SUPERquote:***************************************
Wilders publiceert beginselprogram
DEN HAAG Kamerlid Geert Wilders heeft
een partijprogramma gepubliceerd waarin
hij zich "onafhankelijk verklaart van
de politieke elite" die Nederland de
afgelopen decennia heeft "verkwanseld".
Naast zijn bekende harde standpunten
over veiligheid,moslimfundamentalisme
en vreemdelingenbeleid pleit Wilders
voor forse belastingverlaging en het
beperken van de macht van de overheid.
De oud-VVD'er wil ontwikkelingshulp en
het minimumloon afschaffen,het aantal
ambtenaren halveren en de kinderbijslag
beperken.Verder moeten de Antillen uit
het Koninkrijk en moet de EU ons land
een eigen immigratiebeleid toestaan.
Nou, ik geloof dat Wilders de enige is met het willen uitzetten van criminelen met een dubbele nationaliteit en met het three-strikes-you're-out-systeem. Verder zijn er geen linkse partijen die grondrechten van rwdicalen willen ontnemen, het afschaffen van taakstraffen en het preventief fouilleringsgebied voor heel Nederland laten gelden.quote:Op zondag 13 maart 2005 21:09 schreef nietzman het volgende:
Het enige uit zijn program waar ik me echt in vinden kan zijn zijn punten op het gebied van veiligheid. Maar heck, die punten hebben bijna alle partijen tegenwoordig. Links én rechts.
Niet als 'ie groot "Moslims aanpakken!" op de voorkant zet hoor.quote:Op zondag 13 maart 2005 21:07 schreef pberends het volgende:
Zit een zeer slecht punt in: afschaffen van minimumloon. Mensen die minimumloon hebben zijn meestal zeer kritisch tegenover allochtonen (logisch), maar willen natuurlijk ook niet dat hun inkomen achteruit gaat. Die mensen vinden hun inkomen denk ik toch net iets belangrijker dan het allochtonenonderwerp. Dus Wilders zal daar veel stemmen aan verliezen.
de financieel zwakkeren gaan er juist op vooruit, ze hoeven niet meer werkloos te zijn en ook zij profiteren van lagere belastingen en een grotere economische groei,quote:Op zondag 13 maart 2005 21:00 schreef ViSioN_TFH het volgende:
Okay... fantastisch mooi programma, en ik vind t ook werkelijk nice als het uitgevoerd zou worden. but it won't. Kijk maar eens goed wat ie allemaal bedacht heeft. En trouwens.. voordat we de financieel zwakkere en het onderwijs zo enorm gaan naaien... w8 f tot ik eruit benen mn MSC heb
Dat is wel enorme whishful thinking. Afrika en succesvol. Een grote contradictie bestaat er bijna niet.quote:Op zondag 13 maart 2005 21:07 schreef Xtreem het volgende:
Verder:
Als afrika net zo gaat groeien als China nu, dan profiteren wij als westen daar gigantisch van. Ontwikkelingshulp kun je dus ook zien als investering.
Ach, Landmass ziet alle uitgaven van de overheid als sigaar uit eigen doos, maar dat is idd niet een sigaar uit eigen doos zoals wij dat kennen.quote:Op zondag 13 maart 2005 21:07 schreef Xtreem het volgende:
Leg mij 'ns uit waarom kinderbijslag een sigaar uit eigen doos is?
Wat vooral het minpunt bij dit voorstel is, is de combinatie met de maatregel dat werklozen maatschappelijk werk moeten doen en de versoepeling van het ontslagrecht.quote:Minimumloon:
Netto zijn mensen met een minimumloon ongeveer gelijk af als mensen met een uitkering. Denk je dat mensen voor minder dan het huidige minimum loon gaan werken, als ze meer krijgen voor niets doen? Die maatregel heeft pas effect als je de relevante uitkeringen meer naar beneden zet.
Maar China heeft toch ook nooit hulp van ons gehad? Ik ben van mening dat in de afgelopen 50 jaar is gebleken dat ontwikkelingshulp weinig helpt. Verder zijn er in Afrika een hoop problemen die ze toch echt zelf moeten oplossen, kijk maar naar de situatie in bijvoorbeeld Ivoorkust en Zimbabwe.quote:Op zondag 13 maart 2005 21:07 schreef Xtreem het volgende:
Als afrika net zo gaat groeien als China nu, dan profiteren wij als westen daar gigantisch van. Ontwikkelingshulp kun je dus ook zien als investering.
Typo van mijn kant.quote:Op zondag 13 maart 2005 21:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Three strikes and your out.
Sidekick, heb je dit uit het persbericht van Wilders zelf? Want het is toch wel diep bedroevend dat niemand hier ''Three strikes and you're out'' van heeft gemaakt.
quote:De invoering van het three strikes you're out -principe: na drie geweldsmisdrijven levenslang.
In de onafhankelijkheidsverklaring staat:quote:Op zondag 13 maart 2005 21:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Three strikes and your out.
Sidekick, heb je dit uit het persbericht van Wilders zelf? Want het is toch wel diep bedroevend dat niemand hier ''Three strikes and you're out'' van heeft gemaakt.
quote:De invoering van het three strikes you're out -principe: na drie geweldsmisdrijven levenslang.
Mag ik zeggen dat ik het hoogst opmerkelijk vind dat jij jezelf overtuigd liberaal noemt ?quote:Op zondag 13 maart 2005 21:13 schreef Xtreem het volgende:
Oh, en: invoering van jury rechtspraak??hilarisch, zoveel vertrouwen in de gemiddelde Nederlander
Stel een tv-debat Bos-Wilders voor. Bos zegt: "Maar jij wil het minimumloon afschaffen!"quote:Op zondag 13 maart 2005 21:19 schreef nietzman het volgende:
[..]
Niet als 'ie groot "Moslims aanpakken!" op de voorkant zet hoor.
Dan lezen ze toch niet verder.
quote:VVD:
Geconcludeerd wordt:
- dat door zwalkend beleid door de jaren heen , een overkill aan bemoeizucht vanuit het Westen en het gebrek aan kennis en kunde voor het stellen van prioriteiten die de Derde Wereld vooruit zouden kunnen helpen de armoede hebben doen laten toenemen op met name het Afrikaans continent,
- dat effectiviteit van uitgevoerde activiteiten nooit serieus is gemeten, dat er geen gegevens beschikbaar zijn, alleen maar schattingen, over hoeveel ontwikkelingsgelden in zakken van de corruptie zijn weggevloeid,
- dat bij de landenkeuze tot op heden nooit is gekeken naar welke landen economisch de meeste potentie hadden en dus waar substantiële successen zouden kunnen worden geboekt,
- dat de OESO norm van 0.7% BNP voor ontwikkelingssamenwerking internationaal niet wordt gedragen en zo langzamerhand als een dode letter kan worden beschouwd,
- dat Nederland het recht heeft zelf te bepalen waar ze het geld voor inzet, - dat de ontwikkelingsorganisaties in Nederland zwemmen in het geld waardoor tientallen miljoenen jaarlijks aan belastinggeld aan activiteiten wordt uitgegeven die niet terechtkomen bij de aller armste,
- dat draagvlakmeting onder de Nederlandse bevolking geen enkel doel dient en metingen niet altijd zuiver worden uitgevoerd.
Natuurlijk, en daar zit hem nou juist de crux.quote:Op zondag 13 maart 2005 22:42 schreef Timo_Baal het volgende:
Ik vind dat er trouwens prima punten in staan. Dat vind ik echter niet het belangrijkste.
Ik ben veel meer benieuwd naar of Wilders een serieuze partij op de been kan krijgen. Wilders kan nog zulke goede ideeën hebben, zonder een fatsoenlijke partij zal hij weinig of niks kunnen bereiken denk ik.
Dus voordat hij mijn stem krijgt, zal hij zich eerst op dat punt moeten bewijzen.
Dit schrijft Wilder:quote:Op zondag 13 maart 2005 21:04 schreef Sidekick het volgende:
Een tweede merkwaardigheid is dat er niet wordt gesproken over afschaffing van de vrijheid van onderwijs in de grondwet, maar wel voor een verbod op Islamitische scholen.
Dus, in principe blijft vrijheid van onderwijs bestaan, behalve voor Islamitische scholen.quote:Onderwijsvrijheid is een groot goed, behalve wanneer die vrijheid wordt misbruikt voor de introductie van een type onderwijs dat zich tegen onze samenleving keert.
Ik zie het probleem niet.quote:Natuurlijk, en daar zit hem nou juist de crux.
In dit programma zie je al duidelijk de hand van de conservatieve Burke-stichting terug, en dat is een serieuse conservatieve denktank die flink aan de weg aan het timmeren is. Wilders wordt geen losse flodder-partij met standpunten die het midden houden tussen sociaal, conservatief en liberaal, zoals Fortuyn voorstond, maar baseert zijn partij blijkens dit programma op een gangbare politieke stroming, het conservatisme, wat in Nederland nog nooit in de vorm van een partij aan de man is gebracht.
Timo,quote:
Wat vind je er inhoudelijk van?quote:Op maandag 14 maart 2005 00:10 schreef -DailaLama- het volgende:
Wat een dramatisch stuk tekst.
"gouden eeuw"
"onafhankelijkheidsverklaring"
"gijzeling van het volk"
Dit is iemand die graag in de geschiedenisboekjes wil gaan. Die de leerlingen onder zijn fantastisch onderwijsbeleid allemaal moeten lezen.
Mijn God! Hij heeft het erover het leger in te gaan zetten op straat.quote:Op zondag 13 maart 2005 20:31 schreef Landmass het volgende:
Check this
Van TT (eindelijk eens goeie reclame voor rechts)
Naast zijn bekende harde standpunten
over veiligheid,moslimfundamentalisme
en vreemdelingenbeleid pleit Wilders
voor forse belastingverlaging en het
beperken van de macht van de overheid.
Ja, als in 'neo-conservatief-achtig'.quote:Op maandag 14 maart 2005 05:18 schreef cultheld het volgende:
neo-conservatistisch??????
Neequote:Op maandag 14 maart 2005 05:23 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja, als in 'neo-conservatief-achtig'.
Is dat niet goed?
"Vrijheid van onderwijs blijft bestaan, behalve voor Islamitische scholen." Dat is dus echt onzinnig en tegenstrijdig.quote:Op zondag 13 maart 2005 22:55 schreef Timo_Baal het volgende:
[..]
Dit schrijft Wilder:
[..]
Dus, in principe blijft vrijheid van onderwijs bestaan, behalve voor Islamitische scholen.
Lijkt me prima, want juist de Islamitische scholen leveren het grootste probleem op. Christelijke scholen hoeven wat mij betreft dus ook niet verboden te worden.
Ben het hier grotendeels mee eens, maar van mij mag zowel de huursubsidie als de HRA afgeschaft worden, als daar tegenover staat dat ook de WOZ en het huurwaardeforfait wordt afgeschaft en de huren naar beneden gaan.quote:Op zondag 13 maart 2005 21:04 schreef Sidekick het volgende:Een kleinere overheid:
- Lagere belastingen tot een vlaktaks.
- Afschaffing Ministerie van Economische Zaken.
- Afschaffing van Ministerie van Onderwijs.
- Afschaffing Minister voor Ontwikkelingssamenwerking, budget terugbrengen van 0,8% van het BNP naar 0,1%, alleen gebruiken voor noodhulp.
- Veel subsidies afschaffen; hypotheekrenteaftrek behouden.
- Beperking kinderbijslag.
- Regelgeving en aantal ambtenaren met 50% verminderen; voor elke nieuwe regel twee regels afschaffen.
Ben tegen afschaffing van minimumloon, maar voor het laten verrichten van werk voor de gemeenschap van werklozen. CAO's moeten wel bindend zijn, je moet er als werknemer toch rechten aan kunnen verlenen.quote:Een sterkere economie:
- Afschaffen van het minimumloon en versoepeling van het ontslagrecht.
- Werklozen maatschappelijk werk laten verrichten.
- Afschaffen van het algemeen verbindend verklaren van CAO's.
Punt 1 en 2 sta ik niet 100 % achter.quote:Minder invloed vanuit Brussel
- Alle verdragen herevalueren en eventueel opzeggen.
- Verwerpen van de Europese Grondwet.
- Herinvoering gulden heroverwegen.
- Bijdrage aan de EU met 90% verminderen.
Helemaal mee eens. Niks aan toe te voegen.quote:Meer veiligheid:
- Three strikes and your out: na drie geweldsmisdrijven levenslang.
- Algemene verhoging en verzwaring van straffen en invoering minimumstraffen.
- Invoering opvoedingskampen.
- Uitzetten van criminelen met dubbele nationaliteit.
- Eventueel leger inzetten voor ordehandhaving.
- Grondrechten van radicalen ontnemen
Deels mee eens. Echte politieke vluchtelingen moeten geholpen worden.quote:Minder immigratie:
- Grenzen dicht voor huwelijksmigratie en politieke vluchtelingen.
- Naturalisatie pas na tien jaar ipv de huidige vijf jaar.
Juryrechtspraak, sta ik niet geheel afwijzend tegenover.quote:Bestuurlijjke vernieuwing:
- Introductie van juryrechtsspraak
- Bindende referenda invoeren
- Zetels in parlement van 150 naar 100 terugbrengen, en minder subsidie voor partijen
- Door de kiezer gekozen burgemeester
- Publieke omroep tot 1 net reduceren; alleen de NOS subsidieren.
- Wachtgeldregelingen voor ex-politici afschaffen.
Op de een of andere manier verbaast mij dit niets.quote:Op maandag 14 maart 2005 10:21 schreef speedfreak1 het volgende:
Voor het hele verhaal:
http://www.geertwilders.nl/index.php?id=groepwilders&title=
Ik ben het er zwaar mee eens.
Toch wel enigszinds verrassend, hoewel Wilders niet het alleenrecht heeft op punten waar hij goed op scoort.quote:Meerderheid bevolking deelt analyse Wilders
ANP
DEN HAAG - Een meerderheid van de Nederlandse bevolking is het gedeeltelijk of helemaal eens met de analyse van het Tweede-Kamerlid Geert Wilders over de problemen in Nederland. 65 Procent steunt op zijn minst gedeeltelijk Wilders' mening dat de manier waarop Nederland de afgelopen decennia is geregeerd, de belangrijkste oorzaak is van de problemen. Een kwart van de Nederlanders is het oneens met de analyse. Ongeveer 15 procent geeft Wilders een kans op zijn of haar stem.
Dat blijkt uit onderzoek door Maurice de Hond onder zevenhonderd Nederlanders. Wilders vindt vooral steun onder de mensen die op hem zouden stemmen als er nu verkiezingen zouden zijn, maar ook onder aanhangers van de LPF, de VVD en het CDA. Zelfs twee op de drie GroenLinksers is het 'een beetje eens' met Wilders. De minste steun vindt hij onder de D66-aanhang.
In Wilders' 'Onafhankelijkheidsverklaring' scoort een aantal punten goed. Zo vindt maar liefst 93 procent van de ondervraagden dat ernstige geweldsmisdrijven niet langer mogen verjaren. 86 Procent is voor verhoging van straffen voor geweldsdelicten en 79 procent vindt dat plegers van geweld moeten worden uitgezet als ze een dubbele nationaliteit hebben.
Ook vindt 89 procent dat radicale moskeeën dicht moeten en 85 procent meent dat oud-politici verplicht moeten solliciteren. Ook wil 77 procent, met Wilders, dat mensen die buiten de EU wonen geen kinderbijslag of WAO meer mogen ontvangen.
Zijn minst populaire voorstellen zijn onder meer afschaffing van het minimumloon (18 procent voor) en het terugbrengen van twaalf naar vier provincies (15 procent steun). Wilders' slechtste plan was volgens de ondervraagden zijn voornemen om het ministerie van Onderwijs af te schaffen. Slechts 7 procent is het daar mee eens.
Als er nu verkiezingen zouden zijn, dan zou Wilders volgens de laatste peilingen van Maurice de Hond elf Kamerzetels krijgen.
Bron: De Volkskrant
Vrijheid is vrijheid zolang er geen "behalve" in staat.quote:Op zondag 13 maart 2005 22:55 schreef Timo_Baal het volgende:
[..]
Dit schrijft Wilder:
[..]
Dus, in principe blijft vrijheid van onderwijs bestaan, behalve voor Islamitische scholen.
Lijkt me prima, want juist de Islamitische scholen leveren het grootste probleem op. Christelijke scholen hoeven wat mij betreft dus ook niet verboden te worden.
Nog dramatischer.quote:
Darom is het niet zo gek dat veel mensen het met veel punten eens zijn, en met veel punten niet. Omdat het punten zijn die overal terug komen.quote:Op maandag 14 maart 2005 22:00 schreef Kaalhei het volgende:
Veel heel goede punten, veel heel slechten punten.
Van de site van De Volkskrant:quote:Op maandag 14 maart 2005 21:38 schreef Sidekick het volgende:
Dus ik vraag mij af, op basis waarvan gaat iemand als radicaal worden aangemerkt, zodoende dat die 'slechts' enkele grondrechten verliezen maar verder niet worden aangepakt?
Het aanmerken als radicaal ligt ook in de lijn met wat Verdonk doet denk ik. Kijk naar de situatie met de drie imams (uit Eindhoven geloof ik).quote:Je moet kunnen zeggen wat je vindt. Als een imam zegt dat hij graag wil dat ik kanker krijg, zal ik hem niet tegenhouden. Toen mij dat werd toegewenst, stuurden mijn collega's in de Kamer meteen een brief naar minister Donner van Justitie om vervolging van die man te vragen. Die brief heb ik niet ondertekend. Want hoe verwerpelijk een mening ook is, je moet haar kunnen uiten. De grens ligt bij het aanzetten tot haat of geweld. Als je zegt dat homoseksuelen van flatgebouwen moeten worden gegooid of dat je vrouwen moet slaan, ga je te ver. Maar we hebben genoeg middelen in de wet om dat te kunnen aanpakken.'
In dat stuk zegt Wilders "Maar we hebben genoeg middelen in de wet om dat te kunnen aanpakken." als het over aanzetten tot haat of geweld gaat. Als hij de huidige wet genoeg vindt om dat soort zaken aan te pakken, dan zal hij iets anders bedoelen, toch?quote:Op maandag 14 maart 2005 22:05 schreef Timo_Baal het volgende:
[..]
Van de site van De Volkskrant:
[..]
Het aanmerken als radicaal ligt ook in de lijn met wat Verdonk doet denk ik. Kijk naar de situatie met de drie imams (uit Eindhoven geloof ik).
Overigens vind ik het een beetje vreemd om grondrechten aan te pakken van iemand. Of je stuurt iemand het land uit, zoals men dat met de drie imams van plan is, of je ontheft iemand uit zijn functie en legt een gevangenisstraf op. Maar het ontnemen van stemrecht ofzo, tja, dat schiet natuurlijk niet op als iemand verder mag blijven doen wat hij deed.
Wilders heeft wat bijsturing nodig. Zou zou er bijvoorbeeld een aanvullend verhaal kunnen komen over wat Wilders met de Zorgsevtor wil gaan doen, hoe Wilders de toename van extra lang gestraften in geval zijn voorstellen vaste voet krijgen wil gaan bekostigen en wat Wilders wil gaan doen aan het woud aan subsidieregelingen dat behalve werk en kosten aan rondpompen van geld en controle ook nog eens uitnodigt tot sjoemelen.quote:Op maandag 14 maart 2005 21:56 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Toch wel enigszinds verrassend, hoewel Wilders niet het alleenrecht heeft op punten waar hij goed op scoort.
[quote]
Geenszins verassend. Er zjn slechts 700 mensen ondervraagd die zin hadden om Maurice antwoord te geven...
Verder leeft in de samenleving intussen op meerdere plaatsen het idee dat onze overheid teveel geldhonger heeft en dat op een of andere manier de overheidsuitgaven beperkt moeten worden. Niemand wenst immers jaarlijks met een stijgend aantal premies en belastingaanslagen te worden geconfronteerd. Jaarlijks loopt hierdoor immers het vrij besteedbare inkomen terug en daardoor zal het economisch steeds minder gaan.
Schreeuwen dat 50% van de ambenaren moet verdwijnen vind ik wel erg gemakkelijk al ben ik het er zeker mee eens dat er vooral bij de lokale overheden zeker meer werk met minder mensen gedan kan worden.
[quote]
En gezien zijn potentiele achterban zal hij waarschijnlijk het rechtse politieke spectrum versplinteren, wat misschien wel koren op de molen kan zijn voor de linkse partijen. Maar goed, Wilders heeft weer even aandacht dus is hij hot, het is afwachten of hij de aandacht en de steun kan behouden.
Blijf alsjeblieft weg uit POL met je ongenuanceerde argumentloze kretologiequote:Op maandag 14 maart 2005 22:15 schreef Meki het volgende:
weg met Gestoorde Nazi Wilders
wat een idiote standpunten
en nog erger 65 % wil op deze racist stemmen
Nee, De Hond verpakt zijn resultaten natuurlijk in een aanlokkelijk jasje, maar uiteindelijk geeft ongeveer 15% Wilders een kans op zijn of haar stem. Een kans, dus zal het daadwerkelijke aantal wel lager liggen.quote:Op maandag 14 maart 2005 22:15 schreef Meki het volgende:
wat een idiote standpunten
en nog erger 65 % wil op deze racist stemmen
De prestaties van de kinderen zijn inderdaad beter dan op zwarte scholen. Maar nog niet zo goed als op witte scholen.quote:Op maandag 14 maart 2005 21:57 schreef Da.Rock het volgende:
En trouwens, vertel mij eens wat het probleem dan zou zijn dat islamitische scholen veroorzaken? Het kan zijn dat ik het allemaal heb gemist maar ik heb nergens gelezen over (ex)leerlingen die aanslagen hebben gepleegd of uberhaupt voor problemen hebben gezorgd. Bovendien blijken de prestatie van leerlingen op die scholen ook nog eens boven het landelijke gemiddelde te zitten.
quote:NRC 04-12-2004 Zachtjes lachen mag
Op alle islamitische scholen dragen de meisjes in de hoogste klassen hoofddoeken en krijgen jongens en meisjes vanaf groep vijf gescheiden les.
Op de scholen die bekend staan als `streng' en naar binnen gekeerd - ongeveer zestien van de veertig - plakt het bestuur teksten af in biologieboeken, mogen kinderen niet zingen, luid lachen of poppetjes tekenen en behandelt de godsdienstleraar andere religies niet.
De beruchtste van deze scholen is de As Siddieqschool in de Amsterdamse Baarsjes, met vijfhonderd leerlingen. Het schoolbestuur bemoeit zich hier volgens de onderwijsinspectie intensief met de dagelijkse gang van zaken. Een van de bestuursleden is de Egyptische imam Mahmoud El Shershaby, voorzitter van de Amsterdamse El Tawheedmoskee die werd bezocht door Mohammed B. en zijn vrienden.
Zes jaar geleden klaagden leraren over het `fundamentalistische regime' op de As Siddieqschool. Kort daarna bleek dat imam El Shershaby een pamflet verspreidde op de Albert Cuypmarkt waarin `Joden, de dwalenden en christenen' in één adem werden genoemd met de verklaring: ,,De ongelovigen zijn brandhout voor de hel.''
Twee jaar later citeerde dagblad Trouw een blad dat hij uitgaf waarin stond dat de media en de wapenindustrie ,,onder joodse controle staan''. Nova zond preken uit van onder andere de El Tawheedmoskee, waarin imams opriepen vijanden van de islam te vernietigen en vrouwen te straffen die hun man niet gehoorzamen.
Integratie via de islamitische school? Welnee, zegt schooldirecteur Sybe Hentzepeper. Na twee jaar als interim-directeur op een strenge islamitische basisschool in Amsterdam is hij zijn illusies dáárover kwijt. ,,De kinderen en leraren waren schatten. Maar ik had voortdurend aanvaringen met bestuursleden. Die hadden een streng-islamitische missie. De mannen weigerden vrouwen een hand te geven en juffen mochten niet alleen in een kamer zijn met mij! Je kunt wel ambiëren goede Cito-cijfers te halen, maar op deze manier leren kinderen weinig over de Nederlandse samenleving.''
Deze combi zegt het helemaalquote:Op zondag 13 maart 2005 21:04 schreef Sidekick het volgende:
- Afschaffing van Ministerie van Onderwijs.
- Introductie van juryrechtsspraak
oow en waarom dan ?? omdat ik niet jou mening hebquote:Op maandag 14 maart 2005 22:21 schreef cultheld het volgende:
[..]
Blijf alsjeblieft weg uit POL met je ongenuanceerde argumentloze kretologie
Ik ben de context kwijt, dus ik weet niet waar je op doelt. Zou je de quote of het idee en je vraag of stelling opnieuw kunnen posten? Dan kan ik misschien de zaak voor je verhelderen.quote:Op maandag 14 maart 2005 22:16 schreef Sidekick het volgende:
In dat stuk zegt Wilders "Maar we hebben genoeg middelen in de wet om dat te kunnen aanpakken." als het over aanzetten tot haat of geweld gaat. Als hij de huidige wet genoeg vindt om dat soort zaken aan te pakken, dan zal hij iets anders bedoelen, toch?
Ik ben het met je eens dat 'normale' straffen zoals gevangenisstraf effectiever zijn.
Dus ik blijf dat voorstel erg vreemd en onduidelijk vinden.
Het is niet zo raar dat "rijken en de witte mensen" voor hun eigen belang opkomen, dat doen alle andere groepen immers ook. Het program van GL/SP is wrs. beter voor "arme en bruine mensen".quote:Op maandag 14 maart 2005 22:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Darom is het niet zo gek dat veel mensen het met veel punten eens zijn, en met veel punten niet. Omdat het punten zijn die overal terug komen.
Persoonlijk zie ik weinig goede en sociale en humanistische punten. Vooral veel punten die goed zijn voor de rijken en de witte mensen.
Hij zit op 1 lijn met de Burke-stichting, die in een rapport vorig jaar meldde dat 80% van de subsidies overbodig zijn, en dan gaat het om zaken als studiefinanciering en huursubsidie ter waarde van 19 miljard euro op jaarbasis. Het gesnoei door de Burke-stichting betrof niet de hypotheekrenteaftrek, en zoals Wilders in zijn onafhankelijkheidsverklaring heeft staan, wil hij die regeling behouden.quote:Op maandag 14 maart 2005 22:19 schreef sjun het volgende:
wat Wilders wil gaan doen aan het woud aan subsidieregelingen dat behalve werk en kosten aan rondpompen van geld en controle ook nog eens uitnodigt tot sjoemelen.
quote:De hypotheekrenteaftrek blijft evenwel te allen tijde bestaan.
[..]De afbouw van ‘Nederland subsidiestaat', want geld rondpompen is nutteloos en kostbaar. Laat de burger maar zelf bepalen aan welke goede doelen we geld geven.
Het beeld wat uit dit programma naar voren komt is behoorlijk duidelijk, en neigt naar een conservatieve maatschappij met veel economische vrijheid zoals in de VS het geval is.quote:Ook ben ik benieuwd naar het soort van samenleving dat Wilders voorstaat.
Kan je niet gewoon je gedragen als de doorsnee Maroc en bedreigingen gaan uiten op Maroc.nl of op straat gaan hangen oude vrouwtjes lastig vallen?quote:Op maandag 14 maart 2005 22:30 schreef Meki het volgende:
[..]
oow en waarom dan ?? omdat ik niet jou mening heb![]()
------------------
Sidekick
jah de Peilingen van de hond liegt alleen maar
Ik wacht gewoon 2007 af.quote:Op maandag 14 maart 2005 22:34 schreef sizzler het volgende:
Maar we zullen de peilingen afwachten.
Mijn vraag is wat Wilders onder radicaliteit verstaat.quote:Op maandag 14 maart 2005 22:30 schreef Timo_Baal het volgende:
[..]
Ik ben de context kwijt, dus ik weet niet waar je op doelt. Zou je de quote of het idee en je vraag of stelling opnieuw kunnen posten? Dan kan ik misschien de zaak voor je verhelderen.
Dan ben ik ook benieuwd naar zijn kieslijst. Zet hij die op zijn LPF's vol met een stel kansloze gelukszoekers of krijgt hij het voor elkaar om een aantal serieuze conservatieve politici achter zich te krijgen? Voor het laatste zal hij waarschijnlijk wel een aantal van zijn bestuurlijke vernieuwingspunten moeten laten vallen, want meer democratie is niet iets waar de meeste conservatieven voorstander van zijn. Dat zie je al aan het feit dat de concentratie van tegenstanders van De Graaffs plannen bij de kleine christelijke partijen en de conservatieve CDA-vleugel het hoogst is.quote:
Dan heb je er weinig van begrepen.quote:Op maandag 14 maart 2005 22:32 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Het is niet zo raar dat "rijken en de witte mensen" voor hun eigen belang opkomen, dat doen alle andere groepen immers ook. Het program van GL/SP is wrs. beter voor "arme en bruine mensen".
Meid.....vertel.quote:
En ik dacht dat jij de bezuinigingen van Balkenende zo asociaal vond? Met de miljarden van ontwikkelingshulp was een groot deel daarvan niet nodig geweest.quote:Op maandag 14 maart 2005 22:56 schreef SCH het volgende:
Zijn slechtse punt, en daar hoor je weinig over, is het rucksichtlos schrappen van ontwikkelingshulp: dat is zo egoistisch en asociaal, echt triest.
Kun je me dan uitleggen wat al die ambtenaren voor nuttig werk doen op die ministeries? Ik weet het namelijk niet. Volgens mij heeft het onderwijs lang genoeg geleden onder de terreur van lapzwansen uit Zoetermeer en een ministerie van economische zaken is een contradictio. Scheelt ook direct weer mooi een hoop subsidies aan bedrijven.quote:Nog maar even afgezien van die belachelijke simpelheid als "afschaffing Ministerie van Economische Zaken en Onderwijs" en "grondrechten van radicalen ontnemen". Dit is geen beginselprogramma maar een schreeuw om aandacht.
Koffiedrinken en eindeloos vergaderen bedoel je?quote:Op maandag 14 maart 2005 22:56 schreef SCH het volgende:
Dezelfde goedkope kul hanteert Wilders. Mensen komen er nog wel achter wat die ambtenaren allemaal deden als ze eenmaal weg zijn.
jij ook al - ben je het niet met me eens maar wel met wilders hequote:Op maandag 14 maart 2005 22:34 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Kan je niet gewoon je gedragen als de doorsnee Maroc en bedreigingen gaan uiten op Maroc.nl of op straat gaan hangen oude vrouwtjes lastig vallen?
Bedankt, het gaat dus om het ontnemen van grondrechten van radicalen. Zoals ik al schreef weet ik niet wat het voordeel daarvan is boven een vrijheidstraf of het ontheffen van de persoon uit zijn functie.quote:Op maandag 14 maart 2005 22:43 schreef Sidekick het volgende:
Mijn vraag is wat Wilders onder radicaliteit verstaat.
Er zijn diverse manieren waarop je iemand als radicaal kan bestempelen:
1. Uiting van een radicale mening ("Ik wil de sharia invoeren").
2. Geweldadige (terroristische) acties ondernemen of het voorbereiden daarvan.
3. Anderen aanzetten tot dergelijke geweldadige acties (oproepen tot haat of geweld).
Punt 1 is een mening die Wilders in zijn programma als hoogste goed typeert. Dat wil hij dus niet aanpakken, dus valt dat type radicalisme af.
Punt 2 is al strafbaar en duidelijk dat je zulke mensen lang wil opsluiten of anderzijds uit de samenleving halen. En dus niet het ontnemen van kiesrecht of het recht op vergadering etc.
Punt 3 kwam jij mee aanzetten (met het voorbeeld van de imams uit Eindhoven) als waarschijnlijk het type radicalisme die Wilders met het ontnemen van grondrechten wil aanpakken, maar daar zegt WIlders dat de huidge wetgeving voldoet om deze mensen aan te pakken.
Dus ik vraag me af over wat voor radicalen hij het heeft.
Volgende vraag blijft dan uiteraard of je dergelijke mensen effectiever kan straffen met huidige middelen...
Jij hebt kritiek op mijn stelling, dan mag jij het toch ook wel zelf toelichten denk ik .:D. Ik ga echt geen kritiek van jou op mijn stelling motiveren.quote:Op maandag 14 maart 2005 23:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Kindje toch, doe eens wat zelf, je kan het
Wanneer neem je een heldenrol aan en ga je met een pistool de nieuwe Hitler vermoorden? Je weet hoeveel maagden er staan te wachten......quote:Op maandag 14 maart 2005 23:11 schreef Meki het volgende:
[..]
jij ook al - ben je het niet met me eens maar wel met wilders he
Wilders is een racist met zijn belachelijke Ideeen net als Hitler![]()
Dan kan het nog wel je streven zijn.quote:Op maandag 14 maart 2005 23:14 schreef vrouwtjetrouw het volgende:
Hij is wel erg tegenstrijdig zeg!
Hij wil de macht van de overheid beperken, en dan ook tegelijkertijd de grondrechten van de terroristen afnemen. Maar zijn de grondrechten juist niet de belangijkste rechten van de burger in een rechtsstaat. Die grondrechten zijn er juist om de overheid te beperken in hun macht..
Hoe kun je de islamitische scholen ooit verbieden, wanneer de andere bijzondere scholen wel mogen blijven bestaan. Er is toch een grondrecht als discriminatie is verboden op grond van ras, GODSDIENST enz...
Net of hij t voor elkaar krijgt die grondwet te wijzigen.. Hij zal nooit zoveel kamer leden om krijgen denk ik zo.
quote:Op maandag 14 maart 2005 22:56 schreef SCH het volgende:
Ik vind die punten over het inkrimpen van de overheid zo goedkoop en zo gemakkelijk, daaruit blijkt zo weinig kennis van zaken. Het is een beetje de Henk Westbroek-retoriek: de helft van de gemeente-ambtenaren moeten weg als ik burgemeester wordt. Ja tuurlijk, omdat je niet alles mag, omdat je kroeg niet grenzeloos open mag en mag verbouwen enz.
Dezelfde goedkope kul hanteert Wilders. Mensen komen er nog wel achter wat die ambtenaren allemaal deden als ze eenmaal weg zijn.
Zijn slechtse punt, en daar hoor je weinig over, is het rucksichtlos schrappen van ontwikkelingshulp: dat is zo egoistisch en asociaal, echt triest.
Ik denk dat het afschaffen van ontwikkelingshulp weinig zal uitmaken voor de 3e wereld. Laten we gewoon eerlijk handelen met die mensen en die idiote Frans/Duits socialistische handelsbarrieres afschaffen.quote:Op maandag 14 maart 2005 22:56 schreef SCH het volgende:
Ik vind die punten over het inkrimpen van de overheid zo goedkoop en zo gemakkelijk, daaruit blijkt zo weinig kennis van zaken. Het is een beetje de Henk Westbroek-retoriek: de helft van de gemeente-ambtenaren moeten weg als ik burgemeester wordt. Ja tuurlijk, omdat je niet alles mag, omdat je kroeg niet grenzeloos open mag en mag verbouwen enz.
quote:Koningin Amalia, 2050:
Landgenoten en medeburgers van Eurabia: "Allah zij met u". We staan aan de vooravond van het vreugdevolle eindejaarsfeest, nu al enige decennia onze nationale feestdag en we zijn vandaag precies halverwege de 21ste eeuw. Ik herinner me nog goed hoe in mijn pubertijd dit feest ontstond ten tijde van het kabinet Wouter Bos I, 2018 - 2022. De eerste premier die ons land kende die het ware geloof accepteerde. Allah zij met hem. Hij geniet thans, weliswaar in de gelukzalige staat van ouderdomsdementie in bejaardenhuis De Roze Rimpel in Rotterdamallastan van zijn oude dag.
quote:Op maandag 14 maart 2005 22:34 schreef sizzler het volgende:
Veel "oplossingen" waar ik geen problemen zie.
Omdat jij iets goedkoop en makkelijk vindt blijkt weinig kennis van zaken???quote:Op maandag 14 maart 2005 22:56 schreef SCH het volgende:
Ik vind die punten over het inkrimpen van de overheid zo goedkoop en zo gemakkelijk, daaruit blijkt zo weinig kennis van zaken.
Het klinkt als de managementretoriek die jarenlang door de PvdA is toegepast.Plak ergens een etiketje op om het af te serveren als het uit een andere koker komt. Als de politieke familie er nadeel van zou kunnen ondervinden dient het onderwerp vlot geridiculiseerd te worden door te spelen op de man of het hanteren van versimpelende retoriek.quote:Het is een beetje de Henk Westbroek-retoriek: de helft van de gemeente-ambtenaren moeten weg als ik burgemeester wordt. Ja tuurlijk, omdat je niet alles mag, omdat je kroeg niet grenzeloos open mag en mag verbouwen enz.
Ineens worden de markgelden niet langer verhoogd, stokken de jaarlijkse gemeentelijke legesverhogingen, houden gemeenten geld over, zijn er geen ellenlange vergaderingen meer nodig om projecten van de grond te krijgen, nemen lokale kostspelige megalomane projecten als centrumverbouwing en bouw van grotere gemeentehuizen af...quote:Dezelfde goedkope kul hanteert Wilders. Mensen komen er nog wel achter wat die ambtenaren allemaal deden als ze eenmaal weg zijn.
Er zou sprake kunnen zijn van investeringen door verstrekking van startkapitaal. Dat voorkomt jarenlange afhankelijkheidsrelaties, gesjoemel met rapportages ter verkrijging van nieuwe geldstromen en torpedering van lokale initiatieven ter verbetering van de eigen leefsituatie. Tevens gaat het aankoop en verspreiding van wapens tegen. Hier tegenover zou dienen te staan dat handelsbelemmeringen via importheffingen eveneens op de schop moeten zodat mensen in ontwikkelingslanden daadwerkelijk in de gelegenheid worden gesteld om via hun arbeid producten op de markt te kunnen slijten en zelf geld te maken.quote:Zijn slechtse punt, en daar hoor je weinig over, is het rucksichtlos schrappen van ontwikkelingshulp: dat is zo egoistisch en asociaal, echt triest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |