SUPERquote:***************************************
Wilders publiceert beginselprogram
DEN HAAG Kamerlid Geert Wilders heeft
een partijprogramma gepubliceerd waarin
hij zich "onafhankelijk verklaart van
de politieke elite" die Nederland de
afgelopen decennia heeft "verkwanseld".
Naast zijn bekende harde standpunten
over veiligheid,moslimfundamentalisme
en vreemdelingenbeleid pleit Wilders
voor forse belastingverlaging en het
beperken van de macht van de overheid.
De oud-VVD'er wil ontwikkelingshulp en
het minimumloon afschaffen,het aantal
ambtenaren halveren en de kinderbijslag
beperken.Verder moeten de Antillen uit
het Koninkrijk en moet de EU ons land
een eigen immigratiebeleid toestaan.
Nou, ik geloof dat Wilders de enige is met het willen uitzetten van criminelen met een dubbele nationaliteit en met het three-strikes-you're-out-systeem. Verder zijn er geen linkse partijen die grondrechten van rwdicalen willen ontnemen, het afschaffen van taakstraffen en het preventief fouilleringsgebied voor heel Nederland laten gelden.quote:Op zondag 13 maart 2005 21:09 schreef nietzman het volgende:
Het enige uit zijn program waar ik me echt in vinden kan zijn zijn punten op het gebied van veiligheid. Maar heck, die punten hebben bijna alle partijen tegenwoordig. Links én rechts.
Niet als 'ie groot "Moslims aanpakken!" op de voorkant zet hoor.quote:Op zondag 13 maart 2005 21:07 schreef pberends het volgende:
Zit een zeer slecht punt in: afschaffen van minimumloon. Mensen die minimumloon hebben zijn meestal zeer kritisch tegenover allochtonen (logisch), maar willen natuurlijk ook niet dat hun inkomen achteruit gaat. Die mensen vinden hun inkomen denk ik toch net iets belangrijker dan het allochtonenonderwerp. Dus Wilders zal daar veel stemmen aan verliezen.
de financieel zwakkeren gaan er juist op vooruit, ze hoeven niet meer werkloos te zijn en ook zij profiteren van lagere belastingen en een grotere economische groei,quote:Op zondag 13 maart 2005 21:00 schreef ViSioN_TFH het volgende:
Okay... fantastisch mooi programma, en ik vind t ook werkelijk nice als het uitgevoerd zou worden. but it won't. Kijk maar eens goed wat ie allemaal bedacht heeft. En trouwens.. voordat we de financieel zwakkere en het onderwijs zo enorm gaan naaien... w8 f tot ik eruit benen mn MSC heb
Dat is wel enorme whishful thinking. Afrika en succesvol. Een grote contradictie bestaat er bijna niet.quote:Op zondag 13 maart 2005 21:07 schreef Xtreem het volgende:
Verder:
Als afrika net zo gaat groeien als China nu, dan profiteren wij als westen daar gigantisch van. Ontwikkelingshulp kun je dus ook zien als investering.
Ach, Landmass ziet alle uitgaven van de overheid als sigaar uit eigen doos, maar dat is idd niet een sigaar uit eigen doos zoals wij dat kennen.quote:Op zondag 13 maart 2005 21:07 schreef Xtreem het volgende:
Leg mij 'ns uit waarom kinderbijslag een sigaar uit eigen doos is?
Wat vooral het minpunt bij dit voorstel is, is de combinatie met de maatregel dat werklozen maatschappelijk werk moeten doen en de versoepeling van het ontslagrecht.quote:Minimumloon:
Netto zijn mensen met een minimumloon ongeveer gelijk af als mensen met een uitkering. Denk je dat mensen voor minder dan het huidige minimum loon gaan werken, als ze meer krijgen voor niets doen? Die maatregel heeft pas effect als je de relevante uitkeringen meer naar beneden zet.
Maar China heeft toch ook nooit hulp van ons gehad? Ik ben van mening dat in de afgelopen 50 jaar is gebleken dat ontwikkelingshulp weinig helpt. Verder zijn er in Afrika een hoop problemen die ze toch echt zelf moeten oplossen, kijk maar naar de situatie in bijvoorbeeld Ivoorkust en Zimbabwe.quote:Op zondag 13 maart 2005 21:07 schreef Xtreem het volgende:
Als afrika net zo gaat groeien als China nu, dan profiteren wij als westen daar gigantisch van. Ontwikkelingshulp kun je dus ook zien als investering.
Typo van mijn kant.quote:Op zondag 13 maart 2005 21:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Three strikes and your out.
Sidekick, heb je dit uit het persbericht van Wilders zelf? Want het is toch wel diep bedroevend dat niemand hier ''Three strikes and you're out'' van heeft gemaakt.
quote:De invoering van het three strikes you're out -principe: na drie geweldsmisdrijven levenslang.
In de onafhankelijkheidsverklaring staat:quote:Op zondag 13 maart 2005 21:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Three strikes and your out.
Sidekick, heb je dit uit het persbericht van Wilders zelf? Want het is toch wel diep bedroevend dat niemand hier ''Three strikes and you're out'' van heeft gemaakt.
quote:De invoering van het three strikes you're out -principe: na drie geweldsmisdrijven levenslang.
Mag ik zeggen dat ik het hoogst opmerkelijk vind dat jij jezelf overtuigd liberaal noemt ?quote:Op zondag 13 maart 2005 21:13 schreef Xtreem het volgende:
Oh, en: invoering van jury rechtspraak??hilarisch, zoveel vertrouwen in de gemiddelde Nederlander
Stel een tv-debat Bos-Wilders voor. Bos zegt: "Maar jij wil het minimumloon afschaffen!"quote:Op zondag 13 maart 2005 21:19 schreef nietzman het volgende:
[..]
Niet als 'ie groot "Moslims aanpakken!" op de voorkant zet hoor.
Dan lezen ze toch niet verder.
quote:VVD:
Geconcludeerd wordt:
- dat door zwalkend beleid door de jaren heen , een overkill aan bemoeizucht vanuit het Westen en het gebrek aan kennis en kunde voor het stellen van prioriteiten die de Derde Wereld vooruit zouden kunnen helpen de armoede hebben doen laten toenemen op met name het Afrikaans continent,
- dat effectiviteit van uitgevoerde activiteiten nooit serieus is gemeten, dat er geen gegevens beschikbaar zijn, alleen maar schattingen, over hoeveel ontwikkelingsgelden in zakken van de corruptie zijn weggevloeid,
- dat bij de landenkeuze tot op heden nooit is gekeken naar welke landen economisch de meeste potentie hadden en dus waar substantiële successen zouden kunnen worden geboekt,
- dat de OESO norm van 0.7% BNP voor ontwikkelingssamenwerking internationaal niet wordt gedragen en zo langzamerhand als een dode letter kan worden beschouwd,
- dat Nederland het recht heeft zelf te bepalen waar ze het geld voor inzet, - dat de ontwikkelingsorganisaties in Nederland zwemmen in het geld waardoor tientallen miljoenen jaarlijks aan belastinggeld aan activiteiten wordt uitgegeven die niet terechtkomen bij de aller armste,
- dat draagvlakmeting onder de Nederlandse bevolking geen enkel doel dient en metingen niet altijd zuiver worden uitgevoerd.
Natuurlijk, en daar zit hem nou juist de crux.quote:Op zondag 13 maart 2005 22:42 schreef Timo_Baal het volgende:
Ik vind dat er trouwens prima punten in staan. Dat vind ik echter niet het belangrijkste.
Ik ben veel meer benieuwd naar of Wilders een serieuze partij op de been kan krijgen. Wilders kan nog zulke goede ideeën hebben, zonder een fatsoenlijke partij zal hij weinig of niks kunnen bereiken denk ik.
Dus voordat hij mijn stem krijgt, zal hij zich eerst op dat punt moeten bewijzen.
Dit schrijft Wilder:quote:Op zondag 13 maart 2005 21:04 schreef Sidekick het volgende:
Een tweede merkwaardigheid is dat er niet wordt gesproken over afschaffing van de vrijheid van onderwijs in de grondwet, maar wel voor een verbod op Islamitische scholen.
Dus, in principe blijft vrijheid van onderwijs bestaan, behalve voor Islamitische scholen.quote:Onderwijsvrijheid is een groot goed, behalve wanneer die vrijheid wordt misbruikt voor de introductie van een type onderwijs dat zich tegen onze samenleving keert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |