quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:12 schreef XxxPimxxX het volgende:
Coldplay - X and Y
1. Square One
2. What If
3. White Shadows
4. Fix You
5. Talk
6. X&Y
7. Speed Of Sound
8. Message, A
9. Low
10. Hardest Part, The
11. Swallowed In The Sea
12. Twisted Logic
Het nieuwe album van Coldplay is 'uit'! Ik heb hem net en zit hem nu voor het eerst te luisteren. Later vandaag mijn mening.
Speed of sound bedoel je?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:28 schreef fransie102 het volgende:
Ben heel benieuwdSpeed of light is weer een prachtig nummer.
Ben ik het heeeeeeeeelemaal mee eens.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:32 schreef Foxxy het volgende:
Ik vind het een fijn album!
kweenie, heb het nu een keer geluisterd, zaten zeker een paar goeie nummers tussen (Fix You o.a. geloof ik), maar was het wel veel van 't zelfde..quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:55 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik ben echt de enige die niet kapot is van dit album hè?!
Heb je niet zoiets van, Parachutes en AROBTTH waren veel sfeervoller? Het begint een beetje een standaard-popbandje te worden als ik dit album moet geloven.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:09 schreef Murray het volgende:
[..]
kweenie, heb het nu een keer geluisterd, zaten zeker een paar goeie nummers tussen (Fix You o.a. geloof ik), maar was het wel veel van 't zelfde..
Reflections vind ik verschrikkelijk goed, wat erna kwam is allemaal maar een beetje meer van hetzelfdequote:Op woensdag 1 juni 2005 09:46 schreef KarmaniaK het volgende:
Ik vind het bij dit album gewoon zo hoor... Maar er zijn gewoon echt véél bands waarbij de nieuwere albums minder goed worden. Bij Radiohead moet ik zeggen dat ik de állereerste 2 of 3 albums gewoon bagger vond, en wat daarna kwam super is... Maar bij Coldplay was het eerste album Parachutes gewoon beter, de nummers opzich en als geheel. Bovendien klinkt wat ze nu doen simpeler, en als in herhaling vallen...
Of Apocalyptica, die deed vroeger wel eens leuke dingen (cult, inquisition symphony) maar vanaf dat ze in hun 2003-album reflections en alles wat daarna gekomen is drums zijn gebruiken... En wel zulke stomsimpele drums... Het is gewoon hard achteruit gegaan.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand de eerste drie albums van Radiohead (PabloHoney, The Bends en OK Computer) bagger vind, vervolgens de latere expirimentelere albums goed vind, en dan uiteindelijk Coldplay weer wel goed vind (terwijl die toch wel erg goed naar met name The Bends hebben geluisterd).quote:Op woensdag 1 juni 2005 09:46 schreef KarmaniaK het volgende:
Bij Radiohead moet ik zeggen dat ik de állereerste 2 of 3 albums gewoon bagger vond, en wat daarna kwam super is...
Ik zal je even uit je droom helpen, Coldplay is voor top40 publiek.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 11:58 schreef Greetz het volgende:
Muzikaal gezien vind ik ieder nummer een meesterwerkje. Maar ze zullen lang niet allemaal door het gemiddelde top40 publiek geliefd worden (men heeft liever een ringtone op nr 1)
Ik ben er erg tevreden mee en ga m dan ook zeker kopen, een geweldig album voor in de auto deze zomer
Sommige nummers vindt ik ook erg U2quote:Op zondag 5 juni 2005 11:19 schreef LomarVe het volgende:
Square One en White Shadows vind ik erg mooi, tot nu toe. Het album heeft toch echt een beetje een A-ha vibe. Niet verkeerd hoor!![]()
45 euro? Wel dure singles dan, de cd alleen kost 9,95 bij de Mediamarkt...quote:Op zondag 5 juni 2005 12:20 schreef Roskoo het volgende:
Ik heb 'm gisteren via de post gekregen ik na een keer of 3 luisteren constateer ik dat Coldplay nog steeds TOP is. Ik heb via Plato in Den Haag. Daar hadden ze een mooi pakket met daarin alle verkrijgbare versie's van de single Speed of sound plus de cd voor 45 euro.
Ach je bent fan of niet. Dan heb je het er gewoon voor over. Ik heb wel eens een cd maxi uit Amerika over laten komen voor 20 euro. Maar dan heb je wel wat. Ik heb alles van Coldplay.quote:Op zondag 5 juni 2005 12:25 schreef Moody het volgende:
[..]
45 euro? Wel dure singles dan, de cd alleen kost 9,95 bij de Mediamarkt...
Dan kan ik Blue Merle, Snow Patrol en The Stills ook nog van harte aanbevelen.quote:Op zondag 5 juni 2005 12:27 schreef Moody het volgende:
Jawel hoor
Trouwens. Iedereen die Coldplay goed vindt moet ook eens de volgende bands proberen:
- Travis
- Apples in Stereo
- Turin Brakes
- The Thrills
Jah, en 9,95 bij de Mediamark, maar dat was al gezegdquote:Op zondag 5 juni 2005 12:35 schreef NvM het volgende:
De cd opzich ken ik nog niet erg goed, maar de sfeer die de cd meebrengt vind ik al goed genoeg!
De wereldwijde release is 6 juni, maar ik zag vrijdag toch echt de cd al in de Free Record Shop liggen...Voor 14,99![]()
bij welke Mediamarkt heb je hem gehaald?quote:Op zondag 5 juni 2005 12:25 schreef Moody het volgende:
[..]
45 euro? Wel dure singles dan, de cd alleen kost 9,95 bij de Mediamarkt...
Ik in Rijswijk.quote:Op zondag 5 juni 2005 13:45 schreef Boeman het volgende:
[..]
bij welke Mediamarkt heb je hem gehaald?
Fuck die bandsquote:Op zondag 5 juni 2005 12:27 schreef Moody het volgende:
Jawel hoor
Trouwens. Iedereen die Coldplay goed vindt moet ook eens de volgende bands proberen:
- Travis
- Apples in Stereo
- Turin Brakes
- The Thrills
na een paar keer luisteren kan ik: "fix you", "what if" en "X and Y" héél erg waarderenquote:Op zondag 5 juni 2005 16:05 schreef MuseMuse het volgende:
ik heb het album nu ook.
na pas 1x geluisterd hebben vind ik deze plaat juist minder poppy dan zijn voorgangers..
vind hem eigenlijk een beetje saai zelfs, maar ik geef hem nog een paar luisterbeurten![]()
Geen idee.... EAC misschien?quote:Op zondag 5 juni 2005 23:25 schreef Iguana84 het volgende:
oja is copy protection maar hoe omzeil ik dat?
dit is volgens mij niet illegaal, dit behoord volgens mij tot thuiskopie? (of ik heb het fout)quote:Op zondag 5 juni 2005 23:24 schreef Iguana84 het volgende:
(overigens is dit wel legaal om te doen)
Je hebt gelijk want een thuiskopie magquote:Op maandag 6 juni 2005 00:12 schreef iDex het volgende:
[..]
dit is volgens mij niet illegaal, dit behoord volgens mij tot thuiskopie? (of ik heb het fout)
kheb het concert ff opgenomen van mtv, morgenmiddag maar ff vor gaan zitten
het album, tja moeilijk te zeggen, bij de andere albums bleef ik geboeid luisteren, bij de nieuwe heb ik nog niet het album echt in mijn hoofd, als ik de nummers weer luister dan herken ik alleen speed of sound en talk.... morgen maar weer een proberen
Mijn favo nummer van X & Y, ik heb dat nummer hier op repeat staanquote:Op maandag 6 juni 2005 18:24 schreef mrkanarie het volgende:
aan het begin van Talk als je die gitaar hoor, whoaa... dan krijg ik helemaal kippevel!
Dat was toch n sampletje van Goldfrapp?quote:Op maandag 6 juni 2005 18:24 schreef mrkanarie het volgende:
aan het begin van Talk als je die gitaar hoor, whoaa... dan krijg ik helemaal kippevel!
Van Kraftwerkquote:Op maandag 6 juni 2005 19:52 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Dat was toch n sampletje van Goldfrapp?
Welke vond je dan minder?quote:Op maandag 6 juni 2005 21:50 schreef dVTB het volgende:
Daarin zit het verschil met vorige albums; daar stonden steeds een paar mindere nummers op.
Poeh, heb ik zo niet bij de hand, die titels. In elk geval 2 of 3 nummers van A Rush...quote:Op maandag 6 juni 2005 21:56 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Welke vond je dan minder?
mja, vond het een matig concertje. Maar goed, was wel de moeite waard.quote:Op maandag 6 juni 2005 22:47 schreef Tourniquet het volgende:
Begint om 23:05 al. Voor je 't weet mis je de eerste 10 minuten.
Uitzending is opgeschoven. Begint nu pas om 23:26 en duurt tot 00:19![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |