Hmm.. Ik denk dat hier gemiddeld genomen wel wat inzit. Testosteron zorgt onder anderen voor een groter gevoel van zekerheid, en mannen hebben van nature meer testosteron.quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:13 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Ja hier! Hoe zit dat met vrouwen en 'zorgen maken'. Maken vrouwen zich inderdaad veel meer zorgen dan mannen, zijn mannen inderdaad nonchalanter?
Zoiets heb ik ook, maar het vereist nogal wat kracht en relativeringsvermogen om dat te realiseren.quote:miss_sly:
Ik maak me geen zorgen, daar doe ik niet aan. Onnodig energieverspillen aan iets waarvan ik nog niet weet of en wanneer het gaat gebeuren
Hee wat grappig dat dat zo werktquote:Op woensdag 9 maart 2005 11:19 schreef Alicey het volgende:
Hmm.. Ik denk dat hier gemiddeld genomen wel wat inzit. Testosteron zorgt onder anderen voor een groter gevoel van zekerheid, en mannen hebben van nature meer testosteron.
Nou ja, in de categorie vrouwen heb ik reeds de Mannenhatende Feministische TuinbroekPot, de Kleren-Koken Klassieke Dame, de Ik-Heb-Een-Mening-Maar-Blijf-Vrouwelijk Ego-Chick en de BaarMoeder (Gebroed Werpen Voor een Betere Wereld) mogen ontmoeten. Dat kwartet zit dus al in de ervaringencollectie.quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hmmm... Nog meer stereotypes die je getoetst wilt zien?
Ik moest ook een keer aan dat stereotype voldoen, en heb toen in V&A een topic geplaatst waar ik een tuinbroek vroeg. Ik heb zelfs nog maanden er na mailtjes binnengekregen.quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:24 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Nou ja, in de categorie vrouwen heb ik reeds de Mannenhatende Feministische TuinbroekPot,
Hmm.. Er is geen echte sluitende hier, al denk ik dat de tweede in het rijtje die je noemt het beste bij me past.quote:de Kleren-Koken Klassieke Dame, de Ik-Heb-Een-Mening-Maar-Blijf-Vrouwelijk Ego-Chick en de BaarMoeder (Gebroed Werpen Voor een Betere Wereld) mogen ontmoeten. Dat kwartet zit dus al in de ervaringencollectie.
Geen zorgen maken en roekeloos zijn is natuurlijk wel een aardig nuance-verschil.quote:En wat dat zorgen maken betreft... Ik denk dat dat vooral een cosmetisch verschil is. Mannen houden ook wel allerlei dingen die fout kunnen gaan in het achterhoofd alleen laten ze dat hun gedrag niet zo beïnvloeden.
Ik denk dat vrouwen meer vooraf alles proberen te bedenken wat er mis kan gaan, en daar al rekening mee houden, terwijl mannen gewoon gaan en problemen pas oplossen als ze opduikenquote:Op woensdag 9 maart 2005 11:24 schreef Karboenkeltje het volgende:
En wat dat zorgen maken betreft... Ik denk dat dat vooral een cosmetisch verschil is. Mannen houden ook wel allerlei dingen die fout kunnen gaan in het achterhoofd alleen laten ze dat hun gedrag niet zo beïnvloeden.
Maar als je bang gaat zitten zijn om de dingen die eventueel mis zouden kunnen gaan, kun je nooit iets nieuws doen, een relatie aangaan, van baan veranderen, ander eten proberen, (ergens anders) op vakantie gaan, vliegen, auto rijden, etc.quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:28 schreef Alicey het volgende:
Geen zorgen maken en roekeloos zijn is natuurlijk wel een aardig nuance-verschil.
Het heeft er ook mee te maken dat mannen door testosteron meer geneigd zijn om risico's te nemen, oftewel van te voren incalculeren dat iets mis kan gaan, en daar niet echt bang voor zijn..
imo ook.quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar als je bang gaat zitten zijn om de dingen die eventueel mis zouden kunnen gaan, kun je nooit iets nieuws doen, een relatie aangaan, van baan veranderen, ander eten proberen, (ergens anders) op vakantie gaan, vliegen, auto rijden, etc.
Dan heb je toch gewoon geen leven? 'Risico's' en 'leven' zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, imho.
Nou, ik ken daadwerkelijk mensen die niet over de extremen maar over dagelijkse dingen zich zulke zorgen kunnen maken. En ik denk dat het inderdaad stukje karakter is en stukje opvoeding! Opvoeding is in deze ook erg belangrijk! Als ik zie hoe extreem zorgelijk mijn schoonfamilie is...wow, echt, daar an ik erg slecht tegen. En dat zijn schoonmama en papa en zwager! Gelukkig heb ik het mijn vriend een beetje kunnen afleren, en verder is hij mijn stukje vooruitdenken en zorgen makenquote:Op woensdag 9 maart 2005 11:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
imo ook.
Je hebt het nu ook over extremen, in de praktijk zullen de verschillen geen verschil van dag en nacht zijn, maar ligt het veel subtieler. Hoewel iets als onzekerheid sterk beinvloed wordt door o.a. het testosteron-gehalte, is het voor het grootste deel toch karakter.
Met extremen doelde ik er eigenlijk op dat je het deed voorkomen alsof het een verschil is tussen complete zorgeloosheid en over alle zorgen maken.quote:
Die ken ik inderdaad ook. Zijn over het algemeen ook mensen die niet echt voor lastige zaken hebben gestaan.quote:Nou, ik ken daadwerkelijk mensen die niet over de extremen maar over dagelijkse dingen zich zulke zorgen kunnen maken. En ik denk dat het inderdaad stukje karakter is en stukje opvoeding!
En misschien ook inderdaad heel beschermend zijn opgevoed, of zijn opgevoed met de gedachte dat je vooral geen gokje moet wagen.. Hoewel opvoeding ook lang niet alles is.quote:Opvoeding is in deze ook erg belangrijk!
Begrijp ik hier goed uit dat juist je vriend erg onzeker en conservatief is, en jij meer resoluut en ondernemend?quote:Als ik zie hoe extreem zorgelijk mijn schoonfamilie is...wow, echt, daar an ik erg slecht tegen. En dat zijn schoonmama en papa en zwager! Gelukkig heb ik het mijn vriend een beetje kunnen afleren, en verder is hij mijn stukje vooruitdenken en zorgen maken![]()
Het evenwicht lijkt wel moeilijk te vinden, dacht ikquote:Op woensdag 9 maart 2005 11:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Met extremen doelde ik er eigenlijk op dat je het deed voorkomen alsof het een verschil is tussen complete zorgeloosheid en over alle zorgen maken.
Hmm, moeilijk. Ik weet niet wat ik vaker gezien heb: mensen die zoveel meegemaakt hadden dat ze alleen nog maar zorgelijker werden, of mensen die zo weinig hebben meegemaakt dat ze nog niet hebben ervaren dat ze alle dingen (uiteindelijk) echt aan kunnen en te boven komen.quote:Die ken ik inderdaad ook. Zijn over het algemeen ook mensen die niet echt voor lastige zaken hebben gestaan.
Opvoeding is niet alles, maar toch...Ondanks dat je op een bepaald moment denkt dat je je ontworsteld hebt aan sommige zaken in je opvoeding waar je niet mee verder wilt, lijkt het soms toch erg moeilijk je los te maken van de onzichtbare draden die in een bepaald stramien proberen te houden.quote:En misschien ook inderdaad heel beschermend zijn opgevoed, of zijn opgevoed met de gedachte dat je vooral geen gokje moet wagen.. Hoewel opvoeding ook lang niet alles is.
Mijn vriend is niet onzeker (wel nog jong) maar redelijk conservatief zeker wel. Komt echt voor een groot deel door zijn opvoeding, daarvan ben ik overtuigd. Samen komen we er wel uit, maar hij moet echt heel lang nadenken over zaken, terwijl ik er dan al lang en breed uit ben.quote:Begrijp ik hier goed uit dat juist je vriend erg onzeker en conservatief is, en jij meer resoluut en ondernemend?
Ach, een echt evenwicht is er denk ik niet. Als ik naar mezelf kijk ben ik meestal erg zelfverzekerd, maar ook ik kan soms erg onzeker zijn, zelfs over triviale dingen. Gek genoeg valt dat laatste overigens vrijwel niemand op, en dat eerste juist weer wel.quote:Op woensdag 9 maart 2005 12:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het evenwicht lijkt wel moeilijk te vinden, dacht ik
Die heb je inderdaad ook nog.. Zijn vaak mensen die tegenslagen zien als hun eigen falen, en zich niet richten op de wijze waarop ze die tegenslagen verwerkt hebben.quote:[..]
Hmm, moeilijk. Ik weet niet wat ik vaker gezien heb: mensen die zoveel meegemaakt hadden dat ze alleen nog maar zorgelijker werden, of mensen die zo weinig hebben meegemaakt dat ze nog niet hebben ervaren dat ze alle dingen (uiteindelijk) echt aan kunnen en te boven komen.
Op sommige vlakken zijn die er zeker wel, hoewel ik niet het gevoel heb dat dat slechte dingen zijn bij mij.quote:[..]
Opvoeding is niet alles, maar toch...Ondanks dat je op een bepaald moment denkt dat je je ontworsteld hebt aan sommige zaken in je opvoeding waar je niet mee verder wilt, lijkt het soms toch erg moeilijk je los te maken van de onzichtbare draden die in een bepaald stramien proberen te houden.
Ah, een beetje een twijfelaar.quote:[..]
Mijn vriend is niet onzeker (wel nog jong) maar redelijk conservatief zeker wel. Komt echt voor een groot deel door zijn opvoeding, daarvan ben ik overtuigd. Samen komen we er wel uit, maar hij moet echt heel lang nadenken over zaken, terwijl ik er dan al lang en breed uit ben.
Ik ben niet eens zo zelfverzekerd, eigenlijk. Ook niet erg onzeker. Ik hou gewoon van beslissingen nemenquote:Op woensdag 9 maart 2005 12:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ach, een echt evenwicht is er denk ik niet. Als ik naar mezelf kijk ben ik meestal erg zelfverzekerd, maar ook ik kan soms erg onzeker zijn, zelfs over triviale dingen. Gek genoeg valt dat laatste overigens vrijwel niemand op, en dat eerste juist weer wel.
Juist. Tegenslagen krijgen we allemaal. Hoe gaan we daarmee om en hoe komen we eruit. Ik heb eel wat tegenslagen verwerkt, en eerlijk gezegd zijn sommigen echt wel mijn eigen falen. So what? Soms ben ik net een mensquote:Die heb je inderdaad ook nog.. Zijn vaak mensen die tegenslagen zien als hun eigen falen, en zich niet richten op de wijze waarop ze die tegenslagen verwerkt hebben.
Niet direct slecht, maar toch een stukje indoctrinatie waar ik juist zo graag vind dat ik niet geindoctrineerd benquote:Op sommige vlakken zijn die er zeker wel, hoewel ik niet het gevoel heb dat dat slechte dingen zijn bij mij.
quote:Ah, een beetje een twijfelaar.Dat hoeft overigens niet verkeerd te zijn, komt het nooit voor dat hij ergens aan denkt wat je zelf over het hoofd hebt gezien?
Oh, maar dat heb ik ook.. Vergaderingen waarbij iedereen nog zijn zegje wil doen terwijl de beste oplossing al lang duidelijk is.quote:Op woensdag 9 maart 2005 13:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben niet eens zo zelfverzekerd, eigenlijk. Ook niet erg onzeker. Ik hou gewoon van beslissingen nemen
Oneindig prakkizeren en debateren en nog eens en nog eens...nee hoor, dat is niets voor mij.
Ach, en als er iets fout gaat leer je daar weer van, tenminste - Op die manier heb je er nog iets aan.quote:[..]
Juist. Tegenslagen krijgen we allemaal. Hoe gaan we daarmee om en hoe komen we eruit. Ik heb eel wat tegenslagen verwerkt, en eerlijk gezegd zijn sommigen echt wel mijn eigen falen. So what? Soms ben ik net een mens
Op sommige vlakken heb ik dat ook wel.. Ik merk ook aan mezelf soms best wel dat ik conservatief ben, komt misschien toch ook door een stukje opvoeding.quote:Niet direct slecht, maar toch een stukje indoctrinatie waar ik juist zo graag vind dat ik niet geindoctrineerd ben
Zo te horen vullen jullie elkaar prima aan.quote:Een enorme twijfelaar![]()
Maar inderdaad denkt hij soms aan dingen die mij ontgaan, maar niet al die dingen zijn ook echt relevant of belangrijkMaakt niet uit, samen komen we er wel uit, soms duurt het alleen wat langer...
Ow, die vergaderingenquote:Op woensdag 9 maart 2005 14:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Oh, maar dat heb ik ook.. Vergaderingen waarbij iedereen nog zijn zegje wil doen terwijl de beste oplossing al lang duidelijk is.
Wat dat betreft heb ik dat zelf ook wel, ik neem liever een beslissing dan dat ik ergens mee blijf zitten. Aan de andere kant heb ik toch soms wel moeite om gevoelsmatig een beslissing te durven nemen, ookal is er rationeel gezien geen bezwaar.
Hmm, ik hou niet zo van de opmerking dat je van je fouten kunt/moet leren, maar er zit wel een kleine kern van waarheid inquote:Ach, en als er iets fout gaat leer je daar weer van, tenminste - Op die manier heb je er nog iets aan.
Ik geloof niet dat ik conservatief ben, maar weet eigenlijk niet hoe anderen daarover denken. Ik vraag me wel eens af of ik werkelijk zo'n goed beeld heb van wie ik ben of wie ik volgens anderen ben.quote:Op sommige vlakken heb ik dat ook wel.. Ik merk ook aan mezelf soms best wel dat ik conservatief ben, komt misschien toch ook door een stukje opvoeding.
Tuurlijk, anders waren we niet bij elkaar, daar ben ik heel simpel inquote:Zo te horen vullen jullie elkaar prima aan.
Mjah, verschillende zienswijzen enzo.quote:Op woensdag 9 maart 2005 14:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow, die vergaderingen
En dat iedereen z'n zegje wil doen, kan ik me nog wel voorstellen, maar besluiten dan oneindig vooruit blijven schuiven naar een volgende vergadering, en een volgende....zucht.
Alles vooruit blijven schuiven verlies je uiteindelijk ook veel mee.quote:Ik neem liever een beslissing waar ik achteraf misschien niet blij mee zal blijken te zijn, dan dat ik aan blijf modderen. En als ik dan achteraf denk dat ik iets misschien anders of beter of niet had kunnen doen, dan heb ik toch geen spijt van mijn beslissing. Liever een achteraf verkeerde (en ook dat is relafiet) beslissing, dan geen beslissing!
Zonder iets te doen leer je niets, en iets voor de eerste keer doen betekent vrijwel zonder uitzondering fouten.quote:[..]
Hmm, ik hou niet zo van de opmerking dat je van je fouten kunt/moet leren, maar er zit wel een kleine kern van waarheid in
Hoe ik mezelf zie klopt totaal niet met hoe anderen mij zien. Hoe anderen mij zien is over het algemeen positiever dan ik mezelf zie, dus wat dat aan gaat lijd ik er niet onder.quote:[..]
Ik geloof niet dat ik conservatief ben, maar weet eigenlijk niet hoe anderen daarover denken. Ik vraag me wel eens af of ik werkelijk zo'n goed beeld heb van wie ik ben of wie ik volgens anderen ben.
quote:[..]
Tuurlijk, anders waren we niet bij elkaar, daar ben ik heel simpel in![]()
Dat kan wel zo zijn. Maar ik denk ook dat vrouwen eerder hun zorgen uiten in tegenstelling tot mannen. Vrouwen hebben meer de neiging dingen waar ze mee zitten 'eruit te gooien'. Vooral bij mensen die ze vertrouwen. Dan kunnen ze eindeloos babbelen van "ja maar stel nou dat..quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:32 schreef ReCreative het volgende:
Oftewel: vrouwen proberen problemen te omzeilen voordat het in de soep loopt, mannen laten het eerst in de soep lopen en lossen het daarna op.
Is denk ik ook wel waar.. Ik herken dit wel voor een klein stukje bij mezelf (Al valt dat eindeloze bij mij, volgens mezelf tenminste, wel mee.quote:Op woensdag 9 maart 2005 16:38 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn. Maar ik denk ook dat vrouwen eerder hun zorgen uiten in tegenstelling tot mannen. Vrouwen hebben meer de neiging dingen waar ze mee zitten 'eruit te gooien'. Vooral bij mensen die ze vertrouwen. Dan kunnen ze eindeloos babbelen van "ja maar stel nou dat..". Mannen maken zich misschien ook wel zorgen maar houden dat meer in hun achterhoofd of hebben er minder last van.
Het hoeft niet. Mijn ouders zijn best overbezorgd, en toch heb ik "geleerd" anders te zijn.quote:Zoals miss_sly ook al zei heeft opvoeding volgens mij ook wel een grote invloed. Als je ouders hebt die zich weinig zorgen maken neem je toch al snel die houding over want tja waarom zou je je zorgen maken? Echter als je overbezorgde ouders hebt (wat veel mensen hebben) is het toch lastig jezelf anders in te stellen en je minder zorgen te maken.
Het eindeloze is gelukkig ook niet op elke vrouw van toepassingquote:Op woensdag 9 maart 2005 16:42 schreef Alicey het volgende:
Is denk ik ook wel waar.. Ik herken dit wel voor een klein stukje bij mezelf (Al valt dat eindeloze bij mij, volgens mezelf tenminste, wel mee.).
Het kan ook zeker wel. Maar het gaat niet automatisch ofzo. Er moet even een knop om. Beseffen voor jezelf dat jij je niet op die manier zorgen wil maken. Dan is het zeker mogelijk ja.quote:Het hoeft niet. Mijn ouders zijn best overbezorgd, en toch heb ik "geleerd" anders te zijn.
Ik heb er ook zo een, destijds nog iets bijbetaald ook. Omgepraat door zo'n gladde verkoper, die ondanks mijn antwoord op de vraag wat ik zocht (Hij moet kunnen bellen) me alsnog zo'n ding heeft weten aan te smeren met van alles er op.quote:Op woensdag 9 maart 2005 16:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb geen broek gekocht. Wel mijn nieuwe telefoon opgehaald. Zo'n hip opklapding met kleurenscherm, fototoestel en polyfone ringtones. Jaja, Lupa is eindelijk opgenomen in de vaart der volkeren. Schrok me kapot toen ik zag dat dat ding normaal meer dan ¤ 300,- kost (heb 'm bij een nieuw abbo gekregen). Maar wel 'n leuk speledingetje.
Ligt er maar net aan welk deel van de bijbel je leest, want Genesis 1: "God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen."quote:Op woensdag 9 maart 2005 17:34 schreef Geartsjuh het volgende:
Als God een man is, in wiens beeld zijn wij vrouwen dan geschapen?
Kettingen?quote:Op woensdag 9 maart 2005 18:04 schreef pfaf het volgende:
Vooral de eerste WFL-SC reeks, die met die kettingen....
In Genesis 2 bedacht God zich blijkbaar opeens dat het niet verstandig was om te zeggen dat de vrouw naar zijn beeld is, en heeft hij de man er de schuld van gegeven.quote:Op woensdag 9 maart 2005 17:46 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan welk deel van de bijbel je leest, want Genesis 1: "God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen."
En Genesis 2: "Toen liet God, de HEER, de mens in een diepe slaap vallen, en terwijl de mens sliep nam hij een van zijn ribben weg; hij vulde die plaats weer met vlees. 22 Uit de rib die hij bij de mens had weggenomen, bouwde God, de HEER, een vrouw en hij bracht haar bij de mens."
Wat hij dus ook doet, want even verder lezen we:quote:Op woensdag 9 maart 2005 18:11 schreef Alicey het volgende:
In Genesis 2 bedacht God zich blijkbaar opeens dat het niet verstandig was om te zeggen dat de vrouw naar zijn beeld is, en heeft hij de man er de schuld van gegeven.
Op deze manier heb ik er eigenlijk nooit naar gekeken.quote:Op woensdag 9 maart 2005 18:21 schreef ReCreative het volgende:
In Genesis 3:22 staat overigens nog een interessant stuk: "Toen dacht God, de HEER: Nu is de mens aan ons gelijk geworden, nu heeft hij kennis van goed en kwaad. Nu wil ik voorkomen dat hij ook vruchten van de levensboom plukt, want als hij die zou eten, zou hij eeuwig leven. 23 Daarom stuurde hij de mens weg uit de tuin van Eden om de aarde te gaan bewerken, waaruit hij was genomen. 24 En nadat hij hem had weggejaagd, plaatste hij ten oosten van de tuin van Eden de cherubs en het heen en weer flitsende, vlammende zwaard. Zij moesten de weg naar de levensboom bewaken.".
God stuurt hier de mens, in de rest van Genesis 2 en 3 gelijk aan de man het paradijs uit. Dat zou betekenen dat de vrouw, die dan net Eva heet, nog wèl in het paradijs is. De man is ook 'genomen' uit de aarde, de vrouw niet, die is nl. uit een rib van de man genomen. Iemand wel eens opgevallen?
Mijn auto moet duur gerepareerd wordenquote:Op donderdag 10 maart 2005 08:37 schreef Alicey het volgende:
Heeft iemand verder nog iets te melden?
Gekke dingen mee gedaan?quote:Op donderdag 10 maart 2005 08:42 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Mijn auto moet duur gerepareerd worden. Maar dat is-ie 100 keer waard
.
Hier ook! Een helderblauwe lucht met een zonnetjequote:Op donderdag 10 maart 2005 08:39 schreef miss_sly het volgende:
Het is heerlijk weer! Vrieskou en een zonnetje
Nee hoorquote:Op donderdag 10 maart 2005 08:56 schreef Alicey het volgende:
Gekke dingen mee gedaan?
't Is hier bewolkt...quote:Op donderdag 10 maart 2005 08:59 schreef Geartsjuh het volgende:
Hier ook! Een helderblauwe lucht met een zonnetje.
Fryslân èn Grunn darlingquote:Op donderdag 10 maart 2005 09:03 schreef Alicey het volgende:
Volgens mij is Fryslan het noorden mooi vandaag.
enGelderland dan dus!quote:
Doffy!quote:Op donderdag 10 maart 2005 09:36 schreef Doffy het volgende:
Wat mij betreft laten we Fryslan afdrijven in de Noordzee.
Niets persoonlijks Lupje, puur zakelijk. Jij mag natuurlijk bij mij in Amsterdam komen wonenquote:Op donderdag 10 maart 2005 14:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Doffy!![]()
![]()
Hoe kun je mij zo afvallen?
![]()
![]()
![]()
Nee, want Alicey had mij al uitgenodigd om in Rotterdam te komen wonen tegen de tijd dat Friesland voorgoed onder water komt te staan. Maar ik zal Douwe en Botte (Botte???) doorsturen.quote:Op donderdag 10 maart 2005 14:29 schreef Doffy het volgende:
Niets persoonlijks Lupje, puur zakelijk. Jij mag natuurlijk bij mij in Amsterdam komen wonen
evenals al die leuke Friese jongens die luisteren naar geweldige namen als Douwe, Botte, etc![]()
quote:Op donderdag 10 maart 2005 14:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nee, want Alicey had mij al uitgenodigd om in Rotterdam te komen wonen tegen de tijd dat Friesland voorgoed onder water komt te staan.
Mjaquote:(Botte???)
Nee.quote:Op donderdag 10 maart 2005 14:47 schreef Doffy het volgende:Heeft Alicey je dan ook thee met verse citroen gebracht toen je ziek was?
![]()
Wat heeft hij dat ik niet heb!??quote:Op donderdag 10 maart 2005 14:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nee.Maar ik wilde ook alleen maar naar Rotterdam omdat daar een leuke man woont die enige weken geleden in mij bed belandde. Dat kun jij toch wel begrijpen? Volgende week vrijdag ga ik er een weekendje heen!
quote:Op donderdag 10 maart 2005 14:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Een seksuele voorkeur.
Ja, alleen de verkeerde.quote:
Nee, dat is waar.quote:En seks is toch niet het belangrijkste, Lupje?
Ja, maar die andere man heeft er eentje die Doffy niet heeft. En die is meer geschikt voor mijn doeleinden.quote:Op donderdag 10 maart 2005 14:59 schreef Alicey het volgende:
Doffy heeft toch duidelijk een seksuele voorkeur hoor.
Maar da's iets anders. Ik heb geen directe sexuele voorkeur, hoewel dat ook wel weer verkeerd zal zijn.quote:
quote:Op donderdag 10 maart 2005 15:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, alleen de verkeerde.
Ah, je bekijkt het zakelijk. Je zoekt een partner waarmee je je doelstellingen kunt waarmaken.quote:Op donderdag 10 maart 2005 15:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, maar die andere man heeft er eentje die Doffy niet heeft. En die is meer geschikt voor mijn doeleinden.![]()
Nee, jij hebt alleen het verkeerde geslacht.quote:Op donderdag 10 maart 2005 15:11 schreef Alicey het volgende:
Maar da's iets anders. Ik heb geen directe sexuele voorkeur, hoewel dat ook wel weer verkeerd zal zijn.
Voor zover die doelstelling 'plezier maken' is, ja.quote:Op donderdag 10 maart 2005 15:13 schreef Alicey het volgende:
Ah, je bekijkt het zakelijk. Je zoekt een partner waarmee je je doelstellingen kunt waarmaken.
Het zou wel passen in het kader Make Love, Not War.quote:Op donderdag 10 maart 2005 15:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, zeg. Ik kan toch niet met iedereen gaan neuken onder het motto 'ik discrimineer niet'?
Ik ben toch niet 'iedereen'quote:Op donderdag 10 maart 2005 15:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, zeg. Ik kan toch niet met iedereen gaan neuken onder het motto 'ik discrimineer niet'?
Maar jij wìlt niet eens met mij neuken! Of is het weer zo'n principekwestie? Ben je tevreden als ik zeg dat ik in theorie bereid zou zijn om het bed met je te delen?quote:
Boeiend plot.quote:Op donderdag 10 maart 2005 15:24 schreef Doffy het volgende:
Er is btw een briljante film over ongeveer dat topic
Moet het nou altijd op details aankomen?quote:Op donderdag 10 maart 2005 15:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Maar jij wìlt niet eens met mij neuken!
He bah, nee zegquote:Of is het weer zo'n principekwestie? Ben je tevreden als ik zeg dat ik in theorie bereid zou zijn om het bed met je te delen?
Oh, okee dan. Nou ja, Amsterdam is al een stuk dichterbij Rotterdam dan Leeuwarden.quote:Op donderdag 10 maart 2005 15:31 schreef Doffy het volgende:
Moet het nou altijd op details aankomen?Je kan toch gewoon bij mij in A'dam komen wonen... ik zeg toch niet dat die Rotterdammer er niet af en toe bij mag komen
Ook geen theoretische seks?quote:He bah, nee zegGeen seks voor het huwelijk hoor.
En Doffy'squote:Op donderdag 10 maart 2005 15:34 schreef Alicey het volgende:
Met die Rotterdam erbij zouden we ook een kwartet kunnen vormen.
Ik klaverjas lieverquote:Op donderdag 10 maart 2005 15:34 schreef Alicey het volgende:
Met die Rotterdamer erbij zouden we ook een kwartet kunnen vormen.
Ja, het duurde even voordat het kwartje viel.quote:Op donderdag 10 maart 2005 15:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
*
Die wil niet eens een trioquote:Op donderdag 10 maart 2005 15:38 schreef Alicey het volgende:
Ohja, die hebben we ook nog.Hmm, complex.
Geweldig. Ik kan het uuuuren volhouden!quote:Op donderdag 10 maart 2005 15:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hm, nog nooit gedaan. Is dat lekker?
Maar misschien kan hij gewoon niet tegen oneven aantallen en moeten we er gewoon iemand extra bijzetten?quote:
Inderdaad, maar 's avonds is het hier stil de laatste tijd, dat valt dan weer wel een beetje tegen.quote:Op donderdag 10 maart 2005 20:58 schreef Bensel het volgende:
Pfff. normaal gesproken komen deze discussies alleen in onzin voor, diep in de nacht, en hier in WFL gewoon op klaarlichte dag... Niemand die het verwacht![]()
Vanaf daar bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 11 maart 2005 09:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hoe komen mensen toch aan die hilarische smilies?
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 09:55 schreef Doffy het volgende:
Misschien moeten we deze maar standaard invoeren op dit forum: [afbeelding]
Wach, ik heb het telefoonnummer van Meki ergens...quote:
Dat snappen ze al helemaal niet.quote:
Daar ben ik het niet mee eens. Ten eerste veronderstel ik dat daarvoor een aantal gebruikers online moet zijn, ten tweede moeten we zorgen dat er een onderwerp is waar wij over kunnen discussiëren. En dat kan niet, zoals ik nu tracht, een discussie over de mogelijkheid van een discussie zijn.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:54 schreef Alicey het volgende:
Het wordt volgens mij weer een lekker verhitte discussie-vrijdagmiddag.
Ah, je hebt de 5 topics over evolutie/creationisme en de feedback-topic over het hoofd gezien?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:07 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Ten eerste veronderstel ik dat daarvoor een aantal gebruikers online moet zijn, ten tweede moeten we zorgen dat er een onderwerp is waar wij over kunnen discussiëren. En dat kan niet, zoals ik nu tracht, een discussie over de mogelijkheid van een discussie zijn.
Nee hoor, maar ik heb niet de gelegenheid ale die topics te lezen of bij te houden. Ben verdorie geen student meerquote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:13 schreef Alicey het volgende:
Ah, je hebt de 5 topics over evolutie/creationisme en de feedback-topic over het hoofd gezien?
Kom maar naar Rotterdam.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik wil seks en een pizza.
Of hou je niet van pizza?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik wil seks en een pizza.
Ik ben toch ook geen studente?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:16 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Nee hoor, maar ik heb niet de gelegenheid ale die topics te lezen of bij te houden. Ben verdorie geen student meer. Ik heb zaken te doen
.
Volgens mij mis ik iets?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Lees jij soms ook de Leeuwarder Courant?
In de Leeuwarder Courant stond een tijdje terug een artikeltje met 'pick-up lines'. Waaronder die met 'Of hou je niet van pizza?'. M'n pa vond die nogal leuk (lees: hij barstte elke keer dat hij 'm aan iemand vertelde uit in hysterisch gelach).quote:
Neej, jij bent o.a. mod en dan ben je toch min of meer overeengekomen dat je nogal een grote aanwezigheid hebt op 'je' forum. Dergelijke overeenkomst kun je alleen aangaan als je daar de gelegenheid voor hebtquote:
Ik vind het superinteressant, als ik gelegenheid heb duik ik er zeker in, maar is er nog niet van gekomenquote:Maar ik kan me best voorstellen dat je dat niet allemaal bijhoudt, het is best eigenlijk veel![]()
Regelmatigquote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Lees jij soms ook de Leeuwarder Courant?
Ik zie het voor me.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
In de Leeuwarder Courant stond een tijdje terug een artikeltje met 'pick-up lines'. Waaronder die met 'Of hou je niet van pizza?'. M'n pa vond die nogal leuk (lees: hij barstte elke keer dat hij 'm aan iemand vertelde uit in hysterisch gelach).
Ergens wel waar. Ik heb geen contract met de FA's getekend ofzo, maar natuurlijk is het logisch dat ik behoorlijk aanwezig ben.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:26 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Neej, jij bent o.a. mod en dan ben je toch min of meer overeengekomen dat je nogal een grote aanwezigheid hebt op 'je' forum. Dergelijke overeenkomst kun je alleen aangaan als je daar de gelegenheid voor hebt.
Veel succes, maar helaas een hoog gehalte klok/klepel-posts..quote:[..]
Ik vind het superinteressant, als ik gelegenheid heb duik ik er zeker in, maar is er nog niet van gekomen.
Kopje koffie Luups?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Blaat. Foutje.
Heb al een tosti en een glas sinaasappelmangosap, dus ik bedankt even.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:31 schreef ReCreative het volgende:
Kopje koffie Luups?
En niet zitten editten.
Ik zag het wel.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Blaat. Foutje.
Nou, ik kan me toch voorstellen dat ze willen weten of je überhaupt wel tijd hebt als je je aanbiedt of voorgesteld wordt als moderateur?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:28 schreef Alicey het volgende:
Ergens wel waar. Ik heb geen contract met de FA's getekend ofzo, maar natuurlijk is het logisch dat ik behoorlijk aanwezig ben.
Ja dat hou je tochquote:Veel succes, maar helaas een hoog gehalte klok/klepel-posts..
D'r zitten wel wat verrassende kloontjes in de LFC, maar deze niet hoorquote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:34 schreef Alicey het volgende:
Zo alomtegenwoordig ben ik nou ook weer niet.
Dat klopt wel, on-line-tijden worden ook altijd gevraagd aan moderator-kandidaten.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:35 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Nou, ik kan me toch voorstellen dat ze willen weten of je überhaupt wel tijd hebt als je je aanbiedt of voorgesteld wordt als moderateur?
Nouja, van sommigen zou je haast tot een willekeurige God gaan bidden dat ze eens iets lazen.quote:[..]
Ja dat hou je toch. Maar met Wikipedia en Brittanica onder de knop lijkt het soms nèt alsof je er echt iets vanaf weet
.
Over het algemeen ga ik pas cloontjes jagen als ze een beetje lastig beginnen te worden.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:38 schreef ReCreative het volgende:
[..]
D'r zitten wel wat verrassende kloontjes in de LFC, maar deze niet hoor.
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:41 schreef ReCreative het volgende:
Verdikkie... Een wereldwijd handelsmerk kost me bijna 9000 euro.
Ja, de doelstelling is dan ook dat het enige economische waarde heeft.. Heb je echt een beschermd merk nodig? Ook zonder een beschermd merk kun je in veel gevallen toch redelijk sterk staan.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:41 schreef ReCreative het volgende:
Verdikkie... Een wereldwijd handelsmerk kost me bijna 9000 euro.
Onbeschermde merken hebben toch ™ erachter staan? Tja, ik vraag me dus hogelijk af wat je 'bescherming' is als je je merk niet deponeert. Auteursrecht. En misschien locaal iets op handelsnaamgebied... Maar ik neem toch liever het zekere voor het onzekere...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:42 schreef Alicey het volgende:
Ja, de doelstelling is dan ook dat het enige economische waarde heeft.. Heb je echt een beschermd merk nodig? Ook zonder een beschermd merk kun je in veel gevallen toch redelijk sterk staan.
en waarvoor wil je dat aanvragen?quote:
™ is toch voor trademark? Dat dat het gene is waar een consument je aan kan herkennen. Dat is dus beschermd. Neem bijv. je RC logoquote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:50 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Onbeschermde merken hebben toch ™ erachter staan? Tja, ik vraag me dus hogelijk af wat je 'bescherming' is als je je merk niet deponeert. Auteursrecht. En misschien locaal iets op handelsnaamgebied... Maar ik neem toch liever het zekere voor het onzekere...
'Hoe maakt u het?' 'Dat zeg ik niet, want dan maakt u het ook...'quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:51 schreef qu63 het volgende:
en waarvoor wil je dat aanvragen?
Okquote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:54 schreef ReCreative het volgende:
[..]
'Hoe maakt u het?' 'Dat zeg ik niet, want dan maakt u het ook...'
Neej, ideetje van me.
™ is trade mark, ® is registered trade mark. Dat is dus het verschilquote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:53 schreef qu63 het volgende:
™ is toch voor trademark? Dat dat het gene is waar een consument je aan kan herkennen. Dat is dus beschermd. Neem bijv. je RC logo
Een script is een creatieve uiting en dus automatisch beschermd door het auteursrecht of copyright. Om dat duidelijk te maken kun je er © [jaar] [jouw naam] bij zetten. Dat kost niks, en hoeft ook niet geregistreerd te worden.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:56 schreef qu63 het volgende:
Iemand enig idee hoe je bijvoorbeeld een stukje script (op/in een website) zo kan laten vastleggen??
Nee hoorquote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:00 schreef Alicey het volgende:
Doel je niet eerder op een patent, ReCreative?
Ik wil een stoere ® achter mijn merkquote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:09 schreef Alicey het volgende:
Ik zou dat merk gewoon overslaan, want wat wil je er precies mee bereiken? Ook wanneer je een merk hebt vastgelegd, en er wordt misbruik gemaakt, gaat het je een hoop kosten aan kostbare procedures om je gelijk te krijgen. En dan?
maar pas op he:quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:18 schreef Alicey het volgende:
Als je beter advies wilt, zou je me even moeten mailen op irc aanspreken over wat je idee concreet inhoudt.
quote:Devil's advocate
Dat is wel zo, maar ik ben erg terughoudend in het delen van informatie en heb de neiging alles voor mezelf te houden... Niet de juiste attitude, maar wel een logische en voor mij ook gevoelsmatige...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:18 schreef Alicey het volgende:
Als je je creatie commercieel wilt gebruiken, is het misschien verstandig om te bedenken of je op een of andere manier in zee kunt gaan met een kapitaal-krachtige investeerder. Wel heel er oppassen met het onderhandelen en de informatie die je vrij geeft, maar als je daar op let kun je er leuke deals uit slaan.
Thanks!quote:Als je beter advies wilt, zou je me even moeten mailen op irc aanspreken over wat je idee concreet inhoudt.
Als het een duivels idee is kan ik er meteen achter staan.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:21 schreef qu63 het volgende:
[..]
maar pas op he:
[..]
Formatteren gaat traag..
nu pas op 49% van de 38162 MB en dan moet ik nóg 2 schijven
Je moet ook in eerste instantie niet teveel informatie delen, zeker niet in de beginfase.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:24 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Dat is wel zo, maar ik ben erg terughoudend in het delen van informatie en heb de neiging alles voor mezelf te houden... Niet de juiste attitude, maar wel een logische en voor mij ook gevoelsmatige...
Mocht je iets hebben, laat dan maar weten. In sommige gevallen kan ik je misschien zelfs in contact brengen met partijen die interesse hebben en bereid zijn er in te investeren.quote:[..]
Thanks!Zoals ik al zei, het is nu nog wat prematuur (eerst maar eens een marktrijp concept maken van ongeveer 700 ideeën), maar ik zal zeker aan je denken als e.e.a. concreter wordt
.
Nu is die pokke schijf dus niet geformatteerd, toch?quote:Wilt U doorgaan met formatteren <J/N>? j
Bezig met controleren van 38162 MB
De syteempartitie mag niet worden geformatteerd.
Typisch Microsoft.. Eerst een paar uur controleren en dan "Eh, oja.. dat mag niet!"quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:36 schreef qu63 het volgende:
[..]
Nu is die pokke schijf dus niet geformatteerd, toch?
Je kunt van veel distributies een iso downloaden met alleen de base-packages. Dat is dan zo'n 40 MB, de rest wordt dan vervolgens via internet geinstalleerd. En uiteraard gratis.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:47 schreef qu63 het volgende:
linux bedoel je?
ik heb helaas geen volledige linux versie hier..
dat knoppix is linux vanaf cd.. weet niet of ik alles naar mn hd kan kopieren en dat het dan nog werkt..
via welke site?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je kunt van veel distributies een iso downloaden met alleen de base-packages. Dat is dan zo'n 40 MB, de rest wordt dan vervolgens via internet geinstalleerd. En uiteraard gratis.
Met OpenOffice kun je alle soorten Office-documenten bewerken en maken, waaronder ook MS-Office bestanden.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:55 schreef qu63 het volgende:
debian it will be
werkt office enzo dan ook nog??
das jammer.. excel gebruik ik nogal vaak en intensief..quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:58 schreef Alicey het volgende:
Met OpenOffice kun je alle soorten Office-documenten bewerken en maken, waaronder ook MS-Office bestanden.
Volgens mij lees je niet helemaal goed, Excel-documenten kun je dus bewerken met OpenOffice.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:01 schreef qu63 het volgende:
[..]
das jammer.. excel gebruik ik nogal vaak en intensief..
en windows en linux/debian naast elkaar??
DOS kan alleen FAT-schijven lezen. NTFS-volumes worden dus niet zichtbaar. Wel kun je ze met fdisk bewerken.quote:
ik heb het gemerkt bij een Mac, die kan ze ook bewerken en lezen ja. maar van grafieken had ie niet gehoord. en een tabel in een word-document ook niet..quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:16 schreef Alicey het volgende:
Volgens mij lees je niet helemaal goed, Excel-documenten kun je dus bewerken met OpenOffice.
hoe kan je zo'n multiboot omgeving maken? of ervoor zorgen dat windows niet standaard opstart..quote:Je kunt ze naast elkaar installeren in een multi-boot omgeving. Je moet wel dan natuurlijk wat ongepartitioneerde rumte vrijlaten op je hard disk bij de installatie.
zal dat t wel zijn jaquote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
DOS kan alleen FAT-schijven lezen. NTFS-volumes worden dus niet zichtbaar. Wel kun je ze met fdisk bewerken.
Hee maar ik lees net dat OpenOffice ook gewoon op een XP-systeem kan draaienquote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:58 schreef Alicey het volgende:
Met OpenOffice kun je alle soorten Office-documenten bewerken en maken, waaronder ook MS-Office bestanden.
OpenOffice heeft in ieder geval niet die beperkingen.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:20 schreef qu63 het volgende:
[..]
ik heb het gemerkt bij een Mac, die kan ze ook bewerken en lezen ja. maar van grafieken had ie niet gehoord. en een tabel in een word-document ook niet..
Vanuit Linux kun je dat regelen in LILO. Vanuit Windows kun je dat regelen via je BOOT.INI. Welke methode je voorkeur heeft.quote:[..]
hoe kan je zo'n multiboot omgeving maken? of ervoor zorgen dat windows niet standaard opstart..
Zou best kunnen dat je ook een versie voor XP hebt inderdaad.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:24 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Hee maar ik lees net dat OpenOffice ook gewoon op een XP-systeem kan draaien.
Ik denk vooral onwetendheid. Ik ben overigens wel bij bedrijven binnen geweest waar het gebruikt wordt.quote:Dat is heel, heel mooi. Maar waarom wordt het dan eigenlijk niet veel door bedrijven gebruikt? Ik heb het nog nooit ergens gezien...
Voor OpenOffice, voor Linux/GNU of voor een dual-boot-omgeving?quote:Zijn er nog punten waarom ik er niet voor zou kiezen?
OpenOffice, bedoel ik nuquote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:27 schreef Alicey het volgende:
Voor OpenOffice, voor Linux/GNU of voor een dual-boot-omgeving?
vandaar dat ik ook ging voor multibootquote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:37 schreef ReCreative het volgende:
Linux wil ik òòk wel weten, maar daar is nog te weinig ondersteuning voor pakketten die ik vaak gebruik dus dat zit er voorlopig niet in.
Het pakket werkt iets anders, ik ben nog niet echt tegen beperkingen aangelopen. Het zal dus even wennen zijn, dat is het enige wat ik kan bedenken.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:37 schreef ReCreative het volgende:
[..]
OpenOffice, bedoel ik nu. Linux wil ik òòk wel weten, maar daar is nog te weinig ondersteuning voor pakketten die ik vaak gebruik dus dat zit er voorlopig niet in
.
Je zult dan eerst Linux geinstalleerd moeten hebben, want je moet de partitie opgeven waar het om gaat. Als je overigens eerst Windows installeert, dan is het allicht makkelijker om bij de installatie van Linux aan te geven dat je een boot wilt voor de bestaande besturingssystemen. Ik meen dat automatisch je Windows-installatie wordt toegevoegd aan je boot-menu.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:34 schreef qu63 het volgende:
ik heb al 8 bootdisks gemaakt en geen daarvan werkt!![]()
![]()
áls ik straks windows weer opnieuw heb geinstalleerd ga ik denk ff kijken hoe ik boot.ini moet bewerken om ook linux erbij te hebben..
maar eerst dat ding leeg
als je een Windows XP CD hebt kun je die gewoon in je CD drive proppen en vanaf CD booten, dan kun je op een bepaald moment ook je schijf formatteren.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:34 schreef qu63 het volgende:
ik heb al 8 bootdisks gemaakt en geen daarvan werkt!![]()
![]()
áls ik straks windows weer opnieuw heb geinstalleerd ga ik denk ff kijken hoe ik boot.ini moet bewerken om ook linux erbij te hebben..
maar eerst dat ding leeg
Leeg is in feite een onjuist begrip. Als je de eerste sector (MBR) vult met nulletjes, dan is je partitietabel weg, en zal elk besturingssysteem de schijf als leeg zien.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:45 schreef qu63 het volgende:
waarom zit er geen "resetknopje" op je hd om em leeg te halen..
ik weet dat een magneetje ook wel goed werkt, maar dan heb ik er meteen niks meer an
Ik gebruik zelf Evolution. Heeft een beetje de look-and-feel van Outlook, de opslag-structuur is echter iets efficienter en ook geindexeerd. Zelfs met folders met tienduizenden mailtjes er in is het ding nog steeds razendsnel.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:58 schreef ReCreative het volgende:
Nou. Hele post weg...
Iig: ik ga vanmiddag maar even OO installeren, even kijken of het wat is. Nou nog even een mooie e-mailclient. Thunderbird anyone?
Vieze darwinistquote:Op vrijdag 11 maart 2005 16:00 schreef Alicey het volgende:
Ik gebruik zelf Evolution.
quote:
Benieuwd of die hier komt.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 16:14 schreef Doffy het volgende:
[..]Alle eer gaat naar VijfdeColonne, die mij inspireert
![]()
We zouden eigenlijk de WFL-prijsvraag moeten hebben, met als hoofdprijs een set originele Chinese oogkleppen met verstelbare filters.quote:Vooral in het new and improved gebruik van ENORME oogkleppen
Yeah! Gotta have 'em! Laat die verstelbare filters maar zitten. Gewoon zwart, pikzwart.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 16:17 schreef Alicey het volgende:
We zouden eigenlijk de WFL-prijsvraag moeten hebben, met als hoofdprijs een set originele Chinese oogkleppen met verstelbare filters.
Eigenlijk wel zielig, dat joch zit wel zo op het verkeerde pad. Hoe krijg je ook mensen zover om zulke flauwekul te geloven. Is er dan toch bij zulke mensen iets geestelijk niet in orde? Of is de twijfel zo groot dat je met wanhoop de meest idiote onzin loopt te verkondigen in de hoop je eigen twijfel te overstemmen?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 16:14 schreef Doffy het volgende:
[..]Alle eer gaat naar VijfdeColonne, die mij inspireert
![]()
Vooral in het new and improved gebruik van ENORME oogkleppen
Welnee, een kan toch maar de winnaar zijn?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 16:26 schreef Doffy het volgende:
Nee joh, dat gaat ons een vermogen aan oogkleppen kosten
Als je indoctrinatie gradueel toepast, kun je iedereen zo ver krijgen.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:17 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Eigenlijk wel zielig, dat joch zit wel zo op het verkeerde pad. Hoe krijg je ook mensen zover om zulke flauwekul te geloven. Is er dan toch bij zulke mensen iets geestelijk niet in orde? Of is de twijfel zo groot dat je met wanhoop de meest idiote onzin loopt te verkondigen in de hoop je eigen twijfel te overstemmen?
Is er niet een eerste aanzet van het slachtoffer in spé? Daarbij moeten deze mensen een zeer effectieve firewall hebben voor informatie die ze niet tot zich willen nemen.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je indoctrinatie gradueel toepast, kun je iedereen zo ver krijgen.
Wanneer je begint op een moment dat het potentiele slachtoffer even iets minder sterk in de schoenen staat, is succes bijna gegarandeerd.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:20 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Is er niet een eerste aanzet van het slachtoffer in spé?
Ik zeg niet voor niets gradueel.quote:Daarbij moeten deze mensen een zeer effectieve firewall hebben voor informatie die ze niet tot zich willen nemen.
Het is niet zoveel verschillend dan wat er in hoofden van anderen omgaat. Soms zijn het net mensen. Hoewel ik wel bij extremistische/fundamentalistische gelovigen vaak het idee heb dat het zo gekomen is omdat ze een identiteitsstoornis hebben. Een fundamentalistische religie vult die twijfels dan in, en dat is waarom zij de religie omarmen. Dit laatste is echter ook slechts een theorietje.quote:Heb twee buren, kwam ze net weer tegen bij het boodschappen doen, die zeer gelovig zijn. Aarde 8000 jaar oud enz. Het zijn aardige mensen, kan goed met ze over weg, maar ze zijn behoorlijk knetter. Dat is niet zo aardig van me om te zeggen maar het is gewoon zo. Geven ook de nodige problemen hier in de flat. Ze bedoelen het niet slecht maar ze hebben echt een persoonlijkheidsstoornis. Echt, ze doen de raarste dingen. Die man heeft trouwens een werkelijk fenomenaal geheugen, werkelijk bizar. Die vrouw heeft een zoon die schizofreen is, kan haast géén toeval zijn denk ik dan.
Na ja, ben nooit gelovig geweest, afgezien van Sinterklaas, ik heb géén idee wat er in de hoofden van gelovigen omgaat.
Zit een beetje te zoeken naar identiteitsstoornissen/persoonlijkheidsstoornissen. Brrrrrrquote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:29 schreef Alicey het volgende:
...............................
Het is niet zoveel verschillend dan wat er in hoofden van anderen omgaat. Soms zijn het net mensen. Hoewel ik wel bij extremistische/fundamentalistische gelovigen vaak het idee heb dat het zo gekomen is omdat ze een identiteitsstoornis hebben. Een fundamentalistische religie vult die twijfels dan in, en dat is waarom zij de religie omarmen. Dit laatste is echter ook slechts een theorietje.
Test hetquote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:53 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Zit een beetje te zoeken naar identiteitsstoornissen/persoonlijkheidsstoornissen. Brrrrrr
Akelig allemaal, wat voor defekten zal ik wel niet hebben![]()
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 21:53 schreef Alicey het volgende:
Even een flauw grapje over geloof tussendoor.
Toen ik jong was, bad ik vaak om een fiets. Later realiseerde ik mij dat het met God op die manier niet werkt. Daarom stal ik een fiets en bad ik de Here om vergeving.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
Een soort van dagboek, en de stille hoop dat je leven zo interessant is dat anderen er ook kennis van willen nemen?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:11 schreef ReCreative het volgende:
Zeg, wat is eik de reden dat mensen een blog hebben? Ik lees die dingen nooit en te never, maar blijkbaar isset een hele hype...
Een publiek dagboek, om te vertellen over je dagelijkse dingen en je 'webfinds'... En bezoekers kunnen reageren op je posts. Okquote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:14 schreef Alicey het volgende:
Een soort van dagboek, en de stille hoop dat je leven zo interessant is dat anderen er ook kennis van willen nemen?
Nee, eigenlijk niet. Zo nu en dan lees ik wel wat weglogs, maar dat is ook volkomen willekeurig. Ik blijf niet snel ergens plakken.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:19 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Een publiek dagboek, om te vertellen over je dagelijkse dingen en je 'webfinds'... En bezoekers kunnen reageren op je posts. Ok.
En dat veel mensen een weblog hebben, da's duidelijk. Maar zijn er veel mensen die echt weblogs afstruinen op zoek naar interessante informatie? Doe jij dat wel eens Alice? Of jij Sven?
Ik en representatief.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:21 schreef ReCreative het volgende:
Ik hou jullie maar even voor representatieve doelgroep, dat bespaart me een marktonderzoek.
Ik wil het eigenlijk niet weten, er is toch niets meer aan te doen.quote:
Nee, dat bedoelde ik er geenszins mee. Waar ik op doelde is dat iedereen op sommige punten in zijn of haar leven even kwijt is wie diegene is, zeg maar de richting/weg kwijt en daardoor zoekende. Een religie kan in dat geval een makkelijk antwoord geven op wie je bent, wie je hoort te zijn, en wat de juiste richting is. Wanneer de basis er eenmaal gelegd is, kan het van kwaad tot erger gaan.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:34 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ik wil het eigenlijk niet weten, er is toch niets meer aan te doen.
Over die identiteitsstroornissen, bedoel je dat mensen hun tweede persoonlijkheid identificeren met God of iets dergelijks?
of zeg ik nu iets heel doms![]()
soms kom ik wel eens tegen die de moeite waard is. maar niet altijdquote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:19 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Een publiek dagboek, om te vertellen over je dagelijkse dingen en je 'webfinds'... En bezoekers kunnen reageren op je posts. Ok.
En dat veel mensen een weblog hebben, da's duidelijk. Maar zijn er veel mensen die echt weblogs afstruinen op zoek naar interessante informatie? Doe jij dat wel eens Alice? Of jij Sven?
Ik denk dat dat soms zeker het geval is. Ik weet in elk geval dat het bij mij tot op zekere hoogte het geval was toen ik gelovig was. Ik hield mezelf voor de gek. Alleen lukte het niet, omdat ik niet in staat ben om mijn ratio uit te schakelen. Anderen zijn daar blijkbaar wel toe in staat.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:17 schreef Godslasteraar het volgende:
Of is de twijfel zo groot dat je met wanhoop de meest idiote onzin loopt te verkondigen in de hoop je eigen twijfel te overstemmen?
Dat mensen worstelen met zingeving, dood,... en dergelijke kan ik me goed voorstellen, doe ik zelf ook.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 08:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik denk dat dat soms zeker het geval is. Ik weet in elk geval dat het bij mij tot op zekere hoogte het geval was toen ik gelovig was. Ik hield mezelf voor de gek. Alleen lukte het niet, omdat ik niet in staat ben om mijn ratio uit te schakelen. Anderen zijn daar blijkbaar wel toe in staat.
Die boeken laten genoeg ruimte over om een groot deel precies zo te zien als je het wilt zien. Verder lees je een dergelijk boek al met de aanname dat het 100% juist is. Oftewel, als iets onjuist lijkt, dan betrek je dat eerder op jezelf : Je begrijpt het zelf gewoon niet goed.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 09:44 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Dat mensen worstelen met zingeving, dood,... en dergelijke kan ik me goed voorstellen, doe ik zelf ook.
Maar dat ze zo vasthouden aan die heilige boeken waarvan zo overduidelijk is dat er niets goddelijks aan is, slecht geschreven, vol feitelijke onjuistheden, twijfelachtige moraal (understatement), dat is voor mij eigenlijk onverklaarbaar.
Dat geldt misschien voor diegenen die het gebruiken zonder erbij na te denken. De meesten die het volgen denken echter zelf ook nog wel een beetje er bij na. Gemakzuchtig denk ik zeker niet, het kan nog best lastig zijn om je te vereenzelvigen met deinhoud van een heilig boek, zeker voor waar het een boek als de Bijbel aangaat. Angst? Misschien voor een klein deel, ik denk dta het zeker niet altijd prominent aanwezig hoeft te zijn? Sympatie voor een totalitaire samenleving? Dat heb ik in ieder geval met zekerheid nooit gehad. Individuele vrijheid heb ik altijd hoog in het vaandel gehad. Voor anderen kan dit evenwel wel gelden.quote:Eigenlijk kan ik me maar drie redenen voorstellen dat mensen dat doen.
1. Angst
2. Gemakzucht
3. Sympathie voor de blauwdruk van een totalitaire samenleving die in die boeken wordt gegeven.
Ik ben bang dat je hier toch een spijker op de kop slaat.quote:Alleen met de derde reden heb ik problemen.
Soms denk ik wel eens dat mensen die zich tegenwoordig tot de islam bekeren in de jaren dertig als eerste lid waren geworden van de NSB. Er is altijd een groep mensen die moeite hebben met democratie, vrije menigsuiting, en vooral, vooral emancipatie van vrouwen. Als er iets frustraties oproept bij het reactionaire deel van de bevolking is dat het wel, en natuurlijk homo's.
Hahahaha ja, goedmorgen.quote:Soms denk ik wel eens dat vrouwen de mazzel hebben dat ze nodig zijn voor de voortplanting van de menselijke soort, anders waren ze al lang uitgeroeid onder leiding van priesters en hun gelovigen.
Maar als het om religie gaat en het woordje god wordt genoemd slaat de discussie dood en is men niet meer in staat om een religie te behandelen als wat het in essentie is, een ideologie.
Wat zit ik weer te oreren, en dat op zaterdagochtend, een goedemorgen iedereen![]()
Haai!quote:
Een goede vraag, ik houd geen honden dus weet het eigenlijk niet.. Zo nu en dan logeert hier wel een hond, en da's ook een hond die blijkbaar het idee heeft dat drie blokken mijn eigendom zijn, en dat het de taak van de hond is om dat te verdedigen.quote:Hoe leer je een hond af om te blaffen naar alles wat voorbijkomt? De buurvrouw had weekenddienst en stond om kwart over 7 haar auto te krabben...geeft niet, maar in het weekend zou ik graag toch wel iets langer willen slapen dan doordeweeks....![]()
Hij ziet al niets, dus het gaat om horen. Hij slaapt in de bijkeuken, en wij gewoon boven. Hij komt ook de trap niet op trouwensquote:Op zaterdag 12 maart 2005 09:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Trainen door hem af te leiden. Begint hij te blaffen, dan geef je hem een commando (wat maakt niet zoveel uit) en beloon je hem uitvoerig d.m.v. lovende woorden en een snoepje. Natuurlijk moet je dit niet alleen op de vervelende momenten doen, maar het een paar weken lang doen iedere keer als hij flipt.
Blaft de hond omdat hij iets hoort of omdat hij iets ziet? Bij mijn honden was het voldoende om te zorgen dat ze niet meer naar buiten konden kijken (ondoorzichtig plakplastic op raam). Ze blaffen nu nog zelden, eigenlijk alleen maar als ze buiten honden horen blaffen.
Clickertraining is erg effectief en de meeste honden vinden het geweldig! Het is een hele positieve manier van trainen, omdat je de hond leert wat goed gedrag is, i.p.v. hem af te leren wat fout gedrag is. Succes ermee, en laat even weten hoe het gaat!quote:Op zaterdag 12 maart 2005 10:00 schreef miss_sly het volgende:
Heb net een clicker en een boekje over clickertraining binnen...ben benieuwd
Oh jee... Wat had je?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 10:07 schreef pfaf het volgende:
Gisteren knie-operatie gehad, maar loop nu al weer aardig.
Ja zegquote:Op zaterdag 12 maart 2005 09:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die boeken laten genoeg ruimte over om een groot deel precies zo te zien als je het wilt zien. Verder lees je een dergelijk boek al met de aanname dat het 100% juist is. Oftewel, als iets onjuist lijkt, dan betrek je dat eerder op jezelf : Je begrijpt het zelf gewoon niet goed.
Ik wil ook niet alle gelovigen van sympathieën voor een totalitaire samenleving beschuldigen, anders zouden we nu géén democratie hebben.quote:................Sympatie voor een totalitaire samenleving? Dat heb ik in ieder geval met zekerheid nooit gehad. Individuele vrijheid heb ik altijd hoog in het vaandel gehad. Voor anderen kan dit evenwel wel gelden.
Ik sloeg dus niet helemaal mis, gelukkig maar.quote:Ik ben bang dat je hier toch een spijker op de kop slaat.
Is nog niet zeker, maar ik hoop wel / ga er van uit.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 10:22 schreef ReCreative het volgende:
Ah, ok... En dat komt wel weer helemaal goed? Ik bedoel: je kunt wel weer voetballen als vroeger straks?
Verder niet zoveel verstand van voetbal. Lees wel net dat Anders Frisk stopt, dat vind ik dan wel weer erg...
Ik was nu eventjes weg, ben je al iets gelukkiger nu?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 10:27 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ja zegzit ik hier op zaterdagochtend met veel moeite een onweerlegbare en verwoestende post met twee vingers in te typen, reageer jij in 6 minuten en kan ik overnieuw beginnen. Kun je voortaan in ieder geval een paar minuten langer wachten voordat je reageert, dit is echt deprimerend.
()
Ik vraag me af of creationisme daar echt een middel voor is. Van Creationisme naar een totalitaire staat, daar zijn op zijn zachtst gezegd nog een flink aantal missing links.quote:[..]
Ik wil ook niet alle gelovigen van sympathieën voor een totalitaire samenleving beschuldigen, anders zouden we nu géén democratie hebben.
Ik heb alleen nog geen goede term voor het type 2 creationist die weldegelijk een verborgen agenda heeft. Ik moet dan denken aan Sinn Fein, de politieke tak van de IRA. Type 2 creationisme is de politieke tak van de religieuze terroristen.
Type 1 creationist is de goedbedoelende twijfelaar die oprecht twijfels heeft over de Evo-theorie, géén probleem met zo iemand.
Gewoon even jezelf bij een sekte aansluiten en gaan geloven, wie weet dat het dan lukt.quote:[..]
Ik sloeg dus niet helemaal mis, gelukkig maar.
Maar ik moet ook niet proberen me in het hoofd van een gelovige te verplaatsten, al blijf ik het toch doen, ben koppig(man, nietwaar)
Dit is wel prettig inderdaadquote:Op zaterdag 12 maart 2005 11:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik was nu eventjes weg, ben je al iets gelukkiger nu?
Ik dik het soms een beetje aan (ahum) maar kijk eens iets verder dan alleen naar de discussie over de evo- theorie. Overigens, alleen al hoe die ''discussie'' door creationisten wordt gevoerd voorspelt weinig goeds.quote:Ik vraag me af of creationisme daar echt een middel voor is. Van Creationisme naar een totalitaire staat, daar zijn op zijn zachtst gezegd nog een flink aantal missing links.
Gaan geloven, mmmm, mischien op mijn sterfbed in grote wanhoop.quote:Gewoon even jezelf bij een sekte aansluiten en gaan geloven, wie weet dat het dan lukt.
ik heb het even gelezen en er wordt in verwezen dat mannen en vrouwen zich als een echte moslim moeten gedragen. en vrouwen moeten zich niet zo gedragen als de vrouwen in de ongelovige samenlevingen.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 11:56 schreef Godslasteraar het volgende:
Kijk eens naar de ander opvattingen van creationisten, over vrouwen bijvoorbeeld.
http://www.harunyahya.com/books/faith/maryam/muslimwoman01.php
En nu alweer eventjes.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 11:56 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Dit is wel prettig inderdaaden ik doe gewoon alsof je niet bent weggeweest en al die tijd hebt zitten broeden op een antwoord. (wat een capsones heb ik toch)
Ik heb even een klein stukje gelezen. Tja.. Het probleem wat ik er vooral mee heb is dat er een identiteit/karakter wordt opgelegd, er iemand die zegt hoe je zou moeten zijn. Dat is wat mij vooral tegenstaat. De karakterschets die gemaakt wordt niet eens zo heel erg.quote:[..]
Ik dik het soms een beetje aan (ahum) maar kijk eens iets verder dan alleen naar de discussie over de evo- theorie. Overigens, alleen al hoe die ''discussie'' door creationisten wordt gevoerd voorspelt weinig goeds.
Kijk eens naar de ander opvattingen van creationisten, over vrouwen bijvoorbeeld.
http://www.harunyahya.com/books/faith/maryam/muslimwoman01.php
Je kunt het boek downloaden, ongetwijfeld kan dit boek de goedkeuring wegdragen van 5ecolonne & co.
Dat werd inderdaad wel duidelijk. Je hoeft niet meer zelf na te denken of een identiteit te vormen, het staat allemaal al vast.quote:De evo-theorie roept bij veel mensen weerstand op, wat ik dus kan begrijpen, zeker als je in oogschouw neemt hoe slecht mensen geïnformeerd zijn. De creationisten hebben echter nog meer te bieden, een heel scala aan opvattingen zullen we maar zeggen.
Hier ben ik het niet mee eens. Er is nog nooit een brand geblust door er een blik benzine in te gooien.quote:Met ook maar de kleinste kniebuiging in de richting van creationisten begeef je je al op een hellend vlak. Zero Tolerance in de richting van creationisten. Dat is immers ook hun instelling.
Het wordt door sommige gelovigen graag zo gesteld.quote:[..]
Gaan geloven, mmmm, mischien op mijn sterfbed in grote wanhoop.
quote:Mocht er een sekte zijn met Valkyries enzo ben ik wel bereid geloof te veinzen, voor de goede zaak zal ik maar zeggen.
''She confirmed the Words of her Lord and His Book, and was one of the obedient''quote:Op zaterdag 12 maart 2005 12:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
En nu alweer eventjes.
[..]
Ik heb even een klein stukje gelezen. Tja.. Het probleem wat ik er vooral mee heb is dat er een identiteit/karakter wordt opgelegd, er iemand die zegt hoe je zou moeten zijn. Dat is wat mij vooral tegenstaat. De karakterschets die gemaakt wordt niet eens zo heel erg.
Feitelijk onjuist, er wordt soms zelfs dynamiet gebruikt om branden te blussen.quote:Hier ben ik het niet mee eens. Er is nog nooit een brand geblust door er een blik benzine in te gooien.
Gehoorzaamheid is inderdaad een groot goed in de islam. Zelf denk ik op zich niet dat er per se iets mis mee is, genoeg vrouwen die graag gehoorzaam zijn. Zolang iets redelijk is ben ik zelf trouwens ook best meegaand. Het bijzondere is echter dat het in dit geval wordt opgelegd, en natuurlijk door een man.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 12:32 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
''She confirmed the Words of her Lord and His Book, and was one of the obedient''
Ik denk dat als je het boek doorspit het woordje ''obedient'' nog heel vaak zult tegenkomen.
In velerlei situaties.
Vast wel.quote:Ze zullen ongetwijfeld nog meer interessante meningen hebben, over homo's, ongelovigen enz. enz.
Nouja, laat ik dan zeggen dat het in de meeste gevallen niet verstandig is.quote:[..]
Feitelijk onjuist, er wordt soms zelfs dynamiet gebruikt om branden te blussen.
Denk ook aan Georg Elser en Stauffenberg
Al gaat dat wat ver in dit verband![]()
Wie is ze?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 12:12 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik heb het even gelezen en er wordt in verwezen dat mannen en vrouwen zich als een echte moslim moeten gedragen. en vrouwen moeten zich niet zo gedragen als de vrouwen in de ongelovige samenlevingen.
nou ja, als ze dat graag willen is dat op zich prima. de vraag is alleen of het constructief werkt voor hun leven in zo'n samenleving.
enne...o ja, goedemorgenmiddag
de vrouwen laten zich als makke lammetjes naar de spreekwoordelijke slachtbank leiden. en de slachtbank is dan weer slechts een kwalificatie vanuit westerse ogenquote:Op zaterdag 12 maart 2005 12:38 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Wie is ze?
De vrouwen zelf of de mannen, ik denk dat we wel concluderen dat vooral mannen hier mee bezig zijn.
quote:Op zaterdag 12 maart 2005 12:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Gehoorzaamheid is inderdaad een groot goed in de islam. Zelf denk ik op zich niet dat er per se iets mis mee is, genoeg vrouwen die graag gehoorzaam zijn. Zolang iets redelijk is ben ik zelf trouwens ook best meegaand. Het bijzondere is echter dat het in dit geval wordt opgelegd, en natuurlijk door een man.
Daar zullen we het dan niet over eens worden vrees ikquote:Nouja, laat ik dan zeggen dat het in de meeste gevallen niet verstandig is.
Daar heb je denk ik gelijk in. Het is misschien eerder dat ik geen problemen heb met genuanceerdere vormen er van. Maar inderdaad, onvoorwaardelijke gehoorzaamheid is levensgevaarlijk.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 13:11 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Gehoorzaamheid is iets voor huisdieren, ik krijg al het zuur van het woord zelf. Als ik de vergelijking doortrek, de Talibaan die vrouwen als vee met stokken in een rij houden tijdens een voedseluitdeling. (door Westerse organisaties uiteraard, vandaar dat het gefilmd was).
Gehoorzaamheid is niet afhankelijk van ''redelijkheid'' of goede argumenten maar altijd het resultaat van autoriteitsverschillen. Gehoorzaamheid is onvoorwaardelijk, redelijk of niet.
LOL. Zo erg zou ik het nou ook weer niet zien. Is echt niet alleen om de goede vrede te bewaren (Al is dat soms natuurlijk wel het geval).quote:Meegaand zijn is iets heel anders, zeker in relationeel verband, meer een soort smeermiddel om de dag door te komen zonder al te veel ruzies, maar dus wel met grenzen.
Jep. En dan zijn er nog mensen die vinden dat ik het leger in moet.quote:Gehoorzaamheid doet het ook goed in legers en dictaturen, Befehl ist Befehl, en later ''Wir haben es nicht gewusst''.
Ik zelf zie eerder mogelijkheden in het juist laten zien dat het anders kan.quote:[..]
Daar zullen we het dan niet over eens worden vrees ik![]()
Daarbij geniet ik ervan in een tijd te leven waarin je als ongelovige naar hartelust al die knullige geloofjes op de korrel kunt nemen zonder, al te veel, risico. (hoewel je daar vraagtekens bij kunt zetten)
Dat zijn we ook al die slachtoffers van religies verplicht.
Ben nogal een fanatiekelingquote:Op zaterdag 12 maart 2005 13:15 schreef livEliveD het volgende:
Dit zijn potdomme lange posts voor een slowchat [afbeelding]
Goedemiddag trouwens
Dat is echte slow chat he?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 13:15 schreef livEliveD het volgende:
Dit zijn potdomme lange posts voor een slowchat [afbeelding]
Goedemiddag trouwens
Ik vind het juist interessant, dus laat het beslist niet om wille van mij.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 13:23 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ik zal Alicey nu maar even met rust laten met mijn gezeur.
Godslasteraar, heb je een traumatische jeugdervaring inzake religie dat je nu zo fanatiek bent ?quote:
Nee, niet dat ik weet in ieder geval. Mijn ouders vertellen wel eens een verhaal over toen ik heel jong (5 jaar ofzo) was en we in Den Bosch waren en mijn ouders die kathedraal daar wilden bezoeken. Ik wilde daar niet naar binnen, ik schijn dus letterlijk gezegd te hebben: ''Daar doen ze het met God''quote:Op zaterdag 12 maart 2005 13:34 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Godslasteraar, heb je een traumatische jeugdervaring inzake religie dat je nu zo fanatiek bent ?
vind ik ook, maar we mogen er best over discussieren.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 14:59 schreef DionysuZ het volgende:
religie is een manier van leven, en iedereen heeft zijn eigen levensvisie.. ik vind dus dat, net als dat religieuze mensen niet-religieuze mensen moeten respecteren, dit ook andersom moet gelden
Op het moment dat religie (of fanatieke aanhangers ervan) een gevaar voor het welzijn en toekomst wordt van de mensheid is het wat mij betreft gedaan met tolerantie t.o.v. een dergelijke cult. Dat ze ''God'' aanhangen of wat er ook allemaal beweert word door dergelijke mensen doet dan niet ter zake.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 14:59 schreef DionysuZ het volgende:
religie is een manier van leven, en iedereen heeft zijn eigen levensvisie.. ik vind dus dat, net als dat religieuze mensen niet-religieuze mensen moeten respecteren, dit ook andersom moet gelden
Ziet er goed uit. Zal het zeker bestuderen, bedanktquote:Op zaterdag 12 maart 2005 15:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Godslasteraar, heb jij die site al eens bekeken waar ik regelmatig naar verwijs? http://www.geocities.com/paulntobin/index.html
Denk dat je je wel kunt vinden in wat hij schrijft. En er staat veel waardevolle informatie op de site.
Waar zitten de zwakke plekken van Skeptic's Annotated Bible? Ben namelijk wat de bijbel betreft nogal een leekquote:Op zaterdag 12 maart 2005 16:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Over de Skeptic's Annotated Bible ben ik niet altijd tevreden. Er staat ook een hoop onzin op die site, dingen die ze niet echt goed uitgezocht hebben. Positive Atheism ga ik bookmarken om later eens te bekijken.
En daar ligt het probleem.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 16:06 schreef Godslasteraar het volgende:
Waar zitten de zwakke plekken van Skeptic's Annotated Bible? Ben namelijk wat de bijbel betreft nogal een leek
Ik geloof dat ik daar zelf al iets van gezien heb, jammer. Het is zo'n mooie site.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 16:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En daar ligt het probleem.Als je de Bijbel een beetje kent, dan zie je dat ze veel dingen uit hun verband rukken en misinterpreteren. Als je concrete voorbeelden wilt, dan hou je die tegoed, ik moet zometeen naar mijn werk.
We have the right not to tolerate the intolerant. We should tolerate even them whenever we can do so without running a great risk; but the risk may become so great that we cannot allow ourselves the luxury.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 19:01 schreef DionysuZ het volgende:
tolerantie is slecht tolerantie als je de intoleranten tolereert
Ja, en ik zou die FAQ gaan vertalen/bewerken voor Fok. Heb inmiddels toestemming gevraagd van Paul Tobin en hij is ermee accoord.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 16:27 schreef Godslasteraar het volgende:
Ziet er werkelijk veelbelovend uit: http://www.geocities.com/paulntobin/index.html
En ook overzichtelijk. Daar schort nog wel eens het één en ander aan.
En......er is een FAQ [afbeelding]
Het is dat ik geen kinderen wil, maar anders zou ik het dus ook zo proberen te doen. Zo hebben mijn ouders het ook aangepakt en daar ben ik uitermate tevreden over. Ik heb altijd in volledige vrijheid kunnen kiezen. Mijn ouders hebben mij een prachtig voorbeeld in levenskunst gegeven, maar ze hebben mij nooit verteld hoe ik moest leven of denken, daarin was ik vrij. En het grappige is dat ik nu dus over heel veel dingen net zo denk als zij. Alleen dan wel uit vrije wil.quote:En nog even over kinderen:
Dawkins over zijn eigen dochtertje:, "I had always been scrupulously careful to avoid the smallest suggestion of infant indoctrination, which I think is ultimately responsible for much of the evil in the world. Others, less close to her, showed no such scruples, which upset me, as I very much wanted her, as I want all children, to make up her own mind freely when she became old enough to do so. I would encourage her to think, without telling her what to think."
Leesmappenfilosoof, readers digestquote:Op zaterdag 12 maart 2005 19:33 schreef SingleCoil het volgende:
Ja ja, Karl Popper...True ignorance is not the absence of knowledge, but the refusal to acquire it.
...ik vind het een beetje een leesmappenfilosoof, readers digest of zo, lekker populair en weinig onderbouwd
quote:. Je kunt natuurlijk overal wel een mening over hebben, en met een witte sik word je snel geloofd
Sinds Voltaire is er wel het één en ander misgegaan., klingt natuurlijk wel stoer: "Ik ben het in alles met u oneens maar zal sterven..." Voltaire is er overigens nog altijd 84 jaar mee geworden, en dat in de 18e eeuw.. Je maakt het jezelf dan ook minder moeilijk met lastige vragen. B.v. ''Zou ik bereid zijn te sterven voor Hitler's/OBL's.. vrijheid van meningsuiting''.quote:(*singlecoil heeft sinds kort een witte sik*). Waar is toch het bevlogen libertijnse "Ik ben het in alles met u oneens maar zal sterven..." ? Laffe koe, die Popper.
Daar heeft ie dan goed aan gedaan, het is één van de meest invloedrijke filosofen van de 20e eeuw.quote:lijkt overigens ook veel gejat te hebben van zijn oude leermeester Otto Selz.
quote:Op zaterdag 12 maart 2005 20:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, en ik zou die FAQ gaan vertalen/bewerken voor Fok. Heb inmiddels toestemming gevraagd van Paul Tobin en hij is ermee accoord.
Voor mij is het zo ongeveer precies omgekeerd.. Of het anders had kunnen zijn betwijfel ik..quote:maar ze hebben mij nooit verteld hoe ik moest leven of denken, daarin was ik vrij. En het grappige is dat ik nu dus over heel veel dingen net zo denk als zij. Alleen dan wel uit vrije wil.
Wow, dat is een goeie stunt. En een flinke klus. Je hebt die site goed doorgeploegd dus. Nogmaals dank voor de link.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 20:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, en ik zou die FAQ gaan vertalen/bewerken voor Fok. Heb inmiddels toestemming gevraagd van Paul Tobin en hij is ermee accoord.
Never say never, Dawkins had zijn dochtter toen ie een eind 40 was geloof ik, dat is natuurlijkhet voordeel wat mannen hebben. Mits je dan nog aan de bak komt natuurlijk.quote:Het is dat ik geen kinderen wil, maar anders zou ik het dus ook zo proberen te doen. Zo hebben mijn ouders het ook aangepakt en daar ben ik uitermate tevreden over. Ik heb altijd in volledige vrijheid kunnen kiezen. Mijn ouders hebben mij een prachtig voorbeeld in levenskunst gegeven, maar ze hebben mij nooit verteld hoe ik moest leven of denken, daarin was ik vrij. En het grappige is dat ik nu dus over heel veel dingen net zo denk als zij. Alleen dan wel uit vrije wil.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Godslasteraar op 12-03-2005 20:21:42 ]
Geduld, geduld. Ik heb eerst even wat andere dingen liggen die moeten gebeuren. Geef me een paar weken.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 20:10 schreef Alicey het volgende:
Wanneer we kunnen we een prototype en debate-topic tegemoet zien?
Dat is 't 'm hè. Het opdringen van een mening werkt averechts. De kans is groot dat een kind zich er faliekant tegen keert, juist vanwege die onvrijheid. Terwijl een goed voorbeeld zonder enige dwang vaak doet volgen...quote:Voor mij is het zo ongeveer precies omgekeerd.. Of het anders had kunnen zijn betwijfel ik..
Okay, ik werd even iets te enthausiast en ongeduldig geloof ik.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 20:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Geduld, geduld. Ik heb eerst even wat andere dingen liggen die moeten gebeuren. Geef me een paar weken.
Als het een goed voorbeeld is allicht wel. Hoewel goed natuurlijk errug relatief is..quote:[..]
Dat is 't 'm hè. Het opdringen van een mening werkt averechts. De kans is groot dat een kind zich er faliekant tegen keert, juist vanwege die onvrijheid. Terwijl een goed voorbeeld zonder enige dwang vaak doet volgen...
Heb de site nog lang niet helemaal gelezen hoor. Er staat zoveel op.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 20:16 schreef Godslasteraar het volgende:
Wow, dat is een goeie stunt. En een flinke klus. Je hebt die site goed doorgeploegd dus. Nogmaals dank voor de link.
Bij mij neemt dat fenomeen juist elke twijfel weg. Ik zeg al zolang als ik kan praten dat ik geen kinderen wil krijgen. Het is eerder een soort 'weten' dan een besluit.quote:Er zijn wat mensen om mij heen die nu kinderen krijgen, ik begin heftig te twijfelen.
Haha, mijn ouders zeiden altijd tegen ons: "We voeden jullie wel, maar niet op."quote:Opvoeden: Mijn familie zegt altijd dat ik mijzelf heb opgevoed, waarschijnlijk om de verantwoordelijkheid af te schuiven![]()
quote:Edit:Ik vermoedde al iets dergelijks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb zelf ergens wel de indruk dat levensfilosofien ook ergens genetisch vastliggen.. Het zou op zich ook niet gek zijn, als een strategie immers werkt is het waardevol om die door te geven. Ik weet echter te weinig af van genetica om hier iets concreets over te kunnen zeggen..quote:Op zaterdag 12 maart 2005 20:27 schreef SingleCoil het volgende:
Ach vrijheid...als mieren instinctief hele mierennesten maken, hoe vrij ben ik dan in mijn bevlogen filosofieen, die ik - naar achteraf blijkt - deel met mijn vader, en diens vader...
Goed is misschien niet het juiste woord. Een inspirerend voorbeeld. Ik bewonder mijn ouders echt om de manier waarop zij hun leven invullen, vooral mijn moeder is mijn grote voorbeeld. En ja, ik weet hoe walgelijk dat klinkt.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 20:25 schreef Alicey het volgende:
Als het een goed voorbeeld is allicht wel. Hoewel goed natuurlijk errug relatief is..
Toch zijn er genoeg mensen die een totaal andere weg inslaan dan hun ouders. Mijn moeder bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 20:27 schreef SingleCoil het volgende:
Ach vrijheid...als mieren instinctief hele mierennesten maken, hoe vrij ben ik dan in mijn bevlogen filosofieen, die ik - naar achteraf blijkt - deel met mijn vader, en diens vader...
Ik heb wel delen overgenomen (Ook vooral van mijn moeder). Een deel strookt echter totaal niet.. Maargoed, er zit bijna nog een generatie tussen, daar kan het ook aan liggen..quote:Op zaterdag 12 maart 2005 20:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Goed is misschien niet het juiste woord. Een inspirerend voorbeeld. Ik bewonder mijn ouders echt om de manier waarop zij hun leven invullen, vooral mijn moeder is mijn grote voorbeeld. En ja, ik weet hoe walgelijk dat klinkt.
Je bent veels te relativistisch, natuurlijk zijn er goede voorbeelden.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 20:25 schreef Alicey het volgende:...................
Als het een goed voorbeeld is allicht wel. Hoewel goed natuurlijk errug relatief is..
Ik heb het overleefd hoor.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 20:36 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Je bent veels te relativistisch, natuurlijk zijn er goede voorbeelden.
En een slechter voorbeeld dan een kind religieus op te voeden, een opvoeding van leugens cq. geestelijke mishandeling, is nauwelijks denkbaar.
quote:Als je een kind tenmiste leert dat priesters gevaarlijker en reeëler zijn dan de krokodil onder het kinds bed ben je al een heel eind.
dan leer je een kind dus helemaal niet om zijn eigen beslissing te maken. Dan leer je het kind dat geloven stom en gevaarlijk is. En dan ben je zelf slecht bezig wat mij betreft. Dan ben je hetzelfde bezig als mensen die hun kinderen religieus opvoeden, indoctrinerend. Laat een kind zelf de beslissing maken om te geloven of niet als ze de juiste leeftijd hebben bereikt, niet al bij voorbaat leren dat een priester gevaarlijk en slecht is.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 20:36 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Je bent veels te relativistisch, natuurlijk zijn er goede voorbeelden.
En een slechter voorbeeld dan een kind religieus op te voeden, een opvoeding van leugens cq. geestelijke mishandeling, is nauwelijks denkbaar. Afgezien dan van fysieke mishandeling.
Als je een kind tenmiste leert dat priesters gevaarlijker en reeëler zijn dan de krokodil onder het kinds bed ben je al een heel eind.
Ik denk dat het tegenvalt. Ik denk dat heel veel mensen enorm worstelen met de waanideeën die ze door hun ouders ingepompt hebben gekregen. Denk alleen al eens aan de in zwartekousenkringen opgevoede homoseksueel, of het kind dat altijd angstig is 'omdat God alles ziet'.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 20:43 schreef SingleCoil het volgende:
Ach, het zal allemaal wel meevallen, veel 'tenenkrommend opgevoedden, gebaad in leugens en geestelijke mishandeling' lijken daar achteraf opvallend weinig problemen mee te hebben. Wellicht zijn veel kindergeesten sterker dan Godslasteraar ons wil laten geloven ?
Dat zijn wel de wat extremere gevallen. Ikzelf heb niet echt de indruk dat ik heb geleden onder mijn christelijke opvoeding. Evenwel is het wellicht jammer, omdat mijn kennis en perspectief op dit gebied nu erg eenzijdig is, iets wat niet eenvoudig is kwijt te raken. Indirect is het misschien wel lastig, omdat ik een geaardheid heb die voor veel christenen lastig te rijmen is met hun geloof, en dus ook voor sommige familieleden. Dat is dan wellicht een van de weinige manieren waardoor ik er echt last van heb,maar dat heeft niet eens met opvoeding te maken..quote:Op zaterdag 12 maart 2005 20:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik denk dat het tegenvalt. Ik denk dat heel veel mensen enorm worstelen met de waanideeën die ze door hun ouders ingepompt hebben gekregen. Denk alleen al eens aan de in zwartekousenkringen opgevoede homoseksueel, of het kind dat altijd angstig is 'omdat God alles ziet'.
Priesters deugen niet, punt.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 20:42 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
dan leer je een kind dus helemaal niet om zijn eigen beslissing te maken. Dan leer je het kind dat geloven stom en gevaarlijk is. En dan ben je zelf slecht bezig wat mij betreft. Dan ben je hetzelfde bezig als mensen die hun kinderen religieus opvoeden, indoctrinerend. Laat een kind zelf de beslissing maken om te geloven of niet als ze de juiste leeftijd hebben bereikt, niet al bij voorbaat leren dat een priester gevaarlijk en slecht is.
Hoe ervaar jij dat persoonlijk? Wat zijn jouw gevoelens over het feit dat sommige familieleden jouw geaardheid niet accepteren, of er moeite mee hebben?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 20:53 schreef Alicey het volgende:
Indirect is het misschien wel lastig, omdat ik een geaardheid heb die voor veel christenen lastig te rijmen is met hun geloof, en dus ook voor sommige familieleden. Dat is dan wellicht een van de weinige manieren waardoor ik er echt last van heb,maar dat heeft niet eens met opvoeding te maken..
Er is geen sprake van niet accepteren. De familieleden waar het hier om gaat begrijpen gelukkig dat het niet iets is waar je voor kiest. De manier waarop ze het kenbaar maken roept een beetje een "quote:Op zaterdag 12 maart 2005 20:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hoe ervaar jij dat persoonlijk? Wat zijn jouw gevoelens over het feit dat sommige familieleden jouw geaardheid niet accepteren, of er moeite mee hebben?
Ik had het eigenlijk alleen over de mensen die hun kinderen indoctrineren met allerlei geloofsdogma's.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 20:58 schreef SingleCoil het volgende:
'heel veel' ? Misschien eerder 'sommigen' ? Ik deel wel wat denkbeelden met mijn ouders, sommigen ook niet, ik worstel wel eens met normen die mij opgelegd worden, door de maatschappijm en daar zitten dan ook wel eens denkbeelden van mijn ouders bij. De enige waanideeen die mijn ouders mij hebben ingepompt zijn uitgangspunten als 'geweldloze weerbaarheid' en 'absolute tolerantie'. En dat katten leuk zijn (het hangt met het achterlijf en de poten over mijn hand en toetsenbord, enigzins geirriteerd opkijkend als ik op de 'enter' druk want die zit erg ver naar rechts)
enquote:
Werd jij vroeger intiem lastig gevallen of zo, toen je er nog niet aan toe was ?quote:Waar is het bewijs Géén bewijs? wieberen!
Maar wat is jouw gevoel? Word je er kwaad om? Verdrietig? Opstandig? Of laat je het gewoon voor wat het is? Ga je in discussie? Vraag je hen naar hun echte gevoelens?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 21:01 schreef Alicey het volgende:
Er is geen sprake van niet accepteren. De familieleden waar het hier om gaat begrijpen gelukkig dat het niet iets is waar je voor kiest. De manier waarop ze het kenbaar maken roept een beetje een ""-gevoel op.. Het wordt gebracht in de vorm van.. Ik hoop dat je toch uiteindelijk zult trouwen met een leuke man, dat wil ik voor jou, want het bespaart je veel moeite. Ik heb dus niet de indruk dat dat laatste oprecht is, maar het is natuurlijk wel lief dat het op die manier gebracht wordt.
Wat ik erg jammer vind is dat ze dit op basis van een geloof doen, terwijl ze zonder dat geloof die problemen niet hadden gehad.. Ze zijn best ruimdenkend, maar dat geloof maakt dingen soms onnodige gecompliceerd.
Het is natuurlijk maar wat je een geloofsdogma noemt. Mijn vader spreekt vanuit zijn Bhoeddistische wereldbeeld, en bij ons aan de eetkamertafel bekeken we foto's van vietnamese priesters die zichzelf verbranden uit protest tegen de amerikaanse wreedheden in hun land. 'Geweldloze weerbaarheid' noemde men dat, hoewel ik zelfdoding altijd als een gewelddadige oplossing heb ervaren.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 21:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik had het eigenlijk alleen over de mensen die hun kinderen indoctrineren met allerlei geloofsdogma's.
Geen van die allen denk ik.. Ik weet dat dat deel van mijn familie mij nooit zal laten vallen. Ik vind het evenwel erg jammer dat zij zichzelf zo in de weg laten zitten door een geloof. Bij mijzelf is dat echter ook niet zomaar gestopt.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 21:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar wat is jouw gevoel? Word je er kwaad om? Verdrietig? Opstandig?
Ik laat het gewoon voor wat het is.quote:Of laat je het gewoon voor wat het is?
Nee, discussie daarover wordt als aanval gezien, en er worden vervolgens allerlei andere dingen bijgesleept. Blijkbaar ligt dat erg gevoelig.quote:Ga je in discussie?
Dit is hun antwoord op die vraag..quote:Vraag je hen naar hun echte gevoelens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |