp3
Muziekje.mp3
Wizardry.mp3 (een tune van een Commodore 64 spel)
iesj echt hallal vleesj (beetje buitenlandse sferen in verwerkt)
Jij hebt goed geluisterd hoe dream/soft-trance in elkaar zit.quote:Op vrijdag 15 december 2006 21:00 schreef Stupide het volgende:
Maar goed, tijd voor jullie oordeel.![]()
Klik...
"Willen" is een onregelmatig werkwoord. Derhalve zeggen en schrijven we niet "hij wilt" maar "hij wil"quote:Op maandag 18 december 2006 21:16 schreef TheArowana het volgende:
[blablabla]
Als hij het 'Propellerhoofd Reden' wilt noemen...blabla...
O mag best hoor.quote:Op maandag 18 december 2006 22:29 schreef teknomist het volgende:
Het is dat ik geen MUZ-mod bent anders had ik jullie allang billenkoek gegeven!
In furieuze typpartijen heb ik de beschamende gewoonte alle (mij 'eigenlijk' wel bekende) regels van de spelling en grammatica te vergeten.quote:"Willen" is een onregelmatig werkwoord. Derhalve zeggen en schrijven we niet "hij wilt" maar "hij wil"
Het had, vind ik, wat 'voller' mogen klinken, maar het zit erg netjes in elkaar.quote:Op vrijdag 15 december 2006 21:00 schreef Stupide het volgende:
Maar goed, tijd voor jullie oordeel.![]()
Klik...
Waarom niet een externe midi device. Geen latency, meerdere in- en outputs etc.quote:Op woensdag 20 december 2006 20:05 schreef barter het volgende:
Ik zal ik dan maar weer van wal steken
Ik wil binnenkort een nieuwe geluidskaart kopen
is deze een beetje geschikt voor mijn midi keyboard
"terratec ewx 24/96"
iemand ervaring met dit ding?
dat is ongeveer het eerste wat ik zag!quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:03 schreef Rabieluh het volgende:
Is het mogelijk om de bpm in een nummer aan te passen? Ik zie dat zo snel eigenlijk niet.
De melodie zou ik inderdaad eerder moeten stoppen of vervormen ofzoiets. Variatie op de Oh en Ah's vind ik ook een goed idee!quote:Op vrijdag 22 december 2006 23:40 schreef Yorrit het volgende:
redelijke 1ste poging
vond de beats/percussie wel lekker.
die pad melodie ging me wat te lang door, ik vond em ook niet zo vet, de melodie.
die vage ahhh vocals zijn wel tof, als je daar iets meer meer varrieerd is het wel leuk denk
Nee is niet mogelijk helaas. Via een omweg is het namelijk wel mogelijk om het tempo gedurende het nummer aan te passen maar dat is nogal ingewikkeld. Zal het es een keer opzoeken.quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:03 schreef Rabieluh het volgende:
Is het mogelijk om de bpm in een nummer aan te passen? Ik zie dat zo snel eigenlijk niet.
Ik ben het er ook niet mee eens.quote:Op zondag 24 december 2006 18:21 schreef neusvleugel het volgende:
En voor avantgardische elektronische experimenten dan?Snap niet waarom dat er niet eenvoudig ingebouwd zit, is dat te moeilijk ofzo?
En daarom kan het in Cubase, Protools wel?quote:Op zondag 24 december 2006 18:35 schreef Yorrit het volgende:
misschien is het wel heel moeilijk, een clock die zichzelf dan moet veranderen...?
Ik denk dat het nog wel komt. De sequencer van reason mag zowiezo weleens onder handen genomen worden. Maar ik denk dat ze dat soort functionaliteit ook liever aan de bovengenoemde programma's overlaten. Reason is wat het is en daar is het sterk inquote:Op zondag 24 december 2006 18:37 schreef teknomist het volgende:
[..]
En daarom kan het in Cubase, Protools wel?
weet ik veel?!quote:Op zondag 24 december 2006 18:37 schreef teknomist het volgende:
[..]
En daarom kan het in Cubase, Protools wel?
Iemand nog andere urls waar ik kan synths, refills etc. kan downloaden/kopen? Is er nou echt zo weinig te vinden binnen de genres hardhouse en hardstyle of zoek ik gewoon niet goed?quote:Op donderdag 23 november 2006 17:43 schreef Fendy het volgende:
[..]
Was http://www.combinatorhq.com/ al genoemd?
erg irritant ja.quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:19 schreef jimjim1983 het volgende:
is het nou mogelijk al je refills samen te voegen? ik raak nu het overzicht kwijt![]()
Mooi op tijd voor de deadline.quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:58 schreef jimjim1983 het volgende:
mijn nummmer is af![]()
![]()
maar als ik het exporteer dan klinkt het opeens best zachtterwijl ik alle levels wel hoog heb staan
ja maar dan moet ie niet zo zacht zijnquote:Op woensdag 3 januari 2007 21:00 schreef teknomist het volgende:
[..]
Mooi op tijd voor de deadline..
je moet dan ff met je muis klikken in een van die lagen in de sequencer volgens mij, of je kan 2 keer op stop drukken.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:03 schreef Teqronaut het volgende:
ik ben sinds 2 dagen bezig met reason
begin het wel een beetje door te krijgen hoe alles een beetje werkt maar er is 1 ding waar ik totaal niet uitkom...die sequencer
nou heb ik dit stukje in elkaar gezet
http://www.putfile.com/pic.php?img=4524797
Maar als ik nou op play druk dan speelt die vanaf het begin al alles tegelijk af ipv dat de verschillende onderdelen netjes op hun beurt wachten...
Ik zal ongetwijfeld iets heel simpels fout hebben of over t hoofd zien maar ik kom dr niet uit :S
Geen idee, ik werk niet met patterns.quote:Op maandag 15 januari 2007 23:57 schreef -Wolf- het volgende:
Hoe krijg je je reverbs, screams e.d. effecten zo dat wanneer je je patterns van je Redrum bv. afspeelt/ record met je sequencer dat ze het ook alleen doen bij specifieke stukken die jij wilt en niet het hele nummer door werken.
Hopelijk heb ik het een beetje goed geformuleerd mijn vraag..
vertel eens hoe jij meestal te werk gaat dan. jij hebt al een stuk langer ervaring. ik ben nieuwsgierig.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 00:05 schreef teknomist het volgende:
[..]
Geen idee, ik werk niet met patterns.
Streepjes trekken in de sequencer.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 00:06 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
vertel eens hoe jij meestal te werk gaat dan. jij hebt al een stuk langer ervaring. ik ben nieuwsgierig.
hm, ik weet niet zeker hoe jij het nu precies bedoelt, maar in de edit-mode is het heel makkelijk in te stellen met de pencil-tool.quote:Op woensdag 17 januari 2007 09:56 schreef teknomist het volgende:
[..]
Streepjes trekken in de sequencer..
Ik heb al mijn refills gewoon in 1 map zitten. En wel in de installatiemap van Reason zelf. en uiteraard heb ik deze refills als back-up op DVD's staan en nog eens op mijn servertquote:Op woensdag 3 januari 2007 19:19 schreef jimjim1983 het volgende:
is het nou mogelijk al je refills samen te voegen? ik raak nu het overzicht kwijt![]()
Niets meer aan toe te voegen, maar ik moet idd nog even een back-up maken.quote:Op woensdag 17 januari 2007 12:21 schreef RecomServ het volgende:
[..]
Ik heb al mijn refills gewoon in 1 map zitten. En wel in de installatiemap van Reason zelf. en uiteraard heb ik deze refills als back-up op DVD's staan en nog eens op mijn servert
Maar alles in 1 map is mijn tip. Wijzig eventueel de namen van de refills, om zelf een duidelijk overzicht te houden!
ja dat heb ik ookquote:Op woensdag 17 januari 2007 12:21 schreef RecomServ het volgende:
[..]
Ik heb al mijn refills gewoon in 1 map zitten. En wel in de installatiemap van Reason zelf. en uiteraard heb ik deze refills als back-up op DVD's staan en nog eens op mijn servert
Maar alles in 1 map is mijn tip. Wijzig eventueel de namen van de refills, om zelf een duidelijk overzicht te houden!
Korter tekenen in de sequencer lijkt me meest logischquote:Op donderdag 25 januari 2007 23:43 schreef jimjim1983 het volgende:
als je een hele lange sample afspeelt in de sequencer en je drukt op stop dan gaat ie toch door, wat kan je daaraan doen?
De samplers, en alle effectenbakken.quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:31 schreef jimjim1983 het volgende:
met welk(e) appara(a)t(en) kan je Wav bestanden vervormen?
De release korter zetten?quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:43 schreef jimjim1983 het volgende:
als je een hele lange sample afspeelt in de sequencer en je drukt op stop dan gaat ie toch door, wat kan je daaraan doen?
nee dat maakt niet uit, of ik m nou 1mm breed teken of 10m beter, hij speelt gewoon de volledige sample af tot het eindquote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:39 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Korter tekenen in de sequencer lijkt me meest logisch![]()
Release?quote:
maar dan stopt dat sampletje toch niet opeens met spelen?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:03 schreef Yorrit het volgende:
ja jeweetog de envelope.. attack decay sustain release..
Ook niet als je de release korter zet? Je zou de sample kunnen bewerken in Wavelab, Soundforge of Nero wat mij betreft.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:31 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
maar dan stopt dat sampletje toch niet opeens met spelen?
en waarom kan je die CF101- chorus flanger niet automatiseren?![]()
nee het probleem is niet dat de sample te lang duurt, maar dat als ik begin een sample af te spelen van bijv.10 seconden lang en ik druk op stop dan speelt ie toch nog eerst die hele sample af.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:33 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Ook niet als je de release korter zet? Je zou de sample kunnen bewerken in Wavelab, Soundforge of Nero wat mij betreft.![]()
die feedback en delay knop automatiseren daarvan. dus dat ie automatisch gaat draaien.quote:WAt bedoel je met CF101 automatiseren?
Dan duurt de sample toch te lang? Of dat de intro te lang is? Ik gebruik er wavelab voor. Ideaal...quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:36 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
nee het probleem is niet dat de sample te lang duurt, maar dat als ik begin een sample af te spelen van bijv.10 seconden lang en ik druk op stop dan speelt ie toch nog eerst die hele sample af.
[..]
die feedback en delay knop automatiseren daarvan. dus dat ie automatisch gaat draaien.
als je de release helemaal dichtdoet houd ie op zodra je de knop loslaat (of wanneer ie in de sequence afgelopen is)quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:36 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
nee het probleem is niet dat de sample te lang duurt, maar dat als ik begin een sample af te spelen van bijv.10 seconden lang en ik druk op stop dan speelt ie toch nog eerst die hele sample af.
nee de sample duurt niet te lang, maar hij speelt door als ik op stop druk.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:44 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Dan duurt de sample toch te lang? Of dat de intro te lang is? Ik gebruik er wavelab voor. Ideaal...
Je tweede vraag is me nog onduidelijk. Als je de track laat afspelen en de record button gebruikt en dan je feedback en delay knop bewerkt, werkt het dan niet ?
thanks ja, dat werkt wel. beetje omslachtig maar het werktquote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:45 schreef Yorrit het volgende:
[..]
als je de release helemaal dichtdoet houd ie op zodra je de knop loslaat (of wanneer ie in de sequence afgelopen is)
omdat ik bijvoorbeeld als intro een lange sample wil gebruiken, en dan na 10 sec. bijv. al wat bas erin wil hebben, dan moet ik dus weten op welk punt ik die bas erin moet laten komen dus dan speel ik het af om te luisteren, als ik dan iets fout doe en het overnieuw moet luisteren dan moet ik eerst 30 seconden wachtenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:00 schreef Yorrit het volgende:
maar waarom is het een probleem dat is doorspeelt nadat je op stop drukt?
hmm niet dusquote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:58 schreef jimjim1983 het volgende:
record is die rode knop? heb ik nog nooit gebruikt, sla altijd gewoon mn song op.
maar als ik op rec druk, dan op play en het hele nummer afspeel en ondertussen met die chorus/flanger speel dan neemt ie dat allemaal op? en dan gewoon de track opslaan?
Selecteer wel links onder welk aparaat je wilt bewerken. Dan de record knop. Dan prutsen in het apparaat.quote:
linksonder? je bedoelt gewoon links? daar staat ie niet tussenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:15 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Selecteer wel links onder welk aparaat je wilt bewerken. Dan de record knop. Dan prutsen in het apparaat.
Waar importeer je die sample dan inquote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:28 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
linksonder? je bedoelt gewoon links? daar staat ie niet tussen
oh je bedoelt gewoon in de rack? ff proberen.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:43 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Waar importeer je die sample dan in![]()
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:50 schreef IrfieJ het volgende:
automate de mixer en druk op record en fade in en fade out... is het simpelste denk ik..
Moet je eerst de effectenback links toevoegen als kanaal.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:36 schreef jimjim1983 het volgende:
die feedback en delay knop automatiseren daarvan. dus dat ie automatisch gaat draaien.
Als je het langer wil maken, moet er idd een andere opbouw en meer afwisseling komen, even een break met andere melodien enzo. Verder wel een goed ideetje, de drums vind ik nog wel kunnen, de geluiden zijn ook leuk.quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:46 schreef IrfieJ het volgende:
http://media.putfile.com/run-for-fun-Promo
promotje , geen idee hoe ik deze styl moet noemen... maar vind t zelf wel oke.. opbouw gaat nog veranderen en het wordt een stuk langer enzo
uit de subtractor natuurlijk!!!quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:56 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb een heleboel refills maar toch vind ik dat er maar weinig echt lekkere bassen tussenzitten.
waar hallen jullie je bas vandaan?
wat zijn kicks dan precies?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:57 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
uit de subtractor natuurlijk!!!
maar ik denk dat jij het over kicks hebt.. en ik heb een refill met erg goede kicks..
ok thanks, ga ik ff die refill zoekenquote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:03 schreef IrfieJ het volgende:
Schwartzs Drums N Percussion ReFill.rfl
en kicks zijn zeg maar die dingen die je bij mnml om de 4 tellen heb.. die dingen waar je je benen op beweegt.. dat geluid wat uit de bassdrum van een drumstel komt.. ook wel kick genoemd..
man dat ding is het beste uit heel reason.. samen met de nxtt sampler je haalt er echt de meest lekkere diepe bassen uitquote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:05 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ok thanks, ga ik ff die refill zoeken
en ff met de subtractor klooien, nooit gebruikt
Bassline of bassdrum?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:56 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb een heleboel refills maar toch vind ik dat er maar weinig echt lekkere bassen tussenzitten.
waar hallen jullie je bas vandaan?
Mijn recept voor vette kicks (wel industrial hardcore gericht) is :quote:Op zondag 25 februari 2007 15:16 schreef teknomist het volgende:
Voor kicks gebruik externe samples.
Idd. Ging er vanuit dat ze nog bezig waren met Beta.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:56 schreef teknomist het volgende:
Reason is al verkrijgbaar. Check de website maar..
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 12:43 schreef Yorrit het volgende:
kun je eindelijk normaal parameters tekenen in de seq?
Ik heb deze refill toevallig gedownload. Dus ik ging googelen om te kijken wat het precies voor refill is, kom ik hier terecht.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 21:03 schreef IrfieJ het volgende:
Schwartzs Drums N Percussion ReFill.rfl
en kicks zijn zeg maar die dingen die je bij mnml om de 4 tellen heb(de boom boom boom boom).. die dingen waar je je benen op beweegt.. dat geluid wat uit de bassdrum van een drumstel komt (grote ronde ding die je met je voeten aanstuurt).. ook wel kick genoemd..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |