Je kunt het beste gewoon met een soundeditor zoals Sound Forge of Audition je samples reversen.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 13:19 schreef Devlinsect het volgende:
Hoe kun je een sample achterste voren laten afspelen? Volgens mij lukt het niet in Reason zelf en moet je uitwijken naar bijv. Sound Forge. Iemand daar ervaring mee?
Bedankt voor je reactiequote:Op zaterdag 19 maart 2005 15:45 schreef teknomist het volgende:
[..]
Je kunt het beste gewoon met een soundeditor zoals Sound Forge of Audition je samples reversen.
Maar met Reason is het via een omweg ook mogelijk...
In de NN19-sampler moet je de sample start op '127' zetten en de loop-setting op 'FW-BW'. Dan kom je op iets uit wat lijkt op een omgekeerde sample.
Geen idee, ik gebruik zelf altijd Adobe Audition. Daar is het heel simpel: Effects > Reversequote:Op zondag 20 maart 2005 17:12 schreef Devlinsect het volgende:
Ik heb het is in Sound Forge bekeken. Kom er niet uit mèn. Hoe moet ik daar een sample reversen?
Ja hij is erg vet. Niet zo heel erg veel toegevoegde waarde t.o.v. Reason 2.5 maar wat toegevoegt is is wel erg vet zoals de mastering suite of de nieuwe Factory Sound Bank.quote:En ben je al in het bezit van 3.0 en hoe is ie?![]()
Een preview maar goed, voor het ideequote:Op maandag 21 maart 2005 14:11 schreef Devlinsect het volgende:
Pleur is een trek online Teknomist. Er zouden meer eigen Reason brouwsels hier te vinden moeten zijn. Ik hoop binnenkort m'n eerste te plaatsen. Ga ik je vast nog vragen waar ik een trek kan hosten op 't net
Ah, dan is je download binnen, zal er ook eens op zoek naar gaanquote:Op dinsdag 15 maart 2005 06:39 schreef teknomist het volgende:
Over enkele uren ben ik de gelukkige 'bezitter' van Reason 3.0.
* mee eens *quote:Op maandag 21 maart 2005 14:11 schreef Devlinsect het volgende:
Pleur is een trek online Teknomist. Er zouden meer eigen Reason brouwsels hier te vinden moeten zijn. Ik hoop binnenkort m'n eerste te plaatsen. Ga ik je vast nog vragen waar ik een trek kan hosten op 't net
Oftewel: zet bovenin je rack een mixer, en route daarvan de output naar de twee kanalen van je geluidskaart (uit mn hoofd heet dat geloof ik zoiets als 'hardware interface').quote:Op donderdag 2 juni 2005 08:35 schreef DJ_WB het volgende:
vergeet je mixer niet .....
kan je in die programma's stukjes muziek van reason bewerken dan?quote:Op zondag 26 juni 2005 01:20 schreef Beathoven het volgende:
Je zult de sequencer moeten gebruiken wil je het een ander samenstellen. Alleen vraag me niet hoe dit allemaal tot in detail werkt, je zult met een paar avonden klooien wel redelijk ver komen.
Ik gebruik de interne sequencer van Reason zelf vrijwel nooit omdat deze redelijk beperkt is qua werkruimte en het qua mogelijkheden toch niet kan winnen van Logic, Cubase en Cakewalk.
quote:Op zondag 26 juni 2005 12:34 schreef surferr het volgende:
[..]
kan je in die programma's stukjes muziek van reason bewerken dan?
Ik wil echt een handig programma hebben waar je kan knippen plakken en dat ook met preciesie kan doen , niet een beetje met je muis slepen tot je denkt dat het goed is
Hoe maak je anders een liedje ?![]()
ja dat lukt heel erg slecht , tenminste het is zo onoverzichtelijk. Telkens denk ik nou ik heb er geen zin meer in hoorquote:Op zondag 26 juni 2005 12:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
[afbeelding]
zo iig met Reason's eigen sequencer
Externe sequencers werken prima als je gebruik maakt van een tussenoplossing zoals Rewire of Sonic Foundry's MIDI routing.
Mooi zoquote:Op zondag 4 september 2005 13:31 schreef RecomServ het volgende:
hahaaaaaYES! Stupide.. de bufferinstelling en driverinstelling was de jackpot ...!
Ik had de Driver van SB gekozen, maar heb nu Primair gekozen ... en daarmee met de bufferinstellingen zitten rommelen.... de latency is nu terug gebracht tot 31ms!
is nog niet ideaal, maar het is al wel bewerkbaar voor mij..!!
thnx for the tip, ik wist echt niet waar ik het moest zoeken!
quote:Op zondag 4 september 2005 13:31 schreef RecomServ het volgende:
hahaaaaaYES! Stupide.. de bufferinstelling en driverinstelling was de jackpot ...!
Ik had de Driver van SB gekozen, maar heb nu Primair gekozen ... en daarmee met de bufferinstellingen zitten rommelen.... de latency is nu terug gebracht tot 31ms!
is nog niet ideaal, maar het is al wel bewerkbaar voor mij..!!
thnx for the tip, ik wist echt niet waar ik het moest zoeken!
Sept 5, 08:00 AM (CET)quote:Op maandag 5 september 2005 14:47 schreef Yorrit het volgende:
geen Reason, maar wel propellerheads:
De ontwikkeling van ReBirth is gestopt, en hij is nu gratis te downloaden
http://www.rebirthmuseum.com/
quote:Dear Propellerhead user,
Over the last few days, we've encountered a few problems with the ReBirth download. One of them is that the demand for the CD images vastly exceeded our wildest expectations and the numerous downloads ate all our bandwidth (and then some), bringing the download speed depressingly close to zero. The other is that a lot of people seem to be experiencing problems with their downloaded files. We are currently working hard at solving both these problems.
As a result, the ReBirth download is now temporarily disabled, but it will hopefully be back again in a few hours.
En je bedoelt dus niet een octaaf verhogen of verlagen? Of dat je in de NN XT de stem iets verhoogt en daarbij wat versnelt?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:42 schreef jimjim1983 het volgende:
ik wil met reason de hele tijd dat de pitch van een sample verandert. weet iemand hoe ik dat kan doen? ik weet wel hoe je de pitch verandert maar niet hoe je het op kan nemen, of moet je allemaal verschillende loopjes maken waarin je steeds de pitch een klein beetje verandert?
Zoals ik in de shop al zei... je moet de pitchwheel van de sampler automaten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:42 schreef jimjim1983 het volgende:
ik wil met reason de hele tijd dat de pitch van een sample verandert. weet iemand hoe ik dat kan doen? ik weet wel hoe je de pitch verandert maar niet hoe je het op kan nemen, of moet je allemaal verschillende loopjes maken waarin je steeds de pitch een klein beetje verandert?
thanksquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:21 schreef teknomist het volgende:
[..]
Zoals ik in de shop al zei... je moet de pitchwheel van de sampler automaten..
Ik vind Reason 3.0 al aardig draaien op een P2 400MHz met 320MB SDRAM, Creative/Ensoniq ES1371 (on-board) audio met Windows 2000.quote:Op zondag 4 september 2005 12:49 schreef RecomServ het volgende:
*schop* ... ik zit een beetje met 'n dilemma; ik gebruik al jaren Cool Edit Pro om mijn produkties te .. euh produceren... maar heb nu sinds kort Reason 3.0 in mijn bezit... kan er al aardig mee overweg, alleen krijg ik het niet voor elkaar om de behoorlijke latency van mijn SB Live! weg te krijgen.
Op deze manier is gewoonweg onmogelijk om mijn melodielijnen e.d. ingespeelt te krijgen.
Ik heb al wel gespeelt met de sequencer in Reason zelf, maar dat is niet mijn manier van werken...
heeft iemand enig idee wat ik daar aan zou kunnen doen?
verdere evt nuttige specs;
P4-2,8, 1024MB DDR400 dualchannel
Rechtermuisknop op een knop, wheel, fader etc. dat je wilt automaten. En dan "Edit automate" en dan kun je met je muis een lijntje trekken om aan te geven welke waarde een parameter in de tijd moet volgen.quote:
ah thanks, heb het gevondenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 20:25 schreef teknomist het volgende:
[..]
Rechtermuisknop op een knop, wheel, fader etc. dat je wilt automaten. En dan "Edit automate" en dan kun je met je muis een lijntje trekken om aan te geven welke waarde een parameter in de tijd moet volgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |