Klinkt al leuk zeg!quote:Op donderdag 23 november 2006 17:26 schreef Rabieluh het volgende:
Heb reason sinds anderhalve week, leuk prog al raak ik soms het overzicht kwijt door alle paterns en automations die ik overal maak
Hier een probeersel waar ik 2 daagjes mee bezig ben geweest. Erg kort nog
http://people.zeelandnet.nl/danckaer/combine_ver5.mp3
De beste productie die ik hier heb gehoord.quote:Op zondag 26 november 2006 20:27 schreef teknomist het volgende:
Mijn laatste nummer met Reason:
http://media.putfile.com/Joseph-Hague---Carinal-Utility-Functions
Vooral gebruikt van externe samples, alleen de basslines en pads komen uit Reason. Dat vind ik zelf ook het enige redelijke dat Reason te bieden heeft: de subtractor en wat pads. De rest flink gecompressed met T-Racks en over het hele nummer een spring-reverb om het geheel wat sappiger te maken.
ik denk dat ie de sporen in ableton laadt..quote:Op maandag 27 november 2006 09:58 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
De beste productie die ik hier heb gehoord.![]()
De opbouw van ut nummer, gebruik van verschillende klanken. Netjes. Je beschrijft dat je alles hebt gecompressed met T-racks. Waarom en hoe doe je dat in Reason: VST naar Reason?
Ik neem aan dat je deze T-racks gebruikt?
http://www.t-racks.com/Main.html?prod_TR_Plug
T-Racks kun je ook als standalone programma gebruiken.quote:Op maandag 27 november 2006 09:58 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
De beste productie die ik hier heb gehoord.![]()
De opbouw van ut nummer, gebruik van verschillende klanken. Netjes. Je beschrijft dat je alles hebt gecompressed met T-racks. Waarom en hoe doe je dat in Reason: VST naar Reason?
Ik neem aan dat je deze T-racks gebruikt?
http://www.t-racks.com/Main.html?prod_TR_Plug
quote:Op dinsdag 28 november 2006 17:09 schreef Stupide het volgende:
Tussen je MIDI out en je mixer in Reason? Dat lijkt me nogal onmogelijk. Tussen je mixer en je je audio interface bedoel je zeker?
Ja, dat bedoelde ik.quote:Op dinsdag 28 november 2006 17:09 schreef Stupide het volgende:
Tussen je MIDI out en je mixer in Reason? Dat lijkt me nogal onmogelijk. Tussen je mixer en je je audio interface bedoel je zeker?
Waar laad je de sample in? Al geprobeerd met Dr. Rex of NN-XT?quote:Op vrijdag 1 december 2006 00:12 schreef barter het volgende:
Ik werk nu al een tijdje met Propellerhead Reason 3 en het maken van beats gaat wel goed.
Maar nu ben ik laatst bezig gegaan met samples knippen om er loops van te maken,
hiervoor gebruik ik GoldWave en Recycle.
Ik heb nu stukjes geknipt uit het nummer Vangelis - Conquest Of Paradise .rex2 van gemaakt in recycle en ingevoegd met dr. rex loop player in Reason.
Maar als ik nu in reason kijk en er een beat op probeer te maken krijg ik hem aan het begin wel in de maat
maar op een gegeven moment komt de snare te laat.
Ook zie ik dat op de punten waar de bass komt dat dat niet op de bar lijnen valt.
Ik heb natuurlijk wel in recycle alle samples even lang gemaakt en hetzelfde tempo toegewezen (110 BPM)
en leek het me logisch om ook in Reason het tempo op 110 te zetten.
Is er geen manier hoe je makkelijk samples in kan voegen en er bijvoorbeeld een beat sample onder kan zetten op hetzelfde tempo en dat ie dat dan gewoon goed afspeeld???
Alvaste bedankt
Inladen in de NN-XT (of die andere sampeler). Streep trekken in de sequencer et voila.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:58 schreef barter het volgende:
Ik kan anders niet veel vinden over langere samples op de maat krijgen
ff de resolutie in de redrum wat fijner zettenquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:45 schreef barter het volgende:
Maar stel je hebt een klassiek stuk, daar zit niet echt een duidelijke bass snare en hihart in.
maar nu wil je daar een beat op maken.
Nu heb je al een beat en je voegt dat klassieke stuk eraan toe...
Hoe laat je dat samen mooi klinken met hetzelfde tempo enzo want bij mij gaat het begin wel goed
maar op een gegeven moment loopt het niet meer op de maat.
Hier is het nummer wel,
http://download.yousendit.com/C9ABF495665E55BD
niet letten op hoe slordig het klinkt want daar ben ik nog helemaal niet mee bezig geweest, het gaat me nu ff om hoe ik die snare op de maat kan krijgen want in de drumcomputer is het ene vakje te laat en in het andere vakje te vroeg.
en in de sequencer ga ik niet elk streepje goed proberen neer te zetten omdat ik weet dat er ook wel een andere manier moet zijn.
Inderdaad, vooral als het akoestische muziek betreft. Dat loopt niet zo perfect op de maat dan gesequencede muziek. Overigens kun je wel timestretchen, iets met een sample in de NN19 inladen, een hele rits van hele kleine blokjes trekken en vervolgens de sample start automaten van begin tot einde. Niet het beste resultaat maar wel iets.quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:42 schreef Stupide het volgende:
En er geldt: hoe langer de sample die je wilt invoegen in een ritme, hoe lastiger het is om 'm strak te houden met bijv. een Redrum.
Je zou het in Nuendo kunnen proberen en Reason dan rewiren.quote:Op zaterdag 2 december 2006 17:02 schreef barter het volgende:
Ik snap er echt geen fuck van is er geen ander programma waarmee je een sample een vaste tempo kan toewijzen dat ook klopt in reason?
Tellen.quote:Op zaterdag 2 december 2006 17:02 schreef barter het volgende:
hoe weet je bijvoorbeeld hoeveel bar een lange sample is.
In Recycle stel je alle parameters zo in zodat het aantal bpm dat ie aangeeft ongeveer overeen komt met wat jij voor bpm verwacht. Vervolgens importeer je het in Reason en hoef je je niet aan te passen aan het tempo van Reason, behalve als je hele extreme verschillen hebt. Een Rex-file op 130 bpm kun je in Reason wel op 120 bpm afspelen maar niet op 80 bpm ofzo.quote:Of moet je helemaal niet aan het tempo zitten en gewoon het tempo van die sample behouden en in reason dat tempo aanpassen.
Klinkt lekker! Zonnetje erbij op een ligbed en het is compleet.quote:Op maandag 4 december 2006 16:42 schreef DPXMT het volgende:
Zo, hier is een track die k een tijdje geleden heb gemaakt, maar ns ff een poging tot masteren gedaan, Gemaakt in reason, gemastered in cubase met Tikkie compressie, eq en stereo-imaging. Ik krijg alleen een paar resonante frequenties maar niet weg..... hmmz... Have fun ermee
http://media.putfile.com/Project-One
Klinkt lekker en inderdaad die gitaar mag wel iets zachter en iets smeuiiger.quote:Op maandag 4 december 2006 16:42 schreef DPXMT het volgende:
Zo, hier is een track die k een tijdje geleden heb gemaakt, maar ns ff een poging tot masteren gedaan, Gemaakt in reason, gemastered in cubase met Tikkie compressie, eq en stereo-imaging. Ik krijg alleen een paar resonante frequenties maar niet weg..... hmmz... Have fun ermee
EQ-dan, hoewel dat echt een onmogelijke taak wordt denk ik.quote:Op maandag 4 december 2006 20:01 schreef DPXMT het volgende:
klopt, ik hoorde zelf ook dat de gitaar te hard stond....maarja, k heb mn computer laatst geformatteerd en toen raakte de originele reason-file kwijt, dus heb ik niks aan de mix kunnen doen helaas...
ik vind hem erg vet.. klinkt goed beetje villalosbol achtig...quote:Op maandag 4 december 2006 20:04 schreef teknomist het volgende:
[..]
EQ-dan, hoewel dat echt een onmogelijke taak wordt denk ik.
http://media.putfile.com/Joseph-Hague---Coffeeshop-1000-master
Mijn nieuwe track.
Klinkt erg goed, geluid klinkt goed en de melodien ook.quote:Op maandag 4 december 2006 16:42 schreef DPXMT het volgende:
Ik moest eerst even aan wennen(ben niet bekend met deze stijl), maar als je dan even luistert klinkt het echt relaxt. Knap gedaan om met alleen beats en geluiden zo'n nummer te maken(welke stijl is dit, minimal ofzo?)quote:Op maandag 4 december 2006 20:04 schreef teknomist het volgende:
http://media.putfile.com/Joseph-Hague---Coffeeshop-1000-master
Mijn nieuwe track.
Klinkt goed, let alleen wat meer op de balans qua afmix. Het is nu soms iets te druk.quote:Op dinsdag 5 december 2006 14:04 schreef forgotmyself het volgende:
Nummer wat ik al een tijdje afheb:
http://www.fileupyours.com/files/14182/Spinning%20Head.mp3
Ik snap je vraag niet echt, is me iets te onduidelijk. Je kunt toch in de sequencer in het linkermenu een spoor muten? Heb je dat al geprobeerd?quote:Op woensdag 6 december 2006 20:02 schreef Awakie het volgende:
Vraagje waar de meer ervaren Reasonners vast wel raad mee weten:
Als ik alles wat ik in mijn sequencer heb gezet wil gaan afluisteren dan blijf ik mijn Malstroms horen. Hoe zet ik die uit of op een bepaalde stand zodat ik ze alleen hoor als ik ze in mijn sequencer heb opgenomen?
Zoals je bij de Redrum Enable pattern section uitklikt dus.
Zit er nu al een tijd mee te kloten maar het lukt maar niet!![]()
2x op stop drukken en weer op play?quote:Op woensdag 6 december 2006 20:02 schreef Awakie het volgende:
Vraagje waar de meer ervaren Reasonners vast wel raad mee weten:
Als ik alles wat ik in mijn sequencer heb gezet wil gaan afluisteren dan blijf ik mijn Malstroms horen. Hoe zet ik die uit of op een bepaalde stand zodat ik ze alleen hoor als ik ze in mijn sequencer heb opgenomen?
Zoals je bij de Redrum Enable pattern section uitklikt dus.
Zit er nu al een tijd mee te kloten maar het lukt maar niet!![]()
Ik speel zeg maar mijn " hele" track af via de play-knop. Ik blijf dan maar horen wat ik in de malstrom via de matrix heb gemaakt. Gedurende de hele track. Niet alleen op de plekken waar ik het in de sequencer heb gezet.quote:Op woensdag 6 december 2006 20:08 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik snap je vraag niet echt, is me iets te onduidelijk. Je kunt toch in de sequencer in het linkermenu een spoor muten? Heb je dat al geprobeerd?
Ik werk nooit met de Matrix. Het enige onderdeel van Reason dat ik nooit gebruik en waar ik niks van snap.quote:Op woensdag 6 december 2006 20:15 schreef Awakie het volgende:
[..]
Ik speel zeg maar mijn " hele" track af via de play-knop. Ik blijf dan maar horen wat ik in de malstrom via de matrix heb gemaakt. Gedurende de hele track. Niet alleen op de plekken waar ik het in de sequencer heb gezet.
Ik zal het muten nog even proberen maar volgens mij had ik dat al geprobeerd.
Het enige dat ik kon vindenquote:Op woensdag 6 december 2006 20:17 schreef Bombardier het volgende:
Is er ook een Cubase topic?
Jij speelt de melodie met je midi controllert en laat het geluid dan vervormen door bv. een malstrom en neemt dat op in je sequencer?quote:Op woensdag 6 december 2006 20:21 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik werk nooit met de Matrix. Het enige onderdeel van Reason dat ik nooit gebruik en waar ik niks van snap.
Sorry..
Klopt of ik trek gewoon blokjes in de sequencer zelf.quote:Op woensdag 6 december 2006 20:27 schreef Awakie het volgende:
[..]
Jij speelt de melodie met je midi controllert en laat het geluid dan vervormen door bv. een malstrom en neemt dat op in je sequencer?
Ik heb weer geen midi-controllert![]()
Ik zet eerst een melodie (toonsoort) in de matrix, zoek er dan via de malstrom een leuk geluid bij, draai daar aan wat knoppen om dat geluid aan te passen en kopiëer het dan naar de sequencer. Screams en reverbs heb ik wel al even mee gespeeld maar nog niet gebruikt.quote:Op woensdag 6 december 2006 20:31 schreef teknomist het volgende:
En het geluid met je Malstrom laten vervormen? Een synth als de Malstrom is juist de basis voor je geluid... het vervormen of aanpassen van je geluid doe mi met effecten zoals de Scream of een reverb.
Om de aanslag te beperken moet je de attack aanpassen. Voor een lange aanslag een beetje aankloten met de release-parameter maar niet maximaal zetten, want daar krijg je spijt van.quote:Op maandag 11 december 2006 20:58 schreef Awakie het volgende:
Weet iemand hoe je een lange doorlopende toon maakt?
1-tje die zeg maar gelijk op volume en toonhoogte blijft?
Ik wil een geluid maken wat 8 of 16 tellen duurt en waarvan je ook geen aanslag hoort.
Inderdaad, nu wordt hij nooit meer gereleased.quote:Op maandag 11 december 2006 21:03 schreef teknomist het volgende:
[..]
Om de aanslag te beperken moet je de attack aanpassen. Voor een lange aanslag een beetje aankloten met de release-parameter maar niet maximaal zetten, want daar krijg je spijt van..
Als je in de ADSR-evelope de Decay en Sustain helemaal open zet en de Release helemaal dicht, blijft de toon precies even lang hangen als je de toets indrukt.quote:Op maandag 11 december 2006 20:58 schreef Awakie het volgende:
Weet iemand hoe je een lange doorlopende toon maakt?
1-tje die zeg maar gelijk op volume en toonhoogte blijft?
Ik wil een geluid maken wat 8 of 16 tellen duurt en waarvan je ook geen aanslag hoort.
creepy halloween-achtige tune, zit ook iets in wat aan krakend hout doet denken. Zou zo in een spel kunnenquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:31 schreef neusvleugel het volgende:
Ah mooi, een Reason topic![]()
Ik ben er ook nog steeds mee aan het spelen, weinig projectjes die echt af zijn maar ik heb er wel lol in. Dit nummer is echter wel al weer een tijdje afgerond, voor iedereen die het horen wil: http://rapidshare.com/fil(...)_Hairy_Hill.mp3.html
quote:Op maandag 11 december 2006 22:24 schreef DemonRage het volgende:
Vocoders zijn btw ook wel vet om te gebruiken... ik heb een keer met een vocoder de bekende cuppycake-sample geremixed in een eigen brouwsel.
Het tempo van de sample was zo onregelmatig dat ik af en toe moest bijsturen met de pitcher, die als je de sample door een vocoder afspeelt geen effect heeft op de toonhoogte.
Btw... hier de 'songtext' van het cuppycake-lied:
You're my honeybunch, sugarpot, pumpy-umpy-umpkin, you're my sweety pie.
You're my cuppycake, gumdrop, smoogums boogums you're the apple of my eye.
Dan moet je ook alle samples hebbenquote:Op donderdag 14 december 2006 19:50 schreef barter het volgende:
[..]
Klinkt lekker professioneel, ik vind het nummer echt wel vet gemaakt,
zou je me misschien dat .rns bestandje kunnen sturen zodat ik kan zien hoe je bepaalde dingen hebt gedaan?
(barthuis@hotmail.com)
quote:Op donderdag 14 december 2006 23:14 schreef TheArowana het volgende:
Weet er trouwens toevallig iemand een goede online Reason handleiding voor leken? Ik heb al een aardige gevonden, maar die gaat niet echt de diepte in. Ik heb namelijk geen zin hier met teveel n00b-vragen te komen..
(haalt iemand aub de 's' weg achter 'Propellorheads' in de titel? Ik vind het een beetje slordig)
Topic lezenquote:Op vrijdag 18 maart 2005 23:39 schreef nipeng het volgende:
http://studwww.ugent.be/~mfvhauwe/wauter/reason/reason.html kwam ik tegen in een ander topic. Wellicht handig.
Niet dat ik zoiets weet te beoordelen.
Thnx. Ik denk dat je het sampletje van de computerprocessor voor krakend hout aanhoortquote:Op donderdag 14 december 2006 01:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
creepy halloween-achtige tune, zit ook iets in wat aan krakend hout doet denken. Zou zo in een spel kunnen
Yeah, die link daar had ik zelf al gevonden, maar ik ben nog niet verzadigdquote:Topic lezen
zeik niet zo, kan best.quote:Op donderdag 14 december 2006 23:14 schreef TheArowana het volgende:
(haalt iemand aub de 's' weg achter 'Propellorheads' in de titel? Ik vind het een beetje slordig)
Dat melodietje van 'Muziekje' is wel tof. Alleen hoer je de boel geproduceerd hebt, dat vind ik minder denderend. En dat geldt eigenlijk voor allemaal. Veel te veel galm, en te standaard drumpartijen. Het klinkt allemaal een beetje te General Midi-achtig.quote:Op vrijdag 15 december 2006 20:38 schreef DemonRage het volgende:
Met Reason is niet alleen trance en house-achtige dingen te maken... hier nog wat enkele dingen (met verschillende stijlen) die ik gebrouwd heb:
DR Style 2.mp3
Muziekje.mp3
Wizardry.mp3 (een tune van een Commodore 64 spel)
iesj echt hallal vleesj (beetje buitenlandse sferen in verwerkt)
Jij hebt goed geluisterd hoe dream/soft-trance in elkaar zit.quote:Op vrijdag 15 december 2006 21:00 schreef Stupide het volgende:
Maar goed, tijd voor jullie oordeel.![]()
Klik...
"Willen" is een onregelmatig werkwoord. Derhalve zeggen en schrijven we niet "hij wilt" maar "hij wil"quote:Op maandag 18 december 2006 21:16 schreef TheArowana het volgende:
[blablabla]
Als hij het 'Propellerhoofd Reden' wilt noemen...blabla...
O mag best hoor.quote:Op maandag 18 december 2006 22:29 schreef teknomist het volgende:
Het is dat ik geen MUZ-mod bent anders had ik jullie allang billenkoek gegeven!
In furieuze typpartijen heb ik de beschamende gewoonte alle (mij 'eigenlijk' wel bekende) regels van de spelling en grammatica te vergeten.quote:"Willen" is een onregelmatig werkwoord. Derhalve zeggen en schrijven we niet "hij wilt" maar "hij wil"
Het had, vind ik, wat 'voller' mogen klinken, maar het zit erg netjes in elkaar.quote:Op vrijdag 15 december 2006 21:00 schreef Stupide het volgende:
Maar goed, tijd voor jullie oordeel.![]()
Klik...
Waarom niet een externe midi device. Geen latency, meerdere in- en outputs etc.quote:Op woensdag 20 december 2006 20:05 schreef barter het volgende:
Ik zal ik dan maar weer van wal steken
Ik wil binnenkort een nieuwe geluidskaart kopen
is deze een beetje geschikt voor mijn midi keyboard
"terratec ewx 24/96"
iemand ervaring met dit ding?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |