Om de aanslag te beperken moet je de attack aanpassen. Voor een lange aanslag een beetje aankloten met de release-parameter maar niet maximaal zetten, want daar krijg je spijt van.quote:Op maandag 11 december 2006 20:58 schreef Awakie het volgende:
Weet iemand hoe je een lange doorlopende toon maakt?
1-tje die zeg maar gelijk op volume en toonhoogte blijft?
Ik wil een geluid maken wat 8 of 16 tellen duurt en waarvan je ook geen aanslag hoort.
Inderdaad, nu wordt hij nooit meer gereleased.quote:Op maandag 11 december 2006 21:03 schreef teknomist het volgende:
[..]
Om de aanslag te beperken moet je de attack aanpassen. Voor een lange aanslag een beetje aankloten met de release-parameter maar niet maximaal zetten, want daar krijg je spijt van..
Als je in de ADSR-evelope de Decay en Sustain helemaal open zet en de Release helemaal dicht, blijft de toon precies even lang hangen als je de toets indrukt.quote:Op maandag 11 december 2006 20:58 schreef Awakie het volgende:
Weet iemand hoe je een lange doorlopende toon maakt?
1-tje die zeg maar gelijk op volume en toonhoogte blijft?
Ik wil een geluid maken wat 8 of 16 tellen duurt en waarvan je ook geen aanslag hoort.
creepy halloween-achtige tune, zit ook iets in wat aan krakend hout doet denken. Zou zo in een spel kunnenquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:31 schreef neusvleugel het volgende:
Ah mooi, een Reason topic![]()
Ik ben er ook nog steeds mee aan het spelen, weinig projectjes die echt af zijn maar ik heb er wel lol in. Dit nummer is echter wel al weer een tijdje afgerond, voor iedereen die het horen wil: http://rapidshare.com/fil(...)_Hairy_Hill.mp3.html
quote:Op maandag 11 december 2006 22:24 schreef DemonRage het volgende:
Vocoders zijn btw ook wel vet om te gebruiken... ik heb een keer met een vocoder de bekende cuppycake-sample geremixed in een eigen brouwsel.
Het tempo van de sample was zo onregelmatig dat ik af en toe moest bijsturen met de pitcher, die als je de sample door een vocoder afspeelt geen effect heeft op de toonhoogte.
Btw... hier de 'songtext' van het cuppycake-lied:
You're my honeybunch, sugarpot, pumpy-umpy-umpkin, you're my sweety pie.
You're my cuppycake, gumdrop, smoogums boogums you're the apple of my eye.
Dan moet je ook alle samples hebbenquote:Op donderdag 14 december 2006 19:50 schreef barter het volgende:
[..]
Klinkt lekker professioneel, ik vind het nummer echt wel vet gemaakt,
zou je me misschien dat .rns bestandje kunnen sturen zodat ik kan zien hoe je bepaalde dingen hebt gedaan?
(barthuis@hotmail.com)
quote:Op donderdag 14 december 2006 23:14 schreef TheArowana het volgende:
Weet er trouwens toevallig iemand een goede online Reason handleiding voor leken? Ik heb al een aardige gevonden, maar die gaat niet echt de diepte in. Ik heb namelijk geen zin hier met teveel n00b-vragen te komen..
(haalt iemand aub de 's' weg achter 'Propellorheads' in de titel? Ik vind het een beetje slordig)
Topic lezenquote:Op vrijdag 18 maart 2005 23:39 schreef nipeng het volgende:
http://studwww.ugent.be/~mfvhauwe/wauter/reason/reason.html kwam ik tegen in een ander topic. Wellicht handig.
Niet dat ik zoiets weet te beoordelen.
Thnx. Ik denk dat je het sampletje van de computerprocessor voor krakend hout aanhoortquote:Op donderdag 14 december 2006 01:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
creepy halloween-achtige tune, zit ook iets in wat aan krakend hout doet denken. Zou zo in een spel kunnen
Yeah, die link daar had ik zelf al gevonden, maar ik ben nog niet verzadigdquote:Topic lezen
zeik niet zo, kan best.quote:Op donderdag 14 december 2006 23:14 schreef TheArowana het volgende:
(haalt iemand aub de 's' weg achter 'Propellorheads' in de titel? Ik vind het een beetje slordig)
Dat melodietje van 'Muziekje' is wel tof. Alleen hoer je de boel geproduceerd hebt, dat vind ik minder denderend. En dat geldt eigenlijk voor allemaal. Veel te veel galm, en te standaard drumpartijen. Het klinkt allemaal een beetje te General Midi-achtig.quote:Op vrijdag 15 december 2006 20:38 schreef DemonRage het volgende:
Met Reason is niet alleen trance en house-achtige dingen te maken... hier nog wat enkele dingen (met verschillende stijlen) die ik gebrouwd heb:
DR Style 2.mp3
Muziekje.mp3
Wizardry.mp3 (een tune van een Commodore 64 spel)
iesj echt hallal vleesj (beetje buitenlandse sferen in verwerkt)
Jij hebt goed geluisterd hoe dream/soft-trance in elkaar zit.quote:Op vrijdag 15 december 2006 21:00 schreef Stupide het volgende:
Maar goed, tijd voor jullie oordeel.![]()
Klik...
"Willen" is een onregelmatig werkwoord. Derhalve zeggen en schrijven we niet "hij wilt" maar "hij wil"quote:Op maandag 18 december 2006 21:16 schreef TheArowana het volgende:
[blablabla]
Als hij het 'Propellerhoofd Reden' wilt noemen...blabla...
O mag best hoor.quote:Op maandag 18 december 2006 22:29 schreef teknomist het volgende:
Het is dat ik geen MUZ-mod bent anders had ik jullie allang billenkoek gegeven!
In furieuze typpartijen heb ik de beschamende gewoonte alle (mij 'eigenlijk' wel bekende) regels van de spelling en grammatica te vergeten.quote:"Willen" is een onregelmatig werkwoord. Derhalve zeggen en schrijven we niet "hij wilt" maar "hij wil"
Het had, vind ik, wat 'voller' mogen klinken, maar het zit erg netjes in elkaar.quote:Op vrijdag 15 december 2006 21:00 schreef Stupide het volgende:
Maar goed, tijd voor jullie oordeel.![]()
Klik...
Waarom niet een externe midi device. Geen latency, meerdere in- en outputs etc.quote:Op woensdag 20 december 2006 20:05 schreef barter het volgende:
Ik zal ik dan maar weer van wal steken
Ik wil binnenkort een nieuwe geluidskaart kopen
is deze een beetje geschikt voor mijn midi keyboard
"terratec ewx 24/96"
iemand ervaring met dit ding?
dat is ongeveer het eerste wat ik zag!quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:03 schreef Rabieluh het volgende:
Is het mogelijk om de bpm in een nummer aan te passen? Ik zie dat zo snel eigenlijk niet.
De melodie zou ik inderdaad eerder moeten stoppen of vervormen ofzoiets. Variatie op de Oh en Ah's vind ik ook een goed idee!quote:Op vrijdag 22 december 2006 23:40 schreef Yorrit het volgende:
redelijke 1ste poging
vond de beats/percussie wel lekker.
die pad melodie ging me wat te lang door, ik vond em ook niet zo vet, de melodie.
die vage ahhh vocals zijn wel tof, als je daar iets meer meer varrieerd is het wel leuk denk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |