Benieuwd of die hier komt.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 16:14 schreef Doffy het volgende:
[..]Alle eer gaat naar VijfdeColonne, die mij inspireert
![]()
We zouden eigenlijk de WFL-prijsvraag moeten hebben, met als hoofdprijs een set originele Chinese oogkleppen met verstelbare filters.quote:Vooral in het new and improved gebruik van ENORME oogkleppen
Yeah! Gotta have 'em! Laat die verstelbare filters maar zitten. Gewoon zwart, pikzwart.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 16:17 schreef Alicey het volgende:
We zouden eigenlijk de WFL-prijsvraag moeten hebben, met als hoofdprijs een set originele Chinese oogkleppen met verstelbare filters.
Eigenlijk wel zielig, dat joch zit wel zo op het verkeerde pad. Hoe krijg je ook mensen zover om zulke flauwekul te geloven. Is er dan toch bij zulke mensen iets geestelijk niet in orde? Of is de twijfel zo groot dat je met wanhoop de meest idiote onzin loopt te verkondigen in de hoop je eigen twijfel te overstemmen?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 16:14 schreef Doffy het volgende:
[..]Alle eer gaat naar VijfdeColonne, die mij inspireert
![]()
Vooral in het new and improved gebruik van ENORME oogkleppen
Welnee, een kan toch maar de winnaar zijn?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 16:26 schreef Doffy het volgende:
Nee joh, dat gaat ons een vermogen aan oogkleppen kosten
Als je indoctrinatie gradueel toepast, kun je iedereen zo ver krijgen.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:17 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Eigenlijk wel zielig, dat joch zit wel zo op het verkeerde pad. Hoe krijg je ook mensen zover om zulke flauwekul te geloven. Is er dan toch bij zulke mensen iets geestelijk niet in orde? Of is de twijfel zo groot dat je met wanhoop de meest idiote onzin loopt te verkondigen in de hoop je eigen twijfel te overstemmen?
Is er niet een eerste aanzet van het slachtoffer in spé? Daarbij moeten deze mensen een zeer effectieve firewall hebben voor informatie die ze niet tot zich willen nemen.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je indoctrinatie gradueel toepast, kun je iedereen zo ver krijgen.
Wanneer je begint op een moment dat het potentiele slachtoffer even iets minder sterk in de schoenen staat, is succes bijna gegarandeerd.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:20 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Is er niet een eerste aanzet van het slachtoffer in spé?
Ik zeg niet voor niets gradueel.quote:Daarbij moeten deze mensen een zeer effectieve firewall hebben voor informatie die ze niet tot zich willen nemen.
Het is niet zoveel verschillend dan wat er in hoofden van anderen omgaat. Soms zijn het net mensen. Hoewel ik wel bij extremistische/fundamentalistische gelovigen vaak het idee heb dat het zo gekomen is omdat ze een identiteitsstoornis hebben. Een fundamentalistische religie vult die twijfels dan in, en dat is waarom zij de religie omarmen. Dit laatste is echter ook slechts een theorietje.quote:Heb twee buren, kwam ze net weer tegen bij het boodschappen doen, die zeer gelovig zijn. Aarde 8000 jaar oud enz. Het zijn aardige mensen, kan goed met ze over weg, maar ze zijn behoorlijk knetter. Dat is niet zo aardig van me om te zeggen maar het is gewoon zo. Geven ook de nodige problemen hier in de flat. Ze bedoelen het niet slecht maar ze hebben echt een persoonlijkheidsstoornis. Echt, ze doen de raarste dingen. Die man heeft trouwens een werkelijk fenomenaal geheugen, werkelijk bizar. Die vrouw heeft een zoon die schizofreen is, kan haast géén toeval zijn denk ik dan.
Na ja, ben nooit gelovig geweest, afgezien van Sinterklaas, ik heb géén idee wat er in de hoofden van gelovigen omgaat.
Zit een beetje te zoeken naar identiteitsstoornissen/persoonlijkheidsstoornissen. Brrrrrrquote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:29 schreef Alicey het volgende:
...............................
Het is niet zoveel verschillend dan wat er in hoofden van anderen omgaat. Soms zijn het net mensen. Hoewel ik wel bij extremistische/fundamentalistische gelovigen vaak het idee heb dat het zo gekomen is omdat ze een identiteitsstoornis hebben. Een fundamentalistische religie vult die twijfels dan in, en dat is waarom zij de religie omarmen. Dit laatste is echter ook slechts een theorietje.
Test hetquote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:53 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Zit een beetje te zoeken naar identiteitsstoornissen/persoonlijkheidsstoornissen. Brrrrrr
Akelig allemaal, wat voor defekten zal ik wel niet hebben![]()
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 21:53 schreef Alicey het volgende:
Even een flauw grapje over geloof tussendoor.
Toen ik jong was, bad ik vaak om een fiets. Later realiseerde ik mij dat het met God op die manier niet werkt. Daarom stal ik een fiets en bad ik de Here om vergeving.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
Een soort van dagboek, en de stille hoop dat je leven zo interessant is dat anderen er ook kennis van willen nemen?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:11 schreef ReCreative het volgende:
Zeg, wat is eik de reden dat mensen een blog hebben? Ik lees die dingen nooit en te never, maar blijkbaar isset een hele hype...
Een publiek dagboek, om te vertellen over je dagelijkse dingen en je 'webfinds'... En bezoekers kunnen reageren op je posts. Okquote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:14 schreef Alicey het volgende:
Een soort van dagboek, en de stille hoop dat je leven zo interessant is dat anderen er ook kennis van willen nemen?
Nee, eigenlijk niet. Zo nu en dan lees ik wel wat weglogs, maar dat is ook volkomen willekeurig. Ik blijf niet snel ergens plakken.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:19 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Een publiek dagboek, om te vertellen over je dagelijkse dingen en je 'webfinds'... En bezoekers kunnen reageren op je posts. Ok.
En dat veel mensen een weblog hebben, da's duidelijk. Maar zijn er veel mensen die echt weblogs afstruinen op zoek naar interessante informatie? Doe jij dat wel eens Alice? Of jij Sven?
Ik en representatief.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:21 schreef ReCreative het volgende:
Ik hou jullie maar even voor representatieve doelgroep, dat bespaart me een marktonderzoek.
Ik wil het eigenlijk niet weten, er is toch niets meer aan te doen.quote:
Nee, dat bedoelde ik er geenszins mee. Waar ik op doelde is dat iedereen op sommige punten in zijn of haar leven even kwijt is wie diegene is, zeg maar de richting/weg kwijt en daardoor zoekende. Een religie kan in dat geval een makkelijk antwoord geven op wie je bent, wie je hoort te zijn, en wat de juiste richting is. Wanneer de basis er eenmaal gelegd is, kan het van kwaad tot erger gaan.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:34 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ik wil het eigenlijk niet weten, er is toch niets meer aan te doen.
Over die identiteitsstroornissen, bedoel je dat mensen hun tweede persoonlijkheid identificeren met God of iets dergelijks?
of zeg ik nu iets heel doms![]()
soms kom ik wel eens tegen die de moeite waard is. maar niet altijdquote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:19 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Een publiek dagboek, om te vertellen over je dagelijkse dingen en je 'webfinds'... En bezoekers kunnen reageren op je posts. Ok.
En dat veel mensen een weblog hebben, da's duidelijk. Maar zijn er veel mensen die echt weblogs afstruinen op zoek naar interessante informatie? Doe jij dat wel eens Alice? Of jij Sven?
Ik denk dat dat soms zeker het geval is. Ik weet in elk geval dat het bij mij tot op zekere hoogte het geval was toen ik gelovig was. Ik hield mezelf voor de gek. Alleen lukte het niet, omdat ik niet in staat ben om mijn ratio uit te schakelen. Anderen zijn daar blijkbaar wel toe in staat.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:17 schreef Godslasteraar het volgende:
Of is de twijfel zo groot dat je met wanhoop de meest idiote onzin loopt te verkondigen in de hoop je eigen twijfel te overstemmen?
Dat mensen worstelen met zingeving, dood,... en dergelijke kan ik me goed voorstellen, doe ik zelf ook.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 08:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik denk dat dat soms zeker het geval is. Ik weet in elk geval dat het bij mij tot op zekere hoogte het geval was toen ik gelovig was. Ik hield mezelf voor de gek. Alleen lukte het niet, omdat ik niet in staat ben om mijn ratio uit te schakelen. Anderen zijn daar blijkbaar wel toe in staat.
Die boeken laten genoeg ruimte over om een groot deel precies zo te zien als je het wilt zien. Verder lees je een dergelijk boek al met de aanname dat het 100% juist is. Oftewel, als iets onjuist lijkt, dan betrek je dat eerder op jezelf : Je begrijpt het zelf gewoon niet goed.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 09:44 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Dat mensen worstelen met zingeving, dood,... en dergelijke kan ik me goed voorstellen, doe ik zelf ook.
Maar dat ze zo vasthouden aan die heilige boeken waarvan zo overduidelijk is dat er niets goddelijks aan is, slecht geschreven, vol feitelijke onjuistheden, twijfelachtige moraal (understatement), dat is voor mij eigenlijk onverklaarbaar.
Dat geldt misschien voor diegenen die het gebruiken zonder erbij na te denken. De meesten die het volgen denken echter zelf ook nog wel een beetje er bij na. Gemakzuchtig denk ik zeker niet, het kan nog best lastig zijn om je te vereenzelvigen met deinhoud van een heilig boek, zeker voor waar het een boek als de Bijbel aangaat. Angst? Misschien voor een klein deel, ik denk dta het zeker niet altijd prominent aanwezig hoeft te zijn? Sympatie voor een totalitaire samenleving? Dat heb ik in ieder geval met zekerheid nooit gehad. Individuele vrijheid heb ik altijd hoog in het vaandel gehad. Voor anderen kan dit evenwel wel gelden.quote:Eigenlijk kan ik me maar drie redenen voorstellen dat mensen dat doen.
1. Angst
2. Gemakzucht
3. Sympathie voor de blauwdruk van een totalitaire samenleving die in die boeken wordt gegeven.
Ik ben bang dat je hier toch een spijker op de kop slaat.quote:Alleen met de derde reden heb ik problemen.
Soms denk ik wel eens dat mensen die zich tegenwoordig tot de islam bekeren in de jaren dertig als eerste lid waren geworden van de NSB. Er is altijd een groep mensen die moeite hebben met democratie, vrije menigsuiting, en vooral, vooral emancipatie van vrouwen. Als er iets frustraties oproept bij het reactionaire deel van de bevolking is dat het wel, en natuurlijk homo's.
Hahahaha ja, goedmorgen.quote:Soms denk ik wel eens dat vrouwen de mazzel hebben dat ze nodig zijn voor de voortplanting van de menselijke soort, anders waren ze al lang uitgeroeid onder leiding van priesters en hun gelovigen.
Maar als het om religie gaat en het woordje god wordt genoemd slaat de discussie dood en is men niet meer in staat om een religie te behandelen als wat het in essentie is, een ideologie.
Wat zit ik weer te oreren, en dat op zaterdagochtend, een goedemorgen iedereen![]()
Haai!quote:
Een goede vraag, ik houd geen honden dus weet het eigenlijk niet.. Zo nu en dan logeert hier wel een hond, en da's ook een hond die blijkbaar het idee heeft dat drie blokken mijn eigendom zijn, en dat het de taak van de hond is om dat te verdedigen.quote:Hoe leer je een hond af om te blaffen naar alles wat voorbijkomt? De buurvrouw had weekenddienst en stond om kwart over 7 haar auto te krabben...geeft niet, maar in het weekend zou ik graag toch wel iets langer willen slapen dan doordeweeks....![]()
Hij ziet al niets, dus het gaat om horen. Hij slaapt in de bijkeuken, en wij gewoon boven. Hij komt ook de trap niet op trouwensquote:Op zaterdag 12 maart 2005 09:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Trainen door hem af te leiden. Begint hij te blaffen, dan geef je hem een commando (wat maakt niet zoveel uit) en beloon je hem uitvoerig d.m.v. lovende woorden en een snoepje. Natuurlijk moet je dit niet alleen op de vervelende momenten doen, maar het een paar weken lang doen iedere keer als hij flipt.
Blaft de hond omdat hij iets hoort of omdat hij iets ziet? Bij mijn honden was het voldoende om te zorgen dat ze niet meer naar buiten konden kijken (ondoorzichtig plakplastic op raam). Ze blaffen nu nog zelden, eigenlijk alleen maar als ze buiten honden horen blaffen.
Clickertraining is erg effectief en de meeste honden vinden het geweldig! Het is een hele positieve manier van trainen, omdat je de hond leert wat goed gedrag is, i.p.v. hem af te leren wat fout gedrag is. Succes ermee, en laat even weten hoe het gaat!quote:Op zaterdag 12 maart 2005 10:00 schreef miss_sly het volgende:
Heb net een clicker en een boekje over clickertraining binnen...ben benieuwd
Oh jee... Wat had je?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 10:07 schreef pfaf het volgende:
Gisteren knie-operatie gehad, maar loop nu al weer aardig.
Ja zegquote:Op zaterdag 12 maart 2005 09:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die boeken laten genoeg ruimte over om een groot deel precies zo te zien als je het wilt zien. Verder lees je een dergelijk boek al met de aanname dat het 100% juist is. Oftewel, als iets onjuist lijkt, dan betrek je dat eerder op jezelf : Je begrijpt het zelf gewoon niet goed.
Ik wil ook niet alle gelovigen van sympathieën voor een totalitaire samenleving beschuldigen, anders zouden we nu géén democratie hebben.quote:................Sympatie voor een totalitaire samenleving? Dat heb ik in ieder geval met zekerheid nooit gehad. Individuele vrijheid heb ik altijd hoog in het vaandel gehad. Voor anderen kan dit evenwel wel gelden.
Ik sloeg dus niet helemaal mis, gelukkig maar.quote:Ik ben bang dat je hier toch een spijker op de kop slaat.
Is nog niet zeker, maar ik hoop wel / ga er van uit.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 10:22 schreef ReCreative het volgende:
Ah, ok... En dat komt wel weer helemaal goed? Ik bedoel: je kunt wel weer voetballen als vroeger straks?
Verder niet zoveel verstand van voetbal. Lees wel net dat Anders Frisk stopt, dat vind ik dan wel weer erg...
Ik was nu eventjes weg, ben je al iets gelukkiger nu?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 10:27 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ja zegzit ik hier op zaterdagochtend met veel moeite een onweerlegbare en verwoestende post met twee vingers in te typen, reageer jij in 6 minuten en kan ik overnieuw beginnen. Kun je voortaan in ieder geval een paar minuten langer wachten voordat je reageert, dit is echt deprimerend.
()
Ik vraag me af of creationisme daar echt een middel voor is. Van Creationisme naar een totalitaire staat, daar zijn op zijn zachtst gezegd nog een flink aantal missing links.quote:[..]
Ik wil ook niet alle gelovigen van sympathieën voor een totalitaire samenleving beschuldigen, anders zouden we nu géén democratie hebben.
Ik heb alleen nog geen goede term voor het type 2 creationist die weldegelijk een verborgen agenda heeft. Ik moet dan denken aan Sinn Fein, de politieke tak van de IRA. Type 2 creationisme is de politieke tak van de religieuze terroristen.
Type 1 creationist is de goedbedoelende twijfelaar die oprecht twijfels heeft over de Evo-theorie, géén probleem met zo iemand.
Gewoon even jezelf bij een sekte aansluiten en gaan geloven, wie weet dat het dan lukt.quote:[..]
Ik sloeg dus niet helemaal mis, gelukkig maar.
Maar ik moet ook niet proberen me in het hoofd van een gelovige te verplaatsten, al blijf ik het toch doen, ben koppig(man, nietwaar)
Dit is wel prettig inderdaadquote:Op zaterdag 12 maart 2005 11:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik was nu eventjes weg, ben je al iets gelukkiger nu?
Ik dik het soms een beetje aan (ahum) maar kijk eens iets verder dan alleen naar de discussie over de evo- theorie. Overigens, alleen al hoe die ''discussie'' door creationisten wordt gevoerd voorspelt weinig goeds.quote:Ik vraag me af of creationisme daar echt een middel voor is. Van Creationisme naar een totalitaire staat, daar zijn op zijn zachtst gezegd nog een flink aantal missing links.
Gaan geloven, mmmm, mischien op mijn sterfbed in grote wanhoop.quote:Gewoon even jezelf bij een sekte aansluiten en gaan geloven, wie weet dat het dan lukt.
ik heb het even gelezen en er wordt in verwezen dat mannen en vrouwen zich als een echte moslim moeten gedragen. en vrouwen moeten zich niet zo gedragen als de vrouwen in de ongelovige samenlevingen.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 11:56 schreef Godslasteraar het volgende:
Kijk eens naar de ander opvattingen van creationisten, over vrouwen bijvoorbeeld.
http://www.harunyahya.com/books/faith/maryam/muslimwoman01.php
En nu alweer eventjes.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 11:56 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Dit is wel prettig inderdaaden ik doe gewoon alsof je niet bent weggeweest en al die tijd hebt zitten broeden op een antwoord. (wat een capsones heb ik toch)
Ik heb even een klein stukje gelezen. Tja.. Het probleem wat ik er vooral mee heb is dat er een identiteit/karakter wordt opgelegd, er iemand die zegt hoe je zou moeten zijn. Dat is wat mij vooral tegenstaat. De karakterschets die gemaakt wordt niet eens zo heel erg.quote:[..]
Ik dik het soms een beetje aan (ahum) maar kijk eens iets verder dan alleen naar de discussie over de evo- theorie. Overigens, alleen al hoe die ''discussie'' door creationisten wordt gevoerd voorspelt weinig goeds.
Kijk eens naar de ander opvattingen van creationisten, over vrouwen bijvoorbeeld.
http://www.harunyahya.com/books/faith/maryam/muslimwoman01.php
Je kunt het boek downloaden, ongetwijfeld kan dit boek de goedkeuring wegdragen van 5ecolonne & co.
Dat werd inderdaad wel duidelijk. Je hoeft niet meer zelf na te denken of een identiteit te vormen, het staat allemaal al vast.quote:De evo-theorie roept bij veel mensen weerstand op, wat ik dus kan begrijpen, zeker als je in oogschouw neemt hoe slecht mensen geïnformeerd zijn. De creationisten hebben echter nog meer te bieden, een heel scala aan opvattingen zullen we maar zeggen.
Hier ben ik het niet mee eens. Er is nog nooit een brand geblust door er een blik benzine in te gooien.quote:Met ook maar de kleinste kniebuiging in de richting van creationisten begeef je je al op een hellend vlak. Zero Tolerance in de richting van creationisten. Dat is immers ook hun instelling.
Het wordt door sommige gelovigen graag zo gesteld.quote:[..]
Gaan geloven, mmmm, mischien op mijn sterfbed in grote wanhoop.
quote:Mocht er een sekte zijn met Valkyries enzo ben ik wel bereid geloof te veinzen, voor de goede zaak zal ik maar zeggen.
''She confirmed the Words of her Lord and His Book, and was one of the obedient''quote:Op zaterdag 12 maart 2005 12:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
En nu alweer eventjes.
[..]
Ik heb even een klein stukje gelezen. Tja.. Het probleem wat ik er vooral mee heb is dat er een identiteit/karakter wordt opgelegd, er iemand die zegt hoe je zou moeten zijn. Dat is wat mij vooral tegenstaat. De karakterschets die gemaakt wordt niet eens zo heel erg.
Feitelijk onjuist, er wordt soms zelfs dynamiet gebruikt om branden te blussen.quote:Hier ben ik het niet mee eens. Er is nog nooit een brand geblust door er een blik benzine in te gooien.
Gehoorzaamheid is inderdaad een groot goed in de islam. Zelf denk ik op zich niet dat er per se iets mis mee is, genoeg vrouwen die graag gehoorzaam zijn. Zolang iets redelijk is ben ik zelf trouwens ook best meegaand. Het bijzondere is echter dat het in dit geval wordt opgelegd, en natuurlijk door een man.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 12:32 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
''She confirmed the Words of her Lord and His Book, and was one of the obedient''
Ik denk dat als je het boek doorspit het woordje ''obedient'' nog heel vaak zult tegenkomen.
In velerlei situaties.
Vast wel.quote:Ze zullen ongetwijfeld nog meer interessante meningen hebben, over homo's, ongelovigen enz. enz.
Nouja, laat ik dan zeggen dat het in de meeste gevallen niet verstandig is.quote:[..]
Feitelijk onjuist, er wordt soms zelfs dynamiet gebruikt om branden te blussen.
Denk ook aan Georg Elser en Stauffenberg
Al gaat dat wat ver in dit verband![]()
Wie is ze?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 12:12 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik heb het even gelezen en er wordt in verwezen dat mannen en vrouwen zich als een echte moslim moeten gedragen. en vrouwen moeten zich niet zo gedragen als de vrouwen in de ongelovige samenlevingen.
nou ja, als ze dat graag willen is dat op zich prima. de vraag is alleen of het constructief werkt voor hun leven in zo'n samenleving.
enne...o ja, goedemorgenmiddag
de vrouwen laten zich als makke lammetjes naar de spreekwoordelijke slachtbank leiden. en de slachtbank is dan weer slechts een kwalificatie vanuit westerse ogenquote:Op zaterdag 12 maart 2005 12:38 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Wie is ze?
De vrouwen zelf of de mannen, ik denk dat we wel concluderen dat vooral mannen hier mee bezig zijn.
quote:Op zaterdag 12 maart 2005 12:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Gehoorzaamheid is inderdaad een groot goed in de islam. Zelf denk ik op zich niet dat er per se iets mis mee is, genoeg vrouwen die graag gehoorzaam zijn. Zolang iets redelijk is ben ik zelf trouwens ook best meegaand. Het bijzondere is echter dat het in dit geval wordt opgelegd, en natuurlijk door een man.
Daar zullen we het dan niet over eens worden vrees ikquote:Nouja, laat ik dan zeggen dat het in de meeste gevallen niet verstandig is.

Daar heb je denk ik gelijk in. Het is misschien eerder dat ik geen problemen heb met genuanceerdere vormen er van. Maar inderdaad, onvoorwaardelijke gehoorzaamheid is levensgevaarlijk.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 13:11 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Gehoorzaamheid is iets voor huisdieren, ik krijg al het zuur van het woord zelf. Als ik de vergelijking doortrek, de Talibaan die vrouwen als vee met stokken in een rij houden tijdens een voedseluitdeling. (door Westerse organisaties uiteraard, vandaar dat het gefilmd was).
Gehoorzaamheid is niet afhankelijk van ''redelijkheid'' of goede argumenten maar altijd het resultaat van autoriteitsverschillen. Gehoorzaamheid is onvoorwaardelijk, redelijk of niet.
LOL. Zo erg zou ik het nou ook weer niet zien. Is echt niet alleen om de goede vrede te bewaren (Al is dat soms natuurlijk wel het geval).quote:Meegaand zijn is iets heel anders, zeker in relationeel verband, meer een soort smeermiddel om de dag door te komen zonder al te veel ruzies, maar dus wel met grenzen.
Jep. En dan zijn er nog mensen die vinden dat ik het leger in moet.quote:Gehoorzaamheid doet het ook goed in legers en dictaturen, Befehl ist Befehl, en later ''Wir haben es nicht gewusst''.
Ik zelf zie eerder mogelijkheden in het juist laten zien dat het anders kan.quote:[..]
Daar zullen we het dan niet over eens worden vrees ik![]()
Daarbij geniet ik ervan in een tijd te leven waarin je als ongelovige naar hartelust al die knullige geloofjes op de korrel kunt nemen zonder, al te veel, risico. (hoewel je daar vraagtekens bij kunt zetten)
Dat zijn we ook al die slachtoffers van religies verplicht.
Ben nogal een fanatiekelingquote:Op zaterdag 12 maart 2005 13:15 schreef livEliveD het volgende:
Dit zijn potdomme lange posts voor een slowchat [afbeelding]
Goedemiddag trouwens
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |