abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43834056
Ik zet m'n eerste probeersel van 11-11 ook maar even online.
Hebben geprobeerd om een stukje van Chriss Source - Hugs 'n Kisses na te maken.

http://www.dj-fendy.com/hugs11-11.mp3
Technobaby
pi_43834079
TVP'tje

ps. Kan iemand de titel even fixxen?
Demolish your own Face
I fractured my skull while dancing to dubstep
pi_43834115
quote:
Op donderdag 23 november 2006 17:26 schreef Rabieluh het volgende:
Heb reason sinds anderhalve week, leuk prog al raak ik soms het overzicht kwijt door alle paterns en automations die ik overal maak

Hier een probeersel waar ik 2 daagjes mee bezig ben geweest. Erg kort nog

http://people.zeelandnet.nl/danckaer/combine_ver5.mp3
Klinkt al leuk zeg!
Technobaby
pi_43914485
Mijn laatste nummer met Reason:
http://media.putfile.com/Joseph-Hague---Carinal-Utility-Functions

Vooral gebruikt van externe samples, alleen de basslines en pads komen uit Reason. Dat vind ik zelf ook het enige redelijke dat Reason te bieden heeft: de subtractor en wat pads. De rest flink gecompressed met T-Racks en over het hele nummer een spring-reverb om het geheel wat sappiger te maken.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_43922083
quote:
Op zondag 26 november 2006 20:27 schreef teknomist het volgende:
Mijn laatste nummer met Reason:
http://media.putfile.com/Joseph-Hague---Carinal-Utility-Functions

Vooral gebruikt van externe samples, alleen de basslines en pads komen uit Reason. Dat vind ik zelf ook het enige redelijke dat Reason te bieden heeft: de subtractor en wat pads. De rest flink gecompressed met T-Racks en over het hele nummer een spring-reverb om het geheel wat sappiger te maken.
De beste productie die ik hier heb gehoord.

De opbouw van ut nummer, gebruik van verschillende klanken. Netjes. Je beschrijft dat je alles hebt gecompressed met T-racks. Waarom en hoe doe je dat in Reason: VST naar Reason?

Ik neem aan dat je deze T-racks gebruikt?
http://www.t-racks.com/Main.html?prod_TR_Plug
pi_43924788
quote:
Op maandag 27 november 2006 09:58 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

De opbouw van ut nummer, gebruik van verschillende klanken. Netjes. Je beschrijft dat je alles hebt gecompressed met T-racks. Waarom en hoe doe je dat in Reason: VST naar Reason?

ik denk dat ie de sporen in ableton laadt..
pi_43939553
quote:
Op maandag 27 november 2006 09:58 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

T-Racks kun je ook als standalone programma gebruiken. . Ik exporteer mijn track vanuit Reason gewoon naar wave en met T-racks master ik het geheel. Daarna gebruik ik Audition voor wat laatste editten. Per spoor masteren e.d. doe ik gewoon in Reason zelf. Vooral de kick oppompen door wat te sleuten met de ratio en attack in de compressor en een tubecompressor (zit in Scream) over de baslijn heen. T-Racks gebruik ik puur om het geheel nog wat op te pompen en vooral voor de stereo imager die echt vet is, de beste feature van T-racks.

Tip: hang tussen je MIDI out en je mixer in Reason een multibrand compressor (patch van Combinator). Daar gaat je track echt een stuk vetter van klinken.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 28 november 2006 @ 17:09:21 #108
87148 Stupide
Stompzinnig
pi_43966069
Tussen je MIDI out en je mixer in Reason? Dat lijkt me nogal onmogelijk. Tussen je mixer en je je audio interface bedoel je zeker?
pi_43966226
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:09 schreef Stupide het volgende:
Tussen je MIDI out en je mixer in Reason? Dat lijkt me nogal onmogelijk. Tussen je mixer en je je audio interface bedoel je zeker?

mijn nieuwste reason creatie : http://media.putfile.com/building-castles
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_43972690
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:09 schreef Stupide het volgende:
Ja, dat bedoelde ik. .
pi_44000640
ff wat nieuwe combinator pads in elkaar geflanst en wat ambient spul gemaakt...

http://media.putfile.com/IrfieJ---wintertime
pi_44043249
Ik werk nu al een tijdje met Propellerhead Reason 3 en het maken van beats gaat wel goed.
Maar nu ben ik laatst bezig gegaan met samples knippen om er loops van te maken,
hiervoor gebruik ik GoldWave en Recycle.

Ik heb nu stukjes geknipt uit het nummer Vangelis - Conquest Of Paradise .rex2 van gemaakt in recycle en ingevoegd met dr. rex loop player in Reason.

Maar als ik nu in reason kijk en er een beat op probeer te maken krijg ik hem aan het begin wel in de maat
maar op een gegeven moment komt de snare te laat.
Ook zie ik dat op de punten waar de bass komt dat dat niet op de bar lijnen valt.
Ik heb natuurlijk wel in recycle alle samples even lang gemaakt en hetzelfde tempo toegewezen (110 BPM)
en leek het me logisch om ook in Reason het tempo op 110 te zetten.

Is er geen manier hoe je makkelijk samples in kan voegen en er bijvoorbeeld een beat sample onder kan zetten op hetzelfde tempo en dat ie dat dan gewoon goed afspeeld???

Alvaste bedankt
pi_44048152
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 00:12 schreef barter het volgende:
Ik werk nu al een tijdje met Propellerhead Reason 3 en het maken van beats gaat wel goed.
Maar nu ben ik laatst bezig gegaan met samples knippen om er loops van te maken,
hiervoor gebruik ik GoldWave en Recycle.

Ik heb nu stukjes geknipt uit het nummer Vangelis - Conquest Of Paradise .rex2 van gemaakt in recycle en ingevoegd met dr. rex loop player in Reason.

Maar als ik nu in reason kijk en er een beat op probeer te maken krijg ik hem aan het begin wel in de maat
maar op een gegeven moment komt de snare te laat.
Ook zie ik dat op de punten waar de bass komt dat dat niet op de bar lijnen valt.
Ik heb natuurlijk wel in recycle alle samples even lang gemaakt en hetzelfde tempo toegewezen (110 BPM)
en leek het me logisch om ook in Reason het tempo op 110 te zetten.

Is er geen manier hoe je makkelijk samples in kan voegen en er bijvoorbeeld een beat sample onder kan zetten op hetzelfde tempo en dat ie dat dan gewoon goed afspeeld???

Alvaste bedankt
Waar laad je de sample in? Al geprobeerd met Dr. Rex of NN-XT?
pi_44052636
Heb je me verhaal wel gelezen?

Ik denk dat ik het wel gevonden heb.
1. Je moet eerst met recycle slices op de bass zetten.
2. laat hem in met dr. rex loop player
3. zet nu de slices op de bars
4. kopieer alle slices en druk op "Ctrl-K"

Dit werkte bij mij iig ik heb nu een sample die precies op alle bars valt zonder dat het hapert

Is dit de juiste manier? Kan iemand mij dit vertellen?
pi_44053508
volgens mij wel... er zijn veel tutorials over recycle
pi_44056220
Ik kan anders niet veel vinden over langere samples op de maat krijgen
pi_44057505
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 14:58 schreef barter het volgende:
Ik kan anders niet veel vinden over langere samples op de maat krijgen
Inladen in de NN-XT (of die andere sampeler). Streep trekken in de sequencer et voila.
pi_44059323
Maar stel je hebt een klassiek stuk, daar zit niet echt een duidelijke bass snare en hihart in.
maar nu wil je daar een beat op maken.
Nu heb je al een beat en je voegt dat klassieke stuk eraan toe...
Hoe laat je dat samen mooi klinken met hetzelfde tempo enzo want bij mij gaat het begin wel goed
maar op een gegeven moment loopt het niet meer op de maat.

Hier is het nummer wel,

http://download.yousendit.com/C9ABF495665E55BD

niet letten op hoe slordig het klinkt want daar ben ik nog helemaal niet mee bezig geweest, het gaat me nu ff om hoe ik die snare op de maat kan krijgen want in de drumcomputer is het ene vakje te laat en in het andere vakje te vroeg.
en in de sequencer ga ik niet elk streepje goed proberen neer te zetten omdat ik weet dat er ook wel een andere manier moet zijn.
pi_44066491
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 16:45 schreef barter het volgende:
Maar stel je hebt een klassiek stuk, daar zit niet echt een duidelijke bass snare en hihart in.
maar nu wil je daar een beat op maken.
Nu heb je al een beat en je voegt dat klassieke stuk eraan toe...
Hoe laat je dat samen mooi klinken met hetzelfde tempo enzo want bij mij gaat het begin wel goed
maar op een gegeven moment loopt het niet meer op de maat.

Hier is het nummer wel,

http://download.yousendit.com/C9ABF495665E55BD

niet letten op hoe slordig het klinkt want daar ben ik nog helemaal niet mee bezig geweest, het gaat me nu ff om hoe ik die snare op de maat kan krijgen want in de drumcomputer is het ene vakje te laat en in het andere vakje te vroeg.
en in de sequencer ga ik niet elk streepje goed proberen neer te zetten omdat ik weet dat er ook wel een andere manier moet zijn.
ff de resolutie in de redrum wat fijner zetten
pi_44066581
kan je de sample niet aan het tempo syncen, dat ie automatisch gestretched wordt?
  zaterdag 2 december 2006 @ 13:42:25 #121
87148 Stupide
Stompzinnig
pi_44078028
Het syncen van (grote) externe samples van buiten Reason blijft wat lastig. Het is zaak dat je zo goed mogelijk weet welk tempo die sample heeft. Dan kan je er makkelijker een ritme onder zetten. Reason heeft geen timestretchfunctie, dus je zal een beetje moeten pielen om het goed te krijgen.
Eerst stel de Reason dan in op het tempo van de externe sample. Het slimste is natuurlijk (als je een strak ritme wilt krijgen) om de externe sample op slimme plaatsen te knippen en die vervolgens met bijvoorbeeld een NN-XT in de maat te zetten. Daarbij zou ik de functie 'snap to grid' uitzetten, dan heb je meer vrijheid. En er geldt: hoe langer de sample die je wilt invoegen in een ritme, hoe lastiger het is om 'm strak te houden met bijv. een Redrum.
pi_44078126
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:42 schreef Stupide het volgende:
En er geldt: hoe langer de sample die je wilt invoegen in een ritme, hoe lastiger het is om 'm strak te houden met bijv. een Redrum.
Inderdaad, vooral als het akoestische muziek betreft. Dat loopt niet zo perfect op de maat dan gesequencede muziek. Overigens kun je wel timestretchen, iets met een sample in de NN19 inladen, een hele rits van hele kleine blokjes trekken en vervolgens de sample start automaten van begin tot einde. Niet het beste resultaat maar wel iets. .
pi_44082169
Maar als je in recycle een tempo kan toewijzen dan kun je in reason dat tempo aanhouden toch?
Want er kopt gewoon geen reet van, hoe weet je bijvoorbeeld hoeveel bar een lange sample is.
Of moet je helemaal niet aan het tempo zitten en gewoon het tempo van die sample behouden en in reason dat tempo aanpassen.

Het voordeel van dit nummer is dat ik ze geknipt heb in 4 verschillende stukken die allemaal even lang zijn met hetzelfde tempo, omdat als je ze onder elkaar zet dan loopt het allemaal wel goed.
maar als ik nou overnieuw begin met dit nummer met iets betere geknipte samples dan krijg ik de hihat niet eens meer op de maat.

Ik snap er echt geen fuck van is er geen ander programma waarmee je een sample een vaste tempo kan toewijzen dat ook klopt in reason?
pi_44093322
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 17:02 schreef barter het volgende:
Ik snap er echt geen fuck van is er geen ander programma waarmee je een sample een vaste tempo kan toewijzen dat ook klopt in reason?
Je zou het in Nuendo kunnen proberen en Reason dan rewiren.
pi_44107292
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 17:02 schreef barter het volgende:
hoe weet je bijvoorbeeld hoeveel bar een lange sample is.
Tellen.
quote:
Of moet je helemaal niet aan het tempo zitten en gewoon het tempo van die sample behouden en in reason dat tempo aanpassen.
In Recycle stel je alle parameters zo in zodat het aantal bpm dat ie aangeeft ongeveer overeen komt met wat jij voor bpm verwacht. Vervolgens importeer je het in Reason en hoef je je niet aan te passen aan het tempo van Reason, behalve als je hele extreme verschillen hebt. Een Rex-file op 130 bpm kun je in Reason wel op 120 bpm afspelen maar niet op 80 bpm ofzo.
pi_44111023
Ik heb nu die hele shit wel zo goed als op de maat, maar nu is de sample net eerder afgelopen dan het bar blokje lang is, dus je hoort een halve sec. niets.

Nu is er toch een mogelijkheid dat je kunt time-strechen of zoiets? een slice langer maken ofzo?
Ik heb veel geprobeerd met dr. rex loop player maar dat lukt me niet.

Iemand een idee hoe dit werkt???
pi_44136406
Zo, hier is een track die k een tijdje geleden heb gemaakt, maar ns ff een poging tot masteren gedaan, Gemaakt in reason, gemastered in cubase met Tikkie compressie, eq en stereo-imaging. Ik krijg alleen een paar resonante frequenties maar niet weg..... hmmz... Have fun ermee
http://media.putfile.com/Project-One
  maandag 4 december 2006 @ 19:10:47 #128
79815 Awakie
Underworld
pi_44141293
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:42 schreef DPXMT het volgende:
Zo, hier is een track die k een tijdje geleden heb gemaakt, maar ns ff een poging tot masteren gedaan, Gemaakt in reason, gemastered in cubase met Tikkie compressie, eq en stereo-imaging. Ik krijg alleen een paar resonante frequenties maar niet weg..... hmmz... Have fun ermee
Klinkt lekker! Zonnetje erbij op een ligbed en het is compleet.
Alleen de gitaar komt er een beetje hard in.
Technobaby
pi_44141397
quote:
Klinkt lekker en inderdaad die gitaar mag wel iets zachter en iets smeuiiger.

Resonanties kun je verhelpen met een goed afgestelde EQ maar ik denk dat je het beter bij de wortel (dus bij het afmixen) kan aanpakken. Ik moet wel zeggen dat ik hier weinig merk van resonante frequenties behalve de gitaar is iets te hard is.
pi_44143027
klopt, ik hoorde zelf ook dat de gitaar te hard stond....maarja, k heb mn computer laatst geformatteerd en toen raakte de originele reason-file kwijt, dus heb ik niks aan de mix kunnen doen helaas...
pi_44143144
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:01 schreef DPXMT het volgende:
klopt, ik hoorde zelf ook dat de gitaar te hard stond....maarja, k heb mn computer laatst geformatteerd en toen raakte de originele reason-file kwijt, dus heb ik niks aan de mix kunnen doen helaas...
EQ-dan, hoewel dat echt een onmogelijke taak wordt denk ik.

http://media.putfile.com/Joseph-Hague---Coffeeshop-1000-master

Mijn nieuwe track.
pi_44143687
pi_44159411
tvp
pi_44160414
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:04 schreef teknomist het volgende:

[..]

EQ-dan, hoewel dat echt een onmogelijke taak wordt denk ik.

http://media.putfile.com/Joseph-Hague---Coffeeshop-1000-master

Mijn nieuwe track.
ik vind hem erg vet.. klinkt goed beetje villalosbol achtig...
  dinsdag 5 december 2006 @ 14:04:30 #135
154947 forgotmyself
I Almost Forgot Myself
pi_44161774
quote:
Klinkt erg goed, geluid klinkt goed en de melodien ook.
quote:
Ik moest eerst even aan wennen(ben niet bekend met deze stijl), maar als je dan even luistert klinkt het echt relaxt. Knap gedaan om met alleen beats en geluiden zo'n nummer te maken(welke stijl is dit, minimal ofzo?)

Ben zelf een tijdje geleden voor het eerst wat met Reason bezig gegaan, maar had al ervaring met andere programma's.

Nummer wat ik al een tijdje afheb:
http://www.fileupyours.com/files/14182/Spinning%20Head.mp3
pi_44203798
Vraagje waar de meer ervaren Reasonners vast wel raad mee weten:

Als ik alles wat ik in mijn sequencer heb gezet wil gaan afluisteren dan blijf ik mijn Malstroms horen. Hoe zet ik die uit of op een bepaalde stand zodat ik ze alleen hoor als ik ze in mijn sequencer heb opgenomen?
Zoals je bij de Redrum Enable pattern section uitklikt dus.

Zit er nu al een tijd mee te kloten maar het lukt maar niet!
Technobaby
pi_44203995
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 14:04 schreef forgotmyself het volgende:
Nummer wat ik al een tijdje afheb:
http://www.fileupyours.com/files/14182/Spinning%20Head.mp3
Klinkt goed, let alleen wat meer op de balans qua afmix. Het is nu soms iets te druk. .
pi_44204019
quote:
Op woensdag 6 december 2006 20:02 schreef Awakie het volgende:

Als ik alles wat ik in mijn sequencer heb gezet wil gaan afluisteren dan blijf ik mijn Malstroms horen. Hoe zet ik die uit of op een bepaalde stand zodat ik ze alleen hoor als ik ze in mijn sequencer heb opgenomen?

Ik snap je vraag niet echt, is me iets te onduidelijk. Je kunt toch in de sequencer in het linkermenu een spoor muten? Heb je dat al geprobeerd?
pi_44204125
quote:
Op woensdag 6 december 2006 20:02 schreef Awakie het volgende:

2x op stop drukken en weer op play?
als het is wat ik denk dat je bedoelt.
pi_44204156
Ik snap het misschien. Let even op de release-parameters in synths zoals Subtractor en Malstrom.

Als een release-parameter helemaal voluit staat dan kun je gaan slapen en dan hoor je het morgen nog steeds.
pi_44204234
vette track trouwens teknomist, mijn complimenten
pi_44204284
quote:
Op woensdag 6 december 2006 20:08 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik snap je vraag niet echt, is me iets te onduidelijk. Je kunt toch in de sequencer in het linkermenu een spoor muten? Heb je dat al geprobeerd?
Ik speel zeg maar mijn " hele" track af via de play-knop. Ik blijf dan maar horen wat ik in de malstrom via de matrix heb gemaakt. Gedurende de hele track. Niet alleen op de plekken waar ik het in de sequencer heb gezet.
Ik zal het muten nog even proberen maar volgens mij had ik dat al geprobeerd.
Technobaby
  woensdag 6 december 2006 @ 20:17:54 #143
147235 Bombardier
The artillery man
pi_44204376
Is er ook een Cubase topic?
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
Kornukov: Carry out the task, destroy it!
pi_44204495
quote:
Op woensdag 6 december 2006 20:15 schreef Awakie het volgende:

[..]

Ik speel zeg maar mijn " hele" track af via de play-knop. Ik blijf dan maar horen wat ik in de malstrom via de matrix heb gemaakt. Gedurende de hele track. Niet alleen op de plekken waar ik het in de sequencer heb gezet.
Ik zal het muten nog even proberen maar volgens mij had ik dat al geprobeerd.
Ik werk nooit met de Matrix. Het enige onderdeel van Reason dat ik nooit gebruik en waar ik niks van snap.

Sorry. .
  woensdag 6 december 2006 @ 20:21:59 #145
19529 Fendy
True Spirit
pi_44204522
quote:
Op woensdag 6 december 2006 20:17 schreef Bombardier het volgende:
Is er ook een Cubase topic?
Het enige dat ik kon vinden

Cubase SX vragen en antwoorden!
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_44204738
quote:
Op woensdag 6 december 2006 20:21 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik werk nooit met de Matrix. Het enige onderdeel van Reason dat ik nooit gebruik en waar ik niks van snap.

Sorry. .
Jij speelt de melodie met je midi controllert en laat het geluid dan vervormen door bv. een malstrom en neemt dat op in je sequencer?

Ik heb weer geen midi-controllert
Technobaby
pi_44204833
quote:
Op woensdag 6 december 2006 20:27 schreef Awakie het volgende:

[..]

Jij speelt de melodie met je midi controllert en laat het geluid dan vervormen door bv. een malstrom en neemt dat op in je sequencer?

Ik heb weer geen midi-controllert
Klopt of ik trek gewoon blokjes in de sequencer zelf. .
Ik heb zodoende het gevoel dat ik meer controle heb dan met een pattern sequencer als de Matrix of die van ReDrum.
pi_44204908
En het geluid met je Malstrom laten vervormen? Een synth als de Malstrom is juist de basis voor je geluid... het vervormen of aanpassen van je geluid doe mi met effecten zoals de Scream of een reverb.
pi_44205543
quote:
Op woensdag 6 december 2006 20:31 schreef teknomist het volgende:
En het geluid met je Malstrom laten vervormen? Een synth als de Malstrom is juist de basis voor je geluid... het vervormen of aanpassen van je geluid doe mi met effecten zoals de Scream of een reverb.
Ik zet eerst een melodie (toonsoort) in de matrix, zoek er dan via de malstrom een leuk geluid bij, draai daar aan wat knoppen om dat geluid aan te passen en kopiëer het dan naar de sequencer. Screams en reverbs heb ik wel al even mee gespeeld maar nog niet gebruikt.

Maar je kan dus ook zonder die matrix en direct je toonsoorten in de Malstrom zetten?
Technobaby
pi_44206987
Aha! heb nu m'n noten direct in de Malstrom gezet. Nu hoor ik alleen geluiden als er streepjes in m'n sequencer staan.
Ik gooi die matrixjes er dan maar uit, blijkbaar bleven die gewoon de Malstroms aansturen. Is weer een heel andere manier van werken!
Kan ik alles gaan overzetten
En streepjes gaan zetten

Bedankt!
Technobaby
pi_44220027
je kan ook de lfo's in de malstrom gebruiken om het geluid aan te passen.. en je kan tie op de matrix gebruiken om noten aan elkaar te binden
pi_44221072
Ik heb de Malstrom ontdekt. . Geil!
pi_44221111
de subtraktor met een paar extra malstrom oscilators is geiler
pi_44338317
Weet iemand hoe je een lange doorlopende toon maakt?
1-tje die zeg maar gelijk op volume en toonhoogte blijft?

Ik wil een geluid maken wat 8 of 16 tellen duurt en waarvan je ook geen aanslag hoort.
Technobaby
pi_44338518
quote:
Op maandag 11 december 2006 20:58 schreef Awakie het volgende:

Ik wil een geluid maken wat 8 of 16 tellen duurt en waarvan je ook geen aanslag hoort.
Om de aanslag te beperken moet je de attack aanpassen. Voor een lange aanslag een beetje aankloten met de release-parameter maar niet maximaal zetten, want daar krijg je spijt van. .
pi_44340428
quote:
Op maandag 11 december 2006 21:03 schreef teknomist het volgende:

[..]

Om de aanslag te beperken moet je de attack aanpassen. Voor een lange aanslag een beetje aankloten met de release-parameter maar niet maximaal zetten, want daar krijg je spijt van. .
Inderdaad, nu wordt hij nooit meer gereleased.
Maar redelijk gelukt nu!
Technobaby
  maandag 11 december 2006 @ 22:24:27 #157
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_44340808
Vocoders zijn btw ook wel vet om te gebruiken... ik heb een keer met een vocoder de bekende cuppycake-sample geremixed in een eigen brouwsel.

Het tempo van de sample was zo onregelmatig dat ik af en toe moest bijsturen met de pitcher, die als je de sample door een vocoder afspeelt geen effect heeft op de toonhoogte.

Btw... hier de 'songtext' van het cuppycake-lied:
You're my honeybunch, sugarpot, pumpy-umpy-umpkin, you're my sweety pie.
You're my cuppycake, gumdrop, smoogums boogums you're the apple of my eye.
  maandag 11 december 2006 @ 23:05:40 #158
87148 Stupide
Stompzinnig
pi_44342466
quote:
Op maandag 11 december 2006 20:58 schreef Awakie het volgende:

Als je in de ADSR-evelope de Decay en Sustain helemaal open zet en de Release helemaal dicht, blijft de toon precies even lang hangen als je de toets indrukt.
  dinsdag 12 december 2006 @ 21:31:58 #159
163246 neusvleugel
vleugel des neus
pi_44371804
Ah mooi, een Reason topic

Ik ben er ook nog steeds mee aan het spelen, weinig projectjes die echt af zijn maar ik heb er wel lol in. Dit nummer is echter wel al weer een tijdje afgerond, voor iedereen die het horen wil: http://rapidshare.com/fil(...)_Hairy_Hill.mp3.html
pi_44414141
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 21:31 schreef neusvleugel het volgende:
Ah mooi, een Reason topic

Ik ben er ook nog steeds mee aan het spelen, weinig projectjes die echt af zijn maar ik heb er wel lol in. Dit nummer is echter wel al weer een tijdje afgerond, voor iedereen die het horen wil: http://rapidshare.com/fil(...)_Hairy_Hill.mp3.html
creepy halloween-achtige tune, zit ook iets in wat aan krakend hout doet denken. Zou zo in een spel kunnen
pi_44435271
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:24 schreef DemonRage het volgende:
Vocoders zijn btw ook wel vet om te gebruiken... ik heb een keer met een vocoder de bekende cuppycake-sample geremixed in een eigen brouwsel.

Het tempo van de sample was zo onregelmatig dat ik af en toe moest bijsturen met de pitcher, die als je de sample door een vocoder afspeelt geen effect heeft op de toonhoogte.

Btw... hier de 'songtext' van het cuppycake-lied:
You're my honeybunch, sugarpot, pumpy-umpy-umpkin, you're my sweety pie.
You're my cuppycake, gumdrop, smoogums boogums you're the apple of my eye.

Klinkt lekker professioneel, ik vind het nummer echt wel vet gemaakt,
zou je me misschien dat .rns bestandje kunnen sturen zodat ik kan zien hoe je bepaalde dingen hebt gedaan?

(barthuis@hotmail.com)
pi_44438056
quote:
Op donderdag 14 december 2006 19:50 schreef barter het volgende:

[..]

Klinkt lekker professioneel, ik vind het nummer echt wel vet gemaakt,
zou je me misschien dat .rns bestandje kunnen sturen zodat ik kan zien hoe je bepaalde dingen hebt gedaan?

(barthuis@hotmail.com)
Dan moet je ook alle samples hebben
pi_44438860
duh
pi_44442603
Weet er trouwens toevallig iemand een goede online Reason handleiding voor leken? Ik heb al een aardige gevonden, maar die gaat niet echt de diepte in. Ik heb namelijk geen zin hier met teveel n00b-vragen te komen..

(haalt iemand aub de 's' weg achter 'Propellorheads' in de titel? Ik vind het een beetje slordig)
Demolish your own Face
  donderdag 14 december 2006 @ 23:19:57 #166
19529 Fendy
True Spirit
pi_44442813
quote:
Op donderdag 14 december 2006 23:14 schreef TheArowana het volgende:
Weet er trouwens toevallig iemand een goede online Reason handleiding voor leken? Ik heb al een aardige gevonden, maar die gaat niet echt de diepte in. Ik heb namelijk geen zin hier met teveel n00b-vragen te komen..

(haalt iemand aub de 's' weg achter 'Propellorheads' in de titel? Ik vind het een beetje slordig)
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 23:39 schreef nipeng het volgende:
http://studwww.ugent.be/~mfvhauwe/wauter/reason/reason.html kwam ik tegen in een ander topic. Wellicht handig.

Niet dat ik zoiets weet te beoordelen.
Topic lezen
Je hebt gelijk Fen.
  vrijdag 15 december 2006 @ 00:35:51 #167
163246 neusvleugel
vleugel des neus
pi_44445084
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]

creepy halloween-achtige tune, zit ook iets in wat aan krakend hout doet denken. Zou zo in een spel kunnen
Thnx. Ik denk dat je het sampletje van de computerprocessor voor krakend hout aanhoort

Dit is wat je krijgt als je willekeurig wat rondklikt met je muis en er wat omheen verzint:
Trashware - Infestations

Het .rns bestand van dit nummer, voor wie zich verveelt en wat wil remixen ofzo
  vrijdag 15 december 2006 @ 01:35:21 #168
90482 TheArowana
wild-erotisch
pi_44445890
quote:
Topic lezen
Yeah, die link daar had ik zelf al gevonden, maar ik ben nog niet verzadigd
Demolish your own Face
pi_44446061
quote:
Op donderdag 14 december 2006 23:14 schreef TheArowana het volgende:

zeik niet zo, kan best.
de site heet ook propellerheads.se

dus ook geen propellOrheads
pi_44446113
Weer een paar mooie refills erbij. .
pi_44447466
-modbreak- Doe eens ontspannen. -modbreak-

[ Bericht 93% gewijzigd door nipeng op 18-12-2006 23:25:40 ]
  vrijdag 15 december 2006 @ 20:38:59 #172
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_44467659
Met Reason is niet alleen trance en house-achtige dingen te maken... hier nog wat enkele dingen (met verschillende stijlen) die ik gebrouwd heb:

DR Style 2.mp3
Muziekje.mp3
Wizardry.mp3 (een tune van een Commodore 64 spel)
iesj echt hallal vleesj (beetje buitenlandse sferen in verwerkt )
  vrijdag 15 december 2006 @ 21:00:59 #173
87148 Stupide
Stompzinnig
pi_44468319
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 20:38 schreef DemonRage het volgende:
Met Reason is niet alleen trance en house-achtige dingen te maken... hier nog wat enkele dingen (met verschillende stijlen) die ik gebrouwd heb:

DR Style 2.mp3
Muziekje.mp3
Wizardry.mp3 (een tune van een Commodore 64 spel)
iesj echt hallal vleesj (beetje buitenlandse sferen in verwerkt )
Dat melodietje van 'Muziekje' is wel tof. Alleen hoer je de boel geproduceerd hebt, dat vind ik minder denderend. En dat geldt eigenlijk voor allemaal. Veel te veel galm, en te standaard drumpartijen. Het klinkt allemaal een beetje te General Midi-achtig.

Maar goed, tijd voor jullie oordeel.
Klik...
  vrijdag 15 december 2006 @ 21:59:37 #174
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_44469925
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 21:00 schreef Stupide het volgende:

Klik...
Jij hebt goed geluisterd hoe dream/soft-trance in elkaar zit.

Lang aan bezig geweest?

Ik flans namelijk redelijk snel wat in elkaar met een beperkt aantal tracks ipv dat ik er veel tijd in steek
pi_44475318
Misschien een te specialistisch vraagje maar hoe krijg je van die geile natte geluidjes zoals je die vaak hoort in de platen van Villalobos bijvoorbeeld. Ik zat zelf te denken aan hele korte, stijle frequentiewisselingen van een geluidje i.c.m. een springreverb ofzo. Iemand anders nog ideeen?
pi_44475878
zal ik toch echt eerst een plaat van Villalobos moeten luisteren. .
pi_44478800
Anders plaats je een sample van een voorbeeld.
  zaterdag 16 december 2006 @ 12:51:47 #178
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_44479683
Weet trouwens iemand hoe je een key-release kan wissen (of verplaatsen) ? 't is namelijk vet irritant als je verschillende accoorden speelt (vooral met strings) en na het copy/pasten blijken ze net na het begin van de maat af te kappen omdat er nog een key-release verborgen zit.
pi_44492581
-modbreak- Doe eens ontspannen. -modbreak-

[ Bericht 94% gewijzigd door nipeng op 18-12-2006 23:26:54 ]
Demolish your own Face
pi_44494844
.
pi_44498423
-modbreak- Verwijderde quote en reply -modbreak-

[ Bericht 70% gewijzigd door nipeng op 18-12-2006 23:37:26 ]
  zondag 17 december 2006 @ 11:03:39 #182
87148 Stupide
Stompzinnig
pi_44501479
Doe ff normaal mensen...
  zondag 17 december 2006 @ 13:19:30 #183
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_44504457
En nu weer muziek maken.
pi_44514435
Chill. .
  maandag 18 december 2006 @ 21:16:09 #185
90482 TheArowana
wild-erotisch
pi_44551777
-modbreak- Laat het rusten dude. -modbreak-

[ Bericht 91% gewijzigd door nipeng op 18-12-2006 23:35:59 ]
Demolish your own Face
  maandag 18 december 2006 @ 21:53:35 #186
19529 Fendy
True Spirit
pi_44553114
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:16 schreef TheArowana het volgende:
[blablabla]

Als hij het 'Propellerhoofd Reden' wilt noemen...blabla...
"Willen" is een onregelmatig werkwoord. Derhalve zeggen en schrijven we niet "hij wilt" maar "hij wil"

Je hebt gelijk Fen.
pi_44554695
Het is dat ik geen MUZ-mod bent anders had ik jullie allang billenkoek gegeven!
pi_44555334
Gottsamme. Waar gaaaaaaat dit over zeg. .
  maandag 18 december 2006 @ 23:38:53 #189
11502 nipeng
The last ride is free
pi_44557121
Tja jullie kunnen best beide gelijk willen krijgen maar voer die discussie ergens anders.
quote:
Op maandag 18 december 2006 22:29 schreef teknomist het volgende:
Het is dat ik geen MUZ-mod bent anders had ik jullie allang billenkoek gegeven!
O mag best hoor.
pi_44601311
quote:
"Willen" is een onregelmatig werkwoord. Derhalve zeggen en schrijven we niet "hij wilt" maar "hij wil"
In furieuze typpartijen heb ik de beschamende gewoonte alle (mij 'eigenlijk' wel bekende) regels van de spelling en grammatica te vergeten.

Maar terug terzake zou ik ook willen zeggen.
Demolish your own Face
pi_44607336
Ik zal ik dan maar weer van wal steken

Ik wil binnenkort een nieuwe geluidskaart kopen

is deze een beetje geschikt voor mijn midi keyboard

"terratec ewx 24/96"

iemand ervaring met dit ding?
  donderdag 21 december 2006 @ 01:38:45 #192
154947 forgotmyself
I Almost Forgot Myself
pi_44617620
Ik heb geen ervaring met die geluidskaart, ik neem aan dat je hem tweedehands wil kopen want het is al een vrij oud ding. Of die midi aansluiting heeft weet ik niet, hieronder staan de specificaties die ik gevonden heb, maar die zijn niet echt duidelijk waar het om midi gaat. Maar verder lijkt het wel een goede kaart.
Link naar de specs:
http://tweakers.net/nieuw(...)ystem-EWX-24-96.html
  Moderator donderdag 21 december 2006 @ 13:31:32 #193
18653 crew  D.
pi_44626130
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 06:38 schreef teknomist het volgende:

Een uitgebreidere OP komt later .
Hoeveel later?
  Moderator donderdag 21 december 2006 @ 13:45:08 #194
18653 crew  D.
pi_44626563
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 21:00 schreef Stupide het volgende:

Klik...
Het had, vind ik, wat 'voller' mogen klinken, maar het zit erg netjes in elkaar.
pi_44628554
quote:
Op woensdag 20 december 2006 20:05 schreef barter het volgende:
Ik zal ik dan maar weer van wal steken

Ik wil binnenkort een nieuwe geluidskaart kopen

is deze een beetje geschikt voor mijn midi keyboard

"terratec ewx 24/96"

iemand ervaring met dit ding?
Waarom niet een externe midi device. Geen latency, meerdere in- en outputs etc.

http://www.rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=704
pi_44633766
Die krengen zijn zo duur!

Ik ga binnenkort ook een DTS Receiver halen en ik wil daar gewoon een goeie geluidskaart bij met zo'n min mogelijke latency en waar de geluidskwaliteit zeer goed van is.

Een USB-MIDI interface kan ik altijd nog halen.

pi_44635196
Valt toch mee? Voor rond de 140 euro (geloof ik) heb je een goeie van M-audio.
pi_44635991
Het nadeel is dat ik er graag een optical uitgang in wil hebben waar ik ook mijn DTS geluid mee kan afspelen, deze audiokaartjes hebben alleen maar stereo uitgangen.
pi_44671079
Was ik aan een lekker rauw technotrackje bezig kom ik een leuk melodietje tegen! Paste absoluut niet in waar ik mee bezig was en heb er een nieuwe van gemaakt. Beter dan mijn technotrack want daar loop ik in vast.

Zo.. dit is dus mijn eerste track:
http://media.putfile.com/Squeeze-75

Commentaar is van harte welkom!
Technobaby
pi_44671685
redelijke 1ste poging
vond de beats/percussie wel lekker.
die pad melodie ging me wat te lang door, ik vond em ook niet zo vet, de melodie.
die vage ahhh vocals zijn wel tof, als je daar iets meer meer varrieerd is het wel leuk denk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')