Je kunt het beste gewoon met een soundeditor zoals Sound Forge of Audition je samples reversen.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 13:19 schreef Devlinsect het volgende:
Hoe kun je een sample achterste voren laten afspelen? Volgens mij lukt het niet in Reason zelf en moet je uitwijken naar bijv. Sound Forge. Iemand daar ervaring mee?
Bedankt voor je reactiequote:Op zaterdag 19 maart 2005 15:45 schreef teknomist het volgende:
[..]
Je kunt het beste gewoon met een soundeditor zoals Sound Forge of Audition je samples reversen.
Maar met Reason is het via een omweg ook mogelijk...
In de NN19-sampler moet je de sample start op '127' zetten en de loop-setting op 'FW-BW'. Dan kom je op iets uit wat lijkt op een omgekeerde sample.
Geen idee, ik gebruik zelf altijd Adobe Audition. Daar is het heel simpel: Effects > Reversequote:Op zondag 20 maart 2005 17:12 schreef Devlinsect het volgende:
Ik heb het is in Sound Forge bekeken. Kom er niet uit mèn. Hoe moet ik daar een sample reversen?
Ja hij is erg vet. Niet zo heel erg veel toegevoegde waarde t.o.v. Reason 2.5 maar wat toegevoegt is is wel erg vet zoals de mastering suite of de nieuwe Factory Sound Bank.quote:En ben je al in het bezit van 3.0 en hoe is ie?![]()
Een preview maar goed, voor het ideequote:Op maandag 21 maart 2005 14:11 schreef Devlinsect het volgende:
Pleur is een trek online Teknomist. Er zouden meer eigen Reason brouwsels hier te vinden moeten zijn. Ik hoop binnenkort m'n eerste te plaatsen. Ga ik je vast nog vragen waar ik een trek kan hosten op 't net
Ah, dan is je download binnen, zal er ook eens op zoek naar gaanquote:Op dinsdag 15 maart 2005 06:39 schreef teknomist het volgende:
Over enkele uren ben ik de gelukkige 'bezitter' van Reason 3.0.
* mee eens *quote:Op maandag 21 maart 2005 14:11 schreef Devlinsect het volgende:
Pleur is een trek online Teknomist. Er zouden meer eigen Reason brouwsels hier te vinden moeten zijn. Ik hoop binnenkort m'n eerste te plaatsen. Ga ik je vast nog vragen waar ik een trek kan hosten op 't net
Oftewel: zet bovenin je rack een mixer, en route daarvan de output naar de twee kanalen van je geluidskaart (uit mn hoofd heet dat geloof ik zoiets als 'hardware interface').quote:Op donderdag 2 juni 2005 08:35 schreef DJ_WB het volgende:
vergeet je mixer niet .....
kan je in die programma's stukjes muziek van reason bewerken dan?quote:Op zondag 26 juni 2005 01:20 schreef Beathoven het volgende:
Je zult de sequencer moeten gebruiken wil je het een ander samenstellen. Alleen vraag me niet hoe dit allemaal tot in detail werkt, je zult met een paar avonden klooien wel redelijk ver komen.
Ik gebruik de interne sequencer van Reason zelf vrijwel nooit omdat deze redelijk beperkt is qua werkruimte en het qua mogelijkheden toch niet kan winnen van Logic, Cubase en Cakewalk.
quote:Op zondag 26 juni 2005 12:34 schreef surferr het volgende:
[..]
kan je in die programma's stukjes muziek van reason bewerken dan?
Ik wil echt een handig programma hebben waar je kan knippen plakken en dat ook met preciesie kan doen , niet een beetje met je muis slepen tot je denkt dat het goed is
Hoe maak je anders een liedje ?![]()
ja dat lukt heel erg slecht , tenminste het is zo onoverzichtelijk. Telkens denk ik nou ik heb er geen zin meer in hoorquote:Op zondag 26 juni 2005 12:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
[afbeelding]
zo iig met Reason's eigen sequencer
Externe sequencers werken prima als je gebruik maakt van een tussenoplossing zoals Rewire of Sonic Foundry's MIDI routing.
Mooi zoquote:Op zondag 4 september 2005 13:31 schreef RecomServ het volgende:
hahaaaaaYES! Stupide.. de bufferinstelling en driverinstelling was de jackpot ...!
Ik had de Driver van SB gekozen, maar heb nu Primair gekozen ... en daarmee met de bufferinstellingen zitten rommelen.... de latency is nu terug gebracht tot 31ms!
is nog niet ideaal, maar het is al wel bewerkbaar voor mij..!!
thnx for the tip, ik wist echt niet waar ik het moest zoeken!
quote:Op zondag 4 september 2005 13:31 schreef RecomServ het volgende:
hahaaaaaYES! Stupide.. de bufferinstelling en driverinstelling was de jackpot ...!
Ik had de Driver van SB gekozen, maar heb nu Primair gekozen ... en daarmee met de bufferinstellingen zitten rommelen.... de latency is nu terug gebracht tot 31ms!
is nog niet ideaal, maar het is al wel bewerkbaar voor mij..!!
thnx for the tip, ik wist echt niet waar ik het moest zoeken!
Sept 5, 08:00 AM (CET)quote:Op maandag 5 september 2005 14:47 schreef Yorrit het volgende:
geen Reason, maar wel propellerheads:
De ontwikkeling van ReBirth is gestopt, en hij is nu gratis te downloaden
http://www.rebirthmuseum.com/
quote:Dear Propellerhead user,
Over the last few days, we've encountered a few problems with the ReBirth download. One of them is that the demand for the CD images vastly exceeded our wildest expectations and the numerous downloads ate all our bandwidth (and then some), bringing the download speed depressingly close to zero. The other is that a lot of people seem to be experiencing problems with their downloaded files. We are currently working hard at solving both these problems.
As a result, the ReBirth download is now temporarily disabled, but it will hopefully be back again in a few hours.
En je bedoelt dus niet een octaaf verhogen of verlagen? Of dat je in de NN XT de stem iets verhoogt en daarbij wat versnelt?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:42 schreef jimjim1983 het volgende:
ik wil met reason de hele tijd dat de pitch van een sample verandert. weet iemand hoe ik dat kan doen? ik weet wel hoe je de pitch verandert maar niet hoe je het op kan nemen, of moet je allemaal verschillende loopjes maken waarin je steeds de pitch een klein beetje verandert?
Zoals ik in de shop al zei... je moet de pitchwheel van de sampler automaten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:42 schreef jimjim1983 het volgende:
ik wil met reason de hele tijd dat de pitch van een sample verandert. weet iemand hoe ik dat kan doen? ik weet wel hoe je de pitch verandert maar niet hoe je het op kan nemen, of moet je allemaal verschillende loopjes maken waarin je steeds de pitch een klein beetje verandert?
thanksquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:21 schreef teknomist het volgende:
[..]
Zoals ik in de shop al zei... je moet de pitchwheel van de sampler automaten..
Ik vind Reason 3.0 al aardig draaien op een P2 400MHz met 320MB SDRAM, Creative/Ensoniq ES1371 (on-board) audio met Windows 2000.quote:Op zondag 4 september 2005 12:49 schreef RecomServ het volgende:
*schop* ... ik zit een beetje met 'n dilemma; ik gebruik al jaren Cool Edit Pro om mijn produkties te .. euh produceren... maar heb nu sinds kort Reason 3.0 in mijn bezit... kan er al aardig mee overweg, alleen krijg ik het niet voor elkaar om de behoorlijke latency van mijn SB Live! weg te krijgen.
Op deze manier is gewoonweg onmogelijk om mijn melodielijnen e.d. ingespeelt te krijgen.
Ik heb al wel gespeelt met de sequencer in Reason zelf, maar dat is niet mijn manier van werken...
heeft iemand enig idee wat ik daar aan zou kunnen doen?
verdere evt nuttige specs;
P4-2,8, 1024MB DDR400 dualchannel
Rechtermuisknop op een knop, wheel, fader etc. dat je wilt automaten. En dan "Edit automate" en dan kun je met je muis een lijntje trekken om aan te geven welke waarde een parameter in de tijd moet volgen.quote:
ah thanks, heb het gevondenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 20:25 schreef teknomist het volgende:
[..]
Rechtermuisknop op een knop, wheel, fader etc. dat je wilt automaten. En dan "Edit automate" en dan kun je met je muis een lijntje trekken om aan te geven welke waarde een parameter in de tijd moet volgen.
ik heb het echt niet zo hard staan, maar ik hoor dat gekraak nog steeds af en toequote:Op zaterdag 28 oktober 2006 00:42 schreef GFA het volgende:
Wanneer het kraakt moet je het geluid gewoon wat zachter zetten (hij moet niet te veel clippen)
Automation op een effect (bijv. reverb of delay), dan moet je eerst een sequencer track voor dat desbetreffende effect aanmaken, dan kan je die ook automaten
thanksquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 12:56 schreef Devlinsect het volgende:
Dan gooi jem in de NNXT en teken je een lijn zolang je het laten willen duren. En dat heet de sequencer.
Nope gewoon een extra ReDrum gebruiken.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 21:26 schreef jimjim1983 het volgende:
is het ook mogelijk om meer dan 10 samples in de drumcomputer te laden?
oh maar dat is best lastig dan, dat je die lijnen niet tegelijkertijd kan zien.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 21:28 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nope gewoon een extra ReDrum gebruiken..
Cakewalk of Cubase gebruiken, dan kun je de tracks gewoon doorelkaar bekijken en editenquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 21:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
oh maar dat is best lastig dan, dat je die lijnen niet tegelijkertijd kan zien.
Sequencer van Reason kan ook fullscreen. Tjek de opties bij Window in Reasonquote:Op zondag 29 oktober 2006 14:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Cakewalk of Cubase gebruiken, dan kun je de tracks gewoon doorelkaar bekijken en editen
[afbeelding]
Tegen fullscreen bewerken kan die sequencer van reason niet tegenop. Al is het natuurlijk ook maar net wat je gewend bent
Dan is het fullscreen, maar het blijft imho nog wel veel te klein als het de piano editor betreft.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:45 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Sequencer van Reason kan ook fullscreen. Tjek de opties bij Window in Reason![]()
Dat is toch niet erg? Ik heb tracks gemaakt zonder de Redrum en voor elk drum-geluidje etc. een aparte NN19 gebruikt. Dat heeft ook zo zijn voordelen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 21:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
oh maar dat is best lastig dan, dat je die lijnen niet tegelijkertijd kan zien.
Je kan dan imho beter die drumsamples in een NNXT zetten en allemaal naar een verschillende output routen. Zo kun je alsnog iedere sample apart bewerken met effecten, zonder dat je het overzicht kwijt raakt door weetikhoeveel identieke NN19's.quote:Op maandag 30 oktober 2006 00:05 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat is toch niet erg? Ik heb tracks gemaakt zonder de Redrum en voor elk drum-geluidje etc. een aparte NN19 gebruikt. Dat heeft ook zo zijn voordelen.
quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:36 schreef Devlinsect het volgende:
Kheb weer een lading nieuwe refills:
NES Refill
Waldorf Drum & Bass X-Citers
Vengeance Effects Vol.1
Vengeance Minimal House
Vengeance Ultimate Bass
![]()
Ruilen?![]()
sigma tel audio ofzoietsquote:Op donderdag 2 november 2006 14:47 schreef Yorrit het volgende:
heb je een crappy geluidskaart?
niemand?quote:Op donderdag 2 november 2006 14:50 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
sigma tel audio ofzoietsgewoon een normale geluidskaart.
het is echt zwaar irritant![]()
bitcomet stond stiekem aan, dat was de boosdoener. nu werkt t gewoonquote:Op donderdag 2 november 2006 17:16 schreef Stupide het volgende:
't Klinkt als een driverprobleem. Probeer bij de preferences eens een andere driver uit. Ik neem aan dat je cpu en geheugen wel enigzins toereikend is om een uitgebreide Reason setup aan te kunnen. Anders zou het ook daaraan kunnen liggen.
Het moet zoals gezegd ook niet te hard staan, dat wil zeggen binnen Reason. Links onderin staat een indicator met Audio Out Clipping erop, die moet niet rood worden. Als 'ie dat wel is, moet je je main volume terugschroeven tot het rode weg is.
Verder zou ik niet veel verder komen dan dit (anders dan hardwaredefecten, maar dat zou je dan ook buiten Reason moeten merken).
hey ik wil die minimal house refill wel die je hebt.quote:Op donderdag 2 november 2006 17:24 schreef Devlinsect het volgende:
Als je serieus met Reason aan de slag wil, raad ik je een midiboard aan en een externe audiointerface
ja ik had al gezocht maar kon die nergens vinden, als je weet waar ik het kan vinden dan hoor ik het graagquote:Op donderdag 2 november 2006 19:00 schreef teknomist het volgende:
jimjim1983, al je veel coole drumsounds wilt hebben moet je eens zoeken op Synthetic Drums part 1 en 2. Techno/minimal/electro-drumsamples..
Ik hoor het dan ook graag!quote:Op donderdag 2 november 2006 19:05 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja ik had al gezocht maar kon die nergens vinden, als je weet waar ik het kan vinden dan hoor ik het graag
Zo zwaar is de applicatie toch niet? Wat zijn je computer specs?quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:39 schreef Awakie het volgende:
[..]
Ik hoor het dan ook graag!
Maar weer eens begonnen met Reason... poging 2.
Met die tutorial van Wauter erbij kom ik vast verder dan de vorige keer.
Aangezien ik weinig tot niks van midi, sequencers enzo weet is het een flinke uitdaging.![]()
Alleen m'n PC lijkt elke keer om te vallen door de zware applicatie.![]()
Over mijn computerspecs kan ik kort zijn -> oud, te oudquote:Op dinsdag 7 november 2006 13:40 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Zo zwaar is de applicatie toch niet? Wat zijn je computer specs?
thanksquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:56 schreef Awakie het volgende:
Kwam ondertussen de volgende fills tegen. Misschien heeft iemand er wat aan.
http://www.reasonbanks.com
ff registreren voordat je mag downen.
dit is echt een super tutorial voor de beginner:quote:Op zaterdag 11 november 2006 23:56 schreef Awakie het volgende:
Pffffff.......
Begin het een heel klein beetje door te krijgen...![]()
Dat is inderdaad een goeie! Maar had hem dus al. Heeft me goed op weg geholpen.quote:Op zondag 12 november 2006 16:31 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dit is echt een super tutorial voor de beginner:
http://studwww.ugent.be/~mfvhauwe/wauter/reason/reason.html![]()
quote:
quote:Op woensdag 15 november 2006 14:37 schreef Awakie het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dat is mijn vriend. Yorrit kent hem van Fok.
Een echte Fendy is moeilijk te vinden in het wild, hij is een vriendje wat al 15 18(of al meer?) jaar gitaar speelt en erg goed is in muziek. Hij kan goed geluiden en en baslijn en melodie van elkaar onderscheiden. Hij kan mij veel leren over muziek.
![]()
Is hij ook te huur en wat is zijn tarief?quote:Op woensdag 15 november 2006 14:37 schreef Awakie het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dat is mijn vriend. Yorrit kent hem van Fok.
Een echte Fendy is moeilijk te vinden in het wild, hij is een vriendje wat al 15 (of al meer?) jaar gitaar speelt en erg goed is in muziek. Hij kan goed geluiden en en baslijn en melodie van elkaar onderscheiden. Hij kan mij veel leren over muziek.![]()
quote:Op woensdag 15 november 2006 14:46 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Is hij ook te huur en wat is zijn tarief?![]()
Gezellig!quote:Op donderdag 16 november 2006 14:30 schreef Paxlie het volgende:
ben nu bezig met de tutorial dvd, daarna maar eens kijken of ik er wat van bak
UVT muziekmakersquote:
Was http://www.combinatorhq.com/ al genoemd?quote:Op zaterdag 18 november 2006 15:32 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Wie weet waar ik patches voor de subtractor/combinator etc. kan kopen? (Of downloaden)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |