ik heb het echt niet zo hard staan, maar ik hoor dat gekraak nog steeds af en toequote:Op zaterdag 28 oktober 2006 00:42 schreef GFA het volgende:
Wanneer het kraakt moet je het geluid gewoon wat zachter zetten (hij moet niet te veel clippen)
Automation op een effect (bijv. reverb of delay), dan moet je eerst een sequencer track voor dat desbetreffende effect aanmaken, dan kan je die ook automaten
thanksquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 12:56 schreef Devlinsect het volgende:
Dan gooi jem in de NNXT en teken je een lijn zolang je het laten willen duren. En dat heet de sequencer.
Nope gewoon een extra ReDrum gebruiken.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 21:26 schreef jimjim1983 het volgende:
is het ook mogelijk om meer dan 10 samples in de drumcomputer te laden?
oh maar dat is best lastig dan, dat je die lijnen niet tegelijkertijd kan zien.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 21:28 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nope gewoon een extra ReDrum gebruiken..
Cakewalk of Cubase gebruiken, dan kun je de tracks gewoon doorelkaar bekijken en editenquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 21:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
oh maar dat is best lastig dan, dat je die lijnen niet tegelijkertijd kan zien.
Sequencer van Reason kan ook fullscreen. Tjek de opties bij Window in Reasonquote:Op zondag 29 oktober 2006 14:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Cakewalk of Cubase gebruiken, dan kun je de tracks gewoon doorelkaar bekijken en editen
[afbeelding]
Tegen fullscreen bewerken kan die sequencer van reason niet tegenop. Al is het natuurlijk ook maar net wat je gewend bent
Dan is het fullscreen, maar het blijft imho nog wel veel te klein als het de piano editor betreft.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:45 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Sequencer van Reason kan ook fullscreen. Tjek de opties bij Window in Reason![]()
Dat is toch niet erg? Ik heb tracks gemaakt zonder de Redrum en voor elk drum-geluidje etc. een aparte NN19 gebruikt. Dat heeft ook zo zijn voordelen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 21:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
oh maar dat is best lastig dan, dat je die lijnen niet tegelijkertijd kan zien.
Je kan dan imho beter die drumsamples in een NNXT zetten en allemaal naar een verschillende output routen. Zo kun je alsnog iedere sample apart bewerken met effecten, zonder dat je het overzicht kwijt raakt door weetikhoeveel identieke NN19's.quote:Op maandag 30 oktober 2006 00:05 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat is toch niet erg? Ik heb tracks gemaakt zonder de Redrum en voor elk drum-geluidje etc. een aparte NN19 gebruikt. Dat heeft ook zo zijn voordelen.
quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:36 schreef Devlinsect het volgende:
Kheb weer een lading nieuwe refills:
NES Refill
Waldorf Drum & Bass X-Citers
Vengeance Effects Vol.1
Vengeance Minimal House
Vengeance Ultimate Bass
![]()
Ruilen?![]()
sigma tel audio ofzoietsquote:Op donderdag 2 november 2006 14:47 schreef Yorrit het volgende:
heb je een crappy geluidskaart?
niemand?quote:Op donderdag 2 november 2006 14:50 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
sigma tel audio ofzoietsgewoon een normale geluidskaart.
het is echt zwaar irritant![]()
bitcomet stond stiekem aan, dat was de boosdoener. nu werkt t gewoonquote:Op donderdag 2 november 2006 17:16 schreef Stupide het volgende:
't Klinkt als een driverprobleem. Probeer bij de preferences eens een andere driver uit. Ik neem aan dat je cpu en geheugen wel enigzins toereikend is om een uitgebreide Reason setup aan te kunnen. Anders zou het ook daaraan kunnen liggen.
Het moet zoals gezegd ook niet te hard staan, dat wil zeggen binnen Reason. Links onderin staat een indicator met Audio Out Clipping erop, die moet niet rood worden. Als 'ie dat wel is, moet je je main volume terugschroeven tot het rode weg is.
Verder zou ik niet veel verder komen dan dit (anders dan hardwaredefecten, maar dat zou je dan ook buiten Reason moeten merken).
hey ik wil die minimal house refill wel die je hebt.quote:Op donderdag 2 november 2006 17:24 schreef Devlinsect het volgende:
Als je serieus met Reason aan de slag wil, raad ik je een midiboard aan en een externe audiointerface
ja ik had al gezocht maar kon die nergens vinden, als je weet waar ik het kan vinden dan hoor ik het graagquote:Op donderdag 2 november 2006 19:00 schreef teknomist het volgende:
jimjim1983, al je veel coole drumsounds wilt hebben moet je eens zoeken op Synthetic Drums part 1 en 2. Techno/minimal/electro-drumsamples..
Ik hoor het dan ook graag!quote:Op donderdag 2 november 2006 19:05 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja ik had al gezocht maar kon die nergens vinden, als je weet waar ik het kan vinden dan hoor ik het graag
Zo zwaar is de applicatie toch niet? Wat zijn je computer specs?quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:39 schreef Awakie het volgende:
[..]
Ik hoor het dan ook graag!
Maar weer eens begonnen met Reason... poging 2.
Met die tutorial van Wauter erbij kom ik vast verder dan de vorige keer.
Aangezien ik weinig tot niks van midi, sequencers enzo weet is het een flinke uitdaging.![]()
Alleen m'n PC lijkt elke keer om te vallen door de zware applicatie.![]()
Over mijn computerspecs kan ik kort zijn -> oud, te oudquote:Op dinsdag 7 november 2006 13:40 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Zo zwaar is de applicatie toch niet? Wat zijn je computer specs?
thanksquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:56 schreef Awakie het volgende:
Kwam ondertussen de volgende fills tegen. Misschien heeft iemand er wat aan.
http://www.reasonbanks.com
ff registreren voordat je mag downen.
dit is echt een super tutorial voor de beginner:quote:Op zaterdag 11 november 2006 23:56 schreef Awakie het volgende:
Pffffff.......
Begin het een heel klein beetje door te krijgen...![]()
Dat is inderdaad een goeie! Maar had hem dus al. Heeft me goed op weg geholpen.quote:Op zondag 12 november 2006 16:31 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dit is echt een super tutorial voor de beginner:
http://studwww.ugent.be/~mfvhauwe/wauter/reason/reason.html![]()
quote:
quote:Op woensdag 15 november 2006 14:37 schreef Awakie het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dat is mijn vriend. Yorrit kent hem van Fok.
Een echte Fendy is moeilijk te vinden in het wild, hij is een vriendje wat al 15 18(of al meer?) jaar gitaar speelt en erg goed is in muziek. Hij kan goed geluiden en en baslijn en melodie van elkaar onderscheiden. Hij kan mij veel leren over muziek.
![]()
Is hij ook te huur en wat is zijn tarief?quote:Op woensdag 15 november 2006 14:37 schreef Awakie het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dat is mijn vriend. Yorrit kent hem van Fok.
Een echte Fendy is moeilijk te vinden in het wild, hij is een vriendje wat al 15 (of al meer?) jaar gitaar speelt en erg goed is in muziek. Hij kan goed geluiden en en baslijn en melodie van elkaar onderscheiden. Hij kan mij veel leren over muziek.![]()
quote:Op woensdag 15 november 2006 14:46 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Is hij ook te huur en wat is zijn tarief?![]()
Gezellig!quote:Op donderdag 16 november 2006 14:30 schreef Paxlie het volgende:
ben nu bezig met de tutorial dvd, daarna maar eens kijken of ik er wat van bak
UVT muziekmakersquote:
Was http://www.combinatorhq.com/ al genoemd?quote:Op zaterdag 18 november 2006 15:32 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Wie weet waar ik patches voor de subtractor/combinator etc. kan kopen? (Of downloaden)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |