abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 maart 2005 @ 20:31:29 #1
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_25509188
Check this
Van TT (eindelijk eens goeie reclame voor rechts)
quote:
Wilders publiceert beginselprogram

DEN HAAG Kamerlid Geert Wilders heeft
een partijprogramma gepubliceerd waarin
hij zich "onafhankelijk verklaart van
de politieke elite" die Nederland de
afgelopen decennia heeft "verkwanseld".

Naast zijn bekende harde standpunten
over veiligheid,moslimfundamentalisme
en vreemdelingenbeleid pleit Wilders
voor forse belastingverlaging en het
beperken van de macht van de overheid.

De oud-VVD'er wil ontwikkelingshulp en
het minimumloon afschaffen,het aantal
ambtenaren halveren en de kinderbijslag
beperken.Verder moeten de Antillen uit
het Koninkrijk en moet de EU ons land
een eigen immigratiebeleid toestaan.
SUPER

Dit klinkt mij als muziek in de oren. Ik zat aanvankelijk nog te twijfelen tussen hem en de VVD maar nu weet ik het zeker, mijn stem gaat naar Wilders.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_25509309
Geert Wilders vergeet voor het gemak alleen dat ie zelf deel heeft uitgemaakt van die politieke elite. Als ik een indiaan was zou ik hem nu beschuldigen van het spreken met dubbele tong, maar ik ben gewoon een Hollandse boerenlul, dus zeg ik "maak het eerst maar eens waar". Voorlopig komt ie niet eens boven de 4 zetels uit.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 13 maart 2005 @ 20:45:13 #3
106056 Landmass
pi_25509313
even samenvatten:
- afschaffen ontwikkelingshulp (e i n d e l i j k, uberhaupt helpt het niet, er gaat nl al 30 bakken met geld richting subsahara en nog steeds zijn ze arm, verder kunnen mensne op prive initiatief geld storten, waarom via de overheid dwingen andere mensen hetzelfde te doen)
- afschaffen minimumloon (heel verstandig, goed voor de laagopgeleide mensen in dit land die zo aan een leuk baantje geholpen kunnen worden en bijkomstig kunnen de belastingen omlaag want er is minder geld voor uitkeringen nodig en het drukt de inflatie, zo blijkt maar weer eens dat alleen maar goed rechts beleid de armen kan helpen, bovendien heeft overheidsingrijpen in de markt dmv min en max prijzen nog nooit het gewenste effect bereikt)
- zeg nee tegen de multikul (linkse bouwwerken moeten met de grond gelijk gemaakt worden, daarna zout in de aarde strooien zodat er NOOIT meer linkse gebouwen gemaakt kunnen worden)
- pak moslim terrorisme hard aan (flikker ze allemaal het land uit, simpel)
- ambtenaren halveren (mijn dag kan niet meer stuk, deze welvaartsvernietigende monsters worden eindelijk de laan uitgeklikkerd, nooit meer onzinnige idealistische onderwijs vernieuwingen
- exit kinderbijslag (was toch een sigara uit eigen doos, in de 2e kamer snapt alleen wilders dat, wilder rules)
- minder belastingen oa mogelijk gemaakt door bovenstaande, is bovendien goed voor de economie

[ Bericht 17% gewijzigd door Landmass op 13-03-2005 21:18:17 ]
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_25509320
Waarom moet een particulier initiatief aan zendtijd worden geholpen? En hoe weet je nu al dat het ''super'' is dat het aantal ambtenaren gehalveerd zal worden als Wilders zijn zin krijgt - heb je zijn berekeningen hiervoor onder ogen gehad?
  zondag 13 maart 2005 @ 20:59:38 #5
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_25509396
Jesus, het is alsof de NCPC en Wilders een wedstrijdje "Hoe creeer ik een program waarmee ik het land zo snel mogelijk mee naar de klote help" houden.

Maar natuurlijk kijkt de meute alleen naar het wegtrappen van de ambtenaren en het uitzetten van Moslims... En dat heeft onze Wilders goed bekeken, want dat schreeuwen de Communisten niet!
Ik ga naar huis.
pi_25509400
Okay... fantastisch mooi programma, en ik vind t ook werkelijk nice als het uitgevoerd zou worden. but it won't. Kijk maar eens goed wat ie allemaal bedacht heeft. En trouwens.. voordat we de financieel zwakkere en het onderwijs zo enorm gaan naaien... w8 f tot ik eruit ben en mn MSC heb
  zondag 13 maart 2005 @ 21:04:31 #7
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25509430
Een samenvatting van de belangrijkste voorstellen:

• Een kleinere overheid:
    - Lagere belastingen tot een vlaktaks.
    - Afschaffing Ministerie van Economische Zaken.
    - Afschaffing van Ministerie van Onderwijs.
    - Afschaffing Minister voor Ontwikkelingssamenwerking, budget terugbrengen van 0,8% van het BNP naar 0,1%, alleen gebruiken voor noodhulp.
    - Veel subsidies afschaffen; hypotheekrenteaftrek behouden.
    - Beperking kinderbijslag.
    - Regelgeving en aantal ambtenaren met 50% verminderen; voor elke nieuwe regel twee regels afschaffen.

• Een sterkere economie:
    - Afschaffen van het minimumloon en versoepeling van het ontslagrecht.
    - Werklozen maatschappelijk werk laten verrichten.
    - Afschaffen van het algemeen verbindend verklaren van CAO's.

• Minder invloed vanuit Brussel
    - Alle verdragen herevalueren en eventueel opzeggen.
    - Verwerpen van de Europese Grondwet.
    - Herinvoering gulden heroverwegen.
    - Bijdrage aan de EU met 90% verminderen.

• Meer veiligheid:
    - Three strikes and your out: na drie geweldsmisdrijven levenslang.
    - Algemene verhoging en verzwaring van straffen en invoering minimumstraffen.
    - Invoering opvoedingskampen.
    - Uitzetten van criminelen met dubbele nationaliteit.
    - Eventueel leger inzetten voor ordehandhaving.
    - Grondrechten van radicalen ontnemen

• Minder immigratie:
    - Grenzen dicht voor huwelijksmigratie en politieke vluchtelingen.
    - Naturalisatie pas na tien jaar ipv de huidige vijf jaar.

• Bestuurlijjke vernieuwing:
    - Introductie van juryrechtsspraak
    - Bindende referenda invoeren
    - Zetels in parlement van 150 naar 100 terugbrengen, en minder subsidie voor partijen
    - Door de kiezer gekozen burgemeester
    - Publieke omroep tot 1 net reduceren; alleen de NOS subsidieren.
    - Wachtgeldregelingen voor ex-politici afschaffen.
    _________

Ieder onderwerp apart bespreken in dit topic is niet handig, maar het gaat mij om het hele plaatje: zal dit Geert Wilders op de kaart zetten als een stabiele conservatief-libertarische beweging?
    Ik zie wel een groeiend potentieel voor dit soort radicale standpunten, en sommige onderdelen vind ik zo slecht nog niet.

Wat erg jammer is dat hij wel de hypotheekrenteaftrek wil behouden, ondanks de vlaktaks en het snijden in allerlei subsidies. Lijkt me toch krampachtig kiezers willen paaien, terwijl het niet past in zijn filosofie die uit dit programma naar boven komt. Een tweede merkwaardigheid is dat er niet wordt gesproken over afschaffing van de vrijheid van onderwijs in de grondwet, maar wel voor een verbod op Islamitische scholen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sidekick op 13-03-2005 21:10:34 ]
  • A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_25509436
    Ach je moet maar afwachten wat daarvan terecht komt als de verkiezingen zijn. Hij lift nu toch vooral mee op de angst die er heerst. Ik vind het allemaal iets wat opportunistisch
    pi_25509439
    Ach Wilders komt met maximaal een keer 5 zetels in de kamer en z´n fractie is dan na 2 jaar in 4´en uiteengevallen ben nog niet al te bang voor de opkomst van achterlijk rechts :´)
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_25509452
    Zit een zeer slecht punt in: afschaffen van minimumloon. Mensen die minimumloon hebben zijn meestal zeer kritisch tegenover allochtonen (logisch), maar willen natuurlijk ook niet dat hun inkomen achteruit gaat. Die mensen vinden hun inkomen denk ik toch net iets belangrijker dan het allochtonenonderwerp. Dus Wilders zal daar veel stemmen aan verliezen.
      zondag 13 maart 2005 @ 21:07:56 #11
    48840 Xtreem
    Minimalist in training
    pi_25509453
    Leg mij 'ns uit waarom kinderbijslag een sigaar uit eigen doos is?

Verder:
    Als afrika net zo gaat groeien als China nu, dan profiteren wij als westen daar gigantisch van. Ontwikkelingshulp kun je dus ook zien als investering.

Minimumloon:
    Netto zijn mensen met een minimumloon ongeveer gelijk af als mensen met een uitkering. Denk je dat mensen voor minder dan het huidige minimum loon gaan werken, als ze meer krijgen voor niets doen? Die maatregel heeft pas effect als je de relevante uitkeringen meer naar beneden zet.

Terrorisme:
    Je gelooft toch niet serieus dat een aantal potentiele terroristen het land uitzetten bijdraagt aan de veiligheid?? Het probleem is internationaal. Het land uitzetten schiet je niets mee op. (Een vliegtuig kan immers ook in Iran opstijgen en zich vervolgens anywhere in the world in een gebouw boren.)
    The secret to happiness is freedom...
    And the secret to freedom is courage.
    Thucydides
      zondag 13 maart 2005 @ 21:09:21 #12
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_25509465
    Het enige uit zijn program waar ik me echt in vinden kan zijn zijn punten op het gebied van veiligheid. Maar heck, die punten hebben bijna alle partijen tegenwoordig. Links én rechts.
    Ik ga naar huis.
      zondag 13 maart 2005 @ 21:13:41 #13
    48840 Xtreem
    Minimalist in training
    pi_25509504
    Oh, en: invoering van jury rechtspraak?? hilarisch, zoveel vertrouwen in de gemiddelde Nederlander
    The secret to happiness is freedom...
    And the secret to freedom is courage.
    Thucydides
    pi_25509517
    Sja er zitten wat extreme punten bij, maar er toch dingen bij die goed zouden zijn voor Nederland. Tis goed om te zien dat het in ieder geval meer omvat dan alleen de anti-Islam zaken die we gewend zijn van Geert Wilders.
      zondag 13 maart 2005 @ 21:16:37 #15
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_25509527
    quote:
    Op zondag 13 maart 2005 21:09 schreef nietzman het volgende:
    Het enige uit zijn program waar ik me echt in vinden kan zijn zijn punten op het gebied van veiligheid. Maar heck, die punten hebben bijna alle partijen tegenwoordig. Links én rechts.
    Nou, ik geloof dat Wilders de enige is met het willen uitzetten van criminelen met een dubbele nationaliteit en met het three-strikes-you're-out-systeem. Verder zijn er geen linkse partijen die grondrechten van rwdicalen willen ontnemen, het afschaffen van taakstraffen en het preventief fouilleringsgebied voor heel Nederland laten gelden.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    pi_25509546
    Three strikes and your out.

Sidekick, heb je dit uit het persbericht van Wilders zelf? Want het is toch wel diep bedroevend dat niemand hier ''Three strikes and you're out'' van heeft gemaakt.
      zondag 13 maart 2005 @ 21:19:08 #17
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_25509548
    quote:
    Op zondag 13 maart 2005 21:07 schreef pberends het volgende:
    Zit een zeer slecht punt in: afschaffen van minimumloon. Mensen die minimumloon hebben zijn meestal zeer kritisch tegenover allochtonen (logisch), maar willen natuurlijk ook niet dat hun inkomen achteruit gaat. Die mensen vinden hun inkomen denk ik toch net iets belangrijker dan het allochtonenonderwerp. Dus Wilders zal daar veel stemmen aan verliezen.
    Niet als 'ie groot "Moslims aanpakken!" op de voorkant zet hoor.

Dan lezen ze toch niet verder.
    Ik ga naar huis.
      zondag 13 maart 2005 @ 21:20:37 #18
    114059 op_dreef
    Gedegen gierigaard
    pi_25509567
    Goed, inhoudelijk, programma waarin duidelijk de hand van de Edmond-Burke stichting te herkennen valt. Mijns inziens is het op sommige punten iets te conservatief:
    Zo wil Wilders o.a de ministeries van onderwijs en economische zaken opdoeken. Voor zo'n drastische verandering is Nederland denk ik te progressief.

Wat ik erg waardeer in zijn programma, is het duidelijk stelling nemen tegen het bureaucratische Europa, en de vele mogelijkheden die hij voorstelt voor het unilateraal opzeggen van Europese verdragen. Sterker nog: op veel punten qua Europa-beleid vind Wilders de SP aan zijn zijde.

Wilders heeft ingezien dat bij een nieuwe politieke beweging enkel goedkope oneliners niet afdoende zijn. Met dit manifest heeft hij duidelijk onderstreept dat hij een conservatieve beweging wil opzetten, en ik denk dat daar in de toekomst best wel eens plaats voor zou kunnen zijn binnen het Nederlandse politieke stelsel.

[ Bericht 0% gewijzigd door op_dreef op 13-03-2005 21:26:39 ]
      zondag 13 maart 2005 @ 21:25:12 #19
    106056 Landmass
    pi_25509604
    quote:
    Op zondag 13 maart 2005 21:00 schreef ViSioN_TFH het volgende:
    Okay... fantastisch mooi programma, en ik vind t ook werkelijk nice als het uitgevoerd zou worden. but it won't. Kijk maar eens goed wat ie allemaal bedacht heeft. En trouwens.. voordat we de financieel zwakkere en het onderwijs zo enorm gaan naaien... w8 f tot ik eruit ben en mn MSC heb
    de financieel zwakkeren gaan er juist op vooruit, ze hoeven niet meer werkloos te zijn en ook zij profiteren van lagere belastingen en een grotere economische groei,

je dacht toch niet dat alleen de rijke geld aan afrika moeten afdragen, dat moeten ook de armen
    "ontwikkelings"hulp is geld van arme mensen in rijke landen aan rijke mensen in arme landen

om maar niet te spreken van de kutmarokaantjes die dit land teisteren, daar zijn de blanke armen het slachtoffer van.
    Fok! presents
    GOOD MOD, BAD MOD
    nu in POL
    pi_25509616
    quote:
    Op zondag 13 maart 2005 21:07 schreef Xtreem het volgende:
    Verder:
    Als afrika net zo gaat groeien als China nu, dan profiteren wij als westen daar gigantisch van. Ontwikkelingshulp kun je dus ook zien als investering.
    Dat is wel enorme whishful thinking. Afrika en succesvol. Een grote contradictie bestaat er bijna niet.

Het afschaffen van ontwikkelingshulp of iig er kritisch naar kijken en niet zomaar geld over de balk smijten alleen maar omdat ze daar zielig zijn. Ontwikkelingshulp zoals we dat nu kennen draagt totaal niet bij aan een structurele oplossing voor armoede en honger. Het is meer pappen en nat houden
      zondag 13 maart 2005 @ 21:28:30 #21
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_25509628
    quote:
    Leg mij 'ns uit waarom kinderbijslag een sigaar uit eigen doos is?
    Ach, Landmass ziet alle uitgaven van de overheid als sigaar uit eigen doos, maar dat is idd niet een sigaar uit eigen doos zoals wij dat kennen.
    quote:
    Minimumloon:
    Netto zijn mensen met een minimumloon ongeveer gelijk af als mensen met een uitkering. Denk je dat mensen voor minder dan het huidige minimum loon gaan werken, als ze meer krijgen voor niets doen? Die maatregel heeft pas effect als je de relevante uitkeringen meer naar beneden zet.
    Wat vooral het minpunt bij dit voorstel is, is de combinatie met de maatregel dat werklozen maatschappelijk werk moeten doen en de versoepeling van het ontslagrecht.

Dit geeft bedrijven in die sector van maatschappelijk werk een makkelijke kans om werknemers te ontslaan om vervolgens werklozen als gratis hulpen te krijgen.
    pi_25509666
    quote:
    Maar China heeft toch ook nooit hulp van ons gehad? Ik ben van mening dat in de afgelopen 50 jaar is gebleken dat ontwikkelingshulp weinig helpt. Verder zijn er in Afrika een hoop problemen die ze toch echt zelf moeten oplossen, kijk maar naar de situatie in bijvoorbeeld Ivoorkust en Zimbabwe.
      zondag 13 maart 2005 @ 21:33:52 #23
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_25509671
    quote:
    Op zondag 13 maart 2005 21:19 schreef Johan_de_With het volgende:

Sidekick, heb je dit uit het persbericht van Wilders zelf? Want het is toch wel diep bedroevend dat niemand hier ''Three strikes and you're out'' van heeft gemaakt.
    Typo van mijn kant.
    quote:
    De invoering van het three strikes you're out -principe: na drie geweldsmisdrijven levenslang.
      zondag 13 maart 2005 @ 22:38:59 #24
    104839 Timo_Baal
    Team O'Byle
    pi_25509702
    quote:
    Op zondag 13 maart 2005 21:19 schreef Johan_de_With het volgende:

In de onafhankelijkheidsverklaring staat:
    quote:
    De invoering van het three strikes you're out -principe: na drie geweldsmisdrijven levenslang.
    T-Mobile
      zondag 13 maart 2005 @ 22:42:04 #25
    104839 Timo_Baal
    Team O'Byle
    pi_25509729
    Ik vind dat er trouwens prima punten in staan. Dat vind ik echter niet het belangrijkste.

Ik ben veel meer benieuwd naar of Wilders een serieuze partij op de been kan krijgen. Wilders kan nog zulke goede ideeën hebben, zonder een fatsoenlijke partij zal hij weinig of niks kunnen bereiken denk ik.

Dus voordat hij mijn stem krijgt, zal hij zich eerst op dat punt moeten bewijzen.
    T-Mobile
      zondag 13 maart 2005 @ 22:43:01 #26
    114059 op_dreef
    Gedegen gierigaard
    pi_25509734
    quote:
    Op zondag 13 maart 2005 21:13 schreef Xtreem het volgende:
    Oh, en: invoering van jury rechtspraak?? hilarisch, zoveel vertrouwen in de gemiddelde Nederlander
    Mag ik zeggen dat ik het hoogst opmerkelijk vind dat jij jezelf overtuigd liberaal noemt ?
    pi_25509745
    quote:
    Op zondag 13 maart 2005 21:19 schreef nietzman het volgende:

[..]

Niet als 'ie groot "Moslims aanpakken!" op de voorkant zet hoor.

Dan lezen ze toch niet verder.
    Stel een tv-debat Bos-Wilders voor. Bos zegt: "Maar jij wil het minimumloon afschaffen!"

Alle laagbetaalden van Nederland krijgen per direct een hartinfarct. Weg kiezers.
      zondag 13 maart 2005 @ 22:49:54 #28
    104839 Timo_Baal
    Team O'Byle
    pi_25509778
    Ik ben trouwens niet voor het afschaffen van ontwikkelingshulp in zijn geheel en alleen het overeindhouden van slechts de noodhulp.

Ik zit meer op de lijn van de VVD. Ik ben in principe voor ontwikkelingshulp, maar er moet nu echt een keer serieus gekeken gaan worden naar hoe dit het beste georganiseerd kan worden:
    quote:
    VVD:
    Geconcludeerd wordt:

- dat door zwalkend beleid door de jaren heen , een overkill aan bemoeizucht vanuit het Westen en het gebrek aan kennis en kunde voor het stellen van prioriteiten die de Derde Wereld vooruit zouden kunnen helpen de armoede hebben doen laten toenemen op met name het Afrikaans continent,

- dat effectiviteit van uitgevoerde activiteiten nooit serieus is gemeten, dat er geen gegevens beschikbaar zijn, alleen maar schattingen, over hoeveel ontwikkelingsgelden in zakken van de corruptie zijn weggevloeid,

- dat bij de landenkeuze tot op heden nooit is gekeken naar welke landen economisch de meeste potentie hadden en dus waar substantiële successen zouden kunnen worden geboekt,

- dat de OESO norm van 0.7% BNP voor ontwikkelingssamenwerking internationaal niet wordt gedragen en zo langzamerhand als een dode letter kan worden beschouwd,

- dat Nederland het recht heeft zelf te bepalen waar ze het geld voor inzet, - dat de ontwikkelingsorganisaties in Nederland zwemmen in het geld waardoor tientallen miljoenen jaarlijks aan belastinggeld aan activiteiten wordt uitgegeven die niet terechtkomen bij de aller armste,

- dat draagvlakmeting onder de Nederlandse bevolking geen enkel doel dient en metingen niet altijd zuiver worden uitgevoerd.
    T-Mobile
      zondag 13 maart 2005 @ 22:50:42 #29
    114059 op_dreef
    Gedegen gierigaard
    pi_25509784
    quote:
    Op zondag 13 maart 2005 22:42 schreef Timo_Baal het volgende:
    Ik vind dat er trouwens prima punten in staan. Dat vind ik echter niet het belangrijkste.

Ik ben veel meer benieuwd naar of Wilders een serieuze partij op de been kan krijgen. Wilders kan nog zulke goede ideeën hebben, zonder een fatsoenlijke partij zal hij weinig of niks kunnen bereiken denk ik.

Dus voordat hij mijn stem krijgt, zal hij zich eerst op dat punt moeten bewijzen.
    Natuurlijk, en daar zit hem nou juist de crux.

In dit programma zie je al duidelijk de hand van de conservatieve Burke-stichting terug, en dat is een serieuse conservatieve denktank die flink aan de weg aan het timmeren is. Wilders wordt geen losse flodder-partij met standpunten die het midden houden tussen sociaal, conservatief en liberaal, zoals Fortuyn voorstond, maar baseert zijn partij blijkens dit programma op een gangbare politieke stroming, het conservatisme, wat in Nederland nog nooit in de vorm van een partij aan de man is gebracht.
      zondag 13 maart 2005 @ 22:55:24 #30
    104839 Timo_Baal
    Team O'Byle
    pi_25509815
    quote:
    Op zondag 13 maart 2005 21:04 schreef Sidekick het volgende:
    Een tweede merkwaardigheid is dat er niet wordt gesproken over afschaffing van de vrijheid van onderwijs in de grondwet, maar wel voor een verbod op Islamitische scholen.
    Dit schrijft Wilder:
    quote:
    Onderwijsvrijheid is een groot goed, behalve wanneer die vrijheid wordt misbruikt voor de introductie van een type onderwijs dat zich tegen onze samenleving keert.
    Dus, in principe blijft vrijheid van onderwijs bestaan, behalve voor Islamitische scholen.

Lijkt me prima, want juist de Islamitische scholen leveren het grootste probleem op. Christelijke scholen hoeven wat mij betreft dus ook niet verboden te worden.
    T-Mobile
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')